Skip to content

Mult e dulce și frumoasă parcarea ce-o făcem!

2009 May 18 at 7:46 pm

by Simona Tache

Avem o casa cu curte, care curte are si o poarta mare, prin care trebuie sa intre masini. Ce face romanul nostru cand proiecteaza o casa cu curte si poarta mare, prin care tre’ sa intre masini. Tranteste in fara portii prin care tre’ sa intre masini o banca. Dupa care isi freaca linistit mainile si isi zimbeste interior: “Noo, ca tare-i frumos!” (treaba se petrece la Cluuuj). Si pleaca multumit. Nu inainte de a pune si un semn mare de parcare, sa stie omu’ pe unde sa nu poata sa intre.

Dupa aia, vin fraierii care tre’ sa-si bage masina in curtea cu pricina, pe poarta in fata careia e banca. Fiindca au niste treaba pe la firmele din curte. Se scarpina-n cap (“Noo, ce bine era daca-mi zicea Bond, James Bond, scoteam aripile si no… saream peste banca, ***u-l in **** pe ala care-a pus-o aici! No, mai bine parchez eu aici, pe marginea soselei, pe interzis!”). Parcheaza si pleaca resemnati:

Dupa ce s-a obturat drumul si din lateral, vine, in sfarsit, si adevarata victima. Cetateanul care chiar tre’ sa bage masina in curte, fiindca acolo e serviciul lui. In fiecare zi! Dupa cum vedeti, reuseste. Din 6765 de manevre, probabil, da’ important e ca reuseste. Pentru ca, daca n-ar reusi, cineva ar lua, mai devreme sau mai tarziu, banca aia de-acolo.

Deci de-aia sunt o gramada de lucruri aiurea in tara asta, da? Pentru ca… no… uneori, romanul e prea inteligent si prea descurcaret.

P.S. Varianta bucuresteneasca a povestii, in care banca e gard si garajul e trecere de pietoni, aici.

Related posts:

124 Responses Post a comment
  1. aurelian permalink
    May 18, 2009 19:55:42

    huaaaaa, Simonaaaaa! nedo-si face reclama la F**t Punto! ca tot se muta in centru :mrgreen: :shock:

  2. aurelian permalink
    May 18, 2009 19:56:23

    Simonaaaaaaaa! pune P la blog :mrgreen: :shock:

  3. May 18, 2009 19:56:31

    tipa aia brunetă din stînga, cu ochelari, eşti tu? mişcă-te de-acolo, nu vezi că vreau să parchez?

  4. Sakura permalink
    May 18, 2009 19:57:20

    Păi… parcă n-ar fi România dacă lucrurile s-ar lega logic unele de altele…

  5. aurelian permalink
    May 18, 2009 19:57:30

    asaaaaaa: acum sa ne luam si de urbanistii habarnisti: MURITI, BA! :mad:

  6. May 18, 2009 19:58:43

    aurelian
    eu sînt la terasă vizavi, beau bere şi pîndesc motociclişti alergînd ca descreieraţii pe pista de biciclete

  7. aurelian permalink
    May 18, 2009 19:59:45

    Altii, la alte intersectii de meridiane si paralele, fac garaje supraetajate in spatele genului asta de usi!!

  8. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:03:25

    stai ca m-am uitat mai bine: de fapt nedo isi face reclama la automatul de plata a parcarii! e clar! nedo e un fel de sotul de la Cluj al elenei udrea! Nedo Cocos :shock: :shock: :shock:

  9. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 20:03:53

    nedo, tu ai fiat punto?

  10. May 18, 2009 20:04:41

    eu am un parc întreg de maşini. de fapt, am toată flota de fiaturi de la coca cola. e a mea. toată!

  11. May 18, 2009 20:06:01

    tu eşti aia cu ochelari din ultima poză?

  12. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:06:24

    Nedo: coca cola nu are masini gri metalizat in flota, basescule! unde-i ma flota, unde e?!?

  13. May 18, 2009 20:06:27

    nedo, de-aia nu poti sa dormi, prea multa cocacola :razz:

  14. May 18, 2009 20:07:24

    coca cola are şi fiaturi gri. alea sînt pentru fanta roz

  15. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:08:41

    fiat lux fanta roz? :shock: :shock:

  16. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:14:00

    nedo: la bere la terasa e lupoaica, romulus si remus! :razz:

  17. May 18, 2009 20:15:08

    nu e lupoaică, e lup. iar la bere sînt numai romulus şi remus

  18. May 18, 2009 20:15:16

    Nenea ala care a pus banca era adeptul ” decat sa gindesti mult si bine,mai bine mai putin si prost”! Si a pus banca sa se hodineasca ca de cujetat nu ai venea…
    Banca era tricolora de la Funar mostenire :?:

  19. Angela permalink
    May 18, 2009 20:15:21

    zi drept. iar ai uitat unde ti-ai parcat masina?

