Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Cum se descurajează ieșitul în stradă

Dacă mai țineți minte, pe 6 mai 2016, în plin dezastru cu Hexi Pharma, am ieșit în stradă vreo 1.000 de oameni, ca să comemorăm victimele infecțiilor din spitale și să-i cerem Ministrului Sănătății de la vremea aceea să nu ne mai mintă, iar premierului să ia măsuri. Nu a venit nimeni să ne legitimeze și să ne amendeze. A doua zi, pe 7 mai, a mai fost o comemorare organizată de Alianța Medicilor, care s-a bucurat de această participare:

Screen Shot 2016-06-08 at 13.39.44

Nu a venit nimeni să ne legitimeze și să ne amendeze nici de această dată.

“Băieții” au procedat altfel și mult mai jegos. Au scris procese verbale de amendă, în absență, pentru Carmen Uscatu, care făcuse pe Facebook event-ul prin care invita la comemorarea-protest din 6 mai, și i le-au trimis acasă. Două procese verbale totalizând amenzi de 3.500 de lei, care mai conțin și minciuni:

Screen Shot 2016-06-08 at 13.15.41

Screen Shot 2016-06-08 at 13.15.28

Scrie așa în procesul verbal cu amenda de 1.000 de lei, pentru comemorarea din 6 mai, la capitolul “fapte săvârșite”: “a organizat o adunare publică nedeclarată și neinregistrată, pentru exprimarea unor opinii referitoare la situația din spitalele din Romania, iar, pe timpul desfășurării acesteia, a condus activitățile participanților, dirijând acțiunile și scandările acestora. De asemenea, pe toată durata desfășurării a transmis celorlalți participanți mesaje de organizare a unor noi adunări publice, în zilele următoare”.

Iar, pe procesul verbal referitor la adunarea comemorativă din 7 mai, scrie așa: “a organizat o adunare publică nedeclarată și neînregistrată, pentru exprimarea unor opinii referitoare la situația din spitalele din România, iar, pe timpul desfășurării acesteia a condus activitățile participanților, dirijând acțiunile și scandările acestora. De asemenea, pe toata durata desfășurării, a lansat invitații pentru alte acțiuni derulate în același scop”.

Reiau încă o dată poza din 7 mai:

Screen Shot 2016-06-08 at 13.39.44

Atâția oameni am fost. Nu a dirijat nimeni nicio acțiune și nicio scandare, pentru că nu a existat nicio acțiune și nicio scandare. Nu a strigat nimeni nimic. Câțiva oameni chemați de Alianța Medicilor am stat, pe grupuri, în Piața Universității, și am tăcut sau am schimbat câteva vorbe între noi. Pentru asta, Carmen Uscatu a primit, acasă, un proces verbal plin de minciuni și o amendă de 2.500 de lei, cu 1.500 de lei mai mare decât cea primită pentru 6 mai, când fuseseră 1.000 de oameni în Piață.

Așa se lucrează ca să le tai oamenilor cheful de ieșit în stradă. Nu te duci la fața locului să dai amenzi, pentru că dă extrem-extrem de prost la imagine. Cum dracu să le dai amenzi pentru că au ieșit să își plângă morții uciși cu cinism în spitale, de un stat corupt, și să ceară autorităților să oprească genocidul? Cel mai șmecher e să le trimiți discret, acasă, celor mai vocali procese verbale cu ditamai amenzile, în care să și minți. Ideea e să-i descurajezi prin metode securistice, scopul fiind să nu mai aibă chef să mai incite lumea la ieșit în stradă nici măcar pentru comemorări.

I-am cerut lui Carmen Uscatu contul, ca să contribuim cu toții la aceste amenzi nesimțite. Nu a vrut să mi-l dea, vrea să le conteste, nu să le plătească. Dacă sunt avocați cu experiență pe astfel de subiecte, e binevenit ajutorul lor. Îi rog să lase un mesaj, ca să îi poată căuta Carmen. De asemenea, dacă cumva a mai primit cineva astfel de amenzi, e bine de știut.

Până atunci, să reținem că nici măcar Gabriel Oprea nu și-a permis ce își permite Tobă.

Later edit: a scris Tolo și despre cum, în sfârșit, statul a intervenit ferm în cazul Hexi-Pharma. Amendând cetățenii care nu mai vor să fie uciși în spitale.

Later later edit: aseară, ministrul Tobă a apărat din nou statul. De oamenii care au ceva de comentat.

Later later later edit:

Screen Shot 2016-06-09 at 12.40.29

92 comentarii

  1. Un sfat: acopera datele personale ale persoanei. Nu stiu daca pot fi facute publice.

  2. Eu zic ca trebuie pur si simplu sa le conteste. “Organul” ar trebui sa demonstreze ca a organizat intrunirea. Simplul apel pe Facebook nu inseamna organizare, cum zic procesele verbale.

  3. Simona, blureaza datele personale ale lui Carmen, te rog! Sunt destui bolnavi pe internet ;).

  4. Pai, bine, fata, tu nu vezi ce scrie in primul PV (asta inseamna proces verbal)? Un plutonier l-a facut. Pe al doilea insa l-a completat ditamai lent-colonelul, fataaaaa! Ce-ai fi vrut, sa dea amenda ca un amarat de plotonier??? Normal ca a ridicat miza. Plus ca, dupa cum scrie, e evident ca efortul a fost mai mare in cazul lui. Asta-i explicatia diferentei de suma.

  5. Incredibil! 😯

    Dar nu inteleg cum au avut datele ei personale, pentru a-i intocmi si trimite amenzile, daca procesele verbale nu au fost intocmite in prezenta ei? Cum e procedura asta, cum se poate lua o amenda in acest fel? Unde sunt martorii, cum se poate incheia un asemenea proces verbal in lipsa? Este legala o asemenea actiune? NU poate fi contestata insasi legalitatea unei asemenea proceduri?

    • Ah… și, apropos de excesul de zel si de valoarea amenzilor aplicate la intimidare, sora mea tocmai a luat o amenda de 750 lei pentru ca a circulat cu bicicleta pe o strada pietonala, pe care nu este nicio restrictie in acest sens (doar in virtutea faptului ca e zona pietonala si pe strazile adiacente este restrictionat accesul bicicletelor). Pentru aceeasi fapta, masinilor ce intra in zona pietonala li se aplica o amenda de 250 lei, adica o treime din cea pentru biciclisti.

    • Astea stiu tot, si mărimea la pantofi.

    • Cum, Boris, si numărul de la pantofii mei? Sunt dați naibii, nici eu nu-l știu.

  6. Cei de la Uniti Salvam au un grup de avocati care au experienta pe asa ceva.

  7. Simona, doua aspecte foarte importante!
    1. Ca sa poata contesta PV-urile in justitie trebuie intai sa plateasca amenzile. Eu asa stiu. Poate ne ajuta un avocat cu confirmare/infirmare. Daca este asa si eu vreau sa contribui la plata lor si te rog sa insisti sa ne dea un cont
    2. Cel care a completat aceste procese verbale abuzive nu pateste nimic daca sunt contestate procesele verbale si vor fi anulate, in instanta, de un judecator. Pe langa constestare trebuie sa faca si PLANGERE PENALA PENTRU ABUZ IN SERVICIU. DOAR asa cel care a facut abuzul va fi pedepsit!
    “Oamenii” de genul asta trebuie sa fie opriti din a mai indrazni sa faca astfel de abuzuri si asa pot fi opriti, prin plangeri penale.

