Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Să fii bătut pentru că ai talent, that’s the shit

Ne explică Dan Negru pe blogul lui.

Screen Shot 2016-06-03 at 09.58.13

Mie îmi crapă, pur și simplu, creierul când citesc d-astea. Am demontat aici cele mai idioate argumente pro-bătaie. Nu și pe ăsta, cu “mângâierea și performanța, care merg mână-n mână”. Îl demontez acum: De frică, orice animal face performanță, deci da, și omul. Așa pot ajunge oamenii să supraviețuiască și în condiții extreme, tot de frică. Se activează instinctul supraviețuirii. De frică, gimnasta execută mai bine, mai corect și mai repede exercițiile la bârnă. De frică, poate reuși omul să omoare ursul, cu mâinile goale. S-au văzut cazuri. Păi, hai să extindem, zic. De ce doar în sport? De ce nu am crește fizicieni de geniu prin bătaie? Manageri de geniu? Orice de geniu? Și, de fapt, de ce ne-am rezuma la bătaie? De ce nu am merge, și mai departe? Vă dați seama cât de bine ar țopăi pe bârnă o gimnastă care a fost călcată în picioare înainte de antrenament, iar, în timpul antrenamentului, ar fi amenințată că îi va fi împușcată mama? Să i-o fi ținut Octavian Bellu Mariei Olaru pe mă-sa, lângă bârnă, cu pistolul la tâmplă, atunci să fi văzut succese peste succese! Bătaia și performanța merg mână-n mână, dar să vezi ce treabă se poate face cu teroarea! Cine dintre apărătorii bătăii ca stimulent pentru performanță se bagă să încerce? Poate vrea Dan Negru să încerce cu copiii lui? Garantez că funcționează.

Mai e și C.T. Popescu, care, în acest editorial, nu înțelege de ce gimnasta Maria Olaru nu a povestit că ea și colegele erau snopite de antrenori, atunci când erau snopite. Cică erau deja anii ’90 și se putea duce să reclame la Protecția Copilului. Serios, domnule Popescu, se putea duce să reclame la Protecția Copilului? Chiar credeți ce spuneți?

Hai să vedem și răspunsul la întrebarea “De ce nu a povestit atunci?”, că nu e cine știe ce complicat: Pentru că era copil, de-asta nu a povestit. Copiii ascund, de obicei, agresiunile, mai ales dacă sunt amenințați, așa se explică de ce părinții află după ani că sunt bătuți la școală sau la grădiniță. Și pentru că a fost crescută în spiritul bătăii rupte din rai, care te face nu doar om, ci și campion, domnule Popescu. Biata fată credea că așa e normal, că merită bătăile alea, pentru că nu a fost suficient de bună, și că ele sunt în avantajul ei. Așa a fost educată, atât de simplu e, ați înțeles domnule Popescu? Mai spuneți că mărturisirile de azi ale gimnastei nu pot fi motivate decât de pofta de bani și de succes, altfel nu se explică. Dar ce ziceți de varianta în care femeia își exorcizează astfel trauma uriașă? Și de dorința ca alte generații de sportivi să nu mai trăiască același lucru? 🙂

Screen Shot 2016-06-03 at 10.45.06

Foto Shutterstock

222 comentarii

  1. Eu am o întrebare oarecum pe lângă subiect: s-a îmbogăţit cineva din vânzarea de carte în România? Ca nu-mi pot închipui cum se va scălda în bani Maria Olaru după publicarea cărţii, indiferent câte exemplare reuşeşte să vândă. Un autor ia un procent, adesea infim, din vânzări şi, dacă e cineva faimos, eventual o sumă la început pentru drepturile de autor, dar să fim serioşi! Aici nu e America să dai lovitura cu o carte. Fata aia a făcut ce-a făcut ca să se exorcizeze, vorba ta, n-o să trăiască ea din cărţile vândute, asta puteţi fi siguri.

    • Iohannis. D-aia a scos si volumul 2

    • Da, Simona. Și-a permis chiar să-și cumpere pisica!

    • poate să ia maximum MAXIMORUM 12% din prețul cărților vândute. acuma socotește și tu, e evident că nu te poți îmbogăți așa, nici măcar Cărtărescu, care e cam cel mai vândut autor român nu e bogat, trăiește omul decent și aia e tot.

  2. Sunt mare fan gimnastică, cu tot sufletul, îmi dau lacrimile de emoție când văd pe youtube românii în competiții trecute, plini de medalii. Când mai văd câte un concurs în direct bocesc cu muci și lacrimi în barbă. Dar, în opinia mea, nicio medalie, nici un rezultat excepțional, nu justifică să bați, să umilești, să chinui niște copii. Nimic, în nici un caz, niciodată.

  3. Mie fetzele antrenorilor Belu si Bitang dintotdeauna mi-au exprimat rautate, arogantza si dispretz, de aceea o cred pe Maria Olaru cand spune ca erau batute si ca madam Bitang li se adresa cu “taranci cu calcaie crapate, vite, cutre” etc.
    Fetele astea au fost tinute intr-un regim militarizat, izolate de familie, infometate, supuse unor antrenamente epuizante, care au dus chiar la accidentari, operatii la coloana, tendoane si ligamente distruse…si dincolo de talentul nativ al fetelor pentru gimnastica, medaliile au fost castigate cu eforturi supraomenesti.

    • Ceva de Auschwitz! Si mutra copilului din flori (Bitang , sau bitanc, in Ardeal) incruntata de kapò din respectivul lagar. Iar oafa de nevasta-sa nu stie nici pana la varsta asta ca talentul si geniul nu se nasc neaparat la curtile regale. Ce creatura retrograda, involuata, inculta, necitita, tata de mahalà, sau mai rau…Tot dispretul si toata scarba, cutra si vita care nu stii ce-nseamna a fi taran! N-ai face fata in viata vietilor tale unei munci ca cea de taran pentru ca e nevoie de multa, multa inteligenta si bun simt. !

    • Nici mie nu imi prea placeau mutrele lor… Bitang era mereu genul zeflemitor, iar Bellu nu imi amintesc sa fi schitat vreodata un zambet…

  4. eva iosdevina

    exista sportivi cu pwerformante stralucite si in tari unde bataia este de neconceput;
    nu cred ca o sportiva din US, primeste acelasi tratament, se poate performanta si fara practici barbare

    • Sunt și alea bătute dar doar dacă vor ele, BMW prin cunoscători.

    • @ eva

      Sigur-sigur. Doar cate o mica doza de substante dopante care iti distrug organismul dupa ce termini cu activitatea competitionala (dau asa, la nimereala cateva exemple – Marion Jones, Ben Johnson, Lance Armstrong, plus o Florence Grifith-Joyner ale carei recorduri mondiale vechi de 30 de ani nu sunt batute nici acum, dar pe care n-a prins-o nimeni dopata pentru ca a murit in somn la 38 de ani si nu s-au putut face analize pentru steroizi asa cum au cerut multi la momentul acela pentru ca nu avea suficienta urina in vezica – dupa cum a anuntat comisia medicala ce i-a investigat decesul). In plus, ca sa vorbim si de gimnastica, e un episod in 1996, in finala olimpica pe echipe in care o gimnasta accidentata, Kerri Strug, este obligata de antrenori sa concureze accidentata, riscand un accident mai grav, doar pentru ca era in joc o medalie olimpica. Asta asa, la prima strigare, din ceea ce se vede. Ce o fi la antrenamente nu stim, ca nimeni nu s-a exprimat, poate si pentru ca acolo exista avocati mult mai priceputi care fac contracte de confidentialitate inainte de inceperea oricarei activitati mai mult sau mai putin discrete. Zic si eu.

    • eva iosdevina

      nu stiu ce sa zic, nu sunt atat de documentata dar ca parinte spun atat: daca asta inseamna performanta mai bine NU.

    • OK, e de respectat asta. Dar ca sa vezi ce cred alti parinti, din tari civilizate (ca vorbeai si de asta) iti dau doua exemple celebre.
      1. Steffi Graf – mare campioana la tenis. A fost antrenata de tatal sau, Peter, tenisman mediocru, inca de la varsta de 3 ani. Nu a vorbit prea mult niciodata despre regimul impus de el, doar ca ii era supravegheata cu strictete de catre tata inclusiv viata sociala, pentru a nu o distrage de la scopul vietii ei (impus de tata), tenisul. Inclusiv la scoala a renuntat. La un moment dat relatia tata-fiica s-a racit dar la momentul mortii tatalui ei, Steffi a revenit la sentimente mai bune fata de acesta.
      2. Klaus Dibiasi – saritor in apa italian, de origine austriaca (Tirolul de Sud), considerat cel mai mare campion in sportul sau din istorie, dupa Greg Louganis. Antrenat de mic copil de tatal sau, Carlo, tot fost saritor, cu o finala olimpica in palmares, inca de la 5 ani, a fost intrebat odata daca regimul impus de tata nu era prea draconic. A raspuns, cam sibilinic, ca oricum in satul lor din Alpi bazinul de sarituri era singura distractie pentru copiii de varsta lui. Putem intelege ce vrem, dar eu inteleg ca da, regimul era prea draconic si ca nu facea nimic altceva decat ceea ce-i impusese tatal sa faca.

    • Adi, exemple sunt multe. Ideea e ca nu sunt un model. Cine susţine ca doar asa se face performanţa e prost.
      Ingredientul principal e talentul , al doilea placerea de a te antrena si apoi disciplina pe care trebuie sa o ai si in viaţa de zi cu zi.Pe urma baza materiala , condiţiile de antrenament. Restul sunt povesti mai mult sau mai puţin fericite.Toate transpirate pana la epuizare. Bolt ar fi un mare exemplu ?

    • … bietu’ Mutu, vedeti ce s-a ales de el, daca n-a avut cin’ sa-l bata si pe el?

      Ia sa-l fi antrenat Belu si Bitang, sa vedeti cum evolua la bara… bara de sus, bara laterala, la vinclu … 🙂

    • Si olanda, si tarile nordice au sportivi de performanta.
      M-a intrebat zilele trecute un filandez de Nadia Comaneci care e viata ei, e fericita?. Stia despre Nadia mai mult decat stiu multi romani, despre rezultate dar si cata munca a depus pana la 14 ani, pt acel rezultat, si ca asta inseamna ca nu a avut copilarie.

  5. Dupa parerea mea, nu merita, nici escaladarea Everestului nu merita atata efort, timp, bani si riscuri.
    Sunt perfect de acord, nu-mi doresc de la copilul meu sa faca sport de performanta, nici sa repete mii de ore la vioara pentru o recomapensa ulterioara modesta. Toate performantele astea sunt, in opinia mea, extreme si sunt motivate doar de o admiratie vremelnica a celorlalti.

    Dar asta nu inseamna ca pentru unii nu poate fi o optiune viabila (copil + parinte sau doar parinte) asa ca nu pot sa judec decat pentru mine, nu pot sa sar in sus in cazul altora.

  6. Si la box cum e?
    Ca daca elevul nu-i obisnuit cu bataia, fuge din ring cu, prosopul infasurat pe cap, sa creada lumea ca i l-a aruncat antrenorul.

    • Mi-a zis mie un grec ca Phirrhus era batut de mama-sa inainte de fiecare batalie.

    • Mult mai ușor îți pica femeile la picioare după ce te apuci de box!

    • eva iosdevina

      adevarul e ca mari campioni la box care sa fi avut o copilarie usoara nu am prea vazut :mrgreen:

    • @vmo:
      Mi se pare normal sa-ti pice femeile la picioare. Daca te tii serios de treaba vor pica si adversarii, daramite femeile, care nici macar nu tin “garda” sus.

      @Eva:
      Merita sa-i cerem lui Dom’ Profe o statistica. Si da, pare ca dorinta de a DA bataie pare un raspuns la trairi anterioare, in care ai cam LUAT. Ori e de gena.

    • Pirrhus nu era grec.

  7. De la negru ala nu-s pretentii, dar de la CTP nu ma asteptam la asa ceva (“a spune un adevăr nu se confundă cu a fi sincer, dacă adevărul acela nu e spus la timpul lui “).
    Probabil ca omul isi expunea frustrarile din gradinita in fata directoarei institutiei, imediat dupa terminarea orelor.