  20. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:17:46

    ma rog, mai sunt si domnii: Adam Opel, Gottlieb Daimlersi Karl Benz impreuna cu fiica lor Mercedes

  21. May 18, 2009 20:17:51

    Funar e de vină.
    Acolo e sediul UDMR. :d

  22. May 18, 2009 20:18:01

    strada a fost proiectată şi executată pe vremea primarelui boc. emil boc. şi nu e banc. e bancă.

  23. geronimus permalink
    May 18, 2009 20:19:06

    foarte frumoase trotuarele la coloj var!

  24. May 18, 2009 20:19:37

    @Angela

    N-o uitat, c-o depus-o la banca :)

  25. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:20:41

    nedo: tu ai vedenii! banca e si ea la bere, peste drum! :razz: :mrgreen:

  26. May 18, 2009 20:20:47

    unde-i militia?!

  27. May 18, 2009 20:21:20

    @nedo

    nu-i banc, e banca? vrei sa spui ca eBoc o plantat banca aia??? :mrgreen:

  28. May 18, 2009 20:21:29

    voi clujenii puteti sa conduceti fara sa fiti dirijati??

  29. May 18, 2009 20:22:21

    iar sunt in moderare?????????? :cry:

  30. May 18, 2009 20:22:24

    @aurelian

    nu, banca nu-i la bere, da se tot uita cu pofta, nu poate traversa! :grin:

  31. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:23:21

    Pata: general electric ii peste drum, la terasa :razz:

  32. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 20:23:44

    nu uitati de varianta bucuresteneasca a trebii: http://simonatache.catavencu.ro/?p=2672

  33. geronimus permalink
    May 18, 2009 20:23:56

    la hotel meteor se dorme bine?

  34. May 18, 2009 20:26:13

    vreau să spun că nu el a plantat banca aia, au plantat-o constructorii. banca a fost plantată după ce nişte muncitori au văzut de nenumărate ori intrînd şi ieşind maşini din curte. că, ca arhitect specialist în străzile lu peşte, stai în birou, desenezi şi nu vezi că unde ai plantat tu băncuţa e o curte în care mai intră şi ies maşini e una. dar dacă mai pui mai e un şef de şantier, un diriginte de şantier, nişte muncitori care merg la faţa locului şi VĂD, mai mult, le spui “tată, aici e o curte – poartă, intrare, maşini, tiutiu, nu poţi muta banca asta mai încolo?” şi ei îţi zic “aşa ie proiectul, aşa făcem”, mai ai ceva de zis?

  35. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:26:46

    no Simona ca ne-ai adus aminte de amicul tau aviator betivul beat!!

  36. May 18, 2009 20:26:58

    simona
    există şi în cluj
    cam într-o oră-două o vei avea pe mail

  37. Octavian permalink
    May 18, 2009 20:27:43

    Sa vedem (bem) partea plina a paharului. Strada arata foarte bine, cea din Cluj, cladirile par dichisite, samd. E adevarat, uneori gunoaiele parcheaza masina asa cum, de regula, gunoaiele se arunca unde n`ai vrea sa le vezi.

    Pentru comparatie, o poza, tot cu tematica automobilistica, dar din Bucuresti. Am luat link de pe blogul lui ITM:

    http://morar.catavencu.ro/2009/05/18/o-gluma-prea-fina-pentru-bucuresti/

  38. May 18, 2009 20:28:00

    la hotel meteor nedo doarme periodic

  39. May 18, 2009 20:28:16

    geronimus
    n-am dormit niciodată acolo. de obicei vin străini să doarmă, dar cine se înţelege cu ei?

  40. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:30:17

    nedo: arhitectul nu stie la ce foloseste poarta aia iar ailaltii nu stiu sa citeasca un plan; si totusi cred ca l-au sunat pe arhitect si l-au intrebat: in dreapta sau in stanga stalpului; si ala a zis in dreapta. :mrgreen: :shock:

  41. May 18, 2009 20:31:12

    @ nedo,pot sa zic da` ma baneaza simona … :lol:

  42. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:32:32

    octavian: tu nu vezi cablurile si culorile fatadelor???? ce ti se pare a fi cochet? :shock:

  43. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 20:33:05

    @ nedo: da’ de ce nu intri odata cu flotila de fiaturi in banca aia? sunt curioasa ce s-ar intampla.

  44. May 18, 2009 20:33:21

    în dreapta proiectaseră o trecere de pietoni pe care, între timp, au desfiinţat-o. băieţii au trîmbiţat un an de zile “prea multe maşini în centru, centrul pentru pietoni, etc…” şi ai treceri de pietoni la 700-800 de metri una de alta, într-o zonă foarte aglomerată pe trotuare. e circulată pentru că sînt eu pe-aici, v-aţi dat seama.

  45. May 18, 2009 20:33:38

    Octavian

    Ai dreptate, abia dupa ce m-ai facut atent am observat ca strada arata NORMAL. Mai devreme ma uitasem si la Morar, acolo eram avertizat ca-i din Bucuresti, cu grafitti si jeguri am zis – uite-asa arata zonele alea nasoale din Camden sau Bronx unde nici politistii nu prea au curaj sa coboare din masina :cry:

  46. May 18, 2009 20:34:04

    pentru că sînt prea gras şi nu încap în toate. dac-ai şti cît e de frustrant… :sad:

  47. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:35:41

    Tache: te leaga astia ca-l instigi pe nedo sa intre cu masina in banca aia americana de peste drum :mrgreen:

  48. May 18, 2009 20:35:51

    chris
    zi mă! zi mă, că te banez! zi! spune, hai!

