Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut Femeile vin de pe Venus, bărbaţii de la băut

De ce “suntem” toate grase

Pentru că Calvin Klein consideră acest model ca fiind “plus-size”. De-aia ne simțim grase, deși suntem normoponderale sau chiar slabe.

Screen Shot 2015-09-01 at 19.30.36

Screen Shot 2015-09-01 at 19.30.48

Mai multe detalii aici.

Să ne mai mirăm că anorexia face ravagii și că toate suntem nefericite dacă depășim 48-50 kg?

Voi ce ziceți?

LATER EDIT, 4 septembrie 2015:

Cică m-a înjurat Mircea Badea aseară. Nu, de data asta, nu mi-a mai urat să fac cancer, ci a “demonstrat” că sunt grasă și îmi place șaorma, ăsta fiind motivul pentru care mi se pare în neregulă faptul că modelul din fotografie este considerat plus size de către Calvin Klein. Ați înțeles logica, da? Tache e grasă, deci modelul ăsta CHIAR E PLUS SIZE. Acuma, nu știu ce să zic, dacă vouă vi se pare plus size, înseamnă că nu vă place șaorma. 🙂

 Mi-a mai atras cineva la fel de logic, în seara asta, atenția, pe blog, că modelul cu pricina e plus size “pentru modele, nu pentru femeile normale, dăăăă”. De-abia argumentul ăsta m-a doborât. Deci modelele alea trăiesc și prezintă modă doar pentru ele, acolo, în lumea lor. Ele nu reprezintă un MODEL pentru femeile normale, de pe stradă, faptul că se cheamă “modele”, fiind doar o coincidență. Cât despre anorexie, nu face deloc ravagii printre adolescente, care nu vor să fie plus size, ci mărimea zero, intens promovată ca standard de frumusețe. Adică așa:

Screen Shot 2015-09-04 at 10.35.31
 

În ce mă privește, întâmplarea face să am aceeași părere cu cercopitecul obsedat de pătrățele. Deși normele medicale ar spune că sunt normoponderală și nu am mai mâncat șaorma de vreo 10 ani, și eu mă consider grasă. Grăsuță, mă rog. Am 60 kg la 1,58 m și mi-aș dori să am măcar cu vreo 6 kile mai puțin. Lucrez la asta în fiecare zi, cu mișcare multă și numărând calorii, dar tot în fiecare zi regret că, atunci când aveam 48 de kile și chiar eram slabă, tot grasă mă simțeam. Și tot mă înfometam, și tot număram calorii, ceea ce mi-a făcut, desigur, metabolismul praf. 🙂 Iar asta, desigur, nu s-a întâmplat pentru că niște modele absurde presează femeile din toate direcțiile. Atâtea femei sunt slabe sau normoponderale, dar se cred obeze, doar pentru că le place șaorma, nu pentru că modelul Calvin Klein despre care vorbim e considerat plus size, deși, în fotografie, cu toții vedem o fată slabă. 😉

E plin de femei normoponderale care se luptă obsesiv să mai slăbească “măcar 5-10 kile”. Plin. Numai cine nu e atent în jurul lui nu a observat asta, eu știu zeci de femei în situația asta, nu una.

Altfel, Mircea Badea rămâne un personaj jalnic și demn de dispreț, care s-a făcut de căcat deja în toate felurile posibile și care, din păcate pentru el, mai stă și foarte-foarte rău cu nervii, ceea ce mie, personal, îmi inspiră chiar și puțină milă (nu multă, un pic, așa 😉 ). În afară de cocalarii de cartier, pe care-i inspiră cu agresivitatea lui, nu cred că-și dorește nimeni să fie în pielea, pătrățelele și creierul lui înspumat, aflat în vizibilă suferință, buhuhuhu…

163 comentarii

  1. cum i-o sta lu aia din poza in pozitia masa?
    …doamne iarta-ma si pazeste-ma, ce intrebare am putut sa pun…
    va rog, nu cititi ce am scris la inceputul acestui minunat comentariu.
    e o tampenie.
    a gandit capu fara mine.

  2. Tipa asta e plus size??? oi, mama!! eu am cam marimea 6-8 US si vreo 52 de kg, dar astia m-ar da afara in secunda 2 :)) pentru ca sunci 😛

  3. ma uitai mai bine la poza.
    adevarul ca e plus.
    size nu stiu ce inseamna.

  4. asa pe nepusa masa
    orice burtica e mai grasa.

    igor cesenin

    … parca…

  5. E destul de “in carne” tipa dar stiam ca pentru lenjerie asa si trebuie… 🙄 . Oricum am da-o persoanele care sunt natural in categoria “slim” nici prea slabe nici prea solide sunt atat de rare incat…e o prostie generalizata deja chestia asta cu masuratorile. A, si ca sa si ramana la aceleasi masuri timp de ani de zile, ca sa poata avea o cariera, e inca si mai absurd…
    Imi amintesc de prin anii ’90 cand era isteria cu top modelele, si sa fii “90-60-90” si ma uitam pe fashion tv unde li se dadeau si masuratorile fetelor: majoritatea aveau masuri aproape perfecte (cativa cm in sus in jos), da’ poti foarte bine sa ai 90 la bust si de fapt sa fii lata in spate si sa n-ai nimic in fatza… sau sa ai 90 in solduri si sa fii prea lata si fara c*r sau invers.. PROPORTIILE conteaza, nu marimea. Sa fii bine proportionata, asta-i important. Ochiu’ apreciaza un corp armonios, proportional.

  6. Pe de alta parte, Calvin Klein e cunoscut pentru popularizarea asa-zisului “heroin-chic” in anii ’90, gagici slabe-moarte adica, gen usor drogate. (unele erau pe bune asa). Asa ca…nu-i de mirare ca tocmai el o considera “plus size”.

  7. Adevarul e ca tipa are putzina carnitza pe ea, e chiar decenta,
    alte modele umbla doar in schelet, la o adica sunt mai ieftine, nici n-au nevoie de röntgen.

  8. O porcarie, fata arata foarte bine, io zic ca e standard ( nici vorba de plus size!) ; daca unii cred ca femeia tre’sa stea pe post de cuier pentru creatiile lor aberante, sa fie la ei; si fraier cine incearca sa arate ca un cuier.
    Cred cu tarie ca mai important decat numarul de kilograme (precis, exact, cu calcule si virgule) este tonusul, atitudinea si spiritul. Am zis.

    Am incercat sa ii spun coafezei mele- 28 ani, singura si nefericita ca indiferent cate silicoane isi va pune si cata foame va face ( da, si-a pus silicoane si e obsedata sa isi gaseasca un barbat fat -frumos care s-o adore si sa aiba si bani 😆 – nimic nou, nu?!!) , ca investitia ei in silicoane nu va fi amortizata conform asteptarilor .
    Evdent ca acum e si mai nefericita- i se pare ca a facut tot ce tine de ea dar n-are noroc in dragoste!!
    In situatia asta sunt foarte multe femei tinere ( unele au si scoli inalte) – cred ca lipsa de incredere in propria persoana e adevarata problema …Doar ca asta nu poate fi obtinuta platind un estetician

  9. Vedeti? Nu sunteti grase! Suntei plus size! Plus size e OK! Foarte OK! Bine, fie! Si plus plus size mai merge! Da’ numa’ daca primu’ plus nu e un mare plus! 😐

  10. eu nu am fost nefericita cand aveam 55-58 kg deoarece toti din jurul meu imi spuneau ca sunt prea slaba, asa ca atentie la anturaj 🙂

    acum am 64 , ce sa mai zic ? 😥

  11. Wtf? De ce trebuie sa fie mereu impuse anumite standarde cand vine vorba de frumusete? Frumusetea este in ochiul privitorului. Stiu baieti care prefera fetele mai plinute pt ca “au pe ce pune mana”:)) si baieti care le prefera “minus-size”:)). Conteaza personalitatea, dar pacat ca unii/unele nu-si dau seama de asta si aspectul devine atat de important incat ajung sa-si faca rau.

  12. Iar acestei fete din Suedia agentiile de modele i-au spus ca are soldurile prea late si fundul prea mare: http://nextshark.com/agnes-hedengard-model-too-big/

    • Cred ca n-au stiut cum sa-i spuna ca are picioarele prea urite…

    • si are si fooooaaaarteeee multa dezordine prin casa.
      n-oi avea io inca nevasta dar la mine e de trei infinite ori mai curat.

    • E cam scheletroana,
      dar cu suedezele nu te pui, ca nu le vezi decat juma de corp, ,ca la ele e mereu frig, si-s infofolite.
      Cand se ridica de pe tine si dau cu capul de tavan, nu mai conteaza ca-s cracanate.
      Oricum ti se va face frig instant.
      (pentru un prieten am scris)

  13. tipa e perfecta pt dg . … asta… dolce si gabana voiam sa zic.
    are cineva telefonul ei?

