Draga Simona,nu uita ca aceasta parcare din filmulet este facuta cu TRICICLETA!Cand e vorba despre masini pe PATRU roti,o cam sfecliti cu parcatul.Ti-as da niste linkuri,da cred ca am de scris vreo juma de ora la ele! 😀
acu vreo ora stateam de vorba la gard cu vecinu despre viatza, politica si zarzavat, cand: apare domnisorica din imagine, fix pe aceeasi tricla, si se blocheaza cu rotile cele mici in grilaju de la canal. drept pt care pedala in gol pe aia mare si de tractare. cred ca a stat sa pedaleze si sa ne asculte conversatoa cca 2-3 minute, incrancenata pe pedalat in gol. pana l-am atentionat pe vecinu si a impins-o, usurel, de sa, sa treaca hopu’. a plecat ca si cand nimic nu s-a intamplat! o sa avem neshte femei adevarate in curand p’aici prin cartier – trebuie sa il invatz pe fi-miu cum e cu femeile si la ce e ele bune de fapt! 🙂
mie nu mi-e clar daca i-a iesit din greseala sau a fost gandita treaba. asa, din greseala, mi-a iesit si mie o sg data parcarea laterala din prima, mersi.
simonaaaa! mergi prea rar cu masina! am probat eu, cu un barbat sofer, teoria mea: depinde de zi! in general parchez ok, in unele zile parchez la milimetru, de ma mir cum mi-a iesit, dar in alteleeee…. imi trebuie juma de ora, ca la blonde, sa intru in curtea mea! deci: cica si la barbati e unele zile nefaste (nu nefeste!!) relax 🙂
@ciu: auzi, da’ tu parcare laterală cu faţa ai reuşit vreodată? eu nici nu îndraznesc să încerc aşa ceva. cum dracu să parchezi fără să vezi nimic în colţul din dreapta faţă??
simona: pe dreapta imi iese si mie greu, imi trebuie cca 2 locuri… daca nu imi iese din prima, ies si o fac cu spatele, ca iese mai usor! pe stanga e mai simplu, ca e ca si cu spatele, gen… 🙂
si, in plus, exista intotdeauna celelalte doo variante: a: faci o suta de miscari fata-spate pana te asezi cca paralel b: o lasi cum e cand te lasa nervii, bagi capu’ntre umeri si geanta si pleci
io nu pot s-o las oricum, sunt obsesiv compulsiva la faza asta, daca nu e perfect paralela cu bordura si suficient de aproape cat sa nu mi se para mie prea departe, nu pot sa dorm 🙄
simona: vrei sa stii cum am venit io de la ikea, cu masina plina de…diverse…( da plina!) , umpluta dupa metoda incarcatorilor, nu dupa a mea, ca am zis sa fiu flexibila, astfel ca mi-au obturat complet oglinda din dreapta ( de aia din “tava” nici nu mai vorbim!)? am executat un traseu meseriash care nu necesita decat oglinda stanga! dar nu vreau sa mai incerc! 😳 ps: te invatz shi cu parcarea, fataaaaah 😉 !
un sfat din experienta personala: sa invatati sa conduceti cu masini f mari! dupa aia, orisice masina normala conduci, esti me-se-ri-a-sha! ca mine: prima masina a fost un opel rekord diesel din ’86 (inca cea mai mistoc masina ever pt mine!). tanc, nene, cu tractiune pe spate, latime cat doo matiz, imediat ramasa fara oglinda dreapta etc. am trait doar datorita tablei si sasiului ei de vreo 2-3 ori, cu toata familia (mi-a sarit si roata din mers si n-a avut nici pe dracu, etc). urmatoarele masini (de serviciu) au fost, in ordine, un 306 (tot diesel – sunt mare fan), o astra si o corola. Am fost cu toate zeitza soselelor, ca erau mai mici si aveam loc peste tot, parcam barbateste etc (doar uneori ramaneam pe loc ca nu credeam ca trec, metehne vechi – deh…). acuma am una shi mai mica, proprie, tot diesel dragutza, de ii zice “sea ibiza” (ca i-a sarit un t): deci nu stii cat de maaaare meseriasha sunt la parcari, strecurari, garari si orisice! mai putin la cataroaie luate intre roti – e incredibil cum se loveste ceva (inca nu stiu ce) pe dedesubt de orice chestie mai inalta de 10cm cca…
deci, pe cuvant, numa cand pronuntz “parcare laterala” mi se urca sanjele’n cap… vai mama mea ce tarsha am!! Crek tre’ sa’mi pun o pila mica 😳 Mi-o zis instructorul ca in special pe femei le pune sa faca parcari laterale! ‘ai naibii politisti!
