Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

Da, companiile vor să ne fure!

Acum vreun an jumate, un reprezentant al companiei de cablu TV şi internet la care sunt abonată  (UPC, mai exact) m-a sunat să mă anunţe că urmează să mi se schimbe receiverul cu unul mai şmecher şi să mă întrebe când pot veni băieţii ca să-l ia pe cel vechi şi să-l instaleze pe cel nou. Cu această ocazie, mi-a oferit şi un serviciu GRATUIT de telefonie fixă. “Bine, zic, dar sigur, sigur e gratuit, da? Nu mă trezesc după 2 luni că începeţi să mi-l facturaţi”.  “NUUUUUU! SIGUR-SIGUR-SIGUR e gratuit!”, m-a asigurat vocea de la celălalt capăt al firului.

Bun. Zis şi făcut. Au venit băieţii, au schimbat receiverul şi mi-au montat şi telefonul fix. Peste două luni, factura a venit, brusc, mai mare. La TV şi internet, se adăugase telefonia fixă. Da, aia care era SIGUR-SIGUR-SIGUR gratuită! :mrgreen: Am înnebunit, vă daţi seama. Nu-mi venea să cred că am fost minţită în faţă şi fraierită în cel mai ordinar mod. Am sunat şi am cerut să se anuleze imediat serviciul cu pricina, precum şi să mi se scadă din factură suma strecurată acolo abuziv. Mi s-a zis că nu prea se poate, trebuie s-o plătesc. Am înnebunit şi mai tare. Primul impuls a fost să iau calea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului. Al doilea, mai paşnic, a fost să găsesc pe cineva din interior, care să dispună rezolvarea problemei. Un PR Manager ar fi fost perfect. M-am apucat să îl caut. Mister total. Nimeni nu avea idee de vreun nume sau număr de telefon. Într-un final, cineva m-a pus să-i scriu pe mail toată tărăşenia, urmând s-o dea mai departe cuiva, care ar fi dat-o mai departe cuiva, care ar fi dat-o cuiva, care ar fi trimis-o cuiva, care ar fi rezolvat. Aşa am făcut. După două zile, am fost sunată şi a început telenovela anulării facturii respective. A durat câteva luni bune. Softul nu voia să execute ceea ce oamenii îi cereau. O factură e, uneori, ca o condamnare la moarte. Odată emisă, e imposibil s-o retractezi. Nu te lasă softul. :mrgreen: În fine, s-a rezolvat, cum vă spuneam, însă mi-am pierdut în luptă o cantitate importantă de neuroni. În amintirea lor, vibrez la toate poveştile similare şi tocmai ce am auzit una de proporţii şi mai mari decât ce mi s-a întâmplat mie.

Cineva s-a dus la Orange să îşi cumpere un abonament de internet. S-a oprit asupra unuia în valoare de 5,5 euro + TVA, dar a întrebat mai întâi care sunt tarifele. “5,5 euro+ TVA”, i s-a răspuns. “Şi în străinătate?”, a insistat omul. “Şi în străinătate”. Adică, dacă eu iau abonamentul ăsta, şi mă duc în Franţa, de unde accesez internetul cu ajutorul lui, asta e tot ce plătesc? 5,5 euro + TVA?”. “DAAAAA!”. “SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR?”, a mai întrebat o dată clientul. “SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR!”, a răspuns vânzătorul. Nefiind hârşit într-ale costurilor serviciilor de tipul ăsta (e medic şi nu stă toată ziua pe internet, ca noi, ci în cabinete şi săli de operaţii), omul a crezut. Şi-a luat abonamentul. A plecat cu el în Franţa, unde a accesat timp de vreo oră-două internetul, după care i-a venit mesaj de la Orange că are de plătit 10 milioane. 😯 La întoarcerea în România, deşi nu mai accesase net-ul cu ajutorul stick-ului cu pricina, cele 10 milioane se făcuseră 58. 😯 😯 Scandal. Cerere de anulare a contractului cu Orange şi a facturii cu pricina. Peste o lună, altă factură, împopoţonată şi cu nişte penalităţi: 62 milioane. 😯 😯 😯 Din păcate, nici nu poate apela la ANPC, contractul fiind pe persoană juridică. ANPC nu se ocupă decât de persoane fizice, dacă eşti persoană juridică, singura cale e cea a instanţei.

Ce scrie în contractul cu Orange? “Servicii incluse: Orange Thank You. Servicii suplimentare activate automat: Mobile Internet Dial-up (wap, acces mobil internet). Utilizarea lor presupune costuri suplimentare. La serviciile suplimentare nu se aplică costurile alese de Client, având tarife diferite, prezentate în broşura de servicii şi tarife înmânate Clientului.” Credeţi că i-a înmânat cineva vreo broşură de servicii şi tarife? Nu i-a înmânat nimeni, tot ce i s-a spus INSISTENT în legătură cu asta a fost că nu va plăti mai mult de 5,5 euro. 😉

Şi da, sigur, Orange se poate prevala de faptul că clientul a fost neatent şi a semnat, dar această practică, prin care omul e minţit şi aburit să semneze repede un contract formulat în limbaj de lemn se cheamă practică comercială abuzivă şi este interzisă prin lege: “Operatorii economici sunt obligaţi să pună pe piaţă numai produse sau servicii care corespund caracteristicilor prescrise sau declarate, să se comporte în mod corect în relaţiile cu consumatorul şi să nu folosească practici comerciale abuzive” (art. 9 din OG 21/1992).

De asemenea, “Consumatorii au dreptul de a fi informaţi în mod complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor oferite de către operatorii economici, astfel încât să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor, între produsele şi serviciile oferite şi să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinaţiei acestora, în deplină securitate” (art. 18 din OG 21/1992).

Paragrafele de mai sus îmi amintesc şi de lupta unei prietene de-ale mele c-o bancă, pe tema unui contract de credit. Fata a cerut draftul de un miliard de pagini acasă, să-l studieze. Banca nu şi nu. L-a obţinut, într-un final, dar după o luptă grea. Din punctul de vedere al băncii era OK ca ea să semneze pe loc un contract pe 30 de ani. Şi era OK şi să încerce să-i forţeze mâna. 🙄

Mesajul pe care vreau să-l transmit cu toate poveştile astea? Haideţi să facem o chestie deşteaptă rău: să nu mai pornim de la ideea că “operatorii economici” sunt corecţi faţă de noi şi nu vor să ne fure. Haideţi să pornim de la ideea că vor să ne fure şi să fim în gardă. Pentru că, de multe ori, chiar asta vor. SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR! 😉

80 comentarii

  1. De acord, trebuie sa fim in garda. Dar nu numai cu privire la entitatea aia abstracta, mare, diforma si in general multunationala care e compania, ci si la agentul de vanzari care ar spune orice doar ca sa-si faca targetul. Pentru astia ar trebui o lege speciala care sa-i oblige sa-ti plateasca abonamentul la telefon / Internet/ orice ti-au vandut abuziv, fara sa te informeze.Ti-ar recita contractul inca de pe cand ai intra pe usa magazinului 😆 😆 si te-ar intreba ei pe tine daca vrei sa cumperi SIGUR-SIGUR-SIGUR?! (asta daca s-ar si aplica legea asta, dupa o eventuala promulgare).

