Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Problemă de matematică de clasa a III-a

Pe 15 ianuarie, au fost 0 grade C. A doua zi a fost de două ori mai frig. Câte grade au fost pe 16 ianuarie?

Hai! Să vă văd! :mrgreen:

Aveți timp să rezolvați până diseară, la ora 24, când o să vă spun răspunsul corect. 😉

UPDATE: OK, v-am chinuit destul, să vă dau și răspunsul (mai devreme de ora 24, că v-o fi ajuns cât v-ați perpelit): Iată-l, scanat chiar din manual:

Dacă vreți să vedeți exact-exact și cum fusese formulată problema, iat-o. Cu tot cu adnotări de copil de clasa a III-a, încântat să studieze după un manual idiot.

Felicitări celor care au răspuns corect, pentru că ați fost câțiva. 😀

Gata, acuma puteți să le transmiteți autorilor tot ce aveți de transmis. Sper că vor citi. Cei de la Editura Gama citesc sigur. 😉

212 comentarii

  1. Anu’ asta 16 ianuarie a fost lunea. Slabe sanse sa simti gradele, fie ele cu -, sau cu +. Oricum, a fost frig :mrgreen:

  2. Problema de matematica:

    Pe 15 ianurie Saraha Jessica Parker era urata rau. Pe 16 ianuarie era de doua ori mai urata. Cat de urata era pe 16?

    Raspuns: Pe 16 ianuarie a batut vantul deci a fost cu doua-3 grade mai urata :mrgreen:

  3. @ claudia, 😆 😆

  4. Lucian Dobrovicescu

    Nu stiu ce inseamna “a fost de doua ori mai frig”, caci ti-as raspunde.

  5. -8.888889 Celsius. 👿

  6. hai ca e simplu 🙂 transformam in fahrenheit si obtimen 32 de grade. apoi impartim la 2 si rezulta 16 grade fahrenheit. retransformam in celsius si ramanem cu -8.88888888888889 grade celsius 😀

  7. Ințeleg, daca ieri o fost o grade, al doilea zi o fost -1 (adiche minus o grade).

    … Ca altfel ai fi scris zero grade…

  8. Mai frig sau mai cald? Dacă e mai frig, avem aşa:
    Dacă măsurăm în Kelvin: 273,15/2=136,57ºK, adică -136,58ºC
    Dacă e în Fahrenheit, e 16ºF, adică -8,9ºC

    Ciudat, valorile sînt exacte deşi sînt al naibii de greşite!

  9. “Aveți timp să rezolvați până diseară, la ora 24, când o să vă spun răspunsul corect.”

    Problema:ora 24 nu exista!!!!!!Exista doar ora 23:59 si dupa aia ora 00:00!!!!Deci Simona sa stii ca ora 24 nu este care este ea pe persoana fizica. 🙄

  10. In clasa a III-a copiii stiu doar de parfumul Fahrenheit a lu’ mama.
    Daca au problema de mai sus, fie cauta pe Google, fie se uita la Busu.

  11. Eu zic minus 8.8, adica ce sa mai…minus 9 grade celsius (pentru ca inmultirea cu zero ma da peste cap total, m-am gandit sa le transform in farenheit ca acolo stiu sa inmultesc).

  12. minus bio grade … sau nu 🙄

  13. Confortul termic perfect se atinge la 21 grade Celsius.
    La zero grade e un frig de … 21 de grade sub limita de confort!
    Vrei de doua ori mai frig? Inmultim cu 2 distanta dintre cele doua linii, semnul tras pe scala la punctul de confort si respectiv semnul desenat pe scala la punctul de frig. Deci 2 x 21 =42.
    De doua ori mai frig decat la 0 grade este la -21 de grade ;).

  14. Problema e ca, asa cum scrie si in titlu, e vorba despre clasa a 3-a. E cam aiurea sa-l iei pe elev cu transformarea in Fahrenheit sau in Kelvin. m-am stresat si eu cu probleme pentru fetita unor prieteni. Toate bune si frumoase pana cand trebuia sa-i explic cum am ajuns la rezultatul ala. Sunt niste probleme in manualele alea alternative…. 😯

  15. Raspuns: cautam in arhiva meteo si aflam cate grade au fost pe 16 ianuarie!!!

    iar pentru ”bog” si ”Sharpe” trebuie sa va spun ca scara Fahrenheit nu are aceeasi panta (lineara) ca si Celsius si din aceasta cauza nu se pot face rationamente de genul facute de Dvs. care sa fie valabile!
    pentru conformitate: ➡
    The conversion formulas between °F and °C are:

    [°C] = ([°F] – 32) × 5/9

    [°F] = [°C] × 9/5 + 32
    deci unicul raspuns corect este cel mentionat de mine mai sus: cautam in arhiva meteo si aflam cate grade au fost pe 16 ianuarie!!! 😀 :mrgreen:

  16. @laurentiu, bun rationamentul tau. Insa cred ca mai intai trebuie sa aflam in ce an a aparut manualul ca sa intelegem la care “16 ianuarie” se refera. 😆

  17. Lucian Dobrovicescu

    Nu, Laurentiu: problema este ce inseamna a fi de doua ori mai frig, caci tu presupui ca se refera la grade, iar eu zic ca trebuie sa se refere la energie. De exemplu, energia necesara ca apa sa treaca din lichid de 0 grade in solid de 0 grade este egala cu cea necesara racirii aceleiasi cantitati de apa de la 25 de grade la 0 grade. Da, pare spooky, dar asa este.

    Deci, de doua ori mai frig ar insemna de doua ori mai putina agitatie termica si aici sunt mai multe posibilitati de interpretare.

  18. @ domnu’ Lucian Dobrovicescu: aţi terminat ceva pe profil uman, nu? :)))).
    Frigul se referă numai şi numai la grade, la temperatură. Nu are nicio legătură cu energia. Mai mult decât atât: agitaţia termică se referă tot la … grade! Mai multe grade, mai multă agitaţie termică, mai puţine grade, mai puţină agitaţie, etc etc.
    Energia nu are nicio legătură cu subiectul discuţiei, dacă doamne fereşte ar fi vorba şi despre energie în această problemă, ipoteza ar trebui obligatoriu să conţină multe alte informaţii: masele corpurilor (ca să răceşti un kil de apă de la 25 la zero elimini în mediul înconjurător o energie dublă decât dacă răceşti juma de kilogram de apă), constante calorice, constante de transfer, şi alte aberaţii.
    Problema e deosebit de simplă, nu ştiu cum de nu se prinde nimeni, în afară de mine :))), vezi răspunsul meu de mai sus: confortul termic este la 21 de grade, tragem un x cu pixul pe scala, la zero grade, unde e frig (tragem un x cu pixul in dreptul lui zero). Dacă vrem de două ori mai frig, mărim segmentul de două ori: -21 de grade. Vrem de 3 ori mai frig: mărim de 3 ori, -42 de grade.
    Alte probleme: la 10 grade e frig. La ce temperatura e de două ori mai frig? La -1 grad.
    La 25 de grade e cald. La ce temperatură e de două ori mai cald? La 29 de grade. Pentru că indicele de confort exact asta spune: ne simţim de două ori mai neconfortabil la 29 faţă de 25, chiar dacă temperatura pe scala celsius e doar cu cateva grade mai la dreapta.
    Etc etc.

  19. -136.57, evident. Adica 273.15/2.

