Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Mai vrem să trăim ca mamele noastre?

Am încercat, de curând, să răspundem împreună la întrebarea “Ce este super-femeia și ce vrea ea?“. Nu întâmplător, au mai fost și alții care s-au ocupat cu asta:

Iar pe 9 octombrie, Cătălin Ștefănescu a moderat o dezbatere pe aceeași temă, la care au participat Vintilă Mihăilescu, Irina Schrotter, Dragoș Bucur și Monica Neațu. Concluzia lor: super-femeia e ceva între “femeie totală”, “femeie de succes” și “om deosebit”.

În același timp, un studiu realizat printre reprezentantele sexului frumos a scos la iveală lista principalelor 5 calități care definesc super-femeia: 1. întotdeauna are timp pentru familie; 2. este preocupată de imaginea și de sănătatea ei; 3. își petrece timpul alături de un partener; 4. este disponibilă pentru prieteni și pentru o viață socială; 5. are timp pentru hobby-uri.

Același studiu a mai relevat două chestiuni foarte importante: 64% dintre femeile din generația actuală NU își doresc viața pe care au avut-o mamele lor și 54% consideră că un bărbat care face mai multă treabă în casă este o partidă superatractivă.

Păi, în aceste condiții, mie mi-e deja foarte clar care este secretul super-femeii și cum reușește ea să își facă timp pentru familie, partener, hobby-uri și prieteni, dincolo de faptul că are la dispoziție scule mult mai performante decât alea pe care le-a avut mama ei (mașini de spălat, aspiratoare, tot felul de roboți de bucătărie etc.). Secretul este că are un partener care nu consideră că “treaba în casă” este a femeii. Și care, atunci când spală un vas sau dă cu aspiratorul nu pretinde că “o ajută” pe soție, ci pur și simplu își face partea de job casnic ce îi revine.

Nu știu dacă vă dați seama, dar procentul de 54% care vor azi să se mărite cu bărbați care nu zac, ca belferii, c-o bere-n mână în fața televizorului, în mai puțin de 10 ani, o să se apropie de 100%. Ceea ce e super. Pentru că nu, o seară normală din viața unei familii nu presupune ca soția să își aștepte soțul cu cina caldă, după care, în timp ce el se relaxează (că, na, a venit obosit de la birou, de unde ea a venit, în schimb, odihnită), să spele tot ea vasele, să deretice bucătăria, să spele copiii, să-i culce și să pregătească hainele și pachețelele cu mâncare pentru a doua zi. Oricare dintre parteneri îl poate aștepta pe celălalt cu cina caldă, oricare poate face orice dintre treburile familiei. Și e normal ca ele să fie împărțite “frățește”. Dap, asta poate însemna inclusiv ca tatăl să își ia, la un moment dat, concediu de paternitate, ca să stea cu copilașul bebeluș.

Voi ce ziceți, doamnelor și domnilor? Care e modelul de familie care vi se pare mai sănătos? Ăla de pe vremea părinților noștri sau ăsta despre care am vorbit eu mai sus?

Ariel, recomandat de Indesit pentru rezultate impecabile, îi încurajează pe consumatorii din România să le arate femeilor deosebite din viețile lor recunoașterea pe care o merită, în fiecare zi. Făcând echipă cu ele.

129 comentarii

  1. Foarte interesant : 64% dintre femeile din generația actuală NU își doresc viața pe care au avut-o mamele lor. 😀

  2. si la noi se imparte munca ; el face curatenie si duce gunoiul, eu gatesc si fac micile cumparaturi 🙂

  3. Atunci Ariel sa-si mai revizuaisca mesajele de pe Facebook… cum e aia cu o tipa care ridica o camasa (printre altele, o camasa noua, se vede ca are cute ca aia pe care tocmai o scoti din tipla) din lighean si se intreaba daca el va fi multumit de cum a spalat-o…

  4. Ce bine stau! Mai am de rezolvat DOAR 5 obiective si sunt superfemeie!

  5. Prima conditie ca o muiere sa ajunga super femeie e sa aiba tzitze mari.
    Atunci cind procentu de muieri care-si doresc ca barbatii sa le spele chilotii va ajunge la 100%, numaru casatorillor va scade cu ca. 75%, nr. casatoriile gay va creste cu 50%, nr. fecioarelor batrine va creste cu 70%, nr. bordelurilor va creste cu 80% si demografia va ajunge la ca. 20% din cea actuala.

    Muieri, aveti grija, va jucati cu focu!

  6. @neamtu tiganu: dar de ce, pentru tine, împărțirea muncii în casă, se traduce prin “muieri care-si doresc ca barbatii sa le spele chilotii” 🙄

  7. in Germania “emancipatele” au reusit sa creasca enorm nr. casatoriilor cu tailandeze, chinezoaice, negrese. Nu uitati, vorbim de o lume globalizata, de ce ar trebui sa suporte un barbat nazurile emancipatelor cind si-ar putea lua una, eventual mai tinara, chiar mai frumoasa, care sa stie sa gateasca la fix, nu ca astea de azi, care-l divinizeaza!? De ce trbe pt. o gaura sa ia toata plasa?

    Lumea e asa cum e, muierile difera de barbati, fiecare are treaba lui, bucuriile lui. Intr-o intreprindere unu e director, altu portar, altu strungar, intr-o echipa de fotbal unu e portar, altu inaintas, altu antrenor. Fiecare are rolu lui, numa asa functioneaza o organizatie.

  8. Evoluam. Alaturi de tehnologie, evoluam si noi ca oameni. E normal sa nu ne dorim sa stam toata ziua la cratita, cu trei copii atarnati de gat, de picioare si sa mai vb si la telefon in timpul asta in scopul afacerilor. 🙂 E mai bine pt o relatie, ca lucrurile casnice sa se imparta in mod egal, din punctul meu de vedere. 🙂

  9. neamtule, io stiu una cu tzatze mari care a nenorocit vreo 5 casnicii si era sa o faca praf pe a 6, nu a ei evident,ale altora. acu e depresurizata, ca barbati-su s-a uitat mai sus de tzatze si i-a taiat robinetul de bani.

    io-s de aia care n-a curatat o ceapa singura, n-a spalat niciodata singura, n-a facut curat singura si nici al cumparaturi nu s-a dus singura vreodata, n-a dat cu aspiratorul niciodata si nici macar nu tre sa-i zic sa faca astea. ba mai mult, n-am facut niciodata baie strumfului singura ,cand el a fost acasa(adica a lipist de cateva ori), si cand il alaptam,adica 2 ani, el s-a sculat sa-i schimbe pampersul,fara sa il scol eu.daca plec de acasa 3 luni, pot pt ca sa stau linistia ca stie sa-i gateasca strumfului si sa-i dea medicamentele la fel de bine ca mine. nici rufele nu le intind eu.
    ieri,de ex, am pus impreuna muraturi (e adictie la mine cu muraturile, na ,ca ma spovedesc public,da’ jumate fata de anii trecuti), cat timp eu am spalat vasele, el a pus magiunul in borcane si a spalat ceaunul.nu car ceva mai greu de 2 kg de 11 ani.
    repet, niciodata nu ia-m cerut sa faca astea. le face ca e si el in casa si nu e de principiul ca si-a luat menajera.

    dar, cu mana pe atrii si ventricule, va spun ca nu e de ajuns,si ca o pereche de tzatze mari au facut mai mult rau decat tot binele din ajutorul dat.acu’ abia se mai vede,el, ca si-a pus toata cenusa de la Etna si Vezuviu in cap, si mai merge si in genunuchi ,de abia il vad.

  10. În același timp, un studiu realizat printre reprezentantele sexului frumos a scos la iveală lista principalelor 5 calități care definesc super-femeia: 1. întotdeauna are timp pentru familie; 2. este preocupată de imaginea și de sănătatea ei; 3. își petrece timpul alături de un partener; 4. este disponibilă pentru prieteni și pentru o viață socială; 5. are timp pentru hobby-uri.

    Unde este cariera??? Top biznis woman? CEO… Managing Partner?? Hot shot lawyer??
    Hai sa incetam odata cu idioteniile astea! Super barbatul: Intotdeauna are timp pentru familie, petrece mult timp cu copiii; atent, se imbraca elegant; are intodeauna un compliment pentru sotie, o floare un mic cadou pentru ea, o bombonica pentru copii; iese cu sotia la teatru si concerte de 3 ori pe saptamana; Iese cu baietii la fotbal si la bere de 2 ori pe saptamana 😆 😆 😆 😆 😆

    YEEE RIGHT…. how funny, a doua saptamana la rand primeste florile cu complimente cu tot in cap direct, cu tot cu vaza!
    iar super femeia de mai sus, printre hobby-uri o sa numere cautatul de numere de telefon in agenda lui. :mrgreen:

    Sincer, astea sunt tampenii, sorry ptr duritatea limbajului dar asta gandesc.

    hobby? 99% dispare. Hobby-uri vor fi interminabilele dosare de la servici, temele copiilor etc. Viata sociala se transforma in reuniuni cu alte familii cu copii, teatrul se rezuma la tandarica, cinema inseamna strumfii episodul 14 la mall cu popcorn, etc.
    Si pentru el la fel.

    Familia moderna inseamna ca lucreaza si el si ea, este o relatie bazata pe respect in care amandoi muncesc cot la cot, si la spalat de vase si la pus becuri in casa, si la dus copiii la scoala, si la calcat camasi etc.
    Din pacate asta duce la o rutina infioratoare la o plafonare culturala dureroasa, la o idiotizare abrupta in fata televizorului, iar evadarea din aceasta inchisoare veritabila este o adevarata provocare.

    Iar cei care reusesc sunt super man si super woman….

  11. @neamtu tiganu: “de ce ar trebui sa suporte un barbat nazurile emancipatelor?”. a dori să împarți cu partenerul munca în casă ți se pare moft? de ce trebuie ca femeia să aibă două joburi, unul la serviciu și altul acasă, iar bărbatul doar unul?

  12. i-am am voit a scrie.

    @GoW , ai mare dreptate.
    noi Tv nua vem.
    si mai e o chestie: copil ti-l da Dumnezeu cum considera El.toate vor sa nasca la termen, copil sanatos si voios.
    daca nu, ce hobby-uri? ce iesit pe munte? ce gasca de prieteni? nici macar tandarica nu vezi.
    din cand in cand, o data pe luna , te trezesti cu un buchet de flori.asta iti aduce aminte ca sigur e 9, data cand v-ati cunoscut.
    alte repere, mai greu, mai rar.

  13. Iar barbatii ar trebui sa se simta onorati daca au o astfel de femeie langa ei pt ca niciunui barbat nu ii place ca femeia de langa el sa miroasa a ceapa calita, sa se aseze in bucatarie de cand vine pana cand se baga in pat langa el.

  14. Simona Tache permalink*
    October 21, 2013 11:12:19
    @neamtu tiganu: dar de ce, pentru tine, împărțirea muncii în casă, se traduce prin “muieri care-si doresc ca barbatii sa le spele chilotii”
    *******************
    A fost doar o figura de stil, fapt e ca “impartirea muncii in casa” cum ii zici tu va avea consecintele pe care le-am enumerat mai sus.
    Sarcina barbatului e sa aduca bani in casa si pt. asta, nu de putine, ori mnceste de-i ies capacele, merge la razboi in Afganistan, e marinar, miner. Stiu vei spune ca si muierile muncesc, e adevarat, da nu la nivelu barbatiilor. Cind Dumnezeu a facut lumea a lasat ca muierile sa faca copii, sa aiba tzitze sa-i alapteze, sa aiba rabdarea necesra, intuitia feminina, spirit de mama. A mutila aceste legi naturale duce la mutilarea societatii. D-aia vorbea Bula gros, ca ma-sa n-a avut lapte si a subt de la ta-su!