  14. Arată super, e perfecta. Nu e nici slabă, nici grasă…e așa cum trebuie să fie..perfectă!

  15. v-am mai spus ca uneori titlurile simonei ma cam deruteaza.
    titlul de azi este

    De ce suntem toate grase

    fara semn de intrebare.
    deci, o afirmatiune.
    sincer, ma asteptam sa citesc ceva lamuriri, cum ar fi ca mancati prea mult, ca nu faceti sport, ca vreti sa va vina rochiile alea care le-ati cumparat doar pt model dar cu doo numere in plus, ca vreti ca sotul din dotare sa nu mai aiba loc in pat langa voi sau pur si simplu ca o admirati si vreti sa semanati cu oana roman.
    sau alta explicatie, las lista complet deschisa.
    nimic din asta.
    sunt dezamagit. asta parca am mai spus.
    ma duc sa beau un gin tonic sa-mi revin.
    mai ales ca maine am fost din nou convocat sa fac parte din echipa de baza a biroului. care se va lupta cu problemele zilei , desigur.
    ps. eu am 82 de chile la 1 metru optzeci si nu mi se pare ca sunt gras.

    • Greutatea este una dintre frustrarile unei femei, asa cum este si functia la birou pentru un barbat (mai ales atunci cand e “convocat” in perioada concediilor).
      p.s.-chelia nu are nicio vina, stai linistit!

  16. eu zic că dacă domnișoara mai avea vreo 3-4-5 kg strategic plasate, și anume ”prin părțile cele mai esențiale”, era de luat in calcul.
    suedeza aia e direct skinny, substandard, și dacă ținem cont și de faptul că și-a uscat blugii pe butoi din copilărie… e de înțeles de ce nu e model.
    @dg, io am un chintal plus marja de eroare, tot la 1,80 m, si oficial (adică după BMI și alte măsurători) sunt obez. neoficial arăt bine. pentru vârsta mea. și încă mă simt bine în pielea mea, chiar dacă recunosc cinstit că vreo 5 kg ar putea să dispară fără regrete.

  17. afirm ca am fost la fel de confuzionat ca dg
    dupa ce am pus ruleta pa biceps,privit in pula goala in oglinda,aratat curu’ la femeia de serviciu da la asociatie si probat incaltari nr.37 ale lu’ vinzatoarea de la butic,am inteles:femeile au probleme cu inaltimile lor.nu sinteti grase,iubitelor….sinteti pitice.daca femeile ar fi avut cel putin trei metri talpa-scalp,riuri de dorinta ar fi albit dimbovita

  18. ck ăla e niște boi. (punct) sper să chelească!

    • cea mai mare cultură? rusească! ce ne învață ea, cultura? nu există femei urîte (grase), vodka nu-i destulă… dar reiterez: sper să chelească

  19. aia cu femeia si cu bautura e de prin panonia.aia cu punctu; e cam asa:un grup de retardati se uita la un film politist.la sfirsit sint intrebati ce-au vazut si raspund in cor: un punct si un o pisica.asta vazusi matale,domnule muslim?…un punct?

    • și unde ziceai că rulează filmu’? nu de alta da’ aș avea vreo 2-3 ore libere și ziceam să văd și eu…

  20. hai sa v’ajut :uitati-va la femeile din viata voastra ,acum,in timp ce cititi rozaliul blog….pe cine vedeti? Esca?Maruta?bun…inchipuiti-va ca ar fi fosta cu un metru jumate mai inalte…eeee?alta viata

    • wtf?!…și nici n-am terminat sticla de frîncușă…gata, de mîine trec pe ceai; ce-ai prin casă vreau să zic…măcar așa am scuză cînd nu înțeleg…

    • Marutza a avansat la gradu’de femeie?
      pe ce cale?

    • doctorat la sri, Luminito.

      gramatica, batu-o-ar soarta
      ;…inchipuiti-va ca ar fi fosta cu un metru jumate mai inalte…eeee?alta viata;

      fosta e o siameza?

    • @ Olomouc
      tu esti un strainn care ai tradus din limba ta in romaneste cu google translate?

    • @andu yy: thanks bro’! credeam că-i de la beutură (prea multă sau insuficientă, n-are a face);
      @simona: nu vorbești tu cu tata uraniu, poate instalează un ceva, gen detector, la poarta blogului…să-mi afișeze un mesaj de tipul “intri pe riscul tău” sau “lăsați orice speranță, voi ce intrați aici”…în funcție de cine mișună…? just asking…

    • costicamusulmanu : don’t mention it 🙂
      beutura o fi la el acolo cu efecte .
      OK, efecte ,nu mai zic.

  21. treci pe cadarca,e mama la devoalari

  22. igenua Luminita,pe cale firESCA…adica multi viseaza la dinsa

  23. Luminita,subtilitate da femeie ce esti,care zisesi tu ca femeia este rang si ca Maruta, care trece drept barbat,deci,cum spuneam…care trece drept barbat,deci,ar rezulta ca tu,femeie fiind,care in opozitie cu Maruta,care ar rezulta un sofism care numai tu,Luminita smecheroasa,puteai sa-l impachetezi,bata-te sa te bata…serpoaico…adica ce,ma,barbat fiind,sint mai prost ca tine?de ce Maruta nu putea fi devansat la rangul de femeie?Cred ca esti o feminista d’alea da le pare rau ca s-au nascut femei si,d’aici,confunda egalitatea de sansa cu egalitatea de reusita.Daca esti d’alea,sa te fut.Daca nu,putem sta de vorba….dracoaico.

    • Zicatoare din cartierul Colentina, coltz cu padurea Andronache:
      “In zadar raspuns imi ceri, daca nu-mi exprimi placeri.”

  24. Am rasfoit zilele trecute un Playboy anii 60. Stiti cum aratau tipele din pictorialele alea? Eu m-am socat. Erau….normale!!! Alte vremuri….

    • Da’ tu unde lucrezi, pardon, unde ai facut cerere, de-ai avut acces la Playboy din anii ’60,
      la arhivele securitatii statului ?!?!?
      Cred ca Dinescu s-ar exila din nou pe-o boaba de piper.
      sau mai bine nu?

    • Un pic legat de greutate si de un subiect mai delicat sa zic asa: actritele din filmele porno ale inceputurilor, cen anii 70-80. Dupa ce am vazut Boogie Nights, destul de recent, m-a pocnit o curiozitate exagerata sa vad cum era cu filmele pe atunci. Supriza mea a fost actorii aia nu erau tare diferiti de un om normal, femeile aveau carne pe ele si nu erau epilate, asa cum sunt cele din ziua de azi. Oare de ce ma intreb?

      Si o intrebare mai ales pentru domnii barbati: ce vad ei mai des? Actritele din filme porno sau reclamele si catwalk-ul cu tipe anoxerice? Ca pana la urma toata media e plina de femei muuult mai slabe decat aceasta domnisoara.

  25. aiureli cu rima,ca manelele
    sau prostiile alea care se termina in ‘mai,mai’:ma dusei sa la,la,la,la….mai,mai
    sa-ti zic o clipocitoare din Ghencea:
    “In zadar cersesti placeri,daca nu-mi stirnesti zvicneli’

  26. Luminita,ca tot te cheama asa,poate bagi neste becuri pe Andronache caci era sa intru in copaci la 3 dimineata…amenajeaza si tu drumul spre studiourile Kentauros.Imi maginez ca stai la casa pe pamint si,ca orice proprietar egoist de 1 metru patrat,ti se rupe de amarastenii care trec prin fata castelului tau si intra cu masinile unii in altii.

  27. Rico,iubirea mea,iti admir “pesteunusaptezeci’-ul si celelalte ce.pesrmne,rezulta din asta,dar,iubita,vorbeam de femei de trei metri.Noi nu sintem ca ele,tu pt ca n-ai inaltimea si eu pt ca am putza si voce groasa…ce ne facem?

  28. Nevasta-mea e plus infinit. Calitati cu carul. Ce daca are cateva kg in plus?! Decat vreo anorexica care sa se rupa automat cand…ma intelegeti, mai bine cea mai frumoasa jumatate a existentei mele ca face fata unui fost rugbyst ( pachet de inaintare pentru cunoscatori). Apropos…nimeni nu zice “slaba si frumoasa”, ci opusul 😉

  29. La 1.55 inaltime si 63 de kile, ce sa mai zic? 🙂

  30. ani intregi am facut imense eforturi, imense,adica dieta de 3000 de calorii si abia saream de febra, pardon,greutate, care la 1,60 m abia atingea 38 de kg.
    am si spatele de numa 37 de cm,extrem de mic.
    bon, nascui, ma upgradai rau, in sensul in care ajung asa pe la un 46 de kg,spre maxim 47.
    recunosc ca mi-a luat vreo 3 ani sa nu ma simt grasa, pusesem 8 kg pe mine si realmente ma misc mai greu,chiar daca am sarit de la stadiul de schelet la cel de om. nici macar dimensiuni de diva nu mai am,ca nu mai sunt xxs ci doar o marime absolut nedefinita.plus ca am schimbat garderoba toate

    am multe tipe in jurul meu pentru care o masa inseamna doua frunze de salata cu un iaurt 0 grasimi.si se chinuie si se vede pe fetele lor ca IMC ul ala de vis ,alea minus 10 kg se obtin cu greutate inifinta si is nefericite foarte.
    mai sunt si cele care au facut o obsesie din a merge la sala si is numa muschi si consuma pe cantar tot c e (nu) mananca.

    dezaprob ambele categorii.
    o excelenta nutritionista sustinea ca degeaba tii dieta taind alimentele preferate pentru iti tai bucuria de a manca.devii trist, un obez trist, un slabanog trist si tot nu e bine.
    un fel de masura in toate ar fi ok.

    cele mai cumplite,oribile,diabolice persoane din viata mea arata top model,superbe fizic.oamenii cei mai buni din viata mea, au sarit de mult dimensiunile standard,nu au patratele pe abdomen,dar eu ii vad ca fiind foarte frumosi.

    nenorocirea e ca standardele lor omoara pe termen scurt, mediu sau de tot niste femei care cred ca daca nua rata standard nu mai sunt ok ele insale ca fiinte umane. si uite asa cand scala de valori e intemeiata de lipsa tesutului adipos, orice calorie duce naibii sandramaua.

    • Acuma… hai sa nu jignim nici persoanele slabe de la natura, bagand-o p-aia cu “grasii sunt cei mai de treaba oameni” si slabii niste demoni rai la suflet. Nu-i frumos si bine sa stigmatizam nici una din categorii, parerea mea. Cand eram prin scoli fetele plinute erau de o rautate si invidie rare, asa ca… hai sa NU, cred ca stim cu totii persoane de orice gabarit cu calitati si defecte diverse.

    • da, generalizarea ucide, in genere ,orice farama d eobiectivitate.eu am zis din experienta mea. sotul meu nu suporta grasele nicicum.este f acid.
      da,caracterul nu tine de kg.chiar nu tine, indiferent daca sunt in plus sau in minus.

      acum, sincer, la 1,60 m si 46 de kg, nu ma bag in categoria grase, dar am momente cand ma uit la pozele mele scheletice si mi se par mai frumoase decat cele de acum. cu mult,desi toti cei din jurul meu gandesc diferit.ce voi a zice cu asta? fara sa fiu anorexica, orice IMC sub 18 iti da,in timp, un anumit fel de a te raporta la tine insati,sau cel putin mie mi-a dat si tot ce sare de 18 te transforma in obeza,pe interior. e greu de trecut pragul.

    • Am avut si eu perioade de-astea cand credeam ca daca trec de 52-53 de kile (la peste 1,70m) devin o urata grasa 😆 😆 😆 . Am trecut si nu s-a spart cerul si nici nu mi-au “murit” admiratorii. Acum mi se pare absolut HILAR ca am putut sa gandesc asa vreodata. 😎 😎 . E ciudat sa te obisnuiesti cu cateva kile in plus cand esti obisnuit/a fara. Bine e ca alea cateva kile in plus sa fie de MUSCHI, si nu de grasime + retentie de apa, si de-aici incep discutiile despre nutritie si miscare…ca de sport la mine nu se prea poate vorbi. 😆 Da’ de miscare multa da.

    • nike
      eu vreau sarmale
      bine?

    • andu yy, unde pisici lucrezi(mihaela n are nicio vina)?
      azi fac sarmale!
      de unde stii?
      sau a mirosit ideea mea pana la doha?
      iti dau in gand cate vrei tu

    • nike, nike,
      mammaaaa ce m-a pufnit risul 🙂 😛 😛 😆 😆 😆
      doamne se uita toti la mine
      cum faci sarmale azi ????????????

    • nike
      adica ce tot vorbim de calorii aici ,sau de cine e gras/negras
      cand am vazut cum te luptai tu 3000 cal/zi , mi-am adus aminte de povestea ta a facerii sarmalelor fermecate si de aia am zis :NU mai conteaza cite kile , eu vreau sarmale
      mda , daca adulmec mai atent cred ca se simte ceva miros de sarmale pina aici in Qatar
      😛 😛 😀 🙂

  31. Nu are cum sa fie plus-zise, are sanii mai mici ca pometii implantati ai lui Calvin Klein ( google him). Eu cred ca pometii lui ar trebui sa fie reperul rotunjimilor unei femei. Cam greu sa-i depasesti.

  32. Nu, nu acesta e motivul pentru care sunt femei anorexice sau obeze. Motivul e buba la cap, nu ce zice Calvin Klein sau cine stie ce alt creator de moda. Daca tu, ca femeie, ai oleaca de creier si echilibru emotional, iti dai seama ce trebuie sa faci si cum ar trebui sa arati. Restul sunt povesti de adormit copii.

  33. Tipa arata foarte bine. Mi se pare departe de a fi grasa, dar e mare 😆
    Are 1,80, si la inaltimea asta, ca sa arati bine, nu-ti permiti sa ai doar 50-55 kg, ceea ce poate o face “plus size”. Spre deosebire de mine, care uneori imi iau haine de la copii, ea chiar e mult mai mare / dezvoltata (a nu se citi grasa, ca n-au legatura).

  34. Calvin Klein ca Calvin Klein, da să vezi ce-i la gura lu Răduleasca!

  35. Simona, cum adica “lumea iti impune”? Primul comentariu la articolul asta e o dovada foarte buna ca problema “graselor” lui CK e una pur feminina, creeata de femei (si barbati gay :mrgreen: ), pentru femei.

    CK traieste din banii tai (asa, generic, de consumatoare de moda) si nu invers. Daca nu-ti convine abordarea lui, Cuie Malvin Klein! Sau Kuie Calvin Mlein, dupa preferinta.

  36. bullshit. Calvin Klein nu are plus size.. si daca ai fi citit pe bune articolul ai fi vazut ca alta e povestea.

  37. Simona, cum se face ca toata lumea a inteles ce ai vrut sa zici, numai niste cretini de prin blogosfera sustin ca, de fapt, sustii mancatul fara masura?

  38. Simona
    la final zici: “Să ne mai mirăm că anorexia face ravagii și că toate suntem nefericite dacă depășim 48-50 kg?”

    pai da, hai sa ne miram , de unde idea asta care va bintuie “sa fim slabe ca modelele”?
    de ce ? de ce ? de ce ?
    ce , normale nu e bine ? (modelele nu sint normale asat e clar)
    e o enigma misterioasa si de neinteles de secretoasa 😀 👿 😈

  39. La fel cum 90% din hainele prezentate pe catwalk nu sunt pentru a fi purtate in mod curent, la fel nici modelele care le poarta nu ar trebui sa fie considerate un standard. Iar fetele care se uita la televizor sigur nu stiu daca ea e plus / medium / small size conform industriei, astea fiind niste standarde mai degraba interne. La finalul articolului spune si ea – “I love that I can be recognized for what I am, a healthy size 10”. Din nou, nici o sugestie de “nu mai mancati”.

    Femeile sunt grase pentru ca multe din ele, dupa o anumita varsta, nu mai au grija la ce mananca, nu le mai pasa, nu fac sport, etc. Vorbesc de o medie, nu de fiecare exemplu punctual din comentarii de tipul “vaaai, dar eu nu mananc decat salata si merg si la sala de 2 ori pe saptamana, cum poti sa spui ca femeile ar fi grase”. Poate tu nu esti, insa multe altele sunt.

    Si da, in medie barbatii (in Romania, cel putin) sunt mai grasi decat femeile, pe langa cauza genetica fiind o delasare si mai mare in randul domnilor.

    • 0. nu cred că ai citit f atent ce am scris. nu era vorba despre femeile care se neglijează
      1. nici o sugestie directă, doar una indirectă și constantă, ca picătura chinezească, de când ne naștem și până murim. grase murim. 🙂 în mintea noastră, desigur, chiar dacă avem în realitate 48 de kile. Doamne, cât de grasă m-am simțit când aveam 48 de kile!! de 10 ori mai grasă decât acum, când am 60 și chiar sunt. :))) ah, nu, nu mă neglijez, stai liniștit, mănânc maximum 1500 calorii pe zi, din care ard, tot zilnic, minimum 300, prin mișcare. 😛
      2. unui bărbat îi este cam de 20 ori mai ușor decât unei femei să slăbească. pentru că nu s-a înfometat de la 20 de ani, ca să arate ca un model Calvin Klein, cu consecințe directe asupra metabolismului, pentru că are arderi muuuuult mai rapide decât o femeie, la orice vârstă șamd. deci dacă bărbații de la noi sunt mai grași decât femeile (habar n-aveam de asta) e chiar grav…

    • In Romania:
      – Barbati: grasi (BMI 25-30) – 37,3%; obezi (BMI > 30) – 7,6%. Total – 45%
      – Femei: grase (BMI 25-30) – 27,3%; obeze (BMI > 30) – 9%. Total – 36,3%

      Deci da, o treime din femei sunt grase. Si aproape jumatate din barbati.

      Raman insa la parerea ca nu prezentarile de moda si infometarea din tinerete sunt cauze, ci nepasarea, indiferenta, stilul de viata foarte sedentar si, mai ales, conceptiile de tipul “pai m-a ales deja, ce mai conteaza acum” sau, mai grav “daca ma iubeste, sa ma iubeasca asa cum sunt, ce daca am 45 sau 65, sufletul conteaza”. Nu cunosc nici o femeie care sa se infometat uitandu-se pe Fashion TV, dar din categoriile mai sus mentionate sunt cam toate femeile “grasute” pe care le stiu.

    • @Paul: Doamne, tot nu ai înțeles, gizăăăăăs! Nu am spus că femeile SUNT grase pt că sunt promovați scheleții, am spus că “SUNT” (în ghilimele, da?)/SE SIMT GRASE și alea slabe/normoponderale, din cauză că, de mici, se compară cu aceste modele scheletice. Ce-o fi așa de greu? Nu am discutat despre cele care chiar sunt supraponderale, nu am atins acest subiect, nununununu. 🙂

    • Sa zicem ca avem asa:
      – femei foarte slabe – 30% din total
      – femei grase si obeze – 36%, conform celor de mai sus
      – femei normale – restul de 34%.

      Acum, sa presupunem ca femeile foarte slabe nu se simt grase, pentru ca daca ar face asta, ar fi nebune. Si femeile nu sunt nebune, nu? 🙂

      Din restul, normale si grase+obeze (70% din total), sa prespunem ca absolut toate se simt grase – ei bine, jumate din ele chiar sunt (36 din 70). Asa ca nu vad unde e problema.

      Parerea mea e ca pentru fiecare femeie care se simte grasa desi nu e, e cel putin o alta femeie care NU se simte grasa, desi e. Pe principiul enuntat anterior, ala cu “sufletul conteaza”.

      Concluzia: nu va mai uitati la Fashion TV, mergeti la sala 🙂

    • “pentru fiecare femeie care se simte grasa desi nu e, e cel putin o alta femeie care NU se simte grasa, desi e”
      mă ierți că insist, dar nici ăsta era topicul, chiar nu. 😉

      altfel, foarte multe femei slabe și normoponderale se simt grase și duc un permanent război absurd cu greutatea, pe bune că nu te mint și nu inventez. mai ales cele normoponderale, unde plaja e un pic mai mare. uită-te puțin în jurul tău, mai întreabă-ți prietenele, cunoștințele. mai vorbim după aia. în ce mă privește, repet ce ți-am spus deja mai sus, aveam 48 de kile și mă credeam grasă. nu, nu eram și nu sunt nebună. am prietene care sunt slabe, dar o țin gaia mațu că mai trebuie să dea jos “doar 5 kg ca să fie ok”. și se luptă în fiecare zi cu asta. nu, nici ele nu sunt nebune. 😉

  40. Bey sa va zic ce mananca colegele mele occidentale sau ce vad prin cosurile de cumparaturi la mame-fiice prin supermarket? Fasole verde cu branzeturi 😮 . O felie de peste cu naut prajit langa 😕 😕 . Tarta de ciuperci cat o palmutza cu 3 frunze de laptuca goale. Asta fiind pranzul 🙄 . Le intrebi: si seara ce mancati? pai…nu prea mancam seara… o felie cu ceva intins pe ea, gen… HUMUS (bleah..). Si un fruct. Eventual. OMG !!! sau “cum sa-ti bulesti metabolismul in 2 pasi rapizi”. Se uita la mine absolut urat lumea pe strada daca mananc un dulce, ca …nu se face…mai ales intre mese. Am fost odata la film si au bagat o reclama la o inghetata Magnum dupa care “faceti sport si nu mancati intre mese..”, atentionare de parca mancai bombe, nu inghetate, frate. 😥
    Si ma uit ca se chinuie unele sa-si mentina greutatea din liceu mult dupa 40 de ani, si arata foooarte urat, pt ca daca n-ai macar un pic de muschi acolo si incepe sa pice pielea, e horror. Am ajuns la concluzia ca e obligatoriu ca dupa 40-45 sa ai cateva kile in plus, caci altfel arata muuult prea rau si pica toate. Si te uiti vara ca umbla foarte mandre de ele in rochite fru-fru scurte si cu catanoage in picioare (ca in liceu, dar stiti voi..in rest muzeu). Naspa rau, va zic. 😯 😯

    • asta arata ca nevoia de confirmare si recunoastere sociala a respectivelor a devenit patologica.

      cum sa manance doar atat? ceafa de porc, un muschi, o slaninuta?

    • De-alea mananc eu nike, si demonstrativ asa… nu pot sa va explic priviri jenate si rusinate 😆 😆 sunt absolut crizate de mici, cica le dadea ma-sa peste mana sa se opreasca din mancat, sa invete doar “sa guste” cate o lingurita de desert…ceva… povesti horror. Cand le spun ca la noi trebuia sa lingem farfuria e soc si groaza :)).
      Tot mai bine ca la noi, eu am slabit revenind la mancarea romaneasca, traiasca mamaliga cu ou si cu branza, tine de foame juma’ de zi, traiasca salata de boeuf, chiar si cu maioneza, si salati de vinete cu ulei 😀 si sarmale si mici si ce mai vreti voi 😎 😎 . Si dulceata cu unt pe paine dimineata. Chiar vorbesc serios. Si sa nu va inchipuiti ca-s mult mai slabe tipele decat mine. Arata normal spre slab, dar normalul ala e atins cu niste restrictii incredibile.

    • da rico,sunt proaste urite si infometate ” tarta de ciuperci cit o palmuta,cu 3 frunze 😛 si friptura din coada de furnica 😛
      arata urit dupa niste ani de infometare ca sa aiba supletea visata. 😆

      uite ,eram la Paris si asteptam la semafor, [asa mergand aiurea pe strada, sa mor daca am vazut vreo fata frumusica si la fata si la corp , poti sa mergi o ora si nu vezi ( slabe da ,frumoase nu) ]
      si asteptind eu la semafor ,vad pe partea cealalata a strazii , tot asteptand la culoarea verde, 2 femei foarte frumoase ,si cand ne-am intersectat la mijlocul traversarii , le -am auzit vorbind romaneste.

    • :))) nu degeaba vin straiini si zic ca romanecele is tare frumoase

    • Hehe, andu, chiar despre ele vorbeam, daca nu te-ai prins pana acum… si-nca imbracate par ok, par slim asa, da’ vara asta a fost cald rau si p-aci si deci multa piele la vedere… Deci nu vrei sa stii cum arata o fata/femeie care n-a pupat mamaliga si sunculita in viata ei la rochita de vara goala. Oaoleu…lipsa de muschi totala, nasol.

  41. Majoritatea manechinelor de la CK site sau prezentari pe care le-am vazut cu diverse ocazii imi par palide si bolnave. Mai citeam azi dimineata despre un trend habotnic, aparut dupa bulimie si anorexie: ortorexia. Nu as cumpara produse CK, pentru ca raportul pret-calitate mi se pare prea mare. Ma uit daca firma / marca pe care o aleg are si ceva de responsabilitate sociala care sa reiasa printre primele trasaturi de brand. O celebra marca de lenjerie intima m-a socat intr-un aeroport, unde avea un magazin cu produse de lenjerie intima, la fel de prost gust, vulgare si tipator colorate ca si la un anumit stand pe care il detest din magazinul “Unirea”. Incurajator: in vest exista in diverse tari reviste fara manechine. Promoveaza doar imagini (profi realizate, ce e drept), dar cu femei normale, ce arata bine, la modul sanatos. Exista si diverse site-uri de genul asta. Si poate are si o cicatrice mica naturala, care nu se indeparteaza cu Photoshop. Respect publicatiile curajoase si fotografii care chiar sunt in stare sa vada frumosul,de multe ori ascus, pe care sa il redea “toata splendoarea”. Daca publicul alege asta, vor trebui si “vanzatorii de iluzii” schimbe oferta.

    • Sa inteleg ca publicul vrea sa vada fomiste? sau care e argumentatia Dislike-urilor? :). Macar daca rejectati, explicati va rog. Stiu ca sunt si persoane care sunt slabe ca “asa le-a lasat Dzeu”, dar cred ca majoritatea dintre ele nu fac modelling. Argumentatia mea: am fost insotitoare de admiratoare la un show de preselectie pentru modelling organizat la nivel local cu faima X a fotografiei si preselectiei de modelling, nu mai stiu cum il cheama, arata el insusi a fotomodel. Publicul tinta era format din gagicutze adolescente, aduse de mamele de la tara sa ajunga “cineva”, la varsta la care nu intelegeau cu ce se mananca viata, ce isi doresc de la viata, sau la ce ar folosi scoala. Majoritatea nu sunt in stare sa sustina in propozitii ideea de ce a venit la preselectie sau de ce vrea sa fie model. Cea pe care o insoteam – suspina la randul ei, ca nu a respectat candva “standardele”. O mare cantitate de fete din astea sunt expuse de mamele lor show-urilor “euforice” cu copii Barbie care isi doresc sa ajunga printese sau fotomodel. Stiu ca se castiga bine din asta. Nu cred ca le explica nimeni ca banii se pot face si cu capul, sau alternativ cu mainile, capatand deprinderile necesare sa faci o meserie agricola sau in fabrica. Ar fi interesant sa faca cineva live-blogging de la o intalnire din asta. Sa auzi cu urechile tale cum o ex-modela renumita in Romanica, acum ajunsa la varsta de frustrata si in rol de matroana ii zice mamei copilului de 14 -16 ani ca fie-sa nu are dimensiuni conform standardelor. Peste toate iimai da si sfaturi de nutritie (ce sa nu mai manance) si crestere copil. In plus, li se cere sa aiba 18 ani daca tin bine minte (sau 16?!) ca minim criteriu, dar Tzatza Frosa de la tara, si-o aduce pe fii-sa ca poate – poate fura ochii, chiar daca nu e in grila. Chiar ar fi interesant sa faca cineva live-blogging de pe la sedintele de genul asta si sa ne relateze la final concluzia din punct de vedere “parenting”. Sau poate s-a mai schimbat ceva recent, si atunci ma bucur sa aflu impresii actualizate si sa aflu ca ce stiu eu s-a schimbat.