  49. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 20:37:34

    nedo: intri intr-unu si p-alelalte le impingi cu asta. faci un fel de trenulet

  50. May 18, 2009 20:38:43

    aurelian
    înainte să facă trotuarele ăstea noi, au plantat nişte cabluri pe clădiri. au zis gata! toată măţăraia sub pămînt. de-aia cablurile romtelecom sînt în continuare pe clădiri, iar astă iarnă cădea reţeaua de curent în draci
    http://simonatache.catavencu.ro/?p=1176

  51. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:39:06

    si-i pui si beculete in forma de mos craciun; la trenulet ma refer :roll:

  52. May 18, 2009 20:39:34

    îmi trebuie un clio în faţă, ca să nu uit unde e locomotiva

  53. May 18, 2009 20:39:37

    @Simona

    …perversa mica :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  54. May 18, 2009 20:43:24

    @nedo *************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************** si nu m-am repetat…
    Ai transmiti tu arhitectului? :wink:

  55. May 18, 2009 20:43:39

    lipsesc vreo juma de oră-o oră. mă duc să iau petrol de la mogul şi să mă întîlnesc cu o arăboaică. revin

  56. May 18, 2009 20:44:53

    teoretic ar putea muta poarta. Doar teoretic.

  57. May 18, 2009 20:46:52

    sau ar putea construi un pasaj sub banca. Aurelian?

  58. aurelian permalink
    May 18, 2009 20:49:28

    Ghe: numai daca iese in Manastur :evil:

  59. Bica Marian permalink
    May 18, 2009 20:52:37

    Ori tu ne păcăleşti şi toată daravela e la Caracal, ori când s-or răsturnat carele alea, la Caracal ofcorse, o sărit unul din ei, prin cine ştie ce ricoşeu, taman la Cluuuuj.
    Şi dac-o fost unul d-ăla prolific, s-or fi înmulţit şi p-acolo caracalenii.Şi ăsta-i motivul că nu-i decât o bancă-n drum şi nu o macara în interiorul uni bloc nou construit.

  60. geronimus permalink
    May 18, 2009 20:57:35

    da’ banca aia-i montata-n pamant sau ce mama dracu’?

  61. May 18, 2009 21:02:11

    gero, îți dai seama că e montată în pământ, vrei s-o fure careva? :)

  62. May 18, 2009 21:03:21

    Aurelian, până la Mănăștur, da, sunt de acord. Da să faci și o bretea direct până la Hotel Onix. Mi-a plăcut acolo. ;) Nedo?

  63. geronimus permalink
    May 18, 2009 21:04:17

    banca mamii lor

  64. some prick permalink
    May 18, 2009 21:08:40

    imi plac pozele.sunt zone misto in Bucuresti.Se apropie…
    Toti fac asa ceva,in toate tarile,parole d`honneur(iiggitt).
    Simona,cand vei scrie si ceva pozitiv(stiu ca poti :shock: ),
    iubirea mea se va concretiza intr-o sculptura in bob de orez.
    Unendliche küsse.

  65. aurelian permalink
    May 18, 2009 21:10:29

    Bica: macaraua in interiorul blocului nu e un exemplu bun; este o practica destul de des intalnita acolo unde nu exista spatiu exterior pentru instalarea unei macarale si, bineinteles, structura cladirii o permite. :neutral:

  66. aurelian permalink
    May 18, 2009 21:28:04

    nedo: ma… mi-am dat seama de ce ti-au pus banca acolo: au uitat sa faca rampa de acces la totuar si au zis ca sa mascheze locul cu ceva;

    serios vorbind, aia-i tulburare de posesie; vorbeste cu proprietarul sa trimita notificare la primarie. In mod normal in urmatorul exeritiu bugetar se rezolva (inclusiv rampa de acces caci banca o pot desfiinta a doua zi)

  67. geronimus permalink
    May 18, 2009 21:28:22

    chiar, simona, mi-as dori foarte mult sa vad si un articol lipsit de orice ironie in care sa vorbesti despre ceva ce-ti place. nu mi-o lua ca bravare … ca nu e.

  68. May 18, 2009 21:31:56

    Îmi displace să fac acest gen de observaţii, dar dacă pe blogul ăsta tot e liber la cârtit, atunci… “***-ul” se scrie corect “***u-l”…

    Astea-s poze “nedormite”?

  69. geronimus permalink
    May 18, 2009 21:37:01

    A., te asigur ca toti de pe aici stim cum se scrie corect si nu trebuie sa faci pe desteptul in fata noastra pentru o neatentie a simonei. altceva?

