Skip to content

Nu luaţi banii pe prostii, luaţi de la mame de copii

2010 December 7 at 7:39 pm

În săptămâna care-a trecut, la noi în blocul din Drumul Găzarului, unde sunt eu Preşedinte al Poporului de Scară, au fost dezbateri aprinse, pe tema concediului de creştere a copilului. Guvernul a propus reducerea lui de la doi ani la un an şi a ieşit ditamai scandalul. Două lăuze nervoase de pe Scară l-au luat ostatic pe Moc şi l-au ţinut două zile cu nasu-n oliţele de căcuţă, în paralel îndopându-l cu piure de morcovi. Îi îndesau pe gât o linguriţă de piure, după care-l băgau cu capu-n oliţă, iar îi mai dădeau o linguriţă, iar îl mai împingeau cu năsucu-n căcuţă şi tot aşa.

L-au salvat bodyguarzii mei, într-un final, iar Leni Crudea a tranşat situaţia făcând, ca de obicei, o declaraţie revelatoare: că ea, dacă ar fi mamă, n-ar rezista să stea departe de serviciu. Ca urmare, Guvernul a hotărât: concediul de creştere a copilului va fi desfiinţat cu totul. Nu e nevoie să stai acasă ca să creşti un copil, poţi să faci treaba asta şi la serviciu, dovadă că o femeie adevărată ca Leni ar face-o. Poţi chiar să şi naşti la serviciu, dacă te apucă. O să obligăm companiile să cumpere lighene şi pansamente, ca să poată naşte femeile în condiţii civilizate, la birou. Ce poate fi mai frumos decât să aduci pe lume un copil în mijlocul colegilor emoţionaţi şi să-i taie chiar şeful cordonul ombilical, după care să-ţi dea liber c-o oră-două mai devreme, ca să nu prinzi aglomerat la metrou? De asemenea, după naştere, compania va garanta proaspetelor mame dreptul de a alăpta. Ele vor putea să se retragă, o dată pe zi, timp de zece minute, cu bebeluşul în toaletă, unde să-i dea să sugă în linişte. Tot compania va suporta şi costul medicamentelor cu care va fi sedat cel mic, ca să nu perturbe cu plânsete activitatea instituţiei. Doar 70% din contravaloarea lor va fi reţinută mamei, la sfârşitul lunii, din salariu, împreună cu o taxă modică de creştere a copilului la birou. Mamele de gemeni vor plăti taxa doar pentru unul dintre copii, iar mamele de tripleţi, doar pentru doi.

DE AICI.

Related posts:

41 Responses Post a comment
  1. December 7, 2010 19:50:20

    Am sa fac un copil in ziua in care o sa moara Boc ( Anthony Queen a putut,varsta nu e bai).O sa-l botez Emil sau Emilia.In loc de Victor sau Victoria.

  2. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 19:52:21

    io zic sa sa instituie o taxa pentru femeile care vor sa devina mame! sau pt tatzii care vor sa devina mame!vrea copii? sa plateasca nene!pai copii ne trebe noua cand noi n-avem bani da pensii?

  3. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 19:57:34

    fane: n-ai intzeles! pai boc e el insushilea un copil!
    are tuaote semnalmentele:
    statura ( ca de inaltzime nu poate fi vorba)
    dependentza de famiglie
    se caca des pe dansul shi atunci trebe schimbat ( de aici shi variantele : boc 1, boc2, boc 2 si-un sfert, boc 3, etc)
    e paracios
    il mai ia cateodata gura pe dinainte
    ( copii shi boc spun lucruri traznite)
    ii plac jucariile ( adica noi; ai vazut ce frumos se joaca cu noi?)
    nu shtie valoarea banului ( la fel ca un copil)
    etc

  4. Marinake permalink
    December 7, 2010 20:01:53

    Taxe pe mame sa fie dar sa fie platite retroactiv de toate cele care sunt mame. Taxe speciale se vor institui si pentru maicute care, chiar daca n-au copii, sunt niste mame mai mici.

  5. December 7, 2010 20:01:55

    @cruela: te-am prins ca ai comentat inainte sa citesti :mrgreen:

  6. Marinake permalink
    December 7, 2010 20:03:54

    @Fane – cred ca sunt multi in Romania care vor invers – sa moara Boc in ziua in care veti face un copil.