    • Nu trebuie platite amenzile, dar daca se respinge contestatia va trebui sa achite suma integral (nu imi dau seama acum daca beneficiaza de reducerea amenzii la jumatate daca achita in termen de 48 de ore de la comunicare). Se poate ataca, nu e respectata procedura impusa de lege (la o prima vedere)

    • Nu e nevoie sa plateasca. Daca nu le plateste si pierde procesul, atunci nu mai beneficiaza de optiunea de a plati jumatate din minim cum ar fi avut acum in 48 de ore. Dar sansele majore sunt sa castige procesul, pentru ca inclusiv la nivel de procedura sunt vicii.

    • Asta cat timp mai este in vigoare abuzul in serviciu….

    • Nu este cazul platii jumatate, din cate puteti observa, ambele PV-uri au bifata casuta ca NU poate plati jumatate!

    • E mai bine sa nu exprimati o opinie juridica daca nu profesati in domeniu. Sa nu ma intelegeti gresit, oricine are dreptul sa se exprime liber, dar cred ca daca toata lumea isi da cu parerea in comentarii rezulta prea multe opinii, cele mai multe gresite, si nu se provoaca decat confuzie.

      1. Nu este necesar sa achite amenda ca sa o poata contesta. Din contra, unii judecatori pot considera achitarea amenzii ca o recunoastere a vinovatiei. Deci e delicat si n-are rost, mai ales ca dupa cate observ nu beneficiaza de facilitatea reducerii la jumatate in cazul achitarii in 48 de ore.

      2. Nu este tinuta sa faca plangere pentru abuz in serviciu impotriva agentului in termen de 15 zile. In termen de 15 zile trebuie sa faca plangere impotriva p-v-urilor. Pentru abuz in serviciu trebuie mai intai sa obtina anularea p-v-urilor si abia apoi sa faca plangere impotriva agentului. Pentru ca abia dupa anularea pv-urilor ai dovada abuzului (acela ca agentul a incheiat un act nelegal). Iar termenul in care poate face o plangere pentru abuz in serviciu este 5 ani.
      Precizez ca sunt avocat si m-as implica cu darurire pro bono, dar mai degraba ii recomand pe cei de la Apador. Sunt foarte buni si cred ca ar accepta cu mare drag.

    • @Valentin, multumesc pentru lamuriri! Am spus asta pentru ca multi se limiteaza la contestarea procesului verbal si nu fac nimic contra abuzatorului.
      Eu vorbesc dintr-o experienta pe care am avut-o acum 10 ani, cu un accident auto in care lucrurile s-au desfasurat exact cum le-am descris! Poate s-a schimbat ceva, dar eu atunci am obtinut anularea procesului verbal, restituirea valorii amenzii si a cheltuielilor de judecata, in plus, in urma plangerii penale politistul a fost degradat si penalizat din salariu. Asa era atunci, 2004-2005, repet, asa mi-a explicat avocata, anume ca plangerea penala nu are legatura cu contestarea procesului verbal ci analizeaza legalitatea intocmirii PV-ului.

    • calota valentin

      Ordonanta nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, prevede ca plangerea suspenda executarea pedepsei si plata amenzii.
      Desi og 2/2001 prevede express ca plangerea trebuie adresata judecatoriei, eu iti recomand sa te adresezi tribunalului in temeiul legii 554/2004 a contenciosului administrativ dat fiind faptul ca ti s-au incalcat niste drepturi, simpla prezenta a ta pentru a cere o solutie ce vizeaza un interes legitim public (cel al competentelor institutiilor) nu absolva autoritatile prin aplicarea unei sanctiuni prin care s-a facut derogare de la atributiile acestora sa aplice sanctiuni cu rea credinta, respectiv sa abuzeze de autoritatea publica in vederea exercitarii atributiilor prin fapte ale agentului de a comite abuzul de drept (care drepturi? drepturile omului, Constitutia Romaniei, carta drepturilor fundamentale care instituiile europene trebuie sa le respecte in aplicarea legii si a exercitarii atributiilor).
      De asemenea, og 2/2001 (cauti exact art din lege pe care o invoci) prevede ca procesul verbal daca este intocmit in lipsa contravenientului, fapta trebuie consemnata de cel putin un martor asistent (acesta nu poate fi un agent al politiei), in lipsa acestuia, procesul verbal benificiaza de nulitate absoluta, care insa trebuie ceruta.
      de asemenea mai reamintesti instantei caci poate nu stie, Decizia nr. 417/2015 referitoare la respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 19 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor. intrucat poti sa dovedesti cu probe video si procesul verbal prezinta insusi dovada abaterilor agentului constatator, la tribunal poti sa ceri si daune in baza legii de contencios administrativ.
      avand in vedere ca procurorul este competent sa aplice sanctiuni politistilor, acestia apartinand de ministerul public, soliciti garant Ministerul public si iti intemeiezi plangerea si in baza art 340 NCPP pentru Plângerea împotriva soluţiilor de neurmărire sau netrimitere în judecată a agentului constatator.

      Din pacate nu sunt avocat sa pot sa te reprezint, insa daca studiezi un pic, ai sansa sa contribui la combaterea coruptiei si a abuzului de drept. eu personal am studiat acest fapt intrucat m-am saturat sa stau cu mainile in san in timp ce autoritatile aplica sanctiuni impotriva cetatenilor care au pretentia ca autoritatile sa se autosesizeze si sa intervina in combaterea coruptiei si in exercitarea atributiilor competent.

  8. Ii recomand doamnei Carmen Uscatu sa ia legatura cu cei de la APADOR-CH (http://www.apador.org/)

  9. Inca un aspect important, plangerea penala pentru abuz in serviciu se face in maxim 15 zile de la primirea PV-ului!

  10. Data trebuie schimbată, e vorba de anul 2016, conform proceselor verbale.
    Nu știam că milițienii scriu așa frumos.
    Ăsta e doar începutul, acum, că neo-nomenklatura a pus mâna pe București o să ne-o luam în bot și o să sugem borduri.

  11. Ce idioti, pentru parcat anapoda n-ar trimite acasa amenzi. Si pentru cei 30.000 de oameni iesiti in strada dupa colectiv, cine a fost amendat? Asta-i problema, ca au fost prea putini oameni in strada.

  12. ce nu inteleg eu este cum a reusit militia sa faca legatura intre persoana cu datele de identificare din PV si persoana cu acelasi nume de pe facebook. de unde stiu ei ca nu e un cont fake? din cate stiu, pe facebook nu dai datele personale de identificare.
    adica, de unde stiu ei ca ea e una si aceeasi persoana?
    asta, doar asa, ca chestie.
    ca restul e un vagon de jeg. atat. sa le conteste. sa nu se lase. si sa ne tii la curent cu mersul treburilor, sa o sustinem pe fcbk. nu o cunosc pe doamna, dar mi se pare un mod atat de securisto-comunist de a trata lucrurile….

    • Nu va supărați ca nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar nu exista mai mari fraieri ca romanii în spațiul virtual, ma crucesc de ani si ani si încerc sa-i conving ca nu se face asa, dar îmi rad în nas foarte multe cunoștințe. Un prieten de-al meu din copilărie nu doar ca și-a pus numele, adresa, numărul de telefon dar a pus și datele personale ale fiicei lui adolescente – ziua ei de naștere, numele, prenumele, scoală la care merge, absolut totul.
      I-am explicat ca identitățile se fura și ca pe numele tău undeva în Congo sau Paraguay se pot scoate cărți de credit și poți într-o buna zi sa fii arestat pe un aeroport din alta tara când mergi în concediu pt o frauda bancara pe care nu ai comis-o tu și cu toate astea amicul meu nu a schimbat nimic, de parca eu as fi cea sărită de pe fix!
      O mulțime de oameni pe care ii știu își pun pe FB și ziua/luna/anul nașterii, telefonul și e-mailul și orașul de reședință și cartierul/strada, ba pana și inițiala părinților sau mai știu eu ce detalii intime – soție, copiii, etc plus școlile pe care le-au urmat, unde și când călătoresc (sa știe hoții ca sunt plecați si eventual si pe cat timp… nu-i asa)

  13. Pune-o sa ia legatura cu APADOR-CH, care au o expertiza buna pe partea asta de contestare de amenzi – vezi ultimul caz castigat chiar pe fond:
    “nu există în România nicio lege care să-l oblige pe un protestatar să anunțe Jandarmeria cu 48 de ore înainte că are de gând să organizeze o adunare publică. ”
    http://www.apador.org/jandarmeria-pierde-definitiv-procesul-cu-biciclistii/
    Oricine poate sa si studieze documentele aici – http://www.apador.org/blog/ce-zice-cedo-cand-primaria-si-politia-nu-te-lasa-sa-protestezi/

  14. @Marius – Nu este necesara platirea lor. Ba chiar plangerea impotriva acestor procese verbale suspenda executarea (respectiv obligatia de plata). Ne oprim din “eu stiu ca”?

    • @Andrada, ce am scris eu complet este urmatoarea afirmatie “Eu asa stiu. Poate ne ajuta un avocat cu confirmare/infirmare”. In anul 2004 cand am avut o problema cu un accident de circulatie, a trebuit sa platesc amenda ca sa o pot contesta si apoi mi-au fost returnati banii, dupa decizia judecatorului. Cred ca mai important in acest caz este sa facem ceva sa oprim abuzurile si sa ajutam persoana sa-si rezolve aceasta problema 😉

  15. in lipsa martorului agentul constatator este obligat sa expuna motivele care au determinat incheierea PV in lipsa faptasului sau a imputernicitului acestuia si a unui amrtor. Cum ele nu s expuse, e lovit de nulitate absoluta

  16. Art. 19 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 prevede că, în lipsa unui martor, agentul constatator va preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal în acest mod

  17. tudor aurelian

    e lovit de nulitate procesul-verbal si se castiga, daca e contestat, pentru cel putin 2 motive: 1- desi e incheiat in lipsa contravenientului, lipseste semnatura martorului-asistent care sa confirme incheierea in lipsa; 2- lipsesc mentiunile/obiectiunile sau faptul ca nu sunt de facut obiectiuni de catre contravenient. Or mai fi si alte motive de atacat si anulat procesul-verbal, dar alea eventul vor fi invocate prin Raspunsul la Intampinare. Daca nu au trecut cele 15 zile libere (17 zile calendaristice) de la comunicarea procesului-verbal, se poate contesta cu succes. PS – nu uitati de taxa de timbru judiciar de 20 de lei.

  18. E foame de bani , se aduna ptr Firea. Tare cred ca e abia inceputul unor lungi serii de PV-uri.

  19. Ce nesimtire, cum poate sa fie atata ura in acesti oameni. Nu mai rezist sa stau in tara asta de rahat. Rusine tuturor celor care fac asa ceva si care stau pe banii nostri in a doua cea mai mare cladire din lume !!!

  20. Gabriel rotaru

    Un proces verbal fara martor si fara semnatura inculpatului este nul. Poti sa-l iei ca monstra de utilizare in timp ce stai pe buda.

    • 1. nu e inculpat
      2 fara semnatura contraveninetului e legal, fara expunerea motivelor incheierii fara martor, nu

  21. nu este necesara platirea, constestarea lor suspenda executarea pana la pronuntarea sentintei.
    plangerea pentru abuz se formuleaza catre parchet.

  22. Francisc Frunzaverde

    Activismul civic ameninta mafia, se pare, iar cei care aparent apara interesele mafiei fac tot ce pot sa opreasca acest activism intr-un mod oarecum slinos si lasitos; e greu sa gasesti cuvinte pentru astfel de reactie … considerand gravitatea problemelor care stau la origina acestor mitinguri, autoritatile respective au pierdut o oportunitate buna sa taca din gura si sa nu porneasca nici un fel de actiune; acum ca nu au procedat cu bun simt, lucrurile se vor rasfrange in potriva lor, mi-e teama; pacat. In loc sa fie un sprijin real din partea autoritatilor pentru curatirea sistemelor corupte, re-iese de parca autoritatile zilei fac tot ce pot sa mentina aceste sisteme – intr-un cuvant, un mare sistem mafiot se zbate intre viata si moarte. Societatea romana sufera de cancerul coruptiei, de fapt e intr-un soi de metastaza, iar organele statului in loc sa actioneze ca niste celule sanatoase care vindeca de boala fac exact invers – actioneaza in asa sens mai de graba sa mentina boala si sa distruga prin orice mijloace celulele sanatoase care vindeca.Va trebuii in acest caz sa se taie mai adanc cu bisturiul, tesutul bolnav fiind in mai multe organe ale statului decat apare la prima vedere. In sensul practic, trebuiesc gasiti indivizii responsabili pentru aceste decizii, si detalile lor personale puse sub reflectorul public.

  23. Întrebare:
    Tobă ăsta e un polițist, nu?
    Nu aderase România la nu știu ce convenții, înțelegeri, tratate, de nu mai e voie să pui decât ministru civil la interne și armată? Cum a ajuns domnul ăsta ministru?

  24. Asta nu-i nimic, sa vezi cand vor trece la pasul doi si anume identificarea finantarilor primite de reprezentantii asa zisei societati civile si obligarea acestor ONG-uri sa se inscrie in registre speciale precum agent al x sau y. Bolsevismul se invata de la rasarit si its on the rise again, acolo si in curand si aici. In cele din urma, istoria nu face decat sa se repete, de fiecare data insa cu alti actori.

  25. Si parca le vad fețele si mai ales cefele in timp ce compun procesele verbale…
    Nu eu am facut legea, doamna, eu sunt obligat s-o aplic.
    O, Doamne, sfanta ipocrizie!

  26. Eu zic ca trebuie neaparat sa conteste procesul verbal. Eu am contestat un proces verbal in care eram in culpa evidenta (am uitat sa platesc taxa de drum la o masina). Am zis ca da, sunt vinovat, da’ am aratat judecatorului chitante din care reiesea ca am platit si inainte de ziua cu pricina si dupa aceea si ca practic e vorba de un accident. Mi-a schimbat amenda in avertisment.
    Sigur, in cazul acesta nu despre asta e vorba, practic schimbarea amenzii in avertisment ar presupune oficializarea unei porcarii, adica recunoasterea ca reale a faptelor descrise in procesul-verbal, dar am dat exemplul meu pentru a arata ca in instanta sunt sanse foarte mari de castig.
    Si in plus am auzit ca mai nou Curtea de Conturi cere institutiilor la care merge in control sa impute functionarilor care aplica amenzi plata cheltuielilor de judecata daca amenzile sunt contestate si institutia pierde procesul.
    Plus as merge, desigur, si pe o plangere penala. Desi sunt sigur ca se va lasa, in cel mai bun caz, cu o amenda administrativa si nimic mai mult, merita facuta. Ca semnal, ca principiu.
    Iar presa ar trebui sa faca scandalul cuvenit pentru a declansa si o ancheta administrativa la nivelul Internelor. Lasata cu sanctiuni.
    Atentie, insa, e foarte posibil ca, oricat de ciudat pare, ambii politisti sa fi actionat conform unor dispozitii legale sau de serviciu si atunci sa nu se intample nimic (inafara eventualei anulari in instanta a amenzii, de care sunt 90% sigur). Oricat de revoltator pare, e posibil ca legea chiar atat de nedrept sa fie facuta. Va trebui apelat la un avocat, cu siguranta.