geo: da-i o tzuica la instructor, sau un zambet dulshe – care tzine mai bine 🙂 io nu mai stiu ce am dat ( o pila mica de tot, orisicat), nu am dat medicalu’, iar la traseu nu o sa stiu niciodata daca am luat pe bune sau nu, pt ca am facut doo greseli rusinoase: mi s-a oprit motoru la intoarcere peste linia de tramvai (am dat cheie si am pornit imediat, cu un zambet smecheresc…) iar la garare cu spatele am facut perfect, doar ca… stalpu’ dintre poarta de masina si al de om ar fi fost pe mijlocu portbagajului, daca era sa intru pe bune.
in plus, mi0am luat masina la 3 ani dupa scoala. am mai facu 2 ore cu un alt instructor, care mi-a urat cu mila in glas “sanatate si doamne-ajuta!”… nu am facut decat un singur accident din vina mea, conducand in bucuresti &co 13 ani- cand ma uitam la o vitrina si s-a pus rosu – finutz, am busit doar doo masini din fatza… :))
băi, dacă te lasă bordura. dacă e prea înaltă nu te bagi. da’ una mai joasă, maxim cît profilul de la cauciuc, se poate. ai grijă să nu fie din aia mai tăioasă, că e nasol. dacă nu, caca. chhhh… nu te bagi!
da, am făcut eu aşa o pană. dar nici măcar nu atentasem să mă sui pe bordură, era o piatră ieşită în afară şi am şters-o un pic. cînd am coborît din maşină auzeam fîsss-ul caracteristic. noapte, ploaie de noiembrie, întuneric, frig. da, aveam lanternă şi pe cineva care să mi-o ţină. deci, aia zic, dacă e bordură din asta mai rotunjită, figuri în cap, poţi să te sui liniştită. dar să nu fie prea înaltă. la 7-8 ţenti e ok.
simona! pana – nu se face decat de la ghinion, nu de la altceva! sau… de la vecini suparatzi ca ai parcat aiurea… io nu am facut pana niciodata in mers sau in manevre, in 13 ani! in schimb a facut al meu, intr-adevar de la bordura… pe potop noaptea in aglomeratie maxima si asta doar cu rekordu de 1,5 tone si cauciucurile deja vechi…
geo: e asa usor dupe… doar daca nu tzi-e frica rau de tine, organic. atunci mai bine te aptii. primu meu drum a fost pe un traseu infernal (bucurestenii stiu): de la favorit pe podu’ crangasi pana-n herastrau. am stat in coada o ora cu a-ntaia-a doua/a-ntaia-a doua, inclusiv in rampa (doamne, cat am slabit in dimineatza aia), dar am invins! seara soseaua crangasi era a mea!! :))
lasă, că am prins eu un cauciuc care o luase razna, începuse să ţopăie. l-au pus ăştia pe banc, nici o problemă. numai cînd îl puneai pe maşină ţopăia ca apucatul. nici azi nu s-a aflat ce era cu el.
sau un holzşurub înşurubat în cauciuc astă iarnă. maşina lăsată în garaj, zonă curată, măturată. nu se ştie cum a ajuns acolo. m-am dus la vulcanizare şi m-am şocat. au rezolvat-o fără să scoată roata de pe maşină. tot noaptea.
Asa bine-mi sta in dreapta, sunt un copilot minunat! Da’ atata m-o batut la cap omu’ vietzii cu scoala asta… ca nu era zi de la Dzeu sa nu’mi faca capul toaca iar in cele din urma…am cedat! 👿
simona: am colectie de borduri ( nu vrei sa vezi ce jante/jentzi? 🙄 ) am, da’ pana n-am facut niciodata de la chestia asta!trast mi!videanu pune bordurile gata tocite!
ce atîta vorbă pentru un păcălici de poligon? : poligonu’ are mai multe laturi, bordura numa’ una, du-te-acolo și șăzi țapăn așa!… de unde atîta tristețe, chiar nu-nțeleg
@georgiana: nasol ca i-o arestat pe aia din Arges, ca nu trebuia sa-ti mai faci griji cu traseul. da’ nu cred c-o disparut specia, au si militienii copii si rate la banca, asa ca nu-ti pierde speranta. si vorba Simonei, dupa ce iei permisul inveti sa conduci!
cru, merci pentru dedicatie! neam din neamul meu de la maimuta incoa’ n’o facut si nici n’o sa poa’ sa faca asa ceva! 🙁 Ion ionescu, multam’ pentru incurajari! Sa ai gura aurita!
unfuckingbelievable. dupa ce incurajati fata sa dea mita la militisti o mai si cainati “lasa fata ca inveti tu sa conduci dupa aia” adica “o sa te injure copios toti vreo trei ani, da pana la urma o sa inveti sa pornesti motoru in intersectie in sub 5 minute”. nu sunt suficienti dementi in trafic, mai trebuie sa fie si stive de ageamii. huo! si vorbesc serios.
delia: din pacatae, la scoala invetzi sa iei carnetu! dupe aia , invetzi sa conduci! si be) politzaii sunt din ce in ce mai fomishti! cat ai plati sa faci scoala din nou , ca el, cum te prinde, cum te pica, mai bine ii dai lui “o spaga pentru linishtea noastra”!