  7. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 20:09:36

    ba am citit!
    zici tu acolo ca sa le taxeze, da dacat cu 70% din neshte chestii!
    pai alea e taxe? 70%
    sa vede ca ai facut filologia~! habar n-ai da numere!
    da taxe, nici atat!
    ia-ntreaba la taxu uraniu: 70% e mult?
    ps: hai ca mai citesc o data daca tot vrei sa-mi dai extemporal! deshi mai bine mi-ai da o cafea , sa-mi inatreshti vigilentza!
    ;)

  8. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 20:14:13

    deci raman la parerea mea ( am mai citit o data: ai zis : taxa modica de crestere a copilului la birou): alea da care zici tu nu e taxe!
    taxa modica , daca nu shtiaia, e otaxa pa obiectele de moda ( intreab-o shi pe zana! :mrgreen: )
    noi vrem taxe d-adevaratelea!
    inclusiv pentru mamele care se vor incapatzana sa nu se duca la munca, ca sa nu le confunde lumea cu madame Le NI! :mrgreen:
    plus ca eshti misogina pa invers shi nu pomeneshti nimic da dreptul tatzilor de a fi mame!pai asta o lasam sa treaca asa , nebagata in seama?

  9. December 7, 2010 20:17:57

    @cruela: pfuuu… bine că ştii tu ce e taxa modică.
    pentru cafea, pofteşte şi concurează la postul cu poveşti 8)

  10. Chitusca permalink
    December 7, 2010 20:20:08

    Pai si copiii sa-i facem tot la birou. De ce sa ne mai deranjam sa mergem acasa? Dar pp ca Lena se arde la birou de numa- numa, la ce declaratii obosite are si ea si Zeus.

  11. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 20:23:03

    Chitzushca: mi-ai luat propunerea de pe limba! :mrgreen:

  12. cruela de vila permalink
    December 7, 2010 20:29:44

    da!
    zice radu soviani la televizor ca guvernantzii vor sa palteasca si sugarii!
    mi se apre o solutzie adevarata!
    deci : sugaru cand se nasgte sa vina cu plicu-n mana pe lume!
    si be) sa fie impozitat fiecare sugar, ca bine zice oamenii aia! :mrgreen:

  13. December 7, 2010 21:07:14

    Bless the beasts and the children

  14. Adi permalink
    December 7, 2010 21:23:03

    Sa se taxeze orice nastere . Mi se pare normal . Ba chiar orice act sexual fara prezervativ . Ce , intentia nu se pedepseste ?

  15. December 7, 2010 21:43:39

    io ma grabesc sa-l nasc pana la 31.12.2010,deoarece omul meu,intors din strainatatzuri,mai vrea un copchil,inca n-avu timp de tv sa auda de taxe si a zis:muiere,cand vin acasa iti trag niste pedale de nasti a doua zi:))))) :mrgreen: deci,treceti si va f..eti in draci,pana nu pun taxa si pe asta,plus ca exista sansa sa trimita un consilier fiscal sa-mi numere gemetele :mrgreen: :lol:

  16. che guevăru permalink
    December 7, 2010 22:17:57

    Un tip vizitează o fabrică de diverse produse din latex.
    Prima data a remarcat maşină de produs biberoane, datorită zgomotului de “fîsss-pac” pe care îl făcea.
    Ghidul explică:
    - Acel fîsiit este dat de cauciucul pe care îl injectează, iar “pac-ul” este dat de înţepătura care i se face in vîrf.
    Ceva mai încolo intră in secţia de produs prezervative.
    Un zgomot infernal şi aici: “fîsss-fîsss-fîsss-pac”.
    Intrigat, omul nostru întreabă:
    - Bine-bine, am înţeles de ce face “fîsss”, dar de ce se mai aude şi “pac”?
    - Normal, aparatul funcţionează ca şi cel de produs biberoane, la fiecare al treilea prezervativ îi trage o gaură.
    - Asta-i bună!
    Daţi găuri la prezervative?
    - Da, face bine la afacerea cu biberoane.