    • CTP-ul se oftica ca i-a luat “caimacul” Tolo – a scris altul primul asa ca el a trebuit sa adopte o alta pozitie

    • costicămusulmanu

      păi măi sandmane…tu nu știi că cetepeu’ fuse mai an la psiholog? da, la psiholog fuse…și i-a prescris ăla rubrică în cațavencii;

      iar pentru negru, dacă tot îi așe viteaz, am io o sugestie: facem un comando cu d’ăștia d’alde mine și mergem să luăm la scatoalce naționala de fotbal…că i-aș vrea și eu măcar în semifinale la Euro!?

    • Despre Dan Negru n-am ce să spun ceva cât de cât inteligent… Dar la CTP nu-mi amintesc să fi întâlnit o argumentație bazată pe o atât de flagrantă ruptură logică… Pare un semn ca a început crucișătorul să ruginească… la mansardă…

  8. Sunt nerabdator sa citesc cartea, sa vad despre ce este vorba. Cert e ca inafara Mariei Olaru celelalte colege de generatie nu s-au solidarizat cu ceea ce spune. Ba chiar Andreea Raducan, cea mai talentata din acea generatie, a transmis un mesaj clar catre Tolontan (este un update la articolul sau pe aceasta tema) prin care ii cere sa specifice ca ea nu face parte dintre “copiii batuti ai Romaniei”, cum a numit Tolontan articolul. Nici alte mari campioane nu vorbesc despre asta. Nici Nadia, nici Teodora, nici Kati, nici Daniela, nici Lavinia… Cu siguranta ceva s-a intamplat dar intre atmosfera grotesca pe care o descrie Maria Olaru la antrenamente (asa o prezinta Tolontan in articol), cu batai si injuraturi continue si realitate poate sa fie ceva diferenta. Nu stiu… Olaru spune ceva, colegele ei de generatie si cele din generatiile precedente, care n-au niciun motiv sa se teama de Bellu sau alt responsabil, o contrazic sau n-o sustin.
    Imi amintesc ca fiind mai sensibil de felul meu si eu eram terorizat de maistrul de practica din clasa a IX-a. Care a vrut intr-un trimestru chiar sa ma lase corigent. Vorbind, multi ani dupa aceea, cu colegii mei despre scoala am descoperit ca toti cei cu care am vorbit i-au pastrat omului acela o amintire placuta, chestie care m-a socat, chiar stupefiat. In sfarsit…
    Am remarcat, din recenziile scurte facute volumului (atat de Tolontan, cat si de site-ul gsp.ro) ca se sugereaza tot timpul in carte o atmosfera incarcata, cu batai. In primul rand ca nu cred ca cineva ar fi putut rezista unui asemenea regim. Pe urma el ar fi fost devoalat si de altii. Apoi, desi se sugereaza asa ceva, inclusiv prin sintagma “domnul Bellu avea o mana grea”, episodul de bataie care este prezentat in recenzii e cel in care una dintre fete, Andreea Ulmeanu, este batuta de tatal ei, chemat de antrenori la lot pentru ca fata lui facea “contrabanda” cu dulciuri. Daca vina antrenorilor e ca au lasat sa se intample asta de fata cu ei, totusi nu inteleg de unde “mana grea”.
    Principala acuza insa pe care o simt (din recenzii, repet, nu din carte) e legata de regimul de privatiuni la care a fost supusa, legat de consumul de mancare, de lipsa jocurilor specifice copilariei, de regimul de internat, etc. Am citit, copil fiind, cartea “Nadia” scrisa de Ioan Chirila in 1977. Chiar si in acea carte, scrisa in comunism, aceste teme erau abordate. Si concluzia era simpla: se poate si fara, dar nu se face performanta.
    Probabil pentru ca e mult mai melodramatic Tolontan insista pe ideea de bataie, insa, si in plus pe o chestie absolut ridicola: aceea ca Maria Olaru e exponenta generatiei copiilor batuti in comunism. “E o carte despre toți copiii de sub comunism” spune el in articol. Ca Maria Olaru avea 7 ani in momentul caderii comunismului, varsta la care gimnastica era pentru ea o joaca si ca traumele de care vorbeste sunt ulterioare acelui moment nu-l incurca pe noul corifeu al corectitudinii politice in a trage concluzia cu cel mai mare impact media.
    Probabil au existat episoade de violenta, mai ales verbala (cred eu), care au marcat-o pe Maria Olaru. Nu insa si pe alte mari campioane ale Romaniei, s-o spunem (asta e o chestie care ar trebui totusi mai mult analizata, dar ne cam incurca in concluziile spectaculoase pe care vrem sa le tragem pentru publicul de Facebook). Repet, acele episoade de violenta sunt nu doar condamnabile, sunt chiar penale. Si nu stiu daca s-au prescris. Maria Olaru poate cere satisfactii, inclusiv materiale, pentru ceea ce spune acolo. O rog s-o faca, sa vina cu marturii, probe, tot tacamul. Chiar si acum e o doamna, Silvana Peng, mama unei gimnaste care nu rateaza nicio ocazie sa-i faca cu ou si cu otet pe antrenorii lotului national pentru ca nu i-au selectionat odrasla (extrem de talentata in opinia domniei-sale) in lot.
    Cert e ca la ora actuala la lotul de gimnastica al Romaniei nu mai e niciun scandal. Nici violenta fizica, nici verbala, nici performanta – fetele nici macar nu s-au calificat la Olimpiada, ceea ce e de-a dreptul senzational (e considerata marea surpriza a anului sportiv in lume pana acum). E mult mai bine.

    • la CM 1978 din Strasbourg, Elena Muhina luat medalia de aur pe echipe și aur la individual compus, învingând-o pe Nadia , campioană olimpică în 1976. Cu 2 săptămâni înainte de olimpiada dibn 1980, a fost forțată să se antreneze deși nu se refăcuse după operația la un picior, a căzut pe bărbie și și-a fracturat coloana cervicală. avea 20 ani și a trăit încă 26 de ani paralizată, imobilizată întinsă la pat
      Acesta este comentariu referitor la accidentarea unei gimnaste rusoaice, cred că la ea era referirea dv.
      de mai jos

  9. Violente au fost pe vremea lui karoly, kati szabo chiar a spus asta, au mai spus teodora ungureanu si emilia eberle.

    la maria olaru, pe care o admir mult, este si copilaria absolut nefericita, un tata sinucigas, o mama alcoolica, insa eu am o mare dilema: jumatate din fetele de aur au fost cununate religios de belu-bitang.
    nu le iau apararea, vreau doar sa ma dumiresc daca despre ei e vorba,despre toti, despre care?
    e clar ca toate au dezvoltat sindromul stockholm din moment ce au decis sa ii ia si ca parinti spirituali.
    maria olaru insasi i a invitat la nunta, a venit la toate,dar la toate aniversarile lor dupa retragerea ei.
    eu aici nu inteleg.
    catalina ponor, andreea raducan, lavinia milosovici, simona amnarnici una nu confirma.
    am tot vb zilele astea, este indiscutabila existenta violentei la unii dintre antrenori. ok, dar la care?
    nimeni nu neaga palmele,cumplite, reprobabile, dar ca sa sara cu picioarele carpinisean de 100 de kg pe o gimnasta de 40 insemna sa o trimita direct la ATI si sa sacrifice un om de baza al echipei. silvia stroescu si sandra izbasa chiar au fost impreuna ,pe rand, cu baiatul marianei bitang, au locuit sub acelasi acoperis. ele nu aveau talent?nu au fost batute. andreea ulmeanu nu confirma bataia, ci regimul drastic alimentar, spune ca la 12-13 ani era cumplit cu belu. ok, numai ca la lotul de junioare nu era belu. la belu ajungea dupa 15 ani.

    la karloy insusi el a recunoscut bataia. acolo e clar si nu l am suportat de asta niciodata.
    in partea astalalta, trebuie sa ma dumiresc inainte de a da cu parul, cine a facut, sa plateasca, dar sa stim exact cine sunt.

    maria a avut o viata de cosmar, nu o judec, o inteleg, dar ma nedumereste de ce toate, dar toate au facut front comun cu belu si bitang, ca doar is retrase. de ce nu au aparut parintii andreei ulmeanu sa confirme?
    cu silviana peng, o am si eu pe fb, acolo toate postarile sunt anti belu pt ca asiana nu mai e la lot, dar nici macar ea nu confirma scenele de bataie.
    sunt cazuri de violente la cluburi, multicele, afirmate fatis cand sunt descoperite.nu tin partea nimanui, vreau doar sa inteleg.

    de ex cand milo a nascut primul copil,care i a si murit, bitang a fost la ea, la fel si la inmormantare. ceva nu itneleg.
    sunt antiviolenta pana in amduva oaselor. ori e o generatie toata cu sindromul stockholm, ori s a generalizat pentru a nu se sti cine a batut cu adevarat.ca este evidenta violenta.

    • Oricum, ca sa ne referim la ceea ce spune Kati Szabo (pentru ca ea afirma ca Bela Karolyi i-a spus ca mamei sale ca doar pe cele talentate pe bate), in aceeasi marturisire mai spune ca Bela si maica-sa vorbeau in ungureste, ceea ce pe vremea aceea “nu era voie, nici sa ascultam muzica ungureasca nu aveam voie”. Nu era voie sa vorbeasca ungureste sau sa asculte muzica ungureasca? Unde nu era voie? Daca aceasta afirmatie nu o cred (si stiu ce vorbesc, aveam colegi unguri care vorbeau ungureste fara sa-i opreasca nimeni – in ciuda faptului ca a existat un nationalism ingust in acea epoca, nu-l neg, el nu mergea atat de departe) de ce i-as credita celelalte afirmatii?

  10. Din ciclul … da’ de ce sa tac?
    In “Nadia”, marele Ioan Chirila a destinat un capitol unui concurs de traditie, desfasurat la Phenian, ceva cu tarile pesediste. Nadia fusese remarcata deja de una din arbitrele internationale, care era prezenta si acolo. La un exercitiu la paralel (asa ziceau fetele ? aparatului “paralele”), neavand suficient talc pe una din maini, pur si simplu la o “roata” i s-a desprins pielea de pe palma, fix la jumatatea exercitiului si n-a abandonat, pentru ca la masa juriului cineva, de FOARTE SUS in gimnastica mondiala, investise atata incredere in ea, prevestindu-i o cariera de mare campioana. Durerea se invata, parea ca vrea sa transmita cronicarul. Si inca, MARELE Bela Karoly plecase in sport ca boxer si rugbyst, n-are importanta ordinea. Desi tatal il vedea si-l indrumase spre ceva inginerie, constructii parca. E o simbioza intre antrenor si elev, pe de o parte, si performanta maxima, dorita de ambii, pe de alta parte. E greu de definit in termeni “civili”, sportul asta e mai ceva decat puscasia marina. Cine nu crede s-o sune pe Nadia, ca si ea si-a luat cateva. Si nu de la Belu.

    • Era vorba de Concursul Prietenia. Nadia fusese remarcata de o arbitra coreeana la Gera, in RDG, si a primit confirmarea ca va fi o mare campioana de la acea arbitra in anul următor, in ediția de la Phenian, după episodul de care vorbești. Zum Zi Han era numele persoanei. Dacă tot vorbești de Trofeul Prietenia un alt episod, de la ediția de la Sofia a concursului, a fost acela in care cea mai talentata concurenta sovietică ( i-am uitat numele) s-a accidentat atât de grav încât a încheiat cu cariera in acel moment. E amintit in carte un episod casnic in care, la auzul vestii, mama Nadiei o întreabă îngrijorata dacă ei nu ii e frica de asa ceva. Si ea răspunde, cu dezinvoltura copilăriei, ca nu, domnul antrenor e foarte puternic si le prinde, ba de multe ori le face sa cada INTENȚIONAT ca sa se obisnuiasca cu caderile. Antrenorul era Bela Karolyi, cel ce avea sa facă in SUA istorie, conducand lotul național timp de 12 ani. Aplicand alte metode decat in România? Tare ma indoiesc.

    • Raisa Biciukina o chema pe fetita aceea. Castigase concursul individual compus si s-a accidentat a doua zi, la finalele pe aparate. Din ce se spunea in carte era cea mai valoroasa din generatia ei dar odata cu concursul de la Sofia pentru ea s-a terminat cu gimnastica.

    • @Adi:Zii omule de simbioza, ca aia era chichireza, zii de puscasii marini. Ca zic si eu de un jumior, portar de handbal, caruia, la antrenamente, colegii de echipa ii luau la tinta cuibarelul la indicatia expresa a antrenorului. Sa-si ia teama in dispret! Ce stiu fetele cat suferim noi?? Gata, mi-am dat foc la … chiar sunt curios sa aflu.