  20. Io as merge pe varianta lui laurentiu cu verificarea arhivei meteo… 😛 Da’ am problema mare… Nu stiu nici tara si nici orasul… Si sunt multe rau in lumea asta, pun pariu ca gasesc fo 2-300 in care au fo 0 grade in data de 15 ianuarie… Deci nu… Tre sa caut alta solutie…
    Daca nu stiu raspunsul tre sa fac iar clasa a treia? 🙁 Damn it…

  21. @Frigurosu, tu esti sigur sigur ca un copil de clasa a 3-a pricepe ceva din asta? Nu zic ca nu e corect ce spui tu, dar nu trebuie sa uitam nivelul la care ne aflam. 8-9 ani!

  22. salutare
    am cautat programele scolare pina in clasa a III-a si nu am gasit sa fi incatat de Kelvin sau Fahrenheit, asa ca ar fi doar un raspuns logic: pentru ca fluxul termic pierdut de corpul nostru sa fie dublu decat cel pierdut la o temperatura de 0°C, temperatura ar trebui sa se situeze undeva la -36÷-37 °C (cel mai probabil -36,5°C = temperatura normala a corpului, acceptata medical)
    am discutat cu mai multi oameni si doar asa ceva ar fi logic… abia astept raspunsul corect…

  23. Lucian Dobrovicescu

    Domnu’ Frigurosu’, cu tot respectul, frigul, fiind o perceptie, nu poate fi doar legat de temperatura, caci avem o mare problema: accuweather.com spune de fiecare data cat este temperatura, dar nu uita sa adauge: feels like. Cand am plecat din Bucuresti in concediu, afara erau -10 grade, dar feels like era la -26. Asa ca va intreb: ori era frig, ori foarte frig? Deci cand definim exact in ce se masoara frigul, vom sti si ce inseamna de doua ori mai frig.

  24. Tovarășaa … ne puteți spune măcar, dacă a dibuit cineva răspunsul corect? … Vă rugăm frumoooos! 😛
    PS răspuns de clasa a treia: zero grade 8)

  25. cred ca e din categoria hai sa nu ne supracomplicam.
    Clasa a 3-a, cam acum a aparut impartirea. Si-atunci, singurul lucru pe care il pot testa este sa vada daca au inteles copiii cat e zero impartit la ceva. Mai ales ca e problema de matematica.
    Doua concluzii:
    1. raspuns final: 0 grade
    2. creatorii manualelor alternative sunt niste idioti

  26. Ne pui asemenea intrebari pentru ca ne iubesti, nu-i asa 😉 ? Brrrrrr…..

  27. raspunsul e unul singur: rusine, dinu patriciu!!

  28. Acum relativ la problema. Enuntul este prost. In prima fraza discutam de “tempreatura” in a doua discutam de “frig”. Frigul in general tine de “perceptie” si nu de exactitudinea temperaturii. Putem pleca de la supozitia ca e vorba de temperatura si in a doua fraza. Dar e doar o supozitie. Ma indoiesc ca pustanii de 8 ani stiu care sunt diferitele scari de temperatura si nu ma astept ca in cazul unei probleme de matematica sa se refere la scarile diferite de temperatura. Poate ma insel dar enuntul este mai mult decat ambigu.

  29. Asta e ca si problema “Cum e corect: un numar mare de ciori este alb sau un numar mare de ciori sunt albe?”. Daca problema apare intr-o culegere de gramatica, te gandesti la “corect” din acest punt punct de vedere. Logic vorbind, nici o varianta nu e corecta. si cu frigul si temperatura cam tot asa e.

  30. Prin extrapolare, daca azi sunt zero grade, maine indiferent de cate ori mai cald sau mai frig ar fi, matematic ar fi tot zero grade.
    Cu alte cuvinte, daca apuca sa se faca zero grade am pus-o, ca nu mai scapam.

  31. @Anna: bună asta cu ciorile 😆 ia s-o pun pe Facebook

  32. Corect ar fi ca un numar mare de ciori ar vrea sa fie albe.

  33. Otilia Braila via Facebook

    :)) depinde daca este un numar de ciori pare sau impare :))

  34. @Simona, poate ne postezi si noua niste raspunsuri 😀

  35. băi, terminați, era vorba de altceva, să nu începem cu chestii rasiste, că chiar mă supăr.

  36. @cabral, jur ca a fost una dintre problemele pe care le-am primit la logica in clasa a 9-a! Nu e cazul sa citim printre randuri. Asa cum te stiu eu de pe blog, sigur razi acum

  37. @Anna: cabral se referă la comentariul lui andrei, cred.

  38. @Simona, ptr cei care au tendinta de a rastalmaci (si nu e vb despre cabral, acum mi-am dat seama ca el doar a raspuns unui comentariu) inlocuim “ciori” cu “ulii” sau “vrabii”? Noi in clasa a 9-a poate eram prea ….neuitati pe la discovery sa stim alte pasari negre din nascare! 😉

  39. Cum sa chinui o minunatie de copil de 9 anisori cu asemenea rationamente? 🙂 Sper sa se refere doar la impartirea la 0.

  40. Din câte-mi amintesc eu de la fiu-meu, pe a treia au învățat asa-numitele transformări: metri, decimetri, litri, mililitri, posibil să fi fost si grade Celsius si Farenheit pe acolo. Asa ca, daca problema e la capitolul cu transformari, rezolvarea e clara, se transformă Celsius in Farenheit si se calculează. Daca e la alt capitol si daca copiii nu învataseră încă transformările, atunci autorii manualului sunt idioti. Pentru că problema nu are o rezolvare matematică, e mai degrabă o problemă de fizică.

  41. Nu stiu. Niciodata nu am fost mai umilit.Ca acum.

  42. @Anna: da’ chiar: cum era formulat răspunsul la aia cu ciorile?

  43. @Simona, “nici un raspuns nu e corect. Nu exista ciori albe”.

  44. varianta a doua: ciorile sunt albe, numărul e doar mare … am trecut în clasa a patra, doamna învăţătoare ? 🙂

  45. Este o afirmatie falsa. Numarul nu poate avea culoare iar ciorile nu pot fi albe. QED

  46. Cris Palmeş via Facebook

    De acord. “sunt albe”.

  47. Lucrez de trei ore si am transpirat. Asta nu e problema pentru un copilas. Traian Igas stia el ce spune si noi (eu!) am ras ca prostu’ . Totusi incerc : minus 2.

  48. deci daca e cu grade, e bautura!
    clar!
    de ce sa vorbeste da bautura la copiii de clasa a treia?
    pina atunci de ce nu le-a spus nimeni nimic despre asta? 🙄
    daca e cu zero grade, e bautura cu ghetaza, clar!
    deci normal era sa-i intrebe cu cate cuburi( de gheatza) se bea! :mrgreen: ca doar i-a’nvatzat dom’preseduinte!
    daca e de doo ori mai multe, e belsug, deci sa zica mersi ca doua zi s-a dublat ceva!
    bravo guvernului BOC!

  49. Razvan Franco Nitoi via Facebook

    e o intrebare capcana. raspunsul corect este: un numar PREA mare de ciori este printre noi.

