Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Dar ce avem noi aici? Bloggerii din SUA vor fi obligați să își semnalizeze articolele plătite

În SUA a ieșit scandal de la articole plătite pe bloguri și nemarcate.

Screen Shot 2016-07-18 at 19.20.46

Continuarea articolului din care am citat eu aici, iar comunicatul Federal Trade Commission aici.

Cazul Warner Bros. i-a determinat pe cei de la Federal Trade Commission să decidă că orice companie care desfășoară o campanie online prin intermediul influencerilor este obligată ceară semnalizarea articolelor plătite. Dacă influencerii nu marchează publicitatea, compania poate refuza să le plătească bloggerilor pentru serviciile lor. Comisia Federală pentru Comerț (Federal Trade Commission) va publica în scurt timp decizia sa în Federal Register, o publicație oficială a SUA, un fel de Monitorul Oficial al României.

Deci gata, pa, în America s-a terminat cu lipsa de fair-play față de cititori. De-abia aștept să se întâmple asta și în România. Eu, personal, zbier de vreo 8 ani de zile că articolele plătite de pe bloguri trebuie semnalizate. Și nu numai asta.

Voi ce părerere aveți despre asta, dragi cititori?

Screen Shot 2016-07-20 at 08.17.53

Foto Shutterstock

21 comentarii

  1. Nu e vorba doar de fair-play fata de cititori. E mai mult de atat si mai grav. O aparitie a unui articol evident publicitar la rubrica de “Ultima ora” sau de “Stiri” a unei gazete on-line sau un reportaj de senzatie facut la radio (ori TV) despre cine stie ce produs poate ascunde foarte bine un caz de evaziune fiscala neaosa (sau, ma rog, nu neaparat ca si la altii se practica). Poate fi chiar politica a detinatorului site-ului (in cazul blogurilor individuale asta e singura alternativa) sau un mic spert al autorului. In orice caz e incercare de ascundere a veniturilor, adica … evaziune.
    Chiar am atras atentia odata (acum 5-6 ani, cred) unui site care publicase la “Ultima ora” detalii despre ofertele de vacanta ale unei agentii de turism ca ar trebui sa marcheze cu “Publicitate” articolul si mi s-a raspuns, prompt si agresiv, ca nu e treaba mea.
    Deci e mai mult decat agresiune la rabdarea cititorilor.

    • nu știu dacă e legitimă suspiciunea de evaziune, că n-ai de unde să știi dacă își declară omul veniturile sau nu. în primul rând e important să nu îl păcălești pe ăla care te citește

    • Simona, sa nu fim naivi. Eu am lucrat in presa (cam demult, e drept – multe lucruri erau inca neclare) si stiu cum era cand venea tipa de la comercial sa-mi spuna sa bag o stire despre ceva, desi se putea face un spot in loc de asta. Si mai stiu si cum era cu barter-ul (asta era foarte simpatic, ca nu stia nimeni cum era acolo). In sfarsit, sunt 20 de ani de atunci, banuiesc ca s-au mai reglementat chestiile, dar tot cred ca nu doar simpla pacalire a auditoriului printr-un mesaj subliminal care sa inlocuiasca prezentarea clara, ca publicitate, a unui text e singura ratiune pentru care multi inca procedeaza astfel. Daca apare semnul “Publicitate” poate veni cineva sa ceara prezentarea unui contract in baza caruia se presteaza serviciul de publicitate si a eventualelor sume care circula dinspre beneficiar spre furnizor. Daca nu exista semnul, nu exista nici publicitatea (nu?). E informatie pura, carevasazica.

    • Mai simpatic decat barterul sunt eu, care stiu cum era cu el, desi nimeni nu stia cum era acolo (concluzie logica, din frazeologica proprie). :mrgreen: Am vrut sa zic ca stiu cum se practica, desi era evident ca nu exista nicio evidenta a cat da unul si cat da celalalt. Era o mica intelegere, atat.

    • păi și dacă instituțiile de presă la care ai lucrat tu făceau asta, e un motiv să nu se reglementeze treaba pe bloguri? 🙄
      sau vrei să zici că evaziunea nu e un subiect colateral, ci chiar important? cred că mai degrabă varianta 2, nu?

    • Cum? Am zis eu sa nu se reglementeze? Am zis doar ca sunt motive chiar mai nasoale pentru care se disimuleaza publicitatea in spatele unor articole neutre. Eram fix de acord cu tine, doar te completam sau, daca vrei, accentuam necesitatea aplicarii masurile pe care le propui tu. Adica nu doar pe bloguri, asta zic, in niciun caz altceva. Exista acum publicatii pe net care practica pseudo-publicitatea de acest fel in stil mare (chiar mai mult decat bloggerii – majoritatea acestora avand audienta mica si deci si eventuala publicitate pe masura).
      Si da, asta zic, ca evaziunea e un subiect chiar mai important decat simpla zapacire a publicului. Care e si ea condamnabila moral. Evaziunea tine insa de penal, nu doar de moral.

    • supercorect, cumva in mintea mea nici nu incape varianta aia cu evaziunea, mai ales daca vorbim doar de bloggeri. pornesc de la ideea ca oricum clientii platesc corect, prin facturi si contracte, si ca toata lumea isi declara veniturile, platile, tot, si plateste toate taxele.

    • cruela de vila

      Simona: raspuns corect: NU!Nu toți blogarii sunt corecți ( dpi fiscal)( mulți probabil nici nu au vehiculele legale prin care sa o faca: un SRL, un PFA, o maslina, o atentie ) si firmele nici atât! Un barterash, cum zice dom profesor, un cadouash, o excursiutza, un bilețel de aveon (vezi articolul anterior) ( ok! Mai multe, ca cu unul, csf? n-ai csf!) etc

  2. Mi se pare foarte corect pentru cititori 😀 😀 💡

  3. Ideea e buna. Dar cum va fi pusa in practica la noi?

    “Dacă influencerii nu marchează publicitatea, compania poate refuza să le plătească bloggerilor pentru serviciile lor. ”
    Companiile au interes ca ce scriu bloggerii sa para obiectiv, neinfluentat. Pentru asta ii plateste. Iar interesul acelor bloggeri e sa para obiectivi, cand de fapt sunt platiti.

    De acceea e nevoie de o entitate externa care sa verifice aceste derapaje. Si aici intervine intrebarea: cum deosebesti un articol pe bani de unul pe bune?

    Tot ce face aceasta institutie e sa ingreuneze un pic modul in care companiile or sa plateasca acesti bloggeri. Poate nu o sa mai fie prin transfer bancar direct, ci printr-o “sponsorizare” de alta natura.

  4. E un pas inainte. Nu e perfect, dar orice pas inainte e bun.
    Esential este sa fim mereu constienti care e idealul si sa tindem incolo, oricat de lent

  5. Dar asa numita pedeapsa? Cam subțire nu?

  6. Eu zic că trebuie trecută şi suma plătită postacului, cam cum e la aplicaţiile din GooglePlay, să ştie şi consumatorul cât de “corect” e descris obiectul căruia i se face reclamă… 😆
    … şi ANAF-ul să emită deja decizia de plată…

    … da’ io nu înţeleg, ce, Salam îşi marchează cu ceva numele, ca să ştie lumea că face reclamă la muşchi ţigănesc, de pildă?!? Eeee… 👿 😆 😆

  7. cruela de vila

    Cruela presedintA! 😉
    Semnalizata cu P! 😛

  8. A murit Radu Beligan. Dumnezeu sa-l odihneasca.

  9. Sa definim plata atunci. Sa definim beneficiile pe care le are blogerul care publica ceva. Povesti!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green