Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Știați că există o instituție care ne protejează de țepele din Europa?

Atunci când luăm o țeapă în România, ne plângem la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, OK? Dar ce facem când luăm o țeapă undeva în UE? Vestea bună e că există un Centru European al Consumatorilor (ECC Romania) care exact cu asta se ocupă: ne face dreptate atunci când am plătit pentru ceva, în Europa, și am primit altceva. Am rugat-o pe Laura Pascu, purtătorul lor de cuvânt, să vă povestească în ce fel vă poate ajuta instituția la care lucrează. Iar ea mi-a trimis textul de mai jos:

Draga mea Simona,

Îți multumesc că mă lași să fiu musafir pe blogul tău și să spun tuturor care este șmecheria cu Centrul European al Consumatorilor adică ECC Romania. Noi ne ocupăm de reclamațiile transfrontaliere, mai exact de reclamațiile românilor care pleacă în vacanță în Europa, dar și de turiștii care vin în România. Toți avem drepturi pentru că suntem cetățeni europeni, nu-i așa? Toți suntem soți, soții, prietene, iubiți, mămici, tătici, bunici, amante, burlaci, posesori de pisici sau picați din lună și toți avem drepturi la fel care orice alt european. Timpul ne presează evident și vrem să știm totul dintr-o dată, așa încât încerc să spun pe scurt.

Let’s go online shopping!

Facem shopping online nu doar din plăcerea de a naviga pe net, ci mai mult din lipsă de timp. E simplu să dai niste clickuri seara înainte de culcare sau dimineața înainte să se trezească toată lumea.
Acum câteva luni, prietena mea, Ruxandra și-a cumpărat online niște converși. Normal că nu a verificat site-ul, normal că nu s-a informat înainte, dar își dorea foarte mult niște converși albi. Nerăbdare cât casa până a venit coletul. Pe care normal că l-a deschis după plecarea curierului. Și atunci… big surprise: converșii mult așteptați erau de fapt niște teneși chinezești. Bine măcar că i-a trecut prin cap să posteze asta pe facebook și am văzut trăznaia. I-am dat mesaj și i-am spus că are dreptul să îi înapoieze în termen de 14 zile de la primirea coletului și să își primească banii înapoi. E drept că a fost puțin mai complicat să facă asta pentru că site-ul nu avea toate elementele de identificare, dar a reușit totuși să îi înapoieze. Apropo de site, când faci o comanda online verifică pe site-ul magazinului dacă există elementele de identificare a firmei precum și datele de contact. Nu uita să verifici și politica de returnare.Iar mai multe informații poți citi aici

Ne pregătim de vacanță prin urmare de shopping prin Europa. Sau în altă parte din lume, dar Centrul European al Consumatorilor din Romania se ocupă numai de reclamațiile transfrontaliere (atunci când agentul economic este din afara țării, dar din Uniunea Europeană). Știai că ai aceleași drepturi ca și în România? Poți înlocui produsul defect, poți repara produsul defect sau, dacă ai făcut shopping online, îl poți returna în 14 zile, cum ziceam mai sus. Și asta se aplică în orice țară europeană. Mergi liniștită la cumpărături 🙂

Predmet je neispravan APPS

Nu uita ca înainte să pleci să îți downloadezi pe smart-phone și aplicația ECC-NetTravel. Îți setezi destinația, setezi limba și afli de acolo tot ce poți face oricând ai o problemă. Dacă nu te lămurește, în aplicație găsești numărul de telefon de la Centrul European din Romania sau din țara în care te afli, sună și cineva te va sfătui concret. Partea care îmi place mie cel mai mult este că poți seta limba țării în care ești ca să îi arăți telefonul vânzătorului.

Predmet je neispravan. Da li ste spremni osigurati besplatnu zamjenu neispravnog proizvoda? Da, despre un produs “neisprăvit” am zis aici. Tocmai am spus unui vânzător croat că am cumpărat de la el un produs defect si îmi doresc să îl schimbe.

Știu că pot fi cicălitoare, na, sunt și eu nevastă, așa că păstrează toate bonurile fiscale și chitanțele ca să poți apoi să beneficiezi de drepturile pe care le ai. Și ține minte și că aplicația poate fi folosită și offline.

Citește aici despre aplicație sau caut-o pur și simplu în apps store.

Iubito, am pierdut copilul!

Să nu uităm de călătoriile cu avionul. Și acolo ai ceva drepturi. Ai dreptul la despăgubiri atunci când avionul întârzie mai mult de 3 ore, ai dreptul la despăgubiri în bani atunci când ți se pierd bagajele sau se anulează zborul. Citește aici care îți sunt drepturile de pasager aerian. Sau aeriană 🙂  Iar când mergi cu copiii în vacanță, sunt câteva lucruri pe care ar trebui să le iei în considerare. Găsești totul pe site-ul nostru, eccromania.ro.

De altfel, de la noi poți afla informații foarte diverse. Iar sfatul pe care îl dau tuturor este să se informeze înainte de a păți ceva. Citește în aplicație sau pe site la noi ce trebuie să conțină contractul cu agenția de turism, află ce drepturi ai când închiriezi o mașină sau o cameră de hotel. Vezi care îți sunt drepturile când mergi cu barca, avionul, trenul, autobuzul, vaporul, yachtul sau balonul. Învață cum să faci shopping online de echipamente sportive sau de cosmetice, pantofi sau laptopuri.

Da, știu că ce spun eu nu este chiar simplu și nici nu are loc Simona pe site pentru tot ce as vrea să zic, și nici nu va face nimeni asta până când nu o pățește. Și în cazul ăsta ține minte doar atat: pătrează toate bonurile și toate dovezile și apoi sună-ne 🙂 Suntem aici pentru tine. Îți oferim sprijin și consultanță gratuit oriunde te-ai afla în Europa.