  70. May 18, 2009 21:37:17

    Am postat si eu trei moduri in care proprietarii de garaj din Bucuresti inteleg sa-si protejeze garajul ! http://contact.romania-inedit.ro/atentie-garaj/

  71. aurelian permalink
    May 18, 2009 21:42:55

    gero: usor cu pianul pe scari… ia-o mai lin :mrgreen: :cool:

    A. stai sa vina nedo si imediat va dam voie sa va duelati in dictionare orto (-grafic, -epic) si de punctuatie; numai sa fii sigur ca ai dreptate altfel te taxeaza Simona de nu te vezi :shock: :???:

  72. May 18, 2009 21:51:24

    @gero

    salut, a zis @aurelian ca cinti cu pianul. cool, poti sa ne cinti fuhrer elyse? :mrgreen:

  73. May 18, 2009 21:51:59

    linişteeee! asta e aşa ca să râzi un pic nu? de parcat în curte nu se parchează în mod curent. în proiectarea zonei Eroilor s-au avut în vedere accesele auto şi comoditatea locatarilor (unele au fost anume suspendate pentru a nu mai intersecta trotuarul şi a nu mai cauza conflicte între vecini cine ţine mai mult maşina în curte). berbecul/oaia cu maşina nu avea ce căuta acolo + de fapt nu vrea să achite parcarea… acela este un gang pietonal şi curtea nu poate adăposti parcare pentru vizitatori şi nici pentru proprietari, pentru că în jurul curţii sunt mai multe locuinţe.
    cine a făcut poza este puţin răutăcios. a se vedea şi semnul de parcare cu informaţia suplimentară: locaţie de distribuit tichete.
    şi da! e descurcăreţ! în evita responsabilităţile. în cazul lui, care decurg din a veni cu maşina într-un centru de oraş, oraş în curs de urbanizare contemporană corectă, pe ici pe colo, în punctele esenţiale.

  74. May 18, 2009 21:53:29

    @rominedit

    am o singura curiozitate, cum le zice la Cluj la p/bulangii :?: :roll: nedo?

  75. May 18, 2009 21:56:35

    @ simona http://chris-dude-ro.blogspot.com/2009/05/2-pink-4u.html

    nu vreau sa fac reclama,nu pot sa-ti le trimit prin mail :sad:

  76. aurelian permalink
    May 18, 2009 22:07:01

    alexandru:
    m-am tavalit de ras! ai mare dreptate :mrgreen: :roll: dar n-am inteles ce naiba au suspendat urbanistii aia: comoditatea locatarilor sau accesele auto? si daca le-au suspendat, ce solutie au folosit?

    :shock: :shock:

  77. aurelian permalink
    May 18, 2009 22:11:20

    pata: io vreau sa ne cante gero mein kampf… se poate? :roll:

  78. geronimus permalink
    May 18, 2009 22:14:28

    am ragusit, amutit. vreau o sacosa.

  79. May 18, 2009 22:20:03

    am venit

  80. aurelian permalink
    May 18, 2009 22:23:45

    auzi ma nedormitule ca incerci sa inseli sistemu’ si ca esti descurcareti si ca bine ti-au facut ca ti-au pus banca in poarta adica ti-au suspendat comoditatea si accesele :oops:

  81. May 18, 2009 22:28:14

    pentru aurelian:
    mi se pare clar cine poate intersecta trotuarul… aşa că ce crezi că au suspendat?
    şi anularea acestor accese auto s-a făcut la nivel fizic fie prin jardiniere şi /sau bănci fie la nivel formal prin continuarea bordurii şi pavajului fără aducerea cotei la cea a căii de rulare auto.

  82. May 18, 2009 22:28:25

    simona
    de ce mă cenzurezi? ţi-am trimis şi pozele cu mine cocalar cu tatuaj şi păr pe piept, sprijinind merţanu’ ăla! te rog io, publică-le şi pe alea, cu dedicaţie pentru some prick. îl pup pă ce are el mai sfînt.

  83. May 18, 2009 22:35:09

    Nu mai bine-i pune poza lu’ Badea sprijinind avensisu’ ala de imprumut? :lol:

  84. aurelian permalink
    May 18, 2009 22:38:33

    dadadadada buna poza aia :shock:

