Skip to content

Şi silueta de balenă se întreţine greu

2011 August 12 at 5:00 pm

by Simona Tache

Nu doar ca să fii slabă tre’ să te chinui şi să faci eforturi, ci şi ca să fii cât malul. Mi-am dat seama de acest lucru, în premieră mondială, astăzi, în timp ce luam masa în restaurantul de la IKEA, unde mă dusesem cu treabă (vă povestesc io curând ce treabă). Cum mi-am dat seama? Păi, uitându-mă pur şi simplu ce îngurgitau două doamne supraponderale de la masa vecină. Înghiţeau după cum urmează: chicken fingers cu cartofi prăjiţi (o porţioaie imensă), maioneză, prăjiturică şi vinişor – doamna supraponderală mai tânără, respectiv supică-cremă de ciuperci cu o tonă de crutoane, piept de pui cu cartofi prăjiţi (porţioaie imensă), murături, prăjiturică şi suculeţ – doamna supraponderală mai în vârstă. Amândouă aveau câte 30 de kile în plus şi, din câte se vedea, se străduiau din răsputeri să le conserve sau chiar să le înmulţească. În timpul ăsta, eu, care am un exces de doar vreo 6 kile (din cauza căruia, desigur, nu am linişte), mâncam somon cu legume. Şi mă întrebam dacă am halit vreodată chicken fingers cu cartofi prăjiţi şi maioneză. În vreo viaţă anterioară, desigur, pentru că în cea actuală cu siguranţă nu mi-am permis şi n-o să-mi permit.

În fine, deci aia e ideea: e greu, domne, şi să te menţii cât şifonierul. Tre’ să te lupţi cu munţi de prăjeli soioase, cu maioneze, cu dulciuri, cu tot ce trebuie. Să fiu ministru al sănătăţii aş reforma sistemul în aşa fel încât doamnele despre care tocmai v-am povestit să plătească o contribuţie la sănătate proporţională cu nesimţirea domniilor lor. Vrei să ai 30 de kile-n plus şi să-ţi agresezi cu ele coloana, scheletul, inima şi alte organe? Plăteşti, taică, taxă de lux. Vrei să ai vasele de sânge îngroşate? Plăteşti. Şi aşa mai departe.

Nic zice că exagerez şi că sunt eu prea maniacă atunci când vine vorba de îngrăşat. Eu zic că nu exagerez şi că să bagi în tine ce băgau distinsele personaje feminine de mai sus, se cheamă NESIMŢIRE şi ar trebui amendată dureros.

Related posts:

121 Responses Post a comment
  1. Gregorie Casă permalink
    August 12, 2011 17:06:48

    Tu ce-ai luat? Chifteluțe suedeze?

  2. August 12, 2011 17:17:57

    @Gregorie: ai citit textul?

  3. Maria permalink
    August 12, 2011 17:18:46

    Simona, in principiu ai dreptate. Ar trebui sa plateasca mai mult. Diabetul pe care il vor face ele in cativa ani (daca nu l-au facut deja) o sa coste enorm sanatatea publica. Evident ca acelasi lucru s-ar aplica si la fumatori, de exemplu.

  4. marikosan permalink
    August 12, 2011 17:19:02

    usor exagerat. e alegerea lor sa fie obeze, sau cu 100 kile in plus. eu am ales de 2 ani sa mananc sanatos si fara carne. asta nu inseamna ca o sa pocnesc cu poseta in cap lumea din restaurant ca baga carne in ei, sau prajeala, sau fast-food, sau tot felu’ de E-uri. fiecare e liber sa-si scurteze viata cu 10-20-30 de ani.

  5. August 12, 2011 17:21:05

    @Maria: de acord: si fumatorii ar trebui sa plateasca mai mult.

  6. August 12, 2011 17:23:36

    Pun pariu că vorbeau despre cum se îngrașă ele “și din aer, dom’le”.

  7. Adi permalink
    August 12, 2011 17:24:39

    @Gregorie: ai citit textul?

    ——————–

    Vedeti ca azi ne asculta. Ati citit careva ceva? Sa-mi suflati si mie daca ma scoate la tabla. :mrgreen:

  8. Adi permalink
    August 12, 2011 17:26:22

    “Si fumatorii ar trebui sa plateasca mai mult”.

    Am auzit eu ca Torquemada si Mengele aveau radacini evreiesti, de-aia au fost mai a dracu’ cu evreii decat altii. Ce-nseamna sa uiti de unde ai plecat … :mrgreen:

  9. August 12, 2011 17:34:11

    @Adi: aş fi zis la fel şi dacă încă mai fumam, jur.

  10. August 12, 2011 17:37:03

    Fumatorii platesc mai mult prin accize uriase care se regasesc chiar in pretul tigarilor. Aceeasi masura ar putea sa fie luata si pentru alimentele nesanatoase.

  11. August 12, 2011 17:44:09

    simona ele oricum platesc mai mult-la masa, la doctor, pe locurile de la avion etc…sa nu fim discriminatorii..fiecare maninca ce vrea-eu nu maninc carne dar nu cred ca sint mai tare decit cei ce maninca..etc

  12. Beermaster permalink
    August 12, 2011 17:45:32

    Ba fumatorii ar trebui sa plateasca mai putin, ca si asa platesc o gramada de taxe si accize in pretul tigarilor… plus ca un nefumator traieste mai mult (cel putin teoretic), deci va beneficia de asistenta o perioada mai indelungata. Da nu vedeti mai departe de nas

  13. Adi permalink
    August 12, 2011 17:48:55

    @ Simona

    Cum adica , ne-ai fi cerut sa-ti citim textul si daca mai fumai? Ma mir, fumatorii nu sunt atat de “intepati” ca nefumatorii. :mrgreen:

    Serios acum , Vlad are dreptate. De vreo 2 ani in accizele la tigari intra si o taxa care merge la Casa de Asigurari de Sanatate . Deci poti dormi linistita: nenorocitii chiar platesc mai mult. :mrgreen:

  14. August 12, 2011 17:50:30

    Trebuia să te fi urmărit aseară prin pasajul Villacross și să văd ce bagi că poate acum răspundeam mai interesant.

  15. elena permalink
    August 12, 2011 17:52:58

    Simona, din cauza ca te citesc zilnic, te iubesc. Dar de data asta parca a scris altcineva in locul tau. Consider ca e foarte nepoliticos sa te uiti in farfuria altuia si sa povestesti apoi cu detalii ce si cum a mincat.
    Ceea ce spui tu despre supraponderabilitatea acestor doamne, consecinta a nesimtirii lor este foarte adevarat; ideal ar fi ca toti oamenii sa fie preocupati de o viata sanatoasa, si asta presupune, printre altele, o alimentatie corecta. Dar sa lasam celor din jurul nostru dreptul de a fi bolnavi, grasi, hidosi : daca nu -i putem educa (si astfel ajuta) , ar fi frumos sa nu-i jignim si sa nu-i birfim.

    p.s. si o vreau pe simona mea inapoi!!!

  16. michelle permalink
    August 12, 2011 17:59:33

    :) “holier than thou” attitude? te potzi ingrasa cu “healthy” food, daca mananci prea mult. I did that so I know.
    oricum, “NESIMTIRE” mi se pare un cuvant cam tare, ce ar putea fi revizuit, la o adica.
    cat despre fumatori (eu apartinand acestei categorii), cred ca merita salonul de VIP la cat investesc (prin accize) in sistemul de sanatate :)) ca sa nu mai pun la socoteala faptul ca mor mai tineri, ca urmare nu beneficiaza nici de fondul de pensii.
    all inveterate anti-smokers should take a moment to reflect! mai multzi bani pentru ei, la urma urmei :))

  17. Claudia I permalink
    August 12, 2011 18:38:16

    Atata timp cat nefumatorii mor de cancer pulmonar, persoanele slabe sau cu greutate normala mor de inima, ne-bautorii fac ciroza si asa mai departe, eu nu pot fi de acord cu ideea ca daca mananci cat o vaca SIGUR vei avea nevoie de mai multe vizite si tratamente medicale.
    In schimb, m-am trezit intrebandu-ma zilele trecute, de ce o pereche de pantaloni marimea xxxl costa la fel cu perechea marimea s. La naiba, doar intra de vreo 6 ori mai mult material! Io pe astea as pune taxa: Pe xxxl! :twisted:

    Oricum, obezitatea e semn clar de nesanatate, daca mananci cat o cireada e clar ca ai probleme. Psihice. Si asta e modul in care crezi ca le rezolvi, bagand in tine cantitati industriale.

