Ce-au făcut infractorii din parlament, luni noapte, în timp ce noi dormeam
Ce-ați făcut luni noapte? Ați dormit, ca orice om normal, nu-i așa? Ca orice om normal, cu excepția infractorilor, evident, care, după cum știți, lucrează la adăpostul întunericului.
Bun, acum să vă spun ce-au făcut parlamentarii noștri, luni noapte. Au avut niște treabă cu Codul Penal, în care au reintrodus infracțiunile de insultă și calomnie. Nu, nu e glumă, au făcut-o noaptea, pe furiș, iar, ieri dimineață, mizeria a și fost adoptată în plen. Fără consultare publică, fără nimic. Asta înseamnă o întoarcere cu vreo 8 ani în urmă, o lovitură gravă la adresa libertății de exprimare și o încercare de a închide definitiv gura presei, atâta câtă mai e ea. Și nu numai a presei, pentru că orice cetățean care se va exprima pe rețelele sociale la adresa aleșilor va putea incriminat. Da, chiar și tu, cititorule!
Uite un exemplu la îndemână, așa, ca să facem haz de necaz: dacă legea trece de președinte, eu aș putea să intru rapid sub incidența Codului Penal pentru că i-am numit “infractori”, în cele de mai sus, pe parlamentarii noștri care, în loc să legifereze pentru noi, cei care îi plătim, nu fac decât să-și asigure un context mai bun pentru hoțiile și jaful la care supun zilnic această țară (mă afund, deja i-am făcut și “hoți”). Pentru că mizeria cu insulta și calomnia nu e singura pe care au făcut-o la adăpostul întunericului. Luați loc, ca să nu vă spargeți capul, în cazul în care o să leșinați de nervi, de la ce urmează să citiți.
Citez din ziarul România liberă, de aici:
Au modificat Codul Penal astfel încât să nu mai poată fi anchetaţi de Direcţia Naţională Anticorupţie pentru o serie de infracţiuni grave cum ar fi abuzul în serviciu, conflictul de interese, primirea de foloase necuvenite, falsul şi uzul de fals, trafic de influenţă şi nici să nu mai poată fi verificaţi de Agenţia Naţională de Integritate pentru incompatibilitate sau conflict de interese. (…) Cea mai brutală modificare este restrângerea infracţiunii de conflict de interese care NU se mai aplică parlamentarilor, miniştrilor, aleşilor locali-primari, consilieri locali, judeţeni, preşedinţi şi vicepreşedinţi de consilii judeţene- şi al şefilor de instituţii ca regiile autonome, societăţile comerciale la care statul are pachete majoritare sau profesiile liberale ca avocaţi, notari , executori, experţi, care NU au carte de muncă. Aceştia NU mai sunt consideraţi funcţionari publici şi nu pot fi cercetaţi. Cu alte cuvinte, se goleşte de conţinut Agenţia Naţională de Integritate, care NU mai poate face investigaţii pentru conflicte de interese, cnu mai poate verifica emiterea de acte normative administrative, cum ar fi, spre exemplu, contractele încheiate de autorităţile locale alese sau ordinele de ministru .
Afectată este şi Direcţia Naţională Anticorupţie, care nu mai poate ancheta conflictul de interese, abuzul în serviciu, falsul, uzul de fals, nu mai poate ancheta emiterea unor acte nelegale de către aleşi. Nu mai poate ancheta nici ordinele miniştrilor ( spre exemplu în legătură cu achiziţiile publice), nici traficul de influenţă.
Prin aceste modificări ale Codului Penal se acordă protecţie pentru fapte penale aleşilor şi şefilor de instituţii care NU lucrează cu carte de muncă.
Un alt amendament la Codul Penal reduce termenul de prescripţie specială care poate înlătura răspunderea penală.
Culmile aberaţiei sunt prevederi care scapă de răspunderea penală pe aceia care fură din banii publici.
Spre exemplu, cei care fură 500.000 de euro, dacă sunt prinşi şi dacă returnează banii nu mai merg la puşcărie, ci primesc o amendă administrativă. Cei care sunt prinşi cu furtul a 100.000 de euro, dacă îi returnează NU PĂŢESC NIMIC!
In schimb, pentru jurnalişti ( tot profesie liberală) s-au reintrodus ca fapte penale pedepsite cu închisoarea insulta şi calomnia, precum si obligativitatea de a face proba verităţii celor scrise sau filmate.
OAAAAU, nu-i așa? Cu alte cuvinte, rezumând, luni noapte, în timp ce noi dormeam, aleșii noștri au eliminat din calea corupției toate instituțiile care îi mai puteau împiedica să fure și să se comporte ca și cum le-ar fi luat mă-sa țară: presa, DNA, ANI. Singura speranță, din punct de vedere al procedurilor, e ca legea să nu fie promulgată de Băsescu. E posibil să nu promulge, pentru că e la război cu USL-ul. Doar că el nu poate cere rediscutarea legii decât o singură dată. Dacă i se întoarce la fel… potopul. Sau emigrăm sau ieșim în stradă, ca la Kiev. E destul de liniște, în ultima vreme, părem destul de sleiți și de indiferenți. Inofensivi chiar. Dar aud cum crește în oameni revolta, pe zi ce trece. Revolta și ura.
simona,daca presa nu era la Rosia Montana, la Pungesti, cam ce crezi tu ca era?un lung si linistitor somn.
e vb de presa adevarta, facut profesionist.
sa dormi linistit,faci orice. si cum antifoanele sunt greu de tolerat……………
care… presa? a fost vreodata … libera ?
Exista cateva aspecte care trebuie clarificate aici. Mi-as dori ca macar unii dintre noi sa nu cadem prada intoxicarii ordinare pe care o practica unele trusturi de presa.
1. Partea cu insulta si calomnia in penal este o magarie si trebuie tratata ca atare.
2. Afirmatia ca parlamentarii numai pot fi cercetati, condamnati pentru conflict de interese este FALSA si orice student la drept anul 3 o sa va confirme. Este doar intoxicare, “da bine la tv”
3. Abuzul in serviciu. Un parlamentar NU poate fi subiect activ al acestei infractiuni. Abuzul in serviciu, presupune sa fii parte din “executiv” era o aberatie in sine, nu directa ci indirecta a legii, lasata acolo intentionat.