  85. May 18, 2009 22:43:07

    alexandrule
    berbecul sînt eu. oaia e agăţată la oglindă. pozele au fost făcute demonstrativ ieri după-amiază, adică duminică cînd NU SE PLĂTEŞTE PARCARE. porcul şi scroafa care au parcat pe trotoar, de-a stînga şi de-a dreapta cînd aveau la mai puţin de 50 de metri locuri libere, special amenajate.
    cînd vaca aia de primărie îţi cere, la un proiect nou, să creezi şi n locuri de parcare per număr de apartamente nou-construite, inclusiv mansardări prin centru, l-am auzit eu pe boc), că aşa zice gîsca de lege, nu ţi se pare că ar fi normal ca în politica primăriei să fie şi încurajarea folosirii curţilor? de fapt, legal, primăria (vaca, parcă primăria era vacă, nu?) nu are ce-ţi face dacă tu vrei să amenajezi 100 de locuri parcare, dacă te ţine, sau vrei să vinzi kurtos kalacs, pentru că respectivele curţi (p-ăstea le facem curci, bine? să nu le încurcăm, să le curcăm) sînt DOMENIU PRIVAT (caşalot), da?
    revenind la comoditatea locatarilor: am un vecin care poate nu are posibilităţile materiale să plătească 45 de lei lunar la primărie, că aşa vrea ea. omu’ are o dacie, are loc liber în curte, de ce să n-o folosească? în loc să dea banii ăia primăriei, poate pune la ciorap şi îşi ia o bicicletă.
    încă ceva despre comoditatea locatarilor. la ora actuală, nu cred că mai mult de 20-30% din locuinţele (găini) din centru mai sînt locuinţe. majoritatea sînt firme (boboci).
    aşa că, nu mai face pe deşteptul, maimuţoiule! (n-am vrut să îţi zic maimuţoi, dar şi tu mi-ai zis berbec, nu puteam rămîne dator) :)

  86. aurelian permalink
    May 18, 2009 22:45:39

    lasa ma nedo ca domnu alexandru e gelos pe bucuresti; vrea sa vada si in cluj masinile la vedere, calare pe pietoni :evil:

  87. Una permalink
    May 18, 2009 22:50:37

    test. n-am net ca n-am cotizat, da am roz pe alocuri

  88. May 18, 2009 22:52:40

    liviu alexa e foarte supărat aici pe poliţiştii din cluj. nu numai ei sînt de vină. de vină sînt şi cei de la poliţia comunitară, ca serviciu al primăriei, care ar trebui să se ocupe de ridicarea unor gipane din faţa cafenelei turabo. nu o face. în schimb, are grijă de confortul locatarilor
    http://liviualexa.ro/2009/03/politia-rutiera-cluj-presul-smardoilor/
    revin la banca aia. sînt doar vreo trei plantate pe trotuarul respectiv. sînt nenumărate locuri în care nici vorbă de acces auto, dar nici de bănci. şi vă mai rog să vă uitaţi la ceva. lîngă bancă, în prima poză, apare ceva ce seamănă a furtun. nu e furtun. e un cablu, cred că trifazat, care iese din pămînt. nu ştiu dacă e sub tensiune, dar de cînd s-a terminat strada, cablul e tot acolo, trist. şi nu e singurul. bulevardul cablurilor triste.

  89. May 18, 2009 22:54:05

    am vrut să spun cablelor triste. sau clabelor triste… carol? martiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!!!! preda

  90. Una permalink
    May 18, 2009 22:56:27

    ioi. merge. ce fericire, pot sa-i injur si ei sa citeasca catavencu. mda

  91. May 18, 2009 23:00:00

    @aurelian

    :lol: :lol: :lol:

  92. May 18, 2009 23:03:27

    @alexandru

    off topic: vad pe blogul tau link haddonfield NJ. Sint curios, locuiesc la doar circa 5 mile distanta???

  93. Una permalink
    May 18, 2009 23:06:33

    de indivizii de la net ziceam

  94. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:08:41

    pata: tu esti ala de apare ca venind din haddonfield, NJ :lol: :roll:

  95. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 23:11:24

    @ A.: mersi frumos ca mi-ai atras atentia, am corectat :smile:
    @ gero: uite, domne, ceva de bine: http://simonatache.catavencu.ro/?p=138

  96. May 18, 2009 23:14:55

    alexandrule? mai eşti, mă, pe-aici?
    de pagoda aia de lîngă, cu termopane, nu zici nimic? care e denumirea corectă: termoserică, sau biserpan?

  97. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:18:55

    Simona: are si gero dreptate; a trecut ceva vreme :roll: :wink: :razz: :mrgreen:

  98. Simona Tache permalink*
    May 18, 2009 23:20:54

    @ aurelian: mi-am consumat in textul ala toata bunavointa pentru urmatorii 20 de ani. crezi ca usor e sa scrii asa frumos despre barbati? ia intreab-o pe doamna :mrgreen:

  99. May 18, 2009 23:22:20

    da’ şi ce comentarii ai avut la postarea aia!!!
    ce vremuri… :sad:

  100. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:23:12

    mai stiu si eu una dar asta e la consiliul judetean: au bagat jde milioane in noul terminal de la aeroport si pista au lasat-o la fel de scurta; cand pune taromul boeing pe ruta dau saracii piloti cu avionul de pamant de parca ar vrea sa-l rupa iar la decolare tund balizajul si se roaga sa nu care cumva sa bata vantul din spate :mrgreen:

  101. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:26:59

    Simona: am sunat-o pe domnisoara si a zis ca nici nu vrea s- auda :shock: :cry:

  102. May 18, 2009 23:28:19

    aurelian
    nu se roagă
    în mod normal, avioanele decolează cu vîntul din faţă, după cum bine sugerezi. în cluj, direcţia vîntului bate (atunci cînd bate) predominant dinspre vest. toate avioanele trec peste oraş. din ce în ce mai multe.
    în legătură cu noua pistă, ştiam că se lucra la ea, că erau nişte probleme, destul de mari, deoarece terenul ar fi mlăştinos în zonă. am înţeles că era nevoie şi să devieze someşul, sau să facă diguri, nu mai ştiu exact. în fine, nu sînt constructor şi nici nu am mai auzit de cîţiva ani vorbindu-se de pistă.