  11. sunt impotriva bataii, oricat aur ai lua, primeaza in amintirea afectiva palma, pumnul, de aceea cred ca e f important ca cel ce a facut, sa plateasca. definitiv

  12. eu cred ca mariei olaru i-au trebuit ani buni sa poata sa ajunga la un echilibru, sa poate trece peste traumele declansate de abuzul repetat la care a fost supusa. cred ca atunci cand s-a echilibrat a avut puterea sa povesteasca. nu cred ca a povestit acum pentru un beneficiu material- si chiar daca e asha, cui ii pasa, important e ca a facut-o. a dovedit iar ca este o adevarata campioana. ce este si mai grav este ca in tot sportul de performanta elevii sunt batuti pe acelasi principiu pe care iti bati nevasta- stie ea de ce-
    am facut atletism si antrenoarele noastre cred ca primul lucru au invatat box si abia apoi sa alerge. la prima tragere de par ( pe noi ne trageau de par si ne tavaleau pe jos; na, alt sport, alta bataie dom-le) am venit cu tata, iar ele incercau sa il convinga cat de bine e pt mine sa ma bata, ca asha va iesi ceva din mine.
    e un principiu in tarile astea foste comuniste- fara bataie nu faci performanta. cui ii pasa ca tarezi generatii intregi? le pasa de statistica: x medalii de aur, x de argint. de ce credeti ca lupta pt medalii se ducea intre china, rusia si romania. astea “motivau” mai bine
    ce mi se pare oarecum ipocrit din partea societatii este ca se mira acum de ceea ce povesteste maria. pe bune?????? oare nu s-a auzit cand tadici le snopea in bataie pe handbaliste? nu s-au vazut la tv vanataile fetelor de la gimnastica?
    ele provin majoritatea din familii mult prea simple ca sa protesteze ca fetitele sunt maltratate in halul asta si parintii sunt convinsi ca a dat un noroc chior peste ei, ca asha scapa de saracie. pretul insa e inuman de mare. cred ca ele au fost atat de bine indoctrinate ( ca asta a fost sansa lor sa reuseasca in viata, etc etc) si au si atat de mult bun simt incat nu vor recunoaste ceea ce a spus maria ca sa nu ii faca rau “lu’ domnu’ belu”
    cunosc cazuri din canotaj- ii batea cu vasla- fotbal- ii baga in vestiar si ii lua la palme- atletism- am zis deja tras de par si tavalit pe jos-. si sunt sigura ca in mai toate sporturile se practica asta- poate in afara boxului :))

  13. Sa va spun ce am patit cand am indraznit sa-i zic antrenorului ciucescu (din onesti) ca vreau acasa? Ca nu vreau sa ajung nici campioana si nici medalii sa iau?? M-a snopit in bataie de nu mi-a trebuit sa mai deschid gura veci.

    • exact, sa se deschida lista nominala EI SUNT MONSTRII si sa fie trecute toate numele, dar absolut toate.

    • @ nike
      Nu fi naiva. Dacă s-ar vorbi despre un X-sulescu oarecare de la Lupeni (dau un exemplu) care ar fi impactul? Cine naiba e interesat de bătaia pe care a primit-o o oarecare (sau un oarecare, nu știu) cris de la ciucescu din onesti. Si atunci vine cartea Mariei Olaru in care se amintește de mana grea a lui Bellu. Ei, asta da, asta subiect.

    • Cu toată stima, consideratia si compasiunea pentru @ cris. Nu bagatelizarea traumei sale a fost intenția mea, nici pe departe. Si nici a traumelor Mariei Olaru.

  14. Aş fi fost bucuroasă dacă ar exista şi nişte plângeri la poliţie ori la tribunal împotriva acestor oameni, alături de cărţile scrise.

    • au trecut 20 ani. Fapta e prescrisa.
      Sunt atatia copii loviti in numele educatiei incat politia ar fi plina de hartii.

    • In cazul ei s-a gresit locul aplicarii pedepsei , nu picioarele sunt de vina , la mansarda trebuia actionat.

    • La Abces Direct, cand se iau invitatii ei manelisti la bataie, amintirile o chinuieste si o doare 😛 👿 :mrgreen:

  15. Vreau sa strecor aici si un aspect nesemnalat de nimeni pana acum. Poate asta este si motivul pentru care Basescu i-a luat pe Belu si Bitang ca consilieri prezidentiali, pentru ca poate o fi facut copilul ceva, o fi injurat…

  16. Breaking news: Familia Bodnariu va fi reintregita. Dupa mai bine de jumatate de an in care i-a tinut pe cei cinci copii departe de parinti, autoritatile norvegiene au ajuns la concluzia ca parintilor le pot fi redati copiii (??? – incredibil). E o veste foarte buna, dar intrebarea e cui a folosit tot ce s-a intamplat in aceasta perioada? Celor cinci copii???

    • da ,
      văzut văzut
      atata timp de chin pe ce ?
      ca sunt aia dobitoci?
      adica ne scuzati , ne-am inselat
      ma scuzati dar nu inteleg pe astia nu-i f0te nimeni pe lumea asta?

  17. Halucinant!
    Nu o suspectam de prea multa glagorie, dar se vede treaba ca si moralitatea ei e in suferintza:
    “Într-o emisiune la DigiSport, Lipă a fost față în față cu Olaru, scrie GSP. Ministrul i-a spus că ea nu crede că e adevărat ce a scris fosta campioană în cartea sa autobiografică și, chiar dacă ar fi fost adevărate, ele nu trebuiau tipărite pentru că “alungă copiii de la gimnastică”.

    Și, chiar dacă ar fi fost adevărate, a pretins ministrul Tineretului și Sportului, ele nu trebuiau tipărite pentru că “alungă copiii de la gimnastică”!

    ”Nu aveau ce să caute aceste pasaje, era bine să nu fi apărut în carte!”, a afirmat răspicat ministrul.

    Elisabeta Lipă, fostă mare sportivă, olimpică la canotaj, a mai spus că ea nu ar declara niciodată ce s-a întâmplat în interiorul lotului, chiar dacă ar fi fost bătută.

    “Și chiar dacă am fost lovită eu nu o să spun! Dacă mă călcau în picioare sau m-ar fi călcat în picioare, astăzi dacă aș fi fost întrebată despre asta nu aș fi răspuns niciodată!

    În performanță e ca o căsnicie. Rufele murdare nu se spală în public, ci în familie”, a adăugat Lipă.”

    http://www.b1.ro/stiri/sport/chiar-daca-am-fost-calcata-in-picioare-de-antrenori-eu-nu-voi-spune-asta-niciodata-ministrul-lipa-e-de-acord-cu-violenta-la-loturile-sportive-stiu-marie-ca-asa-e-dar-nu-trebuie-sa-spui-151279.html

  18. “Și chiar dacă am fost lovită eu nu o să spun! Dacă mă călcau în picioare sau m-ar fi călcat în picioare, astăzi dacă aș fi fost întrebată despre asta nu aș fi răspuns niciodată!”.
    “În performanță e ca o căsnicie. Rufele murdare nu se spală în public, ci în familie”
    “Știu, Marie, că așa e, dar nu trebuie să spui!”. (Dupa emisiune, in off)

    Elisabeta Lipa-Ministru, legenda, mama, om.

  19. Or fi făcut fetele alea ceva, or fi înjurat, or fi mâncat o ciocolata, or fi făcut tumbe…

  20. Publicitate:

    Întâi-Stătătorul Bisericii Ortodoxe Române a făcut o donaţie cu titlu personal de 5.000 lei pentru achiziţionarea de către statul român a operei “Cuminţenia Pământului”.

    Va dati voi seama… si-a rupt de la barba un schimb de ulei la Mertan ca sa potoleasca setea de cultura a putin credinciosului popor roman.
    Bravo nea Dane, respect !

    Inapoi la bataie, carry on !

    • Bai, ciudata darnicia: nu cumva deja s-a hotarit in ce muzeu v-a sta Cumintenia pamintului?
      Adica e un stand rezervat deja in Catedrala Neamului?
      Suspect!
      Eu zic sa-l trimitem pe Bellu sa-l antreneze nitel si sa recunoasca ce urmareste!
      Auzi 5000 lei – pai voi stiti cate calendare trebuie sa vanda sa scoata banii astia? Cred ca vreo 2000 cel putin.

    • Da , dar el le vinde fara TVA si fara sa fie obligat la respectarea legislatiei financiare privind impozitarea veniturilor.
      Cu toate acestea, amaratul ala de calendar crestin ortodox, cu care vine popa la Boboteaza, in caz ca a ratat Craciunul, nedeschizandu-i crestinii usa, calendarul ala costa prea mult, e de fapt o foaie multiplicata la xerox, 20 de roni in cel mai fericit caz costa. Neimpozabi. Ca si iconitele de atarnat la parbriz, care te feresc de soare, cand iti bate el in mecla, gen.

    • Luminița
      iconițele alea sunt cele mai vandute produse , dupa alcoolice 😉

    • @luminita
      Stiai ca e o piata la negru si o afacere mare cu materiale religioase?
      Ce ai zice sa afli ca unele asa zise icoane – sunt facute SI in China (pentru ca sunt mai ieftine)?
      A fost intr-un an, cand le-a luat “caimacul” speculantii astia nemernici, de umbla dascalu’ sa ne convinga ca cele originale ale BOR sunt mai cumva si sa nu mai luam de la tot felul de ciudati, ca e pacat.

  21. Un alt copil talentat, Laura Bretan, a cucerit si Americanii au talent, fiind trimisa direct in semifinala:
    http://www.nasul.tv/o-mai-stiti-pe-laura-bretan-l-a-lasat-mut-pe-simon-cowell-la-americas-got-talent/

    • Tanti
      Asta am pus-o io aici acu trei zile.
      Vad ca nu mai ești atenta la ce vorbește lumea pe aici…

    • Acu” trei zile io sarbatoream ziua copilului, bre, nu ma uitam la ce scriu babacii pe bloguri. 😛 👿 😯

    • Nu murea nimeni bre daca invitai si dvs un vecin , colea, la serbare…
      Ca nu cred ca sărăceai de la o bere, acolo…
      Da, așa sunt romanii aia scăpătați de peste granitze…
      Ps. Să-ți trăiască,bre.
      Si sa fie sănătos.
      Si deștept ca mă-sa, cel puțin.

    • dg
      ieri ai pus-o nu acu 3 zile
      ****2 June 2016 – ora 13:31

      votati romania
      oriunde s-ar afla
      http://www.popsugar.com/entertainment/Laura-Bretan-Sings-Opera-America-Got-Talent-41512067*****

    • Ia poftim…
      Tu ce te bagi?
      Ce ești tu, ministru preciziei, ce?

    • o
      A
      mă scuzați vă rog domnu dg
      nu mai fac

    • Bre, vecinu, copilu din mine insami l-am serbat, bre, ce boalilii, ce te-ai imbatzoshat asa pe Andu, care ne-am felicitat noi doi, reciproc, de ziulica copiilor, oooooo meeeeeein Gooooottttttttttt!!!!!!!!!!!

    • Cu atât mai rău, bre.
      Ce, io nu puteam sa dau “prost” cu copilu din tine?
      Ce, gura mea nu merita si ea o amărâtă de hopfenkonig ?
      De la Hofer, bre, daia ieftina…

    • @Lumi:
      Time out!
      “Copilul” din mine” … rog oliacî di reținere diontojică atimporalî. Şe boalili! Induşiem lumilii in ieroari.

  22. Lipa nu e aia care s-a dat in bărci toată viața ei ???

  23. Bataia e unul din cele mai urate chestii, si e si mai rea cand e aplicata din lipsa de idei.

    Oricum ca sa faci performanta cineva sau chiar tu trebuie sa faca/faci un lucru deosebit ca sa te scoata din palierul comod in care te complaci, trebuie sa te faca sa storci si ultima picatura de talent/energie ca sa poti sa ajungi la un nivel superior.

    Oricare ar fi abordarea performanta insemna in primul rand o lunga perioada de suferinta si frustrari, incununata daca ai noroc de 10 minute de bucurie absoluta, atunci cand primesti laurii 🙂

  24. https://m.youtube.com/watch?v=nDxmeQd5-9w.

    Eu va recomand acest documentar facut de Aljazeera acum caţiva ani buni. Pe urma, cine vrea sa faca gimnasta din fetiţa lui ar trebui intai sa treaca pe la un psiholog.
    Si eu ma bucur ca Romania nu s- a calificat !

    • E tardiva bucuria – bataia a fost incasata!