  2. Tras la indogo…povestea cu UPC……asa am patit si eu.

  3. Total de acord. Am patit-o si cu RCS, UPC, operatori de telefonie si in general tot ce inseamna servicii. Ideea pe care se bazeaza ei este ca daca iti pun in fata un contract de n pagini, doar nu esti nebun sa-ti pierzi doua-trei ore din viata sa citesti toate clauzele de reziliere, denuntare, etc. – mai ales ca majoritatea oamenilor nu au pregatire juridica si nu sesizeaza diversele nuante. Nici eu, care am aceasta pregatire, nu sunt 100% atenta la ce semnez atunci cand imi doresc un serviciu foarte foarte tare si foarte foarte repede… Am lucrat la Orange si stiu cum se pune problema, banuiesc ca este la fel peste tot, ideea e sa nu piarda nici macar un client si, in orice caz, nici transparenta totala nu e tocmai indicata. Insa, din cauza acestui soi de intamplari se dau tot felul de legi care mai de care mai greoaie si aberante, pentru infruntarea carora operatorii scot disclaimer dupa disclaimer si uite-asa cadem noi in capcanele lor cu legea in mana. Relativ la cazul prietenului tau doctor, faptul ca nu i s-a inmanat brosura de servicii si tarife nu exista, deoarece tocmai el, cu manuta lui, a semnat pe contract declaratie conform careia a primit, citit si inteles aceste informatii. In concluzie, trebuie sa fim atenti la fiecare virgulita, clauza, cuvintel si intonatie din vocea corporatisului care ne baga pe gat prostii si sa ne asumam faptul ca oricum diferenta de calitate a serviciilor si de echitate a contractelor intre operatori nu exista, deci faptul ca il ameninti pe vodafone ca te duci la orange sau invers nu iti aduce vreun beneficiu pe termen lung, fiindca in principiu ei nu vor decat sa faca enorm de multi bani pe spatele nostru. Uitati-va ce profituri fabuloase au aceste companii, chiar si in perioade de criza! Daca putem lupta cu ei, pe orice cale, e indicat sa o facem, macar ca le dam de lucru tristilor care stau la birourile alea aberant de luxoase si se gandesc toata ziua cum sa faca sa-si ia comisioane cat mai mari. Bravo, Simona, ca ai semnalat aceste aberatii!

  4. Faza cu Orange-ul e destul de greu de crezut pt mine. Tre sa fii putin paralel rau cu lumea tehnologiei sa-ti imaginezi ca utilizarea internetului mobil- care inca nu e un serviciu suficient de accesibil dpdv al pretului pt noi in tara-poate sa coste 5,5 euro +TVA in strainatate… Uneori mai tine si de noi sa punem sub indoiala afirmatii care par prea frumoase sa fie adevarate. Pe de alta parte, exemplul tau nu face decat sa’mi confirme ca in ziua de azi companiile pun pret doar pe targeturi atinse, nu conteaza cum. Daca trebuie sa minti ca sa vinzi, minte!
    Asa ca ai dreptate, Simona. Mai bine sa fim in garda si sa nu ne incredem in ce ne spun niste angajati avizi dupa comision.

  5. Upsss, tocmai ce mi-am pus de vreo luna si telefon de la UPC…sper sa nu ma trezesc ca mi-l factureaza, ca sincera sa fiu, nici nu il folosesc. Dar era la pachet alaturi de programe mai multe si viteza mai mare (la net).

  6. Toate companiile acestea cu pretentii, cu “Declaratii de principii” (cand le citesti te emotionezi rau, zau asa), etc., sunt niste smecheri patentati, care stiu ca au de-a face cu clienti neatenti si profita de asta. Stiu zeci de povesti ca am avut de-a face cu o gramada. Cred ca am mai zis si pe-aici cateva. Eu am o satisfactie deosebita cand imi vine cate un agent de vanzari de la nu stiu ce mare companie si eu il refuz categoric, pentru ca au fost magari odata. Imi place cum se da peste cap sa-mi ofere nu stiu ce si eu ii spun ca n-am timp sa discut cu el. Vorba unui prieten, “furnizorii trebuie asupriti”.

    La UPC am o fosta colega si de clasa in liceu si de grupa in facultate, mare sefa pe acolo (sau cel putin era acum 3 ani cand am avut intalnirea de douaze… zec… doi ani de la terminarea liceului :mrgreen: ) . N-ai stiu la cine sa apelezi. :mrgreen:

  7. Eu tot raman la ideea ca unele companii si institutii trebuiesc luate cu asalt. 🙂

  8. Nu era RDS cand m-am mutat in zona in care stau, asa ca am apelat la UPC. Sunt destul de nemultumit, insa mereu mi-a fost lene sa reziliez contractul cu ei. Cred ca sunt mai buni astia de la RDS per total.

  9. Ai dreptate Simona,pornim de la premisa ca ne fura si cascam bine ochii.
    Insa la un contract de tip Cablu-Internet e usor de citit contractul, si trbuie musai verificat pe loc, nu ma bazez pe ce spune agentul. E elementar.
    La un imprumut bancar, intr-adevar e mai complicat, trebuie sa cerut draftul acasa, pentru aprofundare.
    Povestea cu internetul de la Orange in regim Roaming la acelasi pret cu utilizarea in RO, e GOGO, e vrajeala, sau ala era retardat.

    Simona, tu ai semnat un act aditional, pentru telefonia fixa? Ca nu prea inteleg, chiar si daca e gratis, te pune sa semnezi o hartoaga, eu asa am patit cu DIgiMobil, insa nu am luat teapa, chiar e gratis!

  10. @oneone: hai să nu facem pe deştepţii, vorbind cu “retardat” şi alea-alea. sigur, poate omul ar fi trebuit să-i pună pistolul la tâmplă vânzătorului de la Orange, care îi repeta obsedant că “SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR ăla e tariful” şi să-i zică “Dacă nu spui adevărul, te împuşc!”, dar nu i-a trecut prin cap, plus că, şi dacă i-ar fi trecut, n-avea pistol

  11. @ Simona

    Pentru unii e greu de priceput ca sunt oameni atat de ocupati incat n-au timp sa citeasca toate contractele de 5.5 euro/luna in amanuntime(ca poate au ceva mai bun de facut) sau toate instructiunile de utilizare pe n-spe mii de pagini ale cine stie carui gadget si prefera sa faca altceva mai util in timpul asta (am avut de nu stiu cate ori discutii cu furnizorii de-astia destepti spunandu-le ca daca vor sa vanda sa faca produse pentru “tot boul, asa ca mine” , ca nu ma intereseaza cat sunt ei de destepti, vreau sa vanda chestii intuitive, nu cu 150 de pagini manual de utlizare; “altfel trebuia sa-mi spui de la inceput ca prosti ca mine nu servesti – e simplu”). :mrgreen:

  12. acum 5 (?!) ani mie de la rds mi-au spus că probabil nu vom plăti telefonul mobil dar că normal intr-un final îl vor factura. Și chiar așa a fost. Am vreo patru și stau in sertaru cu holșuruburi. Nu le arunc CĂ N-AM CITIT CONTRACTU și poate mă pun la plată.
    Cu oranju n-amavut probleme decât că îmi vând telefoane (mie care le sânt client de la început) mai scumpe decât aluia care intră în rețea azi.

  13. Să vă prezint povestea mea, cunoscută probabil în analele Vodafone drept “cazul Sfiosu”: Perioada contractuală se apropia cu paşi repezi de soroc. Eram bucuros că o să scap în sfârşit de abonamentul înrobitor, bucurie pe care am împărtăşit-o şi celor de la Vdf. Cum era de aşteptat, după asta au început să curgă superofertele, care mai de care mai suculentă. De fiecare dată scotem flit-ul şi îl pulverizam satisfăcut în jur. Până într-o zi, când am primit Oferta Supremă: miliarde de minute în reţea, internet cât cuprinde, MMS, SMS,PSD, FSN… Recunosc… Am fost slab…Am spus da. Ei au fost extrem de drăguţi şi mi-au trimis oferta pe mail, să mă obişnuiesc cu ea, să n-am dubii. Era super- ok. M-am deplasat la cel mai apropiat sediu, am semnat contractul şi am început să folosesc noul abonament, vorba lui Guţă, în sistem turbo. După o lună am primit factura, cam cât o tranşă de la FMI. Au urmat căderi succesive de nervi, de calciu, de nervi, de calciu… După ce mai mi-am revenit, mi-am şters urmele de oţet de la nas şi am mers la ei. Totul era OK, toate calculele erau corecte. De ce? Pentru că, în nemernicia mea, am semnat fără să verific ce mi s-a pus în faţă. Adică tot bătrânul meu contract din urmă cu 2 anişori! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  14. @sfiosu: VAAAAAI! Ce mârlănieeeeeeeeeeeeeeee! Ce hoţieeeeeeeeeeee! Asta mi se pare că le întrece pe toate 😥 😥 😥

  15. lasand la o parte faza cu “n-o fi clientul nebun sa ia draftul de contract acasa, sa piarda cateva ore studiindu-l”, mai exista o opinie, din pacate foarte reala: marea majoritate a clientilor habar nu au de drepturile proprii, sau sa citeasca un contract. Da’ nici nu se intereseaza, din comoditate.
    Tocmai de aia se comporta furnizorii astia asa cum se comporta.