    In germania, care are deja o experienta mare cu “emanciparea” se aud din ce in ce mai tare voci care-si doresc corectarea acestei stari de lucruri. De curind o ministra tinara a renuntat la post pt. a avea grija de copii.

  15. @neamtu tiganu: aia cu barbatul care aducea bani in casa era la generatiile trecute, cand multe femei ramaneau casnice. acum e altfel, sunt multe femei care castiga comparabil cu sotii lor, ba chiar mai mult. de ce ar mai munci sa le sara ochii si cand ajung acasa, in timp ce el asteapta cu o bere-n mana sa fie chemat la razboi???

  16. neamtule,
    da’ ce faci cand ai acasa unul care vesnic a castigat cel mult 60% din cat aduce muierea?

    si io as vrea acasa si plec plangand ca proasta cand aud:mami, o sa mi se fac dor insuportabil de tine!
    visez sa castig la loto si sa stau cu frimitura cat mai mult timp.
    da, ajung si gatesc ca mai cred ca asta e una din vocatiile mele,dar in acelasi timp, sincer, imi pica tare,tare bine ca nu am al doilea job si acasa.si da, sunt una de alea de le vacsuieste barbatul pe par,ca muierea face fitze, alergii la coafor si nu io i-am cerut asta,ci el a citit,s-a instruit si mi-a propus. e model din multe punte de vedere.

    si io vreau ca prietena mea f buna,sa am 5 copii si sa stau acasa cu ei.simt ca mor cate putin de cate ori plec de acasa si las ochii aia imensi,kaki, in lacrimi.
    si am si tzatze mari, da’ nu stiu daca ajuta la ceva.

  17. In conditiile in care acum ambii parteneri au un job si ajung acasa dupa-amiaza spre seara, copiii merg la gradinite cu program prelungit si beneficiaza de serviciile unei bone, acum cand fiecare ar fi in stare sa-si ia si doua joburi pentru a reusi sa-si asigure strictul necesar, da, acum, in aceste conditii, e firesc sa se imparta si treburile casnice. Conceptia asta conform careia femeia tre ‘ sa stea la cratita era valabila in vremea bunicilor sau a parintilor nostri, atunci cand multe femei erau casnice si singura lor treaba era aceea de a-si creste copiii. Asa cum zicea si cineva mai sus, este vorba despre realitate, nu despre fite de femeie emancipata.

  18. inafara de cazul cand este urgenta, sunt de acord sa il scutesc de gospodareala- oricum o face dezorganizat, incet si prost iar controlul pe care tb sa il fac in urma lui imi consuma mai multa energie dact treaba in sine ! Daaaaaar : vreau in schimb sa se ocupe de Entertainment – adica tot ce tine de intretinerea mea in stare fericita de la floarea primita, la cafea-complimente– concedii- invitatia la un film-o stare pozitiva atunci cand mi se inneaca corabiile…etc!
    FAIR???

  19. @nike

    tandarica vezi ca tre sa duci strumfii acolo. Ca merge ala(aia) mare de la gradinita si povesteste asa ca vrea si praslea sa mearga 🙂 🙂

    @nemtu tiganu – Care dreaq legi naturale???? ca ce? daca femeia trebuie sa alapteze 1-2 ani trebuie sa stea la cratita toata viata ??? ALOO ET phone home! wake up!
    De ce sa nu aiba o cariera? Barbatul trebuie sa aduca bani! Corect! si femeia nu? Ba da! si ea si el. Si ea si el aduc bani si cresc copilul impreuna!

    Sunt alte lucruri bolnave la aceasta isterie cu egalitatea! Exista ca la orice lucruri exagerari. Eu cand vad echipe de rugby de femei, haltere la femei sau box imi vine sa vomit. Femeia este nu este construita genetic pentru lupta, toate sporturile astea de acolo deriva. Olimpiada in Grecia antica era legata 99% de lupta si razboi si toate “sporturile” aveau legatura cu asta. Astea sunt exagerari.
    In rest daca privesti femeia ca pe un “inferior” sau hotarasti tu ce trebuie sa faca ea, sau sa nu faca, hmmmm u’ve got issues my friend!

  20. siomna,
    cum pot pt ca sa blochez sotu care sa nu ceteasca epistolele de mai sus?

    ca nu castiga bani, a calcat pe bec, cama stea bube are, dar la asta cu bunadispozitia,io cred ca la el e incostienta pura:indiferent de cat de naspa ea,gaseste el geana de lumina.
    indiferent de catastrofa, gaseste partea misto………..

    imi aduc aminte de sfatul mamei,cand m-am maritat: mama, iarta-l pe sotul tau pentru totate greselile lui viitoare,ca tu ca femeie gresesti mereu!
    nu, nu, nu era soacra-mea, ci mama mea!

  21. @ Simona

    Simona, iti spun si tie cum le spun colegilor si colegelor mele de serviciu. Lumea in care traim noi, cu prietenii nostri educati si cu ceva cultura, cu sotii care au joburi f bine platite si soti care intind rufele si pregatesc cina ESTE LUMEA NOASTRA! In rest, draga mea, lumea e aia cum o stim de mult. Barbatii nu fac nimic in casa, daca li se imbolnaveste nevasta si intra in spital nu pot sa manance decat de la Mec pentru ca acasa NU AU HABAR UNDE SUNT FARFURIILE, nu stiu sa foloseasca masina de spalat si de plod sigur se ocupa o bunica, tatal nefiind in stare si neavand habar unde are sosetele si cum se ajunge la gradinita. Am contact cu asemenea oameni, sunt multi, majoritari si nu lucreaza in burouri si in firme. Si nici nu obisnuiau sa bea bere ” la motoare” ca sa ai cum sa-i cunosti.

    @ CELORLATE FEMEI CARE VOR SA SE MARITE CU UN TIP OK, asa cum si-l doresc:
    Cand il gasesc, sa se marite. Daca nu-l gasesc, sa nu se marite!
    Eu sunt o norocoasa care l-a gasit!

  22. Se spune “54% dintre femei consideră că un bărbat care face mai multă treabă în casă este o partidă superatractivă.”
    Mi se pare absurd, sunt convins ca 90% din muieri considera ca o partida superatractiva e aceea in care barbatu cistiga bani cu galeata.

    In cazu in care barbatu are si leafa mica, pai ala nu-i barbat, din partea mea poa sa stea la cratita.
    Io vorbesc de o familie ideala, si culmea, in cercu in care ma-nvirt ca. 90% corespund acestui model. Intr-o familie ideala barbatu trebe sa cistige cel putin 50% mai mult decit muierea. Ideal e ca muierea sa aiba un job de doar citeva ore, sa aiba timp suficient sa vada de copii, sa se faca frumoasa, sa-l alinte pa barbat.

  23. Eu nu am inteles niciodata disputa asta cu munca din casa. Adevarul e ca, intre masina de spalat haine si masina de spalat vase, intre aspiratoare, mixere, cafetiere, blendere, cuptoare electrice si cuptoare de paine, treaba “prin casa” a devenit atat de facila, incat chiar nu ar trebui sa mai fie mare lucru sau subiect de cearta in nicio familie. Ar trebui sa fim recunoscatori ca ne e atat de usor.

    La noi acasa, fiu-meu pune masa, eu incalzesc mancarea si pun in farfurii, mancam toti, sotul prepara si distribuie masa celor 3 caini si 4 pisici (ceea ce nu-i deloc simplu 😀 ), eu pun vasele si o tura de haine la spalat, nah, dar toate chestiile astea, micile treburi de zi cu zi, ne iau asa, cam 40 de minute, hai o ora, in total. In weekend, fiu-meu face luna si bec in camera lui, eu in restul casei, sotzul se ocupa de curte, gradina, etc…deci nimic complicat.

    De gatit ma ocup eu, si n-am nicio dorinta sa plasez activitatea asta sotzului, pt ca retetele lui implica multa ceapa prajita, multa carne prajita si multe alte chestii prajite, ceea ce pe mine ma dispera. Pe langa ca nu suport mirosul de prajeala, as prefera totusi sa nu murim de atac de cord la 50 de ani, din cauza excesului de prajeala si grasime.

    In schimb, pe fiu-meu il mai tin pe langa mine cand gatesc, pt ca la un moment dat (nu foarte indepartat) va pleca la facultate, si as prefera sa stie sa gateasca si altceva in afara de cartofi prajiti in momentul ala.

    Oricum, tatal meu o ajuta mult pe mama mea prin casa, ei lucrau in ture asa ca tata trebuia si sa ne gateasca cateodata, si sa ne pregateasca de scoala, si sa mai calce cate o hainuta, si sa impleteasca cate o cosita… Mai trebuie sa o laud si pe soacra-mea, cand m-am maritat sotul era un mascul absolut independent, capabil sa faca cam de toate prin casa si pe langa casa. Dincolo de predilectia pt mancare prajita 😀 , nu am nimic sa-i reprosez. La detalii (cum ar fi facut ordine in dulapurile din bucatarie) e muuult mai bun decat mine. 😀

  24. @neamtu tiganu: “In cazu in care barbatu are si leafa mica, pai ala nu-i barbat, din partea mea poa sa stea la cratita”.
    e mult dispret in cuvintele tale, pare ca cratita e un loc destinat fiintelor inferioare.

  25. Cred că nouă bărbaţilor ne e frică de dominaţia femei.
    Credem că ne ia din autoritate şi în felul acesta ne pierdem demnitatea, increderea în noi şi “puterea câştigată” de atâtea mii de ani.
    În cercurile exclusiv masculine,bărbaţii care n-au o atitudine dură faţă de relaţia familială şi/sau soţie sunt ironizaţi şi marginalizaţi,nu sunt consideraţi destul de “bărbaţi” pentru a face parte din grupul celor “puternici”.

    Totuşi cred că problema pleacă tot de la femei.
    Mamelor dacă vreţi bărbaţi cu o inteligenţă emoţională crescută şi care să vă ajute în treburile casnice de ce nu invăţaţi copii de sex masculin să facă asta?!?
    De ce vă purtaţi altfel faţă de băieţi decât de fetiţe??
    De ce îi spuneţi băieţelului care vine în bucătărie să vă ajute: “pleacă la joacă aici e treabă de femeie” ?

    În concluzie: bărbaţilor ! … dacă nu suntem în stare să ne adaptăm rapid noilor cerinţe feminine vom mari rândul homosexualilor.Şi ghici ce se va întâmpla? unii dintre noi vor fi “fetiţe”.

  26. viorel,
    n-ai dreptate,deloc.
    iote ca-s mama de baiat,de ala cu o personalitate cat un regiment de masculi.
    de la 2 ani ,ca tot e lipit de mine, l-am luat frumos in bucatarie,ca sa nu mai fac curse kilometrice:bucatarie-sufragerie. tipu fiind curios a inceput sa aiba initiativa. de la 2 ani isi alege papa si si-o pune pe ferfurie.
    ok. a inceput incet,incet sa ma ajute:adu o ceapa, adu un morocv, pune painea in punga, pune-ti vasele murdare in chiuveta. etc.acum, la 3 ani si 2 luni isi strange singurel masa, isi face singurel meniul din mai multe mancaruri puse pe masa,stie a deosebi legumele de fructe si toate legumele de pe la noi si fructele,daca se straduieste un pic poate chiar sa stoarca o pocotoama (portocala) sa isi faca pocotoama de suc.
    niciodata nu mi-a trecut prin cap ca il educ asa ca sa isi ajute nevasta, ci intotdeauna m-am gandit sa ii oferim un model ok de viata, sa il fac sa fie independent, nu sa capete adictie de prima muiere care stie sa faca omleta.

  27. @Viorel, speak for yourself!

    “În cercurile exclusiv masculine,bărbaţii care n-au o atitudine dură faţă de relaţia familială şi/sau soţie sunt ironizaţi şi marginalizaţi,nu sunt consideraţi destul de “bărbaţi” pentru a face parte din grupul celor “puternici”.”

    Cat despre asta, iaca un banc frumos 😀

    Leul si Taurul stateau la bere in carciuma. Suna telefonul leului: Da mami,.. ce sa fac uite la o bere cu taurul, cum?… nu mai stau mult, termin berea asta si plec. Sigur iubirea mea ma opresc la magazin si iau tot ce trebuie. Stiu, stiu ca trebuie sa ma duc cu ala mic la inot, ma duc cum sa nu. Te iubesc pa.

    Taurul se prapadeste de ras.. HAHAHAHA baiiii fraiere! nu esti marele mahar, regele junglei, cel mai tare din parcare??? esti pres la nevasta-ta??? muhahahaha. Baaaa eu dau cu pumnul in masa, sa fie clar! ii zic: vezi ca ma duc la bere! Nici nu indrazneste sa ma intrebe cand vin!!!

    La care leul, calm, zice: Prietene sa nu confundam lucrurile!

    Nevasta-mea e leoaica nu e vaca! 😈

  28. LauraM permalink
    October 21, 2013 12:21:34
    @neamtu tiganu: “In cazu in care barbatu are si leafa mica, pai ala nu-i barbat, din partea mea poa sa stea la cratita”.
    e mult dispret in cuvintele tale, pare ca cratita e un loc destinat fiintelor inferioare.
    .**********************************
    Culmea e ca cei mai mari bucatari sunt barbati, e adevarat ie se ocupa de “arta culinara”.

    O sa te miri, da mie-mi place uneori sa gatesc si am unele chestii care le fac f. bine, mai bine ca nefasta, de asemenea sunt responsabil cu muraturile, din acelasi motiv, le fac dupa gustu meu, dar principiu ramine principiu, cratita e domeniu nefestii, de altfel nici macar nu se plinge, chiar ii place, ia e raspunzatoare.

  29. “Cum vă place”.Nu cred că poţi extrapola statistic.Sunt femei posesive,cu un simţ masculin al cotidianului.Sunt bărbaţi care vor să îşi continue viaţa dependenţi de afecţiunea maternă,marsupială, pe care o doresc transferată şi în căsnicie.(…).Schimbarea rolurilor sau o reconfigurare a scenei .O fi.Însă cuplurile au propriile lor tehnologii diurne.Sunt particulare,mint convenţional şi trăiesc ilicit din acest punct de vedere viaţa lor proprie la adăpostul trendului pe care îl mărturisesc cu vocaţia lui “spun aşa că aşa dă bine.”Să fim serioşi!Şi în “preistoria” cuplului erau aceleaşi poveşti dar cu o altă coloratură. 😳

  30. Haideti sa v-o zic pe sleau: nu sunt si nu vreau sa fiu o super-femeie. Sufar (zic unii)/ ma bucur (zic eu) de o comoditate nativa. Casa mea nu e super-curata si super-ordonata. Daca m-a apucat ora 10 noaptea cu vasele in chiuveta, acolo raman pana a doua zi. La fel si cu rufele – astept sa se stranga cat pt 2 cicluri de spalat cu masina altfel nu merita efortul. Imi fac timp pentru omul meu si pentru hobby-uri orice ar fi (a se citi, vase de spalat, curatenie de facut). Nu sunt genul carierist, din motiv tot de comoditate. Nu tin sa-mi pun fundul la soare in Bora Bora si sa ranjesc retard in poza langa Marele Canion sau Turnul din Pisa. Hainele mele se impart in 3 categorii: negre, de casa si de iesit afara. Alea de casa sunt fost haine de iesit afara, decolorate si labartate intre timp de atata spalat. De alea negre am grija ca de ochii din cap – sunt tricourile cu formatii rock pentru mers la concerte pe la Arenele Romane si Silver Church.
    Cand voi avea copii o sa ii las sa se murdareasca dupa placul inimii, sa bata mingea si sa urle la sotron cat vor de tare. Nu o sa ii bag la after school si alte fitzosenii. Pentru ca vreau sa fie copii normali, nu super-copii.

  31. Imi place subiectul, am multe de povestit si combatut dar pina se mai incalzeste atmosfera va spun un banc : o mama de baiat si fata e intrebata cum o duc copiii. ambii casatoriti. Pai sa vezi, fata o duce minunat, el spala calca , gateste, ea nu face mai nimica. Baiatul insa a dat peste o putoare lenesa, el spala , calca, gateste si ea sta cu miinile in cur.

    Ideea mea despre cele zilnice e simpls : fiecare face cit poate si are timp. Nu exista “treaba de barbat’ si viceversa. Doar caratul de chestii foarte grele e ceva masculin prin definitie. In rest…asa cum mi-e scirba de magarul tolanit in fotoliu care nu isi pune inj veci mincarea in farfurie la fel de greata imi e de mimozeta care nu duce in veci gunoiul si nu ia macar doua sacose din portbagajul plin , cind e ziua de Supermarket. Mai vb.

  32. alte discuții de pe Facebook:
    aa
    aza
    sw

  33. Nike ai spus că :”niciodata nu mi-a trecut prin cap ca il educ asa ca sa isi ajute nevasta, ci intotdeauna m-am gandit sa ii oferim un model ok de viata, sa il fac sa fie independent, nu sa capete adictie de prima muiere care stie sa faca omleta.”

    Atunci de ce spui că nu am dreptate?
    Tu iţi educi copilul să supravieţuiască în orice condiţie,nu-l pregăteşti pentru viaţa de familie şi cum să se comporte cu o femeie.
    Te-aş intreba când va “zburda” testosteronul în el îl vei convinge (tu sau orice persoană de sex feminin) să te (o) ajute?
    Te-aş mai întreba cum reacţionezi când băieţelul tău începe să plângă fără motiv sau dintr-un motiv minor?

  34. Eu nu-mi doresc o viata ca a mamei pentru ca mama are doctorat in fizica si isi petrece tot timpul liber la munte (nu-mi place nici fizica, nici muntele) :)) And I love that she does.

    Eu sunt mai familista, imi place sa merg la tara, merg la sala, gatesc (natura blogului, what to do?!?). Fiecare cu stilul ei si e mega-ok.

    Cat despre iubit, il ador cand e la cratita, e mega atent la reteta (face research), la ingrediente – se intampla rar, dar e mega minutios. Eu nu-s – eu incerc sa fac totul repede si bine, ca n-am timp de pretiozitati. Si-asa ne completam – fara sa ne abtinem sa nu ne scoatem ochii, cum ii sta bine oricarui cuplu :)))

  35. sa luam treaba contabilste, daca masculu cistiga, sa zicem 40 de euroi pa ora, si mai face si niste ore suplimentare, cu banii astia poa sa plateasca o femeie de serviciu, care ia, sa zicem, 10 euroi pa ora, femeie care face treaba mult mai bine si mai repede decit ar putea el s-o faca.
    Desigur exista muieri care au ambitia sa-l vada pa Iel cu aspiratoru-n mina, isi imagineaza ca asta ar fi fro dovada de iubire, jubileaza muierea ca a reusit sa-l bage pa dinsu sub papuc. Da in acelasi timp il dispretuieste, il considera “cirpa”.

  36. Dupa parerea mea, discutiile pro si contra curentului feminist sunt demagogice.
    Dragi barbati, unul dintre motivele pentru care acum un secol cresterea copiilor si treburile casnice erau exclusiv ale femeii este ca femeile nu aveau alte treburi. Mai exact nu aveau joburi.
    Doar sotii se indeletniceu cu sustinerea materiala a familiilor lor. Femeile trebuiau musai sa se transforme din fiice in sotii.
    Sunt doua chestii care au condus in timp la schimbarile pe care le traim in zilele noastre:
    1. VOINTA: Femeile au inceput sa-si doreasca sa fie independente financiar, pentru a putea fi in pozitia sa faca alegeri si schimbari in vietile lor. Curentul feminist a venit sa spuna ca si femeile au maini, picioare, creier si abilitati sa invete o meserie si ulterior sa presteze un job remunenerat, nu doar barbatii.
    2. NEVOIA: Schimbarile economice au condus la din ce in ce mai multe situatii in care salariul sotului e insuficient pt a-si intretine sotia si copiii. In astfel de situatii, femeile muncesc nu (doar) pentru ca-si doresc sa fie independente, ci pt pentru a completa veniturile familiei.
    Mi se pare enervant ca se face vorbire in continuare despre ierarhie in relatia dintre sexe.
    Pe de o parte barbatii de moda veche, carora li se pare firesc sa isi alega o partenera pe care s-o poata tina in lesa dependentei financiare sau orice alta forma de dependenta (sociala, educationala, fizica, etc).
    Pe de alta parte feministele care tipa despre cum femeile sunt egale cu barbatii, daca nu cumva mai egale decat ei.

    Ar fi timpul ca discutia despre cine trebuie sa domine pe cine, si ce i se cuvine cui in functie de ce avem intre picioare sa inceteze.
    Parteneriat si respect. Astea-s dupa mine principiile care ar trebui sa conteze si pe care parintii ar trebui sa le insufle prin educatie generatiilor viitoare, indiferent ca-s fete sau baieti.
    Si nu e vorba de detalii: stat la cratita, schimbat scutece, dat cu aspiratorul, batut covorul, etc. E vorba de principiu: ambii soti au dreptul la acelasi timp de odihna, nu? Pai daca la 5 vin amandoi de la serviciu, de ce ea trebuie sa mai munceasca singura 3 ore facand curat si mancare, in timp ce el zace pe canapea? Treaba de femeie sau nu, un barbat respectuos si iubitor s-ar gandi ca aleasa lui merita 1 ora jumatate din timpul lui de odihna, si ar pune mana pe buretele de vase sau pe tigaie, nu?
    Si da, ar fi timpul ca mamicile de baieti sa incerce sa-si creasca fiii altfel decat le-au fost crescuti sotii-trantori. Poate eradicam sindromul soacrei odata pentru totdeauna.
    Iar mamele de fete ar trebui sa le invete ca maritisul nu e un scop in sine, ci un mod de a trai. Pot si trebuie sa faca alegeri. Da sau ba? Cand? Cu cine? De ce?

    Eu personal m-am maritat cu un trantor care face eforturi admirabile sa-si depaseasca conditia dobandita prin educatie :), spre maxima indignare mamicutei sale, care nu pricepe ce conjuctura astrala nefavorabila l-a impins sa faca o asemenea alegere. Cand l-a vazut cu aspiratorul in mana a facut un preinfarct :))))) Cand a aflat ca pretiosul ei fiu gatea sa ma astepte cu cina intr-o zi in care am muncit peste program, stimabila a pus mana pe telefon si-a sunat-o pe mama sa-i traga un perdaf, ca-s o puturoasa si ca ea nu si-a crescut odorul sa ma slugareasca pe mine :))))

  37. @Rodica: “Ar fi timpul ca discutia despre cine trebuie sa domine pe cine, si ce i se cuvine cui in functie de ce avem intre picioare sa inceteze.
    Parteneriat si respect. Astea-s dupa mine principiile care ar trebui sa conteze si pe care parintii ar trebui sa le insufle prin educatie generatiilor viitoare, indiferent ca-s fete sau baieti.”

    ai pus punctul pe i 🙂

  38. Eu cred ca si in aceasta problema trebuie sa existe un echilibru.
    Nu sunt de acord nici cu femeile care urla ca ele nu vor sa stea “la cratita” si nici cu barbatii care au impresia ca daca aduc bani in casa trebuie sa fie niste trantori incapabili.

    Problema mi se pare ca se pune in termeni de “supravietuire”: cu totii trebuie sa stim sa ne descurcam drept urmare de ce sa nu stie si barbatul sa isi faca o ciorba daca femeia este bolnava sau a murit?
    Din aceasta cauza o inteleg pe Nike ca isi educa copilul asa. Hai sa nu o ducem la extrem sa consideram ca un barbat nu are coaie daca stie sa faca o farfurie de mancare.
    Mi se pare firesc sa contribuie si barbatul in casa si cu altceva in afara de bani insa nu o duc la extrem sa impartim contabil toate cele. E aiurea.
    Pentru ca de multe ori eu ca femeie le fac mai repede si mai bine fara efort. Si prefer sa fac eu repede si apoi tot timpul sa fie petrecut cu folos si frumos 😉
    Insa vreau sa stiu ca daca arde el se va putea descurca si fara mine.

    In aceeasi nota nu inteleg vehementa femeilor care considera ca isi strica manichiura daca taie o ceapa. Pana la urma ar trebui sa ne fie drag sa avem grija de familia noastra si sa ne bucure sa ii rasfatam.
    Daca luam toate treburile casnice ca pe o corvoada, atunci de ne-am mai legat la cap sa avem o familie si o relatie?

  39. rodica, le facem cunostinta soacrelor? io de mult am zis ca fac un ospiciu pt soacre.

    noroc ca a mea a zis clar: io mi-am facut baiat sa-mi fie sot,cand oi divorta ultima oara, sa-si intretina surorile si pe mien! nesimtu’ s-a insurat dupa ce i-a murit nevasta. pai de ce, domnule judecator?

    e pe bune, nu-i din filme.domn judecator si-a facut o cruce mare de tot.

    sotu’ munceste , gateste, calca, spala, ajuta nevasta, nu din motive de mamitica ce l-a invatat. ca ea nu gateste, nu calca, de spalat ,spala doar cand nu mai e nimic, si ,in genere si ea si cumnatele au o garderoba ce, indiferent de culoarea initiala, devine gri-negru.nu, saracu’ ,astea le-a invatat la camin, unde gratioasa l-a dat din motive de stres prea mare.

    viorel, nu e corecta intrebarea. fiecare mama isi iubeste copilul asa cum stie, simte, indiferent ca e baiat sau fata.
    da, recunosc cu mana pe cravata de pionier ca sunt isterica prin excelenta, cu acte-n regula, ca sunt nebuna si la cea mai mica intepatura plang eu mai mult ca el,ca inca mai doarme pe mine si inca ne mai impacam de cateva de ori pe zi,fara sa ne fi certat,doar ca strumful si cu mine sa ne luam in brate si sa ne facem declaratii de iubire.si,stii ceva:daca nu era al meu, il infiam.

  40. Draga neamtu tiganu, iti ofer lectii de ortografie si gramatica a limbii romane la tariful de 50 de Euro/ora. Din acesti bani voi plati factura pentru electricitatea consumata de toate electrocasnicele care ma ajuta sa fac curat in casa – puse in functiune fara discutii si sentimente de inferioritate de barbatul meu. De acord?

  41. @neamtu tiganu

    Eu atatea complexe de inferioritate la un singur om n-am mai intalnit demult.

    Auzi, da e sub deminitatea ta sa scrii femeie? Sau faptul ca scrii muiere te face mai barbat decat esti?

  42. nu va luati de neamtu tiganu.asa e stilul nu,e pamfletar si basta. nu scrie cu greseli,ci voit. muiere vine pana la urma din latina…………..Mulieris dignitatem

  43. asa e, plus că e și dintr-o cu totul altă generație neamțu, e de înțeles de ce gândește așa

  44. Sa stiti ca eu ca femeie care e mandra posesoare de barbat care stie sa faca de toate in casa (nu le face tot timpul pentru ca dupa cum am spus eu sunt mai rapida si prefer sa folosim timpul in alt fel decat sa imi fac ambitie sa il pun sa faca mereu cot la cot cu mine) – il inteleg dintr-un anumit punct de vedere pe Neamtu.
    Intr-adevar daca ne uitam in jur…foarte multi barbati isi iau neveste asiatice etc 😉 Foarte multe femei urla din toti plamanii ca ele “never ever never ever” nu o sa stea la cratita.

    Bai nene, dar jumatate de ora sa faci o mancare buna inseamna ca stai la cratita?
    Am foarte multe prietene care considera ca e sub nivelul lor chestiunea si prefera sa plimbe cratiti cu mancare de la mame si soacre (mie asta mi se pare mai obositor si mai jenant decat sa arunc io 3 legume intr-o oala la cuptor) sau care dau o gramada de bani sa manance prostii prin oras.
    Zau ca mi se pare aiurea…

  45. La fel cum este jenant ca un barbat sa urle ca el are coaie si de asta nu stie sa foloseasca aspiratorul, la fel de jenant mi se pare ca femeie sa consider ca daca stiu sa gatesc o tocanita inseamna ca sunt “femeie de cratita”.

  46. 54% sint urite.

  47. @Daria: de acord și cu tine. sunt reacții extreme și aberante ambele.

  48. urite, da’ grase. 🙂

  49. Ce vroiam eu să subliniez e că majoritatea femeilor iţi educă copii băieţi aşa cum nu vor să fie soţi lor.
    Cred ar fi bine să vă puneţi de acord cu voi înşivă înainte de a deschide subiectul:dacă vrei un soţ care să te ajute atunci educă copilul să fie responsabil într-o relaţie.
    Vrei un soţ cu normă întreagă dar băieţelul ti-l educi să facă jumătate de normă sau deloc.
    Cred că exemplu cel mai grăitor l-a dat Rodica

    @Rodica
    “Cand l-a vazut cu aspiratorul in mana a facut un preinfarct :))))) Cand a aflat ca pretiosul ei fiu gatea sa ma astepte cu cina intr-o zi in care am muncit peste program, stimabila a pus mana pe telefon si-a sunat-o pe mama sa-i traga un perdaf, ca-s o puturoasa si ca ea nu si-a crescut odorul sa ma slugareasca pe mine :))))”

  50. cataline, stii cat ma enerveaza faza asta cu grasele?
    de la bun inceput iti zic ca-s una de aia injurata de toata populatia feminina din gasca: mananc 4 porci pe an, slaninuta, paine cu paste si abia am 47 de kile,care e forma de obezitate maxima la 1,60 m.un fel de schelet cu un bust dezechilibrant. celulita, ridurile si vergeturile nu fac parte din reincarnarea sufletului meu,de aceasta data.
    bon, odata stabilite coordonatele, poci pentru ca sa zic ca cele mai misto femei din viata mea,carora le datorez mult,mult sunt supraponderale sau au, in orice caz oarece kile in plus.niste femeie f misto, cu un suflet cat universul, cu titluri academice sau fara, cu copii si carora faptul ca au predat la Sorbona 10 ani nu le impiedica faca puna conserve de iarna.

    ok. cele mai urate, oribile, nenorocite ,sadice fiinte din viata mea,care mi-au facut enorm de mult rau sunt doua femeie absolut superbe.
    una,a mai tanara, poci pt ca sa zic ca are fata de tigaie, dar, na,are tzatze cat tot universul si toate cele, mai putin moralitate,suflet, creier.frumusetea ei nu a impiedicat-o sa sparga 5 casnicii,sa refuze sa-si alapteze fetita ca sa aiba sani frumosi,desi a fost avertizata ca fetita va face necroza esofagului si va fi gavata primii ani de viata.si-a intrerupt cu pastile lactatia cat se poate de linistita.
    hailalta, soacra-mea, la 71 de ani intorci capul dupa ea. de o frumusete absolut incredibila, frumusete ce nu a impiedicat-o sa isi lase mama sa moara de foame,sa-si abandoneze copilul, sa ii ia casa.

    incetati cu catalogarile astea urate.
    io ma simt aiurea fata de adita,cea mai misto colega posibila, care e plinuta de tot,dar io o vaz f frumoasa si ca mine 99% din cei care o intalnesc.

  51. Bărbatul nu ar trebui să pretindă că “o ajută” pe femeie la treburile casei. Corect!
    Bărbatul care face “mai multă” treabă prin casă e considerat “o partidă superatractivă”. Şi mai corect!
    Lăsaţi bărbaţii ăştia să se înmulţească cu cît mai multe femei, daţi o lege, ceva, să iasă numai partide superatractive din ei. Va fi o lume mai bună.

  52. faptul ca ajuta in casa, de fapt eu un fle de a-i spune femeii “te iubesc”, te respect, vreau sa fim impreuna cat mai mult timp, nu vreau sa muncesti ca un sclav pe pantatie si la 50 de ani sa fiu vaduv atractiv.

    si io detest pana la criza de colecist femeile carora le cad galoanele daca taie o ceapa sau curata un morocv. am intalnit si eu femeie care se uitau cand la cartofi ,cand la cutit si intrebau ce sa faca ele.am intalnit si femei care comanda totul de la catering,ca de aia au mii de euroi pe luna:ce copii,ce sot, munca si banul, Dumnezeul lor.
    am intlanit si femeie care cred ca trebuie sa stea pe banii barbatului si sa nu faca nimic.
    alea sunt nefeste, vorba lui neamtu tiganu.

    asa cum ieri m-a scos din sarite un idiot care si-a lasat copilul mic in casa si nevasta ca el are chef de bauta si copilul e abia nascut.
    asa cum m-a enervat alt idiot ca a programat vizita rudelor cnad nevasta a venit acasa de la maternitate cu gemeni si a trebuit tot nevasta sa le gateasca tuturor.

  53. Visul oricarei femei: sa si-o traga cu rebelu’ cu muschi care umbla fleaura toata ziua, in timp ce fraieru’ acasa da cu aspiratorul si mai face si ceva la cratita in acelasi timp. Din pacate insa rebelii nu fut grase (doar daca sint prea beti).

  54. Si mie care pana acum mi-era jena sa spun ca gatesc super, fac curat, calc, spal,duc copilul la scoala, castig o gramada de bani…Si o rugam pe nevasta sa pastreze secretul.

  55. Neamtule, meriti o bere, bine le-ai mai spus! 😀

  56. @catalin: ok, încă un comentariu primitiv și de un misoginism vomitiv, ca cele de dinainte, și te banez.

  57. Hai ma, tu ma iei in serios? :))

  58. Era un banc cu iepurasu’ care mergea prin padure. Se intilneste cu ariciu’: “ce faci, iepurasule?”. “Ma duc sa-l prind pe urs sa-i ard vreo doua!”. Mai merge si da peste mistret. Acelasi dialog. La urma se intilneste cu ursu’: “ce faci mai iepuroi?” “A, nimic nenea ursu’, am baut si eu ceva si vorbesc prostii.”

  59. @Catalin: frumusetea este foarte subiectiva 😉 Daca tie nu iti plac femeile plinute nu inseamna ca altora nu le plac 😉
    La fel cum tu razi de ele si de barbatii care le apreciaza la fel si altii rad de tine si de “aschimodiile” cu care te afisezi 🙂
    Nimic nu este in alb si negru 🙂

    Eu am suferit toata viata pentru ca din “slabanoaga” nu eram scoasa. La fel ca Nike stiu cum este sa halesti fara sa se puna un gram pe tine.
    Dar stiu la fel de bine ca nu pica bine catalogarile astea 😉
    Cum pe mine ma placeau o gramada de barbati asa aschimodie desi altii radeau de minea, asa si o femeie mai plinuta are admiratorii ei stai tu linistit 😉

  60. @catalin
    estimez ca visezi sa fii un rebel cu muschi, dar de fapt ca sa citez un clasic in viata “esti doar un p……..r persecutat de femei” fara urma de discriminari este un citat 😈

    In plus cred ca instalatia ta este subdimensionata si probabil nefunctionala, de aici si misoginismul.

    Simona daca crezi ca e deplasat comentariul te rog sa-l stergi. Dar dupa ce-l citeste :mrgreen:

  61. @catalin: nu știu dacă observi, dar ai reușit să cobori nivelul discuției, cu gherțoismele de doi lei pe care le-ai tot zis. felicitări. data viitoare nu te mai avertizez, te banez direct.

  62. daria,hai ca nu-mi cad doctoratele in cratita, zi ceva de ingrasat, o dieta,ceva acolo, ca saptamana trecuta avusei stres major si asta m-a lasat mai goala cu fo 2 kg.
    nu fi egoista, nu tine tesutul adipos doar pt tine.

  63. Ca sa revenim la subiect, ma mai gandeam la o chestie: oare de ce trebuie sa luam “cratita” ca pe o activitate anosta?
    De ce nu putem sa facem din aceasta activitate un mic moment al zilei in care toata familia sa participe?
    unul spala o ceapa, altul pune o farfurie pe masa…unul isi mai da cu parerea daca e gustul bun, daca mai trebuie sare.
    Poate fi un adevarat excercitiu de comunicare…dupa o zi petrecuta cu fundul pe scaun la birou eu cred ca e placut sa mai faci si altceva impreuna cu cel de langa tine. Mai ales cand timpul este atat de limitat si ajungem sa petrecem atat de putin timp facand ceva cu cei dragi.

  64. @Nike: am reusit in ultimul an sa trec de neplacutul 47 de kg (exact cum spui tu era obezitatea absoluta) – si am constat ca am 53 de kg.
    Ce s-a intamplat de m-am ingrasat atat de simtitor? (era sa fac un soc cand am vazut cat am) M-am lasat de fumat (ajunsesem sa fumez doua pachete de tigari pe zi), am scapat de niste stresuri care imi mancau sufletul si imi rodeau stomacul zi de zi (eu daca sunt nervoasa nu pot sa pun gura pe mancare) si am schimbat tara.
    Aceasta combinatie – lipsa unor chimicale, liniste, relaxare si odihna mi-au readus apetitul si asa a inceput si acumularea de kg.
    Insa de vreo luna iar incep sa ma enervez din cauza unor chestiuni si iar am ajuns la 49. Cum urmeaza un drum in tara saptamana viitoare presimt alte 2 kg date jos :))))

    Ca reteta, singura chestie care pe mine ma ingrasa in viata asta erau bananele (hai aviz amatorilor de mistocareli)…dar mancat cel putin 3-4 pe zi. Incearca, poate functioneaza si la tine.
    Pe de alta parte daca te simti bine asa cum esti (si daca esti sanatoasa) nu te chinui prea tare sa pui pe tine 😉

  65. iote ca asa e la noi si radem toti trei de nus e paote.
    mai intai incep barbatii cu ce ar vrea ei doi s amanace, negociem, bem o bere (3% alcool) si unul aduce legumele-adica Ianu, pe rand fiecare.stiu ca ia triplu ca timp,dar asa se simte responsabil.le curata cu tati in timp cemami prepara baza mancarii .apoi mami desavarseste salatele si alte cele si mancarea ca atare, tati spala vasele, in timp ce Ianu se joaca sub masa din bucatarie unde are locul lui special amenajat.
    apoi,daca chemarea desenelor de la calculator e imperioasa, Ianu isi ia tavita cu mancare papa si o aduce isngurel inapoi/sau papa cu noi.
    tati strange masa, mami prepara mesele de peste noapte a lui Ianu.
    pusul conservelor pt iarna e si mai haios.
    oricum gatitul e momentul barfei supreme in casa.atunci tocam, disecam,analizam, sotu’ barfeste mai competenet decat orice muriere pe care o cunosc.poate doar matusi-mea din partea tatei sa il invinga,dar doar poate.

    daria, nu te ascunde dupa subiect, da’. nu tine kilele doar pt tine. iote, nu-mi asasina viitorul meu de supraponderala in inchipuire.

  66. Pentru Nike: dieta de ingrasat (nu am incercat-o pt ca as avea nevoie mai curand de diete d’alealate :(( dar cica ar fi foarte eficienta) – dimineatza pe stomacul gol se ia un galbenus cu ou frecat cu miere de albine. Optional se adauga si lapte cald. Efectele incep sa apara in max 2 sapt

  67. daria, mi-ai asasinat viitorul meu de fomeie normal ponderala.offff, si io care tocmai ma si apucasem sa visez.
    bananele au hsitamina cat vodca asa ca pas de pot manca. de fumat never, natural si simtior mananc mereu.
    o sa ma depresurizez de-a dreptul si de-a stangul

  68. femeie sa fie, atata conteaza
    si putin grasuta sa ma simt confortabil intre cutele ei…

  69. @Daria
    “October 21, 2013 16:17:27
    Ca sa revenim la subiect, ma mai gandeam la o chestie: oare de ce trebuie sa luam “cratita” ca pe o activitate anosta?
    De ce nu putem sa facem din aceasta activitate un mic moment al zilei in care toata familia sa participe?
    unul spala o ceapa, altul pune o farfurie pe masa…unul isi mai da cu parerea daca e gustul bun, daca mai trebuie sare.”

    Stiu ca e putin off-topic, dar mi-ai adus aminte de un banc:

    Vine EA (sotie, mama) acasa, si isi gaseste familia (EL – sotul, ei – copiii [fata si baiat]) foarte cumintei, si intreaba:
    – Ati fost cuminti pana a venit mama?
    – (cor) Daaaa….
    – Ati mancat?
    – (cor) Daaaaa….
    – Ati spalat vasele?
    Priviri crucise… pana la urma, fetita – ea fiind cea mai mica, zice:
    – Da… tata a spalat vasele, frate-miu le-a sters, si eu am adunat cioburile.

  70. din aceasta discutie am inteles ca atunci cand barbatul nu castiga suficienti bani, decade si este trimis la cratita. langa femeie. care, deduc, e nascuta gata decazuta.
    nu stiu, dar mi se pare la trist (si nitel penibil) un barbat care nu stie sa isi faca singur de mancare sau i se pare injositor sa o faca; cum mi se pare trist cand o femeie nu asambleaza din principiu mobila de la ikea sau nu pune mana pe surubelnita/bec/siguranta, asteptand sa fie salvata, ca o lady in distress…

  71. mie îmi place să gătesc, mi-e drag. iar când nu am chef, nu o fac. sunt zile în care gătește el și eu spăl vasele și strâng masa și invers. mai mult eu, dar asta doar pt că îmi place, nu din alt motiv. curățenie și orice altceva face cine se nimerește. și nu ne-am măsurat niciodată coaiele în funcție de vraful de vase spălate, fiindcă am fost ocupați cu a ne bucura de cât de bine ne e împreună. sau e posibil ca tocmai de-aia să ne fie foarte bine, pentru că nu suntem preocupați de a ne măsura coaiele.

  72. histamina voiam a zice.

    incercat galbenus cu miere si ou,ca zahar nu poci pt ca sa suport, incercat de toate.
    ce sa fac acu’?
    m-am depresurizat de tot.

  73. @Bogdan :)) :)))

    Lasa mai ca sunt amuzante si accidentele astea casnice :))))))
    Cum povesteste si Nike, poate deveni momentul zilei in familie 😉

    La mine zilele trecute a fost de rasul curcilor: aveam o paine feliata care se putea deschide la ambele capete: jumatate de paine este neagra, jumatate alba.
    Se duce barbatul foarte hotarat la sertar si evident ca nu s-a uitat daca este desfacuta. Asa ca s-a trezit cu painea pe jos :)) Iar el nu intelegea cum de s-a rupt fundul painii si este toata pe jos. Uitase de la mana pana la gura ce paine chiar el cumparase 😉

  74. @ Nike, nu face nimic daca te simti bine si esti sanatoasa 😉

  75. Ce mi se pare destul de trist, citind anumite comentarii, e faptul ca relatiile dintre doi oameni sunt atat de determinate de distinctii de gen ce nu au nici un fel de legatura cu faptele discutate. Nimic din anatomia barbatului nu face de la sine inteles ca trebuie sa astepte de la alta fiinta umana ajutor cu basics in viata lui. La fel in cazul femei.

    Nu inteleg de ce s-ar astepta cineva de la mine sa fiu nu stiu ce specialista in bucatarie, conserve, cusaturi, aspirat, curatat, etc., doar pt ca am hotarat ca impreuna ne e mai bine decat separat sau pt ca sunt femeie…Da, poate sa se astepte sa incerc sa contribui cat pot de mult sa ne fie noua bine, impreuna, pe masura putiintei, timpului si talentelor. Ca toti oamenii am diverse aptitudini, dar astea is atata, aptitudini. Nu inseamna ca am rezerve nemasurate de energie sau ca nu sunt la fel de obosita ca oricine altcineva daca am avut o zi lunga la serviciu. Si atunci le las balta, pt ca nu traiesc ca sa imi demonstrez feminitatea, talentele in bucatarie sau sa castig aprecierea unei alte persoane.

    Pe langa asta, as fi extrem de dezamagita daca contributia mea intr-o relatie s-ar rezuma la ce pot face pe langa casa, ca si cum ar fi indeplinirea unui minim nivel de acceptare. Sunt convinsa ca aprecierea multelor lucruri de care sunt in stare in afara casei plus o intelegere pt talentele si limitele legate de ce pot face in campu domesticitatii ne tine impreuna.

    De aceea sunt capabila, si eu, sa ofer aceeasi termeni: nu am pretentia de la nimeni sa se omoare demonstrandu-mi ca ii place sa faca chestii domestice, de care in mod sigur nu are nici un chef. Problema e ca ele trebuie facute, si de aceea, sunt necesare solutii…creative 🙂 Poate nu exista retete ideale, dar un lucuru e clar: nimeni, absolut nimeni, nu s-a nascut dorindu-si sa isi sacrifice aspiratiile personale, de orice fel, pt o musaca si baie curata…

  76. @ nike: pai atunci ramane doar vizualizarea – iti pui o poza cu silueta perfecta si te holbezi la ea in fiecare zi de cateva ori:P eu incerc din cand asta -ma rog eu vreau sa dau vreo 14 kg jos- da inca nu mi-a iesit reteta – cre ca tre sa fiu o tara mai convinsa ca functioneaza. oricum se pare ca ceva, ceva tot s-a miscat – tanti de la masaj zice ca par mai slaba si ca picioarele si fundu arata mai misto in ultima vreme, asta fara sa fac nici un efort in plus fata de perioada anterioara

  77. oi, vaz ca se-ncinse discutia, mai dihai decit subiectu basescu, vaz ca s-a pierdut orice urma de umor, mult iubitele noastre se iau teribil de in serios.
    Nu mai e loc de gluma, bancuri totu e extrem de serios si important.
    Ma-ntreb cite din emancipate si-au expus teoriile inainte de nunta? Sau au asteptat sa se vada cu sacii-n caruta!?

    semnat, unu din alta generatie, din generatia de aur!

  78. @neamtu: din punctul meu meu de vedere e loc de bancuri, da’ nu de de-alea proaste cum a făcut cătălin și care, oricum, au devenit bancuri de-abia după ce m-am supărat eu, stai liniștit. el chiar asta crede, ce a scris mai sus.

  79. hai ma neamtule, nu o lua si tu asa in serios.uite io mi-am prezentara inainte optiunile: la mine-n casa se gateste zilnic, se face totul impreuna, da’ nu exista televizor, in schimb vreau peretii cu carti pa peste tot.
    ina far ad eoare scapari, pana acu iesi cam tot.
    io una,na gatesc cu pasiune, din pasiune. imi palce f mult sa fac asta,asa ca daca as fi fost maritata cu vreun chef cu n stele michelin as fi suferit tribil.
    da, abia astept sa ajung acasa sa gatesc. si am facut-o si ieri si a fost f bine.

  80. @neamtu: da’ uite, am o întrebare pentru tine: eu câștig și bine și îmi place și la cratiță. de care sunt? emancipată? ideală? bărbat? 😀

  81. @Neamtu: Ma distreaza teribil comentariile tale legate de “emancipare” mai ales ca stiu exact despre ce vb! Dar sa stii ca ea exista de ambele parti, si daca nu esti direct implicat/a e haios de-a dreptul.
    Exemplu1:
    Eu la facultate, prima zi in tari straine. Crescuta in desertul emanciparii din tara de bastina, nu m-am prins ca daca o usa de metal si lemn, 2m, cu arc greu, este deschisa de un tip destul de misto, imi este lasata sa se inchida in freza cand apar eu, ca o boare, in urma lui. Am evitat la limita contactul dintre capul meu (in nori) si usa cu pricina, si mi-am invatat lectia. Acuma multumesc cu emfaza de cate ori imi este deschisa si TINUTA vreo usa, mai ales daca am bagaje. Precizez ca intorc favorul, indiferent de genul persoanei care ma urmeaza 🙂
    Dar…legat de aceeasi usa, am trait urmatoarea scena: el, vede marimea usii, se uita la fiinta plapanda din spatele lui, care se intampla sa fie o don’soara, si tine nemernicia de metal si lemn ca ea sa poata trece. Am zis ca pic din picioare de uimire cand plapanda fiinta s-a transformat intr-o fiara si il lua la 3 pazeste pe sarmanul care pacatuise ajutand-o, pt ca “ce, ea nu poate sa isi tina o usa?!!? Are nevoie de cineva sa o ajute!?”

    Exemplu2:
    Faza adevarata: ea munceste 12 ore pe zi si plateste tot pt viata impreuna, ca el sa poata studia. El este un cercetator prins cu cercetarea si nu se sichiseste cu chestii atat de limitate ca platitul chiriei si facutul mancarii, chematul instalatorilor sau asamblarea mobilei. Ea, posesoare de doctorat si om cu capul pe umeri, ii intelege chemarea superioara si nu il tulbura cu problemele de zi cu zi. Din contra, il admira ca e un tip emancipat si are incredere ca ea se descurca cu toate, fara contributia lui directa. Plus, accepta ca ea sa plateasca tot, ceea ce ei i se pare super cool. For them, it works 🙂

  82. 😀 😆 😆
    Amuzanta discutie. Mai ales parerile extreme.
    Pana la urma fiecare se casatoreste cu cine “se potriveste”.
    Daca un Domn considera ca este sub demnitatea sa dea cu aspiratorul si gaseste Doamna care sa faca bucuroasa acest lucru e ok, la fel si Doamna care nu doreste sa mearga la cratita dar gaseste Domnul care mananca o viata la restaurant sau la saormeria din colt. In viata insa lucrurile nu sunt asa de albe sau negre, de cele mai multe ori un cuplu care doreste sa ramana cuplu invata din mers arta compromisului impreuna. Asta inseamna si aspirator sau facut chiftelute chiar daca la inceput ambele pareau activitati extraterestre pentru ambii participanti :).
    Normal ca parintii trebuie sa isi educe odraslele (fete si baieti) sa se descurce in viata. Activitati “ale sexului opus” adica fata sa bata un cui si sa schimbe o priza sau o roata la masina iar baiatul sa isi puna hainele in masina de spalat si sa fie in stare sa gateasca o ciorba ar trebui considerate normale, la fel cum normal ar fi sa ceri ajutorul si sa iti ajuti partenerul.

    Restul ..eu nu fac aia sau ailalta ca e sub demnitatea mea sunt doar imaturitati si alintaturi… se ambele parti..

    Poate intr-o buna zi va trebui inclusiv sa iti stergi partenerul la fund si sa il schimbi..daca va fi in imposibilitatea de a face acest lucru!

  83. @ Mara, am vazut si eu faza cu usa tinuta de barbat iar muierea (englezoaica) s-a apucat sa faca circ.

    Si in cazul asta nici nu ma mai mir si bomban cand sunt pusa in situatii in care barbatii nu mai au nici un chef sa faca astfel de gesturi.

    Ahh, nu mai vorbim de mers la cumparaturi. Le vad pe ele carand de zor la pungi in timp ce ei stau si fumeaza o tigara.

  84. La cumparaturi nici nu incape discutie: EU nu am voie sa pun mana pe cos. Doar daca e d-ala micu’, de se cara in brate. Alea mari pe roti, ntz. N-am voie 🙂 Si uite asa ma vede @Daria si ma injura 🙂

  85. Man is defined as a human being and a woman as a female – whenever she behaves as a human being she is said to imitate the male”
    Simone de Beauvoir quotes (French Writer and feminist, 1908-1986)

    Alta Simona

  86. @Daria…da…si eu vad destule luptandu-se cu genti peste masura de pline, prin trenuri mai ales, si n-ar ruga pe cineva sa le ajute nici dupa ce le pica bagaju in cap sau mai bine, in capul altora. Nici ca s-ar oferi cineva. Banuiesc ca de frica 🙂

    Dar cumva, ca “super femeie moderna”, cum o dai, tot rau iese.
    De exemplu, eu sunt aia cu “assesmentu”: vad situatia si imi dau rapid seama daca e ceva la care as putea/trebui sa ma bag. Daca ma depaseste, chem intariri 🙂 Wow, cate “bobarnace” mi-am luat de la prietenele emancipate, care ma blamau ca ucid feminismul daca am chemat barbatu sa schimbe o fosa la baie (nici moarta nu ma pricep la tevi) si am facut o super prajitura drept multumire (ma super incanta sa fac prajituri, pt mine si altii, demonstratie suprema a neemanciparii). Ceea ce ele nu stiu este ca daca ma pricepeam sa schimb pacatoasa de fosa, o schimbam eu singura singurica si tot faceam prajitura – daca aveam timp si chef.

    Alta data: ma bag sa cumpar io faianta la baie, asta dupa ce negociasem cu parteneru’ modelu, marimea, bucatile, cercurile formele, adezivu. Bun. Ma duc la mazagin, tipu de la raion nu ma baga in seama muuulta vreme. Dupa ce ii devine clar ca sunt acolo sa cumpar, ma ia jumate la misto, ca vai, cum de ma pricep, cum de stiu atatea despre diverse faiante (brosura magazinului…doh!!). Refuz sfaturile venite cu nemiluita si sa cumpar altceva decat hotarasem. Delimitam cantitatea necesara, si pe urma, tipul se uita la mine incarcand cutiile pe banda, nici gand sa ma ajute. Eu il rog sa ma ajute. El: “eh, daca va descurcati asa de bine singura si n-aveti nevoie de nici un barbat, va descurcati sa carati si faianta pana la masina.” Am cerut automat sa vb cu seful lui. Discutia cu seful a purtat-o parteneru, ca l-am lasat pe el sa vina sa ma ia cu masina, ca o neemancipata ce sunt 🙂

    Incredibil, va spun.

  87. @Bogdan, pai sa stii ca de cele mai multe ori si la noi este la fel daca este carut mare. Si asta pentru ca tot asa stiu mai bine ce am de cumparat si ma misc mai repede. Mai eficientizam un pic timpul.
    Dar la carat cos el e cu caratul.

    Nu injur pe nimeni :)) dar zau daca inteleg chestia asta sa fiu cu ditai barbatul langa mine si eu sa car ca un magar.
    Mai imi spuse mie o data cineva (tot categoria feministe care nu gatim si nu mancam) ca de ce am pretentie de la barbat sa imi care pungile, eu nu sunt independenta?
    Ba sunt domnule, si car slava domnului destul cand sunt singura, dar daca ne gasim impreuna cum dracu sa fac tot eu forta si el sa stea relaxat cu mainile in buzunar?!

  88. Simona Tache permalink*
    October 21, 2013 16:58:26
    @neamtu: da’ uite, am o întrebare pentru tine: eu câștig și bine și îmi place și la cratiță. de care sunt? emancipată? ideală? bărbat?
    ***********************
    tu esti o exceptie, cred ca Nic ar aprecia imens daca NU ti-ar place la cratita 😆

    Cind faci ce faci nu esti “emancipata”, da cind scrii articole din astea, cind admiri cele 54 de procente, atunci esti. Repet. nu cred ca exista muieri care sa ii spuna iubitului INAINTE, ca ar vrea ca el sa stea la cratita sau la aspirator si nu cred sa existe barbati, indiferent cit de cazuti in limba sunt sa promita ca vor face asa ceva!?
    Sigur cind s-au vazut cu sacii-n caruta isi permit, mai ales ca legile, asa cum sunt facute in vest, il condamna pe barbat la sclavagie pe viata. Un divort e pt. un barbat, pur si simplu, faliment total.

  89. @Neamtu 🙂 apai si domnisoara de Beauvoir a facut oaresce greseli la viata ei in goana dupa feminismul absolut 🙂

    @ Mara exact. Ce povestesti tu este tot din categoria: nu putem si pace sa gasim o cale de mijloc. Trebuie sa fim ori intr-o extrema, ori in alta.
    Iar individul de la faianta…ce sa mai spun…fara cuvinte reusesc unii indivizi sa te lase.

  90. @neamtule: realmente mi se pare ca vii nu din altă generație, ci de pe altă planetă. adică, ai un discurs… pffff… nu știu cum să-ți explic, dar eu nu înțeleg cum și-ar pune cineva problema dacă ea o să stea la cratiță sau de ce s-ar apuca ea să-l păcălească înainte de căsătorie, ca după aia să “se emancipeze”. uite, de exemplu, la noi, la început, gătea mai mult el, pentru că era pasionat, iar eu nu prea știam. între timp, am învățat și i-am cam luat cratița din mână, dar nu din obligație, ci DE DRAG și pentru că îmi place. și nu se pune problema ca cratița să fie monopolul femeii sau al bărbatului, se pune problema repartizării echitabile a muncii casnice în familie. ca să nu repet, mai citește o dată ce a zis fata asta, sunt de acord 100% cu ea, iar faptul că tu îți definești masculinitatea în funcție de cine dă cu aspiratorul, îmi sună, cum ziceam, complet straniu și de pe altă planetă: https://www.simonatache.ro/2013/10/21/vrem-traim-mamele-noastre/#comment-495085

  91. Ar trebui să inţelegem cu toţii că femeile şi bărbaţii sunt diferiţi,au comportament diferit,au nevoi diferite şi înţeleg lucrurile în mod diferit (uneori total diferit).Până nu îngelegem aceste lucruri vor continua să fie conflicte între sexe şi vom suferi deopotrivă şi unii şi ceilalţi.

    Eu cred că aşa zisa “emancipare a femeii” mai mult adânceşte acest conflict general între femei şi bărbaţi(de fapt e doar neînţelegerea celui de lângă tine).
    “Emancipatele” doresc să-şi “schimbe” soţii şi partenerii dar ele nu fac nici un efort pentru ai înţelege sau pentru aşi schimba propriile comportamente negative. Aşa e mult mai comod să-l determini pe celălat să se schimbe(e valabil şi pentru bărbaţi).
    E foarte adevărat că acest comportament de aţi “schimba partenerul” e preluat de la bărbaţi.Folosesc ghilimele pentru că niciodată nu vom reuşi să-l schimbăm pe cel de lângă noi fără să-şi dorească şi el acest lucru cu adevărat.

    Noi (bărbaţii) ne dorim o parteneră care să fie intr-un anumit fel.Numai că întotdeauna femeia e cea care alege,bărbatul doar acceptă relaţia (asta dacă e destul de inteligent să observe semnale transmise de femeie ).Apoi ne aducem aminte de “preferinţele” noastre şi încercăm să ne tranformăm soţia sau partenera în “fiinţa ideală” la care visam înainte de relaţie/căsătorie.

    E recunoscut de toată lumea că femeile au mult mai multă răbdare şi putere de convingere, în plus sunteţi şi cu 3% mai deştepte decât noi bărbaţii.Cred că atenuarea acestui “conflict” ar trebui să plece de la voi.Femeile care au înţeles aceste lucruri au o căsnicie fericită,cele care nu le-au înţeles continuă să caute bărbatul ideal, chiar dacă îl vor găsi nu-l vor recunoaşte.

  92. @Daria: una dintre ele fiind că i-a înghițit toate mizeriile posibile lui Sartre 🙂

  93. @Daria 🙂 la noi e putin diferit. Eu sunt ala care se misca repede la cumparaturi. O lista de 20 articole, in 10 min e in cos, numa bune de carat acasa. Daca suntem amandoi, pana sa inceapa articolele din lista, cosul e jumate plin 😀
    Ea e cu impinsu’ la cos, pe motiv ca: “da-te mah d’aci, io am permis de condus cosu’, tu nu” 😀
    Ii place, si nu ma opun.

  94. @Bogdan 😀 atunci e bine :))))
    Si la voi tot doar femeia are permis de condus? :))

  95. Cosul? Da 🙂
    Masina? Amandoi. Mergem la cate un concert prin cluburi .. se pune intrebarea: azi cine bea? 🙂 si instant se muta cheile de la masina de la mine la ea, sau viceversa. Bafta mea, ca bea de 2 ori pe an.

  96. @Simona: gand la gand 😉 Exact la asta ma gandeam cand am scris de greselile ei. Si inca ce a mai inghitit :))
    Dar pe de alta parte, in toate cartile ei mi-a sarit in ochi ca parca face chestia asta dintr-o nevoie de a-si demonstra ca se poate. Ca ea este egala cu barbatul si ca POATE. Si am impresia ca acest “uite ca am reusit” (desi intr-o prostie) ii confirma ei un anumit statut.

  97. Cand eram adolescenta am creat o teoria a mea referitoare la munca femeii in casa. Si anume: “Singura diferenta fizica radicala intre un barbat si o femeie e organul sexual. Cum femeia nu spala vase sau aspira cu pasarica, nu vad nici un motiv fiziologic ca aceste sarcini sa nu fie indeplinite de un barbat. Orice impediment din partea lor e la nivel psihologic” .
    Pot sa spun de asemenea ca sotul meu e un partener excelent. Fiecare face ce poate cand poate pentru a crea cat mai mult confort in casa noastra. De asemenea el spune ca ultimul gram de energie nu se pierde in bucatarie, ci in dormitor 8)

  98. @Bogdan: la mine nici asta cu cheile pe rand nu ar functiona pentru ca si eu beau :))

    @Gabi: ai mare dreptate 😉

  99. “proaste cum a făcut cătălin și care, oricum, au devenit bancuri de-abia după ce m-am supărat eu, stai liniștit. el chiar asta crede, ce a scris mai sus.”

    Bine, asa o fi, daca le stii tu mai bine. 😀

    Eu rid. Pe bune. Si rid si mai tare cind vad ca ma luati in serios si credeti ca am iesit din pestera.

  100. @Catalin: pai nu-i normal sa te ia lumea in serios daca afirmi cu atata certitudine una-alta? 😀

  101. Simona zice “ci DE DRAG și pentru că îmi place. și nu se pune problema ca cratița să fie monopolul femeii sau al bărbatului, se pune problema repartizării echitabile a muncii casnice în familie. ”

    Mi-e teama ca tu esti din alta epoca, atunci cind incepi cu “repartizarea echitabila”, imi aduce f. tare aminte de cursurile de educatie socialista. Pe de o parte spui ca faci ce faci din dragoste si din pasiune iar mai apoi vrei repartizare echitabila!? Si cum faci REPARTIZARE ECHITABILA? Ai un file Excel, fiecare dintre voi scrie in tabel, dus gunoiu, 3 pct., peticit ciorapi, 7 pct. spalat putina 10 pct.?
    De data asta chiar ca m-ai pierdut, tu nu esti Simona mea.

    P.S vad mai sus ca o fata vrea sa-mi dea meditatii la caligrafie si bune maniere. Are pret fix de 50 Euroi pa ora. Tin sa-i multumesc, nu, nu e vorba de bani, da nu ma intereseaza, o rog de asemenea sa nu-mi propuna nici alte oferte. Poate daca stie sa puna ventuze… mai vorbim!

  102. @Nike, esti modelul meu in viat, cati ani are baiatul tau ca il astept? 🙂

  103. 54% urite si grase ar fi trebuit sa fie clar o exagerare pentru o persoana relaxata. 🙂

  104. Neamtule, echitabil si cu drag 🙂

  105. @Catalin… Mario, te-ai dus cu ala din dragoste sau pt. bani? Maria… daca ma gindesc bine din dragoste, ca ce, 100 de lei sunt bani!

  106. Cica il vede Dumnezeu pe Adam singur. Eva inca nu era. Se duce la el si-l intreaba: “Adame, ai vrea sa-ti fac pe cineva sa-ti fie alaturi toata viata, sa ai cu cine te intelege, sa nu mai stai singur si sa vorbesti cu animalele?” “Da, da!” “Bun, dar te costa un ochi, o mina si-un picior”. “Scump Doamne, scump tare!” “Ei, daca-i scump, ramii atunci asa!”. Da Dumnezeu sa plece, dar Adam din urma: “Doamne, dar de-o coasta ai putea sa-mi dai ceva?”

  107. Neamtule, te iubesc ca-n prima zi, vei ramane toata viata soarele meu, dar de data asta cred ca ori ai vrut sa aduci niste sare si piper discutiei, sa nu cumva sa o monopolizeze doamnele care stiu ca si barbatul poate sa spele si sa faca de mancare, ori ai vrut sa ne dovedesti ca esti din alta generatie, alta paradigma. Nu stiu cum se face dar aia de se plang despre cat s-a degradat situatia de cand cu egalitatea dintre sexe din occident sunt in marea majoritate barbati! Asa ne spunea si pe vremea lu Ceausescu, occidentul e pe marginea prapastiei! In alta ordine de idei, mie ideea de casatorie cu acte mi se pare inutila, e doar o conventie, dar respect alegerea altora de a face treaba asta, ba ma si distrez de minune la nunti. Dar oare ce spune despre mine treaba asta? Am trecut deja si de starea de emancipata si sunt o pierduta? 🙄

  108. Eu chiar nu imi doresc să traiesc ca maica-mea, având în vedere sexul meu opus, şi mai ales faptul că-l ştiu bine şi pe fi-su, care a apărut la rubrica “aşa nu” în revista “Copchilu’ ideal” . Discuţia e prea complicată pentru mine şi doar atât am reuşit să debitez 😀

  109. Iaca ma bag si eu la spartul targului: conform surselor mele, confirm ce spune neamtu tiganu despre casatoriile nemtilor cu femei de orice alta nationalitate decat germana. Insa motivul invocat de “neamtul tiganul” este complet eronat. Din explicatiilor multor colegi nemti, motivul ar fi absurditatea cu care distinsele doamne masoara egalitatea. La ele emanciparea inseamna sa se faca totul in mod perfect egal, de la platile pentru intretinere, trecand prin treburile casnice si culminind cu calitatea si durata orgasmului. Asta ar fi emanciparea nemteasca. Fereasca sfantul de mai rau!

    Pentru mine complementaritatea este cuvantul cheie. Asta doar in plus la ceea ce a spus atat de frumos Rodica, al carui comentariu mi-a placut cel mai mult.

  110. @neamtu: te faci că nu înțelegi ce am vrut să spun, așa că nu mai zic nimic, că e clar că vorbim limbi diferite.

  111. Eu cred ca pentru o apreciere cit mai buna a situatiei date trebuie sa revenim la linia de start. De ce stau oamenii impreuna, de ce traim sub acelasi acoperis ? Raspunsul majoritar ar trebui sa fie “pentru ca se iubesc”. Iubirea aceea , in mod ideal se transforma apoi in respect, in duiosie si ramine acolo, la baza relatiei. Nu atit de navalnica si tumultuoasa si rupatoare de asternuturi ca la inceput dar ramine. Ne insotim unul cu altul ca sa ne fie mai bine amindurora, sa putem fi zi si noapte linga cineva care ne face inima si sufletul sa vibreze, un om care daca intirzie prea mult devenim agitati si , in sfirsit, ne tremura genunchii de bucurie si simtim cumva umpik din nodul primordial in git cind baga cheia in usa . Corect ?
    Stiu ca ati zimbit. Si stiu si de ce. Azi zbaterea aceea de corazon poate sa si lipseasca daca barbatul are destula avere si femeia e destul de nurlie, cu tzitze mari ( nu-i asa neamtule ? ) si dispusa la sex normal si oral de cite ori i se nazare platitorului ( ma rog, sotului) Stiu, asta e un caz extrem si in casniciile astea nu prea se imparte munca ci o fac servitoarele. In marea masa de oameni femeia face “munca de femeie” – curat spalat calcat gatit si barbatul aia de barbat – reparat, ridicat etc…cind trebuie. Si daca nu-i convine ceva ei, domnul are ac de cojocul situatiei care e rezolvata scurt si direct. Buza plesnita si ochiul umflat vor fi intru aducere aminte, La tara, in gospodariile in care nu se bea e foarte mult de munca pentru toti. De la copii pina la adulti. Acolo responsabilitatile se invata de mici si fara menajamente. Citeodata , capul familiei o ia pe ulei si sta beat cu zilele si nimeni nu ii zice nimic. Se merge la popa iar popa il pune sa jure ca nu mai bea. De rusine o face si chiar se tine pt o vreme.
    Insa cei care scriem aici facem parte dintr-un procent restrins de populatie si oricit a incercat neamtul sa dea culoare discutiei gindim destul de apropiat. Lucrurile sunt simple : fiecare face cit poate, ce nu stii se poate invata ca nu faci tocana cu ecuatiile lui Schrodinger si daca ai putut sa faci o facultate ai sa poti sa incropesti si o mincare, ai sa poti duce si un sac la gunoi, ai sa poti cara niste pungi de la masina ( intelegeti , da ? ) . oamenii se aduna pe afinitati. Ar fi bine ca aia care sunt bolnavi de curatenie si au OCD cu ordinea lucrurilor si disciplina culorilor la prosoapele din baie sa se combine si sa doarma imbratisati intr=o casa de zici ca-i scoasa din tipla. La fel, aia de nu au probleme daca se impiedica de ciorapi lasati prin camera sau care pot sforai linistiti daca vasele de ieri ( quelle horreur !!!) ramin o zi sau chiar ( blasfemie !!! ) doua in chiuveta pina se indura careva sa le spele. Ce ma face sa rid e exact ceea ce pomenea neamtu – ordonarea si delimitarea chirurgicala a atributiilor fiecaruia si SA FEREASCA SFINTUL ca vreounul sa incalce ce au negociat sau sa nu duca la bun sfirsit sarcina trasata ca e scandal mare. Ma infricoseaza putin si ideea de a face TOTUL impreuna dar netraind asa ceva nu pot sa spun concret de ce. Sunt lucruri pe care le putem face si singuri tocmai ca sa ii dam libertate celuilalt.
    Aici e cheia. Cind motorul din capul tau functioneaza cu ” ce as putea sa fac sa ii fie ei/lui putin mai bine” atunci relatia este sanatoasa. Cind acelasi motor functioneaza cu ” ce as putea sa fac/nu fac/sa deleg responsabilitatea sa imi fie mie bine” atunci nu mai e dragoste. E teapa. Te folosesti de dragostea celuilalt ca sa ii dai o teapa. Omul indragostit e fericit cind poate sa ii faca o bucurie celuilalt , cind se gindeste nu numai cu o miscare inainte ci cu doua sau trei, ca un Kasparov in love, la ce ar putea dori EL/EA. Teparul, in schimb, cauta portite sa se fofileze. Si sper ca intelegeti la ce ma refer. Stiu ca sunt seri in care unul e rasfatat si primeste iar celalalt da. E o balanta foarte fina intre inceputul carierei de profitor/oare si rasfat. E o foarte fina nuanta in capul tau care iti spune sa te ridici tu in loc sa ceri sa fii servit/a inca o data. In momentul in care de fiecare data cind ai nevoie de ceva tu te gindesti sa ii pasezi asta celuilalt ar trebui sa iti iei un time out si sa reflectezi cum de ai ajuns aici. Si ce inseamna asta din punctul de vedere al unei relatii. Atunci cind o relatie porneste sau ajunge la momentul in care unul il vede pe celalalat ca un motor al bunastarii si bien-etre-ului personal , cind incepe sa primeasca si sa ceara fara sa mai dea atunci s-a ajuns la un impas sau s-a pornit la drum cu premise gresite. E OK sa dai si sa faci citi poti si cit simti. E OK sa fii obosit fizic sau mental si sa ceri bunavointa celuilalt, e omeneste. Dar sa crezi ca ti se cuvine sa primesti ceva, sa fii tratat cu totul si cu totul altfel , sa contribui mai putin la anumite corvezi doar pentru faptul ca urinezi stind in picioare sau sezind pe WC mi se pare stupid. Existenta atitor aparate electrocasnice si unelte de forta folosibile de ambele sexe au aplatizat orice diferenta istorica intre indeletnicirile casnice clasice.
    Insa, in continuare, baxurile de apa si de suc, sacii de cartofi si alte dihanii de gen ramin numai pentru Hercule-ul casei. Singurul lucru care m-ar face sa tip la ea este sa o vad punind mina pe ceea ce trebuie sa ramina o afacere pur masculina.

  112. Îmi închipui ce-ar fi ieșit dacă discuția asta ar fi avut loc la o ”întâlnire a comentatorilor anonimi”. Vizualizez scene demne de un succes de box-office – ”Conjugal management”. Decameronul reinventat.

  113. Draga Simona,
    Neamtu tiganu si-a demonstrat in discutia asta limitele de inginer: are ochi inteligenti dar nu stie (de data asta doar) sa vorbeasca. Io cred ca ceea ce a vrut sa spuna (cred ca stiu, pen’ ca sunt si eu bosorog) e ca suntem egali, dar pentru asta nu tre’ sa fim la fel. Ar fi si nasol, vezi timpita aia care tragea de geamantane.
    Si asta e chestia cea mai nasoala a feminismului: daca suntem egali, atunci sa spele el 3 farfurii si eu tot 3. Si alea care pun problema in felul asta reductionist, primitiv sunt si cele mai sonore.
    @Neamtu tiganu, nu mi-a placut ca, dupa interventia doamnei profesoare de gramatica, ai inceput sa scrii standard. (si, in citeva locuri, ai manevrat rau virgulele)

  114. Nota: dupa ce am apasat butonul “Submit” am vazut ca si io sunt inginer: altceva voiam sa spun, mult mai subtil si profund… Hm…

  115. Îmi place articolul tău, dar (pentru că nu se poate să nu existe un ”DAR”):
    – Mie-mi place să gătesc și îmi place să văd bucuria din ochii partenerului meu, când vine seara acasă și îi pun în față o farfurie cu mâncarea lui preferată
    – Îmi place să fac curat în bucătărie & baie. Nu mă omor după datul cu aspiratorul, șters praf & mopuit, însă le fac EU, nu-l las pe el, pentru că fiind femeie, mi se pare că le fac mai bine, întru igiena casei.
    – Da, îmi place să mă aranjez, să merg la o manichiură sau un coafor, să am mereu tocuri sau să fiu parfumată, nu pentru el, sau pentru că ”așa m-a învățat mama că TREBUIE” ci pentru că așa îmi place mie, să știu că sunt plăcută și eman feminitate.
    – Da, am și un serviciu. Full-time!
    – Nu, partenerul meu nu face treabă-n casă, pentru că o fac eu, însă dacă-l rog să mă ajute, când am prea multă, o face fără să ezite sau să mă privească de sus.
    – Hai să menționăm, deoarece mi se pare foarte important, că el îmi repară mașina, de câte ori are cea mai mică problemă, el bate cuie, montează uși, yale, repară cuptorul cu microunde sau ceasul de mână.
    – De asemenea, este un om cu foarte mult bun simț. Așa cum eu sunt atentă cu el și cu preferințele lui culinare și el ține cont când îi spun (spre exemplu) că aștept cu nerăbdare un anumit film și cumpără bilete înainte.
    – Am uitat să menționez: Cumpărăturile pentru casă le facem împreună, deoarece el insistă să mă ajute cu sacoșele sau cu un sfat.

    În concluzie, nu, nu mă simt exploatată casnic sau mai știu eu cum. Îmi pot da seama că așa cum el nu face ciorba de perișoare cum o fac eu, nici eu nu voi putea schimba plăcuțele de frână ale mașinii cum o face el. L-aș mânia pe Dumnezeu să concluzionez fără să ezit, că eu fac tot în casă și el nimic!
    În dragoste se percepe foarte bine respectul reciproc, iar eu mă simt respectată, așa cum, sunt sigură că și el se simte și găsim loc pentru casă și pentru noi, chiar dacă muncim. Deci se poate!
    Problema românilor din ziua de azi este că unii bărbați sunt mult prea misogini, uitându-se la femeie ca la o subspecie fără minte, care nu e bună decât de ‘mestecat în oală, fără a fi demnă de respect, iar femeile sunt mult prea feministe…considerând că ”toți bărbații sunt niște porci, ahtiați după bere și sex, buni doar de donatori, pentru procreere”. Și în concluzie nu pun mâna pe nimic, pentru că ele sunt femei moderne, dom’le!!!. Nu e ok. Haideți să ne organizăm un pic! :))

  116. 1. mai intai si intai ca io nu cred in stereotipul: toti barbatii sunt ahtiati dupa sex.
    2. in al doilea rand nu o sa uit niciodata imaginea cancelariei,deci femeie intelectuale, in saptamana patimilor,cand rasturnau casa cu fundul in sus si domnii stateau la TV, nici nu se miscau din fotoliu.
    3. tata gateste f bine.exemplar chiar si anul trecut ,de cand mama nu mai paote, a facut si cozonaci. zice ii mereu ginerelui:pune mana si ajut-o acu pe nevasta,ca altfel ,vine nota de plata la batranete, ca la mine.
    4. da, Ianu creste cu modelul cina, casa sunt spatii ale comunicarii si munca e mijloc de a sta impreuna toti trei,a rade cat se poate si a face si mancare/curat etc.
    5. nu consider ca igena casei imi este rezervata mie ca-s femeie,asa cum nu consider ca trebuie sa castig mai putin ca barbatul. nu e loc de trebuie, nu e competitie, e doar respect si iubire.

  117. la articolul asta, obosesc si sa dau scroll (asa mult s-a scris), d-apoi sa citesc!! Am citit pe jumatate, restul deseara.

    Eu cred ca problemele sunt cand anumite munci in casa devin o corvoada, un supliciu. Unele le facem cu placere, unele din reflex, altele ajung la capitolul scarba si evident lalaite/amanate.

    Pt mine, un partener ideal e cel ce ma ajuta sa scap de aceste corvoade, care imi intuneca moralul , dar si entuziasmul fizic. Cred ca asta inseamna: alaturi la bine si la rau. E presiunea prea mare financiara pe familie? Si partenerul e de vina(sau mai bine zis poate ajuta la rezolvarea problemei), ajutand la reducerea cheltuielilor dar si ingrosarea veniturilor. E prea greu spalatul geamurilor/ gresiei/usilor etc? si celalat poate pune mana. Sau plati 1 data pe luna o tanti la curatenie. E prea grea responsabilitatea copilului? unul duce, altul recupereaza copil de la gradi, astfel incat sa nu pice tot greul doar pe unul.

  118. @nike : intii vreau sa iti zic ca esti un om misto. Nu te-ai inrait.

    secundo : ce inseamna ahtiat sexual in casnicie ? tare as vrea sa am o discutie despre subiectul asta cu tine si cititorii blogului, daca mi se da voie. Cit , cum, de cite ori facem sex in cuplu. Sunt barbatii obsedati ? Femeilor nu le place sexul ? In plus ca am si o marota “on topic” : pedeapsa si recompensa sexuala in cadrul cuplului. E OK sa folosim pedeapsa sau recompensa sexuala vizavi de ne/indeplinirea corvezilor zilnice ? De ce in imensa majoritate a cazurilor femeia se poate dispensa de sex ca sa il invete o lectie. Eu am multe curiozitati si intrebari pe temele astea si ar fi fain sa incingem o discutie.

  119. 1. Toată aiureala aia de şedinţă nu valorează nici cât o ceapă degerată dacă n-aţi chemat-o pe doamna Tatoiu, că ea le ştie pe toate. :mrgreen:
    2. Neamtu tiganu are multă dreptate. Nu chiar 100%, dar are.
    3. Şi mie îmi place să particip la diverse treburi casnice, mai ales la alăptare. 😯

  120. @ Radu: bărbatul propune, femeia dispune.
    E ca la târguială: bărbatul trebuie să propună cât mai mult, ca să mai rămână măcar ceva din propunerile lui. 🙄

  121. Dupa ce l-a facut pe Adam, Dumnezeu trece pe la el sa vada ce mai face. Si cand ajunge… Dezastru total, mizerie pe jos, nimic spalat de o saptamana, Adam rontaia de zor la o felie de pizza rece, peste tot plin de cutii de bere goale si la televizor un meci de fotbal din divizia a IV-a din Cipru, in reluare.

    Si atunci Dumnezeu a zis: uite in hal esti prapaditule, treci incoace si da-mi o coasta!!!

  122. Radu,
    ca raspuns iti povestesc o patanie si tu tragi concluzia:
    face sotu o gafa,ceea ce se intampla destul de des. eram la tara,la nea Paul si tanti Viorica,bunicii nostrii adoptivi.uitase banii sau nu stiu c i ncurcase, in orice caz Vezuviu era o fasaiala anemica pe langa mine. la care nea Paul, om invatat cu toate cele, taran autentic ,zice: de-acuma vreme de o saptamana treci pe post total em, ca nu-i chip sa-i intri in voie! la care eu: da’ ce nea Paul, de ce post total, io am gresit? el a gresit, el sa plateasca,sa “presteze” dublu!

  123. Apropos’ de tate mari/mici (dupa preferinte): mai jos aveti o fraza spusa, cica, de un laureat al premiului Nobel (nu stiu care si cand, si daca e chiar laureat, ca am aflat-o la o intalnire cu prietenii):

    “In lumea actuala se investeste de cinci ori mai mult in medicamente pentru virilitatea masculina si silicoane pentru femei, decat in vindecarea bolii Alzheimer.
    Din aceasta cauza, in cativa ani vom avea batrane cu bustul mare si batrani cu penisul tare. Dar niciunul nu-si va aduce aminte la ce servesc.”

    O zi buna!

  124. nike : tu esti echivalentul mistretului cu colti de argint din miturile masculine. Daca te clonezi vreodata sa imi spui 😉

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green