  18. Adi permalink
    August 12, 2011 18:38:34

    Hai ca am citit si eu textul. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Nu te supara, n-am facut decat 1752 de comentarii inainte. :mrgreen:
    Deci : la IKEA erai sa-ti cauti mobilier pentru casa de la tara de care ne intrebai. :idea:

    Cand am ajuns la pasajul cu ce mancau doamnele, mi s-a facut greata. Cand aud cartofi prajiti si maioneza, asa patesc.
    Da’ sa stii ca metabolismul e nasol de tot. Eu mananc doar peste (cu legume, cum mananci si tu plus o tona de suc de lamaie peste) sau pui slab (cateodata si snitel de pui in pesmet , nu ou – e super bun). Imi plac ciorbele cu multe legume si putina carne, FARA SMANTANA … Fructe de mare, etc. Mi-e greata (jur) de orice grasime – nu pot manca. Si cu toate acestea , de la 33-34 de ani am inceput sa pun pe mine. De la 1.85/83 am ajuns la 1.85/105 . Nu sunt obsedat de greutate, mananc slab pentru ca de cand ma stiu mi-a placut sa mananc slab (legat de un subiect mai vechi, cu broccoli – fata , il ador!) si mi-e greata de grasimi. Dar uite ca nu e neaparat o polita in alb pentru silueta.

  19. August 12, 2011 18:39:31

    @Adi: :lol:
    @elena: Am precizat că e posibil să exagerez şi v-am şi întrebat dacă nu cumva o fac. Dacă e să mă-ntrebi însă, şi tu exagerezi la faza asta: “Consider ca e foarte nepoliticos sa te uiti in farfuria altuia si sa povestesti apoi cu detalii ce si cum a mincat”. C’mon, una la mână că nu am dat nume sau poză. A doua la mână, nu m-am chiorât, frate, în farfuria lor. Am observat dintr-o ochire cât erau şi ce haleau, că erau chiar lângă masa de lângă. Nu-mi zice că tu ţi-ai fi pus o pungă-n cap, ca să nu vezi. Dacă eu am exagerat într-o direcţie, nu exagera tu în ailaltă, zic. Altfel, Simona ta e tot aceeaşi, stai liniştită. A avut şi ea un moment de furie văzând cum îşi bat unii oameni joc de ei. Vorba lui Nic, poate sunt invidioasă că nu-mi permite şi mie silueta să mănânc pui prăjit cu maioneză şi cartofi prăjiţi, cum le permite la doamnele ălea faţă de care am fost eu nepoliticoasă. :wink:

    @michelle: aveţi dreptate cu accizele, atunci să plătească doar ăia de care am zis prima dată

  20. August 12, 2011 18:46:13

    Şi mie, oricât m-aţi certa voi şi Nic, tot mi se pare nesimţire. Hai, poate nu NESIMŢIRE, da’ măcar nesimţire. păi când ai 30 de kile-n plus şi ai de ales între mai multe feluri de mâncare, cum să alegi, frăţiorul meu, ce e CEL MAI ŞI CEL MAI RĂU? ce e asta? simţire? normalitate? vă zic sincer, nu părea că sunt la dietă şi au pur şi simplu o scăpare extraordinară-n porumb, pe motivul că se tăvăleau pe jos de poftă (deşi nici genul ăsta de scăpare nu mi se pare ok). nu, nene, era evident că asta mănâncă în mod obişnuit.

  21. Adi permalink
    August 12, 2011 18:52:39

    Nu stiu daca le-as numi nesimtite, dar iti inteleg repulsia- ti-am zis, mie mi-e greata cand vad mancare de-aia. Da’ la noi cartofii prajiti sunt aproape un “must have” pe langa ceafa, of course. Mi s-a intamplat de multe ori sa intalnesc cate o privire mirata de chelner cand ceream la garnitura “orez simplu” (cum naiba, orez? – parea sa spuna). Da’ sa stii ca si mancarea traditionala la nemti e cam la fel. Si la unguri (care insa gatesc absolut senzational – n-am dormit o noapte intreaga dupa o cina la un “Szekely csarda” din cauza arsurilor la stomac).

  22. August 12, 2011 18:55:07

    @Adi: şi eu mănânc slab şi fac şi sport şi tot nu e o poliţă în alb pentru siluetă, futu-i mama mă-sii, ştiu. dar eu mă lupt strict pentru că-mi place mie să fiu slabă, în timp ce la fomeile alea nu mai era problemă de estetică, alea pur şi simplu se căzneau din răsputeri să-şi organizeze un infarct.
    şi be) nu pentru casa de la ţară, că aia e încă doar în faza de proiect, ci pt casa de la oraş, care intră într-o mică renovare şi căreia-i schimbam mobila de bucătărie. o să urmeze nişte săptămâni grele, deocamdată a trecut prima, aia în care ne-am cărat zeci de saci de cărţi şi de haine prin alte case. şi vă mai miraţi că mi-a căşunat pe grasele alea. :roll:

  23. finch permalink
    August 12, 2011 19:06:52

    Prin state fumatorii platesc mai mult pentru asigurarea medicala, pentru ca prezinta risc mai mare de imbolnavire de boli ce costa mult (cancer la corzi, cancer pulmonar), risc foarte bine demonstrat prin studii trecute sub tacere la solicitarea industriei tutunului. Daca a fost nevoie de vreo 3 secole pentru a accepta faptul ca tutunul e daunator, dupa ce era privit ca un fel de panaceu al unor boli, cat credeti ca mai trece pana ce mancarea fast food e declarata raufacatoare? Punem un pariu ca nu apucam noi asa ceva?
    @ beermaster
    Maestre, ai stat cu capul in butoiul de fermentare sau nu vezi de nas? Unul care face cancer de la fumat cheltuie mai multi bani (pana moare) din sistemul de asigurari decat un om sanatos care mai face cate o raceala-doua si vreo fractura pana la 90 de ani. Toti avem acelasi risc de a ne imbolnavi de diverse chestii, dar fumatorii au un risc enorm asumat constient (sau mai degraba inconstient). Prin urmare si drept consecinta, se aplica principiul asigurarii ca la casco. Suma mai mare de rambursat, suma mai mare de platit.

  24. altu' permalink
    August 12, 2011 19:17:38

    Doar 30 de kile? Asta-i chiar barfa.

  25. Rodi permalink
    August 12, 2011 19:30:15

    Vă spun din experiență; dacă toată vița ai fost scobă, este îngrozitor când vine vremea să te lupți cu Kilele și să constați că vrei, nu vrei, bei agheazmă și și aia se puneeee pe unde nu trebuie. Cel mai drăguț este totuși când auzi comentarii de genul”tu te vaiețí dragăăă? La tine se pun pe înălțime, nu se văd ca la doapa de mineeeee!!!! “Ei ași! 1,75 cu 85 sunt tot 10kg peste la vârsta mea. Am încercat de toate…. am reușit și nu…..Adi cred că mă înțelege…..pară i-am dictat eu textul….. :oops:

  26. August 12, 2011 19:32:10

    @Oae: după ce-am trecut prin pasaj, am mai băgat fix o apă plată la o terasă :mrgreen:

  27. Beermaster permalink
    August 12, 2011 19:33:11

    @finch si daca nu se imbolnaveste ii dai tu banii inapoi?

  28. oneone permalink
    August 12, 2011 20:04:59

    Nu toti suntem perfecti,unii cedeaza tentatiilor.. ….alcool,tigari, mancare, femei..you name it.
    (problema cu junk- food e ca vine si in portii de neam prost)
    Daca omul e fericit asa, cine suntem noi sa le tinem prelegeri, pana la urma lumea nu e atat de complicata pe cat vrem noi sa fie
    iar oamenii sunt de 2 categorii :buni si rai, nu grasi-slabi, albi-negri, crestini-musulmani…etc

  29. alina permalink
    August 12, 2011 21:24:32

    sigur, acuma ca te-ai lasat de fumat sa plateasca fumatorii. ba sa plateasca aia care ne fac sa radem ca ne creeaza lipsa de chef de munca (sic), si scade rentabilitatea tarii unde sa sta pe bloguri si se citeste tache si catavencii in loc sa se munceasca sa se scoata tara din criza, ete na!

