Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Curaj și – dacă știți că aveți dreptate – la luptă!

Mai țineți minte povestea asta? Pe scurt, cineva a plecat la ski în Austria, dar nu înainte de a-și face (în România) asigurare de sporturi extreme. Din nefericire, a avut un accident care s-a lăsat cu o intervenție chirurgicală de urgență. Iar Rai Asigurări (devenit între timp Generali) – surpriză! – a refuzat să deconteze. S-a ajuns la proces, pe care, după 2 ani, firma de asigurări l-a pierdut. Deci, dacă pățiți de-astea și știți că aveți dreptate, curaj și la luptă! Câteva sfaturi de la câștigătorul procesului cu Rai-Generali, aici.

Și încă o știre importantă: De acum, dacă se va dovedi în instanţă că o anumită clauză dintr-un contract este abuzivă, comerciantul va trebui să modifice toate contractele în care apare această clauză. Detalii aici.

Voi ce știți despre procese câștigate și abuzuri sancționate în instanță? Sau, dimpotrivă, despre procese pierdute?

41 comentarii

  1. @Simona: foarte bine eu as da in judecata bancile :((, cati banuti a luat per total despagubire ????

    Si inca ceva doamna Simona ai castigat 550 mii de euroi????? 😕

  2. @Simona: asa scrie nene asta in comentariul lui pentru tine

    Simona
    Avind in vedere recentul tau castig (550 mii euro) dar si apropierea meciului de fotbal, iti ofer tie posibilitatea sa vezi ce anume vor doamnele astea de la mine, prin emailul primit recent.

  3. de trei ori ura pt buturuga mica :d.

  4. @Narcis: care nene, domne? dă un link, ceva…

  5. încă un model de țeapă, relatat de cineva pe FB: “am cerut asigurare pt ski şi-am primit una care nu acoperea ski. chestie de care mi-am dat seama cand a scris asiguratoru vestea bună. a fost cumva greu să alerg în cârje după dealerul de asigurări pentru o reparaţie morală. case closed. dar zic peste tot, la toată lumea. verificaţi ce scrie mic-mic pe spatele poliţei de asigurare!!!”

  6. @Simona: https://www.simonatache.ro/2010/02/25/de-ce-sa-nu-va-faceti-asigurari-la-rai-grup-generali/ uite link ul este de la tine din blog si vezi ca il cheama Andrei from USA, sa cauti mai pe la mijlocul comentariilor. Dar daca ai zis ca nu ai castigat ce mai conteaza??

  7. Interesanta chestia aia cu obligatia de a modifica toate contractele, pacat ca nu se aplica si in relatia cu statul (vezi de exemplu taxa de prima inmatriculare unde e nevoie de procese individuale ca sa iti recuperezi banii). Dar ce se intampla daca doua instante diferite zic chestii opuse (una ca e o clauza abuziva, cealalta ca nu e)? Stim bine ca astfel de cazuri in care instantele dau solutii diferite la cazuri similare se intampla mult prea des in Ro.

  8. In general firmele de asigurari accepta sume imense care acopera toate riscurile, dar niciun accident. Pentru orice problema vor gasi o exceptie.

  9. ENEL
    eu client rebel care cere contract cu tarif cu dbla inregistrare. adica de la ora 22 la 7 dim zilnic si vineri d ela 22 pana luni la 7 am 11 bani pe kw, in rest 55 de bani.
    nu vor sa imi aduca contor. imi aduc in final.dar se arde. fac 5 cereri de schimbare. mi-l factureaza pe pausal,1 an 4 luni, 1 mil pe luna.mi-l scmiba, dar il desigileaza in absenta mea.
    sun la sindserv, ala isi bate joc de mine,ca l-a desigilat fara mine ca era grabit si paote aveam eu alta treaba.
    sun la protectia consumatorului.ma suna seful sind serv cam dupa o saptamana.functionarul grabit e sanctionat cu taierea din salariu.
    dar ENELUL imi trimite evaluarea contorului ars,ca cica au citit in el energia.am de platit 18 milioane de lei.
    eu ajung la director ENEL Muntenia, presa, plangere,amenint cu instanta.si imi vine ideea luminata:eu am platit 1 mil pausal pe contor facturat ca normal, ori eu in contract apar cu contor cu dublu tarif.
    seful de la ENEL superior;doamna,aberati,uitati aici contractul initial.pauza.contractul……aaaaaaaaa……….unde e contractul?
    asteptati putin,va trimtiem noi acasa raspunsul.
    primesc raspunsul:ne cerem scuze,dar dintr-o eroare aum uitat sa va inregistram contractul .nu existati.
    ma duc din nou la domn director:uitati facturile emise.pe ce baza?
    in fine, nu o mai lungesc.ENEL imi face un alt contract,imi varsa in cont 18 mil,suma pe care ei au considerat ca mi-o datoreaza,dar…….uita sa opereze in baza de date si…..ma suna de la firma de recuperare ca trebuie sa dau bani ENELELUI si ma vor executa silit.
    de data asta ma duc la ENEL sus de tot si ii informez ca ii dau in judecata,chiar daca detest asta.
    concluzia:eu am primit cadou 18 mil de la ei, ei l-au dat afara de nenea directorul care a uitata sa opereze in calculator si pe tanti functionara care a uitat sa inregistreze contractul.
    a durat 6 luni,dar am nervii caliti.

    pazea,ca acum imi voi recupera banii de la ridicarea abuziva a masinii.
    si inca ceva, sotul are 22 depuncte amenda si e premisul virgin.de ce?
    nu a semnat niciun proces verbal,dar le-am contestat in instanta pe toate.si am castigat.

    • Buna ziua.Am si eu o mare problema creata de 2 angajati enel.Cum ati reusit sa vb cu un director de la Enel distributie ca eu ma chinui de 3 luni si nu reusesc.Multumesc.

  10. pun la dispozitie toata maculatura cu ENELUL.

    ex de motiv de castigat proceul cu politia

    amenda ca aveati 81 de km/h la km 100 pe DN x. contest procesul si aduc ca argument harta Romaniei in care km 100 pe DN-ul respectiv e in afara localitatii,deci viteza era legala.

    alt exemplu
    cer politiei actele de proprietate ale masinii pe care a fost radarul.masina era a sefului de post,dar nu si a MAI-ului,asa cum prevede legea.

    alt ex
    nr masinii mele a fost gresit cu o litera.

  11. @nike974: genial felicitari :), pur si simplu genial

  12. @nike974:Greu de crezut ca o sa castigi procesul cu ridicarea masinii.Mie mi-au ridicat-o justificand ca “ce afla la mai putin de 50 m de trecerea pietoni”- si tot am pierdut. In general, poti castiga procese impotriva firmelor private cand ai dreptate.Poti avea insa toata dreptatea din lume si pierzi procese cu institutiile statului, ministere, primarii.Firmele de ridicat masini au un statut aparte: desi firme private, “varsa” o parte din bani in primarii(oficial), o parte la politie(oficial) si alta parte de bani in primarii si la politie(neoficial). Grea lupta cu ei, au invatat toate smecheriile, nu poti compara experienta lor cu a ta.

  13. @nike974: zi-ne mai multe cu ridicarea mașinii, pls.
    @CC: ai avut și tu proces pt asta?

  14. A, mi-am amintit si eu un abuz, dar micut si pe care l-am rezolvat fara instanta. Intr-un depozit, construit cu credit ipotecar de la BCR , am facut asigurarea la BCR Asigurari (daca-i ordin, cu placere) – am fost obligati sa o facem aici. Un stivuitorist care manevra ceva in interior a lovit un perete al depozitului si l-a spart (nu foarte rau, dar singura reparatie posibila era sa schimbi toata placa de policarbonat – sau cum naiba ii zice) lovita. Am aflat o chestie naucitoare: ca nu se poate acoperi paguba pentru ca a fost produsa de un salariat al firmei!!! Drept pentru care i-am anuntat pe cei de la BCR ca nu mai platim asigurare pe depozitul cu care era garantat creditul. In sfarsit, am picat la o intelegere atunci (nu mai tin minte exact ce intelegere, ca au trecut vreo 5 ani, dar satisfacatoare oricum).

  15. @ nike974

    Si faza cu km100 pe DNX ti-a iesit aducand harta ca argument? Pentru ca in mod normal, dupa legea circulatiei, esti in interiorul localitatii cand te afli intre indicatorul de intrare si cel de iesire din aceeasi localitate (indicatoare prevazute clar de lege). Indiferent de ce zice nu stiu ce harta (harti care, apropo, pot sa difere, fara a exista o precizare expresa in legatura cu care e harta de referinta in nicio lege – din cate stiu eu).

  16. ohoho, in germania procesomania cu firmele de orice fel e sport national. numa ca aici cei mai multi oameni au asigurare juridica. iti trebuie deci asigurare juridica, teapana si scumpa, un avocat bun si flamind si firme care sa greseasca fata de tine. la sfirsitul anului bilantul trebuie sa fie zdrobitor pozitiv in favoarea ta, si de regula este. nici macar nu trebuie sa mergi la procese sau sa-ti bati capu daca avocatu e meserias, te vezi cu el o data la luna cel mult doua ore. asta e tot. e treaba lui nu a ta, pentru ce-l platesti (ma rog, nu-l platesti tu, tu platesti asigurarea juridica)?

    am pierdut o singura data un proces, de fapt singurul proces pe care l-am avut cu o persoana fizica. m-a dat el in judecata. am zis ca o are mica. si erau mai multi acolo, avea martori. si-a scos expertiza medicala in care ii atestata marimea si cu concluzia ca se incadreaza in parametri normali, care sint aia nici pina astazi nu stiu, ca atestu medical l-a vazut doar judecatorul. a trebuit sa-mi cer scuze, si sa platesc 800 de marci, era pe vremea marcilor. o avea normala. nasol.

  17. @simona: Da, am avut proces cu ei si l-am pierdut. Prestatia judecatorilor este de multe ori penibila, ajungi sa te intrebi daca pentru ei conteaza sau nu adevarul cred ca am mai spus, daca si pentru ei ar exista legea malpraxis-ului, altfel ar sta lucrurile.Dar nu exista, deciziile, chiar daca la instante diferite se bat cap in cap, raman fara urmari pentru judecatorii care le-au dat aiurea.Si mai sunt si inamovibili.

  18. Tare asta cu clauzele abuzive!!!
    Am spus-o şi o repet cu toată responsabilitatea: am avut legi pentru protecţia consumatorului chiar mai bune înainte de aderarea la ue. Am avut de-a face cu ele, am avut de câştigat.

    Ulterior au venit unii şi au tradus legi. Apoi, dacă îi luai la întrebări, se ascundeau sub clasicul “ e directiva ue, trebuie să o respectăm“.

    Puneţi bă osul la muncă şi faceţi legi după care să se ia şi alţii!!! Dacă vrei, poţi. Torsion 😯

    PS: DOLCETA la Google, vezi ce iese. 💡

  19. Uh, asta cu asigurarile ridica parul pe mine. Nu am ajuns la proces ca am in familie om calm si care care stie sa convinga chiar si asiguratorii, dar usor n-a fost.

    Accident pe autostrada B-Pitesti, domiciliul in Cluj.

    Situatia 1 – asiguratorul nu a vrut sa deconteze aducerea pe platforma a masinii pana la Cluj. Motiv 1 pentru ca e Leasing si proprietarul de fapt e din B. Motiv 2 pentru ca nu am folosit tractator autorizat de ei datorita tarifelor preferentiale. Au cedat dupa audienta la sefia pe Cluj si al demonstrarea ca taxele pe km ale preferatilor sunt mai proaste decat ce am negociat noi cu cel care ne-a adus.

    Situatia 2 – nu au vrut sa aprobe cheltuielile de reparatie in Service-ul ales de noi in Cluj. Au sugerat Oradea si chiar Ungaria (ca cica era mai ieftin). Complicat tare sa ii convingi ca iti repari masina unde vrei tu, nu unde-i cel mai ieftin. E adevarat ca aici am abandonat lupta la un moment dat si am sugerat sa ii convinga pe aia de la leasing sasi trimita masina in Ungaria ca de fapt e a lor. Cum discutia cu firma de leasing ar fi fost mai grea decat cu o persoana fizica, au ales sa ne lase in pace si sa aprobe devizul.

    In total am discutat 3 luni si masina a fost reparata alte 3 (lovitura serioasa:-)). Inca ma intreb de ce nu le-am cerut bani pentru alea 3 luni cat a durat sa ii convingem sa zica da pentru niste drepturi refuzate fara baza legala sau contractuala…

  20. Ce detalii sa va dau? Judecatorul a spus ca in lege exista articolul legat de distanta fata de trecerea pietoni si de intersectii la care trebuie sa parchezi.Nu au contat pozele facute in care se vedea ca masina parcata acolo nu impiedica nici circulatia celorlalte masini si nici vizibilitatea.Nu a contat ca politistii comunitari si angajatii firmei Autosal nu au masurat efectiv distanta ci doar au aproximat-o.Si nici ca in fotografii erau mereu parcate masini acolo, intr-una din ele era si o masina de politie cu ocupanti pe care nu parea sa-i deranjeze vecinatatea.M-am simtit umilit si am inteles ca autoritatile statului pot face absolut orice-si pun in cap impotriva cetateanului.Si ca, oricat de puternic esti sau macar te crezi, esti descoperit si fara aparare impotriva tupeului, a nesimtirii si a nepasarii. Si dupa ce iesi de acolo din sala, incepi sa incerci redefinirea notiunii de patriotism.

  21. PS. Dar da, de la cel mai mic exemplu pana la cel mai semnificativ – nu trebuie cedat si trebuie luptat, cateodata se intampla mai simplu decat ne imaginam. Si nimic nu ma irita mai tare decat cei acre ma sfatuiesc sa o las balta ca numa’ ma enervez si nu rezolv nimic. Ba da, rezolv: am rezolvat pana acum cu respectiva firma de asigurari, Lufthansa, Posta Romana, Directia Sanitar Veterinara Cluj. Toate prezentate ca si cazuri fara sperante in recuperare de bani sau in cererea unor masuri, etc. Si ce credeti? Chiar s-a rezolvat tot ce am cerut.

  22. @ Simona

    Cumnatul meu chiar si-a reparat masina pe asigurare in Ungaria. Si a fost mai ieftin decat ofertele din Romania.
    Nu vei avea de castigat daca ceri despagubire pe lunile acelea de discutii (in care tu ai avut de platit leasing in continuare). Pentru ca ei se vor prevala de faptul ca au respectat procedurile contractuale (nicaieri nu scrie in contract ca te vor rezolva imediat – nici macar de vreun termen rezonabil nu e vorba).

  23. @ Simona

    A, si legat de firmele cu care ai rezolvat eu am rezolvat cu CFR-ul pe vremuri , ha-ha! prin 1998 (sau poate mai devreme?). Daca stau sa ma gandesc bine, eu sunt cel mai tare – nici nu stiti ce inseamna functionarii de la stat. Stiu ca am facut si scandal, am si zambit frumos si am rezolvat-o , dar nu mai stiu amanuntele. Oricum, pierdusem o legatura din cauza intarzierilor de la CFR si am cerut banii inapoi pe cursa pierduta. A fost cu cereri, cu declaratii, cu tot tacamul (stiu ca le-am zis ca si eu o sa le cer de acum declaratii inainte de a-mi cumpara bilete). :mrgreen:

  24. Adi – corect, a durat destul de mult si daca era ceva consistent si credbil ce au propus ei, ne conformam. Dar dedesubturile discutiei sunt mai adanci de atat. Pt ca ideea cu Ungaria era doar inca un motiv sa intarzie plata/aprobarea. Nu au luat de fapt niciodata in serios Ungaria ca optiune. Apoi, contractul nu specifica cat de repede rezolva (dar atentie e asigurator ales de firma de leasing, deci pana la urma si firma de leasing trebuia data de toti peretii – au scapat pentru ca am primit o masina la schimb la un moment dat). Dar nici nu specifica nimic legat de locul reparatiei, gen : alegerea celui mai ieftin. Dimpotriva, specifica alegerea oricarui service autorizat si optiunea e a clientului, nu a lor. Pana la urma e vorba de principii si indiferent cat a durat/costat, eu cred ca castigul a fost ca s-a intamplat cum a trebuit sa se intample, nu dupa cum au vrut ei.

  25. Adi – Directia Sanitar Veterinara e o institutie de stat. Si da, am uitat de CFR, dar am trecut si pe la ei pt a reclama returnarea unor bani pt un bilet international nefolosit (regulamentul lor permitea asta, functionarii nu) si, curios, am rezolvat si asta in approx 2 luni de la reclamatie. Deci merge si cu ei.

  26. povestiți, fraților, și detalii.

  27. @Simona: fii căpitanul nostru și zi-ne cum ai rezolvat și cu Direcția Veterinară, și cu Lufthansa și cu tot.

  28. Pai Simona, eu m-am dezlantuit, cred ca niciodata n-am comentat pe blogul tau (cred, nu-mi amintesc:-)), dar asta tot timpul imi da drumul la gura pentru ca imi e groaza ca primim servicii proaste si suntem luati in suturi doar pentru ca lasam sa se intample asta. Si apoi ne plangem, ceea ce mi se pare o impocrizie majora. Dau detalii despre Lufthansa, DSV & CO mai tarziu.

  29. @ Simona

    Da, ai dreptate cu DSV-ul. E de stat. :mrgreen:
    Da’ e institutie. Cu institutii am una misto din 1999 (asta o stiu sigur ca mi-a scos peri albi). Facusem in 1998 un contract de leasing pe firma cu o firma din Austria (de fapt branch-ul din Viena al Sogelease, care tine de Societe Generale). In Romania inca nu exista legea leasingului (adoptata in 1999), era o nebuloasa totala – stiu ca un comisar de la Garda Financiara a vrut sa-mi scoata din cheltuielile deductibile cele cu repararea camioanelor in leasing pentru ca reparatiile le suporta proprietarul (adica nu eu). In sfarsit, cert e ca functionarii aveau niste idei nastrusnice in legatura cu leasingul(nu stiau cu ce se mananca).
    Ei bine, conform legii, cand faceam plata ratelor catre austrieci trebuia sa retin 10% din dobanda si s-o platesc catre buget (banca nici nu-mi aproba plata externa pana nu vedea OP-ul catre trezorerie).
    Bun, nici o problema, doar ca la inceputul lui 1999 primesc de la austrieci o hartie prin care imi cereau o adresa la Fisc cum ca am platit impozitul respectiv, astfel incat ei sa se poata descarca la Fiscul lor (pe baza acordului de evitare a dublei impuneri Austria-Romania) de impozitul datorat pe contractul cu noi.
    M-am dus la finante, am mers la biroul cu pricina si m-a intampinat o doamna la vreo 50-55 de ani, toata un zambet. Foarte draguta. Mi s-a parut mie ca i-a pierit zambetul cand a auzit ce-i cer, dar n-am luat seama. Ei bine, m-a omorat: o luna intreaga m-am dus la ea si isi mai aducea aminte de ceva. Mai dorea o hartie, mai avea ceva de verificat. “Doamna, ai ordinele de plata, uite-le, si trebuie sa-mi dai o hartie ca ele exista. Ce nu-ntelegi?”. De fapt eu nu inteleg ce responsabilitati are ea. M-a omorat. Va imaginati ca aveam presiuni si de la austrieci, care intrasera la banuieli (degeaba le-am explicat eu ca daca nu plateam impozitul cu pricina nu puteam plati nici ratele, nu cred ca m-au crezut).
    Cum am rezolvat? Simplu: intr-o dimineata (trecuse mai bine de o luna) m-am dus la doamna si i-am spus ca a sosit momentul sa-mi dea un raspuns. Nu mai e nevoie de nicio hartie in plus, trebuie sa-mi dea un raspuns. Nu o aprobare. Sa respinga cererea mea, dar in scris! Urmand ca pe urma eu sa merg mai departe cu hartia de la ea. Mi-a fost mila de ea, transpirase rau. A dat telefon inclusiv la minister ca sa fie sigura ca nu face o prostie si nu greseste, dar in ziua aceea am avut certificatul (bine, n-are sens sa va spun ca trebuia batut la masina de scris!! , deci am cautat si asa ceva prin oras).
    De multe ori gresim in relatia cu “organul” pentru ca ne dorim obligatoriu o aprobare. Trebuie sa cerem un raspuns. Scris! “Organul” isi asuma o raspundere daca ne respinge nejustificat cererea si el stie asta. Trebuie sa depasim ideea “am nevoie neaparat de aprobarea asta” pentru ca le facem jocul si trebuie sa le dam spagi, sa alergam unde ne trimit ei s.a.m.d. Daca stim ca avem dreptate si cererea noastra are toate argumentele pentru a fi aprobata, trebuie sa le cerem o respingere a ei. In scris. Incercati… :mrgreen:

  30. firma lufthansa nu exista. nimeni nu poate sa spuna ca a zburat cu lufthansa si nimeni nu cunoaste direct vreun om care sa fi zburat cu lufthansa. existenta firmei lufthansa e o inventie a iluminatilor, iar simona face parte din teoria conspiratiei.

  31. mă întreb dacă marile companii nu se pipi pe chestiile astea

  32. marile companii mai mult decit se pipi pe chestiile astea. marilor companii cind au bani de platit, cind au incasat mai mult sau orice altceva la care trebuie sa dea bani, le convin procesele chiar daca le pierd. de obicei ele au de platit sume asa de mari incit, oricit ar parea de incredibil, dobinda obtinuta de la banci pe acei bani prin tergiversarea proceselor pe acele perioade le aduce un bilant pozitiv cind trag linie.
    daca e ceva ce nu le convine marile companii (atunci cind considera ca pierd imagine, sau au presa negativa) vor cauta sa se inteleaga cu tine in afara procesului.

    dar e adevarat ca uneori vin chiar ele in intimpinare. de exemplu am locuit intr-un oras care avea un combinat chimic care a avut noaptea ceva scapari in atmosfera care a lasat pete de culoare pe toate masinile din oras care nu erau in garaje. ei bine, au dat anunt public si au platit absolut tuturor vopsirea masinilor. mie mi-a adus asta atunci un mic beneficiu. eram tot asa student si aveam o rabla pe care intentionam sa o vind si revopsirea proaspata mi-a urcat cu citeva sute de marci valoarea masinii.
    tot asa alta data s-a luat pentru opt ore curentul. invatat de altii am facut rost de cite bonuri de casa anterioare datei am putut eu care aveau pe ele produse congelabile si am solicitat depagubire. nu numai eu ci toata lumea am primit atunci despagubire unu la unu. si eram tot asa studentas, nici nu aveam congelator macar.

    in vest concernele mari nu se incurca in si cu furnici, dar nici nu le calca pe cap, desi sint aproape stat in stat.

  33. Apoi si ce ca marile companii pe se pipi pe toate chestiile astea? Atata timp cat eu ies din povestile astea macar cu senzatia ca am facut ceva glorios petru mine, nu ma intereseaza cat de putin le pasa lor sau cati bani fac.

    Lufthansa – e poveste simpla: mi-au rupt bagajul, mi s-a spus ca orice claim cu Lufthansa e o cauza pierduta, ca si altii au incercat si Lufthansa i-a dovedit pe toti. Mie mi-au spus ca imi returneaza valoarea gentii cu conditia sa le trimit geanta stricata la B. Fiind o geanta nu foarte scumpa, probabil transportul pana acolo costa mai mult ca geanta. Au cerut toate actele si hartiile pe care si le-au putut imagina, unele chiar de cate 2 ori. Trimise exclusiv prin fax, notiunea de scan si mail le era straina. Au sfarsit prin a plati senzationala suma de 130 RON. Dupa 45 de zile de trimis hartii pe fax.

    DSV – indirect am ajuns la ei. Langa blocul unde locuiam era un alt bloc, nou, care deversa rahatul pe un teren viran, nu erau chiar legati la canalizare. La un moment dat au sapat un oarecare sant pt nu stiu exact ce – rahatul se colecta acolo, dar nu disparea. Faptul ca animalul meu de companie facea baie in sant sau manca/bea de acolo din cand in cand era relativ OK, dar mirosul care ne ajungea in case in unele zile era de nesuportat. Din nou, am fost sfatuita sa ma impac cu ideea, dar cam cate zile la rand de spalat cainele plin de rahat poti sa traiesti? Am trimis o sesizare pe mail la Protectia mediului, ei au facut FW la Primarie care a sesizat DSV care m-au hartuit literalmente sa ii ajut cu identificarea adresei respective, etc. In 2 saptamani problema era rezolvata si in alte 2 am primit notificari de la 2 dintre aceste institutii prin care ma anuntau, pe pasi, ce au facut ca sa rezolve problema si ma invitau sa ii anunt daca nu sunt de aceeasi parere cu ei.

    Etc. Nu stiu altii cum sunt, dar mai era un post al Simonei – ceva legat de experientele bune din RO – probleme in dealing-ul cu unii si cu altii? Clar! Imposibil de rezolvat? Nu. Unele mai greu altele mai usor. Daca nu incerci oricum nu iese nimic. Iar impresia cu care am ramas e ca in RO se poate si e din ce in ce mai bine, tre’ doar sa vrei.

  34. @papalapap – nu-s sigura exact ce rol a avut Lufthansa in viata mea, de fapt claim-ul l-am facut prin Austrian, pe vremea ‘ceea Lufthansa nu era repreezentata direct in aeroportul de aterizare
    @Adi – e greu cu institutiile de stat, dar in general, pentru mine, a fost mai usor decat m-am asteptat. Cu DSV ma asteptam sa apar si la stirile locale, asa revoltata eram si hotarata sa ii pun la treaa impotriva vointei lor, si cand colo ei ma sunau din 2 in 2 zile sa-mi dea raportul cu evolutia lucrarilor…

  35. Salutare tuturor. Sunt si eu nou pe aici. Cu Enel n-am prea avut probleme, cu banca inca ma descurc dar de boschetarii de la rutiera ma cam tot lovesc. Si mai nou si de asa-numitul “cazier rutier” unde am inscrise toate contraventiile din 1997 inclusiv cele castigate in instanta.

    Un sfat pe care il dau oricui: procurati-va N.M.L. 021-05 publicat in M.O. nr. 1.102 bis din 7 decembrie 2005 .
    Si iata de ce : « Cinemometrele vor putea fi utilizate legal numai daca au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate in conformitate cu prevederile prezentei norme si sunt insotite de buletine de verificare metrologica in termen de valabilitate» (art. 4.3 din N.M.L. 021-05). art. 4.4 din N.M.L. 021-05 prevede ca : ”masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele art. 4.1. … 4.3. din prezenta norma precum si in urmatoarele cauze : … – daca, in momentul masurarii, in raza de miscare a aparatului se deplaseaza simultan mai multe autovehicule iar autovehiclul vizat nu poate fi pus clar in evidenta”. -Si radarul este regina probelor !

    De asemenea, art. 16 alin. 1 din OG privind regimul juridic al contravenţiilor nr. 2 din 12.07.2001 (inca in vigoare) prevede toate mentiunile obligatorii pe care trebuie sa le contina un pv.
    Art. 21 alin 3 din OG privind regimul juridic al contravenţiilor nr. 2 din 12.07.2001 (cu modificările şi completările ulterioare) prevede ca : “sanctiunea se aplica in limitele prevazute de actul normativ si trebuie sa fie proportionala cu gradul de pericol social al faptei savarsite, tinandu-se seama de imprejurarile in care a fost savarsita fapta, de modul si mijloacele de savarsire ale acesteia, de scopul urmarit, de urmarea produsa, precum si de circumstantele personale ale contravenientului si de celelalte date inscrise in procesul-verbal”.

    In rest, abuzuri sunt multe, suparator de multe, uneori putem face ceva alteori cand isi baga sicofantii din CCR boturile (nu ma refer doar la referendum) -ne resemnam.

    In speranta ca va ajuta si multumiri pentru link-urile utile autoarei articolului.

  36. Mic indreptar de lupta cu autoritatile / firmele / etc.

    1. Incercati sa aflati ceva despre subiect. Nu te poti lua de guler cu instalatorul pentru ca nu ti-a pus corect o teava DACA NU STII cum se pune acea teava. S-ar putea ca dreptatea sa fie de partea lui si e pacat.
    2. Invatati, invatati, invatati! Legile si reglementarile. E pacat sa nu, doar avem Google.
    3. Prima data se incearca rezolvarea pe cale amiabila. Exista doua variante:
    a) Va rog mult, stiu ca dreptatea e undeva la mijloc, dar ajutati-ma aproband acest lucru. Culmea, merge de duduie! 💡
    b) Dupa cum v-am explicat, stimata doamna / stimate domnule, stiti bine ca dreptatea e de partea mea iar eu sunt un bun crestin si nu ma reped cu o reclamatie atata timp cat mai putem sa o rezolvam amiabil.
    Bon, cand zic “explicat“ ma refer la faptul ca v-ati insusit pilda de la punctul 2 si ii dati functionarului peste bot cu acele cunostinte din domeniu care va sunt necesare.
    4. Reclamatie catre superiori si / sau autoritatile din domeniu.
    5. Agitatie prin new media! Asta e mai noua, dar foarte utila, dupa cum bine se observa.
    6. Proces legal.

    Nu va repeziti la proces din prima, zau.

  37. 1. cu km 100,am verificat.era si dupa indicatorul de terminare a localitatii si pe harta era in afara.
    pariu ca imi iau banii inapoi d ela ridicari?
    sa zic si de ce
    e HCL 416 care la art 7 zice ca se ridica masina daca obstructioneaza traficul(pietonal,rutier).
    ce am facut?
    1.am procesul verbal d ela politie care zice clar ca eram parcata pe spatiul verde.deci nexam masini, nici pietoni.
    2. m-am intors la locul faptei si am parcat masina exact in locul d eudne au ridicat-o si am tras vreo 15 poze in care intre gard si masina trec paralel 3 persoane.

    vin cu detalii!

  38. Greu de luptat cu asiguratorii. Sansa ar fi sa ai un broker bun si sa nu ajungi la proces pentru ca ei nu o sa piarda niciodata. De preferat calea amiabila, ceva de genul zici ca ei si faci ca tine.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green