  50. imi amintesc cu nostalgie cum faceam noi mixaje in generala, din faimoasle culegeri de probleme de matematica ( deh: lipsa feibucului!)
    unu incepea o propozitie dintr-o problema si o ducea pina la mijlocul ei; de acolo, continua fraza celalalt cu o bucata din alta problema, fara sa aiba timp sa caute ceva in culegere; asa, automat, cum veneau la rand;
    cea mai memorabila “compozitie” a fost urmatoarea:
    o vaca da 3 litri de lapte pe zi; doi din trei s-au asezat pe o banca si restul au plecat la cinema! :mrgreen:

  51. Imi trece prin cap folosirea numerelor fuzzy, dar presupun ca in clasa a III-a ar trebui neaparat sa existe un raspuns mai simplu. Pffiuuu! Sa vina Tata Uraniu sa ne explice intr-un post. Am inteles ca ora 24:00 nu exista, deci sper sa nu ne lasi cu ochii in soare, Simona!

  52. la miezul nopții, ora la care pleacă cenușăreasa de la bal, veți afla răspunsul corect :mrgreen:

  53. si bine ca n-au formulat-o asa:
    pe 28 feb au fost 0 grade; a doua zi a fost de doua ori mai frig;cate grade au fost a doua zi? :mrgreen: ( si nu era an bisect! :mrgreen: )
    sau pe 21 dec 2012 au fost grade!cine a mai traiet dupa sfarsitul lumii, sa ne zica si noo cate grade au fost! :mrgreen:

  54. aia cu ciorile era de matematica sau de logica?
    ca stiu si io una:
    cum se zice: pana de vulpe la palarie sau palarie cu pana de vulpe?
    :mrgreen:
    raspuns corect: vulpea nu are pene! :mrgreen:

  55. sin aia cu
    “la cate grade fierbe unghiu drept?” din manualul de ce clasa e? :mrgreen:

  56. @cruela, hai sa o luam si mai simplu (si cu asta va cer ajutorul, ca-s in ceata). Un site imi zice ca la ora asta sunt 9 grade la mine-n urbe, altul imi da 7 si altul 6, resimtita 3. Deci, cat de frig imi este? 🙄

  57. 2×0=0 raspuns final! Am vb cu d-na invatatoare 😆

  58. nici asa nu mi se pare corect. Adica e de doua ori mai frig dar tot atatea grade? 😯 Mai, nu mai tin eu minte sau la noi nu era asa nebunie in I-IV?

  59. @Anna suplineste cu niste grade ca sa iti fie cald :mrgreen:

  60. dar mai dar e ca la guvern, o marire din nimic este tot nimic :mrgreen:

  61. ANNA: INCOMENSURABIL DE FRIG! :mrgreen:

  62. Ca să rezolvăm corect problema, trebuie să punem mâna pe telefon şi să îi sunăm pe distinşii autori ai culegerii de probleme, soţii Eduard şi Ioan Dăncilă:
    “-Nene Eduard, nene Eduard, te rugăm, spune-ne şi nouă care e graniţa dintre frig şi cald 😯 😯 😯 ?!?
    – Băi ţâcă 😡 , n-am timp, că scriu o culegere de probleme tâmpite de operare maşini de cusut…
    – Te rugăăăăăăăăăm 😳 😳 😳 !…
    – Bine, mă, graniţa e X grade!
    – 💡 Săru-mâna, nene Eduard!”
    Acum putem să rezolvăm elegant problema: la 0 grade e un frig de X-0 grade, adică X grade. De două ori mai frig înseamnă 2(X-o) adicătelea 2X! Care 2X pe axa temperaturilor se află aşezat simetric faţă de X în raport cu 0, fix în -X!!!
    Deci pe 16 ianuarie vor fi -X grade Celsius, unde X e graniţa dintre frig şi cald. 😉

  63. raspuns 0 grade, numa ca cum zicem noi tiganii, fie frigu ct de tare numa vintu sa nu bata, a doua zi bate vintu!

  64. Subscriu celor scrise de Victor Dascalu. Ciorile nu pot fi albe, indiferent de exprimare. 😉

  65. neamtzu: crezi ca scapi asa usor?
    pai cu ce viteza sa nu bata vantu? :mrgreen:

  66. La prima vedere, problema pare la fel de usoara ca fosta nevasta a lui Virinel Columbeanu. Strict matematic, raspunsul este O*C. Bunica zice insa ca rezultatul corect este -2*C si ca Carmolul (cacofonie permisa la tara) nu minte niciodata, indiferent cum il administrezi. Pe de alta parte, frigul e doar o senzatie, nu se poate masura in grade, daramite sa-l mai inmultesti cu 2 sau cu 273K. Dacă măsurăm în Kelvin: 273,15/2=136,57ºK, adică -136,58ºC
    Dacă e în Fahrenheit, e 16ºF, adică -8,9ºC.

  67. plus ca daca-i intrebi pa aia din diberia, care traiesc la -70 grde, o sa fie scnadlizati ca cineva poate sa zica ca la zero grade e frig! :mrgreen:

  68. ERATA 😳
    diberia=siberia

  69. Adi, te-ai ascuns ? 😕

  70. frate, mie imi da cu minus…. brrr…

  71. Observ ca absolut nimeni dintre cei care au incercat sa rezolve problema, nu are copil in clasa a III-a, sau pe-aproape. 😀

  72. Daniel Constantinescu

    Raspunsul e -36,5ºC Celsius pentru clasa a III-a.
    Daca eram dupa clasa a 7-a as fi zis -136,58ºC precum Florin Iaru.

  73. mai exista posibilitatea ca autorul cartii sa fie ungur si astfel “o grade celsius” sa insemne 1 grad celsius, moment in care rezultatul devine 0.5 grade celsius 🙂

  74. AGNES: DESTEAPTA ESTI FATA!
    io si uitasem ca avem prof de matematica atasat blogului! 😉

  75. cred ca pe Adi l-a luat ostatic simona, si de la iel ne vine raspunsul corect disera! :mrgreen:

  76. Ma asteptam la replica cu rasismul si aveam la randul meu o replica pregatita dar vad ca e un subiect cam sensibil (desi nu inteleg de ce avand in vederea audienta – in sensul de inteligenta si bascalioasa, ca sa nu lasam loc de si mai multe interpretari ) asa ca mai bine renunt.
    Dar glume cu gay sau grasi avem voie in continuare, da?

  77. poate ca nu am priceput eu ironia dom’le !
    0[unitati] x2 = 0[unitati]

  78. Pfiu, nu stiu si eu am copil in clasa a treia premianta la mate, impardonabil din partea mea :))))))

  79. jumatate grade C

  80. Tot 0 grade sunt si pe 16 ianuarie dar bate vantul…
    😀

  81. Tata Uraniu e plecat in delegatie??!

  82. Olivia Newton-Volt

    Vaai, ce ghidusi autorii! sigur era o culegere de si nu una de poante de tabara?
    eu, prin clasa a V-a le-am invatat pe astea doua in tabara (si mi se parea ca sint masterclass cind le spuneam):
    1. Intrebare: “Care e diferenta dintre o gaina?” evident, interlocutorul intreba imediat: “intre o gaina si ce?” La care tu raspundeai privind in zare: “are amindoua picioarele egale, mai ales dreptul”.
    2. Pe acelasi scenariu: “Care e diferenta dintre un crocodil?” “E mai mult verde decit lat!”
    Tare, sau ce? Ma rog, astea probabil ca sint in culegerea de clasa a V-a.

    O sa imi pun ceasul sa sune la miezul noptii ca sa ciocnesc o cupa de sampanie in cinstea solutiei problemei.