  103. May 18, 2009 23:35:25

    @aurelian, nedo

    ptiu, tot vintu’? :shock:

  104. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:37:35

    nedo: iti spun eu ca au asfaltat-o pe aia veche si atat; cred ca abia acum e in dezbatere publica impactul de mediu pentru proiectul de extindere la 3500 de metri ceea ce va permite ca un avion regional/ mediu curier sa opereze in deplina siguranta.

  105. aurelian permalink
    May 18, 2009 23:38:54

    pata: e ca in emisiunile live; mai mentionam numele sponsorului din cand in cand ca sa-i multumim de gazduire :twisted: :mrgreen:

  106. May 18, 2009 23:42:22

    deci cam ce ştiu şi eu, poveştile de acum vreo 3-4 ani, cînd era nicoară pe val. terminalul la aeroport, între noi fie vorba, arată bestial! lipsesc strungurile.

  107. May 19, 2009 01:09:24

    @pataphyl
    habar n-am ce-i şi cine-i cu linkul de NJ da-mi place!
    @nedormitul
    acum sunt.
    maimuţoi doar pentru că am ani mai puţini sau aşa…că îţi place ţie cuvântul?
    am folosit berbec pentru că asemenea unuia ai forţat uşi/porţi , ai mers înainte… nu e neapărat rău, dar tot berbeceşte este acţiunea.
    de biserică nu mă iau…. în schimb mă piş pe ei de arhitecţi ce nu au suficientă tragere de inimă să scoată ceva frumos, pentru slava Celui de sus şi nici suficientă pregătire să poată să se impună în faţa unor eventuale elemente retrograde din Biserică.
    nesimţirea celor care parchează cum parchează nu cere încă un act de nesimţire… frustrarea se poate exterioriza şi altfel decât prin mişcări în virtutea spiritului de frondă; trebuie să fim mai inventivi!
    treaba fiecăruia ce face cu banii şi proprietăţile lui numai că locuirea urbană presupune reguli. în timp vom ajunge să ne conformăm asemenea oricărui alt popor, căruia de obicei cultura urbană acumulată îi atrage atributul de civilizat. şi acest conformism nu are valenţe peiorative ci doar aduce lucrurile la un nivel de bun simţ care ne lipseşte în proporţii variabile per individ, dar într-un procent ridicat la nivel de gloată, şi mai ales gloată orăşenească.
    modul de manifestarea al autorităţilor la orice nivel este o consecinţă a aceleaşi lipse de bun simţ. şi atât timp, cât sub falsul pretext al omeniei nu punem mâna pe telefoane să reclamăm conduite necivilizate şi abuzive, celor care au puterea să acţioneze, nu se va schimba nimic. prin presiune a societăţii civile, într-un mod susţinut, trebuie să băgăm frica în cei care trebuie să ne slujească interesele.

  108. May 19, 2009 03:41:06

    alexandru
    am zis maimuţoi ca să nu rămîn dator.
    nu am forţat porţi… adică, da, le-am forţat un pic, dar le forţez întotdeauna, că sînt vechi şi se tîrăsc de şapă, care este înclinată.
    cum ai vrea să-mi exteriorizez frustrarea? cu cuiul înfipt în tablă? nici măcar nu e frustrare. e doar o remarcă ironică a unui fapt penibil.
    regulile într-un imobil nu le faci nici tu, nici eu. dacă vecinii convieţuiesc paşnic, e problema lor cum îşi fac regulile, cine parchează în curte şi cine nu.
    mie nu prea îmi vine să dau lecţii civilizatoare unui popor, unei ginte, etc. mă limitez să rîd de un arhitect idiot, un hîrţogar cretin care şi-a dat ok-ul pe recepţia lucrărilor (şi ăla cred că are tot arhitectura la bază), un constructor care şi-a făcut treaba în dorul lelii ca să încaseze bănuţii şi s-o taie. pînă să ajung la popor, văd lucrurile mărunte, aflate la doi paşi, cum ar fi o bancă înfiptă în faţa unei porţi.
    în ceea ce priveşte reclamaţiile, dacă ai unităţi şi vrei să pui mîna pe telefon, te rog să le spui şi de bancă. dacă primăria o va muta îţi dau banii de adiţionale înapoi. nu uita de cabluri.
    ceea ce este îngrijorător în cazul tău, dragă alexandru, e că nu vezi, ca viitor arhitect, o absurditate în mijlocul străzii, te abţii să spui că o biserică recent construită arată ca un rahat cu moţ de aramă, dar te grăbeşti să sari de la cota trotuarului faţă de carosabil direct la nişte prezumtive conflicte dintre vecini şi berbecii care îşi bagă maşinile în curţi, la umbră, gratis, cînd ar putea, mult mai simplu şi mai ieftin, să ocupe un loc în soare, plătit. în rest, spun şi eu ca tine, că oraşul e în curs de urbanizare corectă, dar o spun printre dinţi.