4. Titlurile “superimunitate” a parlamentarilor… si cine acuza… In tara asta un singur om are superimunitate. Un singur om nu poate fi cercetat de nimic, nici de coruptie, nici de furt nici ca bate oameni in carciumi!!!! care o fi acela?????
5. Notiunea de functionar public este definita printr-o lege speciala 188/1999 avand drept esenta atributul de putere publica si exercitarea acestuia!
A baga in aceeasi oala, alesii locali, generali, pe toata lumea de la stat cu functionarii publici a fost o dovada de impotenta de ordin legislativ nascuta din dorinta unora ca DNA-ul acest instrument de politie politica sa ancheteze pe toata lumea pentru orice!
nu neg mizeria parlamentara, si nici magaria facuta acum, dar haideti totusi sa dam dovada de discernamant.
lasind la o parte continutul ce spui tu de felul lor mirsav de a adopta legi peste noapte cind isi doresc.
cind trebuie sa faca ceva pentru noi dau vina unii pe altii ca nu e posibil,gasind tot felul de motive , fara asi asuma responsabilitatea.
adica acum ce facem? Din antenele lui voiculescu ajungem la b1 si realitatea???? aceeasi mizerie!!!
Las’ ca tragem o campanie pe net, ceva incisiv, sa ne ia frica, facem si o petitie online, praf ii facem, maine sunt cu valizele de cocari la scara charterelor catre Bahamas.
Revolta la romani? Daca susele gen Pungesti se numesc revolte, ei da, facem niste revolte pe cinste, planeta s-a cutremurat la vederea unor manifestatii de asemenea amploare.
Sa fim seriosi, in Grecia se sparg geamuri si capete de pe urma unui meci de fotbal cat in doi ani de proteste Rosia Montana in Piata Universitatii.
Au votat dar degeaba, au incercat sa faca ceva dar in zadar, sa recunoastem a fost de datoria lor sa incerce altfel le sareau toti hotii din tara asta in cap ca nu au incercat macar. Ceea ce nu inteleg acesti escroci pusi in fruntea natiunii de catre ei insisi cu ajutorul multora dintre noi este ca s a terminat!!! Nu mai sunt bani. Ciolanul a ajuns la os si nu mai merge, au furat pana la ultimul leu din tara asta, si au crezut ca le va merge pe aceeasi strategie si cu banii altora dar neah, europenii au zis banii sunt ai nostri you play by our rules now or usa e a voastra. Si uite asa toti escrocii din tara asta au luat banide la altii pentru ca si-au si au dat seama ca trebuie sa mai plateasca si salarii la noi: muritorii de rand, nemancatii, hipnotizatii, bunicii copii si angajatii care am si vom construi tara asta. Si acum in al 9 lea ceas pentru Romania UE a inceput sa ia controlul si slava domnului ca se intampla asta. Nu ca la ei ar fi cine stie ce democatie care merge stralucitor de bine ci pentru ca acolo exista un nivel de democatie pe care noi nu l vom atinge niciodata. Si la ei se fura sunt hoti escroci si exista coruptie la orice nivel insa ei au inteles un lucru ca poti fura in liniste atata timp cat mai dai si muritorului de rand sansa sa traiasca cat de cat decent.
Simona, citind cometariile am impresia ca Mircea Badea posteaza la tine pe blog, incognito. Nu de alta, dar dimineata asteptand cu masina la revizie l-am auzit la televizor cu aceleasi idei.
In alta ordine, daca pentru Rosia Montana s-a iesit cu saptamanile in strada, eu zic ca pentru niste subiecte minore asa ca asta nu are sens, mai bine o punem de o petitie ceva.
Asta e felul meu de a prognostica ca toata lumea o sa se basice pe internet si in social media dar impactul o sa fie infinit mai mic decat la initiativa “sa salvam un metru cub de apa”. Ceea ce nu va face decat sa imi intareasca si mai tare convingerea ca suntem o natie de descendenti directi din familia cu drobul de sare. Adica prosti facuti gramada.
Si inca ceva, referitor la bani.
Acest lucru este valabil peste tot in lume!!! Platesti prejudiciul, si PRIMA DATA nu intrii la inchisoare.
Nu, noi trebuie sa vedem sange pe pereti, la televizor, DNA-ul calare pe monstrii varsatori de jaratec. Un cretinism.
Si???
Fura 2 milioane, sta la puscarie 1 an, si ramane boier nu? ca banii dreaq ii gaseste in offshore in belize.
Zeci de exemple chiar de la francezi, de oameni prinsi si condamanti pentru evaziune fiscala, au platit tot ce li s-a cerut si au ramas liberi. Repet prima data. Scopul sistemul este si de reeducare educational, nu doar de pedepsire.
@GOW
Pai, dupa tine este perfect normal ca cineva care a furat 1 milion de euro, dupa doi trei anisori il tripleaza, apoi cand este prins cu mata in sac, inapoiaza milionul si infractorul fain frumos ramane liber, cu un business de succes si/sau 2 milioane de euro.
Cred ca ar trebui intr-adevar sa returneze toti banutii care se dovedesc a fi furati, apoii sa plateasca dobanzi,penalitati la sumele necuvenite, sa ii fie confiscate bunurile precum si banutii care nu pot fi justificati ca fiind dobandite prin modalitati cinstite.
@andrei: păi, dacă am ajuns să spun aceleași lucruri ca Mircea Badea înseamnă că nu se mai înțelege om cu persoană în țara asta, e haos absolut 🙄
Simona, era vorba de GoW, credeam ca era evident. Probabil au primit toti circulara pe mail si baga mare pe bloguri si ziare.
§ 185
Beleidigung.Die Beleidigung wird mit Freiheitsstrafe bis zu einem Jahr oder mit Geldstrafe und, wenn die Beleidigung mittels einer Tätlichkeit begangen wird, mit Freiheitsstrafe bis zu zwei Jahren oder mit Geldstrafe bestraft.
******************
Mentionez ca, de altfel stie toata lumea, nu sunt jurist, am dat mai sus un citat din legile nemtesti, se refera la faptu ca jignirea/insulta se pedepseste.
Nu pot aprecia in ce masura excrocii, ticalosii din parlament s-au aliniat sau nu la legile europene.
Inainte de a ma indigna mi-ar place sa vad o analiza serioasa facuta de un jurist.