  83. @neamtu
    “hinginer” ca si mine a intuit corect ca a doua zi bate vantu. Eu am pus-o doar intr-o forma mai “artistica” de o “uratenie” mistuitoare. :mrgreen:

  84. @Anna:nu exista ciori albe.. Pai si cu cioara vopsita cum ramane?!?

  85. pe mine m-a invatat mama mea (invatatoare) ca atunci cand am dubii sa inlocuiesc unul din termeni cu un sinonim (aproximativ). “1000 ciori sunt albe”. si ma lamuresc urgent

  86. mie mi-e frig la 21 de grade. deci dacă a fost de 2 ori mai frig, înseamnă că au fost 20.

  87. pe mine m-a invatat mama mea (invatatoare) ca atunci cand am dubii sa inlocuiesc unul din termeni cu un sinonim (aproximativ). “1000 ciori sunt albe”. si ma lamuresc urgent

  88. Hai, astept cu nerabdare solutia!

  89. androidul cu sobolani

    @sharpe
    hă, hă! imi place varianta asta.

  90. Dacă azi nu-mi iubesc soacra deloc, iar mâine o voi iubi de două ori mai mult decât azi, e cazul să-mi revizuiesc atitudinea ? 😯 Acum, sincer, am trişat şi am apelat la „serviciile” unui puşti isteţ de clasa a III-a. Răspuns : zero grade ! 😆

  91. răspunsul e simplu : – (2 x 0) 😀

  92. Si un banc pt “cruela” ca stiu ca ea adora cifra zero :mrgreen: .

    Sotul se intoarce tarziu acasa si incearca sa se bage in pat fara sa-si trezeasca nevasta. Sotia il intreaba:
    – Ai venit, hai? Cat e ora?
    – 10.
    – Cum “zece”, daca eu am auzit pendula batand unu?
    – Pai si, ce? Vrei sa bata si zero ?!

  93. 1. Pe 15 ianuarie au fost zero grade Celsius. Pe 4 martie au fost 7,2 grade pe scara Richter.
    2. Are dreptate Cruela, conteaza cate grade ai in sticla. La mine au fost vreo 30, tescovina! 😯

    Stati sa caut, ca am si eu niste exemple.

  94. Un nene, complet orb, afla ca exista un vraci intr-un loc indepartat, la un schit aflat pe un munte foarte inalt. Reuseste omul sa se suie in tren, merge acolo, vraciul il face bine.

    La intoarcere, stupoare in gara: omul este gasit mort in compartiment.

    Sa se afle de ce si cum. 💡

  95. @marian s, era de două ori mai frig în tren decât pe munte
    ?

  96. Ostap Bender: niet, mai incearca. 😆

  97. “…la miezul nopții, ora la care pleacă cenușăreasa de la bal, veți afla răspunsul corect…”

    @Simona:la ora 24:00 sau la 00:00???Lumineaza-ne!!!
    @Cabral:hai sa ne ka kam pe noi ca cineva a scris un comentariu despre ciori!!!Te simti cumva lezat?Daca da,atunci inseamna ca esti obtuz in gandire,ca sa nu zic prost de-a binelea!!!Stiai ca afroamericanii din SUA se adreseaza unul altuia cu “nigger” si nu se supara nimeni???Tu nici macar nu esti de culoare pe de-a-ntregul,ca sa fim cinstiti,esti un fel de “made in Romania”,ce atata suparare?Nu te mai da mare “negru”,ca nu esti!Tu esti roman de-al nost’ neaos,nu te mai ofusca!!!
    P.S.@Cabral:in iarna asta,deoarece au fost campurile acoperite de zapada,la mine la tara,am dat de mancare la ciori!!!Cu toate ca peste vara nu pot sa le sufar,din cauza ca-mi fura puii de gaina!!!Mi-a fost mila de ele,nu puteam sa ma uit cum ciugulesc bete de lemn.Asa ca asocierea ciorilor cu persoanele de culoare(aici intrand si rromii metalurgisti care striga printre bloace ca vor fer vechi) mi se pare o tampenie!Tie nu??? ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

  98. Diamantul Negru

    Fara a comenta enuntul,care are rolul lui bine definit in aceasta problema,vom trece la rezolvare:

    – matematic,orice numar inmultit cu zero este egal cu zero

    R : 0 x 2 (de doua ori mai frig) = 0

    Pe 16 temperatura era tot de 0 C!

  99. Nu m-am ascuns fetelor, cine-a zis asta? Decat ca voi nu sunteti atente: la clasa a III-a matematica se face cu doamna invatatoare. Eu sunt profesor de matematica, imi pare rau: cautati o invatatoare. :mrgreen:

    Mai serios acum:

    Domnii Dancila, care au scris cartea, cred ca sunt invatatori. Probabil ca se gandesc la inmultirea cu 0, dar s-o formulezi in halul asta (“de doua ori mai frig”) , e aiurea rau.

    Raspunsul, daca e vreunul, ar fi 0. Dar problema nu-i de matematica. E o aiureala.

  100. Hai ca ma-nervez, iar la miezul noptii dorm.
    Asa ca va dau rezultatul cu orbul, ca eu nu sunt hain ca altii (altele).

    Omul isi recapata vederea, se bucura, se intoarce cu trenul, trenul intra in tunel, omul nu mai vede nimic, crede ca iar a orbit si se sinucide.

    De ce aceasta solutie? PENTRU CA ASA SCRIE IN CARTE!!! Asa a vrut muschii celui care a scris cartea. Pe bune, daca vreti o sa v-o arat (cartea).

    Asa ca nu va mai mirati degeaba. Omul care a scris problema are un punct de vedere (stiti poanta aia cu orizontul care i se micsoreaza pana devine un punct – iar acesta este punctul lui de vedere). Sau, cu alte cuvinte “daca nu stii ce stiu eu, inseamna ca nu stii nimic“.
    Sa ma ierte Simona, dar iar ma vad nevoit sa va trimit la materialul informativ:
    http://smro.wordpress.com/2011/03/27/panseuri/

    No, enjoy voi, ca eu merg la nani! 😯

  101. Nu exista “a fost de doua ori mai frig” 😛

  102. “un numar mare de ciori este alb” pentru ca “un numar” este subiectul propozitiei si subiectul se acorda cu predicatul, chiar daca suna total tampit

  103. @Civilizatu: și nu puteai să nu faci omul prost? 🙄

  104. @andrei: în mod normal, eu n-am nici o problemă cu glumele incorecte politic. când însă cineva se simte deranjat, nu pot să le încurajez. capisci?

  105. un nr. mare de ciori sunt albe…și se numește „acord după înțeles”

  106. eu nu-l mai dau pe Dominic la scoala, ca sa nu inghete de doua ori de frig pe drum cand e de doua ori mai frig.

  107. “@Civilizatu: și nu puteai să nu faci omul prost?”

    Nu Simona,nu l-am facut eu prost!Departe de mine gandul acesta!!!Doar i-am explicat ca el,eu,tu,noi,ei si in general toata lumea,nu suntem buricul pamantului cum le-ar place unora sa fie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    P.S.Cu toate ca lucrez ca pompier,cu toate ca am doua facultati facute pe vremea lui Ceau si doua masterate recent,atunci cand ma intreaba cineva ce meserie am,ii raspund fara falsa modestie ca sunt sofer.Asta ca sa evit jemanfishismele si rictusul de pe mecla snobilor!!!
    In ceea ce-l priveste pe Cabral,il admir enorm,dar in acelasi timp cred despre el ca se da putin victima.Si astea cu toate ca in Romania,cei de culoare au avut cel mai mare respect din partea poporenilor!Dixit!!! 😐 😐 😐

  108. Indiciu:
    La – 90 de grade frigul face unghi drept.

  109. 16 ianuarie in acelasi an?

  110. Tot zero grade, fiindca orice numar multiplicat cu 0 da 0.

  111. 16 Ianuarie … dar la ce ora? 24:00 ? 🙄 creca minus zero ! 8)

  112. @simona: nu exista glume incorecte politic, doar oameni fara suficient simt al umorului.
    my 2 cents

  113. Nu se poate spune “de doua ori mai frig”, dar cred ca nici MRU cand era in clasa a 3-a n-ar fi rezolvat problema asta.

  114. Lucian Dobrovicescu

    Am voie sa fac voodoo sa schimb fusul orar? 🙂

  115. Am aflat raspunsul de la fiul meu care este elev tocmai in clasa a III-a. Cand i-am citit problema, a raspuns nonsalant,fara sa stea pe ganduri: 0 gr Celsius!!! La cererea mea de a-si argumenta raspunsul, mi-a raspuns repede ca: 0 x 2 este tot 0. Am fost extaziat!!! La o problema simpla de matematica de clasa a III-a unde am vazut multe posturi ale oamenilor mari, care mai de care argumentate stiintific, … tot oamenii mari au fost cei pusi in incurcatura!!! MORALA: CRED CA AVEM NEVOIE DE MINTEA INOCENTA SI SIMPLA A COPIILOR NOSTRI SA NE RSPUNDA SIMPLU SI ELEGANT LA PROBLEMELE, LA CARE, NOI OAMENII MARI NU GASIM RASPUNS! Ascutati-va copiii si veti fi surprinsi!

  116. Lucian Dobrovicescu

    ca ma usuc sa aflu entropia frigului 🙂

  117. Am aflat raspunsul de la fiul meu care este elev tocmai in clasa a III-a. Cand i-am citit problema, a raspuns nonsalant,fara sa stea pe ganduri: 0 gr Celsius!!! La cererea mea de a-si argumenta raspunsul, mi-a raspuns repede ca: 0 x 2 este tot 0. Am fost extaziat!!! La o problema simpla de matematica de clasa a III-a unde am vazut multe posturi ale oamenilor mari, care mai de care argumentate stiintific, … tot oamenii mari au fost cei pusi in incurcatura!!! MORALA: CRED CA AVEM NEVOIE DE MINTEA INOCENTA SI SIMPLA A COPIILOR NOSTRI SA NE RSPUNDA SIMPLU SI ELEGANT LA PROBLEMELE, LA CARE, NOI OAMENII MARI NU GASIM RASPUNS! Ascutati-va copiii si veti fi surprinsi! 😛

  118. Lucian Dobrovicescu

    Laurentiu: Daca “de doua ori mai frig” la 0 grade inseamna tot 0 grade, atunci de ce la 40 de grade, “de doua ori mai frig” ar insemna 20 de grade? Si eu iubesc inocenta, dar nu pentru exactitatea matematica. :))

  119. Laurentiu, foarte tare pustiul tau si felicitari pentru un baiat istet. Banuiesc ca aceasta problema este folosita in manual pentru a ii invata inmultirea si spinoasa treaba a inmultirii cu zero. Din punctul de vedere al manualului intradevar este posibil ca solutia corecta sa fie considerata tot zero, dar mie mi se pare totusi ca cei care au facut manualul si respectiva problema, au niste lacune in ceea ce priveste logica. Enuntul spune clar ca a doua zi a fost de doua ori mai frig, nu matematic, ci pur …meteorologic daca vrei :)). Deci in mod clar nu ar fi putut sa fie aceeasi temperatura, nu? 🙂
    O seara buna si astept si eu solutia, inafara de trucul cu Fahrenheit, de care nici nu sunt foarte convinsa, nici o alta solutie nu imi vine in minte.

  120. Bai, buna ii vorba aia romaneasca cu prostu’ care arunca o piatra in fantana… Acuma, ca sa nu sa-nteleaga gresit, prostu’ ii ala care a scris asa ceva intr-o carte de clasa a III-a, daca de-acolo vine.

    Ia uite ce va propui io: bucurati-va d-acilea ca vine primavara si soarele:
    http://www.youtube.com/watch?v=U6tV11acSRk
    Sau daca vreti mai pa romaneste:

    Ei, acuma sa-mi gasiti cate o melodie fix de 2.00000 ori mai urata si alta fix de 2.00000 ori mai frumoasa decat fiecare din cele de mai sus.
    Succes!

  121. @Laurentiu: Faptul ca trebuie sa te cobori la mintea unui copil de clasa a 3-a ca sa raspunzi la intrebare inseamna ca cel care a formulat intrebarea intelege foarte bine cum functioneaza mintea unui copil, chiar pana la identificare , as adauga eu.

  122. Deci io am zis mai sus ca nu mi se pare corect. Da, 2×0 e zero. dar in cazul asta enuntul e gresit. daca e dee doua ori mai frig, termometrul sigur nu arata tot zero grade, nu? Puteau testa cunostintele lor in materie de inmultire/impartire cu alta problema

  123. @Laurentiu: nu te entuziasma, nu e ăla răspunsul 😉

  124. @Civilizatu’ – da bre, dar incearca tu, din postura de fata palida, sa ii spui unui “afro-american” (cu care nu te tragi de sireturi) – nigger si ai sa vezi ce ti se intampla!

  125. @cruela – fataaaa… noi nu ne bagam decat daca sunt de la 60º in sus, si nu Celsius :mrgreen:

  126. Si sa iti mai dau o reteta pentru sos de friptura, peste, vegetale crude sau pentru tortilla chips.

    1 borcan de anghinare conservata in ulei
    5-6 graunte de usturoi
    2-3 linguri ulei de masline
    1 ardei copt marinat
    2-3 linguri de maioneza (de post sau normala)
    1 ardei iute (optional)
    apa fierbinte cat cuprinde
    Sare si piper dupa gust

    Pui toate ingredientele in blender si pasezi pana ajungi la consistenta smantanii de frisca. Subtiezi cu apa fierbinte atat cat e nevoie.

  127. Oooops… Scuze, postat unde nu trebuie. 🙄

  128. deci a vina echipa de pronosportisti profesionisti, ca am impresia ca e de competenta alora cu 1 x 2 ! :mrgreen:

  129. Laurentiu Nu l-ai aflat, nu e ala 🙂

  130. Doamna Simona, spuneti ca nu este 0 raspunsul?
    Atunci poate tine de interpretarea expresiei “de doua ori mai firg” sau de o anumita ordine a zilelor ?!
    Problema iti ofera toate datele in mod explicit(fara subantelesuri fantastice) si raspunsul nu este zero?
    In mintea mea reies urmatoarele:
    Prima zi(15 ian;24 h) = 0°C
    a doua zi(16 ian,24 h) = 0°C x2.
    Poate judec eu anapoda,alta explicatie nu gasesc.

  131. hai ca au mai ramas 58 de minute! 😉
    grabitzi-va-tzi ca precis e cu premii! 😉

  132. am postat deja răspunsul, verificați update-ul :mrgreen:

  133. dupa principiul ” o brad frumos, doi brazi frumosi”, daca in 16 erau o grade, si a doua zi de doo ori mai frig, sa se afle ce varsta are meteorologul de serviciu! :mrgreen:

  134. Simona, multumim pentru update. Sincer este singurul raspuns corect posibil, si chiar nu aveam asteptari atat de inalte de la creatorii nostri de manuale. Orice alt raspuns ar fi fost eronat iar inafara de mica indoiala ca este o problema destul de complexa pentru nicte copii de 9 ani, trebuie sa recunoastem ca logica are un rol foarte important in matematica, iar daca scopul era sa ii invete sa gandeasca logic si matematic…are un oarece sens problema, desi sunt de acord ca putea fi formulata mai fericit.

  135. @cristina: haide, frate, e o mizerie… nu are nici un sens, nu poți să bagi așa ceva în manualul de clasa a III-a

  136. No ca m-a dat pe spate, ca am copil clasa a doua si ma minunez pe zi ce trece.

    Asadar, pentru ca mai e o ora pana la aflarea rezultatului, am si eu ceva de zis…

    Una la mana, creatia asta numita “Matematica pentru clasa a IIIa” nu este manual. Nu este avizata de minister, nu respecta programa in curs si este un mod de a mai lua banii parintilor care nu stiu pe ce dau banii, dar isi dau silinta sa lucreze in plus cu copilul.
    Si mentionez ca am acasa toata seria I-IV.
    A doua, autorii nu sunt invatatori, si cel putin Ioan D. nici pe la catedra nu cred ca mai e. Au ei un hobby cu matematica, si cum titluri de genul “matematica distractiva” nu se mai vand, le-au bagat in carti ce se dau drept culegeri.

    Am stat si-am cautat problema, caci m-am tot gandit pe la ce capitol o fi pusa. Asadar, la Impartirea numerelor naturale (deci exclus rezultate cu minus, da?), dupa impartirea la 2, 5, 4, 3 (doar atat) urmeaza un capitolas “Cazuri speciale de impartire”, avem 6 probleme. Ultima, marcata cu un ursulet si mentiunea “Esti istet!” este urmatoarea: La radio se anunta: Temperatura aerului este de 0 grade Celsius. Maine va fi de doua ori mai frig. Ce temperatura va fi maine? (pagina 46)

    Asadar, “istet” nu sunt, dar daca vorbim de numere naturale, mai frig de 0 grade numar natural nu poate fi…

    PS. La bibliografie este trecuta, printre lucrari ale autorilor la diverse edituri, cam toate cu acelasi nume, dar ani de publicare diferiti, Colectia Revistei de matematica din Timisoara, anii 2005-2010. Cred ca de aici ni se trage…

  137. simona: dar de ce nu?
    am vazut si mizerii mai mari prin diverse manuale…inclusiv d-alea da facultatzi… :mrgreen:

  138. Copiii astia care studiaza astfel de probleme ajung sa ne “socoteasca” pensiile? Brrrrr, ce frig ce anunta

  139. 🙂 Simona, iti inteleg punctul de vedere, si reactia mea initiala a fost aceeasi, dar acum am trecut in revista si comentariile de aici si ceel de pe facebook si nu mai pot fi de acord cu punctul tau de vedere. Sincer, prefer sa invete la 9 ani ca temperatura este o conventie si ca senzatia de frig nu este cuantificabila decat sa intrebe mai tarziu daca este vorba de -zero sau +zero sau sa li se para logic ca zero grade e de doua ori mai frig decat tot zero grade…Imi recunosc propriile limite cauzate de un sistem de invatamant deloc solicitant din punct de vedere al folosirii logicii….si as fi curioasa sa vad o generatie care invata mai de tineri sa puna la indoiala chiar datele si premisele problemei.

  140. Anna: e bine sa stie inmultirea cu ZERO!
    am vrut sa zic cu ” zero absolut” daca vorbim de pensii! :mrgreen:

  141. O fetita se uita la parintii ei cum se imbraca pentru petrecere. Cand l-a vazut pe tatal sau cum isi imbraca costumul aceasta i-a spus:”Tati nu ar trebui sa porti costumul ala”. “De ce scumpa mea?”
    “Pentru ca stii ca iti da dureri de cap in dimineata urmatoare”.

  142. Un baietel deschide biblia familiei. Era fascinat de desenele din carte si dadea pe rand fiecare pagina. Deodata ceva cazu din biblie. Era o frunza presata intre pagini. “Mama uite ce am gasit” striga fericit baietelul. “Ce ai gasit?” intreba mama. Fascinat baietelul raspunse “Cred ca sunt chilotii lui Adam!”

  143. BRAVO!!! Sper ca autorii n-au absolvit matematica, totusi. Pentru ca “problema” e, cum am zis si mai sus, imbecila. Face eventual apel la un soi de logica a limbajului, dar palida rau de tot. Sa fiu sincer, n-am mai vazut probleme de clasele I-IV de cand eram eu insumi elev, dar nu-mi amintesc sa fi fost atat de stupide.

  144. Examen la fizica . Subiectul: Fenomenul ionizarii. La sfarsitul examenului blonda o intreaba pe colega ei de banca din timpul examenului:
    – Ma tu ai stiut?
    – Perfect! raspunde aceasta.
    – Sa-ti dea Dumnezeu sanatate zice blonda, inseamna ca am stiut si eu, pentru ca am copiat cuvant cu cuvant de la tine.
    Enervata si ingrijorata bruneta care stiuse ii spune blondei:
    – Idioato, cum ai putut face una ca asta, acum o sa ne prinda si o sa ne pice pe amandoua!!
    – Fii serioasa, ii raspunde blonda care copiase, n-o sa se prinda nimeni pentru ca am mai si schimbat si eu pe ici pe colo. De exemplu unde tu ai pus ION, eu am pus GHEORGHE!

  145. Doua blonde.
    Prima o intreaba pe cea de-a doua:
    – Auzi fata, care crezi tu ca e mai departe: luna sau Londra?
    – Fata, da proasta mai esti, vezi tu Londra de aici ???

  146. O blonda intra intr-un supermarket si in timp ce facea cumparaturi, vede un obiect stralucitor langa vanzator.
    – Ce este chestia aia stralucitoare de langa dumneata?
    – Este un termos.
    – Si la ce-i bun termosul asta?
    – Face ca alimentele reci sa fie pastrate reci, iar pe cele calde le mentine calde.
    – Foarte interesant! spune blonda si-si cumpara un termos.
    A doua zi, la serviciu, o colega o intreaba:
    – Ce este chestia aia stralcitoare de langa tine?
    – Este un termos.
    -Si la ce-i bun termosul asta?
    – Face ca alimentele reci sa fie pastrate reci, iar pe cele calde le mentine calde.
    – Foarte interesant! Si ce ai in el ? intreaba colega.
    -O cafea fierbinte si o inghetata…

  147. =))

    bestial raspunsul scanat!!
    ce daca problema e la cazuri speciale de impartire, raspunsul e la inmultire. asa problema, asa raspuns!
    si nu e manual… citez autorii, este o “carte” ce “poate fi folosita ca material auxiliar pentru orice manual creat”….

  148. -De ce prefera blondele pastilele in locul prezervativelor?
    -Se inghit mai usor…

  149. dei avem in manualul de matematica o problema de semantica! :mrgreen:
    big deal!
    😆

  150. – De ce nu stiu blondele sa faca supa la plic ?
    – Pentru ca nu inteleg cum incape un litru de apa intr-un pliculet asa mic.

  151. 4 blonde stau sub o umbrela mica, dar nici una nu se uda.
    De ce?

    Nu ploua!

  152. – De ce se duce o blonda in coltul camerei cand ii este frig?
    – A auzit ca acolo sunt 90 de grade

  153. O blonda ajunge la “Miss World” printre primele trei locuri.
    La intrebarea de departajare primeste urmatorul enunt:
    – Numiti 3 piese de William Shakespeare.
    La care blonda spune:
    – 10, 15, 20 de cm.
    Prezentatorul concursului derutat ii spune ca acestea nu sunt nume de piese de teatru, ci marimi. Blonda foarte destinsa il lamureste:
    – 10 la mine inseamna “Mult zgomot pentru nimic”, 15 inseamna “Cum va place”, iar 20 inseamna “Visul unei nopti de vara” !!!

  154. Doamne, acum pot sa dorm linistita, macar copiii de clasa a 3a au manuale care sa le stimuleze gandirea/chinuie creierii. Mi-ar placea ca domnii autori, la clasa (presupunand ca predau), sa aiba parte numai de raspunsuri din astea de acum inainte (“nu se poate face o legatura matematica intre….si….”). Multumim, Simona, pentru iluminare!!

  155. Nu se poate face o legatura matematica intre temperatura si senzatia de frig. Nu se poate face o legatura matematica intre citi bani vin la buget si citi se cheltuie. Cum nu se poate face o legatura intre a 5 sticla de trascau pe ziua de azi si senzatia acuta de sete, nu-i asa nea Base?

    Scuze, dar nu ma pot abtine: ce problema TIMPITA. Nu numai timpita, dar si gresita. Frigul pe care-l simtim se masoara intr-o chestie numita “wind chill factor”, chestia care nu e niciodata 0. Deci e perfect logic sa spui “ieri a fost de doua ori mai frig decit azi”. Da’ ma rog, hai sa nu fim prea rai, oricine poate gresi …

  156. si cand v-am iecsxplicat cu gradele ca te ajuta sa te protejezi contra frigului, n-atzi vrut sa ma ascultatzi! :mrgreen:

  157. pardon: contra DE DOUA ORI MAI frigului! 😳 😳 :mrgreen:

  158. din punctul meu de vedere,o buna problema de logica/matematica iti ofera majoritatea datelor sau modalitatea de a le afla.
    Numai dupa ce ai toate datele si nu sti sa o rezolvi,numai atunci problema e demna de titlul de “problema”.
    Ma rusinez eu de rusinea autorilor….
    Bolovanilor,oameni copaci ce sunteti !
    .

  159. Sir il cheama pe John si il intreaba:
    -John,spune-mi cate grade mai exact se afla in aceasta camera?
    John consultandu-si termometrul zice:
    -21 de grade, domnule.
    -Si afara?
    -2 grade domnule.
    -Ok,atunci deschide geamul sa intre si celelalte, saracele!!

  160. – John?
    – Yes, sir!
    – Adu-mi, te rog, pianul.
    – Vreti sa cantati la pian, sir?
    – Nu, John… dar mi-am uitat tigarile pe el si ma gandeam sa nu te deranjez pentru un fleac!

  161. Cica Ion era profesor
    de mate…..Intr-o noapte Ion are cel mai cumplit cosmar al vietii sale.
    Se trezeste tot transpirat si speriat.
    Ingrijorata, Marie il intreaba:Ce ai patit, Ioane?
    Ion:Am visat ca cosinus de 0 este 2.

  162. Problema e tampita. Avea dreptate domnu’ presedinte Basiescu ! 😡

  163. Asa retroactiv, citind răspunsul scanat al Simonei, mi-am amintit că fiu-meu asimilase foarte bine lectia aia cu “rezolvare imposibilă” 😀 A avut si el probleme de genul ăsta în manual în ciclul primar, chiar aveau un opțional care se chema “matematica distractiva ” si care care cică antrenează perspicacitatea sau logica sau mama naibii stie ce, si învățătoarea le explicase că unele probleme nu au răspuns. Asa că perspicacele de fiu-meu băga textul cu “rezolvare imposibilă” sau “fără răspuns” cam la toate problemele pe care nu stia sau nu avea chef să le rezolve 😀 Ceea ce din punctul meu de vedere denotă o inteligență superioară 😀

  164. Florentina Atenais Pascaru via Facebook

    Deci PROBLEMUTA cu Gradele…Nu Are Rezolvare… ?!

  165. cum ar spune un bun prieten: ”foarte tare frate!!!”

    nu e o problema de logica!

    nu e o problema de matematica!

    si raspunsul e o reducere la absurd!

    am inclinat sa-i dau dreptate fiului meu aseara pentru ca mi-am dat seama ca nu au invatat in clasa a III-a decat scala numerelor naturale POZITIVE, iar inmultirea si impartirea cu 0 (zero) am vazut ca a fost atent studiata!

    Avand in vedere ca ”reducerea la absurd” e un concept matematic care se invata mult mai tarziu, iar un copil de clasa a III-a nici nu stie ce inseamna cuvantul ”absurd”, eu ma declar invins de ”logica de fier” pe care o propovaduiesc niste autori de manuale scolare!!!

    Nu stiu ce surprize ne rezerva manualele din anii urmatori, dar simt cum incepe sa mi se ridice parul in cap!

  166. cum ar spune un bun prieten: ”foarte tare frate!!!”

    nu e o problema de logica!

    nu e o problema de matematica!

    si raspunsul e o reducere la absurd!

    am inclinat sa-i dau dreptate fiului meu aseara pentru ca mi-am dat seama ca nu au invatat in clasa a III-a decat scala numerelor naturale POZITIVE, iar inmultirea si impartirea cu 0 (zero) am vazut ca a fost atent studiata!

    Avand in vedere ca ”reducerea la absurd” e un concept matematic care se invata mult mai tarziu, iar un copil de clasa a III-a nici nu stie ce inseamna cuvantul ”absurd”, eu ma declar invins de ”logica de fier” pe care o propovaduiesc niste autori de manuale scolare!!!

    Nu stiu ce surprize ne rezerva manualele din anii urmatori, dar simt cum incepe sa mi se ridice parul in cap!

  167. @ laurentiu

    N-are treaba cu reducerea la absurd. Reducerea la absurd este o metoda de rezolvare care se bazeaza pe o tautologie din logica matematica care spune ca p →q ↔ non q → non p. Adica, daca prin considerarea concluziei ca falsa ajungi la contrazicerea ipotezei inseamna ca avem o concluzie adevarata. Simplu, nu? :mrgreen:

    “Problema” asta e o aiureala.