  30. alina permalink
    August 12, 2011 21:26:01

    @rodi: cu foame ai incercat? si cu ceva sport. io am dat 15 kile de la 85 la 70 in 6 luni cu putina responsabilitate nimic altceva

  31. alina permalink
    August 12, 2011 21:27:49

    si ca una care a avut 15 kile in plus trebuie sa spun ca sunt de accord cu simona, e nesimtire crasa frate sa fi gras si sa manaci ca spartu toate junk-urile

  32. Adi permalink
    August 12, 2011 21:28:47

    @ Alina

    Corect , di vina-i Tache. :mrgreen:

  33. August 12, 2011 21:40:07

    Tare ma indoiesc ca “doamnele” de genul o sa se sinchiseasca de kilograme pana nu ajung in vreun spital in ultima faza. Bine, hai, n-are cum sa aiba toata lumea sub 60 de kilograme si sa fie fericite, dar te apuca durerile de cap cand le vezi scapate in restaurante mancand, mancand, mancand…

  34. nina permalink
    August 12, 2011 21:56:21

    urat,foarte urat ce ai scris,imi placea sa citesc pe blogul tau,cateodata ai idei stralucite pacat ca te uratesti privind in farfuriile altora,in casa altora,in viata altora…urat.e alegerea fiecaruia cum isi traieste viata

  35. Miorlau permalink
    August 12, 2011 22:03:56

    Nesimtita esti tu jegoaso . De ce fe f*** pe tine grija despre apetitul femeilor ? E treaba lor . Poate sunt iubite si linistite cu tot cu alea 30 de kile in plus. N-aveai alta treba decat sa le numeri la alea inghititurile. Sau poate iti curgeau balelele , frustrato. Good luck cu alea 6 kile in plus .

  36. catalin permalink
    August 12, 2011 22:07:53

    Apropo de IKEA: spun unii ca au cel mai bun somon congelat.

    De unde ai tras concluzia ca ai 6 kile in plus? Te-a bagat tata Uraniu intr-un butoi cu apa sa-ti masoare procentul de grasime? :)

  37. agneswood permalink
    August 12, 2011 22:42:32

    vai, simona, cât de urât ai ales să îţi trăieşti vieaţa…
    ai renunţat la tot doar ca să te holbezi în farfuriile oamenilor prin restaurante, acasă îi spionezi de după jaluzele şi apoi ne povesteşti aici ce fac, pun pariu că şi pe stradă te apleci şi te uiţi sub fuste să vezi ce chiloţi poartă. nici la benzinărie nu au loc de tine, că te uiţi să vezi cât au alimentat, la supermarket le spionezi coşul şi îi dai urgent în gât pe blog , nici copiii mici nu scapă de tine, eşti cu urechea la ei să vezi cum pronunţă unele cuvinte mai grele.
    nţ, nţ, nţ, ce alegere urâtă. până acu te iubeam, de azi nu te mai citesc.

  38. August 12, 2011 22:49:27

    @agnes: :lol: :lol:

  39. michelle permalink
    August 12, 2011 22:50:19

    @ finch
    :) nu zic ca e bine sa fumezi, doar ca ma am dubii mari asupra costurilor. ma indoiesc ca 30 de ani de pensie, o proteza de sold femural, tratamentul pentru variatele boli degenerative date de varsta (si nu de vicii ca fumatul) si cel de dementa costa mai putzin ca un tratament pentru cancer bronhopulmonar (la 60 de ani) cu o supravietuire medie de 6 luni.

    for further reference: :)
    http://www.alz.org/downloads/Facts_Figures_2011.pdf
    http://www.cancer.gov/aboutnci/servingpeople/cancer-statistics/costofcancer

  40. Adi permalink
    August 12, 2011 22:56:03

    De ce, Simona?
    Quo vadis, Simona?
    Quousque tandem abutere, Simona, patientia nostra?
    Why,why,why, Simonaaaaa?
    Warum, Simona?

  41. alina permalink
    August 12, 2011 22:58:44

    fiecare alege cum isi traieste viata, dar noi putem rade de ei, nu? e urat dar legal si super funny

  42. alina permalink
    August 12, 2011 23:01:20

    aia care manaca mult, beau, fumeaza, se drogheaza si alte vicii ar trebui sa fie rasplatiti ca mor tineri si nu trebuie sa le dea statul pensie

  43. August 13, 2011 00:04:52

    simona, reprosurile fata de „nesimtire” sunt oarecum intemeiate. nu poti sa le faci nesimtite pe respectivele decat daca le auzi vorbind de diete, slabit, ingrasat din aer si stress etc. dar tu nu le-ai auzit pentru ca nu le cunosti. ceea ce inseamna ca pot fi niste persoane normale, care nu considera ca a fi supraponderal este o problema. ca la fumatori: stiu ca e rau, dar e viata mea si fac ce vreau cu ea. esti, totusi, obligata sa acorzi prezumtia de nevinovatie.

  44. Cosmin permalink
    August 13, 2011 00:06:19

    Mult stimata tzatza, esti mai nesimtita ca ele, scuza-ma ca-ti spun, mai ales ca un barbat n-ar trebui sa jigneasca o femeie…Dar e un blog public, asa ca-mi pot da cu parerea.
    E fix problema fiecaruia ce mananca, unde mananca si cat mananca. Nu-ti convine, nu te uita. Simplu! La fel si cu blogurile, te-am apreciat multa vreme, dar cu postarea asta ai dat dovada de…nesimtire, mai mare decat a doamnelor despre care mananci rah….Drept urmare, n-am de ce sa te mai citesc. Pacat!
    Si scuteste-ne de morala cu tigarile. Cat timp ai tras cu nesat din mii de tigarete, n-ai mai fost atat de invrajbita. Hai sictir!

  45. August 13, 2011 00:15:54

    “esti mai nesimtita ca ele, scuza-ma ca-ti spun, mai ales ca un barbat n-ar trebui sa jigneasca o femeie…Dar e un blog public, asa ca-mi pot da cu parerea” :lol: :lol: :lol:
    Rezultă o regulă clară: singurul loc în care e ok ca un bărbat să jignească o femeie e pe un blog public. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

  46. alina permalink
    August 13, 2011 00:21:44

    singurul lucru pentru care l-am apreciat pe larry flint e incostienta si indarjirea cu care a aparat dreptul la libera exprimare……………desi nu intelegea el mare lucru din el
    fiecare rade de ce are chef cui ii place citeste cui nu da sign out si alta data nu mai citeste,
    cred ca am mai spus asta si alta data, sunt cam nesimtita !?

  47. A A permalink
    August 13, 2011 00:22:09

    Simonooo… ce-ai facut cu articolul asta?… ai revoltat toate grasele, proastele si cretinii

  48. August 13, 2011 00:33:01

    @AA: Doamne, cum a sunat asta! Am râs în hohote, pe bune :lol: :lol: :lol: :lol:

  49. laura permalink
    August 13, 2011 01:08:21

    urat! altceva nu pot spune,asta se cheama pana de subiect!! Asta e chiar culmea sa nu mai poata oamenii… sa manance in locuri publice ca sunt judecati aspru de niste complexati!! Bravo lor ca mancau nici intr-un caz nu poti sa le spui ca mancau ca ”nesimtitele” cum se intelege din ceea ce spui tu…de ce sa saliveze la o portie de cartofi prajiti si alte alea… doar ca vrei tu sa fi mai slaba cu 6 kg? Bine ca ai spus si ce mancai tu….ca altfel credeau toti ca bei doar ceaiuri cu efecte laxative…si d’aici invidia pe masa copioasa a doamnelor cu pricina!

  50. matrixbrain permalink
    August 13, 2011 01:10:00

    @agneswoodo:
    Chestia cu aplecatu’ pe sub fuste nu se poate executa din motive de 6 Kg +; daca stau sa ma gandesc, eu avand 4 kg (-) … minus, adica … infine, am zis ca ma mai gandesc

    si be) te vazusi cu webcam-ul in caruta si musti mana care ti-a dat-o; am vrut io sa-i zic lu’ Simona ca posturile alea cu aici… si aici … si aici … si aici … de pe urma carora ai scapat in castigatoare le-ai copiat dupa fituicile special pregatite, dar era prea tarziu. Oricum sunt cu ochii pe tine la urmatorul concurs. Chiar si de imprejurari :mrgreen:

    @Simona:
    Io am acu’ 5 kg – (minus, adica!!!)
    Explicatie: Raspunsul agneswoodei deja mi-a mai luat 1 (un) chkilogram … Crezi c-am putea-o folosi mai intens in acest sens? Pare profitabil, mai ales ca dintr-o portie de “chicken fingers (astea-s degete de pui? ca mai stim si noi engleza, nu?) cu cartofi prăjiţi” nu iei tot chilu’ pe colacel :mrgreen:
    In conditiile de mai sus, fiind si pofticios din fire, as da o raita pe la IKEA. Cat o fi halatul?