P.S hai sa fim sinceri, politicienii sunt cum sunt, da nici cu o parte importanta dintre ziaristi nu-mi e rusine.
“E posibil să nu promulge, pentru că e la război cu USL-ul”.
Imi pare rau, dar oricat de anti-basescu ar fi unii, nu se poate spune ca ASTA ar fi singurul motiv pentru care nu ar promulga. Abaterile de la bunul mers al justitiei au fost intoteauna taxate de Basescu.
in parte a 2a articolului ai perfecta dreptate si esti pertinenta. In ceea ce priveste partea referitoare la infractiune de insulta si calomnie eu una sunt total de acord. Nu trebuie sa te raportezi doar la presa. Eu ca om de rand vreau sa fiu protejata (macar teoretic) daca orice cacat cu ochi si IQ sub zero(zic si eu acum cat imi permit 😈 ) imi striga in piata ‘fa jegoaso”. In ceea ce priveste presa, oamni cu scoala fiind eu cred ca vor gasi modalitati de a satiriza pe oricine folosind cuvinte astfel incat sa nu intruneasca elementul material al infractiunii.
@andrei sunt 2 posibilitai si o certitudine.
Certitudinea este ca te uiti la mircea badea, jenant pentru tine de altfel.
Acum, prima posibilitate este ca nu ai citit cu atentie comentariul meu, daca o faceai nu scriai o asemenea ineptie.
A doua posibilitate este ca desi ai citit cu atentie, cei doi neuroni pe care ii ai sunt certati…
@Neamtu Tiganu: e normal sa se pedepseasca insulta/calomnia, dar nu penal, doar civil. O astfel de lege inseamna ca fiecare ziarist care scrie de un politician ca e corupt poate face puscarie.
insulta si calomnia au fost reintroduse pentru ca decriminalizarea lor a fost declarata neconstitutionala de CCR. Pe de alta parte, s-au redus pedepsele (ce-ti e 500 de lei amenda?) deci poti sa dai sus si tare ca nu patesti mare lucru. In plus, o serie intreaga de infractiuni speciale contra functionarilor publici (de la ultrajul, lovirea etc) nu se mai aplica parlamentarilor, din moment ce nu mai sunt functionari publici! Deci ai si-acolo loc de ceva ceva, o rosie stricata, un ou putacios.
Jur ca mi-e frica de situatia in care am ajuns si nu inteleg ignoranta celor din jur, pe principiul ca daca nu ma afecteaza direct nu-mi bat capul 🙁 nu mai e nimic de facut decat o revolutie ca sa dam jos guvernul, altfel va fi din ce in ce mai rau…
Eu ma astept ca un bandit sa tilhareasca iar un criminal in serie sa ucida, nu stiu de voi.
In rest, sint reduceri la supermarketuri. Si mai sint bani. Si pentru alesi sa fure, si pentru restul sa-si ia mincare.
@ela, in legea germana, din care am dat un citat mai sus, se vorbeste de puscarie si/sau aamenda. Nu se precizeaza daca astea ar fi civile sau penale. Tind sa cred ca mai degraba civile deoarece puscaria in germania e f. civilizata.
P.S Pt. jignirea, calomierea politicienilor in legea germana e un alt articol, da cum spuneam nefiind jurist nu ma pot pronunta.
PPS cite ceva din ce spune @GoW mi se pare logic.
PPPS Si da, un ziarist care scrie despre un politician ca e corupt FARA SA AIBA DOVEZI poate fi pedepsit, cel putin in Germania.
In schimb cred ca se poate spune ca unu sau altu e idiot, asta se poate dovedi cu usurinta.
uite o idee geniala de afacere, o firma de asigurari in caz de acuzare de insulta. De ex. o parte dintre ziaristi s-ar putea asigura. Sau, si mai misto, abonament la injuraturi. daca injuri odata platesti 500 daca injuri de mai multe ori primesti rabat si platesti mai putin.
Da, se pot face pachete promotionale de craciun. Sau pachete corporate, cu rata pe tot grupul de media.
Simona, din pacate cred ca lucrurile sunt mai nasoale decat par daca unii din colegii tai jurnalisti au dreptate:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/planul-gruparilor-infractionale-din-usl-de-daramare-a-institutiilor-si-statului-de-drept-inainte-de-alegerile-prezidentiale-1071862.html
Eu nu inteleg cum pot avea atata tupeu nemernicii astia si cum putem sta si privi cum se duc naibii toate sperantele noastre ca am putea fi considerati o tara cat de cat normala intr-un viitor apropiat.
Zici ca e un vis urat: prima data puciu parlamentar, dupa aia votul cu ghiotura la indemnul antenelor si a galetii de plastic, apoi toata zarva fara sens de atunci incoace…legi cu dedicatie, batut si hartuit oamenii pt ca protesteaza pasnic, apoi izolarea Romaniei prin refuzarea proiectelor de autostrazi care sa ne lege de “Vest” (nici macar ideatic) si acum incercarea de a anula statul de drept ca sa iasa ei bazma curata de la puscarie. Incredibil. Incredibil.
@Neamtu Tiganu: nu are rost sa repet eu toata poezia, dar poti citi in linkul dat de Simona in articol de ce aceasta prevedere e o problema pt exercitarea profesiei de jurnalist in Romania. Nu e vorba de situatii rezonabile si civilizate ca in Germania, din pacate, ci de legi facute cu intentie clara de “pumn in gura presei si societatii civile”.
De ce trebuie sa reinventam apa calda?
In alte tari parlamentarii (si altii din fruntea bucatelor) nu au imunitate decat pentru afirmatiile facute intre peretii parlamentului si pentru vot.
Mie mi-ar placea sa vad legislatie ca la altii (exemplu, din presa: politia a perchezitionat birourile primului ministru – Israel), fara tot felul de imunitati si exceptii.
Mai tine minte cineva ca bulgarii au vandut masinile parlamentarilor, punandu-i sa vina la serviciu cu troleul sau masina personala? Cand or face si ai nostri la fel, o sa-i iau in serios. Pana atunci, nu le mai luati apararea ca nu merita!
Atunci cand cineva candideaza, accepta implicit sa i se rascoleasca trecutul, afacerile, etc. Cine nu vrea calomnii poate sa-si vada de alte treburi, nu e obligatoriu sa aspire la parlament, consiliu judetean, etc.