  109. May 19, 2009 07:06:59

    stimabile viaţa e grea! se pare că dumneata nu înţelegi esenţa şi continui să-ţi aperi musca… deşi n-o plesnea nimeni cu ştergarul. regulile le facem împreună şi vor fi bune când v-om renunţa la false pudori şi orgolii inutile. aş pune mâna pe telefon/stilou/pix dacă m-ar incomoda pe mine sau dacă măcar ar reprezenta o îngrădire abuzivă a drepturilor altuia… dar în cazul tău nu se justifică. unde e nevoie nevoie mă implic… numai că nu pot să fiu justiţiarul urbei şi să caut peste tot.
    în legătura cu biserica şi dreptul meu de a mă reţine de la comentarii, atitudinea dumneavoastră este absolut nesimţită.
    săritul a fost invers da’ fie! şi nici în curte nu e gratis… pentru că plăteşti impozit şi pe spaţiul respectiv.
    şi până la urmă ideea e: nu-mi permit să mă achit de obligaţii – nu îmi creez obligaţii!
    vă doresc o zi bună!

  110. aurelian permalink
    May 19, 2009 07:41:18

    si cand te gandesti ca totul a pornit de la “un oras in curs de urbanizare moderna”… alexandre, iti urez sa ai parte de multe vizite in orasele europei si sa studiezi acolo cu ce se mananca urbanizarea, apoi sa stai de vorba cu o comisie de urbanism din vreo primarie romaneasca;

    cat despre lectia de civism pe care incerci sa ne-o predai pe aici… nu pot sa-ti spun decat ca am auzit-o foarte des expusa la nivel teoretic da’, vorba tiganului, praftica ne omoara, tata!

    si inca o sugestie (m-am tot tinut sa-ti zic): ca tanar arhitect incearca sa eviti sa folosesti cuvantul “locatie” cand te referi la un loc, adresa, imobil, punct de reper etc.

  111. May 19, 2009 08:30:38

    alexandru
    hai, că m-am făcut să rîd. adică mă îndemni să pun mîna pe telefon, să fac presiuni în numele civismului ca să îndrept poporul, ginta străbună, etc, sau să salvez balenele şi pacea mondială. însă, cînd te rog, ironic, să suni pentru bancă, nu numai că nu sesizezi ironia, dar deja te fofilez) – nu e treaba mea, nu mă bag, nu-mi permit.
    mi-e frică cînd mă gîndesc că oraşele vor ajunge în doi-trei ani să fie desenate de oameni ca tine. credeam că arhitecţii sînt deschişi la minte, dar se pare că existaţi şi printre ei capete pătrate (sau ce formă or mai avea acum).
    revoltă-te în continuare împotriva certurilor dintre vecini şi a jmekerilor care parchează moca în loc să dea bani, iar pe noi lasă-ne să facem băşcălie de exemple concrete de prostie urbanistică.
    slavă întru cel de sus!

  112. aurelian permalink
    May 19, 2009 09:52:43

    nedo: fie-ti frica deja, viitorul este prezent… doar vezi ce se intampla in orase; ultima tampenie este in Bucuresti in spatele palatului Stirbey: un monstru de sticla peste cramele vechi calcan in calcan cu palatul fix in poarta primariei capitalei

    alexandru:
    masinile parcate la exterior uratesc orasul- iti recomand un zbor cu balonul deasupra Bucurestiului; asta e motivul pentru care orasele mari din lumea civilizata pun accentul pe construirea de parcari la interior;
    masinile parcate la exterior impiedica serviciile comunale sa-si faca treaba- iti recomand o plimbare pe jos pe strazile Bucurestiului;
    parcarile exterioare cu plata din centrul oraselor ar trebui sa fie parcari temporare pentru max. 1 ora si nu parcari pentru riverani;

    in concluzie: situatia prezentata in poze este o aberatie urbanistica si o incalcare a dreptului de proprietate; iti doresc ca, dupa ce vei absolvi facultatea, sa ai parte de un mentor umblat si scolit pe afara; talent am vazut ca ai, macar la fotografie…

  113. May 19, 2009 10:38:45

    aurelian
    primăria a construit vreo 2 parkinguri supraterane destul de mari în centru, nimic de zis. dar sînt la distanţe destul de mari, iar preţul parcării e aproape prohibitiv. nici tu nu ştii, iar viitorul domn arhitect vede numai adevărurile care îi plac: numărul de locuri de parcare pe strada asta s-a redus cam la jumătate după modernizare. dacă nu ai ajuns la 7-7,30 dimineaţa, mumu, nu mai prinzi loc.