    • Lixuca, m-am uitat la filmele astea puse de tine, am ajuns undeva cand tatal acelei copilitze venite in vizita acasa, se exprima…cum ca fetita trebuie sa lupte, sa dovedeasca ca poate, ca din 5 doar 3 vor ajunge sa fie selectate pentru concursuri..((.fetitza plange))…ca el si multii lui prieteni or sa vina la competitie…ca el are multi prieteni, cu masini…
      nu m-am uitat mai departe, nu suport deocamdata sa vad mai mult. Poate maine imi fac curaj.
      Cine e fetitza aceea?
      A devenit ea o gimnasta de succes?
      Cum o cheama?

    • Lixuca,
      hai ca m-am uitat pana la capat,
      pitica se numeste Raluca Haidu,
      multumesc pentru link, Lixuca!

  25. De la Dan Negru cel cu urletele de urangutan(va rog sa nu ma trimiteti imbracata in negru sa cer scuze urangutanilor) nu ma asteptam la vreo sclipire de inteligenta. La fel si de la ministreasa. Dar de la CTP parca as fi avut ceva pretentii. Cert este ca toata lumea din sport, sub o forma sau alta, recunoaste violenta. Ceea ce ii enerveaza e ca a avut cineva curaj s-o zica pe aia dreapta.
    Nu judec parintii si nici copiii, spun doar ca, din punctul meu de vedere ca om, nici medaliile si nici pensiile viagere nu merita traumele si ranile(unele nu se vor vindeca niciodata) suferite.
    Mai spunea cineva ca medaliile sunt si ale antrenorilor. Just, in parte, numai ca banii si gloria au fost si la ei, la bataie gimnastele au avut exclusivitate.
    Eu oricum am o problema cu emisiunile astea gen next star, la care participa niste fiinte de un metru si un pic puse sa cante, danseze etc. la fel ca nu stiu ce star. Si mai arata si fetele parintilor extaziati de precocitatea plodului. Mi se pare exploatare clara. Pur si simplu nu ma pot extazia in fata unui copil de 4 ani care-l imita pe nu stiu care cantaret.

    • Gloria și strălucirea medaliei de aur nu pot justifica bătaia și umilințele, nici pentru un adult, nici pentru un copil. Asta este și părerea mea

    • Nici eu nu inteleg emisiunile de genul. Exploatare curata!

  26. Vrobeam cu un antrenor din zona, zice: e din ce in ce mai greu sa gasim sportive care sa corespunda profilului – avem nevoie de tinere din zone sarace, a caror viitor e scris dinainte, care au copii incepind cu 14 ani, obisnuite cu munca campului, gospodarie, batai de la sot/parinti.
    Si zic: ele nu au cultura sportului, ce le motiveaza?
    A, imi raspunde. e singura lor sansa sa iasa din satul natal. E adevarat ca e greu, insa sunt invatate de mici sa lucreze si nu se sperie de efort fizic si nici nu sunt deranjate daca transpira din greu si au mainile batatorite. Oricum le e mai bine, au casa, haine asigurate, mancare buna, are cine sa se ingrijeasca de sanatatea lor, o bursa sportiva de studii si sansa sa castige medalii si premii. De la parinti primeau te miri ce si mai nimic si abia asteptau sa ajunga la casa lor.
    Cat priveste motivarea, bataia e in firea lucrului si inteleg cel mai usor ca au facut ceva gresit.
    Dar sunt din ce in ce mai greu de gasit, nu mai sunt dispuse sa munceasca pentru atat de putin, e mai simplu in Italia.

    • Ciao, gicone ! Bella vita în Italia, e adevarat. Nu as spune ca e si usoara , dar hai sa o lasam asa.
      Sa-i transmiţi “antrenorului” ca îi urez sa nu mai gaseasca vreodata parinţi dispusi sa-si cumpere viitorul incert cu copilul lor. Imi doresc sa dispara din lumea sportului astfel de personaje. Uite ca din intâmplare eu antrenez copii intre 5-10 ani in alt domeniu. Si am facut un pic de scoala pe aici si te asigur ca a antrena copii e o chestie foarte distractiva in primul rand. Campionii sunt puţini si ei se distreaza cel mai mult, muncesc cel mai mult impreuna cu antrenorul, dar nu de la o varsta frageda. Devin o familie. Daca nu sunt fericiţi impreuna nu merge treaba.
      Din punctul meu de vedere , e de apreciat o familie de ţaranei emancipaţi de Italia care a muncit pe branci sa-si creasca copilul afara in comparatie cu familia saraca care isi lasa fetiţa pe mâini grele cu scuza ca va avea un trai mai bun.
      Taranelul emancipat va deveni un om matur cu mai multa sau mai puţina scoala, dar cu un salariu decent si va putea sa-si vada de viaţa lui. Fetiţele astea vor avea o gramada de probleme. Doar se stie.

    • Da, lixuca, ai mare dreptate, ar fi frumos sa fie cum spui, insa Romania este mult in urma. PIna la final cand trebuie sa decizi intre doua rele…. si nici una nu implica sa te distrezi, ce alegi?
      Retine ca nu-i gasesc vinovati pe parinti, nu au educatie, nu au alte optiuni, nu le ramine sa aleaga altceva (e unica sansa prin care o familie cu toti membri ei pot sa o duca mai bine si daca unul se sacrifica si gaseste calea ii trage si pe ceilalti). Atentie, copii stiu starea asta de fapt si o considera o oportunitate.
      Dar vestea buna e ca sunt din ce in ce mai putini dispusi sa faca asa. Au optiuni (si nu a fost peiorativa trimiterea la Italia, e o sansa).

    • Gicone, o familie intreaga poate sa o duca mai bine pe spinarea unui campion de mondiale si olimpiade. Pana sa ajunga acolo e doar un membru in minus, o gura mai puţin de hranit. Ok. Dar care din fetiţele alea ajung la nivelul cel mai inalt?
      Si o alta chestie: Cum e incurajat sportul in România? Daca ar exista cluburi unde copiii sa Vina din placere, antrenorii ar avea de unde sa selecteze campionii. Cluburile le creaza antrenorii care au voinţa. Si nu- mi spune de saracie.Am vazut pe aici cluburi sportive foarte mici prin satucuri, fara baza materiala.Cu un teren cu iarba , cateva conuri, cercuri si mingi reusesc sa antreneze copiii.Macar pentru divertisment. Nu- ţi spun care jocuri se pot face fara nimic!

    • Voiam sa scriu “câte dintre fetiţele alea “

  27. Când eram io mic si viitor mare fotbalist
    Nu am ținut niciodată socoteala la suturile in popou luate si la turele de stadion făcute când greșeam pase sau alte chestii de la joc.
    Acu,,sincer, preferam un șut in dos decât enshpe ture, ca doar nu eram maratoniști.
    Si uite așa nu am ajuns eu campion mondial si nici la Barcelona nu am jucat,
    Eu am vrut, da nu stiu ce probleme a fost la contract, ca altfel eram colegb cu messi , nu alta

    • Ai avut contract cu masa tacerii, de la Tg Jiu. 😮 😛 dar nu l-ai respectat.
      Da si tu doojdemiideeuro pentru cumintenia pamantului, ca sa-ti ierte prefericitul pacatele, nu fii zgarcit! 😛 ➡ 💡

    • ce sa fac, fata , cu o mutuleanca dasta?
      rece ca piatra?
      las-o pt patriarc…
      io vreau una fierbinte, vie, poa sa fie si unguroaica, nu ma supar…

    • Eeeee, ghinion de nesansa, ai gresit site-ul.

    • masa tacerii … am vazut-o, e din piatra, rece… nimic pe ea…
      mutenia pamantului, sora lu iohanis, tot din piatra, tot rece… si cam nefinisata, fara silicoane, fara sex apple…
      chiar daca brancusi, unchiul meu mai de departe, e oriunde , nicaieri si peste tot
      io tot preferam o bere la ziua ta… chiar daca era 1 iunie, ziua cand dam toti in mintea copiilor…

    • @dg
      Ai vazut concluzia cum sare in ochi?
      Ia sa fi luat tu vreo 2 scatoalce, asa, mai zdravene de la antrenor, in loc de suturi in cur, te mai prindea antrenorul a doua oara sa te educe? Nu te mai prindea. Dadeai goluri ulterior fara probleme? Dadeai.
      Iete vezi? ai pierdut sansa ta, a plecat trenul din gara.
      Erai si tu fotbalist asezat, poate antrenor (puteai sa bati si tu copii acum pentru succes si bani) nu sa stai asa, ca un om cu probleme la cap sa te plingi ca n-ai succes in viata, pe un blog roz (chiar, noi suntem gay sau ceva, ca ne dam pe bloguri roz?).

  28. …laura bretan…
    se indoia cineva ????
    pe asta mica sigur nu o bate nimeni.
    numai eu… as tzine-o numai in palme.
    in aplauze, vreau sa zic.

    • luminito,
      vezi bre ca iar am fost primul, pe faza adica, sa nu mai vi matale poimartzi si sa ne spui ce am spus io, da ?

  29. Batai la lotul feminin de gimnastica ? Nu sunt de acord !!! Antrenorii Belu si Bitang, drept pedeapsa, sa fie mutati la loturile nationale de fotbal. Masculin. Mamaaaaa, ce de-a fotbalisti de top s-ar forma….. Dar neaparat cu metodele descrise de Maria Olaru. Va dati seama ce fotbalist ,,tata de mata,, ajungea Mutu ?!? Sau Alibec ? Sau Lutu ? Eram campioni mondiali, europeni, balcanici perpetuu. Ce zic eu campioni mondiali, am fi fost super campioni intergalaxii.

    Bine, mai putea fi si o alta varianta : saracii Belu si Bitang sa stea mai mult prin spitale… Nu te joci cu fotbalistul roman….

  30. Offtopic, dar am gasit un clip electoral foarte tare, undeva, spre final, ca sa ne convinga, tipul zice si ca “votul e ca si sexul”, mai departe gasiti voi ce mai zice:
    http://www.stiripesurse.ro/cel-mai-tare-clip-de-mobilizare-la-vot-de-ce-e-votul-ca-sexul-video_1137113.html

    • ok, votul e ca sexul, duminica mergem si ii fu… asta, ii votam.
      dar daca nu mergem?
      cine poate sa ne spuna ca daca ma duc, votul nostru e cel bun?
      daca noi votam prost si prin votul nostru ii inscaunam pe omu rau?
      exista vreo lege care sa ii oblige pa domnii candidati sa faca ce zic in campanie, in programul lor?
      pai nici nu stim care sunt programele lor…
      deci cand vad sau aud hai la vot ca votul tau conteaza!!! ma cam ia cu fiori, pa la subtiori…
      singurul lucru important al votului meu ar fi ca, cu cat prezenta la vot e mai mare, alesul are o mai mare reprezentativitate.
      dar inseamna asta ca el e cel mai bun? ca e macar bun? bunicel, acolo, ceva…
      pai daca voteaza 99 la suta din bucuresteni si iese fierea primarita, inseamna ca votul meu dat lu icxsulescu a contat ?
      prea multe dileme, si nu pot nici macar sa ma racoresc ca abia bagai bericea la racoare.
      si nici macar nu sunt dna, da tot o bagai la racoare.

    • dar daca 50% din buletine ar avea niste texte de genul huo jnapanilor
      cum ar fi ?

    • andule,
      prieten drag,
      ne cunoastem de-o viata
      de ani si ani…
      langa mine te stiu…
      … scz, era de la beutura
      nu ar fi nimic, ma, absolut nimic.
      ca astea nu se contabilizeaza nicaieri, maaa, nicaieri.

    • Boss nu ai dreptate.
      Crede-ma in momentul in care iesi pe strada si se uita urat la tine consateanu’ tau, garantez ca nu ti-e bine.
      Hai sa o spun altfel: m-a uns pe suflet stirea in care un bucurestean la semafor s-a dat jos din masina si a luat-o la bataie pe angajata hexi pharma. Jigodia aia si-a luat salariu din moartea concetatenilor ei. E vinovata daca nu a stiu si a stat ca proasta sa socoteasca cifrele sau ca a stiu si a acceptat tacit pe ideea ca asa fac toti.

