Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Brand-Manager caut oameni să-mi lingă în fund brandul

Screen Shot 2016-05-17 at 12.07.49

Niște campanii pe care le-am refuzat recent mi-au inspirat acest dialog imaginar dintre Client și Agenție:

Client: Aș vrea să plătim niște oameni ca să-mi lingă în cur brandul de care mă ocup. Pe Facebook, pe bloguri…

Agenție: Da, dar, știți, suntem în 2016 și consumatorii nu mai suportă genul ăsta de campanii. Cum văd pe cineva că linge un brand, cum se enervează.

Client: Nu mă interesează. Vreau să cumpăr niște oameni care să-mi lingă în cur brandul, așa am învățat eu că se procedează, în 1992, când am devenit Brand Manager.

Agenție: Da, dar, știți, din 1992 și până azi au trecut 24 de ani. Între timp, oamenii au ajuns să fie foarte agasați de mesajele brandurilor. Practic, se simt agresați de ele, își instalează adblock-ere, ca să nu mai vadă bannerele cu reclame, și îi irită foarte tare campaniile invazive, au ajuns să urască publicitatea din cauza lor… În SUA, 40% dintre userii de internet folosesc adblock-ere și nici România nu se simte prea bine.

Client: Nu mă interesează. Vreau să cumpăr niște oameni care să-mi lingă în cur brandul.

Agenție: Noi vă recomandăm mai degrabă o campanie mai finuță, mai creativă, mai smart.

Client: Nu, mulțumesc. Vreau să cumpăr niște oameni care să-mi lingă în cur brandul.

Agenție: Am putea să facem ceva neinvaziv, la care brandul să fie asociat.

Client: Nu. Vreau să fie ceva DESPRE EL, EL, EL, EL, cel mai tare și mai iubit dintre toate brandurile. Să se oprească soarele-n loc și să citească statusurile și articolele în care bloggerii povestesc ce înseamnă pentru ei acest minunat brand și să înceapă să se închine și el, ca la sfintele moaște. Poate am putea obține chiar un interviu cu el în care să ne spună ce sentimente înălțătoare îi inspiră acest brand?

Agenție: Cu care el? Cu soarele?

Client: Da. Să spună cât ne costă…

Agenție: Haideți să ne întoarcem în realitate, unde soarele nu dă interviuri pe bani, iar publicul pe care îl vizăm nu suferă de retard. O să ni se întoarcă în față această campanie, o să fie ca un pipi contra vântului.

Client: Nu cred asta. Când consumatorii îi vor vedea pe bloggeri că-mi ling brandul în cur, se vor încolona toți ca oile și o să-l venereze.

Agenție: Nu. Se vor încolona să înjure. După care vor ocoli și brandul, și pe ăia care l-au lins, plătiți fiind. Și vor urî și mai tare publicitatea, și își vor pune și mai multe adblockere, și vor fugi ca de dracu’ de orice mesaj venit din partea unui brand.

Client: Nu mă interesează. Vreau să cumpăr niște oameni care să-mi lingă în cur brandul.

Agenție: Insistăm să vă spunem că se va întoarce împotriva lui. Ba chiar se va întoarce împotriva tuturor brandurilor, în general.

Client: Nu mă interesează. Vreau să cumpăr niște oameni care să-mi lingă în cur brandul.

Agenție: Bine. O să căutăm niște oameni care să vă lingă în cur brandul. De fapt, nici nu trebuie să îi căutăm. Sunt aici, la ușa agenției, cu limbile pregătite, gata să facă orice pentru bani.

41 comentarii

  1. cruela de vila

    cu pisici nu vrea? ca ele sunt obisnuite! :mrgreen:

  2. 😮 😀 :mrgreen: sper ca populatia lingatoare sa scada!!!

  3. Simona, am o intrebare referitor la asta.
    Teoretic, cred ca ai dreptate. Argumentele tin de evidenta.

    Dar ma gandesc ca aceasta evidenta apartine unui grup relativ mic si influent tot in zona lui.
    Oare brand managerul nu are in vedere alte zone de consumatori ? Adica crezi ca nu mai e loc pe piata pentru acest tip de mesaj ?