  27. PV sunt lovite de nulitate, nu a fost prezenta persoana si nu a semnat aceste PV
    Contestatie in cele 15 zile in instanta… un avocat bun poate cere si daune morale….un astfel de abuz poate fi taxat foarte dur….si poate o merita cei doi “militieni”..

  28. Eu sper ca este o gluma, evident ca pe internet se pot înscena multe. De unde știu eu ca persoana in cauza nu s-a dus la iarba verde in ziua respectiva? Dar polițistul? Pai daca o calca tramvaiul in drum spre miting? Si nici poze cu persoana nu se pot da ca probe, poate s-a întâlnit cu un prieten vechi si au stat de vorba. Nu trebuie sa plătească, am pățit o chestie cu un mai mare de la rutieră, nu avea pv la el si voia sa-mi oprească actele, i-am promis ca in câteva minute are televiziunea lângă noi. Notase datele si a pus un martor fals. De al dracu, deși judecătoarea a zis ca îmi anulează amenda la prima înfățișare, am cerut avocat si martorul apoi cheltuielile de judecată. Am câștigat, am adus inclusiv martori ca nu mi s-a dat pv sa semnez. Aici e mai mult o gluma de contestat. S-o plătească pe Facebook cu poze de la suma respectiva… Ii poate transmite ca o plătește la următoarea întâlnire unde s-au văzut si înainte…

  29. Nu are treaba Toba direct cu miscarile astea ale unor agenti de politie. Se extrapoleaza mult catre conducatorii unor sisteme foarte mari de la masuri d-astea foarte mici. Sfatul meu personal pentru Carmen este sa conteste amenzile. Politia nu are nici un martor acolo. Carmen poate cita 3 martori. Judecatoria va chema unul. La cum arata amenzile, cel mai probabil ca o sa castige in instanta. Nu sunt acoperite de lege. Nu apare nici o dovada legata de faptele pe care o mentioneaza ei. Ea trebuie sa isi sustina punctul de vedere ca a fost un prostest spontan (ea nu a facut altceva decat sa ofere idee prin sistemul Facebook), ca nu a fost abordata de politie, ca nu are cunostinta despre faptele respective, ca nu a condus nici o actiune, nu a scandat nimic si ca are martori care pot confirma asta.

  30. Contestatia va dura ceva. Anularea pv va fi cu siguranta aprobata de instanta.. Dar dupa trebuie neaparat facuta o plangere (plus viitoarea decizie definitiva a instantei de judecata) la sectia de politie a domnului agent constatator, ca sa nu se mai repete ilegalitatea

  31. http://totb.ro/andreea-petrut/
    „Avem cu toţii datoria să luptăm până în pânzele albe”
    Andreea Petrut: Vreau ca oamenii să aibă mereu curajul să lupte pentru drepturile lor, să conteste, să critice, să participe la viaţa publică, să nu se mai resemneze şi să stea în banca lor”. Este una dintre dorinţele Andreei Petruţ, tânăra de 24 de ani care a fost condamnată definitiv, pe 14 octombrie, la plata unei amenzi de 2.000 de lei pentru organizarea unui protest, la Cluj, în 20 octombrie anul trecut (protest pe care, în fapt, nu l-a organizat, doar a participat la el, la fel ca mii de alte persoane). Un alt proces, pentru o altă amendă, îşi aşteaptă încheierea, dar Andreea este convinsă că îl va pierde şi pe acesta.”

  32. Mi-e sila. Chiar daca amenzile pot fi contestate si nu vor fi platite, de ce trebuie sa piarda un Om vremea prin tribunale si cu avocatii in loc sa faca treburi mai bune? Chiar daca sunt lepre totale astia de au scris procesele verbale, nu le doresc sa ajunga in pozitia de a beneficia de tot ce a facut Carmen Uscatu in spitale!

    Si ai dreptate, Simona, asta e o manevra josnica de descurajare a oricarei initiative civice. Ca sa nu se intample asta, politistii/jandarmii astia marsavi ar trebui sanctionati drastic si public pentru abuzul lor – eventual sa isi piarda jobul, ca tot sunt platiti din bani publici.

    Da’ ce vorbesc eu sunt avioane…

  33. Am luat amenda intr-un mod similar …
    Am participat la un protest impotriva defrisarilor ilegale de copaci … nu am facut nimic deosebit , au venit niste jandarmi la mine, m-au legitimat mi-au urat o zi buna si intr-o luna mi-a venit amenda acasa ca ,,am participat la o adunare publica nedelcarata … si am refuzat sa parasesc zona” . Am incercat sa fac contestatie … din pacate nu prea ai ce sa faci …
    La faptul ca mi-au scris amenda cand nu eram de fata, fara sa stiu, cei de la jandarmerie au invocat faptul ca ,, zona era periculoasa si nu a permis urmarea procedurii standard” (o minciuna … probabil orau mai ocupati sa sparga seminte) …. S-a si filmat in ziua respectiva si cica ,,as fi fost identificat pe suportul video” dar ma indoiesc ca sta cineva sa caute in 4 ore de filmari (practic au folosit faptul ca am fost legitimat la protest, dar oficial am fost identificat in filmari ).
    Daca doriti va pot trimite raspunsurile primite (probabil motivele invocate pentru sunt standard) … din pacate la proces nu am putut ajunge si nici nu mi-am permis un avocat… si cel mai important probabil – nu am avut nici martori in ziua respectiva (desi la modul in care pv-ul se scrie la unitate nici nu cred ca ar fi contat)
    Va sfatuiesc sa apelati la un avocat … e abuziv modul in care te trezesti cu amenda acasa – dar aveti nevoie de o persoana competenta in domeniu pentru a castiga contestatia…

  34. Și noi am vrut să organizăm un miting în piața din fața Ministerului Sănătății, pentru a solicita creșterea finanțării în medicina de familie. Am depus în termen legal tot ce ni s-a cerut și am avut reprezentant când a avut loc ședința consiliului, din ziua precedentă mitingului. La ședință am fost anunțați că nu ni s-a aprobat, ceea ce era grav, noi deja mobilizasem colegii din țară și erau pe drum. Ca atare am decis sa mărșăluim în jurul ministerului, în tăcere. Așa am și făcut, cu umbrele (în ziua aceea a plouat tare) timp de o ora. La final jandarmii ne-au laut tare pe cei care rămăseserăm după ce ni s-au împrăștiat colegii și au încercat să ne dea amendă. Au renunțat repede. Am primit însă prin poștă după săptămâni o amendă identică. M-am dus să o achit și nici măcar nu era înregistrată. Umilitor, să fii medic, să mărșăluiești în stradă și să iei și amendă…

  35. Țineți minte cum a ajuns la putere “guvernul mieu”, nu? Bine vă face.

  36. Se poate contesta in instanta in termenul legal de la comunicare. Ar fi bine. Pot sa ajut putin daca e cazul.

  37. Buuun, iar tu, draga Simona (si nu doar tu), ne indemni mereu sa iesim si sa protestam pasnic impotriva astora. Chiar crezi ca ei sunt impresionati de asta? Chiar crezi ca protestul pasnic ii va face sa dea inapoi? Astazi s-au urcat iarasi din parlamentul ala care-i o cloaca fix pe capetele noatre, de unde se usureaza deja pe aceleasi capete care se screm sa protesteze pasnic. Crezi ca avem vreo sansa de succes? Crezi ca perversul ala de Dragnea cu fata lui blanda si cea mai mare tarfa politica a Romaniei, alde Tariceanu, sunt impresionati de vocalizele noastre civilizate?
    Ce este acest locotenent-colonel care constata “in lipsa”, la adapostul unitatii de Securitate, altceva decat decat o sluga urmasa demna a tortionarilor securitatii ceausiste? Cat crezi ca va dura pana cand vor incepe sa se comporte din nou la fel ca aia de acum 30 de ani?
    Pe bune, chiar nu vedeti ca exista o singura solutie si, din pacate, nu e aia pasnica?
    Ceea ce fac ei acum este exact ceea ce descrie foarte exact Paul Johnson; dusmanii societatii, adica ei, legifereaza faradelegea impotriva noastra.

