Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Cum e “coafată” mâncarea prin reclame, ca să arate bine

Screen Shot 2016-09-06 at 13.36.11

Mi-au picat sub ochi, acum niște zile, niște articole despre cum e “aranjată” mâncarea prin reclame, ca să arate megaapetisant și să ne facă să bălim. Am reținut câteva trucuri năstrușnice, pe care vi le împărtășesc și vouă:

– Știți imaginile alea minunate cu cerealele crocante care plutesc în lapte, sub ochii extaziați ai personajului care își ia micul dejun? Ei bine, dacă s-ar folosi lapte pe bune, cerealele s-ar face fleașcă, s-ar înmuia, iar personajul extaziat ar amesteca cu lingura într-un terci. Așa că, în loc de lapte, se folosește iaurt, dar asta numai în cazurile în care nu se folosește lipici sau șampon.

– Dar imaginile cu farfurii de ciorbică din care ies aburi le știți? Ei, bine, ca să se vadă aburii ăia, se ascunde în spatele farfuriei cu mâncare un burete sau un tampon îmbibat în apă fierbinte și înfierbântat în prealabil în cuptorul cu microunde.

– Ce credeți despre fripturi sau hamburgeri? Credeți că sunt fripte, atunci când apar într-o reclamă? NOT. Pentru că s-ar micșora și usca. Sunt doar rumenite la suprafață cu un arzător, apoi sunt marcate cu un fier încins, pentru simularea urmelor de grătar. La final, pentru obținerea unei culori frumoase, suculente, se aplică puțină cremă de ghete.

– Cum mai sunt “coafați” burgerii, pentru ca, în loc să se prăbușească în fața camerei și să li se împrăștie castraveciorii prin cadru, să arate uriași, semeți și cu toate ingredientele la locul lor? Sunt împănați cu scobitori și cartoane.

– Ați turnat vreodatp sirop de arțar peste un teanc de clătite americane? Dacă da, atunci știți că este absorbit imediat. Doar în reclame nu este absorbit, pentru că pulverizează pe clătite un spray protector pentru țesături, iar, în loc de sirop, se toarnă ulei de motor.

–  Strugurii sunt și ei stropiți cu un spray care le mătuiește suprafața și îi face să arate mult mai bine.

Glicerina este folosită în reclame pentru a simula luciul și strălucirea la produsele reci, sau ca să ofere aparența umidității pe orice, de la bere la salate.

Siropul turnat atît de apetisant pe înghețată este turnat, de fapt, pe șervețele de hîrtie plasate deasupra înghețatei, pentru că altfel s-ar prelinge imediat.

– Nici băuturile carbogazoase, cu abundența lor de bule, nu sînt deloc ceea ce par a fi, în reclame. Ceea ce le sporește masiv bolboroseala sînt pastilele antiaciditate și săpunul lichid.

– Adevărata vedetă a reclamelor cu mîncare este însă piureul de cartofi. Piureul este injectat direct în carne pentru a face curcanii sau fripturile să arate mai “umflate”. Bulzuri de piure vopsite în diverse culori joacă de multe ori rolul înghețatei. Ca tartele sau plăcintele să nu colapseze când sunt tăiate, sunt coapte cu piure de cartofi în ele.

Sigur mai sunt și alte trucuri. Astea sunt cele despre care tocmai am citit eu și am zis să vi le spun și vouă.

Ați mai mânca burgerul din poză, acum, că știți că e plin de scobitori precum cocul miresei de agrafe, iar carnea e arsă cu fierul încins și dată cu cremă de ghete? 😛

Foto Draghicich, Dreamstime.com

30 comentarii

  1. E clar ca realitatea e distorsionata, desi am mancat de cateva ori in restaurante im care mancarea arata excelent, poate chiar mai bine ca in reclame 😮 😀

  2. Si bineinteles de benzina adaugata in ciocolata topita pentru luciu si fluiditate, aracetul din smantana, fixativul de pe macarons pentru luciu, blush-ul pentru fursecuri etc

  3. acu’ fo 10 ANI S sa tot fie, am asistat si eu la coafarea unei farfurii cu peste pentru rubrica de gastronomie a unei reviste glossy ; bleah, era un peste stricat, fript cu fierul de calcat sa faca niste dungi..avea pe langa niste rosii chery pe care daca le atingei explodau ; decorul era intr-o casa veche plina de soboloni unde au prins un colt de perete sexos tare ( vintage asa..), au adus un scaun de lemn hodorogit pe care au asezat o vazuta cu o floare de plastic si farfurai cu rpicina pe un servetle frumso foc (asta era nou- noutz !) – in fine, am intins-o repede din zona pt ca mirosea oribil totul. Poza arata genial la final.

  4. pai muierile cand se pozeaza iele, da mare arta, nu fac la fel?gene false, meshe de imprumut, o galeata de fard, juma de tona de fixativ, ceva silicon si haine de la mari dizainari, luate fix cu imprumut? :mrgreen:

  5. de aceea , cum ziceam si mai adineaurea, la alt post ( multumesc ancoriunfoa da cadou! 😳 ), nu mai bine bagam noi niste beuturica? D-aia adevarat, de la mama ei, care chiar si in poze iese bine fara sa fie coafata?
    😀
    si neaparat un concursel, consursutz, concursash…asortat! 😉

  6. luminita dfataaaah, pui si tu mana sa cauti scena aia din Star Treck cand domnul ” numberone” manaca cu mare pofta dintr-un castronel cu viermisori verzisori? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    care, de fapt, erau paste… 😉

  7. Burete se mai pune și în sutien ca sa arăți ca ai pepenii mari.

  8. “Ce este chestia asta jalnica si storcita??? Asa este in reclama? Uite cati centimetri inaltime are in reclama!…” Imi amintesc de Michael Douglas in “Cadere libera”, la Burger King, cand, deceptionat de produsul oferit, incepe sa traga cu mitraliera.. 😆

  9. Trucurile din reclamele pentru food sunt o regie necesara si concordanta cu conceptul de reclama. Daca reclama insasi este acceptabila dpdv etic, atunci si metodele de realizare ar trebui sa fie acceptabile.

    Ce ne facem insa atunci cand ingredientele mentionate chiar ajung in mancarea si bautura noastra. Fara nicio autorizatie de punere pe piata. Ma refer la cazurile binecunoscute de uleiuri minerale in uleiul de masline, etilenglicol in vin, materiale sintetice de suport pentru paste si tocaturi gen cremvusti, coloranti textili, geluri 100% sintetice, conservanti toxici (si multe altele. “Toxic”, in cazul conservantilor, este un pleonasm, toti conservantii sunt selectati sa omoare ceea ce este viu/bacterii si implicit sunt mai mult sau mai putin toxici. E jenant sa ti se ofere niste fursecuri cu crema care rezista 6 luni la temperature camerei. Pe aceste alimente nici macar musca nu e interesata din cauza valorii nutritive reduse si a lipsei de interes nutitional. Ce spun musca, nici macar bacteriile ( a se “strica” inseamna a se transforma sub actiunea bacteriilor). Oare cum ar putea aceste alimente sa fie nutritive pentru organisme superioare cum este cel uman daca ele sunt neinteresante pentru bacterii si alte vietati inferioare (exp diptere)?

  10. reclama e sufletul comertului . cand eram copil , era un nene care avea un chiosc de inghetata si care se urca in autobuzul care tranzita comunele duminica cand toata lumea era pe la cumparaturi in targuri , cu un tomberon plin de inghetata si sloganul lui era : Luati inghetata la copii , nu dati banii pe prostii . Era amuzant , glumea cu toti oamenii si avea succes desi inghetata lui era un fel de gheata cu zahar si cu ceva aroma de vanilie . daca esti zambert si stii cum sa comunici cu oamenii poti sa vinzi si un cacat frumos ambalat .

  11. On topic, l-aș manca dar în scârbă!

  12. E coafata si in realitate, ca sa “guste” bine.
    Cartofii de la McDonalds contin 17 ingrediente.
    Si cu toate astea, la 2 saptamani, nu ma pot abtine sa nu bag un meniu din ala… oh well…

  13. pana si pe fiica mea o convinsei sa evitam produsele cu reclama, ca platim nu doar produsul ci si reclama si ca deseori e mincinoasa.

  14. Foarte bine cum ai dezvaluit acest proces de cosmentizare al mancarurilor din reclame. Nu demult am vazut pe youtube un clip in care se prezenta o salata facuta din plastic lichid!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green