    Ex: Daca m-ai fin intrebat acum 3 luni, as fi zis ca Piedone nu mai are ce cauta intr-o functie publica 5 ani. Iata ca e atat de popular, incat mai-mai ca distruge partide in cursa-tavalug catre primarie

    • Marius Stuparu

      Cristian, 85-90% dintre brand managerii de la noi (asa-zisii brand manageri, niste absolventi de marketing invatati de dinozauri din anii ’80) nu stiu ca exista alte zone de consumatori. Ochelarii de cal ii impiedica sa vada lumea reala, si stii de ce? Acele Ad Blockere (cu exceptia Ghostery, dar asta e alta discutie) nu blocheaza pe server reclama, doar o ascund, iar lor le apare ca acel mic pixel de control a fost descarcat, deci presupun ca s-a generat un view.

      Daca ar iesi putin din cusca biroului si ar mai discuta cu alti oameni, poate ar vedea si ca platesc multi bani degeaba pe bannere. Ca sa nu mai zic de aia de printeaza flyere de impartit la metrou – absolut inutile, din moment ce 99% ajung la cosul cel mai apropiat. Pe astia din urma chiar nu pot sa ii inteleg.

    • cred că nu mai e loc, pentru că e inflație de comunicări de brand și oamenii s-au săturat realmente, sunt agasați, au început să urască tot ce înseamnă publicitate și să fie iritați de campaniile invazive. indiferent de nișă…

  4. Dar de ce vrea numai lins, pentru supt a gasit alta agentie?! 😮 😕

  5. Am ras cu lacrimi, pe ploaia asta acest articol a mers la fix… revenind acum la modul serios, sunt companii si branduri care nu vor sa accepte o umanizare, vor acea comunicare standardizata, robotizata,, gen ” totul pentru o viata mai buna” si ” o sa te indragostesti de produsul nostru” desi si ei stiu ca nu e adevarat ce comunica.

  6. Asta cu linsul in cur seamana mai mult cu brand awareness. Cine naiba mai vrea awareness ? Toata lumea vrea direct sales, deci nu numai sa il linga, dar au nevoie de oameni sa il inghita direct. Dialogul se rescrie :
    Client: am nevoie de oameni care sa stea in genunchi, sa linga brandul sa-l inghita si eventual sa le si placa brandul ! si Atunci agentia le recomanda direct Youporn ca toata lumea sa fie fericita.

  7. oarecum offtopic, dar legat de publicitate invaziva
    Imi amintesc de o anumita reclama, de tip pop-up si cu sonor ridicat, la un produs alimentar. A circulat acu cativa ani (cred ca si la TV, nu doar pe net). Nu puteai deschide un site ca omu’, fara ca imaginea produsului minune sa-ti acopere desktopul, zgariindu-ti nervul optic, in timp de o donsoara iti urla in urechi, clar si spatiat, ca pentru prosti: “FRUC-TE PROAS-PE-TE SI CEL MAI BUN LAP-TEEE…” etc.
    Reactie spontana, la prima vizualizare: “F…-ti fructele proaspete ale p…dei ma-tii!!!”

    Atat de tare m-a iritat agresivitatea reclamei – care s-a incapatanat sa persiste saptamani bune in mediul online – incat am evitat, cu aceeasi incapatanare, sa cumpar produsul respectiv. Care produs poate chiar era bun…

    • Asa am patit si eu cu o reclama la paste. Multa vreme le-am ocolit doar pentru faptul ca reclama imi violenta urechile de fiecare data cand deschideam anumite site-uri. Chiar si acum le cumpar rar, ca am ramas cu sechele.

  8. Cel mai tare brand care e el brand, e brandu’ lu’ ala de pe Targu Ocna… 😆
    Restu … “carpe diem”, pielea … “dânsei”. “Dăcât”. 😆 😆 😆

    Şi apro-popo, nu cumva “testezi piaţa” pentru brandu’ de mâncare de chisică “Mi’aela”, ca să nu se mai “chinuie” “Mi’aela” singură, să fie alţii care să-i lingă – mă scuzaţi! – brandu’ ?? … 😆 😈

  9. Roxana crisan

    Hohohohoho! Sa trăiască brendul, sa fie lins in cur, sa curgă exemplele de brenduri și de brenzi menegeri spălați pe creieri de la lins.

    • Nu este nevoie de exemple de brand manageri, se stiu si ei…oricum, fiecare brand manager care va citi acest articol se va gandi ca de fapt problema este “doar la ceilalti” ca “el nu e asa” 🙂 si povestea devina absurda la infinit 🙂

  10. Asta înseamnă piaţă liberă. Oricît de extravagantă ar fi o cerere, sigur va fi cineva dispus să o onoreze.
    Cît despre schimbat părerea celui cu nevoia, să fim serioşi. Ia să vedem cine-l convinge pe Becali că nu se mai poartă lei poleiţi la uşă de pe vremea lui Ludovic al XIV-lea sau că sacourile de pe el nu pot părăsi arena circului.

    • Marius Stuparu

      Aaaa, pardon. In privinta hainelor, Becali are un foarte bun stilist. Dar deviem.

  11. Orice soi de prostitutie se face pe bani. Mereu se vor gasi oameni rupti in cur (fie si cu oaresce principii) care sa o faca.

  12. Daca stii sa-ti alegi partenerul, e gratis!

  13. de reclame suntem cu totii satui si scarbiti, inca de pe vremea televizorului. or fi si eficiente, nu stiu ce sa zic, altfel nu ar da companiile atatia bani pe ele. dar eu ma duc sa-mi instalez un adblocker din ala, multumesc ca mi-ai dat ideea.

    • Spor la scarba, Marine! Dar vezi, ca nu-i contagioasa. Maimutareala e deja brand! Cu cat lingi mai adanc, cu atat avansezi in regn! Decat unii pot!?

  14. mi-am instalat un adblock, foarte buna ideea, nu stiu cum de nu mi-a venit pana acum, desi am mai auzit despre asta. incercati si voi, o sa va placa

  15. M-am lins pe bot (n-am zis boot)! Iar trebuie sa ma reloghez again & again?!

    • Hai sa punem de-o revolutie de blog, fratele meu, ca si io m-am saturat de relogat.
      De-aia si scriu mai rar si imi condensez ideile in cate-o fraza scurta,
      dar pana cand?!? ❗ 👿 :mrgreen: 🙁

    • cruela de vila

      Pa mine a inceput sa ma tina minte! 🙂
      Cruela presedinte!
      :mrgreen:

  16. Linsul in cur nu e invaziv de fapt e tangențial. Deci unde e problema?

    • @vmo:
      Sa nu uitam secantele!
      Am auzit cu ochii mei, de la o tiganca, zicandu-i unui roman:
      – Scapa-mi-ai limba … da, da, da … fix acolo! Acu’ chiar tangential vorbind, vorba ta! Pai ce dracu’, uitam geometria in spatiu?
      Ne mai trece Don’Profe Adi la bullyvara!

    • La bullyvard, birjarilor, la bullyvard!
      Că ca ăia vorbiți ,scriți, relogați…
      Ps. Greșalile este intenționate, sa nu avem vorbiri…vorburi…vorbere….

    • Dar tu de ce te bagi in seama, vecinu?!?
      Ai tu un provider, o logare macsima, care nu te-mpiedica deloc pe blogul roz?!?
      Hai, zii, fa o poezie, daca poti.
      Daca nu, nu.
      Taci din gura!

  17. “I’m not saying blogging is dying, but this specific little monster branch of it, sponsored content disguised as horribly written “day in the life” stories about your kids and pets? It can’t possibly last.”

  18. Ceva caracteristic roman, vreti?
    Uite cu BlackFriday – a ajuns la noi o bascalie: e de primavara, e de vara, e inainte de black friday, e dupa black friday, e de sambata si duminica asta, e ceva de groaza – numai cand aud vorbele astea intorc spatele la orice. Nu pot sa-i iau in serios pe astia care fac asa campanii.
    Asta e piata de publicitate la noi – de ce sa-ti bati capul cu alt ceva cand e mai simplu sa faci ceea ce inca vinde.
    De aceea Brand managerul vrea chestii simple, ce sa-si bata el capul?
    Au incercat si Home Depot la americani asa ceva – au ras pe net de ei si cu dosu’.
    Dar, hei! Inca consum publicitate dar cand si de care vreau eu.
    Cum e asta:

  19. costicămusulmanu

    băi da ce trolarea noastră?!
    ce-mi auziră urechili la teveu?
    vlăduț a nost’ di la magic camp ministru!!!!
    pe ei, pe ei pe …
    hai că se poate!!

    • Da, Vladuț este. Cat is de trista zilele astea, a fost singurul lucru care m a bucurat.
      Ii mortal, molipsitor, n ai frate cum sa nu l iubesti!
      Zodie de calitate!

  20. Din cjclul:
    Ca asa-i in Romania
    De cand cu tehnologia!
    Tot cotrobaind pe ici, pe colo, dau peste o postare a unui nene, Rares Petrisor, jurnalist mai de staif, asea … loati de cetiti: http://www.praward.ro/juriul/244-rares-petrisor … infine, nu ce e omul conteaza, ci ce-a scris!
    Adica asta:

    Trece pe lângă mine un smoc de femeie, înflorată toată, urlând din toți rărunchii:
    – Fiaaareeeeîî, fiareeeîîî vechi loăăăăm!
    Din curiozitate, o opresc și o întreb, zâmbind:
    – Și, dacă găsești, cum le cari?
    – Păi trimit locația pe whatsapp, bărbată-miu e după colț, cu papucul, că nu poate parca pe străduțele astea…

    Mai da-o-n kil, cu asa marketingire (scuzati alaturarea spoita si defaimatoare) iti mai trebuie lingau? De brand, gen, nu de smoc!

  21. cruela de vila

    ca sa vezi!
    (aproape) aceeasi ora si aceleasi preocupari! 😉
    am gasit un link
    interesant
    sa moara lingatorii si lingaii!
    pt canu vor intelege despre ce vorba in propozitie!
    :mrgreen:

    UberMegane – cum să mergi gratis cu taxiul

    • Asta e reclama la McDonald’s pentru canibali, nu?
      Si in loc de cel mai bun Dublu-Hamburgher din femeie, au dat-o finut, cica “Unde poti manca cea mai buna COASTA”.. 🙂

      Iar la acelasi McCanibal’s, un hamburgher din catne amestecata, si de femeie si de barbat, ar fi fost promovat finut, “Unde poti manca cel mai bun Hamburgher din COASTA si PORC”… 🙂 🙂 🙂

  22. Stiu cativa bloggeri care si-au stricat blogul si imaginea participand la balarii din astea de nu-i mai citesc decat mamele lor. Un individ si-a descris nunta (el nefiind casatorit vreodata) ca sa faca reclama unui brand…

  23. Coreeect!
    Eu plătesc, eu vreau să se pișe lumea pe mine…

  24. Ah, cat de la fix atinge post-ul. E foarte caterinca sa lucrezi ca marketer in timp ce stai pe net numai cu ublock umatrix instalate.
    Pe de alta parte, cand le dezactivez si vad cum un site alminteri frumusel este transformat intr-o scena de oroare…

  25. Treaba asta cu articolele plătite am înțeles-o până la un punct, problema intervine fix atunci când omu se apucă să fabuleze cu limba atârnată în găleată şi să presare sclipici pe băligar, mă scuzaț…
    Pot înțelege entuziasmul unora de a te arunca în orice campanie că vine lumina şi gazu însă dacă tot te mânjeşti şi te zbați cu compromisu în gură măcar fă-o cu talent, asumat şi bagă şi-o autoironie sau ceva extra catchy care să facă vizitatoru să închidă un ochi la derapaj 😆

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green