  17. December 7, 2010 22:42:04

    In jungla amazoniana exista un trib in care femeile , atunci cand nasc o fac pe pamantul colibei.Masculul , in acest timp , sta deasupra , in hamac… si geme , se vaicareste , se zbate. Dupa ce femeia a nascut , moasa ia copilul si-l pune pe pieptul barbatului care se linisteste si adoarme impreuna cu copilul.Femeia…se ridica , probabil isi aseaza frunzele , si pleaca sa-si vada de treburile ei , pisat seminte,adunat crengi,ascutit tepuse..ma rog , ce treburi sunt prin “ograda”….
    Deci , se poate si fara concediu….Aloooo , guvernu`..faceti o vizita pe Amazon pentru documentare..si sa nu ratati sa faceti si o baie in Amazon,nu e nici un pericol, chestia cu pirana au inventat-o localnicii ca sa descurajeze braconajul

  18. Roberto permalink
    December 8, 2010 01:38:09

    da de ce va trebe copii? ce sa faceti cu ei?

  19. Ella permalink
    December 8, 2010 07:58:47

    Cam in toate tarile dezvoltate (economic) concediul de crestere copil e cam un an – Germania , Canada, etc . In State cam ai de ales : nu te pune nimeni sa te intorci la munca imediat dupa ce nasti, dar nici nu-ti garanteaza ca vei mai avea un loc de munca peste x ani. Asa ca, o verisoara de-a mea a trebuit sa revina la munca dupa 6 spatamani, si avea gemeni. So , wake up, people!!! Traim intr-o tara extrem de saraca, nu ne permitem luxul de a nu munci :D Ideal asa ar fi , sa poti sta acasa cu copilul pana la 2-3 ani, dar daca nu-si permit nici aia mai bogati … Zilele trecute il auzeam pe unul cum se vaita ca e prea scurta perioada de somaj, ca un an nu e suficient, ca indemnizatia e mica, dar cel mai tare voia sa se lungeasca naibii perioada de somaj, sa mai stea si el pe-acasa ! :mrgreen:

  20. Sandman permalink
    December 8, 2010 10:17:46

    Ella, nu vrei tu sa-mi gasesti o cresa in oras care sa nu-ti ceara sa te inscrii pe o lista de asteptare, lista pe care sunt cereri vechi de un an si jumatate ?
    Nu-s pretentios, nu vreau cresa ca-n Germania, as vrea doar sa nu fie trei ingrijitoare la o suta de copii,iar acestea sa fie cu un minim de pregatire in domeniu,nu foste strungarite.
    Sau poate ai vreun parinte in plus care se plictiseste acasa ,eu n-am .

  21. Marius D permalink
    December 8, 2010 10:47:50

    http://www.metalhead.ro/versuri/Sarmalele_Reci/Mamelor-lyrics-469007-1923-1.html, in rest doar tacere (Ha, ha “mary crismas”) :mrgreen:

    Sa nasteti BINE :lol:

  22. Ella permalink
    December 8, 2010 10:48:45

    Da, de acord, guvernul ar trebui sa gaseasca solutii pt crese, se pot lua fonduri structurale pt asa ceva, dar oamenii din administratia publica prefera sa stea degeaba (activitatea preferata a romanului, mai ales a celui ce munceste la stat). Problema e ca, oricum, la doi ani, tot la cresa trebuie sa-l dai, de regula gradinitele nu ti-l primesc decat dupa 3 ani, si majoritatea impun niste reguli (de exemplu, sa se fi incheiat episodul pemparsi si sa fi inceput sa foloseasca olita, ceea ce rar am vazut la doi ani). Si daca il inscrii din timp, poti prinde loc la cresa, chiar si la un an… spun din experienta unor prietene,care, chiar si in perioada indemnizatiilor de 85% pe 2 ani, nu si-au permis sa stea acasa .

  23. Marius D permalink
    December 8, 2010 11:08:06

    Corect, asta si din experienta noastra, asa ca nu mai revin la ideea ca suntem o generatie (aproape) de idoti in care tindem spre utopia statului social Francez.

    Noi tot asa am procedat cu copilul nostru.

    Parintii nostri s-au descurcat mult mai bine decat noi (stat doar 9 luni, 1 an acasa, lucrat sambata plus doua duminici pe luna, stat la cozi pentru alimente, ingrijit sot, copii, pregatit mancare plus mers, obigatorii ori nu, la repetitii ori manifestari cu tematica data, plus cariera, cariera la care au avut acces multe femei).