    • Beepsy,
      nu temai preocupa de dislikuri , ca nu are rost.
      ca lupta cu morile de vant
      sint unii care zboara din blog in blog ,nici macar nu citesc o postare intreaga si dau cu mausul la prima inspiratie , asa de amorul artei , cam 90% sint asa
      de fapt cam fac parte din categoria pe care ai defint-o chair tu mai sus :
      “gagicutze adolescente, aduse de mamele de la tara sa ajunga “cineva”, la varsta la care nu intelegeau cu ce se mananca viata, ce isi doresc de la viata, sau la ce ar folosi scoala. Majoritatea nu sunt in stare sa sustina in propozitii NICI O IDEE
      Statistic, daca vezi 100 de comentarii postate , inmulteste cu X 20 , si sint cam 2000 care au trecut in zbor: citit superficial/ click dislike si pa -pa
      deci dislikurile nu exista 😛
      ce zici?

  42. cine e umflata asta? 🙂

  43. Nu o sa inteleg niciodata obsesia asta la femei, sincer. Sa aiba abdomenul plat sau un anumit numar de kilograme. Frate, nu strica deloc daca femeia are putina burtica (si barbatii au) sau 5 kg in plus. Una e sa fii grasa, sa porti marimea L,XL… si alt lucru este sa porti M.

    Nu e mai frumos ca femeia sa aiba forme? Credeti ca daca are 50 de kg la 1.7 m, are buci, sani etc.? Altfel stau lucrurile la 60 de kg. Mie nu-mi plac fotomodelele. Absolut deloc. Mi se par cele mai hidoase creaturi, sincer. Alea mananca o data-n zi.

    Eu respect femeile care nu sunt obsedate de acest lucru, care se intretin, au grija ce mananca si care nu se feresc de machiaj. Prefer naturaletea. O femeie e mult mai frumoasa fara machiaj decat cu.

    • Nu intelegi pentru ca n-ai simtit pe propria piele presiunea celor din jur sa fii slaba. Cum pui cateva kg in plus, zbang, comentarii de la te-miri-cine ca vai, ai facut fund, ai facut burtica, vezi ai grija ce mananci! Si sa te fereasca sfintii sa devii chiar grasa ca o sa primesti comentarii foarte urate de la necunoscuti pe strada, candva am vazut doi tipi cum grohaiau cand au trecut pe langa o fata grasuta.

      Iar treaba cu machiajul ma amuza pentru ca majoritatea femeilor se machiaza, dar machiaj “natural”, subtil. Fix asa: http://www.alexandradal.com/wp-content/uploads/2012/10/Lady-Problems-by-Alexandra-Dal.png

    • @ifcosmin: conteaza daca e l sau xl daca e proportionata femeia? adicatelea mi se pare ca te uiti la eticheta si nu la situatie per total.

      in cazul meu, detin in dulap haine de la marimea m la xxl si toate ma incap, depinzand de producator, model, etc. atata tot ca uneori trebuie sa imi iau sa zicem xl sau xxl sa ma incapa intr-o anumita zona si dupa aia sa ma duc frumusel la croitoreasa ca sa imi stramteze camasa pe talie. vrei tu sa imi zici ca daca o femeie are sanii mai mari, dar in rest nu e grasa, o zici pentru ca scrie xl pe camasa – doamne, ce dezastru?

      sau daca e fosta jucatoare de baschet, adica are catre 1.80 si normala, nu prea are cum sa intre intr-un m, ca e cam scurt la maneci? exemplele pot continua.

      sunt doar curioasa in ce sens l si xl sunt asa un dezastru. merci

    • @ kathryn. M-ai inteles gresit. Sunt total de acord cu spusele tale. 🙂

    • @ifcosmin: mea culpa atunci : ) multumesc de clarificare. 🙂

  44. e grasa in comparatie cu modelele care prezinta haute couture si nu e size 0.

  45. Una din Bucuresti

    Cum naiba e asta grasa?? Ca burta tot n-are, chit ca s-a chinuit sa ne-o arate in pozitia aia.
    Si eu sper ca Chelvin Clain sa cheleasca si sa ia 10 kg asa, din aer ☝
    Daca le arat poza asta fetelor mele le-ar umfla risu’. Iar mie mi-au curs balele instantaneu pe aia, asa de bine arata, si n-am tendinte homosexuale, pe cuvint ?

    • Si mie, cu diferenta ca pe langa instantaneu, nu se mai pot opri. Si nici eu n-am tendinte.
      Aaaa, nu arata poza fetelor, lasa-le sa-ti semene! Stii ca rasul ingrasa!
      Cred ca suntem macar veri. Very veri, chiar!

  46. Este plus size in industria in care activeaza, unde toate sunt beyond anorexia, nu vad unde este neadevarul. Nu zice nimeni ca in “lumea reala” trebuie sa avem exact aceleasi standarde, iar cum totul e relativ, la fel sunt si gusturile si parerile. Genul acesta de parere merge insa mana in mana cu un buchet de frustrari, daca noi nu intelegem ceva, sau percepem gresit, nu inseamna ca e prost, inseamna doar ca e diferit. Si nu are sens sa fim ipocrite cu noi, stim foarte bine cine e gras si cine nu e, sa ne comparam cu modele de lenjerie intima este stupid si foarte ipocrit “vai daca asta e plus size inseamna ca noi suntem grase, ah, sariti feministelor, uitati ce face media din opinii”, yeah right. Nu mai bine suntem noi asumate?

    • ioana, sa fii 0 size inseamna sa fii bolnav, inseamna sa fie patologic si boala nu e o optiune valabila decat daca mansarda e in deranj.
      nu e o optiune viabila pt ca acest tip de model e rezultatul unor constrangeri care sunt ,de cele mai multe ori letale. culmea ca mai toate top modelele care au facut cariera nu-s schelete.
      o sa caut un articol scris de Claudia Schiffer cand inca prezenta,cel mai tare punct de vedere ever, din inetrior, in care facea apologia formelor ei feminine la care nu avea de gand sa renunte pentru ca se iubea, iar modelul propus nu numai ca era patologic,dar ar fi imbolnavit sute de mii de tinere.
      si da, nu a fost schiloada.
      nici heidi klum nu e schiloada.

      acelea nu-s modele,sunt fete care trebuie sa corespunda viziunii despre modeling a unor tigniti,drogati,care exploateaza cel mai usor de exploatat capital: imaginea. ele nu sunt doar diferite, ele tin de tratatele de psihiatrie si un IMC sub 17 te incadreaza direct acolo sau la grave boli metabolice. iti spune una care abia a ajuns la un amarat de 18 imc, dupa ce aveam maxim 15 juma de viata.

      e o mare frustrare in capul lor si o mare dorinta de bani,de recunoastere sociala in capul amaratelor scheletice.nu noi avem frustrari. cand renunti complet la tine de dragul banilor,pt faima, nu se cheama ca esti taman un model.

      si nu, nu sunt frustrata. inca imi vin hainele din scoala generala.
      suntem f asumate cand zicem ca plsu size inseamna normal si ce spun ei inseamna boala.

      zi sincer, daca vezi unul taiat peste tot, ca sa zicem bipolar , masochist si ciclotimic esti frustrata ca nu il placi sau ce propune tipul ala tine de tratament, medicamentos fireste.

    • @Nike: bipolarii si aia care nu se suporta fara nituri infipte in diverse parti de corp, sunt tot fashion statements! :)) Sunt exemplare cool ale rasei noastre. Cam toate starurile hollywoodiene au diverse nivele de deranj la mansarda, multe sunt sub tratament, dar ii lasam sa faca averi pe spinarea noastra, ne uitam la stirile cu ei cu jind, dorind sa fim ca ei / ele.

    • nop, n am tv de un deceniu jumate. so, nu vreaus a fiu ca ele.

    • Draga nike, qed. Normalul este diferit in functie de cine priveste si seteaza standardele, De altfel nu cred ca exista un standard standard, lucrurile se misca. Nu cred ca trebuie sa le compatimim noi, ca e alegerea lor, pana la urma. Cat despre Claudia, cand prezenta ea oricum erau alte standarde in domeniu, deci da-mi un exemplu mai actual daca vrei sa ma convingi. Heidi Klum este foarte slaba, iar nu o vad de exemplu aici, oricum termenul de “schiloada” suna urat. Hainele din generala? Asta nu e un argument, in oricare perioada a vietii poti sa incapi in haine mai vechi si sa porti XXL sa zicem, asta doar asa, nu mi se pare un argument bun. Eu cunosc persoane “size 0” care nu sunt size 0 pentru ca se infometeaza, ci pur si simplu asa arata ele… si ele sunt bolnave? Ma rog, irelevant, fiecare cu parerea ei n-as vrea sa intram in polemici inutile pe net, daca toti am avea aceeasi parere si aceleasi idei, nu am evolua niciodata.

    • da, ioana, tipele alea toate au metabolism ultra rapid, ele mananca de fapt .
      sunt atrase de modeling intre cursurile de astrofizica si matematica cuantica.

      exista un standard standard care separa normalul de patologic metabolic ori psihiatric si acela este IMC ul pe care,ma tem, niciuna din duducutele alea ierbivore (ma refeream la minim iarba maxim prafuri) nu l indeplinesc.

  47. dragele mele, ‘model’ nu inseamna ca trebuie sa aratati ca ele. Nimeni nu va obliga sa aratati altfel decat vreti voi. Fiti cat de grase vreti daca asta va face fericite. Manechinele sunt slabe pentru ca pe ele se prezinta mai bine hainele, nu sa va excite pe voi. Nu au nevoie sa va placa voua de ele. Nu sunt staruri porno si e ridicol sa le tot criticati.

    Mi-e scarba de toate ‘grasutele’ care au comentat cu ‘schiloade’ si mai stiu eu ce isulte. E ridicol sa va simtiti nedreptatite ca nu sunteti voi manechine, voi ‘femeile normale’. Dar nu normalul se cauta in moda si ar trebui sa intelegeti ca faptul ca sunteti banale nu e o insulta la adresa voastra. E ca si cum m-as simti eu insultata ca la 1.70 si 52kg nu ma angajeaza nimeni sa car bolovani.
    Sau ca nu ma angajeaza nimeni sa o joc pe aretha franklin intr-un film despre viata ei.

    Da, modelul din poza e plus size, pentru ca nu corespunde cu standardele din breasla. E ceva ce a aparut doar ca se le inchida gura celor ca voi, care nu suporta sa vada oameni care arata altfel decat ei.

    Mai usor cu skinny hate, daca nu va plac fetele slabe bucurati-va ca sunteti voi mai frumoasa. E simplu

    • manechinele sunt slabe pentru ca se chinuie, pt ca droguri, pt ca bani………..
      in moda se cauta fete sarace,capabile sa renunte la mancare,sa o suplineasca lejer cu droguri,doar pentru a corespunde fanteziilor unuia sau altuia, capabile sa renunte la ele, la viata lor, pt a face bani. so? de ce le-as admira? saracutele, traiesc si ele cum pot.

      cata salata mananci in loc de paine?

      una de 46 de kg care le vede schiloade,ca sunt, bolnave, ca sunt, fara personalitate, ca sunt, avide dupa bani,ca si asta sunt si in niciun caz capabile sa ofere un model, nici macar de furmusete.

    • Draga Alexandra,
      nu ai inteles nimic? Eu , de ex, nu urasc femeile foarte slabe, Doamne fereste! eu compatimesc femeile foarte proaste care se drogheaza si mananca aer ca sa corespunda unor standarde setate din considerente mult indepartate de sanatate. Aceeasi reactie as fi avut-o si daca moda era sa fii grasa si femeile s-ar fi indopat sa se ingrase. Si cred ca din majoritatea comentariilor de pe aici reiese cam acelasi lucru.
      Sa judeci oamenii la cantar mi se pare o prostie ( si pe cei grasi si pe cei slabi); nu vorbim aici de oameni extrem de delasatori- desi si aceia au probabil niste probleme care trebuie adresate de specialisti. Si cred ca din majoritatea comentariilor de pe aici reiese cam acelasi lucru.
      Eu am peste 170cm ( mai exact 173) si peste 40 de ani ( mai precis 43) . Am cateva kilograme in plus peste cele 60 pe care normele – unele dintre ele le cer. Nu am nicio problema cu acele kilograme . Ma simt foarte bine asa cum sunt si multumesc naturii ca mi-a dat tot ce trebuie; inclusiv pentru maini, picioare si ceva creier pe care altii nu le au . Daca ai un scop in viata sa fii slaba si atat eu iti doresc succes dar poate mai vorbim cand mai cresti ..( nu in greutate, stai linistita:)
      Anyway, de unde ai tras concluzia ca ne simtim nedreptatite? de ce , ca nu ne-am facut “manechine”? 😆

      Te cam grabesti cu scraba asta, ia-o relaxata asa, incepi cu o inghetata sa vezi lumea cu alti ochi :mrgreen:

      Bun, acum sa clarificam, ceva: stiu ca fetele se aprind repede (cum am dovedit si eu mai sus) – dar zic piua inainte de vreo replica de-a ta, nu o sa ma obosesc sa mai raspund – mi-am facut norma de “muiereaal ” pentru o vreme. So, feel free

    • Eva, eu mananc inghetata. Si cartofi prajiti, prajituri si tot ce vreau. Doar ca mananc totul moderat. Si am trecut deja de varsta de la care eram in trecut amenintata ca o sa incep sa ma ingras. Pur si simplu am limite. Si nici macar nu e scopul meu in viata sa fiu slaba, dar imi place ca sunt si nu e ok sa ma jigneasca cineva pentru asta, sau sa ma considere drogata.

      Nu va e un pic rusine sa spuneti ca fetele slabe sunt anorexice, bulimice, drogate? Sau schiloade? Credeti ca aveti dreptul sa jigniti? Credeti ca doar asa un om poate fi slab?
      Persoanele anorexice sau bulimice sunt cele care aleg calea cea mai usoara sa slabeasca. De fapt, foarte multe dintre pesoanele cu eating disorder nu sunt slabe (d-asta si tin regimuri drastice, sa slabeasca).

      Nu va place cum arata modelul care prezinta hainele, nu le cumparati.
      Nu va place cum arata modelul care prezinta hainele, nu fiti ca ele.

      Va spun revistele de femei sa slabiti? Nu le mai cumparati.
      Dar nu va mai varsati furia asupra femeilor slabe. Eu nu va voi spune niciodata sa mancati inghetata sau sa nu mai mancati deloc. Nu am niciun motiv sa vreau sa aratati ca mine.

    • alexandra,
      wow ,da’ ce te-ai pornit asa?
      aduci si niste tancuri ,macar sa stim o treaba 😆

    • bre Alehandro, alea bulimice sunt grase.nț,nț,n anorexia afecteaza grav neuronul.anorexia nu e o alegere, e o boala, la mansarda. daca tu crezi ca e o alegere,te putem ajuta cu un psiholotg.gratis,ca suntem cu greutate…….spirituala.

      PS, repet 46 de kile intr un metru saizeci. grasa,probabil dupa standardele heorinizanto anorexice si bag 3-4 porci pe an in stomacelul meu firav, maxim dupa ora 20, cu slana aferenta si ce mi a ramas din sarmalele facute aseara, dupa ce i-am dat lui andu yy.

    • Nike,
      nu risca ,nu stiu cite ar mai ramane …………………. zau 😛 😳
      saru’mana pentru masa 😛

  48. E normal sa fiti îngrijorate când depășiți 50 de kg dacă aveți înălțimea mai mică de 1.35m

  49. Eu inteleg asa: plus size – inseamna ca e in afara mediei persoanelor din mediul din care provine. Bai, tipa are 1,80m inaltime. E clar peste medie deci se incadreaza lejer la PLus Size. Atentie nu am spus o soapta despre greutate, marime bust, solduri, marime pantofi etc. E bine proportionata e clar – dar este plus size datorita inaltimii. E greu sa te compari cu ea daca nu esti la fel de inalta – indiferent de celalalte date biometrice, asa ca despre ce vorbim aici. Nu poti compara fizic 1,80 metri cu 1,60 metri oricata bunavointa ai avea. Decat intelectual.
    Si un lucru amuzant: am incercat sa iau citeva haine din Germania si pe cuvint de onoare ca asa e: dupa catalogul lor de marimi la barbati orice marime M de la noi se incadreaza la L si XL la ei. M-a pufnit rasul cand am masurat pe burtoaca un vlajnic aparator al dreptatii de pe la noi si am incercat sa-l incadrez in niste masuri la ei – NU exista marimea! Era cum se spune off-chart! Trebuia sa-si tina rasuflarea (burta supta) ca sa incapa la XXL.

  50. Draga Mihaela R. Nu kilogramele sau timpul sunt dusmanii femeilor ci lipsa de umor si de neuroni..

  51. Deci eu unul nu mai înţeleg nimic:
    Te chinui, te strofoci, storci la maxim toţi creierii să faci un articol ce-ţi place şi are haz şi vezi că abia de comentează unul doi, nimeriţi din greşeală sau atraşi de culoarea roz.
    Apoi scrii doar “suntem grase”, pui două poze şi se rupe internetu în două.
    Aşa ceva….

  52. Scurt pe doi, ce-i mai bine pentru voi… Voi, pentru banii lor va chinuiti, in tipar ca sa slabiti, ei cu un tipar mai mic fac baza la un pret mai mare dar sanatatea ce-o stricati, n-a fost si nu e plusvaloare.

  53. Eu personal m-am apucat sa citesc carti inainte sa vantur reviste de moda. Si intr-o carte am citit o expresie a burticii unei femei (o femeie sexi in viziunea autorului, desi pe vremea aia nu se folosea termenul): “ca un val” (val, nu tzunami). Si asa tare mi-a placut expresia aia ca un pic de burtica nu m-a deranjat niciodata. (Multumesc d-le Voiculescu!)
    Stiu ca la 1,50 cele 50 si ceva de kile sunt un pic cam multe. Stiu la modul intelectual, dar nu ma vad grasa. Si nici altii nu ma vad grasa.
    Pun limite la mancare, dar imi ingadui mici placeri din cand in cand.

  54. Cine-i grasa din poza? 🙂 Glumeam, iertare! 🙂

  55. judecand dupa nr de dislaicuri,cam multe deranjate la mansarda,cam multe schelete care isi cauta justificarea gesturilor lor.

    e o faza in desene animate, tarzan, cand vorbeau niste maimute despre prietena maimuta a lui tarzan, tork pe numele ei si spuneau: e o fata fara pretentii.

    cam asa si cu madamele schelet

    • nike,
      lasa dis -likurile in plata domnului , doar fulguieli trecatoare
      Vezi rasp meu pentru Beepsy ,azi, or 07:22

      si mai incolo ti-am rasp si tie saru’mana pt masa 😛

  56. poate aici se vede cel mai bine mentalitatea generala a femeii , gresita din start, fotomodelele nu sunt un simbol de perfectiune si frumusete, ele sunt doar un standard in industrie, la fel nu sunt nici fotbalistii, sportivii, ca arata unul bine nu e o chestie generala.

  57. când s-a ajuns, totuși, la un război între “slabe” și “grase”? când și mai ales cum, fetelor care vă certați mai sus? 🙄 🙄 🙄

    • sclava Superbitatii de catifea,
      io zic ca trebe facute precizari:
      a. mai intai si la inceput in fiecare gasca e o vaca ce mananca fix cat un porc si tot schiloada ramane. in mod normal,firesc, ea este tinta oprobiului public muieresc si tot ce face e atins de aripa nefasta a metabolismului ei de nesimtita care baga in ea ca sparta.
      par ezamplu resimt chestiunea cu pricina de fiescare data.

      be.egzista grase de la mama natura care manaca trei frunze de salata si care urasc fiintial orisice urma de slabanoaga, si care se afla in razbel vesnic cu slabanoagele chinuite,care mananca un sfert de frunza de salata si au un mic altar in casa cu pozele tuturor schiloadelor din modeling. astea, slabanoagele de dieta is alea mai periculoase, Dumnezeu lor e trupul, nu concep fericirea daca nu mai intra intr-o masura XS, iar M e deja pt obeze.stiu totul despre cele 875625 de diete tinute pana acum si sunt gata sa iti verse venin peste o superbitate de sarama sau slaninuta care brusc, spontan si instantaneu te trimit in iadul nehalitilor vesnic,al bulimicolr, care are usa vizavi de al nemancatelor vesnic.astea nu ard la foc, ci doar in aburi sa fie cu mai putine calorii.

    • “ard la aburi ” 😛 😛 😛 😛 😛

    • ce : alea de manca porc si se viseaza zana / diva ( in functie de varsta) din categoria a; ele se imbraca in consecinta precum un deghizat in crenvusti (ups, care e singularul unei perechi de crenvusti? si se scrie asa? scuzati ignoranta.), gandind ca daca atarni lucruri gen CK de tine, facute de chineji pe marimi pentru pechineji, slabesti automat optic. Si musai musai geanta MK cu sclipici 🙂 si bling-blings.

      de: alea care fac haz de necaz pe seama categoriilor de mai sus. Mie asta imi pare categoria optima. Hai sa ne-adunam prieteni si sa horim in grupul “de”!

      Alternativa, daca nu discutam in contradictoriu, era sa ne spunem ce marca de chiloti purtam fiecare din bumbac 100% fair trade ca sa ne incapa la marimea noastra XXXXXL unde fundul nostru e mai mare decat pometii lui CK. Dar discutia era mai seaca…

  58. Iata, Simona, ce considera de fapt femeile din Romania ca fiind “plus-size” 🙂

    http://ioanadumitrache.ro/2015/09/02/girotondo-primul-brand-romanesc-cu-haine-plus-size/

    Dupa cum zice si articolul, “femeia este, prin definiţie, o fiinţă frumoasă”, indiferent cum arata :))

  59. e plus size PENTRU UN MODEL, asa a explicat CK

    • și nu ți se pare nimic în neregulă cu asta? nu ți se pare nimic în neregulă cu măsurile modelelor, în general?
      nooo, ele nici nu funcționează ca MODEL pentru femeile obișnuite, e doar o coincidență de denumire.
      și nici nu face ravagii anorexia printre tinere și adolescente, pentru că vor toate să arate ca modelele de măsura 0. ca să n-o mai lungim, e pur și simplu irelevant faptul că fata din poze este “plus size” pentru un model. asta le afectează doar pe modele. ooooooooook! 😆

  60. Mai Simona, ziceai undeva intr-un comentariu ca ai 60 de kg si ca esti grasa, si asa m-a intristat chestia aia…. nu mai zi ca esti grasa la inaltimea ta. Probabil ca si eu am aproximativ inaltimea ta (sub 1,60) tot 60 de kile, si da, is ceva mai….voluptoasa decat acum cativa ani, dar nu-s grasa. BMI mi-e tot in zona de normoponderal, si presupun ca si la tine e la fel. Si is sanatoasa, am energie, ma simt bine, arat decent, ce dracu, n-o sa stau acum sa-mi amarasc viata cu numaratul caloriilor pt ca mi-am permis, la 37 de ani, sa am cu 10 kile mai mult decat in liceu. Daca tot ai identificat problema (buba la cap) care te face sa te simti grasa, incearca si sa scapi de ea. Nu esti grasa, esti bine, cumpara-ti haine care sa-ti avantajeze silueta de FEMEIE (ca nu mai ai 18 ani, esti femeie, nu fata) si bucura-te ca esti sanatoasa.

  61. Cred ca am reusit cu tontii sa ne ambalam un pic 🙂 E clar ca o buna parte dintre noi ne simtim bine in propria piele, indiferent de cum e acea piele. Problema ridicata si rasridicata de Simona e ca in continuare domnisoara superba din poza e considerata plus size. In timp si spatiu s-a schimbat perceptia despre frumusete, impinsa de la spate de alde Calvin Klein, industrie, modele anorexice si drogate, etc. Hai sa zicem ca noi suntem aproximativ ok. Dar ce facem cu cei care vin dupa noi? Ma refer la fatuci de 12-4 ani care au crescut cu ideea ca L inseamna ca e o grasuna, ca MODELUL din poza trebuie sa fie modelul ei de corp si la baieti de aceeasi varsta care doar asta vad. Asa ca o fata normala va fi marginalizata pentru ca e grasa, poate nu va fi acceptata nici de fete, nici de baieti. Oare ce o sa faca? O sa fuga la sala si o sa manance frunzulita de salata pana cand ajunge la masurile ideale, dar cu niste consecinte medicale. Organismul uman nu e facut sa prospere cu aer, apa , cure de suc si alte aberatii. Doar asa o idee.

    • De fatucele alea sunt responsabile parintii lor, si in prima linie mamele si matusile prin exemplul personal sa le invete simtul echilibrului, sa le arate pe etichete ca exista o varietate de marimi si standarde. Ele vor proba mai mult de 3 bluze si 3 chiloti la varsta cand vor trebui sa ii accepte corpul si vor vedea ca S de la nemti e cam M dupa standarde romanesti, ca marimile din UK sunt in alta unitate si daca esti plus size in Italia esti bine mersi anorexica in US etc. Asa ca prima concluzie e: lume e diversa si trebuie sa ne acceptam in varietate. Si ca nenii inalti cu ochi albastri din alte regiuni, care papa mult gluten si grasimi la micul dejun si consuma peste in exces fac mai multe sinapse decat tanti malnutrite cu aere de intelectuale. A doua chestie e de stil, ca fiecareia ii sta bine cu altceva: daca mama m-a facut slaba nu imi sta bine in paltoane xxxl si daca m-a facut grasa, nu are sens sa arat ca un carnat, tragand pe mine latex si blugi in care arat ca si cand plimb butoaie si nu picioare. A treia chestie e ca e bine sa ai o personalitate, sa stii sa vorbesti, sa rationezi, sa argumentezi. Si atunci nu tre sa te imbraci ca o vampa si machiezi ca un vampir ca sa atragi atentia. Asta se educa acasa, se exerseaza. Si cred ca daca se pune accent pe treburile astea, vor stii sa se accepte altfel.

  62. Titlul corect era: De ce suntem toate „grase”!

  63. Din cate imi amintesc, materia cenusie e formata in mare proportie din grasime. Grasimea e prima care pleaca in curele de slabire drastice si “cel mai mare inamic” al frumusetii feminine promovate de croitoitorii de fitza gen CK. Decat slaba si proasta din motive de anorexie sau cure turbate de slabire ca sa ma potrivesc cu photoshopu … pardon adica afectata la neuron, mai bine ca mine.

  64. simona, ghici cine s-a mai luat de tine, legat de postul asta. un blogger obez. oare asta inseamna sa fii mafiot? sa faci glume cu grasi retusati in photoshop si sa sustii cu tupeu ca modelul CK din poza e plus size, tu fiind un munte dezgustator de sunci? sau inseamna sa nu ai pur si simplu rusine?

  65. @Simona – despre later edit – nu cunosc dar meseria de jurnalist are vreun cod deontologic? Care sunt limitele de etica ce se impun? Exista meserii, in care in momentul in care faci o specializare, certificare pentru ceva, semnezi si un anumit cod de conduita. Semnandu-l, in momentul in care incalca vreo regula din exces de zel, e pasibil sa ramana fara specializarea respectiva, si atunci redevine “junior” (sau aproape) si e platit ca atare, ca nu mai este un element de nisa in meseria lui. Se poate chiar sa zboare de tot din breasla respectiva, si atunci trebuie sa o ia de la 0 in alt domeniu de activitate. Asta responsabilizeaza pe cineva de varsta medie.

    Acum ma intreb si va intreb: pe fiecare din noi care trebuie sa se conformeze la locul de munca anumitor asteptari ale oamenilor din jurul sau si care pt orice 2 lei marire de salariu trebuie sa se arate apt profesional, trebuie sa isi dezvolte in timp aptitudini sociale, inteligenta emotionala, mod de reactie, limbaj – nu va frustreaza sa vedeti urangutani la televizor? O masura e sa inchizi televizorul, si astfel eu nu mai sunt expus. Daaar, strainul care vine in vizita in tara mea si se uita in camera de hotel si vede o societate reprezentata de dudui care urla in talk showuri la invitati, urangutani care se cred pamfletari si daca isi mai arunca si un ochi peste osanalele din ziare cand citeste stirile isi pune mana in cap… el ce sa inteleaga despre societatea asta? Dar copilul tau in curs de maturizare pe care il inveti sa se poarte cu duhul blandetii si sa nu ridice tonul in casa, de ce sa ii prezinte televizorul o societate in care doar mincionsii, coruptii, oameni cu tendinte agresive sau maniacale beneficiaza de expunere si “rating”? Din cauza derapajelor astora extreme, sustin cenzura de limbaj la televizor si in ziare – pentru ca nu vreau sa devenim o tara de pasivi-agresivi. Pe bloguri, face fiecare ce vrea, se reprezinta personal. Eu as sustine si testare psihologica celor cu un anumit grad de expunere care apar “pe sticla” sau la radio. Cum ai spus si tu, indirect sunt “influenceri” (uneori pana la formatori) de opinii. Nu de alta, dar limita e subtire intre normal si bolnav psihic, si daca la un moment dat scapa un idiot precum ucigasul de pe insula aia, intr-un spatiu din asta media… nu stii ce caractere mai educa sau influenteaza. Iar daca in fiecare seara la 11, cand ziua se pregateste sa se termine, X nu are altceva de facut decat sa injure, eu zic ca in timp asta e boala. Daca e platit si motivat sa faca asta, o poate declara si boala profesionala. Oamenii astia trebuie sa ia o pauza, sa se adune, sa isi faca ordine in ganduri si suflet si apoi sa vada ce decizie iau cu viata lor. Intre Badea si Zavoranca astazi pt mine diferenta e 0. Candva m-am uitat la niste emisiuni de ale lui, si imi placea ca era altfel. Voi ce ziceti?

  66. pai da, la 1.58 si 60 de kile chiar esti grasuta. Durdulie. Chubby 🙂
    so?

  67. De la aer bineinteles …Ar mai fi si ca unele mananca cat trei barbati si nu se misca nici macar cat un pensionar

  68. Cum o fi sa fii fumeia lu’ Badea,oare?Ca am inteles ca ea a fost mai plinuta,mental sigur a ramas “grasa”…Cum o fi sa traiesti cu unul care foloseste cuvinte ca “osanza”,”balena”,umflata”, pt a descrie femei care arata cum aratai candva,poate nu de de mult?Cum e sa fii insarcinata?oare ce simti mai intai,cum creste minunea din pantec sau cum te “umfli?Sí dupa ce nasti ,vezi cum creste puiul sau cum descreste IMC?Zic si eu,ca ea ,draguta,povesteste tare frumos cum mananca mancarea canarului,si ce bine se simte,ce vitalitate,sanatate,ce stralucire in varful unghiei,mda.Cum nu?Ma duc sa vad ce am prin frigidez.

    • Cum o fi sa fii fumeia lu’ Badea,oare?Ca am inteles ca ea a fost mai plinuta,mental sigur a ramas “grasa”…Cum o fi sa traiesti cu unul care foloseste cuvinte ca “osanza”,”balena”,umflata”, pt a descrie femei care arata cum aratai candva,poate nu de de mult?Cum e sa fii insarcinata?oare ce simti mai intai,cum creste minunea din pantec sau cum te “umfli?Sí dupa ce nasti ,vezi cum creste puiul sau cum descreste IMC?Zic si eu,ca ea ,draguta,povesteste tare frumos cum mananca mancarea canarului,si ce bine se simte,ce vitalitate,sanatate,ce stralucire in varful unghiei,mda.Cum nu?Ma duc sa vad ce am prin frigider.

  69. Stiti pe cineva mort de anorexie? Nu zic ca nu exista, dar mai toti mortii pe care i-am stiut au murit obezi, de inima, apoplexie (AVC), sau de cancer. Toate astea sunt de la prea-mancat, nu de la nemancat.

  70. Am citit opiniile voastre in favoarea neta a grasimicii si burticii, si ma mir ca nu s-a sesizat niciun dr !

    Voi abordati strict chestiunea estetica : frumoasa si grasa, ca sa am pe ce pune mâna, sa nu te sufle vântul, satul si multumit… etc

    Dar uitati, sau nu stiti, ca grasimea ascunde un intreg cortegiu : hipertensiune arteriala, diabet zaharat , hipercolesterolemie , AVC, … hai sa zic si altele mai soft:gastrita, ulcer, micoze printre straturile de osânza, miros de rânced cand stai la soare ( hai, nu fiti ipocriti, nu ma contraziceti … o femeie obeza are alt miros decat una normoponderala… o stiu din experienta proprie …) , sa mai povestesc si depre articulatii ? cum scârtîe genunchii depasiti de surplusul pe care trebuie sa-l care non-stop, cum se cocoseaza coloana vertebrala pt ca statica se modifica in functie de kilogramele care se depun pe burta …Sa mai povestesc si despre cum decurge viata sex cu o persoana grasa, care iti naduseste in preludiu sub tine, ca deasupra te-ar strivi …

    Hai, nu fiti ipocriti, intre a fi calarit de o persoana zvelta care isi unduieste corpul in toate partile, si a fi mozolit sub/pe suncile transpiracioase care nu-si gasesc locul decat intr-un pat king-size… voi ce-ati alege ?

    Si vad pe aici persoane la 1m58 si 60 kile, si indraznesc sa zic: sunteti supraponderale. Cand ai sub 1m60 grasimea nu se asterne uniform ci numai de la mijloc in jos. Ajungi in situatia groteasca sa porti la camasa, sacou 36 si la pantaloni 40 – 42 !
    Un surplus de 5 kg nu se va depune niciodata la fel la o persoana de 1m50 si la una de 1m80… din pacate .

    Apoi, pasiunea pt saorma n-am inteles-o niciodata… Sunt de acord ca o saorma pe saptamana n-a omorât pe nimeni, dar de aici si pana la pasiune e cale lunga… Ce pasiune poate sa-ti trezeasca o femeie duhnind a usturoi si prajeala , sau poate d’aia ai nevoie de cateva beri.. ca sa-ti faci curaj…
    Personal, prefer o adiere de portocale si ciocolata , ramasa de la desert , dar, ma rog, asta tine de gusturi…

    Hai, acum dati cu pietre, faceti-ma schilod, si pe nevasta-mea scoaba… si incuiati la cap ca ne place sa inotam, sa mergem cu bicicleta si nu sa savuram saorma imobilizati intr-un fotoliu…

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.
Acest site foloseste serviciul Gravatar pentru afișarea pozei de profil a comentatorilor. Pentru setarea unui avatar, accesați acest link.

Question Razz Sad Evil Exclaim Smile Redface Biggrin Surprised Eek Confused Cool LOL Mad Twisted Rolleyes Wink Idea Arrow Neutral Cry Mr. Green

bijuterii argint bijuterii argint