    • gicutza
      unde nu am dreptate, sefu ?
      nu ma lasa in nestiinta de cauza…

    • cum nu e dg nici o diferență?
      daca se duc 100 la vot si 97 deseneaza floricele sculate , iese un candidat WAXX cu 3 % ❗ ❗ ❗
      daca se duc doar 3 si aia voteaza cu WAXX,ala iese cu 100 % ❗ ❗ ❗
      asta nu inseamna nimic? 😉 😉

    • andu yy-presedinte! 😳 😎 😆

    • luminița,
      aaaiii 😛 😛 😛 😛 😛 😛

    • Eu as pune deja pariu ca va castiga precupeatza obraznica, dar nu vreau sa va stric seara. :mrgreen:

    • pai asa e!!! 😈 🙁
      statisticienii aia d meserie au măsurat ca pesedeu e pe locul 1 in bucuresti.
      faptul ca e submarinara cu geamuri in el (pesedeu) e mai putin important pt statistici
      logistica si sforile nu-s ale firii ,ci ale organizatorilor de fire si țesături

    • ma andule
      fitzi-ar berea rece sa-ti fie
      ce diferenta e ( ce avantaj pt pulime, vreau sa zic )
      daca iese Waxx primar cu 100
      sau Waxx primar cu 3 la suta ?
      ca de luni nu mai intereseaza pe nimeni cu cat la suta, la mie, la milion a iesit …
      asa si madam udrea, a iesit pe locu 2, si ??? nu a mai fost parlamentara ?
      ( stiu, o sa zica madam luminita ca o fost alta mancare de peste oceanic, da cam tot aia e…)
      cu ce te incalzeste ca firea o sa aiba 99 la suta sau 2,69 la mie, atata timp cat ea o sa fie la carma bugetului ?
      aaa ? aud ???

    • păi la o adică ,nu mai poate să țipe ca din gură de șarpe : băăăăăi pe mine m-au votat milioane de oameni.
      o să zica : pe mine m-au votat 3 oameni jumate
      sau poate se repeta daca e sub ștachetă

    • maa
      cand furi nu tzipi, maaa
      ai castigat si gata. stai sa iti caut ceva interesant, chit ca o sa ma ufta simona pt asta
      asteptare…
      asteptarea se prelungeste….
      esti din ce in ce mai nervos din cauza asteptarii…
      gata , asteptarea a luat sfarsit
      ia si distreaza-te.
      chit ca o sa plangi.
      http://www.piticigratis.com/2016/06/ghid-electoral-pentru-tineretul-aiurit/

    • asta o stiai ?

    • pai si piticu gratis zice în finalele paragrafelor finale ( de vreo trei ori ) , demonstrativ ca deseneaza flori sculate :

      ***votul tău a fost doar un gest demonstrativ. Și la fel de demonstrativ poți desena puli pe buletin sau poți chiuli direct de la vot.****

    • pentru sambata seara
      (azi imi place opera)

    • poate nu se supără Simona ,pt ca e pe pagina lui TU la roll …
      de piticu gratis zic

      fete astea talentate nu-s de pe planeta asta…

      mersi de urare
      berea chiar a fost rece
      si buuuunăăă

  31. Iata ce spune un mare campion, decedat azi dimineata, (aproximativ) pe aceeasi tema:
    “Am urat fiecare minut al antrenamentelor, dar mi-am zis: Nu renunta! Sufera acum si vei trai restul vietii ca un campion!” Muhammad Ali (Cassius Clay).

    • da dom profesor
      da el la antrenamente dadea pumni, nu primea…
      probabil nu ii placea sa dea, o fi fost calic, mai sti ?
      da ii iubea pe foreman si pe frezier, ca lor le-a dat cu darnicie…
      cam cum politicienii ne dau astazi noua … ceva, nu stiu ce ne dau.

  32. Vad ca grupul de presiune andulumidigei incearca sa-si (im)puna amprenta pe procente. Auzi replica la andu yy: iese Waxx primar cu 3 voturi jumate. Mi-e ca le stric seara c-o lucrare de control la operatii cu numere. Naturale, ca Lumi tine la silueta. Cu “e”-uri le dau la testul logaritmic. La ilegislative, cand rasar algoritmii de toamna.

    • mama ce tare e asta *** andulumidigei*** 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛 😛

    • Pai, cam da.
      Daca intr-o localitate X, denumita generic Strafundul Vaiogii, nu se duc la vot decat 3 persoane, restul de 593 preferand sa stea pe camp, la prasit ciotolumbe nemodificate genetic, iar alti 97 stationeaza impartiti riguros matematic intre cele 3 crasme si santzurile din imediata lor proximitate, pana dupa inchiderea urnelor neinregistrandu-se nici o alta miscare perpendiculara pe buletinul de vot,
      cine castiga alegerile?
      Ala care a luat 3 voturi decat, ca-i sunt de ajuns, procentual inseamna ca a castigat cu 100% din alegatorii prezenti la vot.
      Teoria unui singur tur e simpla, borfasii din shparlament stiu de ce au votat-o, dar ce ne facem cu hexipractica, ca asta ne omoara.

    • o sa va zic asa cum vaz io treburile
      avem 100 cetateni
      toti voteaza
      3 din ei cu firea
      ailalti 97 deseneaza ce se deseneaza pe buletinu de vot.
      concluzia e simpla, o pricepe si matematicianu blogului.
      va iesi prim-samsar o plua, chiar daca e o pi…sicutza.
      si noi atunci o luam in mana.
      de fapt, si pana acum a fost la fel, asa ca suntem obisnuiti.

    • orice partid are și niște analiști-analizori cât de cât acolo, si poate intra si ei la idei dacă văd ca iese waxx cu 3%
      o sa zică ,bai hai sa furam mai putin , hai sa mai facem si ceva ca lumea, ca la următoarele ne luam țeapa.
      adică eu zic ca prezenta la vot si procentele mici ale JNapanilor contează.
      si lemnul bineînțeles

    • …lemnul tanase si voturile mici, da,da.

    • da andule
      vezi sa nu zica ei asa ceva

    • mai bine mai desfa o bere
      pana nu ti-o fura si p-aia din frigider

  33. Lu vecinu ce-i pasa? a luat-o pa gogosi cu susan, ca i s-o fi acrit de la atata br.
    Tara arde si dg o da in clasici. 😈 :mrgreen:

    • Tara arde? Meri la Meresti, Moinesti … moi ne stii?
      Tara lui Stefan cel Mare
      Seaman pe lume nu are,
      Legea firii e sublim
      Practic e in (un?) … submarin!

      de Nichita

    • Moamaa, ce absconcs iesti! 😛 🙁

    • nu
      kokos-kugeln
      (inlander rum)
      si udat cu castelgy
      pe bere trec dupa ce termin bomboanele.

    • Aha, am inteles.
      Dar ce e aia “termin”? asta-mi scapa.

    • a termina, pe romaneste,
      eu termin. tu termini, matrix e terminat…
      mai lasa naibili limba austriaca
      ca doar nu avem intalnire…

    • @Lumi:
      Termin e termen, pa moldavschi, pentru ca toate trebuie sa poarte un nume ab sconx. Stii ca ca digeiul e succint in exprimari. La H noi beam ? la kil, el la metru. Nunuuu, nu cub.

    • Haiditzi, bre, ca am glumat, vreti sa va ecsplic ca la politisti?

    • matrixe
      sti ca ca … ?????

    • Da, am fost informatat!
      Absconx!

  34. iar ati facut chat-room din blogu asta…

  35. Voi va dati seama cate acatiste are de citit scarba, pardon, crestin-ipocrita de Firea in noaptea asta?
    Plus de pupat moastele aduse de Pandele de la catedrala Voluntari, prin curier, ca el e intzepenit in submarin cu rinichii si prosttata, pe motiv de dosar penal in lucru la DNA,
    plus pupat icoanele cu doamne ajuta-ne pe noi, borfasii, si breloacele cu sfantu gheorghe calare pe balaur aduse de nasu Berbecali de la muntele Athos…

  36. matrixe
    andule
    duminica viitoare o punem de un cocteil?
    seara, la H, eventual, ca am un austriac care vrea sa vada minunile bucurestiului…
    si cum H e minunea cea mai minune…
    profitam si noi
    mai tarziu nu pot, ca ma duc la cimitir.
    la ala vesel, de la sapanta,
    nu la ala la care vreti voi…

  37. Matrixe, vad undeva mai sus, harcana, ca mi-ai scris ceva in moldoveneste,
    nu te mai strofoca degeaba, rogu-te, ca io mi-s munteanca si inteleg romaneste. Perfect literar inteleg.

    • @Lumi:
      Răgățeancă, să-nțeleg? Bun întâlnişul să ne fie! Eu mi-s din leagăn. Ăla al limbii române literare, literalmente geografic, dialectic şi istoric, ce Cricovul meu! Că vorb-aia, dac-am fost, dac să rămăie / Colo sus, la Cetățuie.
      Aaaa, strofocare (pe) care mă onorează. A confirmat şi tata.

  38. Daca e duminica, fie. Dar sa stii ca nu vin cu mana goala, vin cu nevasta. Si cu tramvaiul. Dai de baut, am inteles, ca doar te alegi primar, fir-ai sa fii!

    • da, da, facem cunostinta cu DNA-urile…
      da io vin si cu austriacu.
      un pusti care a vrut mortzish sa vada romanica.
      pana sa ii zic io ca mafie, sexyfarma, coruptie, el isi cumparase deja bilete de avion.
      si stie despre romania mai mult ca noi…

    • Body gei, nu da vina pe autriac … luăm, naibilii, pâinea de la gura Evei. Ne merge numele de hoți, pierdem voturi, frate!
      Auzi, ceva ulei, zahăr … dacă tot vii!?

  39. ma
    io , in suprema mea bunatate,
    as mai sta la taclale filozofico-absconcse cu voi… aaa… cu domniile voastre
    da maine am programat un super meci de tenis
    pe care, daca il pierd, nu il voi castiga.
    plus ca tre sa ma concentrez pe alegerile de maine, ca sa iasa cine trebuie, ca altfel ies altii.
    asa ca , cu voia dumneavoastra parinteasca, imi iau berica si cartea si o tulesc in dormitor.
    ps. acu citesc ” de la idee la bani” de uinu, napoleon hill, un american.
    sfaturi, psihologie, alea alea..
    am zis-o doar asa, ca sa nu tac.

    • Pai, da, modest e modest, oriunde s-ar afla, ce cartea mea!

      Hai, noapte buna si huuuuooooooooo Fi-re-ai pe locul de la coada, precupeatzo, te stii tu care!

    • Se poarta sa fii rea!

  40. ”- Cu cine votați duminica, doamnă?
    – Cu Negoiță și cu doamna Firea.
    – Cum să votați cu Negoiță, doamnă? Nu ați auzit că are datorii la stat de 50 de milioane de euro?
    – Am auzit, da” nu mă interesează.
    – Cum să nu vă intereseze? Ăștia sunt bani cu care s-ar putea face ceva pentru sectorul 3, s-ar putea construi grădinițe sau un spital, spre exemplu. Plus celelalte acuzații care i se aduc pentru fapte de corupție.
    – N-auziți că nu mă interesează? Votez Negoiță și doamna Firea!
    – Păi și o să fiți mulțumită să aveți un primar care fură din banul public, de la dumneavoastră adică?
    – Las” că n-o furat mai mult decât Băsescu. Lăsați-mă în pace! Votez Negoiță și doamna Firea.”

    București, 2016

  41. sa va fut in gura pe toti care trolati ca nesimtitii aici. am tot urmarit comentariile, poate poate are cineva o informatie in plus, din domeniu, o marturie, ceva folositor. au inceput binisor cateva persoane sa comenteze la obiect, pana ce s-au trezit jogodiile sa arunce cu rahat in ventilator. sa va ia mama dracului si sa va futa in cur, nenorocitilor.

    • Nea Marine, nu fi sconcs, nu te pierde cu firea si stai calm.
      Suntem persoane civilizate p’aici, nu te obliga nimeni sa citesti pina la capat.
      Cred ca-i cam complicat ca mama dracului sa presteze ce zici tu.
      Dar revenind la topic – eu cred ca lixuca are dreptate, insa trebuie sa fie o schimbare in mentalitatea individuala si anume: sa incetam sa apreciem si sa citim cand cineva scrie ca uite noi romanii am castigat ceva cand Halep munceste pentru acele meciuri din turneu (ca exemplu).
      Mi se pare mai cuser ce-a facut SImona cand s-a laudat cu tenisii ei cei noi, pentru ca subliminal te indeamna sa-ti iei si tu si sa iesi sa faci miscare. Ok nu-ti permiti la fel de scumpi, perfect, cumpara ce-ti permiti, iesi cu ei sa faci miscare si vino aici sa ne povestesti ce senzatii ai.
      Si atunci nu cred ca vor mai aprecia multe persoane antrenorii care obtin aur la campionate de spalat bani din sport si care obisnuiesc sa forteze copii prin mijloace brutale sa obtina rezultate.
      Si poate mai tarziu se schimba ceva si in mentalitatea profesorilor: poate nu vor accepta sa mai predea integrale unor copii de 13 ani doar pentru ca asa zice cineva din minister..
      Hei, dar astea-s vise, pina atunci o sa ne simtim mandri ca vom avea submarin in Herastrau. La anu’ ca anul acesta nu a fost prins in buget si nici fonduri europene nu sunt – inca.

    • @ gicone

      Integrale nu se predau copiilor de 13 ani. Am inteles, era o licenta “poietica”, dar o poti reformula. Asta punctul unu. Punctul doi profesorii nu predau integrale copiilor pentru ca asa spune ministerul ci pentru ca acestia va trebui sa dea examene din acele integrale. Profesorii stiu mai bine decat oricare altul cat de greu le este copiilor de 17-18 ani sa asimileze integrale, o si spun in cercurile metodice si peste tot pe unde pot, dar pana una-alta o atitudine de fronda de genul celei pe care o sugerezi ar face mult rau copiilor in primul rand. Nu doar salariului profesorului, cum poate vrei tu sa ne lasi sa credem. Ar fi bine sa te exprimi in chestiuni in care esti mai versat sau, daca-ti dai si cu parerea, sa spui asta prin sintagme precum “dupa parerea mea”, “nu stiu daca am dreptate”, etc. Altfel sa vorbim ca sa ne aflam in treaba e usor. Si eu as putea spune ca unii comentatori de pe aici judeca pe toata lumea fara sa fi fost pusi vreodata in situatia acelora sau fara sa cunoasca in amanunt cazurile pe care le judeca, doar pe baza de impresii, dar uite ca ma abtin.

    • Stimate domn, @marin,
      din punctul meu de vedere (am zis bine, Adi?) o persoana care se declara interesata de dezbaterea tematicii violentei asupra copiilor, ca metoda de obtinere de performantze sportive, dar foloseste in scris, la vedere, un limbaj execrabil si obscen,
      acea persoana, in viata reala, nu poate fi decat o …pana trista.
      Fara respect!

    • @ Luminita

      CRED ca nu, aici nu trebuie sa folosesti sintagma respectiva pentru ca este un subiect social, care ne intereseaza pe toti si nu faci trimitere la o persoana anume, judecand-o in vreun fel sau altul. Deci daca nu e nevoie de o expertiza si te referi la principii, nu la persoane, nu e nevoie sa introduci particulele care sa-ti relativizeze opinia. DUPA PAREREA MEA, insa, in celelalte situatii cred ca se impune o mai mare rezerva in datul cu parerea. De pilda, daca vrei sa-ti spun PAREREA MEA, la comentariul in care te exprimi ludic si sprintar asupra batailor suportate de prezentatoarea de la Antene, Gherghe, gresesti grav. Si nici macar nu esti consecventa, pentru ca te pronunti, foarte corect, impotriva violentei in toate comentariile. Sau esti impotriva violentei exercitate doar asupra anumitor persoane?

    • Rezerva in datul cu parerea nu inseamna sa taci din gura. Ci, apeland la bunul simt comun (acolo unde nu ai experienta sau expertiza) si incercand sa privesti problema din perspective diferite, sa exprimi o opinie. Nu foarte categorica, insa, si niciodata virulenta. Altfel, daca numai expertii ar avea dreptul sa se exprime, am ajunge sa dam drept de vot doar specialistilor in politica si administratie. Ori nu asta am vrut sa zic.

    • sunt mulți care fac de rușine specia umana
      unii au submarin cu geamuri, altii doar marin,etc
      locul lor este in instituții specializate de tratament

    • Stimate domnule profesor Adi
      Da, zicerea cu integrame este fortata. Insa am vrut sa prezint problema materiilor ce sunt supraaglomerate doar pentru a justifica existenta pe statele de plata a foarte multi profesori – vorbesc din punctul meu de vedere.
      Sa incerc sa prezint cifrei oficiale:
      angajati in sistemul de invatamint 1990 – 271719, in 2010 – 386657 (din care 69,49% personal didactic) restul de peste 80000 sunt altceva. O crestere cu 42,3% a personalului din invatamint
      populatie scolara in 1995: 4703000
      in 2012: 3734000
      O scadere cu 20,6% a populatiei scolare
      2006 – 51,1% de tineri care nu înţeleg ceea ce citesc – anafalbetism functional.
      2012 – la recensamint, peste 10% din populatie – analfabeti declarati – nu stiu sa scrie si sa citeasca (si sunt sigur ca cifrele s-au miscat in jos sa nu ajungem sa fim socotiti prostii Europei)
      (imi pare rau dar site institutului de statistica nu e functional acum pentru date exacte)
      Si da, vorbesc in cunostinta de cauza: stiu exact ca daca profesorii nu vor, programa ramane aceeasi ba chiar si mai grea. Daca ati vrea ati schimba-o, dar nu doriti asa ceva.
      De ce? Simplu – trebuie justificata cumva activitatea lor. La fel si cei din minister. Si cei ce tiparesc manuale.
      De ce exista sistemul de meditatie dupa ore? Pentru ca membrii sistemului au nevoie de surse suplimentare de bani. S-a pus problema ca ei nu-si fac treaba bine daca e nevoie de meditatii suplimentare? Nu s-a pus – ce e nevoie pentru copilul tau, nu negociezi, platesti cat ti se cere.
      Cum mentii si incurajezi crearea unui sistem dual de invatamint? Materii foarte grele si aglomerate.
      Ii pasa cuiva de rezultatul muncii lor din sistemul de invatamint? Unui grup restrins de persoane.
      II pasa cuiva ca sunt o multime de copii pierduti doar pentru a obtine cativa olimpici? Nu, recunoasterea se face dupa numarul de olimpici ce-i are un profesor, nu dupa ce stiu toti elevii lui .
      S-a schimbat ceva? Da, se fac manifestatii pentru bani mai multi.
      Conteaza cum e restul populatiei ca venit fata de ei? Nu conteaza, conteaza ca profesorii sa fie mai bine platiti decat politistii.
      De ce se intampla toate acestea? Pentru ca aveti un sindicat foarte puternic cu lideri vesnici pe functii.
      Si din experienta proprie – eu, produs al sistemului de invatamint romanesc – dupa 17 ani de scoala, prima mea slujba a fost : somaj. Este rezultatul sistemului de invatamint.
      Aaa… si stii de cate ori am folosit integralele? Niciodata in afara sistemului de invatamint.
      Ultimul lucru ce as dori sa subliniez este faptul ca din respect pentru cadrele didactice, nu vi se reproseaza calitatea muncii depuse si rezultatele obtinute.
      Societatea actuala romaneasca se prezinta cum e, deoarece asa a fost educata.
      (evident persoanele de fata se exclud)

    • @ stimate domn (daca asa ne exprimam, OK) :mrgreen:

      Nu era nevoie de atatea date. Pe cuvant! Dupa primul paragraf puteati sa va opriti. Asa e, aveti dreptate: se inventeaza cursuri si ore pentru a da de lucru unor profesori. Corect! Dar nu asta ati spus in comentariu! Nici pe departe!!! Iar faptul ca dupa ce ati terminat scoala ati ajuns somer… O fi si vina sistemului de invatamant, poate si a economiei noastre, poate si a dumneavoastra (v-ati analizat suficient?). Eu am inceput sa lucrez inainte de a termina scoala iar in al patrulea an de dupa terminarea facultatii aveam 3 job-uri! Exagerat de mult, pentru ca am facut un ulcer pe fond nervos si a trebuit sa-mi fac ordine in prioritati. Da’ chiar n-am avut probleme in a-mi gasi un job. Dupa cei patru ani de care vorbeam am renuntat la toate cele 3 joburi, dintre care doua aveau legatura cu pregatirea mea, si mi-am ales un al patrulea, fara nicio legatura. Si tot asta fac si acum. Si nu sunt chiar unicat, cunosc multa lume cu experiente similare.

    • Adi, scuza-ma ! Examenele cu integrale le stabileste ministerul.Tot ministerul face programa scolara. Ca fosta invaţatoare iţi spun parerea mea despre cercurile metodice. O mare laba (scuzati limbajul ) .La cercurile metodice participanţii se impart in 2 tabere:lingåii (care au venit sa dea din cap si sa laude repede ca dupa aia se mananca) si cei care au de contestat Ceva, au de adus argumente.Ultimii vor fi in numår foarte mic si vor fi consideraţi paria, ca s-au gasit sa faca pe destepţii. Explica- mi care e finalitatea cercurilor metodice ca mie mi se facea greaţa cand ieseam de la astfel de intâlniri. Pana la urma depinde de profesor(asta daca e unul destupat ) sa gaseasca metoda prin care sa-i faca pe elevi sa inveţe si ceea ce nu pot inţelege la varsta respectiva.As spune ca e o chestie de cultura si imaginaţie si de liber arbitru. Comisiile metodice sunt de cåcat pentru ca nu folosesc la nimic . Timp pierdut ! pentru ca dupa o chestie de genul asta nu se schimba nimic!

    • Iar in privinta orelor in particular: am dat cateva. Cele mai multe fetei unor prieteni de familie, fara niciun ban. Nu am dat ore unor elevi ai mei, cu o singura exceptie, pe care o regret si acum cand mi-o amintesc (la rugamintea dirigentei acelui elev i-am dat cateva ore in particular si pe urma l-am lasat corigent ca baiatu’ si probabil si parintii credeau ca trece fara sa invete daca ii sunt si profesor privat). In rest, doar unor prieteni si nu de multe ori. Nu din principiu, nu pentru ca nu era corect, ci pentru ca nu-mi placea (ma plictiseam ingrozitor la orele in particular, desi sa predau la clasa mi-a placut intotdeauna – si acum pot spune ca e cea mai frumoasa meserie) si nu aveam timp, in primul rand. Eram prea ocupat. Iar eu, ca elev, n-am luat ore in particular niciodata. Si, din nou, cunosc multi prieteni in aceeasi situatie. Asa ca, ce sa zic, nu stiu cum e cu orele astea.

    • Sunt foarte curios sa stiu ce-ar fi trebuit sa faca un profesor care are de predat integrale pentru ca sunt in programa si elevii trebuie sa le cunoasca la examene care sa nu i se reproseze, ca in comentariul la care am raspuns eu, ca predau integrale pentru ca asa zice cineva din minister. Sugerandu-se, foarte clar inteleg asta, ca atitudinea corecta din partea lor era sa nu le predea! Nu e discutie despre metodica acolo, e o opinie cu da si nu.

    • Adi, aici nu se vorbeste despre ce faci tu personal la scoala .Se vorbeste despre un motor care nu funcţioneaza pt ca i s-au furat piesele. E legat cu sârma !

    • Daca citeai cu atenţie gaseai paragraful in care am spus ca depinde de profesor sa gaseasca metoda potrivita pt.a preda asa Ceva. Pt. Ca stim foarte bine ca programa se respecta, nu suntem tampiţi.

    • dar principiul avioanelor cu reacție de câte ori l-ai folosit?
      dar pe Leonardo da Vinci de câte ori l-ai folosit?

    • Andu , ar fi excelent daca s-ar studia mai mult Leonardo Da Vinci in scoala romaneasca si mai puţin Alecsandri!

    • Lixuca. Tu ai citit paragraful din comentariul lui gicone caruia ii raspundeam eu? Adica asta: “Si poate mai tarziu se schimba ceva si in mentalitatea profesorilor: poate nu vor accepta sa mai predea integrale unor copii de 13 ani doar pentru ca asa zice cineva din minister”. L-ai inteles? Pentru ca la afirmatia asta se referea comentariul meu.

    • @ adi
      Raspunsul e foarte simplu. Exact ce faci cand vrei cresteri salariale. De fiecare data se obtin.
      Ia vorbeste cu liderii de sindicat despre asta, ca ei fac parte din toate comisiile posibile din minister – dar o fac pe bani, ce crezi?
      Dar asta ar inseamna sa fiti mai putini in sistem.
      Toata lumea e de acord ca programa e incarcata, dar ce sa vezi?
      In fiecare an se schimba ceva in invatamint, doar in avantajul sistemului nu al produsului ( elevului).
      Hai sa-ti mai prezint ceva “simpatic”: statistic stam prost si la capitolul studii superioare – comparativ cu Europa.
      Cum a reactionat sistemul? (la doamna Andronescu mi-a sarit in ochi schema)
      Crezi ca a schimbat ceva in sensul ca economia sa ceara mai multe locuri de munca cu studii superioare (si de care?) Prea complicat.
      Nu, a creat conditii sa aiba mai multi clienti ( a eliminat examene intermediare de treapta si a facilitat bacalauriatul) si a creat si o nevoie (in administratia publica trebuie sa ai studii superioare)
      Apoi cu drag a dat drumul pe piata la tot felul de facultati cu examene de x si o, care ce sa vezi erau si sponsori de campanie.

    • @ Gicone

      OK. Facem teoria chibritului. Sunt de acord cu tot ce spui tu, mai putin cu afirmatia din primul comentariu. Refera-te la aia, nu-mi spune orice altceva. Ai afirmat ce ai afirmat, nu te mai citez – am facut-o in comentariul catre lixuca. Te incapatanezi sa spui orice altceva, mai putin despre faptul ca in opinia ta profesorii ar trebui sa-si schimbe mentalitatile si n-ar trebui sa predea ce e in programa si ca fac asta pentru ca asa le spune cineva din minister. Sau admiti ca ai gresit sau iti sustii ACEA afirmatie. Despre cat de perfectibil e sistemul romanesc de invatamant putem vorbi mult si bine dar acum o facem doar ca sa poti tu evita revenirea la afirmatia ta initiala. Iar eu nu mai sunt de mult in sistem (deci acel “sa fiti mai putini in sistem” e neadecvat in context). Mi-am dat demisia acum 18 ani, provocand socul unor colegi care nu puteau intelege cum cineva cu catedra de titular in Cluj (visul oricarui absolvent de matematica de la UBB) poate renunta la asa un … privilegiu. A, si aici nu sunt singur (ca sa vezi!). Un coleg si bun prieten a facut acelasi lucru. E drept, ca sa faca matematica la nivel mai inalt, spre deosebire de mine care am facut-o ca sa termin cu ea.

    • Adi, eu am inţeles paragraful lui Gicone si am inţeles si raspunsul tau.Gicone spunea ca cadrele didactice nu fac nimic practic pt.a schimba sistemul. Iar tu raspunzi : Nu suntem de acord si discutam la comisiile metodice.Marea majoritate a educatorilor da din gura, se plange dar la urma e mulţumita asa. Asta e normalul

    • Ma bucur ca suntem de acord ! Nici nu stii ce bine am dormit ! :mrgreen:

    • Poti dormi inca si mai bine de acum incolo pentru ca vom fi intotdeauna de acord. In sensul ca orice spui tu eu nu voi mai avea nimic de adaugat.

    • Adi imi place de mor tonul dispreţuitor , ala de la inalţimea gândirii tale reci si obiective! Ce sa mai… Esti un pur-sange care inainteaza mandru printre comentarii.Esti un rechin pe un camp de margarete…Esti total

  42. gicone,
    dar ce ți-au făcut ție integralele de te iei de ele?
    ai auzit de vreo metodă coercitivă cu integrale?
    cură de slăbit cu integrale?

    • Io, maica, imi amintesc ca in liceu mancam integralele pe paine, cu derivate, iar de logaritmi si functii trigonometrice nici nu mai vorbesc, le visam si noaptea,
      chiar si azi continui sa le aprofundez, mai ales integralele, dar in iaurt, la micul dejun. 😎

    • Nu andu.
      M-au stresat in facultate, cand eram pus sa calculez tot felul de aberatii tehnice doar ca sa scriu niste studii ce urmau sa fie folosite de altii prin licente de doctorat.
      Dar pe de alta parte am avut noroc ca turbo pascal avea deja scrisa functia asta.. 🙂
      Basca semnul de integrama are un cod ascii complicat – era pe doua randuri (in decimal 244 si 245)
      M-am enervat pe altceva – la copil de clasa a 6 le cere sa stie ce e aceea intoleranta religioasa.
      Sau originea omului in varianta religioasa si in varianta Darwin – care e corecta?.
      Sau contextul european in secolul XIV din punct de vedere economic, religios si politic.
      Mai rau e ca sursele mele (carti + net) sunt diferite de prostiile debitate in manuale.
      Spune tu cum sa faca un copil diferenta.

    • @ Gicone

      Sper ca putem totusi sa ne tutuim. E prea aiurea formalizarea asta (da’ daca insisti ma adaptez). Lucrurile, dintr-o alta perspectiva, arata astfel: exista copii de 12 ani care pot intelege mai bine decat altii. De fapt intr-un fel se preda contextul politic-economic-social de secol XVI la 12 ani si intr-un alt fel la 18 ani. Deci copiilor de 12 ani le sunt prezentate intr-un fel datele respective, celor de 18 ani intr-un alt fel. Materia la orice disciplina nu este gandita pentru toti copiii. Probabil 70-80% din ea e gandita in asa fel incat un copil obisnuit sa o poata asimila fara probleme daca o invata bine. Dar mai exista o parte care se adreseaza unor copii ceva mai capabili decat media. Celor care pot asimila, cu rezervele varstei, aspectele contextului politico-economico-social de secol XVI. Aici intervin de fapt ambitiile parintilor. Care descopera ca desi copilul lor luase premiul I cu coronita in prima clasa ramane incetul cu incetul de caruta fata de 2-3-4-5 din clasa. Si cum nu vor sa admita ca poate asta e, copilul are alte talente care trebuie descoperite si cultivate, se incapataneaza sa-l faca sa inteleaga SI EL, ca Andreea, Radu si Cosmin, contextul poltico-…. Ca sa ia 10 pentru ca e important nu stiu unde si, in plus, face bine la self-esteem-ul parintilor.
      Nu stiu daca sistemul e corect. Exista argumente in favoarea lui (tin de cultivarea excelentei, da’ nu insist). Pot sa-ti dau un exemplu care mi-e perfect cunoscut, dintr-un alt sistem de invatamant, cel german. Matusa mea (sora lui tata) a plecat acum 30 de ani in Germania si verisorii mei au facut scoala acolo (evident). In timp ce verisoara mea a fost una dintre cele mai performante eleve din scoala si din facultate, verisorul meu n-a mai terminat liceul. S-a impotmolit cu doua corigente in clasa a XI-a (ei fac 13 ani de scoala), la latina si geografie, a repetat-o, alte doua corigente si apoi a renuntat, in ciuda dorintei mamei. A facut un curs (nu pot sa-ti dau aici detalii) si acum lucreaza ca agent imobiliar avand un castig foarte bun. La fel ca sora lui care lucreaza ca inginer constructor, urmand un parcurs ceva mai formal. E vreo problema in felul in care s-au realizat una si celalalt? Eu zic ca nu.

    • Dealtfel, in chip miraculos, dupa un minunat trolling, descopar ca intr-un fel m-am intors, fara sa vreau, la subiectul articolului. Cred ca in ambitia parintilor putem gasi si una dintre explicatiile traumelor pe care le sufera unii copii in drumul catre performanta.

    • Ei Adi, exemplu tau cu rudele din Germania mi se pare un lucru acceptabil.
      Diferenta dintre nivelurile de trai sa o faca doar gradul de implicare intr-o activitate si timpul petrecut pentru acea activitate.
      Am fix exact acelasi respect pentru o persoana, indifierent de nivelul de trai, gradul de pregatire sau proprietatile avute, atata vreme cat exista bun simt si care reuseste sa pastreze un echilibru comportamental in societatea din jurul sau. Iau ceva din societate si dau ceva in schimb. Imi par respingatori cei aflati la extreme (venituri nemeritate, arogante si alte asemenea).
      Uite un exemplu pentru ziua de astazi: voteaza caci votul tau conteaza pentru viitorul tau! Aiurea in tramvai – primul care castiga mult si nemeritat este cel ce ma indeamna – va ocupa (sau vrea sa ocupe) o pozitie cu munca usoara si mult prea bine remunerata. Si vrea reprezentativitate – sa-mi spuna in fata apoi ca uite voi m-ati ales, deci m-ati pus intr-o pozitie in care tentatia e foarte mare si asta e, voi m-ati facut sa fur, ca eu acasa am fost crescut sa nu fur.
      Mi-ar placea sa aud unul sa zica: frate, stau ca boul in trafic inchis intr-o cutie metalica pentru care trebuie sa muncesc 5 ani si ma enerveaza asta. Inteleg sa-mi consum nervii pe acelasi venit, sa rezolv problema asta, sa ne fie tuturor mai bine.
      Noo, ei toti cu locuri de munca si locuri de joaca si primul lucru pe care o sa-l fac va fi sa cheltui banii din buget cum zic eu si va dau si voua ceva din ei.

    • Adi, concluzia cu privire la parinti o trasesem mult mai inainte, a adus Lixuca un link iar eu am comentat faza cu tatal care nu se induioseaza de plansul micutei lui Raluca, venita acasa pentru cateva ore, ea ar fi dat orice sa nu se mai intoarca la cazarma Deva dar el a trimis-o inapoi, zicandu-i ca el isi doreste sa vina cu prietenii lui la concursuri, sa o aplaude, pe sistemul “intoarce-te la lupta/ pentru tara mori!” amestecat cu sindromul zidirii Anei.
      Trist.
      Ambitiile parintilor insa nu justifica comportamentul brutal al antrenorilor, iar abandonarea copilului intr-un astfel de regim, de la varste fragede, este traumatizant, inuman.

    • Luminita, ma tem ca tragem prea multe concluzii. Nu deschidem nicio paranteza, nu lasam nicio virgula la sfarsitul afirmatiilor noastre, suntem sententiosi si categorici. Poate pentru ca n-avem timp, poate pentru ca suntem intr-o competitie neintrerupta – are dreptate cel ce are ultimul cuvant (concluzia, asadar!), care are mai multe like-uri, share-uri, etc. Nu stiu de ce.

    • Sa generalizam, de la n=1 pana la n=n, de tutuiala era vorba.
      Bai Dom’Profe, Lumi fata, Gicone baiatu’ tati … s-o rupem integral, pe romanaste … mai copii!
      Jos cu eticheta, toata lumea roz!

      @Simona:
      Le-am zis-o?

  43. Sa incerc sa ating problema (sa-mi spui daca sunt pe alaturi).
    Da, de jos trebuie schimbare – de la cadre didactice – la nivel de masa, o opozitie constanta la imbecilitati impuse si dictate de capete patrate din fruntea sistemului.
    Nu violenta (gen greva) nu, una in afara sistemului. Acum netul ofera sansa asta – o discutie in alt cadru.
    Si trebuie inceputa prin educarea educatorilor (ca sa zic asa).
    Vorba lui John Doe din Panama Papers – o revolutie digitala.
    PS. Na ca iar am primit un SMS prin care mi se arata ca sunt o persoana importanta. Pentru ca pot vota. Pe care vreau EU dintre ei (ce-s intelesi intre ei si coabiteaza perfect pe banul public) .

    • Gicone

      Un profesor de matematica la clasa a XII-a (pentru ca acolo se fac integrale, nu la 13 ani) trebuie sa predea primitive si integrale elevilor sai? Tu, atat de suparat pe sistem si minister, pune-te in postura lui: daca ai fi profesor ai preda integralele cerute in programa si cu care elevii tai se vor intalni la examenele care ii asteapta sau nu, pentru ca ai o “mentalitate schimbata” si nu faci ceva cu care nu esti de acord doar pentru ca “asa spune cineva din minister”? Da sau nu? 😮

    • Evident ca as preda, ce-s tampit?
      In clasa a 12 sunt la sfarsitul unui ciclu, e complet tardiv sa mai schimbi ceva.
      Dar, pentru a avea constiinta impacata (partial) i-as invata “trucuri”, sa treaca usor peste bacalauriat si mi-as permite citeva ore in afara programei prin care sa incerc sa ia cunostinta de realitatile vietii, ce le va folosi si ce nu, evident vazute prin prisma mea.
      Si cel mai important, as incerca sa le fac orele atractive, sa discute cu mine, in loc sa stea cu nasul in telefon.