GoW, cine esti de fapt? De ce te ascunzi sub pseudonim? Sa nu afle soacra sau copilul ca tu ai scris textele alea?
Eutanasie ati vrut, eutanasie aveti! Sau voi credeati ca roata NU se invarte??? Pe animale le omoara, pe voi va aduc la stadiul de turma! Ghiciti ce urmeaza??? :)))
Se pare ca unii au facut deja si liste pt legea cu dedicatie:
http://www.money.ro/cei-12-pentru-care-se-da-legea-gratierii_1256330.html
De ce nu in fond? Ce au de pierdut, cum sa nu incerce sa isi scape prietenii de la inchisoare? Cu ce drept am avea noi, pleava, tupeul sa le cerem sa fie raspunzatori pt ce fac sau sa ii impiedicam sa fure? Sau si mai rau, cum sa aiba tupeu presa sa scrie despre asa ceva?
Cum spuneam, incredibil. 😯
[…] scris multi despre aceste subiecte. Simona Tache a vorbit azi despre evenimentele din Parlament, in timp ce in presa scrisa o sa gasiti o gramada de lucruri despre legile din zona […]
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16183497-verde-furat-bani-publici-cum-omori-tara-doua-cuvinte-marea-miza-nu-sunt-data-asta-parlamentarii.htm
Traind in Romania si vazand ce se intampla in jurul meu aleg oricand libertatea absoluta a presei in dauna “libertatii” mele personale. Sau altfel spus, prefer de o mie de ori abuzurile presei in locul acelei linisti la umbra careia politicienii sa fure linistiti. Sau si mai simplu spus, uitandu-ma la alesii nostri, orice mizerie as citi despre ei, tind sa cred ca e adevarata. Ca in bancul cu sotul care is batea sotia zilnic, in ideea ca stie ea de ce.
GoW, din punctele 2,3,4 si 5 (pe care le-am auzit in exact aceeasi ordine azi la Mircea Badea ) am inteles ce era de inteles: DNA, CSM-ul, si chiar ambasada USA bat campii cu gratie si dau o lipsa crasa de discernamant. Toti facem parte din grupul celor doi neuroni care nu inteleg maretia actului legislativ infaptuit aseara , menita sa puna in ordine un dezechilibru de dimensiuni cosmice si o grava nedreptate facuta alesului, aceea de a il pune nici mai mult nici mai putin decat in aceeasi oala cu un functionar!
Sau mai pe scurt, pe ORICINE incearca sa imi explice ca nevertebratele alea din parlament voteaza cu orice alt scop in afara de propria burta, il tratez cu sictir. No offence!
‘ Da, chiar și tu, cititorule!’…. asa ne intoarcem cu 5 ani in trecut, calomnie!
in rest, cow, tehnic, are dreptate.
practic, base poate sa intoarca legea, o data, si s-o si atace la ccr, o data; parca aicea inca mai avea 5-4 sau asa;
mai votati cu ponta?
Pentru mine, insulta si calomnia sunt infractiuni! Si da, mi se pare corect si normal sa poti proba afirmatiile tale, ca si jurnalist sau ca cetatean.
In Germania, poate si din cauza ca insulta si calomnia se pedepsesc, exista jurnalisti care argumenteaza ceea ce afirma, prezinta dovezi si investigheaza un caz. M-am saturat sa folosesc fraza:” la noi” si totusi sunt nevoita sa o fac. La noi, oricine are dreptul sa spuna ca Basescu e un hot si un betivan sau ca Mircea Badea si-a facut operatie la limba, ca sa il linga mai bine in cur pe Voiculescu(vezi TNR). Iar chestia asta nu mi se pare corecta. In felul asta, ne-am dezobisnuim sa purtam o discutie bazata pe afirmatii logice si pe argumente. Si apoi ne plangem ca suntem necivilizati. Si in comentariile de mai sus, acelasi exemplu: daca nu esti de acord cu mine, ori esti prost, ori esti basist ori mai stiu eu ce!(a se intelege insulta)
Cum spune si Neamtu, o sa citesc textul de lege si niste analize de text facute de juristi si jurnalisti, dar din mai multe surse.
*ne-am dezobisnuit
trebuie sa ne pastram buna dispozitie. nu ne surprinde tentativa si ne da inca un prilej sa punem in valoare umorul prin ironia sortii.
noi le-am permis sa ajunga la putere. si s-a facut si alt-data lumina, cand nu erau DNA, ANI, iar calomnierea era in codul penal.
ma amuza ideea ca ar fi singura solutie ca tara sa fie guvernabila, dar nu e rasul meu… dupa aceeasi lege ar fi linistiti si badea si basistii :), nu ar fi un lucru rau, s-ar mai auzi si parerile civilizate din multimea de spam din media si de pe internet. incep sa ma resemnez ca romanii de rand nu vor “democratie”, vor sa fie condus, imi aduc aminte cate replici idioate am auzit la tara, prin mahala. omul asteapta sa fie condus si va fi condus din rau in mai rau.
fara o noua “revolutie” nu vad sa se indrepte lucrurile. daca cineva ar vrea sa conduca legitim si legal tara, prin aceleasi legi ar fi tegiversat pana ar da gres, ca sa ramana acolo tot doar ei, doar cine “trebuie”. trebuie rescrise legile cu totul, pentru a nu mai permite abuzurile facute. ne fura cum legi cum zice lumea de 20 de ani.
Sanitară reacție, Simona. Eu cred că hrebenciucii au reușit foarte mișto să dezbine ceea ce era odată anti-PSD punct. Au făcut asta în principal prin compromiterea PNL. O parte din PNL s-a dus cu feseniștii băsiști, o parte din PNL a rămas (ca-ntotdeauna) cu Iliescu. Dar asta e altă discuție, ducă-se, că nu degeaba îi înjura bunică-mea la pachet și pe comuniști și pe liberali.
Într-un fel admir măiestria prin care le-a ieșit anti-coagulantul ăsta. Nu se va face masa critică fiindcă:
– protestatarii urăsc presa la pachet, nu mai există jurnaliști. TOȚI sunt priviți cu sictir.
– unii protestatari sunt anti-Băsescu alți pro, deși cu toții anti-Ponta
– unii protestatari sunt pro-DNA, alți anti-DNA din același motiv
– unii protestatari sunt anti-cianuri dar pro-gaze de șist
– unii protestatari sunt anti maidanezi alți pro
– și tot așa.