    85% din populatia activa lucreaza nimic, adica finalitatea muncii lor este o hartie (si aici nu este vb de drepturi de autor), doar 15% din PIB este direct producator (neaxat pe comert ori alt tip de activitate neproducatoare).

    Deci parintii nostri au fost niste martiri iar societatea de astazi este in totalitate neadapata la piata muncii (muncim mult, pana la 10, 11 noaptea, dar total ineficient) cu obligatii cat mai mici (ori finalizate superficial) si drepturi cat mai multe (dorite nu si obtinute).

    In concluzie Ella are perfecta dreptate. SUNTEM NISTE GENERATII DE IPOCRITI (urmand sa sara sus de cur vreo 50 de insi ce o sa-mi spuna ca habar nu am cat de mult si eficient muncesc ei si cate putine lucruri cer de statul Roman, asa ca sa demonstram ca suntem si un popor de narcisisti, mintindu-ne pe noi insine, asupra pregatirii, valorii si locului nostru in societate si pe scara ierarhica a muncii).

    Iar ptr. verificare (ca-n matematica) intrebati-va parintii, cum au procedat ei si apoi raspudeti sau raspundeti-va :x

  24. Sandman permalink
    December 8, 2010 11:08:37

    Ella, tu traiesti intr-o lume a ta, unde fondurile structurale se duc spre constructii de crese si gradinite, spre sute de km de autostrazi, spre spitale decente, o lume unde statul are drept scop principal grija fata de cetatenii sai.
    Cand esti pregatita sa dai piept cu realitatea, anunta ca te-ai trezit ,ca ai un copil de un an, iar alternativele sunt concediul fara plata, una din babele blocului drept bona sau cresa sinistra,cu paturi de puscarie si trei ingrijitoare mustacioase cu maini muncite la tarnacop.
    Noapte buna.

  25. danko cvetic permalink
    December 8, 2010 11:26:40

    se mai poate institui o taxa de pampers. ori le achita compania producatoare, ori copilul care se kk pe el, cind va fi mare din primul salariu.

  26. Ella permalink
    December 8, 2010 11:28:33

    Sandman, in primul rand nu ma cunosti si nu poti afirma dupa trei randuri scrise pe un blog ca sunt in afara realitatii. Decat sa stai sa astepti sa-ti creasca statul copilul, mai bine gaseste alternatve, care poate nu sunt cele mai convenabile, dar plauzibile (vezi si experienta altora, Marius D). Fondurile structurale se pot accesa si pt crearea de crese, si nu sunt asa de greu de obtinut , numai ca nu exista “interes” din partea conducatorilor autoritatilor publice locale (cresele sunt in administratia lor).
    In ce priveste pregatirea ingrijitoarelor, eu stiu ca trebuie sa aiba pregatire specializata, altfel nu primesti autorizatia de functionare pentru cresa. Am oferit consultanta acum catva timp la infiintarea unei crese private, si crede-ma, iti trebuie o gramada de avize si autorizatii, si personal specializat, nu asa… de la tarnacop, cum zici tu. Cred ca la stat e la fel, doar legislatia privind functionarea creselor e la fel.
    In realitate, mamelor le place sa stea acasa cu copiii. Nu e de condamnat, insa statul nu-si permite luxul asta. Punct.

  27. Marius D permalink
    December 8, 2010 11:54:32

    Ps. Majoritatea prietenelor mele (ce sunt in mare parte carieriste pana in maduva) nu au stat nici macar 9 luni acasa, cu toate ca sunt si super familiste (nu-i un pleonasm, daca ai putina cultura de bun simt), pentru ca indemnizatia statului este mai mica decat salariul.

    Singurele femei ce-s avantajate de statul acasa 2 ani cu copilul sunt cele cu un salariu pana in 1500 lei, net, because stau acasa doi ani (nemuncind) si iau aproape dublu salariului din campul muncii (care oricum il merita, doar statul si patronul oricum isi bat joc de ea si munca ei platind-o prost, nu?).

    Cu o suma de 5 mil de lei in plus poti sa-ti platesti o bona (nu neaparat una gen miss univers, ori palti o cresa), ceea ce este ca si cum statul roman mi-ar plati pentru un an taxa la gradinita a copilului meu.

    Deci majoritate celor nevoiasi nu vor ca copilul lor sa fie crescut de o bona ce nu-i prea sexi, ori sa mearga la serviciu, vor bani mai putini, sa plateasca ei toate aceste lucruri din buzunar (dupa perioada de 2 ani), DOAR ca sa stea cat mai mult acasa (nu neaparat cu copilul, unde oricum asta este de inteles) . :mrgreen:

    Iar daca-i doar un pamflet, atunci si eu as protesta, suma de 500 de lei fiind prea mica, cu banii astia nu-mi pot angaja bona Filipineza (obligatoriu pana in 21 de ani) pentru copil :P

  28. Ella permalink
    December 8, 2010 12:05:02

    :lol: hmm… cred ca bona filipineza de 21 ani costa mult mai mult…
    statisticile arata ca majoritatea femeilor care beneficiaza de indemnizatie au venituri sub medie, alegand indemnizatia ca mijloc de subzistenta… si se va pastra proportia, cat timp se va plafona indemnizatia, plafonul avantajandu-le tot pe cele cu salarii mici si, evident, descurajandu-le pe cele cu venitrui mari, practic tot o politica populista ce are ca electorat tinta populatia saraca
    ce nu se ia in considerare sunt problemele aparute dupa cei doi ani, cand mamele sau parintii revin la venituri reduse , si in plus, au si un copil in ingrijire…
    Cifrele spun asa : se cheltuie lunar 40 milioane euro cu indemnizatiile mamelor http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-8107773-indemnizatia-pentru-mame-cifre-interpretari-tentatia-populismului-sau-cine-incurajeaza-guvernul-boc.htm

  29. Marius D permalink
    December 8, 2010 12:06:02

    Asa ca stimati si stimate, va doresc o saptamana plina de munca a.i la sfarsitul saptamanii sa picati pe jos, la propriu, cocosati de satisfactia muncii voastre. :mrgreen:

  30. December 8, 2010 13:30:15

    cand pune taxe, boc gandeste cam asa: este doar vina voastra ca ati ramas in romania. si vinovatii trebuie sa plateasca.

  31. catalin permalink
    December 8, 2010 16:52:34

    Wow! E primul articol de-al tau la care strimb din nas! Chiar e un eveniment ca avem pareri total diferite: eu nu prea sint de acord cu concediu de maternitate platit 2 ani de zile. Nici o alta tara nu-si mai poate permite asa ceva. Uite, Canada, o tara cu deficit de forta de munca, acorda concediu de 6 luni, timp in care primesti 50% din salariu.

    Nu cumva au fost niste discutii cu “tata Uraniu” de genul: “nu ti-am spus eu sa te grabesti!” :)

  32. December 8, 2010 16:54:55

    @catalin: nu cred c-o să mă bazez pe banii statului nici la pensie, darămite în caz de maternitate. deci nu, n-au fost discuţii :mrgreen:

  33. mint_rubber permalink
    December 8, 2010 17:21:45

    @Marius D Corect, am insa o obiectie, se spune sa sara de cur in sus.

  34. December 8, 2010 18:44:49

    oameni buni, mi se pare doar mie asa, sau noua OUG a lui Boc (a 2-a si cica ultima) e o porcarie sinistra? 8O

  35. December 8, 2010 20:49:59

    dace e vorba de mame si taxe,sa i-o puna ma-sii mai intai.

  36. cruela de vila permalink
    December 8, 2010 23:25:49

    violeta mov: shtii shi ordonantze de-ale lui Boc care nu sunt porcarii, nu sunt sinistre shi nu sunt porcarii sinistre?

  37. December 9, 2010 11:32:06

    @Cruela: :D
    pai au guvernat numai cu oug-uri, ca altfel nu reuseau sa impuna nimic. dar asta ultima, mi se pare intr-un mare fel… nu s-a schimbat nimic pentru majoritate, doar ca mamele care castiga mai bine sunt obligate sa se intoarca mai repede la munca. dar celelalte de ce sa stea acasa 2 ani? ori e criza pentru toate, ori nu mai e! :P

  38. January 3, 2011 12:40:44

    adevarat

Trackbacks & Pingbacks

  1. Tweets that mention Nu luaţi banii pe prostii, luaţi de la mame de copii | Jurnal roz de cazarmă și nu numai -- Topsy.com
  2. Pentru de dimineață | aghiuţă

Leave a Reply

Note: You may use basic HTML in your comments. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: