Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Cum îşi convinge Praktiker clienţii să nu cumpere

LATER EDIT: Trebuie să vă spun şi vouă că, între timp, mi-a dat un mail Quality Managerul de la Praktiker şi mi-a cerut contactul clientei cu povestea de mai jos. Citez: “Am citit, pe blog-ul dumneavoastră, mesajul clientei care îşi povestea experienţa de cumpărături în magazinul Praktiker Vitan. Pentru că părerea clienţilor noştri este deosebit de importantă pentru noi, vă rugăm, pe această cale, să ne oferiţi oportunitatea de a discuta direct, dacă se poate, cu această clientă. Vă asigurăm că orice informaţie privind produsele şi serviciile pe care le oferim este privită de organizaţia noastră cu maximă seriozitate şi cu respectul cuvenit, pentru că ne ajută să identificăm oportunităţi  de îmbunătăţire ale activităţii noastre”.

Am transmis mesajul mai departe şi mă bucur că am avut ocazia să fac asta. E un semn bun, zic. E un semn că noi, clienţii, începem totuşi să contăm. Doamne ajută! În curând, vom trăi într-o ţară civilizată. 🙂

_________

Am primit, aseară, acest mail de la o cititoare. E lung, dar lungă şi grea a fost şi lupta ei cu filozofia şi regulile Praktiker. Citiţi şi enervaţi-vă, face bine la ficat, la inimă şi la sănătate, în general:

“Mergem la Praktiker Vitan să cumpărăm nişte parchet. Alegem parchetul, plintele etc şi, înainte de a merge la casă, mergem la biroul de informaţii, să ne interesam cum e cu transportul mărfurilor la domiciliu. Tânăra de la informaţii ne spune că, dacă-l cumpărăm azi (miercuri) livrarea se poate face de-abia vineri în timpul zilei.

– OK, miercuri în timpul zilei, dar când? Puteţi face livrarea după ora 18:00, ca să ajungem şi noi acasă?

– Nu. Firma care face transportul este subcontractată şi şoferii îşi fac programul cum vor, nu le putem impune o oră a livrării.

– Bun, dar atunci îmi pot măcar ei comunica ora aproximativă la care vor sosi, vineri?

– Nu.

– Cum nu?

– Ei îşi organizează livrările cum vor şi doar cu o oră înainte de a ajunge la domiciliul clientului ar putea suna să anunţe că sosesc.

– Nu îşi pot face din vreme organizarea traseului, ca să mă anunţe cu o zi înainte ora la care vor veni?

– Nu. Iar marfa nu v-o aduc sus, să ştiţi, o să v-o lase în faţa blocului.

Să leşin, nu alta, vă daţi seama… Deci, practic, ni se oferea posibilitatea transportului la domiciliu (CONTRA COST, desigur), dar transportul cu pricina presupunea două lucruri: 1) ca unul dintre noi să-şi ia o zi liberă de la serviciu, pe care să şi-o petreacă nemişcat în casă, în aşteptarea unui telefon; 2) cel care şi-a luat liber să care singur parchetul din faţa blocului în casă.

Îmi imaginez cum o fi să fii femeie singură şi să-ţi cumperi parchet de la Praktiker. Plăteşti transport şi vin unii care-ţi trântesc în faţa blocului nişte cutii al dracu’ de grele. Dar cum o fi să fii bătrână singură? Dar gravidă? Mi se face părul măciucă de nervi, aşa că mă opresc din a-mi mai imagina ceva… Insist la domnişoara de la informaţii:

– Totuşi, chiar nu au cum să livreze imediat după ora 18:00?

Nu. Dacă, de exemplu, şoferul îşi termină livrările la ora 17:00, nu poate aştepta o oră după dumneavoastră.

– Bine, dar cumpăr parchet de 15 milioane, la banii ăştia nu îmi puteţi dărui o oră din viaţa unui şofer?

– Nu.

În fine, pentru că ne presa timpul, decidem că o să transportăm parchetul (foarte greu, de altfel) cu maşina noastră (foarte mică!). Mergem la raft, unde dăm peste un domn extrem de amabil (chiar era, nu e o ironie). Îi spunem ca vrem să luam “n” cutii de parchet, să le platim pe toate şi să lăsăm jumătate la ei, până transportăm acasă cealaltă jumătate, pentru că maşina noastră este mică şi nu poate să ducă atâta greutate.

– Nu se poate, dacă-l plătiţi pe tot, trebuie să îl luaţi pe tot.

Deja încep să-mi ies din sărite. Am sentimentul că oamenii ăştia fac mişto de noi şi că vor să ajungem să îi implorăm să ne vândă marfa şi să le băgăm nişte bani în buzunar.

Îi spun că nu înţeleg cum se gândesc ei să vândă dacă, de transportat, nu pot transporta (contra cost, să nu uităm) decât la voia şoferului şi până-n faţa blocului, iar să ne păstreze jumătate din marfă câteva zeci de minute, până transportăm singuri cealaltă jumătate, nu se poate. Ce ar trebui să facem? Să avem fiecare acasă câte un camion cu care să ne facem cumpărăturile de la Praktiker??

Ne spune că ar fi o soluţie să plătim tot şi să ne elibereze marfa din magazie în 2 tranşe, dar… totuşi e prea complicat, ar trebui mâzgălit foarte mult pe bon şi… nu, nu e ok. Altă soluţie ar fi să cumpărăm o parte, să îl ducem acasă şi să revenim pentru cealaltă jumătate, numai că deja e târziu şi riscăm să nu ajungem pana la închidere, iar mâine e nu ştiu ce promoţie şi, până ajungem noi, seara, există riscul să nu mai găsim restul de parchet.

Omul pare să înţeleagă că situaţia e absurdă şi se tot scuză. Ne spune ca aşa sunt regulile şi că efectiv nu ştie cum să ne ajute. Se oferă să vorbească cu colega de la informaţii şi să o roage să treacă pe hârtiile de transport “livrare după ora 18:00”.

– Sigur e posibilă livrarea după 18:00, nu are cum să nu fie posibilă!

– Perfect, vorbiţi cu colega, îi zic…

O sună, discută cu ea 2 minute şi revine, uimit el însuşi de răspuns, să ne spună ceea ce auzisem şi mai devreme:

– Nu se poate pentru că, dacă şoferul îşi termină livrarile la ora 17:00, ce o să facă? O să aştepte după dumneavoastră să veniţi de la serviciu??

– Ei bine, da, exact asta ar trebui să facă şoferul: să aştepte după noi!!!! Noi suntem clientul, noi plătim aceste servicii, lăsăm mulţi bani la Praktiker, platim transportul, deci cred că nu cerem prea mult. Am cerut să ni se livreze marfa după 18:00, nu după 2 noaptea, OK?

Cer să vorbesc cu un şef. Îmi răspunde că poate chema directorul de magazin, dar că îmi va spune acelaşi lucru. Aşa sunt regulile lor. Nici ei, angajaţii, nu le consideră normale, dar nu au  ce face. Deci… nu are sens să mai pierd timp şi cu şeful.

În fine, suntem foarte presaţi de timp, cum spuneam, şi chiar vrem acel parchet!!! Decidem că îl cumpărăm pe tot şi încercăm să-l transportăm deodată. Ne gândim că, dacă nu va încăpea în maşină, o să punem jumate într-un taxi sau că vom reîncepe negocierea pentru a ne fi păstrată în magazin. O să vedem noi ce facem, deocamdată trecem la acţiune. Încărcăm pachetele foarte grele pe un cărucior şi, epuizaţi fizic şi nervos, îl târâm la casă.
Casiera ne scanează marfa şi ne spune cât e de plată. Când îi întindem cardul cu care voiam să platim în rate, ne anunţă cu voce autoritară:
– Dacă vreţi să plătiţi cu cardul ăsta, mergeţi la ultima casă!!!

– De ce???
Aflăm că nu se poate plăti cu acel card în rate decât la ultima casă. Îmi sare muştarul din nou şi o întreb unde scrie chestia asta şi de ce trebuie să târâm tonele de parchet prin tot magazinul?
Îmi arată o plăcuţă pusă la un loc cu multe alte plăcuţe, toate scrise cu acelaşi gen de fonturi, genul de anunţuri pe care nici să le cauţi nu le distingi. Pe plăcuţă scria: “Plata cu card Praktiker-BRD”.

– Cu celelalte carduri se plăteşte la alte case, ne explică.

– Doamnă, BRD e o bancă, nu un tip de card. Şi be) aici se plăteşte numai cu card emis de BRD?????

– Da.

– Atunci de ce nu întrebaţi oamenii dinainte cu ce vor să plătească? Sau de ce nu puneţi un girofar, care să atragă atenţia asupra informaţiei? De ce trebuie să stau la coadă, să scanaţi produsele şi apoi să mă trimiteţi la altă casă??
Îmi spune că, dacă am să merg la Real, am să văd că se plăteşte numai într-un anumit loc cu cardul Avantaj. Îi explic că NU MĂ INTERESEAZA cum e la Real şi, oricum, am folosit de foarte multe ori, în foarte multe magazine, acest card şi nu mi s-a mai întâmplat să fie un loc special unde să pot plăti cu el.

E clar, magazinul ăsta nu vrea să vândă. Şi, ca să fie sigur că nu vinde, îţi întinde capcane la fiecare pas. Trebuie să te lupţi, practic, cu toţi angajaţii şi cu toate regulile lui Praktiker, ca să-i dai bani lui Praktiker. Clacăm, în sfârşit. Lăsăm căruciorul cu parchet şi plecăm nervoşi şi umiliţi. Am fost înfrânţi!”

Dacă v-a plăcut să vă enervaţi, daţi, vă rog, povestea mai departe. Să se bucure şi alţii de ea, iar cei care plănuiau niscai cumpărături de la Praktiker să afle ce luptă grea îi aşteaptă şi că o să-şi care gresia, cimentul şi parchetul singuri, din faţa blocului. Asta dacă o să reuşească să le cumpere. 😉

116 comentarii

  1. Traim in Romania… din pacate…

  2. bine c-au renunțat la parchetul cela, că începusem să mă enervez! au rezistat și așa prea mult… eu abandonam mult mai repede 😈

  3. eu l-am carat cu “camionul” propriu, un Matiz (din cauza acelorasi conditii de livrare)
    PS: am tras o maaare sperietura: http://www.realitatea.net/doua-concerte-celelalte-cuvinte-amanate-din-cauza-gripei_889672.html

  4. @Tana: tot de la Praktiker ai luat?

  5. @simona: a, nu, am uitat sa precizez… De la Proges. Cica “transportul e gratuit, da’ nu stim sa va spunem cand vine masina”. De urcat la etaj nu m-am interesat, ca stau la casa.

  6. Tana, merci de informație. deci pe 27 ianuarie vor veni la Iași! iupiiii!
    Simona, în condițiile astea eu zic să nu-mi mai ții pentru mine rezervarea. Săr-na mult oricum! 🙂

  7. Hai ca m-am enervat de nervi ce am!
    Bai, cat de nesimtiti!
    Eu, spre norocul meu, am alte d-astea de bricolaj pe langa casa… Si cand mi-am luat parchet a fost ok, ca a incaput in masina si l-au carat cei 2 barbati ai familiei, care l-au si pus.

    Insa…. sunt nervoasa rau! Macar au aruncat cutiile jos din carucior?
    Sa se chinuiasca sa le puna la raft???
    Treaba asta cu Politica Firmei e asa data naibii….
    Daca 5 sefi de raioane, 3 directori de magazin se duc la Politicienii Firmei si zic: Ba Politicienilor! Renunta oamenii sa mai cumpere din cauza x si y, cred ca s-ar schimba putin politica.
    Dar si pe sefii de raion, si pe directorii de magazine ii doare in carucioarele clientilor! 👿

  8. Si Dv unde lucrati? la birou ? Si nu faceti aceeasi treaba cu clientii dv ? Nu ii plimbati de la birou la birou pentru o hirtie?Si nu uitati ca traim in romania si toti suntem responsabili de ceeace se intimpla.

  9. @cititor: am o surpriză pt dvs: nu facem 🙂

  10. eu am patit-o cu electrocasnicele. mi-au lasat in fata blocului combina frigorifica, masina de spalat, aragaz….si lasasem in magazinul lor 20 mil acum 4 ani .nu era Praktiker, erau altii:))

  11. din pacate asta e realitatea am patit-o si eu. pe langa faptul ca trebuie sa astepti dupa transportul ala al lor trebuie sa platesti si gramada de bani pentru el. trebuie sa nu mai cumparam de la ei. asta e solutia!

  12. ha ha ha nu lucrati in romania?

  13. @cititor: ba lucrăm, da’ nu cu hârtii. şi be) suntem altfel, mai şmecheri 😉

  14. uuuuuu ce bine. Eu am stat in Israel 5 ani in Spania 11 ani si nu am vazut ca sa cumperi parchet de la un magazin si sa ti-l urce la etajul 5 gratis.
    🙄

  15. La Proges transportul nu este gratuit. Noi l-am platit 🙁
    Mi-au cerut nr de telefon ca sa ma sune soferul lor cand ajunge la mine, e drept ca m-a sunat, mi-a carat si covoarele in casa, dar mi-a cerut bani desi mi se spusese ca transportul e gratuit. De atunci primesc regulat sms-uri cu ofertele de la Proges, desi le lasasem nr de telefon pentru cu totul alta treaba.
    Asta e tara in care nu te poti relaxa, trebuie sa fii mereu vigilent.

  16. @cititor: pai şi la noi transportul se plăteşte, şi chiar e scumpuţ bine. în aceste condiţii, cum să îţi lase frigideru/parchetu/elefantu la scară? păi ce, tu locuieşti în faţa blocului? când dai adresa, o dai cu tot cu numărul apartamentului? o dai. păi să se livreze la adresă, nu la bloc, că nu a cumpărat blocul frigider/parchet/elefant. e ilogic ce zic?

  17. daca lasa marfa cumparata in fata blocului, o lasa, de fapt, in strada, pentru ca adresa mea, a cumparatorului, nu e in fata blocului!! In plus, nici nu incape vorba sa nu platim transport + spaga pentru a fi ajutati sa urcam marfa la usa, dar chiar si asa, se pare ca in Romania unde oamenii se plang ca mor de foame, e mult prea mult ca un sofer sa stea pana la ora 18:00 la serviciu si oricum, nu s-ar murdari pe maini sa iti urce frigiderul la etajul 5 (contra cost!!!)

  18. @Gabriela: exact aia ziceam si eu 😆

  19. E crizaaaa, murim de foame, ne e greu, jos basescu, huo vadim, etc…
    Iata de ce ne e rau si ne e greu… Pt ca suntem niste sclavi stupizi, ai investitorilor straini care ne domina cu niste reguli stupide si noi ne raportam la ei si mergem in aceeasi directie proasta!!!
    Stii care-i culmea? Ca de nevoie, va mai cumpara de la Praktiker in viata asta, autoarea articolului… Si uite asa, vor face burta mare in continuare!!!!!

  20. Am inteles ce vrei sa zici, eu doar atrag atentia ca nu numai in romania se intimpla asa ceva.Acolo undeva exista o intelegere intre magazin si distribuitor. Anul trecut am fost in vacanta in romania si am cumparat 90MP de gresie din oras (Bricostore) aveam nevoie de transport 80 KM la magazi mi-au cerut 100 euro am zis ca este mult , si am renuntat la marfa . cind am iesit din magazin la 50 metri un taxi din acela cu remorca , intreb de pret din curiozitate si surpriza 50 euro +-. ma intorc 😆 in magazin i-au marfa si gata rezolvat . doar ca eu stau la casa si nu trebuia sa urc la et5 . Taximetristul a ramas multumit , mi-a lasat si carti de vizita .

  21. Si la Metro exista o casa speciala unde platesc doar cei cu card de Raiffeinsen sau ceva de genul asta, pt ca au anumite facilitati. Noi, inainte de a pleca la cumparaturi ne interesam ( de pe net, in principal) cum se procedeaza cu transportul si alte detalii, pt a evita asemenea altercatii si a alege la ce magazin sa mergem. Ca sa nu dam bani de benzina degeaba. Si noi avem masina mica:D Si inainte de a fugi spre casa, mereu ne uitam dupa panouri. Nu e asa de greu. E aceeasi faza ca si cu casele rapide,pt cosuri de mana. Pana la urma, daca fiecare nu s-ar uita, am ajunge sa fim bombardati cu mesaje la fiecare pas, ca sa ne indrume cum sa procedam. Credem ca ar fi si mai enervant.

  22. Ei, dar asa se intampla la orice magazin… mai ales faza cu transportul. Romania este
    tara lui “nu se poate” si “nu e voie”.

  23. @Radu Cumva: nu chiar. ikea aduce marfa până la uşa apartamentului, de exemplu

    • Ikea are transport cu auto proprii,praktiker cu auto inchiriate si soferul este platit doar pentru a conduce nu si a cara marfa…ganditi va daca ar trebui sa descarce 50 saci de ciment..nu soferul trebuie acuzat ca nu cara marfa ci magazinul care la astfel de comenzi ar trebui sa trimita un angajat sa ajute!

  24. Eu mi-am cumparat acum vreo zece zile parchet pentru doua camere (cam 36 m patrati in total) de la Dedeman, iar acolo e un pic mai bine, fata de cosmarul despre care tocmai am citit. Daca vrei sa-ti aduca ei marfa acasa, nu-i nevoie sa ti-o tarasti singur pe carucior prin magazin pana la casa de marcat. Ti se da la raion un formular de comanda, pe care baiatul amabil de acolo scrie sortimentele pe care le doresti. Platesti la casa, apoi mergi la facturare si le spui in ce interval (de patru ore) al zilei urmatoare vrei sa-ti aduca marfa acasa (gratis, daca depasesti 1500 lei, 50 lei pentru sume mai mici). Eu le-am spus intre 14 si 18, iar la 14:01 masina era in fata blocului. Soferul bineinteles ca m-a anuntat ca marfa se descarca in fata blocului, dar i-am promis un bacsis daca mi-o duce macar in casa scarii. Cu 5 lei, mi-a dus-o. Apoi, cu inca 10 lei pentru zugrav si 10 lei pentru omul de serviciu, s-a rezolvat si caratul parchetului in casa 🙂

  25. Olivia Newton-Volt

    Hai ca ma duc sa imi fac un ceai de tei concentrat cu levatica si melisa.
    cred ca iau si un extraveral!!! 😡

  26. ce-ar fi ca si firmele care livreaza pizza la domiciliu sa aiba aceeasi “politica”de livrare, pana la usa blocului?

  27. @Anda si Ionut: iata ce scrie pe siteul Praktiker la rubrica transport:
    http://www.praktiker.ro/praktiker-international/html/ro_RO/98695/index.html#anker_98695
    Tu ce intelegi de acolo?

  28. @Radu Cumva: da, exact. si apoi se plang ca nu au serviciu, ca mor de foame, ca e de vina guvernul. In schimb, se practica la greu “descurajarea consumului”.

  29. io nush de ce va enervati aiurea! solutia e sa nu mai cumparam parchet. punem dusumea de mahon cu intarsii. bine c-am citit asta!

  30. Am patit-o si eu la Praktiker, cu montajul unei usi 🙂 Au cerut taxa de vizitare 100 lei :)) si abia apoi sa decida aia de la firma cu care lucra magazinul daca pot sa imi monteze usa. :)) :))

  31. Un abonat RCS-RDS, adcă eu, aude că poate achiziţiona un al doilea decodor pentru televiziunea prin satelit şi se prezintă degrabă la unul din miile de sedii RCS tra-la-la. Sfios, ca de obicei.
    – Aşa este, aveţi dreptate – zice vocea castanie din spatele ghişeului – DAR decodorul actual trebuie să fie cumpărat, nu în custodie.
    – Este cumpărat, zic
    – Da, DAR trebuie să fiţi clientul nostru de peste un an…
    – Sunt de 4 ani, zic
    – Oţi fi de 4 ani, DAR trebuia să aveţi buletinul la dvs.
    – Iete buletinul, zic din nou
    – N-am ce face cu el, pentru că ar fi trebuit să aveţi la dvs. şi cartela din decodor… Ca să o clonăm, ştiţi…(am uitat să spun că pe măsură ce mă flituia, era din ce în ce mai fericită)
    Îi aplic lovitura de graţie:
    – Poftim cartela!
    Devine lividă şi bânguie ceva de genul “Ne pare rău. Nu avem momentan decodoare…”
    – Păi nu puteai să spui aşa de la început, Cucoană??? Când primiţi?
    – (reîmbujorată) Sincer, habar n-am! Mai treceţi pe la noi.
    Au trecut de-atunci trei ani ca nouri lungi pe şesuri şi… nimic! 👿 👿 👿
    (dacă ziceţi să mă mut, aflaţi că sunt cei mai tari la programe sportive… 😕 :mrgreen: 😕 )

  32. da’ de ce nu faci al doilea abonament la aceeasi adresa? daca vrei sa spui ca nu se poate, iti spun eu ca se. primesc in fiecare luna factura mea si a inca unei persoane. culmea e ca si aia e cu plata la zi. asta se intampla de jumatate de an si pare sa nu deranjeze pe nimeni 😀

  33. Si eu amintalnit incapatanarea asta la Praktiker.
    Cumparasem un hidrofor de la ei inainte cu cateva luni, si s-a stricat in termenul de Garantie. Duc acesta la serviceul mentionat pe Certificatul de garantie. O preiau si imi trantesc propozitia: “saptamana viitoare sa sunati daca am reusit sa il facem sau nu!” … Eu: uimit … tensiune mare … nervos : si pana atiunci eu cum ma aprovizionez cu apa? Igiena corporala? sa nu vorbim de necesitati fizice de baza? ei ridica din umeri…
    Iau “bolnavul” cu mine si o parchez pe tejgheaua de la Praktiker. Doamnele se revolta imediat sa-l duc la Service nu la ei! le spun ca de acolo vin cu el si ca as dori altul in schimb, intrucat reparatia ar dura mai mult de 1 saptamana. raspuns? “NU SE POATE!
    Solutia era simpla: DORESC SA DISCUT CU SEFUL MAGAZINULUI! Casca ochii doamnele , una ia receptorul suna. Apare un Domn, la costum, cu o atitudine corespunzatoare pentru solutionalrea problemei. Dupa 5 minute de discutii verificat Factura si certificat de garantie, suna la Service ca de ce trebuie trimis la Bucuresti la reparat ( noi situnadu-ne in Baia Mare ). Dupa alte 2 minute de gandire le transmite Doamnelor de la Informatii sa cheme un angajat de la departamentul respectiv sa-mi aduca un hidrofor identic, ele sa-mi emita o factura proforma pentru noul hidrofor ( primit in schim ) si sa duc “bolnavul” la service, iar la “insanatosirea bolnavului” sa returnez hidroforul primit de la ai.
    La iesire din magazin n-am rezistat sa nu ma uit la Informatii: Vedeti ca se poate daca vrea omul!

  34. am uitat sa mentionez ca domnisoara de la ghiseu mi-a comunicat ca nu poate suspenda un abonament in lipsa titularului decat pentru neplata, chiar daca eu i-am demonstrat cu acte ca abonamentul e facut pe apartamentul meu 😀

  35. @ BELAMI : Persoana care a stat inaintea ta la acea adresa nu şi-a schimbat cartea de identitate pe noua adresa. Ideea nu este de a plati încă un abonament ci doar de a închiria un decodor.

  36. In Praga mancarea se livreaza pana la usa blocului :mrgreen:
    Oricum, blazarea si nesimtirea de la noi este fara margini…Eu il dadeam dracului de parchet de mult. Pana la urma mai sunt magazine in tara asta

  37. Same thing la bricostore – dar transportul totusi gratis : cumpar de 33 milioane (vechi 😀 ) gresie, faianta, adeziv. nu se poate sti ora aproximativa a livrarii? nu-i nimic, ma dau peste cap sa ajung in timp util de la birou acasa. problema era ca aia chair voiau sa lase marfa in fata blocului, iar cei care puneau gresia si faianta aveau pretentia sa fie platiti separat pt ca au carat-o in casa 😯

  38. @ BELAMI : Locuieşti în Galaţi ? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  39. foooarte multa rabdare au avut…..

    sincer sa fiu cred ca nu firma Praktiker e de vina…..ci faptul ca firma Praktiker…cat e “ea” de firma…e condusa tot de romani…probabil la fel de redusi (sau din aceeasi generatie) ca si cei care conduc Romania….imi pare rau…nu am avut rabdare sa citesc si celelalte exemple…dar banuiesc ca toate “firmele de renume” au aceeasi atitudine…li se “rupe” de clienti….

  40. Eu am cumparat o saltea de la Praktiker Cluj Napoca pentru fiul meu si NU am avut asemenea probleme. Am platit transportul si tanti de la informatii mi-a notat ora la care vreau sa fie livrata salteaua si dupa ora respectiva intr-un interval de 30-40 de minute a fost livrata salteaua respectiva pana in camera fiului meu…nicio problema de genul asta.
    La o asemenea suma trebuia sa primiti plintele si holsuruburile gratis plus transport plus o scrisoare de multumire ca ati preferat Praktiker si nu Baumax sau Dedeman sau alti concurenti…wtf???

  41. @ RAIN, nu fi infumurat! tampiti avem si aici, la iasi. si be) persoana de la care am cumparat apartamentul acum un an NU e aia de care zic ca are abonament RDS pe aceeasi adresa. si zice ca nici nu stie cine-i 😀

  42. Si la dedeman e la fel.

  43. Brico, Praktiker, Hornbach, Obi, acelasi lucru. De altele nu spun, pentru ca nu stiu. Cumva, au tendinta de a te indrepta spre “transportatorii” de la usa magazinului, care asteapta cu microbuzele in parcare. Culmea este ca solutia mi-a fost data la Hornbach de cei de la casa, anume ca pot beneficia gratuit de remorca :)) Stiu, norocul meu cu carligul de remorcare, pus pentru a monta suportul de biciclete 🙂 Iar practica “ultima casa” se aplica si in cazul Selgros, de exemplu, in ceea ce priveste “iesirea fara cumparaturi”. In mod normal, aceasta iesire trebuie marcata vizibil,dar se pare ca domniile lor vor sa te impiedice sa iesi fara sa iei macar o tarie, sa bei si sa uiti ca ai trecut pe acolo 🙂

  44. Din cite stiu eu Praktiker cu e cel mai ieftin magazin. Alte magazine de profil au aceleasi produse, la aceleasi preturi si cu transportul inclus. Transport normal, te suna soferul cu 2 ore inainte daca sa incarce marfa si sa ti-o aduca.

    Dar intr-adevar, descarca materialele la scara blocului, nu le pot cara la usa apartamentului.

  45. @ BELAMI : Să mor io dacă-s infumurat, sa-mi cadă netu’ ! Io-te că m-am şi jurat ! Io te întreb aşa ca unu’ care vrea să-ţi dea o mână de ajutor. Că dacă erai din Galaţi şi locuiai pe strada Nae Leonard aveam soluţia…. :mrgreen:

  46. Asta pentru ca nu le spuneti clar ce vreti.Eu am comandat niste pomi care veneau din Ungaria, printr-o firma romaneasca.Le-am spus clar ce pomi vreau, in ce perioada sa vina si mai ales cand sa NU vina(plecam din tara pentru 9-10 zile), sa ma anunte cu o zi inainte de livrare etc.M-au anuntat cu 3 zile inainte ca vor ajunge pomii si mi-au spus prin ce firma de curierat- asta se intampla joi iar eu plecam luni dimineata . Vineri am fost sunat de curier care mi-a spus ca vor ajunge in cursul dupa amiezii.Am stat pana seara si nu au venit, nici sambata su duminica, asa ca luni dimineata am plecat.Am fost sunat luni dupa amiaza ca au ajuns cu pomii.
    Concluzia este ca trebuie sa spui foarte clar ce vrei. Nu ca asta ar rezolva ceva dar macar ai constiinta impacata, ti-ai facut datoria.

  47. Catre Sfiosu’: stii ca aveau o poveste cu stick de internet wireless, dupa 2 ani am intrat in posesia lui…melcu obosit are viteza pe langa netu’ lor

  48. pentru mai putin, pentru MULT mai putin decat atat, am lasat un carucior pe jumatate golit pe banda de la carrefour orhideea, dupa o ora si ceva de umplut caruciorul respectiv si inca vreun sfert de ora la coada. io le lasam acolo rahatu de parchet, in mijlocul drumului – pana la urma, cu CAT mai scump se gaseste si in alta parte? cu maximum 10%, daca nu cumva cu 10% mai ieftin. ce e-n praktiker e si-n bricostore, sau dedeman, sau alt rahat, sau pe valea cascadelor sau pe mihai bravu sau plm. de la un monopol – cum era firma de cablu cand nu venea astral/upc peste rcs/rds si viceversa, iar romtelecomu inca nu se zbatea sa exinda dolce sau cum ii zice – mai inghitea omu si faze nasoale. da’ de la carnatzii astia, unde mai si vezi vanzatoru plictisit si casierita sictirita, chiar nu vad de ce.

  49. Ah, credeam ca si asta e tot o “pacaleala” sa cumparam felicitarile alea…

  50. @lore: nu cred ca cei 20 de milioane erau ” lasati” in magazin. Cred ca ai primit ceva totusi pentru banii aceia.
    @Tana: daca vei comanda cateva zeci de kg de pizza si vei avea pretentia sa ti le urce la etaj pe toate o data, s-ar putea sa le lase in fata blocului.

    Si mai am o intrebare pentru voi: cum ar putea sa se descurce un magazin daca 10 clienti ar insista sa primeasca produsele la ora 18…ca pana la urma majoritatea atunci ajungem acasa,nu?

  51. @eu: eu cred că un magazin trebuie să facă tot posibilul să aibă cât mai mulţi clienţi şi cât mai fideli. ce face, cum face, este treaba lui. treaba noastră, a clienţilor, e să plătim. 🙄

  52. eu am luat de la dedeman o saltea dormeo si am mers la biroul de informatii pentru completarea garantiei (trimisa fiind de la raoin in acest scop); odata ajunsa a biroul de informatii, fetele de la birou m-au rugat pe mine sa desfac folia saltelei si sa scot din salteaua (care era ambalata in vid) garantia care trebuia semnata si stampilata.
    am incercat sa o desfac si n-am putut, cu mana libera sa rup folia si le-am rugat pe cele de la birou sa gaseasca garantia, prin folia in care era invelita salteaua si sa o taie folia eventual cu o foarfeca; mi-au zis ca nu e nici o problema, ca pot veni a doua zi dupa ce desfac salteaua ca sa nu se mai chinuie ele.zis si facut.
    vin a doua zi cu toate hartiile din folia de la saltea si cand colo, niciuna dintre aceste hartii nu era cea care trebuia, adica cea pt garantie. Le-am cerut sa-mi dea alta garantie la care mi-au replicat ca nu au, ca se gasesc in interiorul saltelei si nu au altele suplimentare.
    In cele din urma a fost necesar sa se desfaca alta saltea sa imi dea formularul de garantie. (care consta intr-o foaie scrisa la calculator care putea fi usor multiplicata la xerox si pastrata la biroul de informatii ca sa nu mai stea fraierii sa desfaca saltelele pt a beneficia de o garantie la care au dreptul).

  53. eu cred că în românia, o mai mare problemă decât politica firmelor sunt OAMENII. ei sunt leneşi, comozi şi scârboşi, pentru că s-au obişnuit că merge şi-aşa. e, uite că a venit criza şi s-ar putea să nu mai meargă multă vreme

  54. Eu nu inteleg cum apucaturile alea de tot kktul,pe care le vedeai in magazinele/restaurantele de dinainte de ’89, au reaparut acum la multinationalii astia ,care, teoretic, ar fi trebuit sa ofere un model de biznis.

  55. @Sandman: păi, dacă biznisu’ se face to’ cu români…

  56. trista povestea, triste si addon-urile, ti se face lehamite de mizeriile astea de comercianti greedy, ar trebui sa spanzuram cativa directori de raioane, poate ceilalti se vor trezi din amortire….

  57. Vai, vai, Simona, şi cum ne chinuiam noi mai deunăzi să le facem reclamă…
    Numai mâine. 😯

    Ce s-o fi întîmplat din septembrie 2010 şi pînă azi??? 💡

  58. @Marian S: hai să nu amestecăm lucrurile: alea erau nişte posturi plătite ŞI SEMNALIZATE CA ATARE, care nu ziceau în nici un caz că Praktiker e raiul, ci anunţau diverse campanii de-ale lor, iar asta e relatarea experienţei unui cititor. de-abia dacă n-aş fi publicat asta, ar fi fost legitimă suspiciunea că banii m-au înmuiat. aşa, e EXACT ŞI FIX INVERS.

  59. @Marian S.: şi nu mă chinui niciodată să fac reclamă, să ştii, o fac cu toată seninătatea, marcată ca atare şi fără cea mai mică crispare a conştiinţei. e totul pe faţă, onest şi niciodată greţos sau manipulatoriu… în numele acestor principii, refuz foarte multe campanii sau negociez la sânge brieful, în altele…

  60. Am zis “cum ne chinuiam noi“ si nu “cum se chinuia Simona Tache“.
    Noi, ceilalti bloggeri (ma rog, hai sa fiu modest: sau tentative de bloggeri) care “am pus botul“ la ideea ca aia e firma de firma si merita.
    La ora aceea nu credeam nici ca merita, nici ca nu merita. Fiindca oricum eu intram la ei doar pentru niscaiva holsuruburi sau ca sa insotesc vreun amic.

    Deci azi tocmai m-am convins ca nu merita. Puterea wb 2.0, ce mai…

    Dar nu-i problema, daca sar din nou cu banu` si promisiunea ma bag si eu la o noua reclama. Numai maine. 😆

  61. Uite o poveste despre angajatii Praktiker! In 2008 am intrat in P Voluntari sa casc gura dupa gresie… Daca va amintiti exista o insula pe mijlocul raionului de gresie si faianta unde sunt expuse mostre aplicate pe panouri verticale! Un client a solicitat un tip de gresie ce se afla pe ultimul nivel al unui raft. Vine Angajatul cu un super -hiper stivuitor si harst-harst stanga dreapta cu masinaria, si poc-poc in insula cu gresie! Sa va spun ca noi eram pe partea opusa si ca aproape am facut infarct cand am vazut cum cad panourile de gresie ca piesele de domino spre noi?! Ce credeti ca ne-a copatimit cineva sau ca a venit careva sa verifice de victime?! NTZ! si de nervi m-am asezat pe marginea unui raft tot de expunere si mi-am aprins o tigara! Daca venea vre-un angajat sa-mi spuna sa sting tigara, cred ca-i crapam capul pe loc! Credeti ca la dat afara pe Ghita-angajatul?! Nope, e tot acolo!(ca eu nu m-am lecuit si am mai fost la Prak pt niscai treburi casnice)

  62. Io îmi băgam picioarele în el de magazin, Practiker sau cum s-o fi numit el. Şi le lăsam preapreţioasa marfă acolo, în cărucior, în faţa casei. Să şi-o ia şi să şi-o…

  63. @eu: magazinele serioase stiu ca dimineata sint sanse mici sa gasesti pe cineva acasa si de obicei livreaza de pe la 2 incolo. Chiar nu-ti dai seama ca e absurd sa-mi ceri sa-mi iau liber de la servici pentru a astepta un transport de marfa?

    @Mariane: reclama e ceva platit, sa nu crezi ca Simona, daca face reclama la ceva, are o simpatie anume pentru acel produs. Doar nu-ti inchipui ca Nadia baga intr-insa margarina 🙂

  64. Pe scurt. Ma duc dimineata la Metro (la prima ora), aniversare/promotie, etc. Vreau sa cumpar o surubelnita mecanica, cu acumulator (chiar imi trebuia, o folosesc zilnic de aproape 3 ani). Pret bun + vouchere. La stand, ora 06,30 a.m., bormasina, ciu-ciu (era prima zi de promotie, prima ora). Dupa ce m-am plimbat 30 min. pe la seful de raion si seful de magazin, care mi-au explicat ca s-a terminat marfa alocata promotiei, eu : “cum dom`le, la prima ora ?”, am plecat acasa, pachet de nervi. Am trimis un mail la sediul central Metro, “in atentia dlui. director general”. Nu va spun aici, ce-am scris in mail, oricum nu am injurat. Rezultatul ? La ora 11 a.m. primesc un telefon (de la ei) si la 12,30 primesc bormasina + vouchere+ factura, acasa. Deci se poate.

  65. Trebe sa-l contrazic pe “cititor”- acum 4 ani locuiam in Spania; am cumparat un boiler de 100 L de la Leroy Merlin; pe raion am discutat cu un angajat; cu el am ales produsul, am incheiat factura pro-forma si am stabilit ZIUA+ORA la care sa vina echipa sa-l MONTEZE (e vorba de cuplat 2 tevi, da?); cu factura pro-forma am mers la casa, am platit, si in ziua/ora stabilite au venit 2 tipi, au montat, au facut probe, au facut CURATENIE, au semnat certificatul de garantie si au plecat. Pret de raft – 80 Euro; transport+montaj+probe – ZERO Euro! Garantie? 3 ani!
    Pe factura scrie “returnabil in termen de 30 zile cu returnarea contravalorii pe loc”
    Partea cu returnarea am testat-o cu alta ocazie, cind m-am intors cu accesorii electrice (intrerupatoare in valoare de cca.90 euro); mi s-au dat banii in momentul in care am returnat prdusele in ambalajul original si in perfecta stare, fara nici o intrebare!

  66. Eu raman uimit de urmatorul fapt: cat de romaneste am vorbit si cat de chinezeste am fost inteles. Dar nu-mi fac probleme, e de la horoscop, cica ma fac greu inteles inca vreo luna de acum incolo, ca nu stiu ce planeta e in tranzit prin Sagetator. Mai bine stau in banca mea.

    Desi am auzit ca mai au unii Sagetatori pe acasa, tare sunt curios cum o sa se descurce. 🙁

  67. @ Simona Take

    Pai daca ai avut “relatii comerciale” cu cei de la Praktiker, de ce nu le trimiti si lor mailul?

    Sa vedem “pozitia lor oficiala” si daca isi propun macar sa remedieze prostiile astea.

    Am un prieten care a cumparat de la Ambient tot ce inseamna materiale de constructie pentru o casa (valoarea e extrem de mare): i-au adus cu tir-ul marfa si au descarcat-o in curte!!!
    Cum era sa ii lase la poarta tonele de materiale de constructie: caramida, ciment, var, nisip, tigla, fier beton, etc???

    Chestia asta ar trebui remediata neaparat, din punctul meu de vedere: daca e transport acasa, sa fie transportata marfa in casa si nu la poarta sau la vecinu’

  68. Cititor, mi se pare ciudat, vad ca stii sa scrii Israel si Spania corect. De ce scrii in toate comentariile “romania”? Pentru ca e o tara mica?

  69. Toate problemele legate de ‘oamenii’ din sistem s-ar rezolva foarte simplu daca salariile lor ar fi pe baza de comision din vanzari si asta ar fi valabil pentru oricine este angajat sa ofere servicii.

  70. si exista un alt magazin de gen care sa procedeze total diferit? eu nu cunosc inca unul. cireasa de pe tort poate fi adaugata atunci cand ti se comunica o ora de livrare esti lasat sa astepti dupa ora stabilita inca alte 7 ceasuri. se intampla la dedeman. in aceeasi romanie in care cu onor (sau nu) traim.

  71. Ooooo Doamneeee!Si eu renuntam de mult! 🙄
    Sau cine stie ce prostie mai faceam/ziceam….

  72. Data viitorare dute la Ambient. Am luat aproape jumatate de duba care a venit cand am vrut eu si cand i-am zis soferului ca il platesc sa duc si eu mobila s-a cam uitat putin urat asa insa eu fiind ultimul la care ducea a zis ca se ofera sa ma ajute.

    Totusi la faza cu ajutatul am renuntat cand am vazut ce am descarcat din masina si am chemat vreo 2-3 prieteni, ca altfel noi doi bagam vreo 1 ora la carat.

  73. Nu vreau sa jignesc sau sa supar pe cineva,dar numai fraierii cu acte in regula cumpara de la Metro sau de la Praktiker!!!!Incercati de exemplu Dedeman sau Kika,unde absolut toata lumea este amabila,ofera informatii,te ajuta cu marfa,au preturi decente!!!Chiar si transportul platit,este pana la USA APARTAMENTULUI.Cel gratuit intr-adevar este pana langa bloc,dar daca stii cum sa “vorbesti” cu soferul,se rezolva caratul marfurilor pana in casa,mai ales daca esti femeie.Asa ca taiati Praktiker si Metro(sunt din aceiasi famiglie de hoti) de pe lista de vizite si orientati-va catre altii care stiu sa faca afaceri!Faliment usor Praktiker,RIP!!!

  74. Mda ! Proasta organizare. Nu Praktiker e de vina ci clientul. Daca vrei sa cumperi doua tone de parchet te asiguri ca ai cum sa il transporti acasa. Transportul gratuit se face in timpul zilei si pana in fata blocului. Ca orice serviciu gratuit e in limita bunului simt si este un favor nu o obligatie. Deci, livrare la domiciliu gratuita intre ora 8 si 17:00 de luni pana vineri. Aici se termina gratuitatea. Vrei extra-servicii ? Atunci trebuie sa platesti pentru ele ! Ce s-ar intampla daca ar veni unu si ti-ar cere sa ii livrezi doua tone de parchet pe varfu Omu’ intre ora 18:00 si 18:15 si gratis daca se poate ?

  75. @Florin: era vorba de transport CONTRA COST

  76. Nu, nuuuu ! Stau si ma intreb ce as face daca as fi sofer de-asta de distribuit parchet. E ora 17:00 si in loc sa ma duc acasa sa petrec o ora in plus cu familia, stau si astept pe una care si-a cumparat parchet de la Praktiker. Evident ca nu ma plateste nimeni sa stau o ora in plus, dar simtul datoriei al soferilor de distributie care livreaza la domiciliu in mod gratuit parchet de la Praktiker ma indeamna sa fiu in continuare la post cu volanul in mana. Ma rog ! Livrarea e dupa ora 18: 00 deci poate fi lejer si 19 si 21. Trebuie sa astepti pe clienta noastra, stapana noastra sa vina de la job. Poate e blocata in trafic sau poate o retine seful peste program.
    Cand apare clienta in sfarsit, afli ca sta la etaju 13 si ca liftu nu merge. Se stie clar ca orice sofer si in general orice barbat adevarat, adora sa care noaptea parchet pe scari in sus. Mai ales daca e parchet livrat gratis de Praktiker. La urma urmei ce inseamna sa cari doua tone de parchet la etaju 13 fara sa fi platit ? O bagatela. Cand ai dus tot parchetul sus, trebuie sa te retragi in mod politicos: ” doriti sa vi-l si montez in noaptea asta, sau asteptam pana se lumineaza de ziua ? “

  77. @Simona Tache: contra cost ori ba, faptul ca ti se adauga la factura o suma modica ca extra-charge pentru transportul la domiciliu al marfurilor nu iti da dreptul sa pretinzi ca toata firma de distributie sa iti faca servicii peste program si fara plata. Esti fata desteapta si stii la ce ma refer.
    Trist dar adevarat, pe langa marile supermarketuri sunt si niste mici intreprinzatori care castiga un ban din transport. Un ban cinstit si muncit din greu, as spune eu. Rechinul cel mare ii mai lasa si lui cateva firimituri de la masa. Pentru asta face servicii pe bani putini. O livrare de mobila, una de parchet, un pat, o saltea, etc. Un sofer platit cu salariul minim. Tarife minime pentru servicii minime.
    Ah ! Pentru 20 de Ron adaugati la factura taxa de transport, te astepti sa apara 20 de arabi calare pe camile, care sa iti care mobila in orice colt al lumii?

  78. @Florin: nu ştiu cât costă la Praktiker transportul, dar la Ikea am dat 3 milioane să-mi aducă acasă nişte mobilă, costul transportului fiind un procent (nu mai ştiu cât, parcă 9%) din valoarea mărfii. în general, în România, sumele pt transport nu sunt deloc modice, iar firmele care se ocupă cu asta şi funcţionează pe lângă marii rechini sunt în general destul de nesimţite…

  79. Chiar aveam impresia ca numai eu sunt indignata de astfel de reguli,pentru ca multi in jurul fie sunt deja obisnuiti si nu mai reactioneaza.Eu am avut noroc la Praktiker de un angajat al carui prieten avea firma de transport marfa;))) bineinteles ca am carat singuri parchetul pana la etajul 4,eu si mama,amandoua slabe si micute:)) E si asta o experienta de viata….
    Oricum eu evit sa cumpar orice de la Praktiker pt ca de fiecare data sunt nemultumita de serviciile lor,din unu sau mai multe motive…
    si @Florin,sa stii ca de cele mai multe ori transportul nu e 20 de ron….e in jur de 100 de ron sau mai mult….iar ora 18 nu vad cum ar putea fii “peste program”,desi ce-i drept in Romania se lucreaza de la 11 la 17 sau mai putin,ca doar atatea studii au aratat ca prea multa munca strica…Noi vrem bani dar sa munceasca altii pt ei.

  80. Incep sa cred ca nu mai stim pe ce lume traim…sau ar trebui sa traim.
    Amuzant comentariul cu Vf. Omu. Deci dupa mintea cuiva, dupa ce magazinul s-a bucurat probabil ca a gasit un natarau sa-i cumpere 2 tone de parchet si s-a angajat sa i le duca acasa, contra cost bineinteles, dom’sofer o sa i le lase in Busteni. Dom’ sofer, mata’ esti cu comentariul?

    Ce am invatat eu in sigurul caz in care s-a intamplat sa am probleme de genul asta e faptul ca trebuie sa obtina de la client semnatura ca i s-a livrat marfa. Si asta e greu de obtinut cand lasa marfa-n strada.
    Am patit-o cu ceva chestii de la Bricostore, de care fusesem asigurat ca-mi vor fi aduse acasa. Faceau cam 35 de milioane si transportul era gratuit. Acasa insemnand ap. X dintr-un bloc la etajul 7. Au venit au parcat in fata blocului, cei 3 insi (soferul si inca 2) au descarcat chestiile si cand am coborat eu cei 2 (care erau cu sapa) plecasera deja sa bea o bere la terasa din coltul blocului. Soferul (cu mapa) mi-a cerut sa semnez repede ca i racea berea probabil. Am zis nu, m-am intors acasa si am asteptat uitandu-ma la ei pe geam. S-au tot scarpinat in basca si in telefoane cam 30 de minute in care am primit si eu 2 telefoane de la magazin si de la sefu’ lu’ soferu’. Dupa amenintari ca le lasa acolo sau ca le duc inapoi, pe la minutul 45 imi bateau cu ele la usa. Cat am semnat dom’ sofer imi tot explica ce grele au fost si cat de tare obosisera. Au ramas cu oboseala dupa ce i-am spus ca l-as fi ajutat cu ceva daca n-ar fi intarziat atat.

    Sa nu fiu rau, asta este singurul caz de genul asta. Baietii de la Domo mi-au carat frigiderul de 110 Kg. la acelas etaj 7 fara sa se puna problema si asta fara sa-i rog eu. Era in “Transport la domiciliu”. Au obosit la fel de tare si s-au ales cu 50 lei.

    Despre ore nu stiu pt. ca intotdeauna le-am primit in timpul zilei.
    S-ar umple de bani si contracte o firma casa sa lucreze doar seara.
    Dar din pacate in tara asta condusa de “soferi” si “secretare” nu se poate. Pai cum sa munceasca DOREL si colegii la ora 7 seara??

  81. @Cristian: haha, bravo, bine le-ai făcut!

  82. Same story la Bricostore, doar ca obiectele in cauza erau doua aparate de aer conditionat, pe care intentionau sa ni le lase tot in fata blocului. Asta dupa ce ne-au pacalit in magazin ca ni le transporta pana in casa. Dupa ce am platit, am aflat ca nu este chiar asa … Clientul nostru, fraierul nostru :(((

  83. Dumnezeule iti multumesc ca nu m-ai mai lasat sa lucrez in continuare in acel magazin !
    Ca fost angajat in acel magazin pot sa va lamuresc cu cateva chestii:

    1.Transportul este gratuit,marfa se transporta pana in fata blocului pe o distanta de 20 km daca mai tin bine minte.Daca transportul depaseste aceasta distanta se achita transport suplimentar.
    2.Data transportului se alege de comun acord cu clientul.Clientul alege atata ziua cat si ora,iar angajatele de la informatii comunica daca sunt masini libere in acel interval orar.Nicidecum fetele de la informatii fac livrarile.
    3.Promotiile daca se pot numi asa se fac mai mult pentru angajati.Fiecare isi ia ce produs vrea iar clientii trebuie sa se multumeasca cu ce mai ramane.
    Sincer imi pare rau ca am lucrat in acest magazin.Va recomand sa il evitati pe cat posibil !

  84. @Marius: nope, gresit, nu mai asa. 1. transportul e gratuti daca sari de 15 milioane
    2. data ti se comunica , ora e random
    @Florin: transportul costa 81 de lei, deci deloc modic. Cred ca majoritatea dintre noi ar fi dispusi sa plateasca, poate, mai mult decat “modicul” 81 de lei ca sa i se urce marfa in casa, dar nu exista optiunea asta!!

  85. @Florin: dragul meu, acum am citit toate comenturile tale si vreau sa iti transmit ca tu esti exponentul multimii care este condusa de soferi si de secretare in tara asta. Tu esti acel individ care merita tot dispretul meu si al celor care vor si fac eforturi sa traiasca civilizat in tara asta de cacao.
    Draga, Florine, transportul nu trebuie asigurat de sofer, ci de MAGAZIN. NU ma intereseaza ce simte soferul, ma intereseaza ca magazinul sa aiba grija ca daca tot ofera niste servicii complementare activitatii pe care o desfasoara, sa nu o faca in bataie de joc. Sa faca bine si sa contracteze o firma serioasa de transport, sa negocieze tarifele, sa discute orele si variantele posibile astfel incat sa faca o treaba buna, nu sa iti fluture un asa zis beneficiu (care nu e decat un serviciu contra cost, deci nimic GRATIS) care mai mult te incurca.
    Ce ii impedica sa faca o grila de preturi pentru transport si sa aiba si varianta de transport de dupa-amiaza cu caratul in casa inclus la un pret de XX lei???
    Dar, Florine, inteleg, tu esti unul dintre cei care au impresia ca cinve iti da ceva gratuit, ca si client si pe deasupra tu, clientul abuzezi de bunatatea omului:).
    Nu stiu de ce am impresia ca te-am vazut stand la volanul unei masini parcate in fata la Praktiker si pe care scria “Transport marfa”.

  86. mi-am facut si eu timp sa citesc cele mentionate mai sus referitor la praktiker si cunosc destul de bine toate sistemele de lucru din interior, ceea ce se prezinta mai sus este foarte exagerat…. si daca lectura te prinde urmatorul lucru care trebuie sa il faci este sa iti iei o pancarda si sa organizezi un mic protest in fata magazinului….desi nu este cazul….dar trebuie sa fac cateva precizari importante:

    ok ce s-ar intampla daca toti cei care intra int-un magazin(oricare magazin…) cu transport gratuit vor sa primeasca marfa vineri dupa ora 18:00.. adica 2000-6000 de clienti zilnic sa primeasca marfa la ora fixa in acceasi zi—- rezultat : -pentru a fi posibil trebuie o flota de 1000 de masini…care probabil sa poata zbura prin traficul din bucuresti…si cu cate un om+sofer (in total 2000 oameni) sa poata urca pana la etajul x toata marfa. stiu o sa-mi spui ca nu este problema ta ….tu vrei gratis tranpostul …gratis caratul marfurilor la etaj, gartis montajul parchetului …gratis un masaj la picioare…daca tot este gratis….si tu ai luat marfa cu credit …pe x ani… sau nu mai aveai cash sa platesti pe cineva sa te ajute la carat…

    in concluzie…nu mai aruncati cu pietre ca nu este cazul… daca oameni se ofera sa te ajute cu transportul gratis pana in fata blocului care este problema?…nu inteleg… se face in baza unei planificari prealabile, in functie de volumul si greutatea marfurilor, de gruparea zonelor in care se face livrarea…deci cu poate cineva sa va promita un lucru imposibil?

    si faza cu platesc toata marfa si doresc sa iau doar o parte din ea acum si restul mai tarziu… pai cum vine asta ..da-mi te rog 1pereche de pantofi, dar iau 1 acum si vin mai tarziu dupa celalalt vin mai diseara ca nu am loc in dulap acum…si pe credit …. hai ca si asta este penibila de ce nu ai luat cantitatea de marfa care intra in masina si ulterior mai cumpara-i diferenta… sau …nu era bine asa?

    aia cu cardul ii cea mai tare… doamna a platit cu un card de credit… adica prin efectuarea acestor cumparaturi doamna in cauza solicita automat un credit la brd prin folosirea aceastui card care este diferit de cardul de salar de ex… este normal ca atunci cand este o modalitate de plata mai putin obisnuita sa fi directionat la alta casa unde era si un POS…mai special care se poate folosi doar la aceste tipuri de carduri….

    in concluzie ..o proasta a mers la cumparaturi si nu era proasta destul daca nu era si fudula…si ca sa fie prostia la maxim …sa vada lumea nivelul meu …hai sa mai scriu si pe blog ca de……!

  87. Oana, tu esti ?
    http://www.praktiker.bg/praktiker-international/html/en/T1168513453046/74716/index.html
    esti bine ? vad ca te-ai schimbat . Nu prea se ataca pe aici persoanele care posteaza ( vezi jicnesc !).Si de aceea imi permit sa fac pe aparatoru’ ca poate ai crezut ca treci neobservata la 2 luni de la postare :
    1 – “ce s-ar intampla daca toti cei care intra int-un magazin(oricare magazin…) cu transport gratuit vor sa primeasca marfa vineri dupa ora 18:00 “
    Nu esti atentă! Nu asta a spus ! “Puteţi face livrarea după ora 18:00, ca să ajungem şi noi acasă? “
    Dupa care o iei pe aratura cu nu stiu ce calcul de masini si soferi ! 😮 Clienta nu a cerut neaparat o ora. Sfat : sunt sute de firme de vanzari online care fac transporturi similare, cu transportatori contractati, care stiu exact ce au de facut: inainte de a pleca in cursa anunta clientul ca o sa ajunga pe la ora cutare, sau aduc marfa DUPA orele cutare, pana tarziu in noapte etc . Si voi, o firma de renume, va balbaiti in comunicarea cu clientul si transportatorul la o astfel de problema ? Daca nu v-ati trainuit bine in Germania luati colea exemplu de la niste firme neaose online care fac asta foarte bine ! 😉 Simplu, fa-te ca vrei sa cumperi o masina de spalat online, inregistreaza convorbirea si ascultati-o impreuna cu angajatii si contractatii !

    2- “da-mi te rog 1pereche de pantofi, dar iau 1 acum si vin mai tarziu dupa celalalt vin mai diseara ca nu am loc in dulap acum “
    Exepmplul tău este intr-adevar penibil, fiindca împarti un articol in două părţi:o . Dar, ce va intreba clientul, nu era deloc penibil . Să vrei sa cumperi o marfă si sa intrebi vanzatorul cat poate sa ti-o pastreze pentru ca vrei sa vii mai tarziu sa o iei ? Mai ales ca la voi am vazut paleti de marfă sau uşi pe care scrie VANDUT ? Va incurcati in niste hartii si regulamente ?:oops: Va dau iarasi un exemplu dintr-un magazine de mobile romanesc : Biblioteca aceasta este vanduta ,vine Vineri sa o ridice clientul. Sfat simplu : puteaţi face două facturi.
    Daca-ti dadeam exemple din Praktiker Germania spuneai ca traim in Romania
    unde, se pare ca ati inceput sa fiti depasiti chiar de altii mult mai neinsemnati in ce priveste serviciile. Fiti si voi mai altfel ce dreaq, am pretentii !

  88. serviciile in romania sunt de tot rasul dar avem ceva ce nu ne pot lua…concurenta…atata vreme cat exista atatea magazine de bricolaj de ce va incapatanati sa ve jigneasca unii…pleci si te duci la urmatorul sau si mai bine, il platesti il lasi la ei si le spui clar livrare dupa ora 18. scurt pe doi. daca a doua zi dupa ora 18 nu au venit te duci frumusel la ei si le faci scandal cu toata lumea in magazin…o sa til aduca la usa…belive me…

  89. Hai sa fim realisti

    Am citit cu interes toate comentariile.
    Unele sunt pertinente, altele nu.
    Intrebarile mele sunt:
    1.Atunci cand platesti un bilet de autobuz, soferul te ajuta cu bagajele?
    2.Daca soferul masinii de transport in regim de taxi este femeie ca si tine slabuta si neputincioasa? Discriminari ceva?
    3.De ce au toti impresia ca la intrarea in magazin li se lustruiesc pantofii? Relatia este de colaborare, nu de sclavie.Firmele isi castiga clientii prin serviciile de care dispun, nu prin lupte de gladiatori si plimbari cu galere.
    4. Daca soliciti ca un sofer care are program 09:00-18:00 sa astepte dupa tine, de ce nu te invoiesti tu sa il astepti pe el? El este sclavul? Tu sclava cui esti? Probabil ca la locul tau de munca oferi si tu servicii.Punem pariu ca nu vrei o tratatie asemanatoare? Esti o sclava, trebuie sa asculti tot ce iti spun, faci doar ce vreau eu, cand vreau eu si daca vreau eu, pentru ca EU te platesc.
    Hai sa revenim cu picioarele pe pamant.

  90. Cred că stimabila doamnă avea o zi tare proastă.Totuşi nu a înţeles că programul de livrări este până la ora 17 şi nimeni nu este dispus şi nici obligat să stea peste program pentru un bonus gen „urcă-mi parchetul la etajul X”.Transportul presupune doar transport,chiar dacă este plătit.Oriunde în lume pentru fiecare cerinţă în parte eşti taxat,cu deviz,factură,etc.La noi….s-a instalat mentalitatea „dacă tot plătesc,să te umilesc puţin,poate mai scap şi eu de frustrări”,mentalitate de mulgători de vaci aterizaţi la oraş.Retail-ul şi prestările de servicii sunt praf în Românica,pentru că este călcat în picioare chiar de către plătitori,respectiv clienţi.Nu sunt apărător al Praktiker,şi eu sunt client,dar când plec de acasă ştiu ce vreau,pe baze reale nu pe ifose.P.S. Dacă trebuia să meargă la coafor respectiva doamnă sigur se învoia jumătate de zi de la job. Best regards!

  91. Buna.Icep prin a zice ca eu sunt sofer la un magazin Praktiker in tara nu cred ca are importanta unde si am citit si eu cu atentie povestea.Intrebarea mea este daca doamna lua un taxi cum voia sa faca,in fata blocului ii impunea taximetristului sa ii care marfa la etaj? Asta in primul rand si in al doilea rand chiar as ruga-o p doamna sa mearga cu un sofer sa vada cum arata o zi de munca si poate chiar sa puna mana sa si ridice cate ceva (sper sa prinda o mansarda sa fie etajul 5 si nici lift sa nu fie si sa ma fie de carat vreo 3 paleti de gresie) poi credeti k dupa un asemenea efort omul ala mai e instare sa conduca si sa mai faca si vreo 5 livrari p laga asta?Si in al treilea rand de ce sa stea soferu dupa ea?Ea ar sta la servici o ora peste program pentru un client,nu cred.Si in plus transportul se plateste doar daca factura este mai mica de 1000 de lei deci tu cum ai spus ca ai luat parchet de 1500 de lei transportul il aveai gratuit in limita a 15 Km dus si 15 Km intors.

  92. cea mai buna modalitate de a achizitiona parchet este VALEA CASCADELOR in militari.In afara de faptul ca acolo gasesti sute de modele si ai de unde alege plus ca mai poti negocia,ai transportul si montajul gratuit(si chiar asa e GRATUIT) iar preturile sunt mai mici decat in magazinele mari.

  93. 1. indiferent ce parchet cumperi din praktiker 15 pachete cantaresc 150 maxim 200 kg
    2. doar in cazul in care ai lastun cari cate 7 pachete…
    3. cand iei bara de salam din carfur vine cineva sa tio bage in sacosa? sau tio aduce cineva la etaj ?

    4. tre sa inteleaga tanti ca sunt situatii si situatii, angajati si angajati…

  94. p.s. la valoarea de 15 mil cum spune doamna , transportul era gratuit… e adevarat tot pana in fata imobilului ….

  95. Am cumparat parchet,gresie si faianta de la praktiker…transportul a fost gratuit datorita sumei de bani,am fost anuntat de seara cand va veni comanda,ba mai mult am putut negocia cu ei ora.
    Produsele au fost lasate in fata blocului ca la oricine dar am fost anuntat de acest lucru dinainte sa cumpar… e ceva de genul daca vrei sa accepti bine daca nu iar bine… e neplacut intr-adevar tocmai de aceea exista foarte multe megazine de unde poti alege.
    La mediagalaxi stiu ca-ti aduc electrocasnicele pana in fata usii,cel putin la mine asa au facut…

  96. cata polologhie…..imi pare rau ca am citit atat de multe cooment-uri care nu spun nimic concret!mi se parea de prost gust ca aceste intamplari sa se fi petercut in urma cu 5 ani!nu credeam o iota 😆 .sunt mai degraba actuale zilelor noastre !da , aveti dreptate:aveti transport gratuit in limita a 20 de km,suportand doar contravaloarea diferentei in cazul in care se depasesc acestia!;acest transport gratuit insa este un bonus ptr cumparaturile facute!aveti pretentia sa va fie livrate in casa???tot ca bonus???si asta in conditiile in care ,intradevar, Praktiker nu are firma proprie de transport!este deja un efort din partea lor, nu?imi pare rau si pentru cei care sunt criticati(angajatii…). dar nu spuneti nimic despre profesionalismul lor???despre cunostintele lor in domeniu?despre amabilitatea lor?in conditiile in care deja nu mai se gasesc decat cate unul , maxim 2 angajati care sa va satisfaca doleantele???? 😥

  97. eu am intampinat alta problema, mai hazlie, la dedeman. acum vreo doua luni intru in magazin cu sotia, sa caute ceva obiect pentru dat cadou. Iau doar un cos de mana crezand ca o sa fie de ajuns. Pana s-a hotarat ea la o vaza pentru flori eu am umplut jumatate cosul cu ceva intrerupatoare, becuri, dibluri, holtzsurube si surubelnite. Pe langa vaza a mai adaugat la lista si ceva forme de prajituri. Deja aveam cosul cu varf. Mergem la casa unde platesc aproape 300 ron cu cardul si apoi ne indreptam spre iesire. La usi ne opresc doi domni de la paza care verifica bonul si ne anunta ca NU putem iesi cu cosul pe usi. Zic ba putem ca incape pe usi, incercand o glumita dar ei seriosi ma lamuresc ca au cosurile pe inventar si ca sa nu dispara vreounul nu pot sa ma lase sa ies cu el pe usi si ca TREBUIE sa cumpar punga sau sa fac o transbordare a produselor intr-un carucior pe roti (pe care tot eu sa-l aduc de afara pana au ei grija de cos). Hmmm…punga nu vreau ca doar portbagaj la masina am, dupa carucior sa fiu al dracu daca ma duc…GATA zic, nu mai vreau produsele, inapoi la tanti de la casa sa le storneze. Tanti ma trimite la Informatii ca ea nu ma poate ajuta. Ma duc la biroul de informatii unde fatuca s-a blocat can i-am trantit cosul pe birou. A intrat si mai in ceata saraca cand a vazut ca plata s-a facut cu cardul asa ca a pus mana pe telefon si a chemat sefa de magazin care s-a oferit sa faca ea schimbul cu caruciorul numai sa terminam povestile ca deja se uita lumea ca la circ. Eu, incapatanat, “nu doamna, nu vreau carucior, eu vreau sa merg cu COSUL pana la masina, sa golesc in portbagaj si sa-l aduc inapoi”. Ok, zice, haideti ca ies cu dumneavoastra. Al dracu’cei de la paza nu m-au lasat sa ies cu cosul, asa ca sefa de magazin l-a scos pe usi (s-a pornit si alarma ca avea ceva senzor cosul). L-am golit si l-am dus inapoi in magazin. Dar le-am promis ca o sa le bag cosuri in canapele, sa le gaseasca peste cateva luni cand s-or vinde.

  98. Se spune ca timpul le rezolva pe toate, dar in cazul celor de la Praktiker se pare ca timpul nu pare sa afecteze practicile anti-cumparator, anti-comerciale (numiti-le cum doriti).

    La trei ani de la acest articol, nimic nu s-a schimbat si se procedeaza la fel. Transport pana in fata blocului, subcontractat, livrari dupa bunul plac, acelasi circ cu cardurile si cu casele…

    Suntem o tara atipica din moment ce o companie cu astfel de politici inca mai are clienti, sau concurenta este (inca) subdimensionata?

    Oricare ar fi adevarul, am patit-o o data si nu mai am de gand sa revin. Simplu, nu??!

  99. Daca e sa fie dupa ce vor unii clienti ar trebuii ca atunci cand intra in magazin sa li se intinda un covor rosu ,ce nu intelegi ca transportu este un bonus si ca se face in conditiile inpuse de magazin adica pana la ora 17 si pana la usa blocului ,daca nu-ti convine ia-l singura si daca ar fii la o ora anume nu poate sa-ti zica soferul ora exacta mai ales cum se circula in bucuresti

  100. Si la Praktiker daca e sa vrei cu transport nu este nevoie sa-ti cari tu parchetul trebuie doar sa completezi un formular,cine a zis ca trebuie sati cari singur parchetul e un idiot

  101. Buna ziua, eu am o problema de garantie cu acelas magazin. Au refuzat sa-mi schimbe sau ramburseze un polizor unghiular cumparat acum doua luni, mi-au spus ca trebuie sa-l duc eu la reparat. Firma care repara mi-a cerut bani pentru a prelungi garantia! O sa depun plingere la OPC. Nu cred ca sun singurul client in situa tia aceasta.

  102. Salut sunt valentin , patatenia mea se aseamana cu cele de pe aici am venit din germania si m-am dus la socri la iasi eu sunt din buc. Acum am zis sa le cumpar o canapea si am fost la dedeman am ales canapeaua iar cu trans sa ma duc la informati , ma duc vorbesc la informati imi programez ziua si imi spune ce este peste 5 mil adica 500ron este gratuit , normal ca canapeaua era peste. Acum ma duc la casa platesc vin iar la informati sa da-m datele si acum imi spune ca ei doar o aduce pana in fata blocului acolo sa gasesc eu oameni cu cine o duc sus , am crezut ca nu aud bine am intrebat de ce nu a zis inainte sa platesc am spus ca vreau bani inapoi. Si mi-am luat bani inapoi am refuzat canapeaua eu unu nu puteam astepta pana vine ei cu marfa si socrul meu e in varsta nu putea cara. Dragi cititori vreau sa va spun ca in germania daca cumperi o canapea nu numai ca iti aduce canapeaua in casa dar iti ia si canapeaua veche.In grecia la fel nici nu stie cum sa ti-o aduca mai repede italia la fel varu meu lucreaza la mobila in italia. Eu cred ca in romania sa ajuns la un nivel la care cei care conduc isi angajeaza personal pe care ar fi in stare sa munceasca 24 din 24 de ce sa fie 2 oameni pe masina mai bine 1 cheltuiala mica. Eu am spus ca platesc sa duca canapeaua sus dar ei nimica.

  103. Revin cu rewiul sa rezolvat cu transportul e ok cu intelegere si intrebari am primit si ajutor din partea celor de la Dedeman. Va multumesc ……

  104. Luandu-mi apartament nou in Bucuresti am decis sa ma documentez inainte despre firmele din Romania. Sunt plecat de multi ani din Romania si cand se spune ca suntem in urma cu 50 de ani nu e gresit. In primul rand un servicu oferit gratuit sau cu plata este un serviciu oferit. Nu ma intereseaza care ar trebui sa fie valoare lui ma intereseaza sa fie de calitate. Daca tu ca firma mare care te respecti nu poti sa oferi servicii de calitate nu le mai oferi si punct. Nu ma intereseaza cat castiga soferii, ca sunt sub-contratati, etc. – nu e treaba mea. Si la fel la orice institutie de stat sau privata. Daca ma duc la o banca nu ma intereseaza ca acel casier a lucrat fara pauza si la foc automat – nu este treaba mea. Tu ca angajat ai de prestat un serviciu. Nu iti convine cearta-te cu sefii. Nu -ti convine da-ti demisia, schimba firma, reprofileaza-te daca e nevoie.

    N-am sa uit niciodata diversele experiente de prin magazinele romanesti. Eram intr-un Carrefour si o doamna a cerut casierei sa-i vorbeasca frumos si pe un ton calm. Acest lucru nu s-a intamplat si clienta a cerut sa vorbeasca cu un sef de magazin. Tin sa mentionez ca era decembrie si cozile erau foarte lungi. Romanul tot roman – cei de la coada – “Haideti doamna ca vrem sa ajungem si noi acasa!” (catre clienta). Clienta nimic si bravo ei – un sef de magazin a fost chemat care a ascultat ce a avut de zis clienta si acesta chiar mi-a placut. Si-a cerut scuze din partea magazinului apoi s-a dus la casiera a mustrat-o si i-a spus ca niciodata sa nu se puna in gura cu clientii. Daca are probleme sa cheme un sef de magazin dar sa nu-si asume responsabilitati pe care nu le are. Total corect.

    Da si eu lucrez intr-o companie, comunic cu alte departamente, am lucruri de livrat. Dar cand livrez ceva fac tot posibilul ca acel lucru sa fie cat mai bun posibil. Daca am probleme ce nu sunt de competenta mea fac escalate la manageri si ii las pe ei sa-si bata capul cu lucruri care tin de atributiile lor si nu de ale mele.

    Din pacate asta e Romania – si tot noi romanii ne-o facem cu mana noastra. Daca lumea nu ar mai cumpara de la aceste magazine, daca ar curge plangerile la OPC pentru toate neregulile, daca s-ar schimba mentalitatea romanilor si ar mai invata si ei ceva din civilizatia si modul cum esti tratat ca si client de catre o firma fie de stat sau privata poate s-ar mai schimba si la noi ceva…

    Pana atunci … sper sa aveti cat mai putine dureri de cap …

  105. pt 200 ron premiu am chemat prietenii in mag praktiker au facut cumparaturi de aprox 20000 ron in 8 zile . si ca sa ridic premiu trebuia sa stiu nr de tel si date personale sa i le dau directorului de magazin altfel este frauda .Daca unul nu are tel ,sau nu vrea sa fie deranjat la tel de cei de la praktiker .Povestea de mai sus este chiar mai grava cred ca a mai uitat cate ceva ,lucrez la ei si i mi este rusine sa spun la prieteni pe ce parai\\\\\ lucrez de 7ani sclavi cu acte in regula..

  106. am gasit acest articol folosind gugle dupa o experienta proprie. nu e grava, ci doar ilustreaza o nesimtire groteasca a acestor indivizi. imi pare si mie rau ca am cumparat de la ei.
    http://castleless.blogspot.ro/2015/10/normal-0-21-false-false-false-ro-x-none.html
    si am mai gasit povestea cuiva:
    http://jurnalul.ro/campaniile-jurnalul/cum-sa-ti-bati-joc-de-client-marca-praktiker-512377.html

  107. ps. later editul tau e doar (pentru) reclama. in realitate… see above. nu stiu daca lucrezi in vreo companie mare, dar dupa contact first hand (intim hand…) cu patru firme mari le recunosc activitatile de marketing si indiferenta fata de calitatea livrata. daca nu ai un interes financiar pentru a le promova reclama, poti scoate later editul fara procese de constiinta.

  108. am patit exact la fel. doar ca pana la capat. mi au lasat mobila de 7000ron in strada…
    am mai cumparat de la praktiker. mobilier la casa prietenei mele de 2000 ron. la fel la raion un domn de treaba. la casa respectiv biroul de vanzari ok. ne au facut card de puncte. ne au ajutat cu returnarea si schimbarea unui produs. am programat transportul dupa ora 18. nici o prob pana aici. avand in vedere ca noi stam in militari residence la 5 min de praktiker din auchan. comanda sub 30de mil lei vechi se plateste 60 ron transportul. interesant. faptul ca e in-afara Bucuresti. in jud Ilfov. ca si ei de altfel. costurile de transport se schimba. trecem si peste asta. mi-a ajuns la bloc marfa la ora stabilita. m a sunat soferul din timp. l-am rugat sa ma ajute sa le car sus. eu sunt un tip slab. nu le am cu forta. i am platit 25 de lei pt un pat si un sifonier placi in cutii usor de carat in 2.
    ultima comanda de 7000 de ron. mobilier living. dormitor. (o canapea, ambalate:un pat,biblioteca mica, sifonier,un vas de toaleta,si o masuta de sticla si alte lucruri usoare mici) a fost transportul gratis dar a refuzat complet soferul sa ma ajute. i am zis ca i dau 50 ron atat aveam. mi-am facut credit sa pot sa mi iau mobila. a zis ca o sa ma coste mai mult. ca il doare maseaua etc. mi le-a lasat efectiv in strada. noroc ca erau niste muncitori la mine la bloc. le-am dat banii astia si mi le=au carat pana sus. Nu mai zic ca ma costa 150 ron montajul mobilierului si nu e asa simplu ca cel de la IKEA. o sa fac cu o cunostiinta sau sing.
    Praktiker ar trebui sa si rezolve problemele ca o sa piarda mult. eu deja m am reprofilat cu Hornbach.

  109. va salut pe toti dar vreau sa va aduc la cunostinta ca sunt din C onstanta si m-am dus si eu la magazinul leroy merlin ca sa deschis de cateva saptamani in constanta si am fost sa vad ce preturi au la gresie faianta nu am cumparat nimic cand sa ies m-a chemat un agent de paza si mi-a spus ca la sunat baiatul de la supraveghere ca sunt suspect ca am furat ceva ma cautat in borseta in buzunare parca erau de la politie bineinteles ca nu au gasit nimic asupra mea dar am fost foarte dezamagit de acest gest pe care lau facut mia vorbit f urat si persoana care ma perchezitionat ma tratat ca pe un infractor si mi-a spus sa nu scot o vorba ca chiama si badigarzii si imi da si o mama de batae deci asa cava se intimpla in 2016 in Romania .Nu voi mai merge niciodata in acest magazin

  110. Voi sunteti chiar culmea pe spatele cui luati voi msrfa din magazin aveti impresia ca daca ar fi doi prosti sa va care la fiecare marfa la nu stiu ce etaje aia ar fi umpluti de bani la salar,nu sigur ar avea salarii de doi bani iar clientii nu s-ar termina din oras ar duce si cate-o galeata de var si tot ar fi o comanda! Iar cu livratul la ora18.00 iar ati dat-o in SF. cine ar sta peste program sa faca o livrare sa xicem la care ar dura si caratul daca ar fi dar voi chiar nu v-ati putea invoi o ora da la servici sa plecati mai devreme ma indoiesc e chestie de mentalitate lasa ca am un fraier care face livrarea cand vreau eu!!!

  111. Eu multumesc lui Dumnezeu ca Practiker exista. Acum cativa ani am lucrat la ei la dpartamentul de constructii ,pe atunci eram un tanar provenit dintro familie saraca dar cu un mic camion 3t mostenit de la un unchi din strainatate.
    La inceput toti colegii radeau de mine ma puneau sa ma catzar pe rafturi sa le dau un produs eram un fel de om de mingi adu aia fa aia hai sa muti un palet de gresie pe alt palet eram un fel de dorel 4 se uitau si eu munceam , asta a tinut 3 luni, apoi am avansat la comenzi mici. De mic mi-a placut munca si cand un client in general o clienta sau batrani veneau sa cumpere mi se parea deplasat sa-i las sa-si puna singuri marfa in masina ca erau in dificultate azi asa maine asa, usor usor cu fiecare zi am devenit un angajat model ( veneau clientii intrebau de mine daca nu eram pe tura plecau spuneau ca” vom revenii”) toti colegii mei aveau un dosar de comenzi jumate gol eu aveam 3 pline treceam la al 4-lea , celor care nu aveau masina sau care preferau sa le transport eu marfa o inacarcam direct in camionul meu intelegandune la ce ora se poate face livrarea pana in casa,exact pana in apartament aveam un carucior cu care o duceam pana in apartament nicodata nu ceream un tarif dadeau cat vroiau insa mereu eram multumit.Asta a fost cam 2 ani de zile pana am uitat sa imi iau salariul timp de 2-a luni :)( chiar am uitat, erau zile in care castigam mai mult de un salar dealor amarat) ,mau chemat la sedinta mi-au zis ca au niste lipsuri si ca eu ai fur (n-am furat in viata mea) mi-au oprit banii salarile pe alea 2-a luni fara sa imi dea nimic la mana, si m-au dat afara. :))) Dupa o luna de zile aveam propria mea firma iar dupa un an de zile m-am hotarat sa parasesc romania. Acum sunt foarte bine am o firma care face livrari la usa:) alta tara acelasi mentalitate si mereu ma gandesc ca daca nu era Practiker cu sistemul lor anticlienti eu inca eram un om sarac. Multumesc Praktiker ca mi-ai daruit un viitor

  112. Si eu sunt patita cu Praktiker Militari, pe data de 11 sept2016 am dat avans pt o bibloteca si un coltar pe care nu le aveau in depozit decat cele defecte, atunci sau uitat in calculator si au zis ca este facuta comanda exact pe culorile pe care le vroiam eu….m.am bucurat ca au zis ca in 2 sapt cel tarziu vor veni si ma vor suna sa vin sa achit diferenta apoi sa stabilim ziua transportului….
    Ce credeti azi 11 oct 2016 sun la Praktiker sa vad ce se intampla….surpriza…”intarzie furnizorul” nu stiu ce sa va spun mai multe….am zis ok intarzie o sapt, 2 sap, dar o luna???? Ce raspuns credeti ca mi.a dat???? Daca vreti pute.ti veni sa va luati banii innapoi daca nu mai puteti astepta…
    Concluzie::::Nu vor sa.si faca clienti si sa.i tina aproape

  113. Eu am cumparat un accumulator de la Praktiker din Satu Mare, si nu a fost buna pentru masina mea. Am dus inapoi si au zis ca a fost folosit. Eu nu am pus in masina mea, asa am cumparat. Ce mentalitate este asta?
    Stie cineva un numar de telefon la centru de reclamatii unde se poate suna, ca sa altii sa nu se intampla asa ceva?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green

bijuterii argint bijuterii argint