  51. Alex permalink
    August 13, 2011 01:21:21

    Stimata domnisoara
    Daca mesajul dumneavoastra ar fi fost plin de indignare ca cele doua doamne isi fac rau cu mana lor fara sa-si dea seama ca supra-ponderabilitatea poate duce la probleme grave de sanatate as fi inteles. Chiar si lamentarea vis a vis de faptul ca aveti impresia ca aceste doua doamne o sa beneficieze din plin de sistemul sanitar la care dumneavoastra platiti, haide ca as fi inteles-o si pe asta (cu toate ca, sa nu uita ca din punct de vedere genetic sunt multe persoane, chiar si sub-ponderale, care vor beneficia mai mult de sistem – sanatate sa fie, nu e o idee buna sa va doriti sa aveti nevoie de medic mai mult decat platiti)
    Dar sa jigniti doua persoane care nu v-au jignit, nu v-au facut niciun rau, nici macar in farfuria dumneavoastra nu s-au uitat sa comenteze rautacios , e foarte trist. O scuza poate fi faptul ca sunteti frustrata de cele 6 kilograme pe care visati sa le slabiti si nu intelegi cum o persoana, chiar cu 30 de kilograme in sus, se poate accepta asa cum este, mananca ce isi doreste, se bucura de viata asa cum intelege EA (ele) fara sa dea socoteala nimanui, fara sa se lamenteze pe un blog, fara sa jigneasca pe nimeni. Poate ca as intelege frustrarea, dar nu e acceptabila intr-o societate civilizata, unde fiecare isi traieste viata vazandu-si de ale lui si lasand pe cei din jur sa si-o traiasca pe ale lor. Nesimtite? Domnisoara draga, dar ce v-au facut ? V-au jignit, au scuipat pe jos, au furat din buzunarele celor de pe strada, au tipat in gura mare deranjand pe cei din jur? NU. Am indraznit sa manance ce vor. Atat. Isi poarta kilogramele in plus singure, nu au cerut ajutorul nimanui sa le duca in spate, nu? Credeti ca cele 24kg in plus (30 ale lor, fara 6 ale dumneavoastra)va dau dreptul sa le judecati? Stiti cine sunt? Sau v-ati oprit strict la ambalajul exterior si ati hotarat ca sunt NESIMTITE. Din pacate, asta spune foarte mult despre dumneavoastra, si din pacate nu ceva imbucurator. Cele doua doamne pot slabi la un moment dat (daca isi doresc,evident) intrebarea mea, devin cumva mai bune? Membrii ai societatii apreciati? Doar pentru ca au slabit? Nu cred. E o decizie atat de personala. Si aveti grija, s-ar putea ca cele care au chiar 2 kg mai putin sa se uite la dumneavoastra si sa spuna, “Uita-te la nesimtita, e grasa cu 6 kg in plus si mananca altceva decat salata si apa!”
    Trist…

  52. Hihi permalink
    August 13, 2011 01:26:19

    Poate au avut 100 de kile in plus si acum sarbatoreau ca au dat jos 70 :> :P

  53. Sarah permalink
    August 13, 2011 01:53:18

    Numai prostul moare de grija altuia:))

  54. August 13, 2011 03:57:32

    - Fa, Marie, mi-o venit vremea sa ma insor. Eu te vreau pe tine.
    - Nu, ma Ioane, stii… eu sunt saraca.
    - Lasa, Marie, ca muncim noi si facem singuri avere.
    - Mai Ioane, dar eu sunt cam proasta…
    - Lasa, Marie, ca juma` din voi sunteti la fel.
    - Si-apoi sunt si cam grasa, nu vezi?
    - Lasa, fa Marie, ca asa am mai mult de iubit la tine. 8O

  55. August 13, 2011 06:22:29

    And the Oskar for most egregious abomination under the sun goes to….. madame Tache!
    Thank you for making our world a more terrifying place!.

    U run without inspirations…lately; no dinner 4 U)

  56. marikosan permalink
    August 13, 2011 10:56:32

    in comment’ul de mai sus am zis ca ai exagerat. m-am razgandit. am gresit. aseara in drum spre casa vazui o mama responsabila cu doi copii mititei la o mare portie de junk food. MAXIMA nesimtire!!!

  57. August 13, 2011 13:10:29

    Cainele moare de drum lung,si prostul de grija altuia. Atat. Romanul,si mai ales romanca saraca, moare de grija a ce mananca altele.
    Penibil

  58. Rodi permalink
    August 13, 2011 13:30:16

    Sunt de acord cu AA.Vezi ce-ai făcut? Simona ai semănat nițel vânt și ai o furtunăăăăă de toată frumusețea! Dar asta și-ți doreai nu? :wink:

  59. IOANA permalink
    August 13, 2011 14:13:34

    Sincer, sunt surprinsa. Citesc constant acest blog, dar acum incep sa am dubii. Cum, nu iti poti permite sa mananci cartofi prajiti si piept de pui ? Din cauza celor 6 kg ? Grav. Se cheama frustrare. Fa mai mult sport, si le vei da jos chiar daca din cand in cand iti mai bucuri ” cu nesimtire” papilele gustative. Iar in privinta “nesimtitelor”, cred ca ti-au gadilat frustrarea.
    Si daca cu somon si legume nu slabesti, ce zici sa incerci doar apa ? Si asta, fiarta si racita daca se poate

  60. magda permalink
    August 13, 2011 15:33:46

    d aia nu dorm unii de grija altora. ce te fute pe matale grija ce mancau doamnele cu pricina? mancau din portofelul tau? eu zic sa fie toate pe calapod sa le placa simona. 90-60-90 blonde si cu ochi albastri, pe restu sa le gazam. cred ca e mai simplu. apoi gazam nesimtitii adevarati, snobii, prostii si cred ca lista poate continua. sa ramana numai jurnalistii :D

  61. Adi permalink
    August 13, 2011 15:39:11

    Taquemada, s-a intors roata. Ai ras de bietele nenorocite , acum alege: rug, ghilotina, pluton de executie sau 15 portii de cartofi prajiti in 10 kile de ulei de floare cu 20 de kile de maioneza si 50 de portii de ceafa . Your choice! :mrgreen:

  62. August 13, 2011 15:45:31

    @Rodi: pe cuvânt că nu m-am aşteptat să trezesc atâta indignare. :roll:
    poate că am eu ceva la cap dacă mi se pare că a mânca în felul ăla e echivalent cu a-ţi bate joc de tine. o să mă duc să mă caut :-)

  63. August 13, 2011 15:46:35

    @Adi: şi nici măcar nu am râs, m-am înfuriat pe ele şi am suferit pentru ce-şi fac cu mâna lor :?

  64. Adi permalink
    August 13, 2011 15:50:00

    Bietele femei, sa se uite cineva in farfuria lor, asa, fara rusine. :mrgreen: Sunt atat de indignat. :mrgreen: Ce-am ajuns, dom’le, e sfarsitu’ lumii, maica. :mrgreen:

  65. catalin permalink
    August 13, 2011 15:57:51

    De unde dracu’ au aparut atitia cretini?

  66. August 13, 2011 16:43:17

    Bon, data viitoare va povestesc si ce parere am eu despre cei care merg la ikea, dar asta e deja alta poveste… :mrgreen:

  67. cruela de vila permalink
    August 13, 2011 17:28:28

    deci agnes: ia zi tu: de ce crezi ca ai primit tam-nesam o web cam?pai simplu fatahhhh: ca sa transmitzi in direct de la fatza locului: ce manaca oamenii, ce au femeile pe supt fuste, si ce-ai mai zis tu acolo! ca nici simona nu poate sa le faca nici ea pa toate singura! :mrgreen:

  68. cruela de vila permalink
    August 13, 2011 17:29:26

    si be) simona: daca vrei sa-ti testezi popularitatea, baga repede un post despre bautura si nesimtzitzii care o beau ei pa ia! :mrgreen:

  69. cruela de vila permalink
    August 13, 2011 17:30:52

    si TREI: simona lasa fitzele, ca de fapt ne-am prins toti ca te ofticai ca tu, cu eforturi , n-ai dacat 6 kile-n plus, shi deci, nici o shansa sa ajungi balena!si asta te oftica!d-aia ai si scris titlul cum l-ai scris!

