Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

De ce nu ar trebui să donăm 1 euro la invitația Secom

Acum câteva zile, Secom dădea drumul celebrei campanii urăște.ro, prin care exploata cu cinism suferința umană și instiga indirect la ură împotriva bolnavilor de autism și Alzheimer, îndemnând, în același timp, lumea să cumpere o pastiluță scumpă, care – ce să vezi? – ameliorează autismul și Alzheimerul. Toate aceste mizerii, ÎN SCOP DE PROFIT, evident. Rezultatul îl știți: nu doar publicul s-a delimitat vehement de campania cu pricina, ci și asociații profesionale, rețele de farmacii, ONG-uri șamd. Un scandal în toată regula…

Cum s-a gândit Secom să dreagă busuiocul? Păi, a rezervat repede domeniul iubește-i.ro. și a postat pe el următorul mesaj:

După care a anunțat pe Facebook următoarele: “De asemenea, noi, cei de la Secom, vom fi primii care vor dona, oferind cate 1 euro pentru fiecare mesaj ce a fost postat in mediul online cu referire la prima parte a campaniei. Acesti bani vor fi directionati catre Asociatia Prietenia, o asociatie ce se ocupa de copiii si tinerii asistati care sufera de afectiuni mentale severe si profunde, deficiente neuromotorii si asociate (Sindrom Down, autism, epilepsie, retard mintal) si catre Asociatia AntiParkinson Deva”.

Cu alte cuvinte, “Am văzut că aveți gura mare, hai, să vă vedem acum, la fapte, uite, noi am și donat deja, pentru că nouă ne pasă cu adevărat”. La ora la care a postat acest anunț, Secom donase deja vreo 3200 de euro. O sumă fabuloasă, nu-i așa?

Ei, și ghiciți ce s-a întâmplat când oamenii au început să protesteze la adresa acestei noi obrăznicii pe pagina de Facebook a companiei. Au apărut câțiva angajați Secom care, cu mâinile-n șolduri și cu o obrăznicie inimaginabile, au început să-i interpeleze agresiv pe comentatori pe tema donației: dacă au donat, dacă au participat în viața lor la o campanie umanitară, dacă mama lor n-ar fi mai mândră de ei dacă, în loc să comenteze răutăcios, ar pune mâna și ar dona și tot așa. Ba, după ce au fost demascați ca fiind angajați Secom, au început chiar să banneze și să raporteze comentatorii pentru hate-speech.

Bun. Acuma să vă spun de ce cred că trebuie să ne delimităm explicit și de această nouă “campanie” pusă la cale de Secom:

1. pentru că ceea ce doar părea o obrăznicie s-a dovedit, prin atitudinea de pe Facebook a angajaților, a fi exact asta: o obrăznicie;

2. pentru că Secom nu este DELOC în poziția de pe care să ne dea lecții de implicare. O mizerie nu se spală prin a încerca să-i acuzi pe alții că nu le pasă. Și nici prin a-i invita să probeze cât le pasă;

3. pentru că 3200 de euro nu este o donație pe măsura greșelii deja comise, este praf în ochi;

4. pentru că trebuie să ai foarte mult tupeu ca să încerci să-ți speli imaginea pe banii cetățenilor;

5. pentru că nu așa se gestionează o criză de comunicare;

Rezumând, sfatul meu este să NU DONAȚI, oameni buni, nici un euro în această campanie. Mai bine donați, punctual, unui ONG pe care îl alegeți voi, fără să participați la mascarada pe care v-o propune Secom. Pentru că inima pe care ei ne cer s-o umplem cu iubire s-a umplut, de mult, cu obrăznicie, impertinență și foarte mult tupeu.

40 comentarii

  1. @Simona: 6 pentru ca i-ai facut praf. O greseala monumentala din pacate, nu stiu cine a putut sa gandeasca o campanie pe ura in prima parte si la sfarsit mesajul “pozitiv”. Teoretic asa se spune ultimul mesaj pe care il auzi este primul care iti ramane in minte :). Dar impactul primului mesaj a fost deja devastator, eu mai mult de cateva secunde nu am putut sa ma uit. Acum si daca este bun medicamentul dupa aceasta varza nu cred ca mai intereseaza pe nimeni. Eu l-as concedia pe cel de la campania de promovare si pe ala care a aprobat.

  2. @Narcis: nu aveam de gând să scriu, m-au ajutat însă să mă răzgândesc specialiștii lor în comunicare ieșiți cu mâinile-n șolduri pe FB…

  3. Singura iesire onorabila ar fi fost scuzele, eventual impreuna cu o donatie consistenta (nu 3000 de euro). In loc de asta, Secom si agentia respectiva au preferat sa duca nesimtirea mai departe, incercand o smecherie ultrapenibila, care a si fost demontata imediat.

  4. Simona, ca si alta data ai o pozitie ferma si corecta, multumim pentru atitudinea ta! Sigur ca nu donam la Secom. Tipii astia cu campania numai ‘creativi’ nu pot fi numiti.

  5. 2. Am mai zis pe unde am mai apucat: suplimentele alimentare sunt acele produse care NU au intrunit criteriile stricte prin care se dovedeste eficienta (ca in cazul medicamentelor), dar care, de multe ori nejustificat, sunt considerate inofensive.
    Firma le ambaleaza in flacoane frumos colorate, iti toarna o poveste standard fie despre nativii dintr-o insula din Pacific care folosesc planta aia de 5000 de ani, fie despre un mare cercetetor/doctor din Vest (orice nume este bun in acest caz) care in laboratorul lui a confirmat miracolul.

  6. romanii sunt superficiali, romanii nu sunt buni la pat etc. era campania aia radio21 de acum doi ani. partea a2a consta in acoperirea unor cuvinte din afis ca sa se ajunga la romanii sunt super. sunt sigura ca toti isi aduc aminte campania. sau cea cu ciocolata rom americaneasca care a lovit romanu fix in mandria nationala.

    sunteti convinsi ca aici nu a fost folosit acelasi mecanism, ca nu s-au gandit la totul de dinainte? pana la urma, important este sa te faci auzit, sa atragi atentia asupra ta.

  7. @Alex: suntem convinși. site-ul iubește-i.ro a fost rezervat acum câteva zile.

  8. mai suntem convinsi si pt ca la inceput au spus doar ca noi nu intelegem ideea, apoi au urmat diverse alte argumente,pasul urmator a fost schimbarea cu iubeste copilu, uraste-i autismul, dupa care in al 15-lea ceas au rezervat noul domeniu.
    Pe langa grotescul situatiei, nu pot sa nu ma minunez cat au putut sa fie de…prosti. Scuzati, dar un cuvant mai bland nu gasesc 🙂

  9. @Simona: Deja le plang de mila stiind ca te-ai implicat tu.

  10. Ce agenție a făcut campania?

  11. @Mona Dirtu: Armada, Propaganda, n-am înțeles exact…

  12. si cind te gindesti ca un procent important din pretul “elixirului” merge la agentia asta si in contul directorului de marketing & Co!!!

    cred ca e important s ne amintim si sa nu cumparam produsele lor never ever!

  13. Suna foarte judgmental reclama lor, intr-adevar! A, nu vreti sa urati … atunci scoateti banii si aratati cat de mult iubiti. Mesajul subliminal e ca suntem toti niste ipocriti. Hahaha, n-as avea incredere sa le dau un leu astora.

  14. @veronica: ,,judgmental” chiar e cuvant !!!!!!!????????!!!!!!

  15. Foarte bine ai punctat.
    Si pe mine, mai rau decat campania initiala, aia cu uraste-ti baietelul, tatal, soarta etc, m-a enervat felul in care au reactionat, adica ipocrit. Exact pentru felul in care au tot schimbat mesajul, pentru ca au spus ca publicul nu intelege (no shit?) si in general pt ca ne-au tot insultat inteligenta, nu meritas dat niciun ban in campania lor.

  16. exista o campanie de-adevaratelea de strans fonduri:http://www.invingemautismul.ro/comunicate#ajuta-un-copil-cu-autism-sa-mearga-la-scoala
    dupa tone de eforturi asociatiile care incearca sa-i ajute pe copiii cu TSA (tulburari de spectru autist), si care sunt toate ong-uri, ca veni vorba, au reusit sa declanseze o campanie la nivel national..
    iar acum vin magarii astia si profita de ocazie sa-si promoveze pastila lu` peste.
    as vrea sa stiu si eu vreo pilula magica in stare sa “vindece” autismul si altzhaimer-ul..as plati oricat. dar ce-au facut ei, si ce continua sa faca…e ca si cum i-ai spune unui om cu piciorul retezat ca daca ia bulina, ii va creste piciorul la loc si ca e dobitoc daca nu te crede.
    mie una nu-mi trebuie banii lor decat sub forma de daune.
    multumim, simona
    pe ei pe mama lor

  17. Eu unul nu am încredere în campanii de nici un fel. Nu ştiu să le prezinte.
    Inima omului e precum o chitară. Dacă nu ciupeşti coarda potrivită nu ajungi la sufletul lui. Iar campaniile publicitare sunt precum muzica: depinde cui te adresezi, nu toţi ascultăm aceeaşi muzică.

  18. @rain: cred ca orice agentie de publicitate viseaza sa faca o campanie care sa placa tuturor. cam greu.
    cand e vorba de promovarea unui produs, rostul reclamei e sa te faca sa-l incerci. te incanta ca e bun, ca e unic, ca spala singur, te scarpina intre urechi (sau pe unde vrei tu), eventual iti face si piata…daca te-au facut sa-l incerci, si-au atins scopul.
    daca e vorba de campanii umanitare, rostul publicitatii e sa te informeze despre existenta unei probleme si despre posibilitatea oferirii de ajutor. cam atat se poate face.
    donezi daca vrei.
    cumperi daca vrei.
    diferenta e ca un ong nu are buget pentru publicitate. de obicei banii se duc pe ceva mai bun. asa ca nu iese cine stie ce reclama. atunci ce faci? nu ajuti fiindca nu-ti place reclama?

  19. Nu, ALTĂ MARIANĂ, nimic nu mă încântă aşa cum mă încântă propria experienţă. Iar propria experienţă îmi spune că ceea ce e gratis nu e bun. Ceea ce face prea mult tam-tam iar nu e bun. Vrei să vorbim de bani !???! Hai să vb de bani ! Tu dai două SMS-uri pe lună unor oameni pe care nu îi cunoşti. Eu las câte zece SMS-uri pe săptămână la un colţ de stradă unei persoane pe care n-am văzut-o în viaţa mea. Şmecheria este că atunci când dai vei primi înzecit. Asta e o chestie pe care nu pot să ţi-o explic dar se întâmplă…

  20. Ce părere aveţi de asta? (apropo de companii care produc medicamente sau pseudo-medicamente)

    http://insulaindoielii.wordpress.com/2012/10/11/colon-help-sues-wordpress/#comments

  21. Orice companie farmaceutica doreste sa-si vinda produsele. Bune, rele, nu conteaza, banu’ sa iasa. Iar chestia de mai sus e un mizilic, alea mari cumpara direct medicii. N-ati observat ca medicii prescriu numai medicamente foarte scumpe, desi multe dintre ele nu au efecte?

    Dobitocii aia cu reclama fac un lucru incalificabil: arunca in derizoriu toate campaniile de stringere de fonduri. De-acum inainte, cind cineva va mai auzi de vreo astfel de campanie, prima lui intrebare va fi: “daca nu-i decit o farsa si nu stiu ce firma vrea sa-si faca reclama?”. Poate ar trebui sa existe niste limite clare in publicitate, sa nu fie posibil sa faci chiar orice.

  22. Eu am raportat pagina lor la Facebook si stiu mai multi care au facut la fel. Poate se sesizeaza si FB si le inchide pina la urma mizeria.
    Sa le dau lor un euro e ca si cum i-as arunca pe geam. Ba chiar daca i-as arunca pe geam tot ar mai fi o sansa sa-i gaseasca cineva si sa-i foloseasca.
    Eu prefer sa dau cei 2% anual la asociatia “Invinge autismul”, fac asta de 2 ani si o sa o fac si de acum incolo.

  23. atata vreme cat li se permite … si nu vine unu’ sa le-o traga la scufita … se va profita intotdeauna de creduli si emotivi

    am prieteni cu copii autisti, care, mai au putin si-si dau si ultima picatura din sufletul din ei pentru copiii astia

    banii vorbesc

  24. este un lucru oribil.
    mama mea are Alzheimer.are un scor MMS bun,dar nu mai e mama mea.Insa pt nimic in lume nu a sputea sa o urasc.Pot sa nu fiu de acord cu ea pt multe greseli pe car ele-a facut fata de mine,dar indiferent ce ar fi nu o pot uri.O iubesc asa cum e ea.

    mesajul e impotirva deminitatii umane si speculeaza disperarea oamenilor. alzheimerul nu se vindeca! oamenii sunt disperati sa isi vada persoana iubita asa cum era pe vremuri si ar da oricat,in nenorocirea lor.

    personal, am luat o teapa imensa cu SECOM. si spun asta,ca sa nu patiti ca mine.
    am luat d ela ei imunostimulatorul cu colostru si probiotice pt strumf.i l-am dat ca asa ca zis medicul.de cat eori i l-am intrerupt, strumf s-a imbolnavit rau de tot. ulterior am aflat ca ii d aimunitate beton,doar cat i=l dai.cum il intrerupi,imunitatea copilului cade de tot.

  25. Simona, mulțumesc pentru insistența ta asupra subiectului. E într-adevăr strigător la cer ceea ce fac cei de la Secom. Aș observa doar că e departe de a fi singurul caz. În industria pharma abordările de acest gen sunt frecvente, probabil făcute mai discret și cu ceva mai multă decență. Ne întoarcem la o întrebare tot mai îngrijorătoare: oare industria de medicamente e chiar preocupată să ne vindece? Sau suntem simpli consumatori?

  26. Simona, am să dau mai departe!
    Mama lor de căcănari. Ăsta un domeniu – aur curat. Suferința și disperarea omenească sînt victimele perfecte!

  27. eu cred ca vina morala pe care o au este imensa.
    cand stii ca aic eva incurabil,te-ai vinede nuami sa iti adaugi o zi in plus la viata. ei,cand vine unul care exact ast aiti promite,dar iti ia camasa de pe tine si tu practic ai mai trai,dar nu prea mai ai cu ce sa iti iei nici macar un pahar cu apa, si cand descoperi si cursa in care ai fost atras,devine un pic prea tarziu sa iti faci dreptate.

    am o vecina care a dat milioane pe niste vitamine minune care or sa o faca pe loc tanara,d esteapta si frumoasa.
    le-a luat si a……………ajuns in coma, pt toate aveau zahar si ea avea diabet.renumitul producator a uitat sa o avertizeze.

    cand indemni la ura fata de nist enevionvati, in contextul in care oricum nu e usor pt familie sa traiasca alaturi de ei, de ci cand indemni la ura, apoi vii cu pastila minune, suna a un fel de joc cu viata ta, un joc gretos, in care doar unul stie regulile si isi bate jc de tine,dar nu degeaba,ci pe bani multi.

    pot fi dati in judecata?

  28. @nike: pot fi si o sa fie, nici o grija
    cat despre leacurile lor…treaba sta cam asa: baietii nu produc nimic, doar distribuie in Romania diverse minuni facute prin tarile calde. Cam pe toate sticlele cu leacuri, producatorii precizeaza: asta nu e medicament, nu trateaza nu vindeca si nu previne nici o boala. Ia ghici ce traduc dragalasii…
    Despre faimosul neuro optimizer, un singur detaliu: dracia contine taurine, ca si bauturile energizante. Pe de alta parte, foarte multi copii cu autism sunt hiperactivi. V-ati prins, nu?

  29. Am discutat cu o colega, doctoranda pe o tema despre publicitate. Pe langa faptul ca e in domeniu (macar teoretic), a mai avut si un caz de Alzaimer in familie. A recunoscut ca NU S-A SIMTIT JIGNITA DELOC de campanie. Dimpotriva, o considera inovatoare.
    Asta cu donatia s-ar putea sa fie un rateu. Eu as fi pastrat-o p-aia cu ura, mi se parea chiar tare. Adica ne revoltam, vorbim despre ea, dar am auzit de ei. M-am bucurat pt ca nu am fost eu singurul care a gasit ceva bun in acea campanie.
    Nu stiu, poate-n America ar fi avut alt impact.

  30. emil, n-ai postat la misto, nu?

  31. domne, ce sa zic…regret ca educatia noastra intr-ale artei publicitare ne impiedica sa apreciem caracterul inovator al acestui scuipat intre ochi.
    dar nu discutam aci despre geniul care a facut minunea de spot..discutam despre cei care l-au folosit ca sa-si promoveze un produs. publicul lor tinta e alcatuit din familiile celor cu astfel de dizabilitati. iar impactul reclamei…cum sa-l rezum? n-as mai cumpara nici macar o aspirina de la astia, admitand ca vand aspirine. Deja sunt farmacii care refuza sa le mai vanda produsele. Misto impact, nu? Iar in America? Acolo se pot cere daune pt. prejudiciul emotional ..

  32. in America ar trebui s avanda compania pt a plati daunele.si nimeni nu ar indrazni sa instige la ura fie si fata de o boala pe care un copil nevinovat o are.

  33. […] prizonierul bolii lor. Au creat chiar și un site: uraste.ro. Iar când comunitatea de pe internet a reacționat negativ la mizeria de mesaj pe care o promovau, au schimbat complet macazul, au promovat site-ul […]

  34. mamaaaa, da’ te-ai aprins rau, femeie! uffff…. esti ca un buldog vad:cand iti inclestezi dintii pe adversar nu ii mai dai drumul! viata e prea scurta ca sa iei atitudine: aseaza-te pe malul raului si asteapta sa treaca, purtat de ape, cadavrul acestei initiative publicitare!

  35. @Konstantin: cu buldog, frățioare, visezi? am pus până acum doar un status pe FB și nu aveam de gând să scriu mai mult pe tema asta, doar că am văzut prestația de pe FB a angajaților Secom și m-am decis că e nevoie. și unde vezi tu năduf și că m-am aprins?? e un text destul de plat și de calm.

  36. uitasem sa precizez: postul meu trebuie citit intr-o nota comica: e doar un pamphlet si trebuie tratat ca atare!

  37. @Emil Calinescu – În America nu este considerat etic să folosești mecanisme de manipulare emoțională în comerțul cu medicamente. Iar acolo ar fi sancționați chiar de stat, înainte să existe sesizări ale consumatorilor.

  38. Oare pentru voi nu conteaza 72.000 de bolnavi de parkinson care tremura sau sunt rigizi ca o stinca.Donati in contul Asociatiei care a cistigat in 2009 premiul special Carol Davila 2010 Oskar de la revista capital , cea mai activa asociatie de pacienti din partea colegiului medicilor 2011 cea mai implicata persoana in gala oameni pentru oameni 2012 Dr Rana International
    Urastema este o joaca fata de ceea ce faceti voi

  39. […] autismul! Iubește-ți băiețelul!”, a fost criticată mai ales pentru lipsa de sinceritate8, pentru improvizațiile prezentate ca idei salvatoare, pentru disprețul arătat celor ce nu s-au […]

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green