  114. Simona Tache permalink*
    May 19, 2009 13:23:15

    @ Pescarusul: nu erai in moderare, ti-au intrat mesajele in spam, nu stiu de ce :roll:

  115. May 19, 2009 13:25:22

    şi-a greşit adresa de mail. de obicei intra cu poză

  116. aurelian permalink
    May 19, 2009 14:20:29

    nedo: asta pentru ca nicio primarie din Romania nu a inteles rolul parcajelor supra/subterane

  117. May 19, 2009 14:26:18

    nu, le fac, probabil au luat şi credite pentru asta, apoi încearcă să-şi scoată banii în următorii 5-6 ani. cam ambiţioşi.

  118. aurelian permalink
    May 19, 2009 14:42:58

    asta zic si eu; in principiu, fiind de utilitate publica precum transportul in comun, ar trebui ca tariful de parcare sa fie subventionat in comunitatile ce nu isi pot permite sa suporte astfel de costuri. Stiu, pare utopic… :mrgreen:

  119. May 19, 2009 14:45:17

    nu e vorba de subvenţii cînd primăria însăşi administrează toate spaţiile de pe domeniul public. dar un preţ realist s-ar putea.

  120. Sandman permalink
    May 19, 2009 15:28:47

    Constructorii firmei Alpine dorm în front
    Centura Capitalei, şantierul – muzeu de 240 milioane de euro, proiectat greşit

    Podurile de la Tunari şi Voluntari, proiectate la două benzi, şoseaua la patru. Oficialii refac proiectele, pe alţi bani

    Ce zic astia Aureliane ???? :roll:

  121. aurelian permalink
    May 19, 2009 17:42:12

    Sandman: stii vorba aia: trist dar adevarat; oricum centura aia, chiar cu 4 benzi pe sens, e dusa…

  122. May 19, 2009 19:00:39

    nu mă fofilez ci doar nu aş face un gest pe care nu îl aprob.
    şi care-i treaba cu drepturile de proprietate… ce drept de proprietate şi cine are asupra străzii şi parcărilor pentru vizitatori adiacente unor artere de circulaţie? în rest nu li se încalcă nici un drept de proprietate şi nici nu există elemente constitutive ale unei infracţiuni de tulburare de posesiune. majoritatea gangurilor au încă porţi mari de dragul substanţei istorice şi nu pentru că sunt carosabile, interiorul fiind de cele mai multe ori parazitat de extinderi de încăperi
    care riverani … mai înainte ziceai că sunt birouri şi firme? parkingul de la bcu este la 7 minute de tine în pas de plimbare… preţul într-adevăr este prea mare… la noi nu există masterplanuri de intervenţie pe termen lung… toţi vor să dea lovitura să stea apoi să li se sugă pe yahturi. de acea şi toţi care au firme în loc să caute să se inspire din exemplele de dezvoltare de succes al e occidentului preferă să se înghesuie pe floaşter în loc să ceară crearea unui nou centru urban de interes administrativ/ comercial şi prestări servicii.
    maşinile nu urâţesc oraşele! urâţesc, acolo unde există, zonele istorice. care din păcate în cele mai multe oraşe din România încă se confundă cu zona centrală şi de aici marea problemă.
    ai echilibrat balanţa cu un prietenesc maimuţoiule, şi acuma vrei să tragi prea tare spre partea ta! aşa că domnule care te prezinţi sun nickul de nedormitul, am să te rog să-ţi măsori cuvintele!

  123. May 19, 2009 19:16:37

    mai mergi şi tu pe la cursurile de drept, la voi la facultate. sigur faceţi. drept public şi privat, ceva-ceva tot faceţi. şi birourile şi firmele pot fi riverani. nu trebuie să fie persoane fizice. dar sînt şi persoane fizice, însă mai puţine faţă de anii 90.
    firmele sau birourile se înghesuie natural acolo unde consideră că e cel mai favorabil pentru ele să îşi facă activitatea. altfel, trimite matale un birou de avocatură să se mute din zona eroilor nu ştiu unde pe strada sanatoriului (există, e în dîmbu rotund), vezi dacă se duce.
    şi eu sînt de acord că nu maşinile urîţesc oraşele. dar ai tu şansa, după ce termini facultatea.
    Trăiască Occidentul! Trăiască Cel de Sus! Vivat Societatea Capitalistă Multilateral Dezvoltate (aplauze prelungite)
    nu am apucat să-mi măsor cuvintele, pentru că am găsit formularea “să li se sugă pe yachturi” care m-a dat pe spate, iar acuma mă străduiesc să născocesc una şi mai tare, ca să nu rămîn dator.

  124. aurelian permalink
    May 19, 2009 19:52:00

    masinile, de capul lor, nu; masinile parcate alandala pe marginea strazii, da! si autoritatea locala ar trebui sa faca tot posibilul sa la minim o astfel de “expozitie” … si nu prin montarea bancilor in fata “gangurilor” care pot adaposti linistite cate o masina sau chiar doua cat timp asta nu impiedica accesul locatarilor sau exista acceptul acestora, bineinteles.

    oricum, Alexandre, limbajul si coerenta discursului te descalifica. Imi pare rau ca am intrat in aceasta “conversatie”. Speram sa vii cu argumente solide.

Leave a Reply

Note: You may use basic HTML in your comments. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: