Trucuri pentru parcarea cu fața?
Parchez la orice oră cu spatele, fără probleme. Cu parcarea laterală, hâț-hâț, mă descurc. Nu mă descurc însă deloc (dar deloc!) la aparent cea mai ușoară dintre parcări. Cea cu fața. Pentru că NU VĂĂĂĂĂĂĂD. Nu văd marginile mașinii, nu văd bordura trotuarului sau liniile albe care delimitează locul de parcare, nu văd nimic. Și nu văd pentru că sunt pitică, na, ce să fac? 🙄 Poate că ar trebui să pot aproxima distanțe, volume etc., însă sunt perfect incapabilă. Așa că vă întreb: mai sunt pitice și pitici p-aici, care au aceeași problemă? Thyrioane, tu ce zici? Sau poate nu asta e explicația, că nu văd? Poate am eu, pur și simplu, retard la capitolul ăsta? 🙁
Trucuri (altele decât să-mi pun o pernă sub fund sau să-mi cumpăr un camion din care să văd lumea de sus) știți? Dacă da, le aștept. Mulțam. 😉
P.S. O glumă superbună despre mine la volan aici.
Ar fi o solutie, PDC (park distance control). 😀
Un “truc” este acesta: cand te uiti pe gamul din stanga ta sa vezi bordura sub oglinda si atunci botul masinii va fi putin inaintea masinii, sa nu atingi bara. Se numeste reper, se invata la scoala, daca ai instructor bun. Daca nu, afli de pe net, de la Camio, care te saluta cu respect 🙂
Erata: atunci bordura va fi putin inaintea masinii.
eu m-am uitat la asta, si am exersat intr-o parcare goala pana mi-a iesit 😉
incearca asa: http://screencast.com/t/j4Xubdjxw5
parcarea cu fata e mai dificila decat cea cu spatele, eu iti spun un truc pe care i l-am spus si consoartei:
“Cand parchezi cu fata, trebuie sa te gandesti unde sunt si unde vor ajunge rotile DIN SPATE, nu cele din fata.”
asta-i tot, incearca data aviatoare.
PS eu nu cred ca faptul ca esti mica te impiedica semnificativ sa parchezi cu fata. Multa lume are dificultati la parcarea cu fata…
errrr… sigur, tre’ sa te gandesti si la rotile din fata, sa nu dai cu masina in gard. :)))
dar alegerea traiectoriei de parcare se face gandind la rotile din spate, asta am vrut sa zic :)))
Eu nu stiu parca lateral sau cu spatele, dar ma descurc cu fata.
Auzi, n-ai pus o intrebare legata de senzorii de parcare? Cred ca poti sa-ti montezi asa ceva. Desi nu stiu sigur.
Nene Robo, tare grea e asta cu ganditul la rotile din spate 😀 ! Cum sa estimez eu asta, cand eu nu sunt in stare sa evaluez bine nici amaratul ala de unghi din care ma gandesc eu ca ar fi bine sa ma indrept spre locul de parcare :))?
Mereu mi-e teama ca partea laterala din spate o sa zgarie cealalta masina.
De altfel, mi-e foarte greu sa inteleg cum pot sa parchez foarte usor si frumos intr-un loc minuscul (unde n-am vecina nicio masina), insa mi-e greu sa parchez cu fata in parcarea vreunui hipermarket??!!??
Probabil pt ca mor de ciuda cand vad vreun mascul mustacind, care isi confirma neincetat ideea ca femeile n-au ce cauta la volan:)))!!!
Mie, una, imi place sa fac cat mai multe lucruri singura, nefiind ajutata de tot felul de senzori. Recunosc ca, desi sunt mica, nu am vreun truc deosebit pentru a parca masina cu fata, altul decat acela ca sunt foarte constienta de dimensiunile masinii si ma opresc intotdeauna in timp util pentru a evita vreo boacana. Evident, acest “intotdeauna” e valabil pana la prima duda. 🙂
Mai exista o solutie. Muta-te in Coreea de Sud:
http://www.hotnews.ro/stiri-international-17360926-coreea-sud-locuri-parcare-mai-mari-rezervate-femeilor.htm
😆
Eu folosesc oglinda dreapta. O dau repede în jos să pot vedea bordura/linia. Bine, asta necesită mai multe mişcări. Dar îs muiere, am timp :))
daca esti singura, ghinion, daca ai pe cineva in stanga si in dreapta care au parcat tot cu fata uita-te sa fie oglinda ta in dreptul oglinzii lor.
na, acum fiecare masina cu lungimea ei, dar in cele mai multe situatii va fi bine.
daca sunt parcati cu spatele, oglinda ta trebuie sa fie cam intre usa lor din spate si stalpul dintre acea usa si portbagaj. ar trebui sa fie bine, dar na, hatchbacks, masini de tot felul de dimensiuni, trebuie sa te adaptezi dupa situatie.
cat despre parcat paralel intre cele doua masini vecine, nu mi se pare ca ar trebui sa fie o problema, judeti la fel ca la semafor sau cand faci depasiri, etc…
fiecare cu piticii lui totusi.
Nu stiu ce masina ai, dar uite ce scrie la mine in agenda:
Gararea cu fata:
– semnal, asigurare :D.
– 1,5m distanta de masina langa care intru (daca ar da cu spatele, sa aiba 1,5 m pana la mine)
– botul masinii langa care intru sa fie la stalpul masinii mele
– volan incet si complet
se urmareste: spatiu de deschis usa, aliniament la oglinda, paralelism.
pt. corectare: deschis arcul volanului.
sper ca iti e de folos. astea sunt notitele de la instructor :).
@ Cristina
Glumesti??? Gandeste-te ca o femeie disperata, claxonata de cei din spate (si “mangaiata” cu cateva vorbe de duh, intre care “tigaia” e blanda) ar trebui sa-si aminteasca tot algoritmul pe care l-ai insirat tu acolo. 😆
1. Dacă parchezi foarte bine cu spatele, parchează așa. Oricum când ieși din parcare e mai bine să ieși cu fața.
2. Dacă totuși te hotărăști să parchezi cu fața, trebuie să ai distanța mai mare față de șirul de mașini între care vrei parchezi. Dacă la parcarea cu spatele e de ajuns un metru și jumătate (să zicem), la parcarea cu fața ai nevoie de 2 metri sau chiar mai mult. Eventual faci o buclă, te duci chiar ușor pe celălalt sens dacă nu ai spațiu (evident, după ce te-ai asigurat) și în momentul în care oglinda retrovizioare ajunge la jumătatea mașinii din dreapta locului gol de parcare iei dreapta maxim de volan și mergi foarte încet. Având o distanță ceva mai mare față de mașinile din șir, ai posibilitatea să virezi și să intri după ce ai luat virajul între cele două mașini care mărginesc locul de parcare și nu sunt șanse să atingi mașina din dreapta cu lateralul mașinii tale. Dacă locul de parcare gol e marcat și cele două mașini între care parchezi sunt parcate corect în spațiile lor de parcare (adică nu sunt prea aproape de marcaj), urmărești să intri corect pe lângă marcajul din stânga mașinii tale, marcajul ăla îl urmărești. Și nu e nevoie să stai pe o pernă ca să vezi marcajul 😆 , că te uiți pe geamul lateral stânga. Ca să nu dai în bordura trotuarului, urmărești ca stâlpul lateral al mașinii tale să se alinieze cu stâlpul lateral al mașinii lângă care parchezi (more or less, depinde și de dimensiunile mașinilor, dacă sunt comparabile, dar măcar îți poți lua un reper). Și gata 😀 . Dar tot mai bine e să parchezi cu spatele și să ieși din parcare cu fața.
[Cred că explicația extinsă de mai sus e varianta feminină a sfatului masculin al lui Robo: “alegerea traiectoriei de parcare se face gandind la rotile din spate” 😀 ].
Trucul ar fi sa parchezi tot cu spatele in loc sa parchezi cu fata. Simplu, nu?
Te urci cu rotile din fata pe trotuar si imediat cobori,si gata parcarea.
sigur imparti casa cu tata uraniu?
daca el nu poate…
lasind sarcasmul la o parte (cam nepotrivit din partea unuia care parcheaza oriunde o duba de 6metri, dar nu parcheaza drept – in 90% din cazuri- un suvulet) s-o luam metodic:
1. parcarea cu fata la hypermarket (recomandata si cred obligatorie in US?!):
-se merge paralel cu sirul de masini deja parcate la o distanta de cca 2metri distanta laterala;
-cind roata din fata(un timp poti lipi un sticker pe capota in dreptul rotiii sau faci o zgirietura cu cheia ) este la mijlocul locului de parcare (oglinda de pe partea unde urmeaza sa parcam este la coltul masinii reper) se incepe virajul, rotund (continuu) si neaccelerind;
2. parcarea laterala cu fata nu se face pentru ca nu are rost(in locuri mici ar trebui sa urci pe trotuar); de aceea-manevrabilitate buna in spatii mici- utilajele (motostivuitoare, combine agricole, etc.) au rotile de ghidare pe spate; depasesti locul de parcare cu avaria pornita la 1,5 m lateral pina esti paralel cu masina reper fata; volan complet dreapta, mers inapoi 1/3 din distanta, volan drept 1/3, volan complet stinga 1/3 (pentru parcare lateral dreapta);nu pari genul impresionabil la “recomandari” ale colegilor de trafic, asa ca… keep calm an do your job
cita vreme nu stii unde sunt rotile fata nu stapinesti masina; cu siguranta poti, altfel cum eviti gropile?!
“secretul” parcarii cu fata este distanta laterala cit mai mare fata de sirul masinilor parcate; nu stiu ce masina conduci, dar aceasta distanta trebuie sa fie de minim 1,5 ori distanta dintre mijlocul rotii fata si stilpul de pe mijlocul masinii
spor la treaba 😀
E vorba despre un calcul rece, nu despre simțuri.
E principiul mișcării de roto-translație. Rotești mâinile în jurul volanului cu perspectiva translației mașinii în poziția dorită. Simplu!…
E ca atunci când rotești bătătorul de ouă și, brusc, trebuie să te translatezi spre ciorba proaspăt dată-n foc.
Sau când dai ochii roată la shopping, cu nările dilatate de emoție, translatându-te simultan-necontrolat spre mai multe articole vestimentare decât te ține portofelul.
Oricum, cere instructorului auto banii înapoi, cu dobândă variabilă.
@ Simona
Mi se pare mie sau @ComiCultural e usor ironic? Cum e posibil asa ceva? 😆
Pitico!!!!!!!!
Ție ți se iartă neștiința asta în ale condusului, pentru că ești simpatică!!!!!!! 😀
mai e o chestie de spus: am impresia ca oamenii (unii) cred ca atunci cand parchezi trebuie sa seteze de la inceput traiectoria optima.
asta e dificil de facut, ca nu suntem calculatoare
ce fac eu este sa merg incet si sa corectez din mers! mai dau si inapoi daca e cazul, nu este interzis din cate stiu.
deci mai intai trebuie sa inveti sa mergi incet cu masina :)))
rad eu rad, dar adevarul este ca asta e primul lucru pe care mi l-a spus instructorul meu, in anul de gratie 1998 cand am facut eo scoala. instructorul m-a dus in poligon, s-a dat jos din masina si mergea pe langa ea la pas, iar eu trebuia sa “tin pasul” cu el.
evident, am facut harcea parcea ambreiajul la dacia aia, dar acum stiu sa merg incet.
Adi, să zicem că tachinez. Cu Simona tre să transpiri ca să te apropii de verva ei scriitoricească, așa că, dacă tot comentez, măcar să nu fac doar act de prezență.
Si io-s pitica (1,60) si conduc o masina destul de mare si ai dreptate, chiar nu vezi ca lumea botu masinii oricat ti-ai ridica scaunul asa ca eu cand parchez cu fata fac neaparat bucla (larga, sa am loc de manevre in caz ca nu m-am incadrat bine).
Problema mea a fost ca aveam impresia ca intru in masina din dreapta (daca veneam din stanga) asa ca m-am prins sa apreciez distanta in functie de cum imi bat farurile in masina respectiva si corectez din mers. Gandire de femeie, dar la mine merge!
Parcarea cu fata este mai dificila decat cea cu spatele cand te orientezi din oglinzi.
Dar daca vezi ca masina e stramba din prima manevra…dai cu spatele si apoi o pozitionezi mai bine 😆
Stai linistita. Daca nu ai lasat masina in mijlocul strazii inseamna ca ai parcat-o.
Imi aduc aminte comentariul unui prieten care, intr-o parcare aproape plina, a “tras” masina olecuta prea diagonal ca sa nu bata la ochi, cale de trei strazi.
S-a dat jos din masina si a zis: “Ia te uita ce stramb au parcat astia…”
Inaltimea mea e 1,58 iar solutia folosita de mine si recomandata calduros sunt fireste senzorii, mai ales in cazul in care condusul e perceput ca o necesitate, nu ca o placere:)
Solutia e un Smart
1. TOCMAI MA GANDEAM CA CE-O FI AIA PARCAREA CU FATA…
🙄 🙄 🙄
😥 😥 😥
NOROC CA AM CITIT COMENTARIILE ( TARI comenTARI-ile! 😉 )
2. SI EU MA GANDEAM SA-TI RECOMAND SA-TI SCHIMBI MASINA!
Eu conduc de necesitate. Am un cross-over si la inceput am avut emotii, dar treptat m-am obisnuit. Nu folosesc scheme complicate si nici nu calculez distante, stalpi etc. La parcarea laterala cu fata am mereu grija sa fiu la limita cu janta langa bordura… cand simt asa ca o presiune, o durere interna ca as putea ciobi janta, stiu ca sunt la limita si ca e ok. La parcarea cu fata la supermarket, acelasi lucru cu presiunea, dar fata de masina din stanga (cand intru in dreapta). Nu prea conteaza cat vezi atat timp cat simti volumul masinii.
Cateva comentarii de aici sunt amuzante, mai ales cele care pomenesc de metri intregi intre masini sau pentru manevre. In viata reala uneori te trezesti ca trebuie sa parchezi in spina de peste, in a doua curte interioara a unui bloc, intr-o parcare de cinci locuri, plina, din care al tau e al patrulea. Si nu ai loc de manevre, ai 50 cm in dreapta iar in stanga ai loc de deschis minimum portiera sa cobori din masina.
Eu am cea mai tare varianta de a parca oricum, oriunde. E simplu: opresc unde pot si caut un barbat care sa parcheze masina.
Pana acum n-am gasit parcare in care sa nu pot intra cu metoda asta 😛
Daca iti fura masina…
De ce nu parchezi pur si simplu cu spatele, daca asta poti? 🙂