Mulțumesc pentru pentru găzduire, Simona!

Mulțumesc și cititorilor tăi că au avut răbdare să citească acest material,

O zi de retrăit,

Laura Pascu

ECC Romania

22259_1272344363433_1789037_n

Ce ziceți? Știați că există EEC România sau tocmai ați aflat? Eu zic că e o informație tare de folos. Dacă vreți să aflați mai multe, mergeți pe site-ul lor, www.eccromania.ro.

Screen Shot 2015-08-07 at 15.35.38

23 comentarii

  1. foarte util! multumim

    • Indeosebi pentru ” … toti suntem amante …”. Si n-ai fi zis! 😆

    • stii mai multe decat mine, indeed 👿

    • draghe sot, afla ca ce scrie doamna mai sus nu se refera la mine,ca-s virtuoasa ca in prima zi, dar cred ca tu ai de dat neste iespilcatii,ca nu poate sa greseasca de doua ori……………………………………………

    • amanti ,amante,soti,sotii,bunici,nepoti,catei,purcei din luna ,cu tot cu “tenesi” “traznai” si “smecherii” 😈
      sau “jmecherii” 😮

    • Da, ma! Toti suntem amante? Si eu care ma complexasem de niste (mai multe) riduri! Chiar ma gandeam, cine ma mai ia? Cand colo, iote ca sunt amanta ca toata lumea, doar ca nu stiam. Multumim ECC Romania!

  2. Aceasta institutie este o mare teapa. Am facut plangere impotriva aoro.ro, societate inregistrata in alta tara din UE, si ANPC ul si-a declinat competenta spre aceasta institutie miraculoasa care cica ne protejeaza de tepele din europa. :)))) Nu pot sa cred ca tocmai tu, simona, poti sa crezi o astfel de vrajeala. Aceasta institutie nu face nimic, nici macar nu face o investigatie ci iti claseaza din faza preliminara plangerea. Aoro mi-a trimis un parfum resigilat la pret de nou. Sticla era murdara si aceasta institutie, ECC, mi-a respins plangerea fara a face vreo cercetare in acest sens.

  3. Ştiam şi ameninţarea cu OPC-ul european a funcţionat când ne-a flituit o firmă germană.

  4. Multumim Simona!

  5. Tare ca vorbiti de ei, eu i-am sunat din aeroport cand mi-au anulat avionul si m-au ajutat sa primesc despagubiri. Iar acum nevasta-mea a ramas fara bagaje weekendul trecut si i-am sunat iar. Ne-au invatat ce sa facem si acum asteptam raspunsul de la Air France. Sper sa ne despagubeasca.
    Imi place de ei, vorbesc frumos si iti explica tot ce trebuie sa faci.

    • costicamusulmanu

      ha ha ha, air france… a whole story otopeni-los angeles și retur…ha ha (se simte amarul, nu?)

    • costica, hai zi tot acuma,daca tot ne-am apucat,sa mai invete si altii 😈

    • costicamusulmanu

      pe scurt: călătorești transoceanic cu nevasta? doar nu vreți locuri alături?
      are valiza 4 roticele? las că merge și-n 3 (handling-ul, știu), ai plătit supliment pentru locuri cu extraspațiu? bă, ești prost? vrei să și beneficiezi de ele?? :mrgreen:
      da’ bomboana pe colivă a venit după ce am debarcat la otopeni! în mașină fiind, pe la balotești primesc un mail de la KLM:
      Stimate domn/Stimată doamnă B……,

      Din păcate, zborul dumneavoastră din 05/08/2015 a fost amânat. Regretăm că nu aţi putut călători conform planului şi vă prezentăm încă o dată scuzele noastre sincere pentru acest inconvenient.

      wtf!!! ce abac-uri au ăștia pe post de sistem informatic? 👿

    • costicamusulmanu

      PS pentru cine nu știe AirFrance și KLM sunt totuna ca și companie

  6. promit ca o sa ma informez inainte de a-mi turna cafea fierbinte pe picior, cand o sa ma dau cu T. Eiffel

  7. Laudabil, dar de mai roman ca romanii ati auzit? Ia uitati la baiatul asta norvegian, credeti ca are bunici de la noi? Ha? :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=aToYGLpYfng

    • bai ce tare e baiatu’ asta !!!
      I-a iesit excellent ,talent sau muncit sau ce-o fi, dar e admirabil
      mersi Macanta 🙂

  8. Interesant. Imi place atat prezentarea, cat si serviciul. Cu siguranta voi testa si aplicatia. Ma bucur sa citesc despre astfel de initiative. Ca cetateni UE avem atatea drepturi despre care nu stim si se intampla atatea lucruri frumoase in jurul nostru despre care la noi la maj. programelor TV nu se vorbeste deloc! Mult succes si mai vrem!

  9. Atentie ca EEC v-acopera numai CEE. Exemplu-ipoteza : firma patagoneza, adresa filiala pe harta olandeza, va luati o palarie gaucho kitsch ! … chineza deci vreti sa reclamati. In acest caz de EEC, nu veti fi aparati.

  10. sos
    ajutoooooooor
    fie-va mila… …
    … … de un batranel de 37 de primaveri abia implinite, pe care nu il asteapta nici un puradel acasa
    ma manca-v-as conturilii voastre ( limbaj de ferentari, de…)
    ia spuneti-mi si mie unde pot sa reclam blogu care imi mananca timpul si nervii pt ca la trei articole unu e despre o matza neagra, obraznica, nedresata si subnutrita ( 2,5 kg cu cantar cu tot) ?
    atata vrea sa stiu ca cu amantele ma descurc singur si bine.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green