  168. Autorii sunt t*mp*ti Rezolvarea e incorecta 🙂 .

    Problema are o rezolvare in fizica cuantica. Se tranforma 0C=273K (grade Kelvin) si… mai departe nu mai stiu 🙂

  169. Deci e cam cum vă sugeram.
    – Că un nene scrie aiureli, e oarecum normal. Dar să-şi facă, naibii, un blog!
    – Că o editură acceptă airelile… e treaba ei. Pierzi, câştigi, negustor te numeşti.
    – Că nişte profesori care se închină la Sfântul Comision TE OBLIGĂ să o cumperi – ei, vedeţi, aici avem o problemă.
    Să vă dau eu enunţul corect al problemei: dacă astăzi ZERO părinţi cumpără aceste tentative de manuale iar mâine sunt de două ori mai mulţi, câţi părinţi au cumpărat manuale alternative??? :mrgreen: 🙄

  170. si acum o problema din viatza( piatza) reala! :mrgreen:
    intru io cu elan intr-un magazin; da mancare da caini, pisici si alte necuvantatoare; si intreb suav: pot sa folosesc la dvs cardul ” cutare”? la care femeia care pazea casieria zice profesionist: nu avem pioes, deci nu putetzi nici sa platitzi, dar’mi-te sa-l folositzi! :mrgreen:

  171. si o problema adevarata de matematica! :mrgreen:
    – Diseara organizez o partida de amor in grup, vii?
    – Daaa! Cati o sa fim?
    – Pai, daca vii cu nevasta-ta, o sa fim 3.

  172. Anul 1960 – Învătamantul obligatoriu de 4 ani
     Un taran vinde un sac de cartofi cu 50 lei
     Costurile de produc ă la 40 lei.
     Calculează profitul

  173. Anul 1970 – Învătamantul obligatoriu de 7 ani

    Un taran vinde un sac de cartofi cu 50 lei
     Costurile de productie se ridica la 4 cincimi din pretul de vanzare
     La cât se ridică profitul taranului
     Se interzice utilizarea abacului!

  174. Anul 1990 – Învătamantul obligatoriu de 10 ani
    Un economist agrar vinde o cantitate de solanum
    tuberosum subteran cu o sumă de bani B. B are
    mărimea 50. Din elementele B – b, rezultă că b=0.
    Multimea costurilor de productie P are o mărime
    cu 10 elemente mai mică decât mult imea B.
     Reprezentati multimea P ca multime–parte a
    multimii B si hasurati multimea rezultantă R,
    potrivit următoarei întrebări: cât de mare e
    profitul?
     Se interzice utilizarea minicalculatorului

  175. Anul 1995 – Învătamantul liber Waldorf

     Desenează un sac de cartofi si cântă în acest
    timp un cântecel

  176. Anul 2006 – Învămantul incluziv
     Un taran vinde un sac de cartofi cu 50 RON.
     Costurile de produc ie se ridică la 40 RON.
     Profitul se ridică la 10 RON.
     Să se sublinieze cuvântul cartofi si să se discute
    despre el între colegii din medii culturale diferite.
     Se interzice utilizarea armelor

  177. Anul 2010
     un injiner agronom vinde un sag de
    gardofi cu 25 euro. gosdurile sund de 5
    euro. profidul este de 20 euro.
     selegdeaza dermenul gardof si
    maileaza solutia in formad pdf la clasa
    2a@scoala.euroba .

  178. Onul 2015
    sori, nu mai egzisda gardofi!
    doar vrenci vraiz la mec donelts !
    draiasga brogrezul!

  179. Cruela,i love you

  180. probabil tot in manualul ala era si urmatoarea problema la care inca n-am gasit rezolvarea:
    daca un taran ara 3ha de pamant pe zi, in cat timp ajunge sa-i dea cu sapa-n cap lu’ fra-su ca sa-i ia nevasta?

  181. intr-un parc sunt 15 copii,unii cu biciblete, altii cu mingi.numarul copiilor cu biciclete este de 4 ori mai mic decat al celor cu mingi. ➡ ❓

  182. 😀 nu stiu sa o rezolv

  183. raspunsul este 0 deoarece orice numar inmultit cu 0 da 0

  184. […] lovit) a fost Visurat cu problema asta si ulterior asta. Zilele trecute Simona a lansat și ea o provocare interesantă. Eu fiind genul de persoană care primește cu bucurie astfel de „teme” m-am […]

  185. eu stiu raspunsul exact!intrebarea are o solutie!

  186. si nu este nici una din cele de mai sus!

  187. @stargab17 şi îţi place să ne fierbi? îţi place să fii rugat? sau doar faci pe interesantul? hai, uimeşte-ne! fă-ne praf!

  188. va spun doar atat
    se rezolva grafic 🙂 fara formula matematica ,multe probleme matematice au rezolvare grafica!

  189. si da e o cifra reala cu minus …:)

  190. dupa cum am spus are o rezolvare grafica!

  191. @stargab17 aha, m-am prins! după cum am spus, încerci să pari interesant. dar cititorii Simonei sunt mai inteligenţi, aşa că nu ţi-a ieşit.

  192. Micul print: Oamenii mari nu inteleg inteleg nimic, niciodata si este obositor pentru copii sa le dea intruna lamuriri .
    Poate ca n-ar fi rau inainte de “a va da cu parerea” sa cititi lucrarea “Matematica copilului pe intelesul parintilor”. Ati gafa mai putin.

  193. Stimata doamna Simona Tache,

    Daca ati vrut sa confirmati ca 41% din elevii clasei a IV-a sunt pierduti definitiv pentru matematica (statistica MEN, 2011) ati facut-o cu brio. Daca ati vrut sa vedeti de unde vine imbecilitatea , cred ca ati reusit si in plus, 😡 sa demonstrati si de ce. I-ati facut pe parinti sa se bata cu propria lor mana (in nici un cap minte). Primul lucru pe care i-a invatat, acum 30-40 de ani , tovarasa invatatoare a fost :Citeste cu atentie enuntul .L-ai inteles?. Poti sa-l reproduci cu cuvintele tale?A trecut vremea si au uitat. Uite ce a iesit.Pacat ca astfel “inocenti” vor cu astfel de cunostinte sa-si educe(?)copii.Cred ca este de plans, nu de ras.

  194. Vazand cata “competenta” rezulta din cele scrise de parinti m-am hotarat sa va comunic cate ceva, mai ales celor care comenteaza asa ca sa se afle in treaba.

    cris,

    Daca tot zici ca ai toata colectia, trebuia macar s-o rasfoiesti. In treacat ma intreb de ce ai cumparat-o daca nu-ti place?Te-a obligat invatatoarea copilului?Ei ii place? O fi mai competenta decat tine!Ai acolo atasat pe fiecare coperta III un ghid al parintelui (adresat si parintilor care au uitat de mult matematica) . Ti se precizeaza in raspunsul pentru parinti (unii parinti chiar vor sa stie macar cat copii lor) 😳 :In acest caz nu se poate face o legatura matematica intre senzatia de frig si ceea ce indica termometrul.
    Una dintre marile probleme ale matematicii copilariei este ca elevul asociaza operatii matematice in functie de compatibilitatea numerelor cu unele (acele) operatii , nu cu semificatiile matematice ale actiunilor. Copilul aritmetizeaza inainte de a matematiza.

  195. Stimata doamna Simona Tache,

    Ceva ne spune ca sunteti si dumneavoastra parinte. Asta ar explica faptul ca sunteti un parinte deosebit, care a reusit sa-l faca pe copil sa-l depaseasca, inca de pe vremea cand el , copilul era in clasa a III-a.Nu putem decat sa va felicitam!
    Dintr-o eroare, de tastare, pe undeva am scris gresit cap in loc de caz. Se va citi: in nici un caz minte.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green

bijuterii argint bijuterii argint