  38. Exista solutii mult mai practice: afisate peste tot poze cu moacele “tovarasilor” agenti, in asa fel incat sa fie usor de recuoscut pe strada.
    Apoi … asteptat. In cateva zile vor plange, va asigur, de la privirile celor cate ii vor stigmatiza, iar cei mai curajosi chiar flegmui, dupa merit. O sa poarte ochelari negri o vreme, sa nu se vada “felicitarile” primite.
    Va reamintesc ca si in cazul aluia cu Hexifarma am sperat ca se va duce repede si… deci se poate!

  39. superjeg. plus că au şi găsit pe cine să amendeze. intru în fundul pământului de ruşine.
    pe care nu îi omoară cu zile îi amendează.
    dacă va fi de plată, vom plăti noi, mai cu seamă cei care nu am fost acolo, ci am urmărit din fotolii sau nici atât.
    dacă nu, propun donaţii în contul Dăruieşte Viaţă. 2 euro lunar nu vor omorî pe nimeni.

  40. și încă: 30 de oameni cer, la Universitate, renumărarea voturilor de la sectorul 1. jandarmii-ciopor. călare pe ei, dau amenzi.
    2

    • Pai,… au trecut alegerile deci Politia a iesit in strada. La ora 15.45 in rond la Baba Novac Politia Locala amenda deja femeile care vindeau cateva legaturi de ceapa. Obraznici, tupeisti, la acuzatia ca inchid ochii la cei care fac trafic cu tigari la cativa metri mai incolo, au spus sa ii aduc eu. Ba mai mut cu tupeu, in momentul in care am spus ca sunt platiti din buzunarele noastre, au raspuns ca sa le platesc eu salariul….!

    • Rusine militienilor !!!

  41. Ce spuneam, Simona? Baietii actioneaza ca si cum ar fi in vigoare legea martiala. Cine-i trimite? Cine le ordona? Crezi ca e o greseala, o intamplare ca doi cretini fac exces de zel?
    Crezi ca legile ca cea de astazi sunt doar rodul unei zile de activitate infractionala in parlament? Nu, penalii din parlament sunt sfatuiti la ceas de taina de psihologi si sociologi ca Palade. Ei fac tactici si strategii ca banditii din padure. Constituire de grup infractional organizat este o denumire prea blanda pe langa planurile pe care si le alcatuiesc cu minutiozitate pentru aservirea a unor intregi clase sociale, in scopul invrajbirii altora, doar cu scopul de apastra puterea si privilegiile. Incearca sa le iei asta pasnic? No chance!

  42. pai ce sa faca si organele sa-si justifice salariile , mai dau o amenda , mai planteaza o grenada intr-un parc si “intervin” cu 20 de masini si 100 de specialisti antitero … e plictiseala mare in Romania de cand e guvern tehnocrat

  43. Propun recuperarea Patriei cu Ghioaga 😈 cate una la toba ure…. cam atat ca poate imi iau amenda pt tentativa de 0m0r 🙄

  44. Atata timp cat nu ai primit personal procesul verbal, poti sa nu vii de acord cu el. Mergi frumos la un avocat si stai de vorba cu el / ea. Macar dai un ban sa te aperi, nu le umfli buzunarele porcilor astora. Daca eu ma pun acum sa organizez un eveniment pe facebook in care invit pe toata lumea sa se urce pe bloc si sa sara cu cearceaful, aia nu inseamna ca am organizat efectiv ceva eveniment.

    • Sunt avocat ! PLANGERE PENALA PENTRU ABUZ IN SERVICIU !!! Sa raspunda personal si patrimonial !

  45. Eu am cont fals pe Facebook, la fel de bine pot face cont pe orice nume vreau eu. Pot face manifestatii pe orice nume. IP-ul este de pe ce server vrea cucul meu, politia Romana mai are si ea lacune, in acest caz domul ofiter, ce mortii lui este politist sigur a fost pus de careva din guvern sau hexi pharma sa dea aceea amenda. Nu pot spune ca toti politistii sunt la fel pentru ca nu este cazul dar in acest caz sper sa dea chinul si cancerul in cei doi politisti pe 100 de generatii de acum incolo. Deci trebuie aruncata in aer cu niste semtex sau niste c4 casele celor 2 care au dat acea amenda.

  46. Vin în sprijinul românilor adevăraţi cu un model de plângere pe care eu am conceput-o după ce am fost amendat de aceste unelte pişătoare ! Am sentinţă definitivă şi irevocabilă de câştig dar momentan nu mi-a fost comunicată .Daţi fetelor modelul să se inspire . https://www.facebook.com/savu.alexandru.927/media_set?set=a.947717561947405.100001275108532&type=3

  47. Către
    Judecătoria Sector 1
    Secţia Civilă

    Domnule Preşedinte,

    Subsemnatul Ioan-Alexandru SAVU , cu domiciliul în Mun. Blaj , sat Mănărade ,nr. 90 , judeţul ALBA

    Declar
    APEL

    împotriva sentinței civile nr.11436/2015 din 11 iunie 2015 a Judecatoriei Sectorul 1 București pronunțată in 11 iunie 2015 si comunicată la data de 07 septembrie 2015 prin care mi-a fost respinsa plângerea pentru anularea Procesului Verbal de constatare si sancţionare a contravenţiilor seria JO nr. 0926642/26.01.2015 întocmit de Direcţia Generală a Jandarmeriei Municipiului Bucureşti (U.M. 0575/C ) cu sediul în Bucureşti, str. Şoseaua Linia de Centură „Fort Măgurele” , sector 5
    Motivele apelului:

    1. In fapt,
    Subsemnatul Ioan-Alexandru SAVU am depus plangere la Judecătoria Sectorul 1 București pentru anularea Procesului Verbal de constatare si sancţionare a contravenţiilor seria JO nr. 0926642/26.01.2015 întocmit de Direcţia Generală a Jandarmeriei Municipiului Bucureşti (U.M. 0575/C ),cerere inregistrată in data de 23 februarie 2015 cu numarul 17348/299/2015.
    In conținutul plângerii am aratat netemeinicia procesului verbal de constatare a contraventiei precum si nevinonatia subsematului dar instanta nu a luat in considerare prevederile prevederile art. 16 alin 7 din OG 2/2001: “In momentul încheierii procesului-verbal agentul constatator este obligat sa aduca la cunostinta contravenientului dreptul de a face obiectiuni cu privire la continutul actului de constatare. Obiectiunile sunt consemnate distinct în procesul-verbal la rubrica “Alte mentiuni”, sub sanctiunea nulitatii procesului verbal.”
    Procesul-verbal atacat este întocmit cu încălcarea prevederilor art. 16 alin. 1 din O.G. nr. 2/2001 în ceea ce privește ,,descrierea faptei contravenționale cu indicarea datei, orei, locului în care a fost săvârșită, precum și cu arătarea împrejurărilor ce pot servi la aprecierea gravității faptei”. Sub acest aspect arătăm că potrivit prev. art. 1 din O.G. nr. 2/2001 reprezintă contravenție ,,fapta săvârșită cu vinovăție, stabilită și sancționată prin lege…”. Din prevederile legale arătate de către agentul constatator ar fi vorba despre faptul ca as fi “organizat o adunare publica nedeclarata si neinregistrata”. Intrucat prevederile legale sunte clare in acest sens, art 1 din legea 60/1991 republicata in 2014 precizeaza ca “Libertatea cetatenilor de a-si exprima opiniile politice, sociale sau de alta natura, de a organiza mitinguri, demonstratii, manifestatii, procesiuni si orice alte întruniri si de aparticipa la acestea este garantata prin lege. Asemenea activitati se pot realiza numai pasnic si fara nici un fel de arme.“ Sintagma adunare publica nedeclarata nu trebuie sa fie interpretata in sensul ca toate adunarile publice, fara exceptie, sunt supuse declararii, sub sanctiune contraventionala sau penala. Adunarile publice care trebuie declarate anterior reprezinta doar o exceptie de la regula cuprinsa inca din primul articol al legii 60/1991, regula a carei ratiune este determinata de obligativitatea ocrotirii drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor statuate prin dispozitiile art. 30 si art. 39 din Constitutia Romaniei referitoare la libertatea de exprimare si libertatea de intrunire, ceea ce inseamna ca doar adunarile publice in mod expres prevazute de lege sunt supuse declararii anterioare.
    In acest caz protestul intrand sub incidenta articolului 3 din legea 60/1991 republicata. In scopul ocrotirii drepturilor si libertatilor fundamentale mentionate, au fost determinate cu titlu exemplificativ de aceasta data, adunarile publice care nu trebuie declarate in prealabil, cum ar fi ” cele care se desfăşoară în exteriorul sau în incinta sediilor ori a imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat.”. Sediul Ministerului Afacerilor Interme fiind sediul unei persoane juridice de drept public.
    De asemenea nu au fost luate in considerare faptul că fortele de ordine din cadrul UM 0575 ne-au îngrădit dreptul de a ne manifesta paşnic în faţa Ministerului Afacerilor Interne aşa cum prevede legea 60/1991 art.3 :,, – Nu trebuie declarate in prealabil adunarile publice al caror scop il constituie manifestarile cultural-artistice, sportive, religioase, comemorative, cele ocazionate de vizite oficiale, precum si cele care se desfasoara in exteriorul sau in incinta sediilor ori a imobilelor persoanelor juridice de interes public sau privat. In cazul in care organizatorii adunarilor publice nesupuse declararii prealabile detin indicii sau date ca desfasurarea lor s-ar putea solda cu acte de dezordine ori ca ar putea sa duca la manifestari violente, au obligatia sa solicite din timp primarilor, unitatilor de jandarmi competente teritorial si politiei locale sprijin de specialitate. ‘’
    Procesul vebal de constatare a contraventiei a fost intocmit la ordinul expres al comandantului de dispozitiv comandant al Batalionului 3 Jandarmi din cadrul UM 0575 Bucuresti ,colonel Mocanu iar cu agentul constatator Plt .maj.Dobre Mitica nu il cunosc si nu am purtat nici o discutie si nici nu s-a prezentat sa-mi aduca la cunostinta despre intocmirea vre-unui proces verbal de contraventie .Din discutile purtate cu un alt ofiter din cadrul acestei unitati Colonel Velicu si el comandant de Batalion ,prezent ca si comandant al actiunii in data de 8 ianuarie 2015 cand ne-am intalnit de asemenea in fata Ministerului Afacerilor Interne cu aceleasi probleme legate de rechemarea in activitate a cadrelor militare dispomibilizate in 2011, ca a existat ,,ordin de sus ” pentru a fi amendat dar ca acest ofiter nu a procedat intocmai ordinului ilegal .Imagini si probe apar in Dvd-ul pe care l-am atasat la plangere si de care instanta nu a tinut cont .
    CODUL de etică si deontologie al poliţistului aproba prin H.G. nr.991 din 25.08.2005(http://depabd.mai.gov.ro/GHIDUL_etica_deontologie.pdf) ,aplicabil atat agentului constatator cat si comandantului acestuia prevede :,, Cunoaşterea prevederilor legale precum şi a regulamentelor specifice presupune existenţa unui bagaj informaţional ce trebuie în permanenţă completat. Totodată, interpretarea şi aplicarea cunoştinţelor şi evaluarea situaţiilor practice trebuie să fie făcută fără părtinire, cu bună credinţă.”
    ,, Lucrătorii din domeniul ordinii şi siguranţei publice trebuie să abordeze situaţiile nu doar reactiv, prin simpla executare a dispoziţiilor şi prezentarea de rapoarte privind rezultatele obţinute, ci şi proactiv. În virtutea acestui principiu, apare obligaţia de a-şi exprima motivat eventualele dezacorduri faţă de deciziile care privesc probleme de serviciu şi de a aduce la cunoştinţa superiorilor observaţii bazate pe normele legale şi pe experienţa profesională”
    ,, Independenţa operaţională trebuie înţeleasă şi ca libertate a lucrătorului de a identifica şi utiliza acele proceduri şi mijloace prin a căror folosire se asigură îndeplinirea cu riscuri minime a misiunii, reducându-se, totodată, şi posibilitatea lezării drepturilor şi libertăţilor persoanelor care fac obiectul acţiunii. De asemenea, prin independenţă operaţională se înţelege şi capacitatea poliţistului de a adapta intervenţia în funcţie de reacţia persoanelor vizate, de particularităţile zonei în care intervine sau de momentul realizării acesteia. Pe de altă parte, independenţa operaţională implică răspunderea deplină a lucrătorului pentru acţiunile, inacţiunile şi omisiunile sale.”
    Instanta nu a tinut cont de faptul ca eu personal am notificat Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General al Jandarmeriei precum si Politia Locala a Sectorului 1 Bucursti cu 3 zile inainte de eveniment si ca aceste autoritati erau obligate sa redirectioneze respectina notifiare catre institutiile competente respectiv DGJMB (UM 0575) și Primaria Municipiului Bucuresti .asa cum prevede Ordonanţa Guvernului nr. 27 din 30 ianuarie 2002, privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
    Având în vedere faptul că dreptul contravențional presupune prezumția de nevinovăție a contravenientului, consider că se impune dovedirea de către agentul constatator și de către instituția din care provine acesta a săvârșirii faptelor menționate în procesul-verbal. Conventia Europeana a Drepturilor Omului prevede la Art 6 alin 2 dreptul la un proces echitabil si prezumția de nevinovație. Pe cale de consecinta probarea celor trecute in Procesul Verbal cade in sarcina agentului constatator si pe cale de consecinta Procesul Verbal nu se bucura de prezumtia de legalitate si temeinicie, aceste trebuie probate, nu pot fi lasate la aprecierea prin propriile simturi ale agentului constatator, mai ales ca Procesul Verbal a fost completat in lipsa, cu incalcarea dreptului de a face mentiuni, fara un martor si fara a prezenta motivele temeinice pentru care s-a procedat la redactarea Procesului Verbal in lipsa mea.
    Instanta nu a dat eficienta practicii deja consacrate a CEDO, in special Anghel c. Romaniei, Ozturk c. Germaniei, Engel c. Olandei, prin aceea ca forul european a indicat cu fermitate faptul ca prezumtia de nevinovatie trebuie respectata inclusiv in cazul judecarii faptelor contraventionale. Astfel, CEDO a statuat ca nu petentului, ci organelor statului le revine sarcina de a face proba existentei faptei, a identitatii persoanei care a savarsit-o si nevinovatia acesteia.
    Jurisprudenta CEDO: cazurile Oya Ataman impotriva Turciei 2007 si Bukta impotriva Ungariei 2007.
    Reclamanţii nu au respectat procedura notificării prealabile în vederea desfasurarii protestului, ce avea ca scop promovarea drepturilor omului, iar demonstraţia a fost dispersată într-o jumatate de oră de către poliţie prin folosirea fortei si a gazului lacrimogen in primul caz si prin forta in cel de-al doilea caz.
    “Curtea reaminteşte că “în lipsa actelor de violenţă din partea manifestanţilor este important ca autorităţile publice să dea dovadă de o anumită toleranţă faţă de reuniunile paşnice, pentru ca libertatea de întrunire aşa cum este garantată de articolul 11 din Convenţie să nu fie lipsită de însăşi esenţă sa.” Prin urmare, a apreciat că statul a încălcat dreptul la liberă întrunire nearătând toleranţa necesară abordării unei demonstraţii care, deşi era ilegală, avea un caracter paşnic. Curtea menţionează că nu există nici o dovadă care ar sugera că reclamanţii ar fi prezentat vreun pericol pentru ordinea publică în afară de o perturbaţie minoră care inevitabil se produce la oricare adunare desfăşurată într-un loc public. Dacă în anumite circumstanţe speciale se justifică un răspuns imediat la un eveniment politic sub forma unei demonstraţii, dispunerea dispersiei pe simplul motiv al nerespectării procedurii notificării prealabile constituie o măsură disproporţionată şi o încălcare a art 11 din Conventie, prin urmare statului îi revine obligaţia de a garanta posibilitatea ţinerii de demonstraţii spontane. În aceste condiţii, lipsa notificării prealabile nu constituie un motiv suficient pentru a dispune dispersia sau restrângerea în orice fel a unui protest paşnic si nici sanctionarea ulterioara a participantilor si organizatorilor. (http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/pages/search.aspx?i=001-78330
    http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/pages/search.aspx?i=001-119889)
    Cu privire la considerentele instantei precum ca ,,amenda este proportionala cu gradul de pericol social al faptei” , atat instanta cat si intimata ma consideră ,,pericol social “ pentru ca am incercat sa fac cunoscut abuzurile si nedreptatile la care am fost supusi noi, cadrele militare disponibilizate in 2011 ,fără salarii compensatorii și fără drept de a ne întoarce in sistem deși in cadrul Ministerului Afacerilor Interne se fac incadrari din sursa externa si mai nou au deblocat 6400 de posturi .
    Din inregistrarile puse la dosar pe suport DVD se poate observa faptul ca nimeni nu a protestat ,nu s-a tulburat ordinea si linistea publica si nu s-au adus injurii si jigniri nimanui .
    Parerea mea e ca domnul Surugiu Iulian ,liderul Sindicatului Național al Agentilor de Politie (SNAP) ne-a intins o cursa prin inscrierea in Asociatia Dreptate si Adevar astfel ca in aprilie a fost recompensat de catre Domnul Ministru Gabriel Oprea cu ridicarea la gradul de sublocotenent in rezeva .In presa au aprut o serie de informatii despre afacerile domnului Surugiu care nu sunt tocmai ortodoxe ( http://www.gandul.info/stiri/agentul-sindicalist-surugiu-politist-cu-tranzactii-imobiliare-si-de-fier-vechi-2333468 )
    Mentionez faptul ca Intimata (UM 0575/C ) a trimis Primăriei Municipiului Blaj adresa cu numarul 42/575C din 11.03.2015 insotita de procesul verbal de constatare a contraventiei seria JO ,nr 0926642 din data de 26 01.2015 deși eu am contestat procesul –verbal in termenul legal incalcand astfel art. 39 alin 2 din OUG 2/2001 care prevede : ,, In vederea executarii amenzii, organele prevazute la alin. (1) vor comunica din oficiu procesul-verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii, neatacat cu plangere in termenul legal, in termen de 30 de zile de la data expirarii acestui termen, ori, dupa caz, dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin care s-a solutionat plangerea, in termen de 30 de zile de la data la care hotararea a devenit irevocabila, astfel:
    a)pentru sumele care se fac venit integral la bugetele locale, organelor de specialitate ale unitatilor administrativ-teritoriale in a caror raza teritoriala domiciliaza contravenientul persoana fizica sau, dupa caz, isi are domiciliul fiscal contravenientul persoana juridica ”
    Prejudiciul material pe care mi-l creaza aceasta amenda pe care nu o pot plati 12 000 lei (500 lei X 24 luni ) deoarece prin punerea in executare a amenzii imi apare in debit suma de 1000 lei la Primaria Municipiului Blaj si nu pot beneficia de prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr. 111/2010, privind stimulentul de inserţie ( este acea sumă de bani pe care statul o acordă persoanelor care, în perioada în care sunt îndreptăţite să beneficieze de concediul pentru creşterea copilului, obţin venituri supuse impozitului.) si pentru care sunt indreptatit deoarece am un copil nou nascut .
    In drept imi intemeiez apelul pe dispozitiile art 34 .alin (2) din OUG 2/2001
    In sustinerea apelului solicit
    – audierea martorilor :
    • Plt.maj.(r) Negruţ Cristian
    • Coarnă Dumitru ,Vice-preşedinte SNPPC ,
    precum si audierea agentului constatator Plt.maj.Dobre Mitică si a comandantului Batalionului 3 Jandarmi pe adresa U.M 0575/C București,Șoseaua Alexandriei ,nr 158-160,sector 5 ,tel 021/4065505
    -prezentarea de catre intimata a copiei dupa Buletinul misiunilor din data de 26 ianuarie 2015 precum si a unui extras din Ordinul de Zi pe Unitate din ziua de 26 ianuaie 2015 cu misiunile ordonate .
    Aceasta fiind starea de fapt si de drept din dosar, cat si dovezile pe care inteleg sa le invoc, vă rog sa să schimbati in tot (sau in parte) hotararea atacată.
    Depun apelul in dublu exemplar pentru ca sa fie comunicat intimatului(ei) odata cu citația.
    Anexez prezentei :
    -Hotarârea nr.11436/2015 din 11 iunie 2015
    -chitanta de plata a taxei de timbru in valoare de 20 lei
    -sentința civilă nr 4496/2014 din 26 iunie 2014 emisa de Judecătoria Sectorul 5 București,Secția a-II_a civilă., în copie.
    -adresa Primăriei Municipiului Moinești nr 26397 din 30.10.2014, în copie.
    – adresa cu numarul 42/575C adresată Primăriei Municipiului Blaj din 11.03.2015, în copie.
    -certificat de atestare fiscală nr 16493 din 15.09.2015
    -copia plicului prin care mi-a fost comunicată sentința

    Data depunerii Semnatura,

    DOMNULUI PREŞEDINTE AL JUDECĂTORIEI SECTORULUI 1 BUCUREŞTI

  48. avocat Alexandru Surcel

    Toate persoanele care au fost amendate pentru participarea la aceste proteste, ca şi la cele legate de demiterea lui Vlad Alexandrescu, pot primi asistenţă juridică pro bono prin intermediul adresei de email avocatiius@gmail.com. Amintita adresă de email funcţionează în acest scop încă din timpul mişcării de protest pentru Roşia Montană si gazele de şist din perioada 1 septembrie- 21 decembrie 2013.

    De asemenea, este posibil ca la finele lunii iunie să organizăm o dezbatere publică având ca subiect exerciţiul dreptului la libera întrunire în România, dar vom reveni cu mai multe detalii ulterior.

  49. “Finut” :))) mult succes la proces, sper sa se poata cere daune morale inzecite de la autorii amenzilor, in fond provoaca o trauma psihica intimidarea si amenintarile

  50. eu zic ca de azi inainte toti cei care organizeaza evenimente pe facebook sa creeze conturi cu numele domnului Toba sau al unor militieni sus pusi sa vedem cum vor lua masuri si cum vor reusi domnii sa se amendeze singuri :))

  51. Ironic … doriti respectarea legilor .. incalcand altele. Foarte ironic. Legea romaneasca spune clar .. pt protest organizat (pe FB, se poate demonstra cu print-screen) trebuie aprobare. Nu ai aprobare … amenda. E atat de simplu.

    • Nu nu este chiar atat de simplu, pentru ca nu ai ce sa demonstrezi pe FB cu print screen pentru ca FB-ul nu este ceva cu care sa te poti legitima, eu pot sa imi fac o pg de fb cu numele “Dan A. “si sa fac o adunare si chemare la protest fara aprobare iar adevaratul Dan A. sa primeasca amenda. DEci cum e, ti se mai pare atat de simplu si corect ?!?!

  52. […] ieri că, mai nou, organele statului par să fi primit ordinul de a descuraja orice protest public. Carmen Uscatu a primit (acasă, nici măcar pe loc) amenzi în valoare de 3.500 de lei, […]

  53. costicămusulmanu

    mi-e așa o greață…de ieri o țin numai în lămîi…
    așa cum spuneam într-un comentariu la problema hexi pharma (sau farma? vezi tolo.ro!!!) sistemul nu poate funcționa așa fără cozile astea de topor; trebuie dați în judecată “pă persoană fizică”…să plătească și să-și piardă job-urile!!!
    spunea cineva de saakashvili care a desființat poliția pentru 6 luni…
    mai nou, ucrainienii au creat o forță nouă în poliție, cu tineri care nu au avut legătură cu sistemul nici măcar prin afini!!! îi plătesc mai bine decît pe ceilalți (6000 grivne vs. 3-4000) dar îi și belesc dacă-i prind cu fofîrlica…aviz amatorilor, dacă mergeți în ucraina și vă opresc polițiști tineri ce conduc prius-uri să știți că ați comis-o…dar nu oferiți șpagă decît dacă vreți să încercați “brățările”…am văzut personal în cernăuți…

  54. pai ce credeti ca protestati cand vreti voi ? 😀
    se protesteaza numai organizat, cei care isi inchipuie ca sunt proteste spontane sunt naivi…cand e cazul, se prelungeste si programul la metrou, numai sa aiba protestatarii conditii de protest .
    a, la faza cu datele personale…din moment ce ti-a dat hartia sa o faci publica ( ca banuiesc ca de aia ti-a dat-o … ) se presupune ca implicit e de acord .

  55. Simona, vad ca toti cei care au postat au o atitudine ostila fata de agentii constatatori. Insa Legea 60 precizeaza destul de clar conditiile in care se organizeaza si desfasoara adunarile publice cat si responsabilitatile organizatorilor si participantilor. Daca este sa fim cinstiti, cele doua pv-uri sunt incheiate absolut legal, nu au niciun viciu de care sa te poti lega cu o eventuala contestatie. Legea permite intocmirea ulterioara a procesului verbal de constatare a unei contraventii. Poate ca, totusi, avand in vedere pericolul social redus al faptei/faptelor, eu unul nu as fi aplicat decat un avertisment scris… Dar asta este alta poveste. Probabil exista presiuni mari de pe undeva si de aceea au fost aplicate si sanciunile de un asemenea nivel. Motivele pentru care s-a iesit in strada ne afecteaza pe toi, fie jandarmi sau civili…

    • Subscriu punct cu punct – exact la asta ma gândisem și eu, ba chiar o zisesem acum un minut într-o postare.
      De ce sa nu te organizezi frumos și legal și sa știi ca n-au ce-ți face și ca nu ajungi inutil la asa ceva!
      Se putea totul evita ușor – nu trebuie sa ne repezim spontan la prima idee, trebuie acoperire legala întâi si după aia puteți sa le dați în cap și cu pancartele la o adică – teoretic și virtual. ( Sunt împotriva violentei)

  56. NU VA LASATI, CONTESTATI HARTIILE ASTEA IGIENICE SI PE RAHATII AIA CARE AU SCRIS ASA CEVA. Le veti castiga cu ochii inchisi.
    Daca priviti cu atentie cele 2 procese verbale, in care DESII se mentioneaza ca “pv-urile au fost intocmite in lipsa” , CU TOATE ASTEA, este bifata casuta cu “refuza” in loc de “in lipsa”…
    CONTRAVENIENTUL REFUZA ..PUNCTUL “DA”
    deci se cam bat cap in cap..cum mama dracu sa “refuze” sa semneze cand NU era de fata?????????

  57. Politia (militia) Romana si Jandarmeria incalca drepturile fundamentale internationale ale omului, dreptul la exprimare si dreptul la libera circulatie. Traim intr -un stat totalitar in care regimul opresiv isi foloseste acolitii pentru a suprima orice drept de opinie. Aceasta este “democratia” din Romania, acestea sunt “drepturile” pe care statul le apara si propavaduieste cu ardoare….dreptul de a fi ingradit.
    Halal democratie ….rusine sa va fie militienilor !!!

  58. Nu vreau sa va certați cu mine dar as vrea sa va întreb pe toți ceva:

    Nu e oare mai normal sa va feriți de asa ceva organizându-vă și înregistrând protestul normal, cum se face, ca sa evitați asemenea bătăi de cap ulterioare?
    Si nu este normal cumva sa NU PUNEȚI DATELE PERSONALE PE FB ca niște copii de 12 ani?
    Ca vad ca și aici le-ati pus și ați obliterat unele detalii doar după ce cineva v-a sesizat sa ștergeți numele persoanei, dar ce folos din moment ce ATI FĂCUT numele ei PUBLIC în nu știu cate postări! De ce? La ce va folosește? Daca spuneați “Domnișoara X” nu era destul?
    Pai iertați-mă, dar eu nu cred ca e normal sa nu știți asemenea detalii importante.
    Daca vreți sa fiți adversari redutabili ai ăstora, trebuiește sa fiți informați și pregătiți frumos și legal și sa nu tot puneți toate alea pe internet – adrese, nume, prenume…ce naiba…

  59. Bejenaru Roman

    CONSTITUȚIA ROMÂNIEI
    Suveranitatea
    ARTICOLUL 2
    (1) Suveranitatea naţională aparţine poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum.
    (2) Nici un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.

    O Demonstrație neautorizată este o tentativă Neconstituțională de exercitare a Suveranității deoarece fiecare protestatar acționează de fapt în nume propriu deși are impresia că aparține unui Grup.

    Aceste PV-uri ale Jandarmeriei nu sunt date pentru a descuraja ”Ieșitul în stradă” ci pentru a demonstra protestatarilor că nu sunt reprezentativi !
    Dacă ar fi reprezentativi atunci fiecare dintre protestatari ar trebui să acopere partea sa din valoarea amenzilor emise de Jandarmerie și să continue protestul ad nauseam:
    ”-Nu pot ei amenda cât putem noi plăti !”
    Nu vi se pare ridicolă situația ?

    Nu prin proteste spontane va fi protejată Democrația ci prin legiferarea corectă a Procesului de Votare !
    Legea actuală asigură Libertatea și Periodicitatea alegerilor însă nu asigură Corectitudinea lor !

    O Lege corectă ar fi aceea care ar asigura ELIMINAREA FRAUDĂRII VOTURILOR !
    Până atunci vom rămâne cu toții străini în propria noastră țară din moment ce pe unii îi votăm și pe alții îi vedem la conducere …

  60. cruela de vila

    doar asa, ca satiu si eu alta data: cand te legitimeaza ishi shi noteaza datele tale din CI?
    Daca nu ( si eu stiam ca nu) de unde au stiut ei pa cine sa amendeze ulterior si posterior?
    Ca nu-I pot suspecta ca au hardu atat de mare incat dupa prima ocheada aruncata-n bulletin, pot sa-ti recite ulterior tot ce scrie acolo, cap-coada…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green