  44. ma fratilor
    sa vedeti ce conturbare a realitatii am patit.
    toata noaptea m-am gandit la super meciul de azi.
    mi-am facut jde mii de planuri.
    visam doar integrale in lung de linie, derivate in cross, matrice la serviciu, si stopuri senzationale calculate cu tot felul de sisteme deocheate de functii de gradul 3 si 5.
    deci, totul era planificat, calculat, invatat, repetat si gata de aplicat.
    asa ca sa nu mai zica dom gicone ca nu se pot aplica integralele in viata de zi cu zi.
    dar inainte sa plec la arena, ma puse draq sa mai arunc un ochi pe aici si citi comentariul lui nea marin nemiliardar.
    atat mi-a fost.
    toate cursurile mele de tenis matematic au fost intoarse pe dos, astfel ca jocul meu s-a transformat intr-o minunata miscare … nu, nu de protest, intr-o minunata miscare browniana, echidisant distribuita intre fileu si peretii salii unde am prestat, mai putin in terenul advers.
    si asta doar de la un mic si foarte pudic coment a lu dom marin, ala care ne citea ca sa stie si el cu cin sa voteze, ca capu lui nu putea sa gandeasca.
    am pierdut o lada de bere, asta era pretul, dar nu e bai ca mai am una acasa si pana maine cand deschide la hoher sper ca imi ajunge.
    apropo, ati fost la vot?
    vorba aia
    fi_rea ca sa nu fie bine.

  45. chiar asa ????

    REZULTATE ALEGERI LOCALE 2016. Potrivit unor surse citate de B1 TV, primele rezultate de la exit-poll-uri, arată că la ora 12.00 candidatul PSD conducea detaşat în Bucureşti.

    Astfel, Gabriela Firea avea 56% din voturi, în timp ce pe locul doi era Nicuşor Dan cu 16%.

    Pe trei urma Cătălin Predoiu, de la PNL, cu 10%, iar Robert Turcescu, de la PMP, avea doar 5%.

    nu pot sa cred.

    • Deci stai linistit, si Parisul are submarine in oras.
      Bucuresti de ce n-ar avea?

    • dadada
      acum parisu are submarine in oras
      da inundatia la ei trece
      submarinele pleaca
      dr noi ramanem cu el pe cap 4 ani.
      si cu submarinu
      si cu marinu.

  46. mergeti ma, la vot
    ia luati de aici, ca sa mergeti cu veselie la vot.
    si ca sa votati pe cine trebuie

    O doamnă cade pe scări şi îşi fracturează un picior.
    Un candidat la alegerile locale o ridică.
    – Ce vă datorez? întreabă doamna.
    – Vă rog să mă votaţi!
    – Dle, eu m-am lovit la picior, nu la cap.

    ***

    Un candidat la primărie la o întâlnire cu alegătorii:
    – Actualul primar a furat de-a rupt cât a fost la primărie… Dati-mi si mie o posibilitate!

    ***

    – Înainte de alegeri, gardul vorbeşte alegătorilor.
    – Şi după?
    – După alegeri, alegătorii vorbesc la… gard.

  47. Generatia Facebook iese la vot mai pe seara, Nicusor Dan zice ca sta mai bine in realitate, decat spun sondajele.
    O postare recenta:
    https://www.facebook.com/nicusordan.pentrubucuresti/videos/vb.230785173665770/1044485582295721/?type=2&theater

  48. O filmare amuzanta, de astazi, cu un taran hatru, care s-a dus la vot calare pe magarul sau,
    nu trebuie sa urmariti tot, sariti din loc in loc.
    A se observa ce firma si-a pus la poarta,
    “Microferma taranului sarac din UE”

    • La final, a se observa ce fiica tanara si frumoasa, si isteatza are nenea asta.
      Aviz amatorilor, se stiu ei care sunt! 😛 😎

  49. Asadar, sloganul cu “menajera-orice femeie face curat zilnic dupa 10 barbati” a castigat.
    A fost prima oara cand femeile trecute de 45 de ani din Bucuresti au iesit la vot intr-un procent covarsitor, s-o voteze pe precupeatza de Voluntari.
    Sa le fie de bine, sa se spele cu ea pe cap, fi-mi-ar scarba si de aia care au stat acasa!

    • predoiu catalin
      daca se confirma exit pollurile,
      imi voi da demisia din functia de candidat al pnl la primaria capitalei.

      io sper totusi sa se razgandeasca.

    • cu alte cuvinte, draga vecina
      acum putem sa ne tutem primaru fara riscul de a fi considerati homo, nu ?

  50. uite cat a luat predoiu

    oIo %

  51. Una din Bucuresti

    Io am o verisoara care are o fata de 12 ani care face gimnastica de performanta. S-au mutat la Los Angeles de un an, din doo motive: bataia pe care ar fi primit-o (pt ca e chiar buna si da rezultate), si oportunitatea. I-am trimis articolul imediat si a confirmat. Mi-a povestit acum citeva luni ca multi isi lasa copiii la gimnastica, in cantonamente si antrenamente, pt ca nu au alta iesire, sint saraci, si inchid ochii la bataia primita. Old school, nenica 🙁

  52. Eu imi aduc aminte de Michael Jackson ce scandal a starnit cand a recunoscut in public ce presiune si nenorociri erau in familie la el.
    Atunci am gasit o replica: “copiii astia au performat in pofida violentei familiei”

    • Una din Bucuresti

      Ei au performat de frica, apoi din inertie. Ma rog, ala micu’, Michael, era chiar talentat, pacat ca a crapat asa tinar.

    • eu (fan Michael in tinereturi) zic altceva: la cat talent i-o dat Dumnezeu, pacat ca a fost nefericit.

  53. “I find a trainer in Vegas, a retired military colonel names Lenny. … After one hour with Lenny I wish someone would shoot me. Few things give Lenny more pleasure than abusing me and hurling obscenities at me in the process”. Andre Agassi – One

  54. daca n-ai talent, nici nu merita sa-si mai iroseasca energia pe tine…asta e ca in faza din golanii a lu rebreanu, cand ii reprosa fata ca nu o mai bate ( si implicit nu o mai iubeste ) :))))

  55. De pe Facebook:
    “Trăim într-o societate în care frumos, responsabil, realist și demn este să ascunzi mizeria sub preș. Să te faci că nu știi, că nu ai văzut, că nu îți amintești, că nu îți pasă. Altfel, ești aspru pedepsit și pus la colț.
    O gimnastă spune că a fost bătută. Cei care nu au făcut sport se miră sau refuză să creadă. Cei care au făcut sport se supără pe ea că a spus adevărul.
    Eu am făcut balet. Mi-am respectat și mi-am iubit profesoara, care ne lovea cu bățul și ne ciupea îngrozitor. Care ne punea să facem sărituri până la epuizare. Aveam colege care, de teamă sau de prea mult efort, făceau pe ele în timpul antrenamentelor. Este ciudat, dar o iubeam pe această mare balerină, așa cum și gimnasta și-a iubit antrenorii. I-am iubit și pe cei de la înot, care ne băteau cu papucii de plastic – pe mine foarte rar, pentru că era mereu mama aproape, dar în alții dădeau cu sete.
    Pentru că eram bună la aproape orice sport și mă selectau mereu, am ajuns la un moment dat și la gimnastică, la Dinamo. Era un bărbat antrenor, nu știu cum se numea. Ne-a spus mamei și mie să așteptăm la ușă până termină antrenamentul. Ce am văzut nu am putut uita niciodată, nici eu și nici mama. Fetițele de la gimnastică erau bătute crunt și înjurate oribil. Era mult mai cumplit decât ce văzusem la balet și la înot, decât orice ne puteam imagina, chiar și în anii aceia în care violența era atât de ușor acceptată. Când a venit antrenorul la noi, s-a uitat la mine și a spus că sunt prea grasă (deși eu aveam sub greutatea normală). Am plecat. Mama, tremurând de nervi după scenele la care asistase, mi-a spus că niciodată nu m-ar fi lăsat cu bestia aia acolo.
    Adevărul este unul foarte simplu și cred că nu are niciun rost să îl ascundem sub preș: în țări ca România, China, Rusia și multe altele, performanța s-a obținut abuzând grav niște copii. Da, cu vorba bună nu prea se ajunge la mari performanțe. Dar dacă prețul performanței sunt bătăile și umilințele, prefer ca băiatul meu să nu ajungă un mare campion. Vreau să crească frumos și să fie fericit, mai mult decât să câștige concursuri. Vreau să fie un om cultivat și liber, nu un animăluț dresat cu biciul, care nu vede nimic dincolo de pereții sălilor de antrenament și a cărui unică bucurie este de a fi aplaudat frenetic, după ani de sacrificii teribile, de niște patrioți odihniți. Poate elvețienii sau finlandezii nu au avut mari gimnaste sau balerine, dar au găsit destule alte motive de mândrie.”

    • Un tată, fost olimpic la matematică, și-a forțat fiul toți anii de primară și generală să lucreze zilnic ore suplimentare la matematică; era cel mai bun din clasă la mate, dar nu a luat nicio olimpiadă!
      În liceu era bun la mate,
      dar a refuzat să mai lucreze suplimentar sau să participe la olimpiade.

    • Am intrat la handbal la Școala Sportivă nr 2 , cu f f mulți ani în urmă.
      La ora de antrenament nu venise niciun antrenor și ședința era ținută de o puștoaică tot de 15 ani ca și noi celelate.
      Era de o duritate incredibilă, atât verbală cât și fizică …pocnea fetele.
      M-am retras a doua zi!

  56. Si ce ALTERNATIVA FUNCTIONALA propuneti? Cu ce propuneti sa inlocuiti sistemul acesta?

    Cateva intrebari: Va plac diamantele, florile de mina sau perlele? Stiti cum apar? 😮 😉
    Realitatea este ca aproape tot ce este frumos si de pret nu se obtine decat prin sacrifici, munca si respectarea unor constrangeri impuse…

    Cred ca si dumneavoastra ca multi alti faceti confuzia ca bine = placut si neplacut = rau. Gresit. Un lucru este bun sau rau in functie de un set de principii sau legi pe cand placut sau neplacut depinde de persoana. Si daca intamplarea face ca dumneavoastra sa va placa ceva bun, nu este o regula ca ce este placut cuiva sa fie bun. Vedeti alegerile 🙂 .
    Trecand la subiect. Nu se poate face sport de performanta fara constrangeri. Si este un mare merit al antrenorului sa stie cum trebuie administrat totul (atat disciplina cat si recompensa). Pentru ca la fel cum se prelucreaza un obiect orice exces duce la rebuturi… Pentru care este normal sa plateasca. Dar numai cu “lapte si miere” nu faci nimic, decat sa te aflii in treaba. Si in cazul olimpiadelor de stiinte, disciplina se imbina cu geniul si doar prin multa munca si sacrificii se poate ajunge in varf. Geniul trebuie lustruit prin munca pana ajunge sa straluceasca. Aici bataia nu functioneaza, in schimb functioneaza un teanc de probleme suplimentare de facut, carti in plus de citit (in loc de mers la disco / jucat pe PC) etc.
    Data fiind aceasta natura a lucrurilor a spune ca este bine sau rau depinde, dupa cum spuneam de principii si legi. Da este rau daca respectivul copil este supus la un asemenea tratament fara un acord si impotriva inzestrarilor lui native, dar daca el sau un parinte responsabil (care chiar stie ce poate copilul lui) si-a dat acordul pentru aceasta stiind ca aceasta si nici o alta cale nu il poate duce sus, tot rau este? Eu zic ca nu. Corect, neplacut, da.
    Sincer daca am face un sondaj cu o intrebare de genul “Ati fi de acord ca timp de 10 ani sa urmati un antrenament foarte dur stiind ca dupa exista sansa rezonabila sa aveti castiguri substantiale si faima internationala?”, cati ar raspunde da?…

  57. Cu niște ani în urmă, la tv la bulgari era un film documentar care prezenta fetițe cu vârste de maximum 10 – 12 ani, care erau la lotul de gimnastică ritmică.
    Erau slabe ca niște lăcuste, iar doamna antrenor le certa că s-au îngrășat ca niște scroafe.
    – Ce ai mâncat aseară, scroafo?
    Răspunsul copilei:
    – Doar o cană cu ceai!
    Antrenoarea a explodat …

    Cazul gimnastei (gimnastică sportivă) Elena Muhina este un dureros exemplu de forțare a limitelor sportivilor. Accidentată la un picior, nerecuperată după operație, a fost forțată de antrenori să participe la antrenamente, cade pe bărbie și își fracturează coloana cervicală. Avea 20 ani, a trăit următorii 26 paraplezică , întinsă în pat.
    Spunea cât de mult își dorise, în timpul când practica gimnastica, să se poată odihni, era mereu surmenată în antrenamente istovitoare.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green

bijuterii argint bijuterii argint