  70. cruela de vila permalink
    August 13, 2011 17:31:54

    si IV: sa crezi tu ca mai merg cu tine la starbucks, sa-mi numeri cuburile de zahar si lingurile de frishca din frapuccino! :mrgreen:

  71. cruela de vila permalink
    August 13, 2011 17:46:28

    si de asta ce zici ma rog?
    :mrgreen:
    Păianjenii masculi preferă femelele sătule :mrgreen:
    http://www.descopera.ro/dnews/8605953-paianjenii-masculi-prefera-femelele-satule

  72. August 13, 2011 19:15:02

    Simona, Simona…
    Ceea ce defineste o persoana cu o boala de alimentatie, la general, (fie ca e anorexie, bulimie, ortorexie, beange eating, mancat compulsiv, etc…) este o stare de spirit, nu un numar de kg; si acea stare de spirit este stresul legat de aparenta fizica, punerea mai presus a aparentei fizice in defavoarea mentalului, valorizarea in functie de numarul de kg corporale, nu in functie de posibilitatile si trasaturile morale, nu in functie de utilitatea sociala. Cu alte cuvinte, valorizarea ambalajului, nu a continutului. Aceste persoane, indiferent de numarul de kg corporale (si pot cuprinde absolut tot spectrul de mase corporale, de la foarte slabe, la foarte grase!) obsedeaza asupra felului in care arata, au un anumit numar de kg considerat “ok” in functie de care se raporteaza si la depasirea caruia respectul de sine colapseaza, se valorizeaza atat pe sine, cat si pe ceilalti in functie de masa corporala si nu in functie de calitatile intrinseci, au o atitudine excesiv de critica in privinta atributelor fizice, evident sunt tot timpul la o dieta sau alta, exercita sau incearca sa exercite un control extrem de strict asupra alimentatie lor, stiu totul despre alimentatia sanatoasa… si sunt extrem de nefericite in incercarea lor de a atinge perfectiunea corporala, chiar si atunci cand, dupa standardele celor din jur, au atins-o deja.
    Sa incercam sa evaluam putin ce ne spune postul tau despre cele 2 doamne: mananca – in public! foarte important! – mancare calorioasa. Dau astfel dovada, tocmai pentru ca o fac in public, dovada ca nu le pasa prea tare de excesul corporal pe care tu il vezi la ele. Mananca si gata. Daca acest exces ar constitui o obsesie, asa cum e pentru tine (“…un exces de doar vreo 6 kile (din cauza căruia, desigur, nu am linişte)”), ar manca in public mai dietetic si acasa ar compensa cu excese calorioase. Deduc deci ca persoanele in cauza nu sunt “muncite” de gandul dietei, probabil sunt o mama in vizita la oras la o fiica si mananca impreuna in locul cu mancarea cea mai ieftina si in relativa abundenta din Bucuresti. O portie de chicken fingersi cu cartofi prajiti e, daca nu ma insel, doar 6 lei – probabil ca mai ieftin de atat nu se poate. Somonul cu legume e cat? 15-16 lei… (mananc rar la IKEA, asa ca nu mai stiu). Deci aceste doua doamne au mancat din abundenta impreuna la pretul la care tu mananci singura. Pentru ele a fost un targ ok.
    Ce ne spune postul tau despre tine?
    Ne dezvaluie ca nu ai liniste din cauza a unui exces de “numai vreo 6 kg”. Ne dezvaluie o rara virulenta si intoleranta fata de grasime – chiar daca e a altuia. Ne dezvaluie ca mancare calorioasa “cu siguranţă nu mi-am permis şi n-o să-mi permit”, iar aici interpretez aceasta permisiune in termeni de control, evident. Acest post ne dezvaluie o persoana putin cam obsedata de control, inflexibila in legatura cu standardele alimentare – nu numai ale sale, dar si ale altora, care valorizeaza/judeca persoanele din jurul ei in functie de masa lor corporala si de standardele lor alimentare, posibil si un pic nefericita datorita imposibilitatii de a tine sub control cele 6 kg, in ciuda mancatului sanatos si a sportului. Si dincolo de asta mai e ceva: o astfel de indignare pe grasime in general vine din spaima (am vazut asta de multe ori, la fetele bolnave de anorexie), spaima ca lipsa de control alimentar va degenera candva in obezitate in toata regula, ca acele cateva kg care depasesc limita impusa mental se vor transforma intr-un viitor alternativ intr-o suta si chiar mai mult. De ce te-ar deranja kg altuia? Nu gasesc alta explicatie decat spaima ca ai putea ajunge asa, ca vezi in cele 2 doamne o posibilitate pentru tine. Si asta in ciuda faptului ca arati foarte bine – excesul de care vorbesti e invizibil pentru mine, cel putin.
    Nu esti bolnava de nimic, evident nu imi permit sa cred ca ai avea o boala de alimentatie. Dar stiu cu siguranta ca te incadrezi in categoria de populatie cu risc de a dezvolta o astfel de problema la o dieta mai drastica, la un stres deosebit. Iti urez sa nu se intample asta, sa fii fericita indiferent cate kg iti va aduce (sau lua) viata si sa privesti cu mai multa ingaduinta in jurul tau.
    Te pup!

  73. Andra permalink
    August 13, 2011 19:26:51

    Hmmmm…..cred ca de fapt pe tine te frustreaza faptul ca tu mancai somon cu legume si baleai la chicken fingers & fries & maioneza, corect? Uite, si eu mananc cate un meniu mare de la McD pe zi (!!!) si n-am probleme cu greutatea, sunt ca o scandura…INCA :)) Asta depinde si de organism, varsta, activitate fizica etc. Acum daca tu te ingrasi imediat si trebuie sa fi mereu cu un calories counter in buzunar nu e vina nimanui; referitor la doamnele balenutze de la ikea, sa nu exageram, e treaba lor ce fac cu sanatatea lor, iar daca ele insele nu sunt complexate de aspectul fizic, de ce ai fi tu pentru ele? Lasati aberatiile cu ¨vai, o sa ne arda la buzunare daca astea doua dau in diabet¨…. ha-ha-ha. Decat sa prezinti situatia intr-o maniera atat de sincera din care sa reiasa clar frustrarea, puteai sa disimulezi un pic si sa accentuezi mai mult partea cu mancarea sanatoasa si colesterolul marit. Uite un tip: poti sa te gandesti mai des la avantajele pe care le ai fiind slaba, decat sa mori de ciuda ca altii mananca non-stop si tu nu iti permiti. Scuze daca am fost putin acida, am nimerit intamplator pe blog si sincer nu mi-a placut abordarea acestui subiect. Succes pe mai departe :)

  74. Cat permalink
    August 13, 2011 21:22:40

    Of, Doamne…. Ce val de apărători ai drepturilor omului!!!! Cu siguranţa nu contează, până acum fiind doar o cititoare, dar mă văd obligată să-mi afirm şi eu punctul de vedere: ai perfectă dreptate să le consideri nesimţite pe respectivele, aş fi gândit acelaşi lucru despre ele văzându-le, aş fi comentat la fel. Iar aiureli psihologice de genul “arată că se simţeau bine în pielea lor…” nu au nici o legătură cu normalitatea. Supraponderalii trezesc în noi sentimente de compasiune, în general, pentru că supraponderal=boală. Dar dacă supraponderalitatea este rezultatul alegerii lor, atunci mie îmi stârnesc indignare.

  75. feminista lu' peste permalink
    August 13, 2011 22:09:42

    Fidela principiului “noi le stim pe toate”, voiam sa comentez, da’ vaz ca n-am loc: “frustrata” esti, “nesimtita”, “bagacioasa” parca au fost, “nu te mai citesc” venea de la sine, diagnostic de “posible eating disorder” s-a produs. Imi ramane doar sa-ti spun clar ce vei fi in viitor: una din babele care stau pe bancuta in fata blocului si urmaresc tot: cand pleci, cand vii, cu cine, ce ai in sacosa – si deci clar cat mananci. Si apoi sa apostrofezi pe toti nesimtitii:
    - De ce cumperi maica, atata paine?
    - Cainele dumneavoastra latra!
    - De ce folositi aerul conditionat?

    Bineinteles, toate din grija ta excesiva pentru: mediu, silueta, sistemul sanitar, popor, tarisoara, fratii tai romani si consumul la apa calda.

  76. Alex permalink
    August 13, 2011 23:05:51

    @Cat:
    Plato zicea asa : “”Wise people talk because they have something to say; fools, because they have to say something.”

  77. Adi permalink
    August 13, 2011 23:10:00

    @ Alex

    Ce bine vorbea engleza Platon. :mrgreen:

  78. Alex permalink
    August 13, 2011 23:30:57

    Adi, daca vrei iti traduc in greaca veche:wink: !

    De fapt aici mergea mai bine un alt citat (originalul in limba engleza de data asta)
    “Great Minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people”.

  79. August 13, 2011 23:58:48

    Mda. Adulmec un subiect pentru un articol nou: baieti, va plac grasele in pat?
    Simo, te rog mult, sa nu ma lasi nesatisfacut. Tre`be sa discutam subiectul acesta, OK? :idea:

  80. Rodi permalink
    August 14, 2011 00:49:09

    Dragilor, noi nu bârfim noi constatăm și pe ici pe colo comentăm, dacă dorim. Nu ne obligă nimeni. Dacă nu vă convine, schimbați creaca. Prin viață nu se trece cu ochelari de cal la ochi, ci privind bine in jur, ca Simona. Voi, moraliștii lui pește, câte schlete ascundeți în dulap de săriți de fund în sus la orice?

  81. Rodi permalink
    August 14, 2011 00:52:51

    Da Alina! Am îcercat, nu pot din cauza gastritei, mănînc puțin și des, merg enorm pe jos și fac sport ocazional, altfel cred că mă expandam mai rău!

  82. Rodi permalink
    August 14, 2011 01:02:10

    Nu, băieților mei(am doi), nu le plac grasele de vârsta lor, că i-am întrebat. De restul (graselor vreau săzic) îi doare -n cot!

  83. cruela de vila permalink
    August 14, 2011 01:14:32

    dedicatzie muzicala:

  84. August 14, 2011 01:31:13

    Da, e nesimtire sa bagi in tine cat intr-o remorca si sa miorlai dupa aia ca “tu te ingrasi ca ai metabolismul prooost” sau ca “tu nu poti tine regim ca esti pofticioooasaaaa”. Si da, a te resemna cu obezitatea e similar cu a nu te spala pe dinti, a nu te epila, a umbla cu ciorapul desirat. Valabil si pentru barbati – nu, domnilor, burtica nu e sexy.

    Nu inteleg de ce sariti de *** in sus. Vai, blasfemie, sa nu cumva sa zicem ceva de rau de grase. WTF? De cand e obezitatea “disabilitate”? Ar trebui sa facem si programe de incluziune sociala pentru grasi, sa latim scaunele in tramvai si usile la lift ca sa incapa suncile? Fratilor, viata inseamna mai mult decat sa bagi sub nas cartofiori cu maioneza, si zau ca mi-e mila de voi cei care tineti teoria “bucuriei de a baga in tine”. Daca asta e placerea vietii unora, trebuie sa fie foarte naspa sa fii in pielea lor.

    Si da, aspectul fizic CONTEAZA. Lasati naibii bullshit-ul cu “frumusetea care vine din interior”. Conteaza pentru ca arata cat te valorizezi tu ca om. Daca tu nu dai doi bani pe tine si te ingropi in sunci dizgratioase, de ce te-as privi eu cu respect?

    Semnat: O fosta grasa, acum la greutatea ideala si mandra de ea. Yes, we can! :twisted:

    PS: Simona, imi cer scuze pentru ton, dar ma apuca toate cele cand citesc “apologia obezitatii” si miorlaieli despre pofte.

  85. August 14, 2011 02:21:31

    Ceea ce diferentiaza la prima vedere, grosso modo, o persoana cu o idee obsedanta de alte persoane, e vocabularul. Cuvintele devin mai categorice, tonul e mai inflexibil, verdictele sunt puse pe baza unor idei mai subtiri, de exemplu: “acea pojghita de grasime este ceea ce ma termina psihic..macar de ar fi pojghita dar ati vazut si dumneavoastra ca nu am glumit cand am zis ca m-am ingrasat.

    cu mare frica stau si ma gandesc ca daca de la un ciugulit am pus atata pe mine…d’apai daca m-as apuca sa manac…pai ma fac cat china!” Foloseste adesea cuvintele “sunci”, “grasime”, “cat o vaca”, “balena”, “osanza” atat ca sa se descrie pe ea insasi, cat si pe altii.

    Ce greutate credeti ca are persoana aceasta, in linii mari? Cat de supraponderala e? Cum credeti ca judeca ea pe cei din jur? Ce meniu credeti ca are? Cat de placuta e aceasta persoana pentru cei din jur – si pentru sine? Ce transmite ea copiilor ei si celor din jur?

    O alta persoana foloseste frecvent cuvintele “e bine si asa”, “e foarte bine”, “e nemaipomenit”, “ce extraordinar”…in relatie cu orice si chiar oricine… Vorbeste extrem de putin despre mancare, mai mult despre alte activitati. Ce greutate credeti ca are aceasta persoana? Cum credeti ca-i judeca pe cei din jur? Ce meniu credeti ca are? Cat de placuta e pentru ceilalti si pentru sine? Ce transmite ea copiilor ei si celor din jur?

  86. cruela de vila permalink
    August 14, 2011 02:25:00

    Lili: daca stiam ca ne dai extemporal, ma pregateam si io: ma duceam la o ikee, la un mcdonlds, mergeam cu metroul, faceam ceva…

  87. cruela de vila permalink
    August 14, 2011 02:27:35

    si be: se zice grosso modo sau grasso modo? :mrgreen:

  88. August 14, 2011 03:10:45

    Copiii unora vor spune grosso modo, copiii altora vor spune grasso modo :) la alegere (chiar la alegere). Da, ai dreptate, sunt cam didactica. Dar intrebarile merita cateva secunde de reflexie, chiar daca cea care le-a pus are defectele ei. Unii dintre copiii ai caror parinti au ales sa spuna “grasso” vor striga asta la scoala, la gradinita, in parc…la urechea altor copii, care au cateva kg in plus, iar acestia vor invata cu acea ocazie ca esti valorizat dupa cum arati, nu dupa ceea ce esti, si ca a avea cateva kg in plus fata de un anumit standard este semn de lipsa de inteligenta, semn de delasare, semn de nesimtire… Si poate ca nu e cazul. Traim intr-o societate extrem de diversa. Standardele unora nu sunt standardele altora, si asta chiar si in materie de frumusete. De asta putina toleranta e chiar sanatoasa. Exista medii in care frumusetea corporala e secundara inteligentei si creativitatii, iar indarjirea in a impune standardul tau peste al altuia e vazuta foarte rau. Sanatatea si libertatea mentala sunt niste scopuri mult mai importante, mult mai folositoare si mult mai de dorit decat altele – si duc si la o sanatate fizica, la un echilibru cu propriul corp, indiferent la cate kg se realizeaza asta. Daca se realizeaza la ceva mai multe kg decat impune “norma” occidentala, atunci asta e – la unii natura lucreaza pe plus. Daca echilibrul se realizeaza la mai putine – iarasi asta e! – uneori se mai intampla. Lumea asta n-o sa fie Niciodata formata numai din oamenii pe care ne-am dori noi sa-i vedem. E bine sa facem loc in lumea noastra mentala si pentru luptatorii Sumo, si pentru adeptele apei plate cu lamaie. Ce facem noi fac si copii nostri. Un parinte fara flexibilitate mentala va creea copii intoleranti si, prin urmare, nefericiti intr-o lume care nu se va supune standardelor lui. Va pup si va doresc copii frumosi! Si daca nu sunt frumosi, macar sa fie destepti :)!

  89. catalin permalink
    August 14, 2011 04:15:00

    Ies balenele in cirduri :mrgreen: :mrgreen:

    @Lili: tu a citit ce a scris Simona la inceput? Daca da, poate o rogi sa iti faca si un desen, ca sa intelegi: nici pomeneala de aratatul grasilor cu degetul (nici autoarea nu se considera chiar aschie). Totusi e o nesimtire sa maninci ca porcu’ (sau ca scroafa) cind poti pune pe burta un afis cu “vin si eu dupa 5 minute”.

    Simona, cam multe suturi ai luat la topicul asta. Oare ce era daca scriai ca ai vazut-o pe Udrea halind o caldare de cartofi prajiti cu maioneza. :mrgreen:

  90. Andra permalink
    August 14, 2011 09:32:23

    CONCLUZIA…mea: toate discutiile pe care le-am citit mai sus se identifica perfect cu proverbul ¨cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia¨. Sfatul meu: get a f***ing life people!

  91. cif permalink
    August 14, 2011 10:04:52

    @andra: pai si tu ai stat sa citesti toate discutiile astea in loc sa get a f***ing life?? :P

  92. Andra permalink
    August 14, 2011 10:16:06

    @cif: sunt pe plaja dear! Viata tocmai s-a incheiat pe la 3 dimineata si va reincepe diseara, pe la 23. Acum sunt un zombie care citeste bullshit-uri pe net. Insa, in legatura cu acest blog, cred ca m-am inselat, sincer. Am mai rasfoit vreo cateva postari si chiar a inceput sa-mi placa. Mi-am gasit ocupatie pana pe la 12 cand ma voi indrepta spre hotel :))
    W/E placut tuturoooooooor

  93. August 14, 2011 13:44:43

    Deci facem poll, ca nu mai merge asa:

    1. Ce va place sa aveti, atunci cand faceti sex?
    a) o grasa in pat;
    b) o slaba in pat;
    c) o Grasa de Cotnari
    d) nu ma intereseaza, p… sa aiba.
    e) ce e aia “sex“ ???