I-am observat discret pe toți aceștia în toamna asta și nu cred că sunt departe. Tu vii acum cu altă temă (foarte bună) “calomnia”. Nu se face masă critică. Nu se coagulează. Încă suntem dezbinați. Mi-am amintit de ruptura asta ieri, uite alt bullet point, tema clasică “statul de drept”:
http://lacoltulstrazii.ro/2013/12/10/cum-dezbini-statii-de-drept-si-castigi/
Și da, Vlad Petreanu are dreptate (azi pe la comentarii), de stradă le e cel mai frică.
Ia uite ma, ce indignare! Ce chestie domle, ati descoperit ca Pamintul e rotund!
Cind mor oamenii in spitale din lipsa medicamentelor, atunci v-ati indignat? Dar cind, acum citeva zile, jandarmii au rupt babele la Pungesti, v-a pasat?
Badmf, nu am votat cu Ponta, nu votez nici cu idiotii ailalti de la PDL. Asa ca nu am mers si n-o sa merg la vot.
simona, te citesc de multa vreme pentru ca imi place cum scrii si as dori sa te intreb, fara urma de ironie ci doar pentru ca ma doare ce se intampla de un an : mai crezi in bunele intentii ale usl?
Speram intr-o justitie corecta in Romania ❗
Jos Tiranul! Jos Marlanul! Jos Dictatorul!
Ori sunteti niste oportunisti infecti cu tot felul de interese ascunse, ori aveti creierele spalate! Marea majoritate sunteti intoxicati cu baseala, nu exista tratament pentru voi!
Nu te supara pe mine, dar nu i-ai votat si tu asta iarna? Cand va rugam si va imploram sa va ganditi inainte de vot, ca il schimbati pe dracu cu tac-su, ne-ati auzit? Daca mi-aduc bine aminte, inclusiv parintii tai au incercat sa te faca sa te gandesti inainte sa fie prea tarziu! Tu ai scris-o cu mana ta pe blog. Acum poti sa intelegi ce simtim noi, cei care nu i-am votat, cand ne-ati condamnat sa traim vremuri de tot rahatul? Si atunci erau, dar nu exista comparatie cu ceea ce se intampla acum! Mi se pare umilitor ca la 50 de ani sa nu mai astept decat sa ies la pensie ca sa plec dracului din tara asta! Ce viitor mai am eu? Acum 5 ani mi-a plecat definitiv singurul copil din tara ingretosat de toate mizeriile romanesti! Ca a plecat al meu, dar cati au plecat cu aceleasi sentimente! Stii ce a fost cel mai greu de suportat? Ca tocmai voi, copiii generatiei care au facut o revolutie, ne-ati adus inapoi in comunism!
[…] Simona Tache | miercuri, 11 decembrie 2013 | 20:49 | Comenteaza […]
POVESTE SF DIN ROMANIA…..
Entitatea USL tocmai mergea strada politicii romanesti la finalul anului de gratie 2013…. In niznai si fluierand a paguba se impiedica de o tesla venita parca de nicaieri… Ei de nicaieri… Fireste ca ea a fost pusa de cineva, cu scop nedefinit pentru entitatea USL, dar totusi enigmatica pentru ochii profund marginalizati ai entitatii (prea la stanga, prea la dreapta, prea ca la tara)… Totusi a avut curiozitatea de a citi inscriptia de pe ea… O inscriptie straveche, intr-o limba de mult uitata dar totusi descriptibila pentru spiridusii USL de care entitatea nu se despartea niciodata. Ce spunea mesajul de pe tesla, atent si cu migala inscriptionat alaturi de o fotografie a tatucului PSD-ist incondeiata artistic de versurile lui Dan Desliu, prematur disparut in valurile marii: “Cui zambea Tatucul din fotografie/ El zambea Partidului Marie”…. Nu nu asta era mesajul de pe tesla, altul era….. Mult mai profund, mult mai complex:
“TESLA SUPERIMUNITATII COIOPARLAMENTARE”
Se uita entitatea la tesla, mai intreba o data spiridusii de semnificatia textului?!…. Greu…. Nici poza n-o prea ajuta avand in vedere zambetul larg….. mult prea larg…. excesiv de larg si lasciv in acelasi timp….. Si atunci, ATUNCI ii veni ideea…. Ca o strafulgerare bezmetica a incrudescentei intelectuale…. intelese!….. Da.Era clar…. Scopul teslei era acela de a lovi protuberantele acelea inutile dintre picioarele entitatii, care fiind hermafrodita pareau a o incurca….
Hmmm…. Un zambet usor temator se iti pe fata entitatii, cand apuca tesla cu DREAPTA…. Sa dau, sa nu dau?!… Un spiridus pregati crinul regal pentru al inmana in semn de victorie… Un crin ciudat, cu petale lungi negre si stamine albastre…. cu usoare tente galbui ca niste sageti….
Entitatea USL tinti protuberanntele…. JJJJJARRRRRT! se auzi sfasietor de sec, ca o fundatura…. protuberantele disparura intr-o clipita intr-un suvoi lenes de sange…
Inlacrimati spiridusii oftara….. Intelesera ca entitatea facuse un sacrificiu pentru ei… Pentru ei, NUMAI SI NUMAI pentru ei….. “Ei la naiba, isi spusera, prea multe prutuberante, prea multe coaie uneori strica!!!! De fapt pe cine mai dorea hermafroditul sa f**a?”
Au umblat şi la CCR.
Vorba unui prieten, poate ca alesii nostri vor ca in decembrie 2014 sa serbam doua revolutii.
catalin si toti cei care se leaga de vot:
dinescu – nu ca ar fi o instanta – spunea, zilele astea, ca astia de la putere se lauda cu – maximum – 40% din 40%. faceti calculele.
cei care voteaza sunt fie 1.disperati, 2.iresponsabili, 3.inregimentati sau entuziasti care ar trebui sa fie pe tratament. singura categorie care poate fi inteleasa e prima, a disperatilor, care chiar cred ca poate-poate. ei bine, 90% dintre aia care voteaza fac parte din a doua: a iresponsabililor.
singurul vot constient in romania e ala in alb; dintre raul mai mare si ala mai mic il alegi pe ala mai mic doar cu pistolul la tampla, nu faci sophie’s choice ca e dragut, o data la patru ani, ca la mondiale.
drept urmare: ai votat? esti iresponsabil! ai votat cu ponta? idiotule! ai votat cu base? tine-o pt tine, ca nu merge cu ‘ti-am zis io!’.
@Denis: NU, EU NU I-AM VOTAT ASTĂ IARNĂ. ultima oară când am votat, a fost la referendum, anti-Băsescu.
GoW ! Ar fi bine sa chiar sa citesti legea functionarului public .
Uite ce scrie in Art 2,aliniatul 3) punctul b
(3) Activitatile desfasurate de functionarii publici, care implica exercitarea prerogativelor de putere publica, sunt urmatoarele:
…
b) elaborarea proiectelor de acte normative si a altor reglementari specifice autoritatii sau institutiei publice, precum si asigurarea avizarii acestora;
S-a protestat la Brașov: http://dorinlazar.ro/republica-brasov/ protestul descris pe larg.
Art. 5
(1) Pot beneficia de statute speciale functionarii publici care isi desfasoara activitatea in cadrul urmatoarelor servicii publice:
a) structurile de specialitate ale Parlamentului Romaniei;
GoW! Retine aceste doua cuvinte ,servicii publice
[…] Pe Simona […]
pana nu iesim toti din casa sa scapam de fabiotii astia, nu avem nicio sansa
si oricum, scapam de astia si vin altii
asa ca mai bine plecam draq din tara asta
*fabioti (asa spune piticul meu mafiotilor)
am o ‘mica’ remarca de adaugat la acest subiect la care din pacate doar in mediul online se vocifereaza frustrarile si indignarea…. pentru Rosia Montana au iesit in toata tara mii de activisti doritori de ‘pamant roditor’ si ‘apa potabila’ dar care evident pentru o cauza la fel de nobila precum defrisarea a 3ha de padure pe ora(in toata Romania) NU au avut acelasi elan civic, sa inteleg ca la Rosia Montana este ok cu HUAAA..dar la paduri ..JETTT….. e..asa da natiune…. revenind la subictul de pe ordinea de zi,anume: am votat ca de fiecare data cu ‘perceptia’ nu cu REALITATEA INCONJURATOATE, mai exact tot cu plasa de orez,niscaiva ulei+biscuti , umbrela+ galeata si basca 2 calendare promo, am votat o cohoarta de grohaitori libidinosi, o adunatura de cretinopati putind a fleica de oaie dar la tol festiv ,bre… si iata rezultatul :)….. concluzie: sa ne postam frustrarile pe net, in cercurile noastre de prieteni, in familie si putin pe la job cu colegii pentru ca ATITUDINEA si REVOLTA fizica ne lipseste cu desavarsire.. ba suntem la job all day si ‘m-as duce dar sunt prins toata ziua’ ori lasa domne ca si asa fura , indiferent de ce fac EU, ori palavragim subiecte gen IRI fuck…ing Moni & company LTD…… ps: se apropie cu pasi repezi sarbatorile …deci sa uram un sfant spor la impins carucioare burdusite de produse in HIPERMARKET si la mai mare! pup la voi!
@Gicu, no offence esti pe langa subiect.
Nu conteaza nu vreau sa fac o discutie pe baza legii 188, 1001% cunosc si inteleg legea aia mai bine decat oricine scrie si citeste acest blog.
@andrei. Dupa cum spuneam, te uiti la mircea badea. Eu nu! Daca a spus ce am spus si eu este ca, probabil, cineva, un avocat, jurist etc, i-a scris pe o hartie. Omul nu ar putea nici macar sa le tina minte. Ma mir ca mai poate vorbi dupa cate clisme ii face lui Voiculescu in fiecare zi!!
Ambasada SUA, isi exprima o ingrijorare fireasca, pentru ca ceea ce s-a intamplat in parlament este o MAGARIE fara margini. Iar eu sunt de acord cu asta. Discutia mea se referea la denaturarea si exagerarea efectelor pentru capital politic ieftin!!
Dar, DNA???? CSM??? csm este condus de procurori, procurorul la noi in tara este magistrat este egalul judecatorului ceea ce este ABERANT!!!!. DNA a facut mai multe abuzuri decat proceduri corecte!! Plateste cineva?? pentru oamenii arestati degeaba de procurori si care acum castiga milioane la CEDO?? NU! Ba da, @andrei platesti tu, si eu si toti care cititi si scrieti aici. EI NU!
Imi pare rau ca iti spun singura diferenta intre mizeria din parlament si aia de la DNA si CSM este ca pe cea din parlament o vedeti toti!!! Pe cealalta doar cei care au de a face cu sistemul.
Faptul că insulta şi calomnia au fost reintroduse în codul penal, este de salutat, deoarece readuce România, cel puţin pe hârtie, în rândul ţărilor civilizate.
Tânguielile despre îngrădirea libertăţii de exprimare sunt ridicole. Dacă presa din România consideră că publicarea unor poze ale unui premier în fundul gol şi împrăştierea de zvonuri şi acuzaţii false sunt libertăţi care trebuie apărate, atunci chiar că ar merita să i se închidă gura.
Lamentările de acest gen sunt nişte grenade fumigene. Se abate atenţia de la celelalte modificări aduse, care îngrădesc posibilităţile ANI şi consfinţesc cleptocraţia din România. Şi de la faptul că mass-media din România nu este de loc lipsită de vină în această privinţă.
Simona, cand ai votat la referendum ai fost de acord cu lovitura de stat. Ce este azi in plus fata de acea perioada?
Avem ce ati votat! Si nu, nu sunt fericita sa va spun ca v-am prevenit. Spor la vot in anul 2014!
… si gandeste-te ce ar fi fost sa fie acum Antonescu presedinte? 😯 mai aveam vreo luminita in tunel?
Are dreptate @Denis.E (inca) in puterea presei sa ne tina trezi, sa ne reimprospateze memoria. Pentru ca si ea (parte) a uitat de cenzura lui Nastase, si se asteptau la ceva bun de la discipolul lui, primeste ce merita: incrimare penala pentru meseria lor. Poate ca nu e prea tarziu, mai tarziul decat niciodata, pentru noi macar, daca pentru @Denis nu!
🙂 Sa ne tina treji (scuze, sunt cam furioasa…)
Practic n-o sa se schimbe mare lucru. Oricum scapau basma curata si pana acum. Doar ca acum nu mai trebuie sa scoata banul de spaga.
INTREBARE?!De unde sa avem parlament responsabil daca e votat de un popor iresponsabil ?
Ce sa ceri unui taran de 60-80 de ani ‘lesinat’ de munca bruta si saracie?El face ce il ‘sfatuieste’ primarul .Ce sa-i ceri unui pensionar abrutizat de ura inoculata de asa zisi ‘formatorii de opinie’? Ce sa-i ceri unui salariat de la privat sa ia atitudine cand ‘da cu sapa’ in 3 schimburi? Ce sa ceri unui popor iubiror de Abces Direct ori Show Cacatos? Cum poti avea pretentii sa iti fie bine cand 80% din electorat NU are circumvolutiuni si voteaza dupa ureche, dupa propaganda, dupa cum arata si cat indeasa in sacosa?Cum draqu sa ai un primar in functie 12 (vezi MAZARE) si sa ai un litoral de gunoi? Cum sa ai un primar agramat (vezi VANGHELIE) si sa ai un sector de capitala asemanator cu Congo?
Pe de alta parte…unde sunt manifestantii cool ,mobilizati pe facebook ,care cantau ,dansau si invocau ploaia asta vara? Talharia pe fata din parlamentul Romaniei nu e suficient de cool pentru a fi motiv de revolta?.Unde sunt mamicile isterice care NU voiau sa lase copiilor lor o tara otravita cu cianura?Unde sunt ‘iubitorii de animale’ care manjeau patrupedul cu latura uitata in frigider de 2 saptamani? Unde darqu ne este capul de permitem asa ceva?……
De acord cu pedepsirea calomniei. Sa-l acuzi, de exemplu, pe Mircea Badea ca-l pupa-n(ma scuzati) cur pe Voiculescu, fara ancheta jurnalistica, fara dovezi(poze, filmari, etc) este de neacceptat.
Da’ mie-mi place de GoW, care cred ca-i gov, care cred ca-i…Ponta, dragutule, da’ ce pseudonim ti-ai ales!
Lăsând deoparte felul în care au făcute modificările, noaptea, ca hoţii, totuşi ar merita discutat dacă e bine sau nu ca insulta şi calomnia să fie în Codul Penal.
Reintroducerea insultei şi calomniei în Codul Penal ţine de o dilemă mai veche. Este libertatea de exprimare un drept absolut? Şi dacă nu, atunci e suficientă sancţionarea pe cale civilă, prin reparaţii morale, sume de bani etc., a acestor fapte? Cuvintele pot răni la fel de rău ca un cuţit sau o bâtă, uneori mai rău, le pedepsim doar civil? Sunt întrebări pe care nu le-am văzut discutate în ultimele zile.
Facts:
Insulta şi calomnia se pedepsesc penal în 34 state ale Consiliului Europei: Albania Andorra, Azerbaidjan, Belgia, Bulgaria, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Islanda, Italia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Monaco, Norvegia, Polonia, Portugalia, Cehia, San Marino, Serbia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ţările de Jos şi Ungaria. Germania este singurul stat în care se pedepseşte atât calomnia îndreptată asupra vieţii private, cât şi cea care atinge viaţa publică publică.
În alte 12 state nu sunt considerate infracţiuni. Este vorba despre Ucraina, Bosnia şi Herţegovina, Estonia, Cipru, Georgia, Republica Moldova, Regatul Unit, Letonia, Armenia, Irlanda, Muntenegru şi Macedonia.
Care este modelul la care se raportează România? Or fi ţările nordice, Franţa, Germania ţări aşa de nedemocratice şi tiranice încât să aibă în Codul lor Penal infracţiunile de calomnie şi insultă? Asta e ceva ce ar trebui să dea de gândit.
Fapta e sanctinata civil oricum, daca e culpabila. Pentru presa, incriminarea ei penala e un pumn bagat in gura. Nu-i mai poti apela dupa cum merita, ca-i insulti. E infractiune sa-i spui lui Ponta “plagiator”, ca el iti dovedeste ca l-au scos curat. Si te gandesti de vreo 500 de ori pentru ca altfel te trezesti cu cazier. Asadar, ia sa ne potolim, ca domnul Prim Ministru si domnii parlamentari sunt cinstiti si meritosi!
@GoW am o intrebare, daca este asa cum spui de ce au facut totul in timpul noptii si netransparent? Nu era normal sa stie toata lumea ce se pregateste? Sau noi suntem niste prosti, asa cum am mai fost numiti atunci cand am cerut Unicameral si 300 de parlamentari. Suntem niste prosti si nu stim ce este bine pentru noi?
Viorica Bulzan Am fost detinut politic si eu si sotul meu in anul 1986 am militat pentru libertatea cuvintului si pentru multe altele ca sa le fie bine tuturor nu doar noua ,dar cred ca le merge bine doar lor din parlament ,am fost constienti ca daca suntem prinsi poate ca n-o sa ne mai vedem copilul ,acum CINE IMI PLATESTE MIE ANII DE PUSCARIE , DAUNELE MORALE SI PROBLEMELE DE SANATATE …….EI SUNT ACOLO IN PARLAMENT PENTRU CA NE-AM SACRIFICAT NOI SI ALTII CA NOI !!!SA LE FIE RUSINE !!!!!!!!!!!!!! LE TREBUIE DAUNE MORALE PENTRU VISELE LOR …..SA LE DE-A DUMNEZEU CEEA CE MERITA. MAI MULT DE ATAT, ALTII CARE AU STAT DEOPARTE S-AU IMBOGATIT IN URMA RETROCEDARILOR DE PAMANT, DATORITA SACRIFICIILOR NOASTRE ,NE FAC “:PUSCARIASI:” SI AU AJUNS SA-SI RENEGE PROPIII COPII PENTRU CA SUNT ALATURI DE NOI .PRIN ACEASTA CALE LE TRANSMIT CA IN CASA MEA CEA ARSA TOATA LUMEA ESTE PRIMITA CU DRAG ,IAR IN PALATELE LOR NU AU LOC COPIII LOR!!!!!!!!!!
lasa, bai, presa, bai, ca noi cind urlam ca descrieratii ca salvam rosia montana si refuz gazelor de sist, cine din presa scria despre proteste? ca nu v-am vazut napustindu-va in hoarde nici la rosia montana, nici la pungesti
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=708011432553111&set=a.120029474684646.13552.100000327817104&type=1&theater
@Valentina, citeste te rog mesajul meu….
Bineinteles ca noaptea doar e o magarie, pe sest fara consultare publica.
In sfarsit renunt, la orice comentariu aici. Vad ca lumea ma vede ca fiind un aparator al parlamentarilor in timp ce eu vorbesc de altceva. Ori sunt eu incapabil sa ma exprim, ori e lumea prea infierbantata aici ca sa fie in stare sa inteleaga ce scriu.
PS
Simona vad ca esti tare implicata in protestul asta impotriva calomniei si insultei in codul penal ca de fapt asta va doare pe voi, dar in ianuarie ai calcat prin piata universitatii?? sau impotriva Rosia Montana?? E retorica intrebarea, oricum numai deschid acest post.
Nu e mesaj de repros. @GOW, ai zis ca mai pot fi cercetati pentru conflict de interese. Vreau sa stiu doar argumentele. Inca nu sunt anul 3. Sper sa imi raspunzi.
[…] https://www.simonatache.ro/2013/12/11/ce-au-facut-infractorii-din-parlament-luni-noapte-in-timp-ce-no… […]
Atentie – DISTRIBUITI – In Codul Penal trebue sa se introduca ca pedeapsa – RASPUNDEREA MATERIALA – ca –
INSELACIUNE IN CADRUL NEANDEPLINIRII ATRIBUTIUNILOR FUNCTIEI PENTRU CARE ESTE PLATIT ANGAJATUL – pentru demnitari, judecatori, procurori, politisti si alte functii de conducere in care sa raspunda in fata CONTRIBUABILULUI cetatean din ROMANIA. Care este si Proprietar.
[…] Ce-au facut infractorii din parlament, luni noapte, in timp ce noi dormeam […]
[…] noștri infractori. Și-au îndesat ciorapul pe ochi, au venit pe furiș la serviciu și au “aranjat” Codul Penal în așa fel încât să le permită să fure fără intervenția DNA sau ANI, iar pentru presă au […]
[…] Am scris ieri un text pe blog. Ăsta. […]
Fratilor de ce va plangeti cand ia_ti votat erati bucurosi insa acum nu va convine ?
Totul este numai din vina noastra pentru ca noi ii lasam sa fure ,sa faca ce vor ei noi doar barfim si atat in rest nu facem nimic. Nu vedeti ca ne avertizeaza caci o sa creasca tot preturile la tot pentru ca acciza inseamna scumpire total creste pretul la compustibil , adica implicit cresc toate preturile iar ei fac misto de noi ca mai creste salariul minim cu 50 lei brut adica 35 lei net. Noi i_am ales tot noi trebuie sa ii dam jos nu se mai poate trai in halul acesta .
Trebuie sa ne unim toti romani si sa le cerem explicatii , si sa fim mai radicali nu cum am fost pana acum niste lasi .
ROMANI TREZITIVA PANA NU ESTE PREA TARZIU
N-o sa intre in vigoare pentru ca aceste modificari nu sunt constitutionale si denigreaza statul de drept. Uneori ma bucur ca e Basescu acolo sa-i mai tina in frau.
Nu e liniste, la Cluj oamenii ies cu miile in strada, da, multe mii, am fost acolo. Indiferent de ce spune presa aservita, am fost in calitate de cetateni absolut terifiati de ce se poate intampla dupa data de 16.
Ma limitez in a comenta la adresa “insultei si calomniei”. Ca ziarist sau ca orice alta persoana, nu poti afirma despre cineva (politician sau nu) ca ar fi infractor, corupt, nepotist, etc atata vreme cat nu ai dovezi. DACA poti dovedi, sau daca un tribunal a dat o sentinta in acest fel, poti declara despre absolut orice infractor ca e ceea ce e. Ca noi credem ceva, ca “toata lumea stie”, ca se “vede cu ochiul liber” nu tine loc de dovezi concludente. Apropo, in RFG e pedepsita de lege pana si fapta de a tutui politistul aflat in actiune (impotriva ta sau a altora, egal!). Iar termenul juridic folosit in a descrie fapta de a vorbi (chiar si doar a vorbi cu vecinul, nici macar publica in media!) pe cineva de rau se numeste “Rufmord” = Crima de a leza imaginea cuiva! Sugestiv?
[…] la ciolan, dar nu credeam că într-un timp atât de scurt vor ajunge să ne calce în picioare. Au schimbat legi peste noapte, au blocat votul în diaspora, au ţinut cu dinţii de […]
Simona spune-mi exact care sunt paragrafele cum le gasesc in Codul Penal, care articol este, numarul?
nu au fost reintroduse insulta si calomnia, ci a fost incriminata fapta autoritatilor si jurnalistilor de a difuza informatii din dosarele penale in curs. e o diferenta. legat de oportunitatea acestei infractiuni, asta e alta poveste. evident ca e un abuz la adresa presei, dar repet, cele 2 infractiuni nu au fost reintroduse
Sunt total de acord cu tine ,dar în Romania cainii latra ,caravana trece. În aceasta situatie as mai avea de comentat ceva la adresa doamnei Firea . O vad la televizor comentand fel de fel , deh a fost om de televiziune , dar despre coruptii din PSD, despre membrii PSD, unde s-au scolit ,cine le au fost profesorii de partid , care este originea partidului din care face si Dumneaei parte ,nu spune nimic. Eu cred ca barna din ochiul psd-ului este destul de mare ca sa fie vazuta, dar este mai usor sa vezi gunoiul din ochiul altuia. În final ,SCOPUL SCUZA MIJLOACELE. Cred ca în televiziune ,era destul de bine cotata profesional ,si tot la fel de bine plaita, dar a preferat o ascensiune rapida sigura si la o cota destul de ridicata, dar în nici un caz cu psd-ul.
Pai da, ei pot sa ne acuze in instanta…e dreptul lor. Dar ei pot demonstra ca nu sunt vinovati de ce ii acuzam noi? Infractori sau mai stiu eu ce?
http://informatie.înergieînștientă.eu/discussion/14
[…] mult, știi când au făcut trădătorii proiectul de lege? Noaptea s-au strâns pe ascuns și au pus la punct amendamentele prin care desființează democrația în România, […]