Jiorjiano, daca ti-e frica mai bine nu te mai apuci. Cunosc o multime care au carnet in buzunar si nu mai vor/pot sa conduca, ma refer la persoane relativ tinere nu la babalici. Cert e ca daca scapi in primii ani fara accidente nasoale, ci doar cu citeva zgirieturi, cindva conduci asa cum ai merge, pur si simplu din reflex.
Neamtule, deja m-am apucat, cum ziceam, am luat sala, o sa iau si traseul… de condus dupa aia, mai vad… cred ca acum am emotii vis a vis de examenul in sine…
cruela, mita si lenea nu sunt scuzabile. daca ar fi sa fac scoala de soferi, ceea ce nu e cazul, as conduce in timpul liber cu cineva langa mine inainte de examen, pe drumurile laturalnice ale patriei, pana as invata suficient incat sa nu fiu un pericol public. asa m-as si duce mai cu incredere la examen. si lu politistu care ar indrazni sa-mi ceara mita i-as face un flagrant. asa, perpetuam noi insine o chestie pe care o dispretuim din varfu buzelor. e penibil.
Adevarat zice nenea Neamtu, am eu un exemplu in neam, a lovit masina la vreo 3 luni dupa ce a luat carnetul, nimic grav, dar frica a ramas. De-atunci conduce doar la mari ocazii (nunti,botezuri,cumetrii),si de fiecare data solicita sa plecam cat mai tarziu , astfel incat sa fie strazile pustii 😛
“…as conduce in timpul liber cu cineva langa mine inainte de examen, pe drumurile laturalnice ale patriei, pana as invata suficient incat sa nu fiu un pericol public…”-Delia draghe,n-ai dreptate.Condusul masinii in siguranta se face atunci cand esti SINGUR!Cand ai pe langa cineva langa tine,tu esti emotionat,ala-i stresat,amandoi tremurati si tu n-o sa inveti nimic!Chiar daca vei face greseli atunci cand esti singur,iti vei aduce aminte de ele si nu le vei mai repeta!Asculta-l pe unu care a dat examen la sala,poligon,traseu si conducere de noapte la categoriile B,C si E, in anul de gratie 1982.Iar in 1984 si categoria A.P.S.Poligonul era SUPERUTIL,in conditiile in care invatai garantat parcarile,mersul inapoi si pornitul in rampa/panta.
Delia, nemaivorbind de faptul ca n-ai cum sa faci asa ceva: sa conduci inainte de examen cu cineva alaturi… daca te prinde politia ii salta carnetul celui de alaturi, e ilegal sa faci asta! Plus ca, degeaba ma duc sa conduc pe un drum de tzara (sa zicem), unde-i loc drept.. ala nu-i condus, crede-ma!
Un sef din zona in care locuiesc si-a pus nevasta sa-si ia permis de conducere (adica a trimis-o sa-l ridice, fiindca totul era aranjat), cu scopul de a avea sofer la dispozitie atunci cand mergeau, vorba lui Sandman, la mari ocazii. La prima mare ocazie s-a-ntamplat asa: la plecare, cand omul era cam muci, i-a zis nevestei ceva de genul “bai, eu, beat fiind, conduc mai bine decat tine treaza” si nu i-a dat masina de treijdemii de euro s-o conduca. Pe traseu l-a oprit politia locala. “Sa traiti sefu’, se poate sa conduceti in asa hal?” La care omul, care intre timp coborase la ei, le-a raspuns perfect serios, fiindca in subconstientul lui avusese loc un click care i-a spus cine hotarase el c-ar trebui sa conduca masina la ocazii: “ba, sunteti tampiti, nu vedeti ca conduce (sic!) nevasta-mea?” Baietii cu cascheta l-au iertat si i-au lasat sa plece, ce-i drept, numai dupa ce doamana a trecut la volan.
delia; ideea era ca doar ( ca sa nu zic decat ) dupa scoala de soferi, cand ai luat examenu, nu ai experientza;reflexele se formeaza in timp, prin exercitziu; ideal e sa conduci zilnic in primul an; nu stiu cum e clujul, dar in bucuresti e o jungla;oameni care traverseaza pe unde vrea mushkiu lor, in pas de somnambul;mashini parcate unde vrei shi unde nu vrei, cum vrei shi cum nu vrei; nebuni care zboara pe linga tine cu viteza luminii, pe linga aia care n-au dormit destul acasa si mai dorm un pic in trafic; mashini de jdemii de euro, livrate bietele fara semnalizatoare, astfel ca fac stanga sau dreapata fara sa-i inshtiintzeze shi pe nemernicii parteneri de trafic, adica pe tine!intresectzii nesemnalizate , in care intra fiecare cum il duce capu ( sau picioru’ mai exact! ); ei bine, trebuie sa faci in asa fel incat sa te pazeshti de totzi descreieratzii, sa nu blochezi centrul intersectziei oricat ai fi de claxonat, sa potzi sa ocoleshti in timp util totzi ” bolovanii” fara sa incurci circulatzia mergand cu 20 km la ora, ca la scoala de soferi;deja reflexele trebuie (re) adaptate la o noua viteza in trafic; shi asta cere exercitziuu; de aia, abia dupa ce ai luat carnetu….alea alea…plus ca viatza e plina de surprize, shi in fiecare zi mai gaseshti ceva care sa te uluiasca!;) n-ai cum sa le dibui pe toate in lunile alea cat faci scoala! 😎
cruela, cam asa e si in cluj. la scara mai redusa, evident. da asta pot sa-ti spuna corina sau nedo, ca ei sunt soferi. eu mai nou ma dau pe jos ca proletaru. taxiuri nu mai folosesc decat cand ma duc la cumparaturi si am multe papornite. bad robot, nu sunt de acord. asa cum zici tu, in timpul orelor de condus ar trebui sa faci non-stop pe tine si pe instructor si vitavercea. ia de-aici. mie sistemul asta mi se pare mult mai bun. http://www.nzta.govt.nz/licence/getting/cars/car-licence.html
mie mi-au dat carnetul din mila, sala o luam de fiecare data si nu luam traseul; pana si instructorul mi-a tras o palma in timp ce conduceam dar nu a reusit sa ma invete prea mult…au trecut anii, am carnet de acum zece ani si nu am avut nici o problema (conduc fara probleme intr-un oras mare iau masina sa merg la munca , pe autostrada ) si nu am avut nici un incident si nici o amenda.
ps nu stiam ca pot parca lateral pana acum vreo 2 ani 😉
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată. Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.
Unul dintre cele mai speciale lucruri care i s-au întîmplat planetei noastre, fără de care viața nu ar mai fi fost deloc la fel (sau deloc, punct) este cîmpul magnetic. Pe scurt, cîmpul magnetic acționează asupra particulelor pe care s-au îngrămădit sau de pe care s-au extras electroni (ioni negativi și pozitivi). Iar dacă vorbim …
Daca montati la masina si rotile alea ajutatoare..
Draga Simona,nu uita ca aceasta parcare din filmulet este facuta cu TRICICLETA!Cand e vorba despre masini pe PATRU roti,o cam sfecliti cu parcatul.Ti-as da niste linkuri,da cred ca am de scris vreo juma de ora la ele! 😀
In loc de BICICLETA am scris TRI!Efectul spraiului pentru roboti! 😀
ete, sanchi! cînd o să pui în dreapta reclame la telescoape şi şpreiuri de curăţat injectoarele mai povestim.
Pune-i o oglinda la bicicleta si totul va intra in normal.
acu vreo ora stateam de vorba la gard cu vecinu despre viatza, politica si zarzavat, cand: apare domnisorica din imagine, fix pe aceeasi tricla, si se blocheaza cu rotile cele mici in grilaju de la canal. drept pt care pedala in gol pe aia mare si de tractare. cred ca a stat sa pedaleze si sa ne asculte conversatoa cca 2-3 minute, incrancenata pe pedalat in gol. pana l-am atentionat pe vecinu si a impins-o, usurel, de sa, sa treaca hopu’. a plecat ca si cand nimic nu s-a intamplat! o sa avem neshte femei adevarate in curand p’aici prin cartier – trebuie sa il invatz pe fi-miu cum e cu femeile si la ce e ele bune de fapt! 🙂
nu e corect. fetita a parcat la perete si nu la bordura. deci a trisat!
mie nu mi-e clar daca i-a iesit din greseala sau a fost gandita treaba. asa, din greseala, mi-a iesit si mie o sg data parcarea laterala din prima, mersi.
simonaaaa! mergi prea rar cu masina! am probat eu, cu un barbat sofer, teoria mea: depinde de zi! in general parchez ok, in unele zile parchez la milimetru, de ma mir cum mi-a iesit, dar in alteleeee…. imi trebuie juma de ora, ca la blonde, sa intru in curtea mea! deci: cica si la barbati e unele zile nefaste (nu nefeste!!)
relax 🙂
@ciu: auzi, da’ tu parcare laterală cu faţa ai reuşit vreodată? eu nici nu îndraznesc să încerc aşa ceva. cum dracu să parchezi fără să vezi nimic în colţul din dreapta faţă??
simona: pe dreapta imi iese si mie greu, imi trebuie cca 2 locuri… daca nu imi iese din prima, ies si o fac cu spatele, ca iese mai usor! pe stanga e mai simplu, ca e ca si cu spatele, gen… 🙂
si, in plus, exista intotdeauna celelalte doo variante:
a: faci o suta de miscari fata-spate pana te asezi cca paralel
b: o lasi cum e cand te lasa nervii, bagi capu’ntre umeri si geanta si pleci
te urci un pic cu dreapta faţă pe trotoal, dacă îţi permite bordula. la un clio, cam 30 de ţenti.
io nu pot s-o las oricum, sunt obsesiv compulsiva la faza asta, daca nu e perfect paralela cu bordura si suficient de aproape cat sa nu mi se para mie prea departe, nu pot sa dorm 🙄
simona: vrei sa stii cum am venit io de la ikea, cu masina plina de…diverse…( da plina!) , umpluta dupa metoda incarcatorilor, nu dupa a mea, ca am zis sa fiu flexibila, astfel ca mi-au obturat complet oglinda din dreapta ( de aia din “tava” nici nu mai vorbim!)?
am executat un traseu meseriash care nu necesita decat oglinda stanga!
dar nu vreau sa mai incerc! 😳
ps: te invatz shi cu parcarea, fataaaaah 😉 !
metoda asta de parcare laterala ai vazut-o?
simona: incepem lectiile de parcare!
mai intai putzina teorie!
😉
http://www.youtube.com/watch?v=OSa9g83dnQM
pe trotuar? niciodata!! mi-e frica de borduri, fac pana de la ele!
asta e visul vietzii mele de parcatoare!
😳
Fetelor, ma bagati in boala cu discutia asta! Am luat sala din noiembrie si inca n-am curaj sa ma duc sa dau traseul! brrrrrrrr!
vreau si io roata de rezerva buclucasa! 🙂
un sfat din experienta personala: sa invatati sa conduceti cu masini f mari! dupa aia, orisice masina normala conduci, esti me-se-ri-a-sha!
ca mine: prima masina a fost un opel rekord diesel din ’86 (inca cea mai mistoc masina ever pt mine!). tanc, nene, cu tractiune pe spate, latime cat doo matiz, imediat ramasa fara oglinda dreapta etc. am trait doar datorita tablei si sasiului ei de vreo 2-3 ori, cu toata familia (mi-a sarit si roata din mers si n-a avut nici pe dracu, etc). urmatoarele masini (de serviciu) au fost, in ordine, un 306 (tot diesel – sunt mare fan), o astra si o corola. Am fost cu toate zeitza soselelor, ca erau mai mici si aveam loc peste tot, parcam barbateste etc (doar uneori ramaneam pe loc ca nu credeam ca trec, metehne vechi – deh…). acuma am una shi mai mica, proprie, tot diesel dragutza, de ii zice “sea ibiza” (ca i-a sarit un t): deci nu stii cat de maaaare meseriasha sunt la parcari, strecurari, garari si orisice! mai putin la cataroaie luate intre roti – e incredibil cum se loveste ceva (inca nu stiu ce) pe dedesubt de orice chestie mai inalta de 10cm cca…
@georgiana: curaj! oricum, de invatat sa conduci, o sa inveti dupa aia, pe strazi
georgiana fataaaaaaah, du-te fatahhhhhhhhhh
ca mie mi-au trebuit vreo 10 ani sa-m i iau carnet!
zi mersic ca nu dai “poligonu”, fatahhhh, ca era contra cronometru! 😥 😥 😥
deci, pe cuvant, numa cand pronuntz “parcare laterala” mi se urca sanjele’n cap… vai mama mea ce tarsha am!! Crek tre’ sa’mi pun o pila mica 😳 Mi-o zis instructorul ca in special pe femei le pune sa faca parcari laterale! ‘ai naibii politisti!
tre’ sa ma duc, va dati seama, nu de alta, da’ la sfarsitul lui august se face anul de cand am inceput scoala si expira…
voi ce-ati mai auzit in legatura cu buha aia de umbla, cum ca daca ai luat sala si pici traseul, nu mai esti obligat sa dai iar sala… ?
cru: merci ca nu dau poligonul! 😆
@georgiana: fata, tu n-auzi ca laterale nici noi nu stim sa facem? bine, e drept, noi nu dam examen, ca avem deja permis
geo: da-i o tzuica la instructor, sau un zambet dulshe – care tzine mai bine 🙂
io nu mai stiu ce am dat ( o pila mica de tot, orisicat), nu am dat medicalu’, iar la traseu nu o sa stiu niciodata daca am luat pe bune sau nu, pt ca am facut doo greseli rusinoase: mi s-a oprit motoru la intoarcere peste linia de tramvai (am dat cheie si am pornit imediat, cu un zambet smecheresc…) iar la garare cu spatele am facut perfect, doar ca… stalpu’ dintre poarta de masina si al de om ar fi fost pe mijlocu portbagajului, daca era sa intru pe bune.
in plus, mi0am luat masina la 3 ani dupa scoala. am mai facu 2 ore cu un alt instructor, care mi-a urat cu mila in glas “sanatate si doamne-ajuta!”… nu am facut decat un singur accident din vina mea, conducand in bucuresti &co 13 ani- cand ma uitam la o vitrina si s-a pus rosu – finutz, am busit doar doo masini din fatza… :))
Simona, incurajator, ce sa zic! 😀
băi, dacă te lasă bordura. dacă e prea înaltă nu te bagi. da’ una mai joasă, maxim cît profilul de la cauciuc, se poate. ai grijă să nu fie din aia mai tăioasă, că e nasol. dacă nu, caca. chhhh… nu te bagi!
Clar ca tre sa mai iau si eu niste ore de conducere, e numa 65 lei ora…
Ciu, abia astept s’ajung si eu la faza de povestire… de’as fi de’o masura!
@nedo: toate bordurile sunt prea inalte pentru mine, tu n-auzi ca traiesc cu spaima ca o sa fac pana?
da, am făcut eu aşa o pană. dar nici măcar nu atentasem să mă sui pe bordură, era o piatră ieşită în afară şi am şters-o un pic. cînd am coborît din maşină auzeam fîsss-ul caracteristic. noapte, ploaie de noiembrie, întuneric, frig. da, aveam lanternă şi pe cineva care să mi-o ţină. deci, aia zic, dacă e bordură din asta mai rotunjită, figuri în cap, poţi să te sui liniştită. dar să nu fie prea înaltă. la 7-8 ţenti e ok.
simona! pana – nu se face decat de la ghinion, nu de la altceva! sau… de la vecini suparatzi ca ai parcat aiurea… io nu am facut pana niciodata in mers sau in manevre, in 13 ani! in schimb a facut al meu, intr-adevar de la bordura… pe potop noaptea in aglomeratie maxima si asta doar cu rekordu de 1,5 tone si cauciucurile deja vechi…
geo: e asa usor dupe… doar daca nu tzi-e frica rau de tine, organic. atunci mai bine te aptii. primu meu drum a fost pe un traseu infernal (bucurestenii stiu): de la favorit pe podu’ crangasi pana-n herastrau. am stat in coada o ora cu a-ntaia-a doua/a-ntaia-a doua, inclusiv in rampa (doamne, cat am slabit in dimineatza aia), dar am invins! seara soseaua crangasi era a mea!! :))
lasă, că am prins eu un cauciuc care o luase razna, începuse să ţopăie. l-au pus ăştia pe banc, nici o problemă. numai cînd îl puneai pe maşină ţopăia ca apucatul. nici azi nu s-a aflat ce era cu el.
sau un holzşurub înşurubat în cauciuc astă iarnă. maşina lăsată în garaj, zonă curată, măturată. nu se ştie cum a ajuns acolo. m-am dus la vulcanizare şi m-am şocat. au rezolvat-o fără să scoată roata de pe maşină. tot noaptea.
nedo: deci vorbeam de ghinion, da!? lasa fata-n pace cu bordurile si vezi-ti de kiwi-ul tau!
Jur pe rosu ca dupa ce iau carnetul vin la Bucuresti si va dau de baut! Tineti minte ce-am spus acu’!
nu mai vorbiti de pene, ca ma crizez 😥 😥 😥
Asa bine-mi sta in dreapta, sunt un copilot minunat! Da’ atata m-o batut la cap omu’ vietzii cu scoala asta… ca nu era zi de la Dzeu sa nu’mi faca capul toaca iar in cele din urma…am cedat! 👿
Sa creada el ca daca iau carnetul il aduc de la petreceri! Ce? Nu-s si io om? Eu-s falsa, sau ce? Adica sa nu beau si eu un paharel? neeee! no uei!
Gata, ma duc la nani ca discutia asta legata de soferie ma crizeaza precum o crizeaza pe Simona penele! Nuapti buna fetili lu’ tata!
georgiana asta e pt tine , cu dedicatzie!
😛
http://www.youtube.com/watch?v=vJJVVFEJb18
ciu : o sa-tzi povestesc io o data cum fu cand am executat pana la 120 km pe ora!
simona: am colectie de borduri ( nu vrei sa vezi ce jante/jentzi? 🙄 ) am, da’ pana n-am facut niciodata de la chestia asta!trast mi!videanu pune bordurile gata tocite!
si acum : favorita mea in materie de parcari!
ceea c e va doresc si voua la intreaga familie!
😉
http://www.youtube.com/watch?v=HTIlsTW77Y8
ce atîta vorbă pentru un păcălici de poligon? : poligonu’ are mai multe laturi, bordura numa’ una, du-te-acolo și șăzi țapăn așa!… de unde atîta tristețe, chiar nu-nțeleg
@georgiana: nasol ca i-o arestat pe aia din Arges, ca nu trebuia sa-ti mai faci griji cu traseul. da’ nu cred c-o disparut specia, au si militienii copii si rate la banca, asa ca nu-ti pierde speranta. si vorba Simonei, dupa ce iei permisul inveti sa conduci!
cru, merci pentru dedicatie! neam din neamul meu de la maimuta incoa’ n’o facut si nici n’o sa poa’ sa faca asa ceva! 🙁
Ion ionescu, multam’ pentru incurajari! Sa ai gura aurita!
lumeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
lumeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
s-a parcat ( din nou) Kretzuleaska shi riktusul ei la realitatea!
daca v-a lipsit , o putetzi viziona in direct!
Kretzuleasca !!!!! nuuuuuu!!! n-am vazut femeie sa vorbeasca atat de printre dinti.
unfuckingbelievable. dupa ce incurajati fata sa dea mita la militisti o mai si cainati “lasa fata ca inveti tu sa conduci dupa aia” adica “o sa te injure copios toti vreo trei ani, da pana la urma o sa inveti sa pornesti motoru in intersectie in sub 5 minute”. nu sunt suficienti dementi in trafic, mai trebuie sa fie si stive de ageamii. huo! si vorbesc serios.
delia: din pacatae, la scoala invetzi sa iei carnetu! dupe aia , invetzi sa conduci!
si be) politzaii sunt din ce in ce mai fomishti! cat ai plati sa faci scoala din nou , ca el, cum te prinde, cum te pica, mai bine ii dai lui “o spaga pentru linishtea noastra”!
Jiorjiano, daca ti-e frica mai bine nu te mai apuci. Cunosc o multime care au carnet in buzunar si nu mai vor/pot sa conduca, ma refer la persoane relativ tinere nu la babalici. Cert e ca daca scapi in primii ani fara accidente nasoale, ci doar cu citeva zgirieturi, cindva conduci asa cum ai merge, pur si simplu din reflex.
Aha, inteleg. Secretul era sa incep exercitiile de parcare de pe la 5 ani.
Neamtule, deja m-am apucat, cum ziceam, am luat sala, o sa iau si traseul… de condus dupa aia, mai vad… cred ca acum am emotii vis a vis de examenul in sine…
cruela, mita si lenea nu sunt scuzabile. daca ar fi sa fac scoala de soferi, ceea ce nu e cazul, as conduce in timpul liber cu cineva langa mine inainte de examen, pe drumurile laturalnice ale patriei, pana as invata suficient incat sa nu fiu un pericol public. asa m-as si duce mai cu incredere la examen. si lu politistu care ar indrazni sa-mi ceara mita i-as face un flagrant. asa, perpetuam noi insine o chestie pe care o dispretuim din varfu buzelor. e penibil.
Adevarat zice nenea Neamtu, am eu un exemplu in neam, a lovit masina la vreo 3 luni dupa ce a luat carnetul, nimic grav, dar frica a ramas.
De-atunci conduce doar la mari ocazii (nunti,botezuri,cumetrii),si de fiecare data solicita sa plecam cat mai tarziu , astfel incat sa fie strazile pustii 😛
“…as conduce in timpul liber cu cineva langa mine inainte de examen, pe drumurile laturalnice ale patriei, pana as invata suficient incat sa nu fiu un pericol public…”-Delia draghe,n-ai dreptate.Condusul masinii in siguranta se face atunci cand esti SINGUR!Cand ai pe langa cineva langa tine,tu esti emotionat,ala-i stresat,amandoi tremurati si tu n-o sa inveti nimic!Chiar daca vei face greseli atunci cand esti singur,iti vei aduce aminte de ele si nu le vei mai repeta!Asculta-l pe unu care a dat examen la sala,poligon,traseu si conducere de noapte la categoriile B,C si E, in anul de gratie 1982.Iar in 1984 si categoria A.P.S.Poligonul era SUPERUTIL,in conditiile in care invatai garantat parcarile,mersul inapoi si pornitul in rampa/panta.
Delia, nemaivorbind de faptul ca n-ai cum sa faci asa ceva: sa conduci inainte de examen cu cineva alaturi… daca te prinde politia ii salta carnetul celui de alaturi, e ilegal sa faci asta! Plus ca, degeaba ma duc sa conduc pe un drum de tzara (sa zicem), unde-i loc drept.. ala nu-i condus, crede-ma!
Un sef din zona in care locuiesc si-a pus nevasta sa-si ia permis de conducere (adica a trimis-o sa-l ridice, fiindca totul era aranjat), cu scopul de a avea sofer la dispozitie atunci cand mergeau, vorba lui Sandman, la mari ocazii. La prima mare ocazie s-a-ntamplat asa: la plecare, cand omul era cam muci, i-a zis nevestei ceva de genul “bai, eu, beat fiind, conduc mai bine decat tine treaza” si nu i-a dat masina de treijdemii de euro s-o conduca. Pe traseu l-a oprit politia locala. “Sa traiti sefu’, se poate sa conduceti in asa hal?” La care omul, care intre timp coborase la ei, le-a raspuns perfect serios, fiindca in subconstientul lui avusese loc un click care i-a spus cine hotarase el c-ar trebui sa conduca masina la ocazii: “ba, sunteti tampiti, nu vedeti ca conduce (sic!) nevasta-mea?” Baietii cu cascheta l-au iertat si i-au lasat sa plece, ce-i drept, numai dupa ce doamana a trecut la volan.
delia; ideea era ca doar ( ca sa nu zic decat ) dupa scoala de soferi, cand ai luat examenu, nu ai experientza;reflexele se formeaza in timp, prin exercitziu; ideal e sa conduci zilnic in primul an; nu stiu cum e clujul, dar in bucuresti e o jungla;oameni care traverseaza pe unde vrea mushkiu lor, in pas de somnambul;mashini parcate unde vrei shi unde nu vrei, cum vrei shi cum nu vrei; nebuni care zboara pe linga tine cu viteza luminii, pe linga aia care n-au dormit destul acasa si mai dorm un pic in trafic; mashini de jdemii de euro, livrate bietele fara semnalizatoare, astfel ca fac stanga sau dreapata fara sa-i inshtiintzeze shi pe nemernicii parteneri de trafic, adica pe tine!intresectzii nesemnalizate , in care intra fiecare cum il duce capu ( sau picioru’ mai exact! ); ei bine, trebuie sa faci in asa fel incat sa te pazeshti de totzi descreieratzii, sa nu blochezi centrul intersectziei oricat ai fi de claxonat, sa potzi sa ocoleshti in timp util totzi ” bolovanii” fara sa incurci circulatzia mergand cu 20 km la ora, ca la scoala de soferi;deja reflexele trebuie (re) adaptate la o noua viteza in trafic; shi asta cere exercitziuu; de aia, abia dupa ce ai luat carnetu….alea alea…plus ca viatza e plina de surprize, shi in fiecare zi mai gaseshti ceva care sa te uluiasca!;) n-ai cum sa le dibui pe toate in lunile alea cat faci scoala! 😎
adica barbatii nu se pricepe la cratitza ? …. eheeeeeee
cruela, cam asa e si in cluj. la scara mai redusa, evident. da asta pot sa-ti spuna corina sau nedo, ca ei sunt soferi. eu mai nou ma dau pe jos ca proletaru. taxiuri nu mai folosesc decat cand ma duc la cumparaturi si am multe papornite.
bad robot, nu sunt de acord. asa cum zici tu, in timpul orelor de condus ar trebui sa faci non-stop pe tine si pe instructor si vitavercea.
ia de-aici. mie sistemul asta mi se pare mult mai bun.
http://www.nzta.govt.nz/licence/getting/cars/car-licence.html
[…] tot a venit vorba […]
Concluzia este ca initial avem aceleasi abilitati, doar ca voi vi le pierdeti in timp… 😛
delia: da unde shtii tu chestii d-astea neozeelandeshti? 🙄
mie mi-au dat carnetul din mila, sala o luam de fiecare data si nu luam traseul; pana si instructorul mi-a tras o palma in timp ce conduceam dar nu a reusit sa ma invete prea mult…au trecut anii, am carnet de acum zece ani si nu am avut nici o problema (conduc fara probleme intr-un oras mare iau masina sa merg la munca , pe autostrada ) si nu am avut nici un incident si nici o amenda.
ps nu stiam ca pot parca lateral pana acum vreo 2 ani 😉