    PS: imi amintesc de un articol din Catavencii, cred ca al doilea numar, privitor la recuperatorii aia de credite. Va recomand sa il cititi, ca sa vedeti cum se pune problema. Eu zic ca e universal valabila. 😉

  16. @Doru: eu, care tocmai cu asta mă ocup zilele astea, citesc multe contracte, mă gândesc să mă apuc chiar să fac facultatea de drept 😀

  17. Astea sunt chestiuni marunte. Sant curios cum de nu apare nimeni care sa povesteasca despre un contract de credit in franci elvetieni.

  18. Ok.Problema este ca nu sunt alternative.Toti au contracte stufoase si standardizate. La toti am gasit in contracte dupa ce le-am citit paragrafe care dezavantajau clar clientul sau beneficiarul cum zic ei si cu care nu eram de acord.Daca gasiti unul care sa avantajeze clientul sa-mi spuneti si mie.Pe de alta parte atunci ce fac?? Stau fara net sau tv??Nu ai cum.La internet scrie undeva mic viteza maxima.la vitezele garantate sunt alte preturi mult mai mari.Totusi vitezele pe care le avem la banii pe care ii dam sunt bune.Am rude in strainatate de ex in Cipru care platesc 30 eur pt. 256kbps.Inclusiv cu mass-ul au probleme.Ar da mai mult pt. mai bine dar nu are cui.Astea sunt vitezele acolo.e asemenea in Norvegia si Franta.

  19. Dacă o să faci facultatea de drept va fi păcat să-ţi toceşti abilităţile doar pentru contractele proprii. Aşa că, cel mai probabil, te vei alătura echipei de profesionişti dintr-o multinaţională, la departamentul “Contracte Şmechere” 😉

  20. @sfiosu: da’ nu ne-ai zis cum s-a terminat telenovela ta cu Vodafone…

  21. Au mail-urile astea câteva caracteristici interesante. De exemplu, poţi demonstra oricând de la cine, de unde şi când le-ai primit. Datorită acestor trei chestii, după câteva luni de fiere, acum chiar mă bucur de miliarde de minute, internet, SMS, MMS (fără PSD şi FSN)… Dar dacă nu renunţam la sfială… 😕

  22. N-a fost telenovelă. A început ca (ups!) comedie neagră şi s-a terminat ca film de acţiune. Am înfrânt!!! 😈

  23. @sfiosu: păi şi cum au justificat faptul că, după ce te-au aburit în toate felurile, ţi-au dat altceva decât îţi promiseseră la semnat? cum au justificat minciuna mai exact? ai apelat la OPC sau ai rezolvat singur?

  24. Eh, cu softul e problema grea 😀 Eu am avut odata o problema cu Raiffeisen, legata de modul de calcul al dobanzii la cardul de credit. Pana la urma, dupa vreo 3 lungi convorbiri am convins-o pe fata aia ca am dreptate. Dar sa vezi belea: asa calculeaza sistemul, ea n-are ce sa-mi faca 😆
    Partea buna: s-a rezolvat in cele din urma, dupa amenintarea de rigoare cu ANPC-ul
    Partea proasta (aviz amatorilor): eu mi-am dat seama de teapa care mi-a fost trasa in primul rand pentru ca lucrez in domeniu (al bancilor, nu al tepelor…sau, ma rog, unii ar zice ca-i tot aia 😀 ) si mai stiu si eu cum se calculeaza dobanzile, dar mai ales pentru ca era vorba de o suma destul de maricica (o rambursare de vreo 7.000 RON care trebuia sa afecteze semnificativ dobanda calculata). Daca faceam o rambursare de 2-3 sute de lei cu siguranta n-as fi observat diferenta.

  25. PS: daca ma apuc sa povestesc de RCS&RDS, it fac un serial pe blog 😀

  26. Eu obisnuiesc sa citesc toate contractele si hartiile pe care le semnez; inainte de a le semna.

  27. http://verzisiuscate.ro/2010/06/sa-terminam-odata-cu-rcsrds-zic/

    http://verzisiuscate.ro/2009/01/nu-orice-casuta-poate-sa-fie-dolce/

    Bucatele din foiletonul RCS RDS.

    Si una noua, despre ORANGE – am avut abon. d-ala de internet mobil, d-ala cu stick, stiti ce zic. Dintr-o tampenie am semnat pe 2 ani. N-am folosit decat vreo 6 luni. Restul de 18 am platit 10 euro pe luna dejeaba.
    Bon.
    Se apropie data, ma suna aia de la orange -incredibil, doar pentru dumneavoastra, o superoferta de internet mobil. Zic – sa mori tu, mai bine lasa-ma, ca il tai oricum. Ala cum il taiati? de ce? pentru ca nu il vreau, punct. Pana la urma a renuntat.
    Si vine luna cu pricina. Si sun – duduie, vriau sa tai netu. Neaparat. Aia – da, sigur, trebuie sa sunati nu stiu unde, de fapt stati ca va suna ei.
    Ma suna aia cand eram in sedinta, n-am raspuns. A doua oara nici c-au mai sunat.
    Sun eu inca o data – buna ziua, sunt eu, tot cu internetul, se poate sa ma mai sunati o data?
    Da, sigur, se poate?
    Ma suna o doamna mai sefa asa sa imi zica ca daca donez cuiva stick-ul meu (student, amarat etc) ei dau net gratis 6 luni (cu trafic mai mic). Zic – nu stiu domle, ma gandesc. DAR – CONSEMNATI VA ROG, CA TOT INREGISTRATI CONVORBIRILE – daca nu revin sa anunt cui donez stickul inseamna ca nu mai vreau abonamentul, il vreau taiat, mort, inexistent. Bine doamna, sigur, se poate?
    Dupe care au inceput sa-mi vina facturile la jumatate.
    CE? 😯 DE CE JUMATATE? EU VOIAM DELOC.
    SUN. cu draci pe mine. Sa vedeti – VI S-A OFERIT aceasta varianta in cazul in care va razganditi. 6 luni BENEFICIATI de suspendare la cerere (adica nu merge netu dar platesti totusi jumate de abonament) si daca in octombrie il vreti la loc, il restabilim. AOLEEEU, FATA, VA OMOR PE TOTI! IL VREAU TAIAT! TAIAT! TAIAT! Nu il vreau suspendat, nu vreau nicio oferta idioata, nu vreau nimic.
    Pai… sunati la colegii mei de la date.
    Sun la aia – un labirint, nu dadeai de ei.
    Si fac reclamatie. Deci era nervu pe mine cat casa poporului. Nu era vorba de aia 5 euro ci de principiu domnule!!! ce inseamna japca asta??? Si le scriu, de mama, de tata, de cat de fidela le-am fost, de cat de cacaciosi sunt etc. Si cer restituirea celor 10 euro (pe doua luni, pana m-am prins ce se intampla) si TAIEREA ABONAMENTULUI.

    Dupa ce m-am calmat, m-am prins ca n-am dat date de identificare. Am dat doar mail, adica. Cu injuraturi, reclamatii, fara nr de telefon, cnp sau alte microcipuri.

    Sun la relatii – buna ziua, vreau sa fac o reclamatie. Aia – pai mai aveti una, pe mail. Zic – a, excelent, deci v-ati prins cine sunt, bine asa.

    De atunci a trecut o luna. Ei n-au mai zis nimic. Nimic. Dar nimic. Intru cu nervi in contul meu de pe site – ce sa vezi – mi-au scazut 10 euro din factura in vigoare si abonamentul a disparut.

    DECI SE POATE :)))))

  28. Ai dreptate …..VirtualKid….e un subiect revoltator cu franci elvetieni…….jaf…….o alta tema de comentat.

  29. @Andrada: halucinant, ce să mai zic…

  30. Din pacate teapa este principalul model de facut afaceri a companiilor romanesti. Ciudat cit de repede si de bine a fost adoptata de firme straine, care n-o folosesc in tarile lor de origine, dar fac o mare exceptie pentru Romania.

  31. Trist! Suntem o tara de pacaliti. Toti, de la banci pana la buticari incearca sa ne traga pe sfoara. Am avut si eu un razboi dar AM INVINS: eu contra RDS. In a doua zi a lunii (nu mai stiu exact care pt. ca s-a intamplat acum vreo 2 ani), s-a intrerupt brusc internetul. Pun mana pe telefon, anunt o data, de doua ori, de mai multe ori timp in care VOCEA de la capatul celalalt al firului imi spunea ca nu a fost anuntata nici o defectiune. Nebunie totala! La un moment dat, VOCEA imi raspunde ca in zona noastra (o zona cu case), “serviciul nu mai poate fi onorat din motive tehnice”. “Multumesc de informatie, dar nu am fost anuntati oficial. Daca este asa, reziliez contractul cu data de 02. a lunii in curs, data de la care nu am mai beneficiat de serviciul respectiv.” Vocea mi-a raspuns ca nu este posibil decat peste 29 de zile, deci cu data de 1 a lunii urmatoare. Extraordinar!:oops: Eu am cerut rezilierea contractului pentru ca NU AM BENEFICIAT DE SERVICIUL DE INTERNET deci nu aveam ce sa platesc. Toate VOCILE si angajatii de la ghiseu stiau una si buna: NU SE POATE rezilia contractul decat la inceputul lunii urmatoare. Da? Bineeeeeee, deste0ptilor! Oameni buni, am trimis faxuri si emailuri pe adresele tuturor directorilor de la firma (RDS), la OPC, in fiecare zi, pana cand AU VENIT LA POARTA SA-MI INMANEZE REZILIEREA CONTRACTULUI asa cum am vrut eu si cum a fost normal, si CU SCUZELE DE RIGOARE. Atunci am inteles ca suntem o prada trebuie sa fim foarte atenti cu tot ce implica banii.

  32. sa nu aducem vorba de banci, caci tocmai ce am incercat sa cumpar un teren ipotecat de un om amarat la o banca. ce a incercat banca? sa ii platesc o data pretul terenului, dar a mai pus si niste clauze in contract in asa fel incat, daca eram mai fraiera, ii mai plateam inca o data banii. tarasenia nu s-a terminat, desigur, dar daca nu casti bine ochii astia te fac de vorbesti singur pe urma. incredibil!!!

  33. @Zazuza: ce clauze? zi-ne şi nouă. cum adică să mai plăteşti o dată?? 🙄

  34. Completare: in cazuri precum cel descris de Andrada, propun sa lasam la o parte iluzia ca cei care se erijeaza in deschizatori de drumuri si noi tehnologii ale secolului 21 se si folosesc de acestea, este crima sa suni la orange sau vodafone ca sa vorbesti cu cineva. Asa ca va sfatuiesc ca, atunci cand vreti sa incetati un contract cu ei, sa faceti o scrisoare recomandata si sa va pastrati si voi un exemplar. Daca aveti scrisoarea si dovada primirii ei de catre operator, totul devine legal si indubitabil. Old fashioned post office, n-avem ce face…

  35. Colegul meu de banca din liceu nu suporta bancile . A avut niste credite, nu mari, le-a platit la timp, ba chiar uneori mai repede, ca nu-i place sa fie dator. Baiat cuminte, il strica anturajul. :mrgreen: Familie de la tara, 4 copii, pe toti i-au purtat parintii in facultate (colegul meu a terminat automatizari la Cluj al doilea pe facultate)… Fac introducerea ca sa vedeti unde a putut ajunge.
    Il suna de la banca – oferta de credit. NU!
    Il suna dupa doua zile – NU!!!
    Tot asa , de cateva ori.
    Il suna la un moment dat una, mai fasneata: “Domnule X, avem o oferta irezistibila pentru d-va”. Si-ncepe aia sa turuie fara sa-l lase sa respire. Cand a facut o pauza, ii zice Vasile al meu : “domnisoara, am si eu o oferta irezistibila pentru dumneavoastra. Sa va dau …. ” (el a zis-o in clar, eu ma abtin). :mrgreen:

    Nu l-au mai sunat. Cand mi-a zis, i-am spus evident ca nu-i frumos ce-a facut, ca fata aia castiga si ea o paine , ca putea fi sora lui, care si ea tot la o banca si tot la credite lucreaza, etc. Dar am raaas …… :mrgreen:

  36. Mi-am luat si eu o portie zdravana de …. cu leasingul la masina, grabit fiind si destul de increzator in bunatatea si cinstea proverbiala a oamenilor, am semnat contractul ca primarul, trezindu-ma dupa 3 ani, cand am vrut sa achit anticipat datoria ca trebuie sa achit si dobanda integral pentru toti cei 5 ani prevazuti in contract!!!!!!!! de atunci, nu mai semnez nici macar in carnetul lui fimiu fara sa ma uit cu ochii holbati sa vad si ce-i scris cu litere micrometrice… aviz tutulor! firma este Romstal leasing, dar din pacate nue esingura gasca de hoti si excroci imputiti care vor sa se imbogateasca repede si nesimtit.

  37. Mie mi-au spus că de vină pentru toată tărăşenia e un angajat neexperimentat, unu’ – Acaru’ Păun îl chema. Parcă. Ce să fi făcut? Să distrug din faşă o carieră deloc promiţătoare? 😕

  38. Sincer,cineva care crede ca utilizarea internetului in strainatate e gratis e putin picat de pe alta lume( ca sa nu zic de-a dreptul prost),indiferent de ce i-ar zice un fraierica de la ghiseu…Asta nu inseamna ca ala nu e vinovat…

  39. @Zazuza:
    Chiar ca ar fi interesant de aflat la ce marlanii se mai preteaza “gulerele albe ale camatariei romanesti”.

  40. suntem furati pentru ca si noi ne facem ca nu observam de multe ori. de exemplu mie mi-au taiat cablu’ cei de rds.. desi platisem in avans….foarte dubios am in acelasi pachet cablu, internet si telefonie, destepti mi-au taiat decat cablu’ de restul serviciilor m-am folosit timp de 2 saptamani. Cum nu prea obisnuiesc sa ma uit la tv nu am observat ca desi am platit serviciul asta nu am si beneficiat de el… in fine observ ii sun fac sesizare, da venim intre h si h si astepta si asteapta …pauza, asta in doua randuri …… Mai pe scurt problema cu ei s-a incheiat in momentul in care am inceput sa ma supar si sa le cer rezilierea contractului , imediat ce a inceput aceasta suparare am avut si problema legata de cablu rezolvata . Pe moment m-am enervat m-a suparat, gata rezileiz contractul …. ce am facut in final tot la ei am ramas cu serviciile de net si cablu, asadar recunosc si eu sau si noi suntem VINOVATI in cele mai multe randuri pentru ca si EU si NOI (sau unii dintre noi) acceptam anumite chestii de genul ….

  41. mno, am pus toata jelania deja pe blog :D, ca nu se mai putea! pai, in contractul ala standard (cica) in care povesteau ei cum ca terenul se afla sub ipoteca bancii (pot sa zic BRD? daca nu, poti sa moderezi, te rog, si aici, si mai jos) si sub somatia executorului judecatoresc, imi pun urmatoarele paragrafe (mie, in calitate de cumparatoare!):
    “Cunosc situatia de drept şi de fapt a imobilelor şi ştiu că nu sunt grevate de sarcini sau servituţi, cu excepţia următoarelor sarcini: imobilul este grevat de ipoteca înscrisă în favoarea BRD GSG SA prin Încheierea nr. xzy şi somaţia nr. qqq în dosar de executare nr. www notată la cererea executorului judecătoresc Cutarescu prin Încheeirea nr. xuxuxux eliberată de OCPI, ceea ce nu ii scuteşte pe vânzători de răspunderea pentru evicţiune.
    Subsemnata Zazuza, declar că renunţ expres la invocarea oricarei excepţii în contrac creditorului, cum ar, exemplificativ şi nu limitativ, următoarele: nulitatea, din orice motiv, a actului de ipotecă, a inscripţiei ipotecare, excepţia contra evicţiunii şi orice alte excepţii care ar putea determina amanarea, sistarea, încetarea sau orice altă împiedicare a executării silite asupra imobilelor ipotecate
    Subsemnata Zazuza, declar că sunt de acord ca imobilele dobândite să fie urmărite de creditorul BRD GSG SA pentru creditele acordate debitorului ipotecar Icsulescu SRL în baza Contractului de credit nr. 00000, chiar înaintea altor imobile ipotecate.
    Subsemnata Zazuza, declar că renunţ expres la beneficiul procedurii purgei prevăzut de art. 1801-1818 Cod Civil.”
    Asta dupa ce se specifica clar ca vanzatorul foloseste banii la stingerea ipotecii!!
    Repet, eu sunt cumparatoarea de buna credinta a unui imobil ipotecat, pe care nu il iau nici nu japca, si nici la 0,001 din pret, sa se inteleaga aiurea. In plus, eu NU am niciun credit la nicio banca, cum mi-a mai scris un ametit pe blog, ca am luat banii si acum ma plang – ma rog, personajul cred ca nici nu citise ce am scris :D.
    Consilierul nostru juridic era sa faca atac de cord. Executorul judecatoresc insusi ne-a zis ca nu se poate sa semnam asa ceva :D. De ce? Pai simplu, cum am zis, plateam si pretul vanzarii si mai dadeam in continuare dreptul bancii sa ma urmareasca si sa ma execute silit (vezi clauza ref. purga) pentru aceeasi suma :D. Cum, de ce si cu ce motiv, habar n-am, dar se pare ca ei asa considera corect :D. Si hora continua si azi, cica negociem, de fapt noi vorbim, noi auzim 😀

  42. ps: scuze, zau, de lungimea comentariului, acum am vazut imensitatea 🙁

  43. deci: ca sa nu pierdem timpul citind kilometri de pagini, cand vrem doar o chestie punctuala, gen: 5 euro internetul in franta, cea mai la-ndemana intrebare este: aratati-mi si mie unde scrie, va rog! :mrgreen:
    prin extensie se aplica la orice!

  44. am patit/patesc si eu asa ceva, cu abonamentul de la O2 (in Germania). am cerut un abonament redus pt studenti, nenea de la ghiseu s-a prefacut ca nu ma aude si mi-a dat altul mai scump. am zis atunci: ok, diferenta de pret e foarte mica si intr-adevar aveam o gramada de servicii (nici nu le foloseam pe toate). bun. pana la un moment dat, cand incep sa imi vina facturi triple fata de cat ma asteptam. ma duc la ei, ei dau vina pe abonament si mi-l schimba cu unul mai “avantajos” (mi-au spus ca toate preturile includ sigur-sigur-sigur tva – i-am intrebat de vreo 5 ori, povestindu-le ca tva-ul romanesc nu este inclus in pretul afisat la minutul de vorbit). bun. promisiunile pareau foarte promitatoare. la final de luna, primesc cea mai mare factura din istoria mea de client de telefon mobil (imi adunasera intr-o factura tariful de abo vechi si cu cel nou). acum am renuntat la ei, sa vedem ce va fi cu noii provideri. morala mea este: multi-nationalele sunt egale cand vine vorba sa iti ia banii.

  45. da’ ca rds-ul mi-a bagat pe gat, dintr-o suflare, 5 lei lunar mentenanta, ce spui? au mai avut si cei de la firma de gaze dar au scos-o.

  46. Orange m-au tepuit pe mine…Am facut acum 2 ani si ceva un contract de internet mobil pe 1 an..repet 1 an. Eram studenta pe atunci, nu ca asta ar fi o scuza, dar dupa repetate mutari am pierdut contractul. Dupa un an cand am sunat sa anunt ca nu doresc prelungirea contractului (asta dupa ce patisem cu cei de la zapp o faza in genul, nu suni sa reziliezi prelungim automat pe inca un an) imi spun ca nu, contractul e pe 2 ani. Am crezut ca innebunesc. Cer sa imi trimita o copie dupa contract si ma informeaza ca nu au aceasta datorie fata de mine. Intre timp magazinul unde am facut contractul se inchisese si nu am avut cum sa recuperez nici de acolo o copie dupa contract. Asa ca am platit ca boul inca un an…
    Dar wait, nu se termina aici lucrurile :). La finalul celor doi ani, cand am cerut sa mi se rezilieze m-au lalait pana a mai trecut o luna jumate si au avut tupeul sa mai factureze doua luni. Asta nu s-a intamplat..dar inca nu imi vine sa cred ca am fost atat de proasta incat sa platesc un an.
    Si da, nu am citit cu atentie contractul dar sunt extrem de sigura ca pe un an am facut contractul si nu pe doi!!!

  47. păcat că e mega-lung, că v-aş spune si eu povestea Vaillant.
    dar nu mă ţin nervii s-o retrăiesc în toată plenitudinea ei. tre să mă credeţi pe cuvânt că e absolut năucitor ce fac ăia.

  48. AGNES: TRANSMITE-I-O TELEPATIC LU SIMONA!
    VREM VAILLANT! :mrgreen:

  49. pina atunci v-o zic io p-aia cu curentul! :mrgreen:
    imi cumpar io un frumos apartanment in frumosul bucuresti;trec cele 30 de zile trecute in contractul de vanzare pt eliberarea apartamentului;intru in apartament;sa ma apuc de renovat; cand colo: surprise, surprise: nu aveam curent!
    ma duc deci sa rezolv problema; trebuia sa-mi fac contract pe numele meu de proaspata proprietareasa;zis si facut;cand ajung acolo, cu toate actele necesare, aflu ca aia de la care cumparasem , nu mai platisera curentu de vreo 6 luni, deci aveau restanhte cat casa, ca intre timp mai si piratasera neste luni de zile…
    deci aflu, ca pina nu se achita aceasta datorie, nu MI se poate incheia contractul; si da-i zbierete si nervi , culminand cu :” SA VINA SEFUUUUUUUUUUUUUUUUUU!”
    si sefu vine saracu de el; total necompetitiv la tipat pt ca vorbea ragtusit si mai mult soptit ( cred ca suferise vreo afectiune ceva, care-i afectase corzile vocale); si el imi zice ca EU sa ma duc sa recuperez de la ” aia” banii, sau sa platesc eu datoria ca altfel nu se poate!
    si-atunci ii zic:bun! si daca eu nu ma mut 20 de ani in caest apartament si n-am nevoie de curent, voi de la cine va revcuperati banii?
    rumoare in triubune!
    ( suma u era mica dar niciingrozitor de mare; probabil, ca am curent as fi platit-o ce sa fac, dar ma enerva conceptul! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
    pina la urma, i-am lu imparatu curentului cnp-urile la oamenii aia, care taman ce se mutrase in casa noua dragii de ei, si ghyici ce? facusera contract pt curent la noua adresa; asa ca si-au rezolvat intre ei datoriile, si eu am putut sa-mi fac contract fix in ziua aia! :mrgreen:

  50. @ cruela

    Eu, cu curentul. Se face un depozit cu o cladire de birouri. Trag curentul de la 860 de metri de la transformator. Constructor la depozit o firma, reteaua o face alta firma iar furnizorul de curent alta firma. Bineinteles, “copilul cu multe moase…” , cand pleaca toti astia nu functiona curentul. Sun la firma care face reteaua – “nu e vina noastra, noi am facut tot ce era in proiect, e reactiva care… (o lunga explicatie tehnica) …. intrebati la furnizorul de electricitate”. Intreb: “nu stim care e problema, noi am dat drumul la curent in retea. Vedeti la constructor, probabil ca e ceva la interior … (bla-bla-bla, alta explicatie) …”. Intreb constructorul, alta explicatie, ma trimite din nou la constructorul retelei. Si tot asa, vreo 2 saptamani !!!! Simteam ca o iau razna si situatia parea fara iesire. Disperat , da’ disperat rau, il sun pe constructor (un prieten mai vechi de-al meu). Iar incepe ala cu explicatiile lui ,cu reactiva, cu inactiva, cu … Il intrerup si-i spun, aproape plangand: “Mai, Emile, io nu ma stiu cu de-astea. Habar n-am despre ce vorbesti. Le spun si celorlalti ce-mi spui tu si aud alte explicatii mai aiurea. Io stiu o chestie simpla de tot – v-am platit bani ca atunci cand apas pe buton sa mi se-aprinda becu’, ma. Tu intelegi ce vreau eu? Atat. Sa mi se-aprinda becu’, ma”. Cred ca am fost de plans rau de tot ca a ezitat un pic, apoi mi-a zis “bine, hai ca te trimit azi pe cineva sa te rezolve”. Si m-a rezolvat, da’ daca nu stiam pe nimeni cred ca erau in stare sa ma poarte tot asa, eventual sa-i dau in judecata si dupa 4-5 ani sa mi se-aprinda si mie becu’. :mrgreen:

  51. Adi
    ce trafic de influenţă jenant :mrgreen:

  52. Adi: poate le era frica sa nu bagi degetele-n priza? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
    dacat te protehau, nerecunoscatorule!
    stii bine ca toate aceste companii nu traiesc decat pt noi!
    sa ne faca viata usoara!
    sa ne umple de beneficii!
    sa ne faca fericitzi!
    :mrgreen:
    CU ORICE PRETZ!
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  53. AGNEEEEEEEEEEEEEEEES
    VREM VAILLANT!
    VREM VAILLANT!
    VREM VAILLANT!

  54. cruela,
    îţi jur că e prea lung şi doar de aceea nu scriu, s-a consumat în nu ştiu câte episoade, unul mai halucinant decât altul.
    am şi râs, am şi plâns (la propriu) şi am îndurat cu stoicism frig şi apă rece în loc de caldă vreo 2 luni da’ nu m-a pretat la măgăriile lui Adi, să apelez la cunoştinţe sau prieteni :mrgreen:

  55. @ cruela, agnes

    V-o spun cu toata sinceritatea si toata modestia: n-am nicio jena sa apelez la prieteni!!! :mrgreen: Na, ca m-am si denuntat. :mrgreen:

  56. Adi: pot sa fiu prietena ta? cu acces direct la prietenii tai? 😳

  57. adbes; nu te stiam masochista! felicitari! :mrgreen:

  58. erata: adbes= agnes
    sorrryyyyyyy!

  59. masochistă, nu cred.
    doar săracă da cinstită.
    aşa că dacă vreţi să vă probaţi viitoarele ţepe monumentale, apelaţi la mine, io semnez orice ca primarul, fac decât un spirit tembel de glumă gen ” să nu scrieţi acolo că vă datorez un milion”, preopinentul zâmbeşte şăgalnic şi spune, invariabil, ”vai, se poate, sigur că nu” şi îmi vâră hârtiile sub nas .

  60. agnes: esti pericol!
    si esti in pericol!
    saraca inteleg, da ce, daca apelkai la vreun prieten sa te rezolve, automat te necinstea? :mrgreen:
    fataaaaaaaaaaaaaaaaa
    parca n-ai trait pe vremea PCR (Pile Cunostinte Relatii)
    pai d-aia am murit noi la revolutie?

  61. Eu sunt de acord cu statul in garda….dar totusi in Romania cam toti vor sa te-ntepe si uite asa devii incet incet paranoia…sau minimun nevrozat…io stiu cum e :))

  62. imi pare rau, n-am putut citi toate comentariile, dar cele pe care le-am citit sunt relativ similare. vin si eu cu o intrebare tampita: da’ compania are ea maini, picioare, ochi? nu, dar are angajati. si aia de se duc la servici, si cand pleaca gandesc: azi am mai tepuit 13, 20, 100 de celaveci in numele companiei si eu tot celavec raman, ma platesc doua chifle si juma’ la sfarsit de luna, da’ ei se fac mai bogati prin furtul meu, persoana aia nu simte asa o roseata in suflet? or fi toti muritori de foame, si daca nu accepta sa dea tepe in clipa urmatoare se sting ca lumanari in vant si ei si neamul lor? si ca sa inchei apoteozic: companiile vor sa ne fure, da’ statul nu? poate sunt oamenii, unii functionari publici, altii la privat, cei care fura sau inteleg si justifica furtul.

  63. Vaillant face acelasi lucru ca Bosch: aduce toate centralele stricate din vest si le vinde in Romania drept noi. Bosch-ul a avut o chestie notorie acu’ citiva ani, cind au recunoscut ca o intreaga linie de centrale are placa electronica defecta dar le-au reparat numai pe cele care s-au stricat in termenul de garantie. Ceilalti … teapa!

  64. Povestea cu Orange am patit-o eu cu Vodafone. Am intrebat fatuca-vodafonista:
    – Domnisoara, daca folosesc netul in afara tarii, fara descarcari de filme, imagini, etc, intr-o saptamana platesc mai mult de 10 bulioane?
    – Ooooo, domnule, nici vorba!
    Am setat lepul sa nu-mi afiseze nici macar smailuri, doar text (duamna mea modera un forum) si in 10 ore de forumeala am incasat factura de 2000 (doua mii!!!) de euroi:))))

  65. Nu. Nu pot sa mai citesc asa ceva. Ma stresez teribil mai ales ca am trecut prin ceva similar care m-a costat lipsa internetului pe 3 saptamani si un car de draci zilnici. Bineinteles ca vor sa ne fure. Bineinteles.

  66. cand oi avea timp va povestesc si cum m-a lasat UPC-ul fara net, din vina lui vreo cateva zile ( da regulat) de a reusit sa ma enerveze sa ma duc in persoana la ei la birou sa-i musc de carotida, astfel ca am ajuns de am scris o hartie cum ca sa-mi taie din abonament nr de zile cat nu mi-au furnizat servcii ( mi se pare ca asta a fost chiar recomandarea tipei de la ghiseu, aia de lua reclamatziile-n freza); ba chiar am primit si-au biletel cu un nr de inregistrare;
    cum v-a scazut voo factura de la acest incident, asa mi-a scazut si mie; normal ca n-am avut nervi sa stau sa monitorizez biletelu si sa ma iau cu aia de gat;
    1-0 pt ei!
    😥 😥 😥 😥 😥

  67. io zic ca este niste prosti ala care nu citeste ce semneaza … si deci suspectandu-ma da prostie crasa m-am apucat si mi-am cetit unele contracte recente ca vorba aia ” teapa, teapa da s-o stiu si io” … si surprize surprize … daca ai destul de multa rabdare sa treci peste limbajul de lemn tehnicizat intru prosteala, afli lucruri ce-ti taie dulcele somn de pan’ atunci.
    Io intreb altceva: egzista si companii mai miloase, care nu vor sa fura pe client? 🙄

  68. Deci ma dezic de toti antevorbitorii, daaaaa? Decat in afara de Simona, se-ntelege :mrgreen:
    Deci incep, toata lume pune creonu’ pe banca si asculta faza Romtelecom … Tineretu’ din ziua de azi, pe vremea meaaaaa 🙁
    Deci:
    Ii expira lu’ TATA contractu’ vechi … sa nu indrazneasca cineva sa ma intrebe de care, ca-l conectez cu solul patriei, instant … era ceva care costa cam 40 RON/luna, care combinat cu DO_CE facea cam spre 55-60 RON, ceea ce la o pensie nesimtita, de peste 1000 RON parea ceva rezonabil. Merita sa nu muncesti 1 luna/an pentru comunicare. Care comunicare se rezuma, in principiu, la … “tata, ma suni si te sun eu inapoi”. (Ma enerveaza crunt expresia asta cu sunatul inapoi, dar am intalnit-o si pe bloguri, asa ca … ) Zis si facut. Adica zis, contractul vechi a expirat. Ca facutul acum urmeaza. Vorb-aia, te fac din contract.
    De la capatul firului o voce limpede ca cristalul se infiripa in timpanul (cam) obosit al tatalui. Buna ziua, d’l Cutare. Sunt Diana Fishtecine de la Romtelecom bla-bla . D-l Cutare, poate stiti ca de trei luni de zile abonamentul Dvs. a expirat si TREBUIE sa faceti o noua optioune, pentru alt tip de abonament, deoarece … bla-bla. Timpanul tatalui abia daca retine cateva ciripituri mai pe Do de sus … si zice cateva DA-DA-uri legate, sa nu incapa confuzie. Diana il ia si-l tavaleste cat sa-l aiureasca de cap, expunand tonele de minute, care optionale, care incluse in weekend, US&Canada inclus, bietul om e coplesit de onoarea pe care i-o face Diana, ca doar a avut grija sa-i spuna ca se ocupa PERSONAL din partea firmei de contractul lui. Si nivu niconu, se trezeste tata cu un contract baban, astfel ca la urmatoarea factura mai sa se ia cu mainile de cap. Ma suna si-mi reclama faza … Frectie cu diana la picior de lemn, ii zic. Ai zis DA, contractul e contract. Ma reped in telefon si uzez de cele mai fermecatoare replici (Guta stie :mrgreen: ), cu aluzii fine la agresivitatea comerciala cu iz de japca, protectia cconsumatorului, Dan Diaconescu, Monica Tatoiu, etc … ‘ai ca stie toata lumea cine ne apara de multinationali. Curge prima luna de abonament baban, din care lipsesc cateva “adaugiri abuzive” si abia luna urmatoare factura capata o valoare suportabila. Morala?
    Luptati in sange pana la brau si nu va lasati. Pana una-alta ei traiesc din banii nostri. Pe ei, pe mamele lor. Pe mamele, am zis bine! 😳

  69. Poveastea UPC – instalare
    Dupa ce m-am mutat in noul meu apartament ma duc eu frumusel la UPC sa-mi fac abonament pt net. Ma programeaza fatuca de la vanzari in ziua de sambata la ora 12:00.
    Astept cuminte o saptamana sa se faca sambata si la 11:45 ii sun sa-i intreb pe unde sunt domnii cu instalarea, ca poate nu stiu s-ajunga…. Imi raspunde o duduita cu voce mieroasa „De ce va grabiti, asteptati ora programarii!“. Astept ora programarii… care trece fara sa fiu deranjata de nimeni. Dupa 1 h sun la duduita. Mi se raspunde ca de fapt e nu am nici o programare, ca cine mi-a spus, ca ii pare rau, sa ma reprogramez… alea alea. Ii zic instant: ok pt ca sunteti nesimtiti inca din faza de instalare si nu vreau sa alerg dupa voi cand mi-o pica netu’ doresc sa reziliez…. Fatuca’ bine trainuita incearca sa ma induplece. Eu nu si nu. Atunci zice ca mi-a inregistrat cererea de reziliere.
    Ii zic “Si eu ce proba am ca nu o sa vad vreo factura.?
    Ea: “Nr de in registrare pe care vi-l spun eu.
    Eu: Si daca va pare rau peste o luna ca nu il mai gasiti?
    Ma rog in final ajung sa primesc 2 facturi. Ii sun. Imi raspand ca fusesera emise / trimise de alt serviciu. Cica sa le ignor. De atunci ….liniste. 🙂

    In pararel ma gandesc sa pun totusi net. Ma duc la concurenta RDS.
    Incearca sa-mi vinda oferta TV+net+telefon. Stiind de tepe diverse cu telefonia gratuita, refuz telefon si zic TV + net. Cer programare ( scrisa pe contract cu semnatura si stampila) pt cele 2 servicii.
    Pt TV intr-o seara. Pt net intr-o luni la 11:00.
    Vin aia de la TV cand au zis, imi cer prize, mufe… ca ei nu au la ei. Le dau. Ce dracu sa fac… vroiam sa aud si eu un zgomot in casa dupa 2 saptamani de liniste.
    Pt luni (cand veneau aia de la net) imi iau o zi de concediu si astept montajul. Se face 11.00, 12:00. Ii sun. Imi spus ca sunt pe drum. Dupa 3 ore ma duc la agentie. Imi spun ca nu crede ca mai ajung baietii la mine. Ii zic: ok reziliem. Cum adica? zice ea. Lumea de la ghiseul de reclamatii ma ovationeaza. “Asa sa faceti! Ca pe urma ajungeti ca noi. Stam ca idiotii aici zilnic, n-avem net de o luna si ne vine totusi factura”. Ma felicit pentru decizie. 🙂

    Dupa 2 saptamani jumate ajung la “baietii de cartier”care pun net. Ma programeaza. Imi spun ca o sa dureze ceva pt ca nu exista cablu in zona si ca nu pot garanta cat dureaza negocierile cu presedintele de bloc. In ziua montarii viscol. Ma suna sa-mi spuna ca nu se pot urca pe bloc pe viscol si ca revin cand se opreste zapada. Au revenit. Am net, problemele se rezolva in max 12 h (uneori si in 30 min). Costa dublu fata de RDS / UPS dar sunt seriosi. Deocamdata.

  70. […] nu pentru că aşa ar fi normal, ci  ca să vedeţi cum trebuie procedat atunci când vrei să fii SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR că nu obţii ceea ce ceri, dar vrei să fii SIGUR-SIGUR-SIGUR-SIGUR că o să te faci de cacao. […]

  71. Asa, m-am jucat si io de-a vodafonu. Aveam pe srl vreo 3 abonamente, plateam pe la 200 roni pe luna. Vine omu’ de la ei: ca daca tot platesc atata amar de bani, poa sa schimbam abonamentu, facem de grup, si ma umple de minute. Si daca vreau imi da si 5 cartele sa le activez numa’ daca-mi trebuie, aproape moca. A povestit ala ca la vreun ceas, numa zane si feti frumosi zicea, imi pune contractu in brate la semnat, un teanc de foi, dupa cat de marunt era scrisu sigur zicea acolo ca-i medicament si sa sun doctoru’ sau farmacistu’ daca ceva, semnez. P’orma.. 2 ani facturi, aia 200 roni era numa abonamentu’, cu minute numa in grup. Tot ce vorbeam in afara grupului era pe bani, total de la 400 in sus, ajungeam si pana la 1000. Hopa! demersuri sa ma deconectez anticipat, sa platesc cat ma coasta si sa scap. Neeee, pai tre despagubiri si pt alea 5 cartele, un sac de euroi per total. Pana la urma, solutia “economica” a fost sa platesc aia 200 roni lunari si sa nu ma ating de telefoanele lor (si si mai economica era sa le trag teapa, ca tot suspendasem sereleu’, da io nefiind multinational, am ceva scrupule), intre timp am luat cartele la Cozmotei. Sa nu zic ca periodic ma sunau si ailalti sa ma sfatuie sa trec de pe cartela pe abonament, ca au ei niste superoferte special croite pt mine, da le-am zis sa ma lase, ca umbla pe drum batatorit. Acuma is hapi, numa cartele cu extraoptiuni, nu-mi trebe telefoane sau alte avantaje “gratis”…

  72. Acum doi ani, de 8 martie, mă pomenesc cu dl.Soț, că-mi vine acasă cu un mobil mititel roșu, care, îmi zicea el încântat, se potrivea la fix cu haina mea de piele. Erea un bonus la o ofertă de la orenge, că, vorba aia, tot îi expira abonamentul la ei și ereau darnici.
    Surpriza a fost factura, unde apărea un serviciu de internet la care mobilul nu putea fi conectat….și să te ții alergătură…..până i- am convins să mi-l scoată… zilele trecute, am primit un telefon de la firmă …..și i-am zis dl- lui Soț;
    -Vezi că iar au sunat aia de la orenge , iar vor să te mai fraierească cu ceva…. :mrgreen:

  73. Tot din gama povestilor cu RDS – acum vreun an de zile ma suna o duduie (am net si cablu de la RDS, dar fara telefon): Buna ziua, in legatura cu cererea de instalare a telefonului, echipa soseste intr-o ora la dvs acasa. Ceeee, poftim?!? Ce cerere??? N-am facut nicio cerere de telefon!!!!!!
    Ea: Nu, aici imi apare ca ati facut cerere de instalare a postului telefonic si echipa soseste intr-o ora. Baaaaai, n-am facut nicio cerere, nu vreau telefon (din aceleasi motive care au fost dezbatute mai sus – stiam eu ce stiam :)), lasati-ma in pace cu telefonul. Ea: in acest caz, trebuie sa veniti la sediu sa faceti o cerere de reziliere!.
    Ce sa fac?!? Cerere de reziliere la ce? ca n-am solicitat nimic!
    Ea: pai nu se poate altfel, ca apare cererea aici. trebuie sa o reziliati personal. La sediul lor din Bd. Libertatii, unde aveau program pana la 17 sau 18, eu lucrand in Baneasa intr-o companie unde nici nu se pleaca de la birou la acea ora.
    Tipete, amenintari, cunoasteti si voi….
    Finalul – au acceptat convorbirea inregistrata ca “proba” in rezilierea cererii mele (pe care nici macar nu o facusem, dar in fine)……

  74. Mai mult sau mai putin on-topic… din seria povesti cu (aproape si nu chiar) Orange…

    Eu domiciliata in Germania, vizitata de sot care in mod normal sta mai mult prin Romania. La un moment dat isi aduce aminte brusc si dintr-o data ca nu si-a platit factura la Orange si ii taie portocalii mobilul cand are mai mare nevoie de el. Eu, relaxata si mandra pana peste poate de traiul meu occidental, ii zic nu-i bai, draga, lasa ca ti-l platesc eu pe net cu cardul meu jmecher de credit, rezolv in 5 minute. Bine, nu chiar 5, ca a trebuit intai sa-i facem vreo 3 conturi pe myOrange si pe alte belele ca sa platim o amarata de factura. N-a durat mult, numa vreo doua ore… dar am platit-o si stateam linistiti cand, dupa inca o juma’ de ora, primesc mail de la Orange ca mi s-a clonat cardul de credit si ca sus numitul bla-bla-bla (domnul si stapanul meu) va fi actionat in judecata pentru frauda fiscala.

    Eu…sa lesin, el … sa omoare pe cineva. Ba nu, cred ca a fost invers… Sun la Orange, aia ma trimit sa sun la firma care le face tranzactiile, si care nu e chiar Orange. Sun si acolo, stau o ora si 20 de minute pe hold ascultand muzica tembelizanta, dupa care dau de o persoana vie care sa-mi asculte pasurile.

    Ii explic omului ca eu am platit factura respectiva in cunostinta de cauza si ca ii rog tare frumos sa nu-mi dea omul in judecata, ca abia ne-am casatorit si inca ne place unuia de altul… Booon… si incepe sa imi explice ca nu intelege de ce nu avem acelasi nume de familie. Eu ii explic lui ca de aia, ca asa a vrut muschii nostri. Dar el tot nu intelege de ce locuim in tari diferite. eu revin la argumentul cu dorinta muschilor si ii explic ca tot ce este necesar in momentul de fata este ca eu sa confirm tranzactia, de buna voie si nesilita de nimeni, ceea ce chiar asta fac (fir-ai tu sa fii, injuraturi sotto voce) si ca nu vad de ce ar fi necesar sa-mi detaliez viatza privata la “relatii cu clientii”. Eu chiar vreau sa platesc si atat! Nenea, dupa ce imi spune senin ca am un mariaj tare dubios, imi ofera singura solutie posibila (!)… si anume, sa ii trimit scanuri dupa contractul de inchiriere al apartamentului din Germania, contractul de munca si fluturasii de salariu din ultimele doua luni (multe semne de exclamare).

    Ceea ce, spre rusinea mea, am si facut intr-un final, alternativa fiind ca sotul sa zboare imediat acasa, sa-si plateasca factura si sa-si angajeze de urgenta un avocat. ..

    Ma intorc in curand acasa si voi avea nevoie de un provider de telefonie mobila…. ce-mi recomandati? 😀

  75. chestia aia misto se cheama “fa ochii cat sarmaua cand citesti contractul”. punct.

  76. Zilele trecute m-am plâns de problemele cu facturile de la ROMTELECOM…și de senzația că reclamația mea e “o picătură-ntr-un ocean”……și cine crezi că a bătut duminica trecută-n poarta mea?
    Ai ghicit! Onor răspândacul de facturi….evident cu scuzele de riguare și cu aluzii directe la lipsa lacătului de la cutia mea de scrisori(pe acest fapt se și baza desigur), cu mârâieli reținute la adresa interfonu-lui care -i opturează cel mai adesea accesul la incintă, etc….etc.
    Avea la purtător chiar ultima factură….dublă …..după care țipase-m eu…..ieri a apărut în cutie și cea dinaintea ei desfăcută dar …pot să mai am pretenții?????

  77. de aici, de departe, citesc mai tarziu blogul si imi trece dorul de tzara.
    prin 2003, pe strada coltul parintilor mei “se trage cablu de net” de la RDS. stiindu-ma cu unul din muncitori (coleg de gradintitza), il inttreb cum pot primi onoarea de a deveni clientul lor. omul, serviabil, imi spune un nume de la sediu, accentuand ca sa spun ca-s din partea lui dar prevenindu-ma ca fiind “casa particulara” si nu bloc, sansele-s ff. mici.
    ma duc unde trebuie, mi se face o oferta cu o suma aberanta (40E/luna numai abonamentul), le explic oamenilor unde stau, ca exista cablu pe stalp etc., semnez, dau contractul, a doua zi sunt sunat la telefon, eu sar in sus de bucurie ca am net acasa, de fapt stupoare, nu se aproba, eu ca de ce, ei ca de-aia ca tot timpul abonatii ne fura. il intreb daca eu i-am furat vreodata, daca au ceva negativ despre mine in baza lor de date, ei ca nu, cel de la capatul firului zice ca intre noi fie vorba si el e satul de cate tzape au dat noii clienti. il intreb daca de fapt noi, clientii suntem de vina cand ceva nu merge si el imi raspunde ca da.
    la o luna dupa eram acceptat pe un post la mare distanta de tzara.
    lacrimile care imi curg cand ma uit la pozele din copilarie sunt datorate faptului ca nu am mai luat inca o teapa.

  78. si eu am avut o experienta neplacuta cu ORANGE . am incheiat mai demult un abonament DELFIN20 al carui cost lunar era de 20euro (tva inclus) sau cel putin asa scrie pe contract.ei bine surpriza cand domni de la cuvern au modificat cota tva de la 19 la 24% au facut si ei modificarea.Nu am observat imediat dar dupa cateva luni vad si-i sun(greseala mea) , imi raspunde o duduie care zice ca asta e decizia guvernului.ok raspund dar ce treaba am io cu guvernul daca io am un contract cu tine in care pt un serviciu imi ceri 20 euro/ luna iar tva-ul e inclus in suma. Pai e decizia guvernului. Si daca scadea TVA-ul de la 19 la 10 la suta imi scadeati valoarea abonamentului intreb io ca un copil curios: NU stiu sa va raspund la asta.i-m spus ca ce face daca io de maine nu mai am chef sa platesc abonamentul.cica voi fi bagat intr-o baza de date si o sa fie greu sa-mi fac abonament.si daca maine imi fac abonament la vodafone sau cosmote si de poimaine nu mai platesc la voi.pierd nr.(ce mare bai trimet 100 sms-uri la toata agenda si gata). da dar veti plati aceiasi cota tva mi se raspunde. da dar voi plati cat scrie in contract nu cat vrea muschiul vostru.Cum sa rezolvat? nu sa rezolvat suma e prea mica sa apelez la un avocat(mai mare rasul) dar e vorba de principiu , un contract e ca o promisiune si e bine sa fie respectata de ambele parti.Mai am cateva luni si se termina perioada contractuala si pot sa cer portarea catre alta retea.DE CE ? uite asa .

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green