    2. Cum o fi sa ai job de spermatozoid?
    a) Imi place, daca sunt bagat cu totul in p…
    b) Nu-mi place, daca ma arunca astia in cauciuc.

    3. Unde va place sa mancati?
    a) la ikeea, ca e buna ideea;
    b) la mec, daca am bani sa petrec;
    c) acasa, ca am nevasta frumoasa.

    Etc. 8O

  94. Adi permalink
    August 14, 2011 14:43:04

    @ Alex

    Cum eu vorbesc ca sa spun ceva si mai si barfesc (pe Platon), pierzi vremea cu mine.
    Un mare filozof contemporan mi-a zis odata la o bere: “cine umbla cu citatele la el, nu e neaparat destept, iar cine umbla cu citate din Wikipedia, cu-atat mai putin.” Daca tie-ti mai zice ceva Plato, zi-mi si mie.

  95. August 14, 2011 15:05:16

    Buna ziua si tie, Catalin :)! Da, poate ca am nevoie de un desen – in definitiv, ar fi chiar nesimtire din partea mea sa pretind ca am tot timpul dreptate. In mediul meu, persoanele intr-adevar obeze sunt o raritate. Persoanele care folosesc termeni ca “sunci”, “grasime scarboasa”, “balena”, “grasi”, etc mai degraba cantaresc putin peste 35 de kg. Ironic, nu? Foarte multe dintre aceste persoane au fost odata supraponderale si li s-a aplicat un tratament “corector”, unde au invatat ca sunt “balene”, “scroafe”, “nesatule” – vorbim in general de copii de 10-12-13 ani, dar acelasi lucru se petrece si cu adultii. Stiti ce poate face o mama atunci cand copilul intra intr-o spirala a unei diete nervoase? Absolut nimic! Lucrurile capata o viata a lor, si totul se poate preschimba intr-un cosmar in numai cateva saptamani, practic inainte ca cineva sa se prinda ce se petrece. Si totul incepe de obicei cu un soc social, cu o presiune externa asupra unui caracter perfectionist. Stiti ce medii au luat la BAC adolescentii cu boli de alimentatie? Majoritatea peste 9.50. Oamenii destepti sunt de multe ori mai vulnerabili social decat ceilalti. Iar mancatul compulsiv, care duce la obezitate, are mecanisme asemanatoare. In nici un caz nu impingi un om sa-si schimbe obiceiurile alimentare continuand acceasi tactica de asalt care l-a determinat sa-si ingroape frustrarile sub mancare. Iar propunerea de rezolvare a situatiei prin taxe suplimentare (in tzara taxelor :-/) sau prin “hoarding”, prin impunerea unor standarde de viata – e cel putin ineficienta, ca sa nu zic mai rau. Jignirile sunt resursa celor slabi, fac numai rau, niciodata bine, si actioneaza viral, se perpetueaza ca o lepra, strica tot, ca drogurile. Sigur ca trebuie sa ne spunem parerea, sigur ca nu trebuie sa ne placa totul, sigur ca trebuie sa spunem ce nu ne place, dar libertatea unuia se opreste la marginea libertatii altuia, cred eu. Va pup si va doresc vacanta placuta – celor care aveti! Cred ca la mare e super acum :)

  96. August 14, 2011 15:12:32

    A, si un link spre ceva care mie mi-a placut foarte mult, pentru ca ne face sa vizualizam mai bine in ce fel de lume traim, in ce mare de diversitate ne spunem parerea – parere creeata local, intr-un cerc minuscul. Ce mananca diverse familii normale in diverse puncte ale pamantului. Foarte interesant! Daca aveti timp, nu strica sa va aruncati un ochi.

  97. August 14, 2011 17:53:47

    Vorbesti de parca ti-ar fi rude. Da-le bre, in pisici, parca alte giji n-ai de te-ai apucat sa salvezi balenele.

  98. Alex permalink
    August 14, 2011 19:29:38

    Lili, multumesc pentru mesajele tale. Sper ca cei care se pregatesc sa arunce cu pietrele arogantei in jur sa aiba rabdare sa le citeasca.
    Toleranta dragii mei se invata in timp. Nu cred ca e unul printre voi fara de defecte, fizice si nu numai. Unele se vad, alte nu – dar voi le stiti…

    Adi, din fericire pe vremuri nu aveam wikipedia – cultura generala ne-o faceam acasa si la scoala. Vad ca lucrurile se schimba in foarte bine in ultimul timp. Avem prea mult timp sa ne masuram centimetrii de grasime si mult prea putin timp sa citim, sa discutam despre subiecte cu adevarat interesante…asa ca barfim cartofii prajiti cu maioneza si apetitul celor din jur. Trist, nu vi se pare?

    O zi buna tuturor.

  99. ada permalink
    August 14, 2011 21:12:45

    sint profund dezamagita de limbajul tau din acest post…nu ma asteptam…pacat…

  100. andrei permalink
    August 14, 2011 23:02:51

    Sa slabesti 30 de kile mi se pare aproape imposibil, e ca si cum ai astepta de la unul care traieste pe strada intr-o cutie de carton sa isi ia un job serios si sa se mute intr-o viluta cocheta prin spate pe la 1 Mai.
    Dar sa nu fii in stare sa slabesti 6 kile amarate, ei bine, asta mi se pare culmea neputintei.

  101. mali permalink
    August 14, 2011 23:05:50

    Sunt curioasa daca erai la fel de oripilata de meniul doamnelor/domnisoarelor daca l-ai fi vazut in fata unor persone cu greutate in limitele stabilite de tine ca fiind normale. Ca sa stim daca intr-adevar te preocupa problemele legate de colesterol, boli si asa mai departe, sau doar esti snoaba.

  102. agneswood permalink
    August 14, 2011 23:20:28

    mâncaţi cât vreţi numa tăceţi că vreau să văd meciul liniştită.
    hai Barca !

  103. finch permalink
    August 15, 2011 02:31:39

    @beermaster
    Deci scoatem capul din cuva si tragem aer in piept. E vorba de asigurare, calcule, statistici, platesti pentru un risc, nu imprumuti sistemul de asigurari cu niste bani. Dupa ce ti-a expirat perioada de asigurare a masinii, ia cere-ti banii inapoi de la asigurator, ca tot nu ai zgariat-o deloc.

  104. August 15, 2011 03:35:14

    Mamica mea e “grasuta” si nu se poate abtine de la dulciuri. Face sport dar la dulciuri nu renunta. Si mi-e draga asa cum e.
    In schimb cand o vad pe Oana Roman(care e mai mare ca mami), aprindeti focul sa infierez <>! Si ce epitete vulgare am pt ea… mai mare rusinea. Mama sa ma auda ar zice ca nu ea m-a crescut.
    Noh si-amu eu cu cine votez? Cu infierarea grasunelor sau ignorarea lor?

  105. August 15, 2011 13:42:59

    ce-mi place mie e ca cruela nu o sa se ingrase niciodata…
    pt ca ea nu mananca niciodata…
    ea doar beeeeaaa….

  106. August 15, 2011 15:47:16

    Mey, dar cu ce am zis eu cum ramane???
    Ca sa trecem la lucruri serioase, zic. :roll:

  107. cruela de vila permalink
    August 16, 2011 02:21:55

    dg: unde mai pui ca alcoolul si conserva!;)

  108. Valentina permalink
    August 16, 2011 15:35:11

    Eu am vazut altele si mai rele…copii care abia mergeau in picioare indopati de parinti cu fast-food…asta e si mai naspa, nu? Pentru ca micutii nu au aveau dreptul sa aleaga, nu stiau ce e bun pentru ei. Respectivele insa cred ca aveau discernamant sa aleaga sa se indoape cu ce vor, pana la urma ele isi bat joc de propriile corpuri si dreptul la hrana este un drept primar al omului, indiferent cum acesta alege sa il foloseasca. Iar ca pont, somonul cu legume de la Ikea nu e tocmai healthy, in afara faptului ca e nu e tocmai proaspat, pasta aia coagulata de pe el e plina de chimicale….

  109. Rodi permalink
    August 17, 2011 19:40:52

    Azi e august 17, ora 19,33 și nimic, nimic ? Nu-mi vine să cred! S-a stins furtunaaaaaa Simonoooo ……… :? Ah ce ploaie și ce vânt și ce-a tunat pe pământ…. :lol:

  110. mirranda permalink
    August 18, 2011 12:27:07

    iaca, azi e 18 august, si m-am ratutit pe aici si m-am gandit sa postez si eu ceva – discutia devine interesanta. e clar, mancarea creeaza frustrari.
    simona, te inteleg – cred ca ai venit direct de la ikea si sub imperiul nervilor provocati de maioneza ( apropos eu iubesc maioneza dar stomacul meu nu, asa ca azi mananc peste ton in suc propriu cu maioneza- junk food, ce mai!- si evident ma simt vinovata ca fac rau stomacului si altor organe etc – probabil ca o sa imi fie rau si o sa iau pastile – dar pofta nu ma lasa sa gandesc rational) ai scris postul , fara sa explici ca de fapt ingrijoratoare sunt neajunsurile aduse sanatatii subiectilor din ikea. la partea cu silueta, nu prea ai cum sa nu ai dreptate: gras sau obez nu prea ai cum sa devii decat daca mananci ( mult si bine). si asta o stiu de la o prietena, medic neurolog care a fost obeza si a reusit sa slabeasca, in mod controlat, si cu ajutor de la medic nutritionist, endocrinolog si altele. ( sa slabesti nu e chiar usor si nici foarte sanatos, daca te infometezi ). deci daca amendezi silueta, nu inseamna ca esti o superficiala.
    si pentru toti cei care au facut-o nesimtita si etc ( din cauza maionezii s-a micsorat puterea memoriei mele de captare a informatiilor ) – 1. pana la urma simona si-a facut blog ca sa aiba unde sa scrie ce are chef, ce o deranjeaza, ce nu o deranjeaza, etc. – deci, treaba ei ce scrie – nu iti place, nu mai citi – e ca la televizor – ai posibilitatea de schimba canalele . 2. poti sa faci nesimtit pe oricine atata vreme cat nu ii faci public numele sau poza.
    aaa, si ma mira ca si oamenii care arunca cu invective in tine, stiu sa citeste!
    si o citesc pe simona de foarte multa vreme, inca dinainte sa isi faca blog, foarte dinainte. si o sa o citesc in continuare, na! :wink:

  111. August 18, 2011 12:30:41

    @mirranda: :wink:

  112. amelia permalink
    August 25, 2011 15:44:34

    (Alex + Lili) + 1.
    Lasa ca dai tu alea 6 kile jos si poate o sa fii mai toleranta cu altele care au decis ca le place asa cum sunt. Nu vad niciun motiv sa te holbezi in farfuria lor si sa decizi tu ca ar trebui sa tina cura pentru ca iti provoaca tie repulsie. Nici macar in gand, ca a scrie si pe blog e rautate gratuita de tip cancan.ro.

  113. una permalink
    August 28, 2011 14:41:53

    Greu de tot… Greu sa nu observi ce se intampla la masa vecina, cand traiesti in era obsesiilor pentru alimentatie – ca asta facem cu totii, ne ajunge subiectul asta, oriunde ne-am ascunde. Eu cred insa ca aparentele au contat intotdeauna – asta pentru partea estetica a problemei – si ca oricine, oriunde, are dreptul la pareri, atata timp cat nu ingradeste libertatile celuilalt. In rest, maioneza e buna, da’ nu cu tona, sportu e marfa, atata timp cat il poti face, putem alege acum din mii de diete, daca avem minte si dorinta, si, cel mai important, le doresc tuturor sa fie iubiti. Simona, ai atins un nerv extrem de sensibil cu subiectul asta, dar asta nu ma face sa te admir mai putin. Tine-o tot asa – kilele alea o sa se duca :).

  114. oana permalink
    October 6, 2011 15:08:38

    de acord cu Amelia, lasa-te de rautati din astea, ce treaba ai tu ca-s alea grase, fiecare-si traieste viata cum vrea. Fiecare are defectele lui, fii tu preocupata de calitatile si defectele tale, ce, grasii nu au voie sa traiasca, numai slabii?
    las-o mai moale Simona, postul asta nu e la inaltimea ta intelectuala, stiu ca poti mai mult decat sa razi de grasi.

  115. Florin permalink
    October 14, 2011 23:17:43

    Eeesti maniaca ! Daca faci sex neprotejat si iei un pui de virus HIV , o sa vrei sa te ajute statul cu tratamentul. Propui sa se puna taxa pe sexul neprotejat ? Daca mananci grisine si apa cu lamaie faci ulcer si o sa vrei sa fii operata pe gratis. Nu-i asa ? Daca te apuca o depresie si iti tai venele, o sa ai nevoie de asistenta medicala. Deci, taxa pe depresie !
    Vezi dumneata, cand ti se percepe taxa de sanatate, nu te intreaba nimeni daca vrei ori ba. Este un impozit neconditionat. La fel de neconditionat trebuie sa fie si serviciul oferit in schimb.
    Trebuie sa te consideri norocoasa ca nu te-ai nascut cu o disfunctie hipofizara sau tiroidiana. Mai exact sa ai afectati centrii foamei iar metabolismul tau sa functioneze gresit. Sa-ti fie foame tot timpul si sa nu poti sa te opresti din mancat decat atunci cand stomacul e asa e plin ca nu mai reusesti sa respiri.

  116. O grasa permalink
    December 6, 2011 14:55:43

    Am citit articolul. Atata prostie nu am mai vazut de mult. Si recunosc sunt grasa. Am peste 100 de kg. Am nascut 2 copii unul dupa altul. Muncesc de dimineata pana seara si nu am timp sa merg la sala. Am probleme cu tiroida dar din lipsa de bani nu ma pot opera. Muncesc uneori si in weekend. Nu ma cheama nimeni, ma duc eu pentru ca nu reusesc sa acopar in timpul saptamanii tot ce am de facut, nu pentru ca nu stiu sa ma organizez, ci pentru ca este un volum foarte mare. Bun, nu sunt atat de desteapta sa lucrez in alta parte pe mai multi bani. Daca stau acasa in weekend fac curat sau incerc sa-mi petrec timpul cu copiii mei. Am un program de masa dezorganizat. Nu pot sa fac foamea, iar regimurile necesita sa aloci mai multi bani si mai mult timp. Sunt si pofticioasa recunosc. Imi place inghetata de exemplu. Nu pot sa ma uit la sotul meu cum bea o bere si sa inghit in sec. Sunt GRASA. Cu ce te deranjeaza pe tine? Ti-am cerut tie bani de operatie? Sau de spaga pentru sistemul ala public de sanatate pe care l-as impovara din cauza ca sunt pasibila de diabet, infart si alte chestii Sa platesc taxa pentru nesimitire? Dar tu platesti taxa pentru prostie? Numai un om extrem de prost poate sa asocieze obezitatea cu nesimtirea.

  117. December 6, 2011 15:25:03

    @o grasa: poate sunt eu nebună la cap, pe bune. înţeleg foarte bine ce spui, însă una e să îţi placă îngheţata şi să n-ai timp de diete, alta e să bagi în tine tot ce prinzi, cum păreau să facă doamnele de care povesteam. dacă ai pb cu tiroida şi e caz de operaţie, cred că te cam joci cu focul nefăcând-o. dacă nu e caz de operaţie, se poate trata cu pastile.

  118. hatru permalink
    December 8, 2011 16:14:43

    Ce frumoasa ar fi viata daca fiecare si-ar vedea de farfuria lui!

  119. hatru permalink
    December 8, 2011 17:27:44

    Am mai citit din comentarii si iar ma mananca limba.–Ca idee, ar fi grozav daca s-ar putea organiza postarile in asa fel incat sa poti raspunde unei persoane care-a comentat anterior.–

    Ma bucur sincer ca nu l-am vazut pe Plesu mancand pe undeva. Imi schimbam radical parerea despre el. In plus actul acesta scarbos, al mancatului, duce cu gandul la traseul si evacuarea mancarii. Deci cu atat mai mult n-as mai fi putut sa-l vad ca-nainte, mai ales ca si amaratul asta are cam 30kg peste standarde.

  120. December 8, 2011 17:46:48

    @hatru: cred că el însuşi a făcut, de multe ori, un mare mişto de propria dragoste pentru mâncare

  121. Oana permalink
    April 24, 2012 01:22:31

    Ultima oara cand mai citesc acest blog. Completely Romanian…

Leave a Reply

Note: You may use basic HTML in your comments. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

:D :-) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: