Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Despre partea bună a lucrurilor care ne par rele

Când vine vorba de corporații, cu toții ne cam dăm ochii peste cap. Nu ne place că ne iau banii fără milă, nu ne place că depindem de ele, nu ne place că, uneori, își încalcă promisiunile, nu ne plac multe lucruri. Toate supărările noastre au o bază reală, desigur, nu sunt ficțiuni, doar că reprezintă doar o parte a adevărului. Adevărul întreg e că marile corporații sunt exact ca noi, oamenii, și ca viața însăși: adică și bune, și rele în același timp. Și că a vedea doar lucrurile neplăcute e deprimant și nesănătos. Așa că hai să facem un exercițiu care s-ar putea să ne ridice un pic colțurile gurii.

Să ne gândim, pentru început, câte secții din spitalele românești au fost renovate și dotate modern, din banii corporațiilor. Primul exemplu care-mi vine în minte este secția de terapie intensivă pentru nou-născuți de la Spitalul Marie Curie din București. A costat 2.165.000 de euro, dintre care 1.400.000 de euro au fost dați de Fundația Vodafone Romania, 615.000 au fost adunați din donații de Asociația Inima Copiilor, iar 150.000 de euro au fost contribuția spitalului. Asociația Dăruiește viață a înființat centre de transplant, a adus la standarde moderne mai multe secții de oncologie din țară și continuă să facă asta, având alături o grămadă de sponsori care pun la bătaie sume cu multe zero-uri. Sunt nenumărate exemple de programe sociale care au schimbat sau chiar au salvat vieți și care nu s-ar fi putut desfășura fără banii companiilor pe care le înjurăm noi în fiecare zi.

Acum câteva zile, pe 1 octombrie, prima fundație corporativă din România a împlinit 17 ani de existență și i-a sărbătorit printr-o gală în cadrul căreia a premiat ONG-urile partenere sau chiar persoane fizice împreună cu care a derulat programe sociale.

E vorba despre Fundația Vodafone, iar detalii despre premii și premianți puteți afla de aici.

Bilanțul acestei fundații, după 17 de ani de existență, sună cam așa:

– 848 de programe pentru copii, bătrâni, persoane defavorizate, persoane cu dizabilitați și victime ale calamităților naturale;

– investiții de peste 20 de milioane de euro în proiecte desfășurate în parteneriat cu peste 600 de ONG-uri;

– 650.000 de beneficiari finali ai acestor proiecte.

Un capitol important al activității ei îl reprezintă programul Mobile for Good, ce derulează (în toate cele 28 de țări în care e prezentă compania Vodafone) proiecte care folosesc tehnologia modernă în rezolvarea unor probleme sociale. Cele 8 proiecte demarate în România în 2015, cu un buget de 804.500 euro, pot fi rezumate în felul următor:

• Tehnologia ca instrument de fundraising

• Tehnologie pentru persoane cu deficiențe de auz și de vedere

• Telemedicina copilului insulinodependent

• Helpline pentru persoanele vârstnice

• Tehnologie pentru pacienții cardio din mediul rural

• Tehnologie pentru copiii cu epilepsie, autism sau boli grave

• Tehnologie pentru operațiile de transplant

• Tehnologie pentru managementul plăgilor

Vă las în compania unui clip de prezentare a Galei:

Da, știu, ați fost uimiți și voi, ca și mine, de cât de înalt e Cabral față de Andreea, soția lui. 🙂 Știu și că vă e greu să urmăriți declarații în limbaj de business. Dar, cu toate astea, fraților, mie mi-a făcut bine să aflu că 20 de milioane de euro s-au dus, de când există fundația asta, către cele mai suferinde domenii în România: sănătatea și educația.

Vă mai citez, de pe site-ul lor, doar un singur lucrușor, legat de secția de terapie intensivă pentru nou-născuți de la Marie Curie: “Special pentru noua secţie de terapie intensivă nou-născuţi, Vodafone România a dezvoltat o soluţie de telemedicină care permite transmiterea de imagini video şi parametri medicali în timp real, pentru urmărirea semnelor vitale ale pacienţilor. Implementată pe noua tehnologie 4G, soluţia este o premieră tehnologică în România şi permite accesul facil şi securizat la datele medicale, de la distanţă”.

Păi, nu e extrem de important așa ceva, pe lângă 1,5 milioane de euro investiți în pereții noii secții și în dotările moderne? E. Și nu e un lucru bun? E. Strâmbăm din nas cu acreală în fiecare zi către corporații, dar hai să le mai și zâmbim atunci când merită. Eu așa vă propun, cu toată sinceritatea. 🙂

____________________________

Acest articol este parte din campania de comunicare a Fundației Vodafone România.

30 comentarii

  1. Cine-a pastrat abonamentul de 1 cent/minut a facut mari gauri in profitul Vodafone. Tin minte reclama cu elevul care-si petrecea weekend-ul in familie, vorbind cu totii la telefon.

  2. n am cuvinte.
    numai cine nu a trecut prin asa ceva, nu stie ca e vital un astfel de ajutor.
    o dotare de genul asta face diferenta dintre viata si moarte. atat.
    sarutmana mai ales fetelor de la Daruieste Viata pe care le iubesc maxim.

    • ala cu dislaicul cred ca e personal, nu la text. pe bune. multumesc, asemenea, si ma doar nici in cot.

    • Nike iarta-ma ti-am dat dislike si nu ma lasa nenorocirea asta sa-l scot. Iertaciune, din greseala a fost! 😯

      Si da, companiile cele “rele” au totusi partea lor buna, pe langa ca totusi ofera locuri de munca, beneficii etc. Dar unora le place sa-si aduca aminte de ele doar cand le convine lor 👿

    • la popa la poarta
      e-o pisica moarta
      cine-o da dislike
      s-o manance coapta

      baaaaa sarma ghimpata-n neuroni
      budimex ajutat de astia a ajuns un spital de top
      orice copil si parintii lui stiu asta

  3. vreau sa salut onestitatea ta, simona, sper sa ia si altii exemplu de la tine, deocamdata e jale, oricine altcineva in locul tau ar fi scris un imn vomitiv inchinat Vodafone

  4. si mai e un lucru ce a facut fundatia: publicitate cazurilor. Multi oameni au constientizat ca sunt ceva nevoi in societate, i-a influentat: unii au directionat 2% din impozit, altii contribuit cu bani, altii cu efort fizic. Exemplul lor e un exemplu bun.

  5. da, unele corporatii au facut si lucruri bune , cum e exemplul asta , plus ca pretul pe minut a scazut fata de cum era cu niste ani in urma.
    adica nu poti sa zici ca te incarca prea mult pt serviciile lor.
    altele sunt carpanoase rau , dar nu zic cine, ca le stie toata lumea fara sa le mai numesc

  6. Pot sa spun ca nu doar marile corporatii fac gesturi frumoase. Se fac donatii catre gradinite, orfelinate, etc si la scara mai mica. Chiar daca nu sunt mediatizate, putinul acela inseamna totusi ceva 🙂

  7. corect punctat , SImona!
    chiar merita sa mai spunem si cate un bravo din cand in cand iar pt ca tu faci asta, un bravo si tie din toata inima

  8. Stiu ca aici e vb de vodafone, dar mai stiu si pe altii care fac acelasi lucru. Timken, de ex. Si, nu, nu lucrez la Timken. Lucrez in alta multinationala, care, din pacate nu are voie sa sponsorizeze sport, educatie si sanatate. Din cauza profilului. Insa admir ceea ce pot face altii. Si lasand la o parte ce servicii presteaza Vodafone ( chiar nu are legatura cu partea lor de sponsorizare), bravo lor. Ceea ce au facut in colaborare cu dl dr Carstoveanu la Marie Curie e minunat. Doar ca munca a fost a dl dr. Stiu de la dansul ce a insemnat. M-a mirat ca nu a fost mentionat de comunicatul Vodafone.
    Oricum, asa e, Simona. Oricat am injura corporatiile din obisnuinta ( unii nici macar n-au lucrat sau nu lucreaza acolo, ca sa isi dea cu parerea in mod avizat), macar au venit cu obiceiul “prost” al sponsorizarilor si donatiilor. Sa le fie rusine, nu?

    • dr Cârstoveanu a fost menționat și paramenționat la momentul inaugurării secției pentru bebeluși (acum 2 ani parcă). ce ai citit acum nu e un comunicat Vodafone, ci un text scris de mine, iar subiectul principal era Gala Fundației Vodafone, am pomenit doar de Marie Curie, pentru că este primul exemplu care-mi vine mereu în minte când e vorba de investiții mari ale corporațiilor în sănătate.

      și da, sunt multe companii care, pe lângă că ne vând servicii sau produse, în loc să ni le dea gratis, fac și multe fapte bune. 🙂

    • Simona, nu te otzari. Ca n-am dat cu parul. Am facut si eu o observatie. Era posibil, de exemplu ca Vodafone sa nu-l fi mentionat in campania lor de comunicare asta de acum. Cata vreme e un articol pe care il scrii in cadrul unei campanii de comunicare organizata si platita de catre cineva, am presupus ca ai primit niste guideline-uri. Atata tot. No pun intended. Nu toata lumea iti vrea raul.

    • hăăăă? de unde reiese că mă oțărăsc? am explicat doar. 🙂

  9. Price om e el insusi o corporate.
    Mai putin Nike care, la greutatea ei e doar asa , o firma de apartment.
    A fost publicitate.
    Apropo, jegu meu de telefon e chair Vodafone, opt microprocessors, 12 megapixel I pe data opt spate LA camera, super memorie, dar nu stie limbs romaneste.

  10. …..pai macar atat ….!!! ……La cati bani castiga ……La caaaaaate milioane invart ,la cat de mult sleieste tineretul de munca …….macar sa fie darnici ….pe ici un pic ….pe colo un pic ….. Ca-i bate Dumnezeu ….la cat de avari sunt ….Incearca si Lupul sa para ……mielusel …mde !! … 😈 😈 😈 😈 …..Mda ,cu toata acreala ,le spun si eu ….. Felicitari bai corpratistilor …!! Sa mai faceti d’astea !! 😀 👿 😀

  11. Postul simonei nu era pro vodafone ci pro fundatie care chiar face lucruri misto! Big up pt cei care au inteles, pentru ceilalti..tipic romaneste!

  12. As fi apreciat mai mult daca era aratata o comparatie intre profitul net Vodafon de 158 milioane lei pe anul 2014 (35 milioane de euro) si 11,4 milioane lei pentru anul 2014 ( 2,533 milioane euro) venit al Fundatiei Vodafon (suma dedusa din profitul brut, nu-i asa?). Adica 0,36% din cifra de afaceri din Romania care e de 3,15 miliarde de lei, suma mult mai mica decit comisionul bancar platit de ei pentru incasarea facturilor. Si mai important – efectul antenelor si telefoanelor mobile asupra sanatatii noastre. Da, sunt de laudat ca au dat inapoi niste firfirei fata de altii, care nu au dat nimic.

  13. Si să nu uităm de cei 2 euro pentru Magic Home. Mi-am ales și eu ce am putut dar pic cu pic si tot mai reușim ceva bun.
    Că dacă i-ar fi strans ministerul sănătății acum eram bolnavi toti de inimă rea.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green